Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

opl16

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    9
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

opl16's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Szia! Nekem is ugyanez volt a probléma, évekig rázkódott. Míg nem 170.000-nél komplett kuplung cserét csináltunk. Akkor derült ki hogy a kuplung tárcsában van valami rugó, több is. Az volt eltörve... Azóta tökéletes!
  2. Szia! Köszönöm az eddigi választ. Hozzászólásodból lejött hogy ismered ezt a motort, ezért bátorkodtam írni hátha sikerül megoldást találni a vélt problémára... Laikus vagyok, de úgy tudom hogy a twinport szelep az más mint a szívósor :D Talán máshol is helyezkedik el. Nekem a folytószelep ház alatt van "elvileg" a szívósor, amelyből ki műtötték azt a kelepelő hangot adó lemezt. Mondja a szerelő, hogy ha még mindíg van kelepelő hang (amely mostmár meleg motornál eltűnik és csak hidegen hallható), akkor "valószínűleg" még valami szelepemelő korong lehet a ludas... Mivel 16 szelepes a motor, ezért 16db "korong" kellhet... Ez ismételten egy 100.000 körüli történet lehet munkadíjjal elvileg. Érdekes hogy ez az erős kelepelés azóta áll fenn ( motor szétszedése előtt egyáltalán nem volt semmi ilyesmi hang!! )amióta szét lett szedve a motor olajlehúzó gyűrűk, szelepszár szimeringek cseréje miatt.. Nem tudom lehet-e valamiféle összefüggés. Légyszi ha eszedbe jut valami okos megoldás, írd meg nekem. Válaszod előre is köszönöm! Üdv.: Márk
  3. Szevasztok! Légyszi segítsetek mert lassan felgyújtom ezt az ipari (2005 Astra H kombi elegance Z16XEP ) hulladékot... Történetem tavaly augusztusban vette kezdetét... Kezdődött a probléma 155ezer km-nél eltűnt az olaj (semmilyen előzmény nélkül !)a motorból, irány szerelő, - gyűrűzés, szelepszár szimering 200.000.- Rá egy hónapra beadta a kulcsot a computer, csere 150.000.- 3 hónappal később szétrepedt a katalizátor kipufogó öntvény, csere 220.000.- Azután gyújtótrafó 50.000,- Következő hónapban kiment a termosztát 60.000.- (G Astrámhoz ez a tizedébe került) Majd jött egy pár féltengely gömbcsukló csere mert kattogott kanyarban.-ezt "olcsón" megúsztam fékekkel együtt 60,000.- Igazából a "kopó' alkatrészeket nem is számolom mert azokat minden típusnál cserélni kell :D Nemrégiben jött egy kuplung csere 145.000.- következő héten el kezdett kelepelni a szívósorom (ami közvetlen a fojtószelep alatt van) mely 60.000 lett volna de a szerelő megoldotta úgy hogy kivette belőle azt a fém lapátot ami a kelepelő hangot adta (levegőt terelgette ide-oda) Mondván hogy semmit nem fogok belőle észrevenni, nem fogom érezni hiányát. Nos úgy érzem mintha az autó nyomatékszegényebb lenne, jobban kell pörgetnem gyorsuláshoz. Elmondása szerint ezt beképzelem csak ... Azonban ezek után a kelepelő hang majdnem megszűnt de mégsem. Mostmár csak hidegen ad ugyanolyan hangot mint amikor a szívósorban benne volt az a bizonyos " levegő terelgető lapát" Ahogy melegszik a motor pár perc után abba hagyja azt a jellegzetes kelepelést. Több szerelőt megkérdeztem mi lehet az ami ilyen hangot ad, főtengely csapágyat mind kizárta meghallgatás után(magam is remélem hogy nem azzal van gond) Mit mondotok mi lehet még? Korábban egy G astrám volt, imádtam pedig nem kíméltem az is 1.6-os volt picit ette az olajat de az belefért és 5éven keresztül semmit de semmit nem kellett csináltatnom rajta. Vagyis de azon is egy gyújtótrafót cseréltek caklipakli 20.000,-ért... Ezt a H astrát is nagyon megszerettem mostanáig de nem tudom még mi a nyűgje lehet így egy vagon pénz ráköltése és alkatrészek cseréje után is... Érdekességként megjegyzem, váltószoknyát akartam rajta cserélni mert picit megkopott mire közölték kereskedők hogy tudnak nekem szerezni 80.000.-ért !!!! Botrány! Mert persze az is speckó cucc, a műbőr egyben van a váltógombbal, -nehogymár... :) Megoldottam másképp 10.000ért ;) De sorolhatnék még kismillió dolgot ami arra enged következtetni hogy a következő autóm már nem Opel lesz. Légyszi segítsetek a megoldásban hogy mi kattoghat hideg motornál még... Köszönöm hogy elolvastátok a "kis" monológom. Válaszotok előre is nagyon köszönöm! Üdv.: Márk
  4. Szia! Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de az olaj nekem sem fogyot 1 cent sem olajcserétől olajcseréig. Viszont egyik éjszaka jöttem haza Ausztriából ( tehát autópályáztam) és egyszer csak a semmiből bevillant az olajszint jelzőm. Megnéztem a nívót, deka olaj nem volt benne ( legalábbis a pálcán.) Sokat jársz rövid távokat? Mert sajna akkor elég sok benzin maradhat az olajadban ami az olajszinttel kapcsolatban átverhet. Kimész pályára a benzin kiég az olajból és akkor jön a döbbenet...???? Akkor derül ki hogy olaj alig volt/van a verdában. Egyébként a hibakód nekem is dereng... Generál lett belőle...
  5. Bocsánat még gyakorolnom kell a az oldal használatát... :) Igen, nekem is van egy lehúzás szaga a dolognak, főleg a "computer cserénél"... Mert a régit nem kaptam vissza. Mer csak úgy kaphattam meg olyan "olcsón" az újat ha a régit nem kapom vissza és érzésem szerint csak vmi kontakt forrasztás lehetett, de nem csere... Mindegy mostmár, a probléma megoldódott az autó megy. Csak azzal a hideg motornál hallható kelepeléssel nem tudok mit kezdeni mert már nagyon idegesít...
  6. Szia! Axiálok cseréje nálam is megtörtént nemrégiben... + az egész első futóműé is. 165.000 van az autóban és az esetek 99%-ban autópályán járok vele napi kb.10-15km-t. De ahogy mondtam az ilyen kopó alkatrészeket nem is számolom... Egy jó kis G astra ára belecsúszott 3/4 év alatt .
  7. Szia! Én a DELPHI-t javaslom, gyári beszállító és kedvezmény nélkül is mostmár "csak" 30 körül van :)
  8. Szevasztok! Légyszi segítsetek mert lassan felgyújtom ezt az ipari (2005 Astra H kombi elegance Z16XEP ) hulladékot... Történetem tavaly augusztusban vette kezdetét... Kezdődött a probléma 155ezer km-nél eltűnt az olaj (semmilyen előzmény nélkül !)a motorból, irány szerelő, - gyűrűzés, szelepszár szimering 200.000.- Rá egy hónapra beadta a kulcsot a computer, csere 150.000.- 3 hónappal később szétrepedt a katalizátor kipufogó öntvény, csere 220.000.- Azután gyújtótrafó 50.000,- Következő hónapban kiment a termosztát 60.000.- (G Astrámhoz ez a tizedébe került) Majd jött egy pár féltengely gömbcsukló csere mert kattogott kanyarban.-ezt "olcsón" megúsztam fékekkel együtt 60,000.- Igazából a "kopó' alkatrészeket nem is számolom mert azokat minden típusnál cserélni kell :D Nemrégiben jött egy kuplung csere 145.000.- következő héten el kezdett kelepelni a szívósorom (ami közvetlen a fojtószelep alatt van) mely 60.000 lett volna de a szerelő megoldotta úgy hogy kivette belőle azt a fém lapátot ami a kelepelő hangot adta (levegőt terelgette ide-oda) Mondván hogy semmit nem fogok belőle észrevenni, nem fogom érezni hiányát. Nos úgy érzem mintha az autó nyomatékszegényebb lenne, jobban kell pörgetnem gyorsuláshoz. Elmondása szerint ezt beképzelem csak ... Azonban ezek után a kelepelő hang majdnem megszűnt de mégsem. Mostmár csak hidegen ad ugyanolyan hangot mint amikor a szívósorban benne volt az a bizonyos " levegő terelgető lapát" Ahogy melegszik a motor pár perc után abba hagyja azt a jellegzetes kelepelést. Több szerelőt megkérdeztem mi lehet az ami ilyen hangot ad, főtengely csapágyat mind kizárta meghallgatás után(magam is remélem hogy nem azzal van gond) Mit mondotok mi lehet még? Korábban egy G astrám volt, imádtam pedig nem kíméltem az is 1.6-os volt picit ette az olajat de az belefért és 5éven keresztül semmit de semmit nem kellett csináltatnom rajta. Vagyis de azon is egy gyújtótrafót cseréltek caklipakli 20.000,-ért... Ezt a H astrát is nagyon megszerettem mostanáig de nem tudom még mi a nyűgje lehet így egy vagon pénz ráköltése és alkatrészek cseréje után is... Érdekességként megjegyzem, váltószoknyát akartam rajta cserélni mert picit megkopott mire közölték kereskedők hogy tudnak nekem szerezni 80.000.-ért !!!! Botrány! Mert persze az is speckó cucc, a műbőr egyben van a váltógombbal, -nehogymár...:) Megoldottam másképp 10.000ért ;) De sorolhatnék még kismillió dolgot ami arra enged következtetni hogy a következő autóm már nem Opel lesz. Légyszi segítsetek a megoldásban hogy mi kattoghat hideg motornál még... Köszönöm hogy elolvastátok a "kis" monológom. Válaszotok előre is nagyon köszönöm! Üdv.: Márk
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.