Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kontárgyerek

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    342
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Kontárgyerek névjegye

  • Születésnap 1977-10-01

Elérhetőség

  • MSN
    k.mamut@freemail.hu
  • Weboldal URL
    http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=66255

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Komárom-Esztergom megye

Legutóbbi látogatók

3.082 profile views

Kontárgyerek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Köszi Seth a gyors és érthető választ!!! ;)
  2. Sziasztok! Lenne gy velős kérdésem: Nem vagyok nagy Vektrás ezért kérdezek.... Olyan Vekire aminek az első lámpájánál külön van az index, fel lehet rakni olyat aminek egyben van a lámpatesttel? Köszi a választ előre is!!!!!!!!
  3. Sziasztok! Egy kis infó! Még jól jöhet! :D Adagoló elektrónika javítás: http://adagolojavitas.barki.hu/
  4. Mert ha nem nyit ki az EGR, akkor a légtömegmérő érzékeli a többletlevegőt. Mivel van tűréshatár, ez csak egy bizonyos fázisban fordul elő.
  5. 1. lépés: Az EGR szelepről húzd le azt a pici tömlőt (vákuumcső) és szívd meg hosszan. Ha jön a levegő belőle és nem akad meg egy idő után, akkor szétszakadt benne a gumi. Ilyen esetben Veszel egy bontottat, vagy ujjat 10-30 forintért, vagy ha ügyes vagy és bátor megcsinálod magad: 2. lépés: Nézd át a vákuumcsöveket, nem szív-e fars levegőt. (azok a pici kemény vékony műanyag csövek azok) persze a motor járása közben :D . 3. lépés: van egy elektromos szelep ami vezérli az EGR szelepet. Ellenőrizd, hogy a motor járása közben hangosan berreg-e. ha igen, új, vagy bontott. Új: 40.000 Ft. bontott: 10.000 Ft. 4. lépés: Tisztítsd ki a szívósort. Az egy picit nagyobb meló.
  6. A visszacsapó szelep, csak egy ideig megoldás. Lassan irdomos az adagoló felújítás.
  7. Szia! A puding próbája az evés.... Max visszarakod ha nem jó....
  8. Érdekes.... Csak sajna nem teljesen értem. Látom te is olyanféle kutakodó vagy! :D
  9. Mi az EGR szelep? Innen megtudhatod: És hogy mire is jó? A motor leadott teljesítményétől függően kinyit, és visszaengedi a kipufogott korom és gázok 30-40%-át a motorba még egyszer. Így jobban elégeti és felhasználja a szennyeződéseket. Kevesebb a káros anyag kibocsátás, és magasabb környezetvédelmi osztályba lehet sorolni a mocit: Környezetvédelmi besorolás Ez mind nagyon jó és hasznos, de a micinak nem éppen a legjobb. Miért? Mert (dizelnél) elég sok korom keletkezik, és a szívósoron lerakódik. Mutatok egy példát, de nem kell elrettenni, mert nem 1-2 ezer km után lesz ilyen: Mechanikusan nem lehet Y20DTH-nál kizárni, mert az ECU egyből észreveszi. Ha kinyit, akkor értelem szerűen kevesebb levegő megy be a légtömeg mérőbe, és ezt érzékeli az ECU. Ha ez nem így történik letilt, és beáll vészüzemre...... rossz lesz. Nekem van egy ötletem ami által lehet, hogy ki lehet zárni az EGR szelepet, bár még nem valósítottam meg. Kell hozzá egy ellenállás, és egy 12v-os relé, és némi vezeték. Egy pindurka áramkört kell építeni és berakni egy bizonyos helyre..... Ez 1.7-nél nem működik, már próbáltuk. Az enyémnél (2.0) még nem próbáltam ki, de ami késik nem múlik! De az is bőven elég, ha szépen kitakarítod. 50-60 ezrenként....
  10. Sziasztok! Ígéretem szerint írom a beszámolót.... Eltelt öt nap és 210 km-er. A helyzet változatlan, azaz minden rendben van. Nem szeretném elkiabálni, de remélem így is marad még vagy 100.000-ig. Azért annyira nem is rosszak ezek mint amennyire pár amatőr elhíresztelte.... :D Egy kis videó nektek (6 éve balesetet szenvedett Astra, és azóta állt. Egy kis olajhiány...meg hát a hat év, de.......
  11. Sajna én sem tudom pontosan, csak egy amcsi leírásban olvastam a dologról. Valami tengelyről beszélt.... Hogy az az acél tengely a motor járásától rezonál, és kikoptatja az aluházat........ valami ilyesmi volt írva. Ez már az az időszak volt, amikor már annyit olvastam, hogy majd kifolyt a szemem...
  12. Sajnos az 1.7 nem büszkélkedhet nagy erővel. De lesznek itt olyanok akiknek az van, és majd elmesélik...
  13. Igazából mindent át lehet alakítani mechanikusra. Nekem már a turbó szabályzóm is ki lett iktatva, mert nem voltam hajlandó újonnan megvenni 40 ezerért, vagy bontottan 10-ért. Mondjuk az EGR szelepig még mindig nem jutottam el (lezárni elektromosan és átverni az ECU-t).... de addig is hűségesen takarítom a szívósort!
  14. Megcsináltam volna én is, csak ez a tranzisztor csere egyszerűbb volt, mint azzal mókolni. Egy adagoló nem lett volna elég. Meg a pedálsort is ki kellett volna cserélni bovdenesre meg pár finomság... Igazából az riasztott el hogy azt olvastam, hogy a közel jövőbe úgy akarnak zöldkártyáztatni, hogy rá van dugva az ECU-ra a gépük. Ha meg kiiktatom az adagoló elektronikát, ugyebár akkor kukorékolna a kis rendszer állandóan, és hibás paramétereket szórna. Zöldkártyának meg egyből annyi lenne.
  15. Van egy-két ötletem, de távjavításnál csak feltételezni lehet.... Nézd meg a szénkeféket, hogy nincs-e valamelyik annyira elkopva, hogy nem ér hozzá. Valamelyiknél 4 db van. 2 poz és 2 neg. Ilyen esetben ha csak egyik nem ér hozzá próbál elindulni, de csak nyöszörög. Az is lehet, hogy a rézlap amit rákapcsol annyira el van oxidálódva, hogy nem tud már a feszkó áthatolni rajta. Esetleg nézd meg, hogy a testkábel ami a kasznit és a motorblokkot köti össze, nincs-e elszakadva, vagy túlzottan elhasználódva. Ha ilyen van, akkor a bovdeneken szokott az áram szaladgálni, az meg kicsit nagyon káros lehet ha megéget egy-két dolgot. A nagyobb feszültséget meg nem bírja el. Sajnos több ötletem nincs. Nézd meg ezt: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1458351403.html
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.