Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Lacaa

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    26
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Corsa A 1.2
  • Város
    Encs

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Lacaa's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Hírnév

  1. Sziasztok! Mivel az adok-veszek rovat megszűnt és itt nem lehet hirdetni, így csak annyit tehetek hogy közzéteszem hogy sajnos eladóvá vált az Opel Corsa A-m. Amit egyébként mind a mai napig imádok, de a harmadik autó nekem már nagy luxus. Egyébként az autó remek állapotban van, mind motorikusan, mind karosszériailag. Akit esetleg érdekel, az keressen privátban, ott megadom a konkrét hirdetés címét.
  2. Mindenkinek köszönöm a dicséreteket! Valószínűleg marad normál forgalomban, de használom és roppantul élvezem. Semmihez sem fogható az elektronikától mentes valódi autóvezetés élménye. :icon1:
  3. Szia! Örülök a sikeres alkatrésztalálásodnak, mert így csak életben marad a Corsád. Ha már az alkatrészeknél tartunk, nekem benzinszint jeladó kellene, ami a tankban van, mert az enyémet már sokadszor próbálom reparálni, de úgy tűnik, hogy a végét járja, elkopott. Pedig elég szar úgy vezetni, hogy egyáltalán nem tudod hogy mennyi benzined van még. Szóval megköszönném ha megkérdeznéd hogy van-e és mennyiért. :icon1: Lacaa
  4. Szia! Nem biztos hogy ugyanaz a gond, de nekem minden estere bevált, amikor hasonlót csinált a Corsa. Tulajdonképpen egy rendes karburátor tisztítás kellene neki, de az enyém beérte annyival, hogy levettem a légszűrőt, légszűrő házat és kompresszorral kifúvattam a járatait. Jól pofán is lőtt benzinnel :D . Azóta nálam nem jelentkezett ez a hiba. Véleményem szerint az az oka, hogy nem igazán zár jól a légszűrőház a karburátorra, és kosz jut át alatta, ami szerintem eldugítja a kisebb járatokat. Persze lehet más a hiba, mert okozhatja egy felakadt úszó, eltömődött benzinszűrő és hibás benzinpumpa is, de a legegyszerűbb előbb megnézni hogy mennyire koszos a karburátor beömlője. Lacaa
  5. "Azt hiszem az is számít,hogy mennyire ritka vagy gyakori a típus." :D Hát, ez még egy eléggé gyakori típus. A hangszóró sajnos az én bűnöm, mert az eredetiek a műszerfalban kifeküdtek, a kormányvédő, ködlámpa, nem nagy tornamutatvány. A felni viszont garantáltan gyári csupán felújítva, festve lett. Ezen is ilyen van. A piros csík az oldalvédőben és a lökhárítóban sajnos nincs, mivel a kifakult műanyag is át lett fényezve.
  6. Köszönöm az infókat! Ködlámpa levétele nem lenne nagy ügy, a motortér fényezése azonban motor kivétele nélkül szerintem lehetetlen. Arra meg már nem szívesen vállalkoznék, így is rengeteget dolgoztam rajta mire ilyen állapotba sikerült hozni. Magam szereltem, lakatoltam hegesztettem, és én fényeztem is. A motortér csak ott lett kifestve, ahol javításra szorult. Köszönöm az autó dicséretét, számomra már ez majdnem felér egy OT minősítéssel. Viszont ha jól számoltam, az egész procedúra száz alatt nem áll meg, úgyhogy úgy tűnik arra nem lesz módom. Marad hogy szeretem, gondozom, és megy ameddig bírja normál műszakivizsgával :icon1: Lacaa
  7. Üdv mindenkinek! Arról próbálok információkat gyűjteni, hogy ezzel a szerény kis szépséggel, lehet-e, érdeme-e OT vizsgára pályázni? Corsa A 1985 1,2 benzin 12TS motorral. No és nem mellékesen, hogy összességében ez mennyi macerával és költséggel jár? A ronda tetőcsomagtartó csak ideiglenes tartozék :icon1: , eredetitől elütő szépséghibái, hangszóró az ajtókárpitban és a ködlámpa. http://kepfeltoltes.hu/150429/Corsa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/150429/Corsa01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/150429/Corsa1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/150429/Corsa02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/150429/Corsa2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/150429/Corsa3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/150429/Corsa4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  8. Leírom röviden az 1985-ös 1.2-es benznes 12ST motorkódú 4 sebességes Corsám sebességváltójának, kicsit kalandos, 5 sebességesre cserélését hátha valaki majd okul a hibáimból. Szóval egy évig keresgéltem a neten, egy F10-es 5 sebességes váltót. A bontósok zsiványok, olyan árakat kérnek, hogy már nem éri meg hozzákezdeni. (20-25eft) Amiket hirdetésekben találtam, azok vagy 4 sebességesek voltak, vagy kicsit drágák, vagy épp a végáttétele nem egyezett az enyémmel. Végül 10-ér vettem egy Corsa B váltót, annyi szépséghibával, hogy a végáttétele 3,94 helyett, 3,74. Gondoltam nem baj, végáttétel csere. Neki is álltam, kezdtem a megvett váltó végáttétel fogaskerekének levételével. Maradék váltóolajat leengedtem, váltó tornyot levettem, csapágypajzsot lecsavaroztam és kihúztam a váltót. Nos, ekkor jött az ötlet, hogy nem veszem ki az egész váltót az autóból, csak a belsejét cserélem. :confused: Hiszen akkor megspórolom a felfüggesztés szétszedését, a váltó kivételét, no és a difin lévő nagy végáttétel fogaskerék cseréjét. Sőt, mivel az olajat fecskendővel kiszívtam a házból, még az olajteknő levételét is megspóroltam. (nem beszélve a megspórolt tömítésről. :icon1: ) Szóval levettem a zégert a váltó tengelyéről, majd csapágylehúzóval lehúztam a fogaskereket. Eddig minden rendben ment, mentem az autó alá. Levettem a váltó felőli kereket, felemeltem és alábakoltam a bal elejét. Erről is levettem a váltó tornyot, majd fecskenő/műanyag cső segítségével kiszívtam az olajat. Aztán leragasztottam ragasztószalaggal a nyílást, hogy ne hulljon kosz a váltóba. Majd nekiálltam kivenni a csapágypajzs csavarjait, amivel rögtön problémába ütköztem, ugyanis a felső csavarokhoz nem fértem hozzá a sárvédőtől. :unsure: Váltó alá emelő, első három csavart kicsavartam a váltótartó konzolból. Majd a váltót, az emelő segítségével, szépen lassan lejjebb engedtem, amíg a kerék felfüggesztés engedte. Így már kijöttek a csavarok, sőt, az emelő akkor is jól jött, amikor a váltó belsejét kivettem és betettem, mert másként az sem jött volna ki. Végáttétel fogaskereket megint lehúztam. A fogaskereket hőlégfúvóval jól fölmelegítettem, majd rátoltam a megvett váltó tengelyére. Eddig minden Ok, gondoltam, ha így megy, még ma végzek. :icon1: Nem így lett, ugyanis nem figyeltem. Föltettem a tömítést, be a váltót, de nem ment a helyére. :cry: 15mm-rel kijjebb megállt, hiába igazgattam hogy hátha csak elakadt valamiben. Visszavettem, vittem a műhelybe. És amikor a másik mellé tettem, akkor már láttam, hogy a két nyelestengely motor felőli vége, nem egyforma vastag. Az egyik 14mm, a másik 12mm átmétőjű. Kis kutakodás után megtudtam, hogy a nyelestengely, kuplung cserénél kihúzható. Csapágypajzs le, tengely külső végéből zéger ki, trox fejű csavart ki, majd egy műanyag kalapáccsal kiütöttem a nyelestengelyt a motor felől. Persze ezzel sehova sem jutottam, mert arra nem jön ki, csak becsúszik a fogaskerekek tengelyébe. De hamar rájöttem, hogy a másik oldalra is kitolható. Kitoltam mindkettőt, és megcseréltem. Ismét összeraktam, dekli föl, be a váltóházba. megint elakadt. Már kezdtem feladni, mert ráadásul közben figyelni kell, hogy a csapágypajzsban lévő mágnes, és az egyik tengelyen lévő alátét, ne essen ki/le a helyéről. Ismét kihúztam, de semmit nem találtam ami miatt elakadt volna. Aztán egy elegáns mozdulattal ismét visszatettem, és akkor elsőre a helyére ment. Csavarokat visszatettem, betöltöttem az olajat, majd föltettem a váltó tornyot. Aztán jött a következő meglepi. Az eredeti váltótornyot aminek a tetején ott díszelgett az öt sebességfokozat, szép váltási ábrával illusztrálva, szépen lepucoltam, szimmeringet kicseréltem és föltettem. Próba. 1-es, 2-es, 3-mas 4-es rendben, ötödik nincs. :confused: Torony le. megint a figyelmetlenség. Felületes ránézésre egyforma a belsejük, csakhogy mégsem az. A 4 sebességesben egy rúgó van, ami a váltó villástengelyét alaphelyzetbe nyomja, míg az 5 sebességesnél van egy másik rúgó is, ami felülről ellentart, így a 3, 4, fokozatnál tartja alaphelyzetben a villát, de a felső rúgó miatt, kifordítható az 5. fokozathoz. Sajnos szimmeringem csak az egy már beszerelt volt, de szerencsére óvatosan sikerült kivenni és felhasználni. Megtakarítottam a másik tornyot is :D és összeraktam, fölszereltem. villástengellyel kipróbáltam, minden fokozat rendben. Most jött a váltókar "befaragása", mivel az eredetit nem lehet eléggé kitolni ahhoz, hogy ötödikbe menjen. Kissé radikális megoldáshoz folyamodtam, fémfűrésszel levágtam az oldalra kiálló ütközőjéből, kb. 13mm-tert. Az új probléma, hogy karal még mindig nem lehet ötödikbe rakni, pedig az már a fém háznak ütközik. Rájöttem, hogy a villástengelynél van egy elég szép kottyanás, ami a kopásból ered. Szerencsére, eszembe jutott, hogy a csuklóban lévő csapot, megpróbálom kicserélni az új váltóval kapottal. És jó lett. Nos, röviden ennyi. Talán más okul a melléfogásaimból. A váltó csúcs finom lett, az autó jól, no és sokkal csendesebben megy. Az eredeti hangjához szokva, igencsak figyelni kell a kilométerórát, mert nem figyelek és már 100-110-zel megyek. :icon1: Végülis szerintem megérte.
  9. Ááá, annyira én sem vagyok jó lakatos. :icon1: Egy hétig nem csináltam mást, csak vágtam meg hegesztettem, persze nekem az ajtókkal volt a legkevesebb bajom, kivéve a hátsót, a sok időt a sárvédők, meg a fenéklemez vitte el. Szeretem a kihívásokat, de másnak azért nem merném elvállalni. Sajnos ez az autó is csak úgy olcsó, ha az ember maga tartja rendben. Sőt, még úgysem mindig, mert ha alkatrész kell, az lehet zsebbenyúlós is.
  10. Kösz az infókat! Alapjában véve én is gondoltam hogy kissé macerás a dolog, sőt, az az érzésem, hogy valószínűleg költséges is, hiszen új rendszámot is kellene venni. Persze az öt éves vizsgaintervallum, csábító, csak kérdés, hogy megéri-e a macerát. Egyébként ha jól kutakodtam, harminc éves kortól lehet OT. Ami elvileg már megvan, hiszen 85-ben készült. :icon1: Viszont most megszületett benne az 5-ös váltó, ami már lehet hogy hátrány. :wacko: Egyébként teljesen gyári, csupán az ajtókárpitban van két hangszóró. Szóval köszi, szétnézek még egy kicsit, de szerintem én sem fogok annyira ráhajtani.
  11. Szia! Hát ez elég nehéz dió, ugyanis az ilyen korú autóval általában abba a dilemmába kerül az ember, hogy mennyit ér még meg. Az én fejemben is megfordult már, hogy lehet hogy el kellene adni, hiszen amennyit ráköltök, meg amennyi még az eladásból összejönne, abból lehet hogy vennék egy fiatalabb, jobb állapotút. Persze ez is lutri. Nos, a legtöbbet sajnos csak úgy spórolhatsz, ha magad csinálsz szinte mindent. Én magam lakatoltam, (kb 1 hétig vágtam hegesztettem :) ) magam fényeztem és szerelni is én szerelem. Így a vizsgákon még mindig csont nélkül átment. :) A minap kacsintgattam az OT vizsa irányába, de elég macerásnak tűnik, és nem is olcsó. Viszont ha jól tájékozódtam, akkor ha minden igaz, kevésbé szigorúan veszik a vizsgát, nem kell teljesítményadót fizetni, és csak öt évente kell vizsgáztatni. Jó lenne ha valaki írna erről konkrét tapasztalatokat, mert szeretem ezt a járgányt, és jó lenne ha könnyebben lehetne megtartani. Üdv, Lacaa
  12. Szia! Nekem egy 85-ös, 1,2-es benzines Corsám van, ami jelenleg még 4 sebességes. 12ST motorkóddal. Bár én pályán nem használom, de szerintem ha bírod a hangját, akkor simán tolhatod neki 100-110 körül, ha a tiéd is ugyanilyen. Üdv, Lacaa
  13. 16-ért a kettő.. Annyiért nagyon jóknak kell lenniük, nem illenék hogy még javítgatni is kelljen. Sajnos ezzel az autóval kapcsolatban, sokszor a türelem, a kitartó keresgélés segít, máskülönben rákölti az ember a gatyáját is. :confused:
  14. Bocsánat! Természetesen nem az illegális termékek megosztására gondoltam, csupán a Corsa-sok rendkívül jó segítőkészségére, amit már én is megtapasztaltam itt a fórumon.
  15. Üdv! Ha valakinek van szerelési könyve Corsa A-hoz valamilyen formában, azt megköszönném.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.