Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kispedro

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    14
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

kispedro névjegye

  • Születésnap 1984-11-28

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://nagyfesz.fw.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    91-es A corsa 1.4i
  • Város
    Budapest

kispedro's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sajnos nem jártam eredménnyel. Nem szólalt meg semmi. Pedig visszakerestem a hirdetést és ott írja, hogy van benne riasztó. Közben ért egy kis sokk. 3 napja menet közben leállt és kigyulladt a töltés és az ESP lámpa. Ezután gyújtás volt, de nem engedte forgatni az indítómotort. Kb. 10 perc múlba beindult az autó és ment tovább. Következő nap reggel, elindulás után 2-3 perccel ugyan ez volt a hiba és egész délelőtt nem indult, majd egyszer csak kialudtak a lámpák és beindult. Azóta tökéletesen működik az autó. A motor hiba lámpa egyszer sem világított. Egy ELM327-es diagnosztika kábel és a scan master program U2501-es hibakódot írt ki, amíg fenn állt a hiba. Erre egy külföldi fórum azt dobta ki, hogy a motorvezérlő nem kommunikál. Canbus hiba. Kérdésem, hogy mi okozhatta ezt a hibajelenséget és számíthatok-e még rá? Üdv: Norbi
  2. Sziasztok! Vettem egy 2006-os Vectra Caravan-t (Z19DTH). Nem tudni, hogy van-e benne riasztó. Mindenesetre hiába nyomom meg kétszer a bezáró gombot, lezárja a zárakat, de más nem történik. Ajtónyitásra nem szólal meg. A biztosítékai bent vannak és a rádió mellett jobb oldalon is van egy riasztóra utaló gomb, amit hiába nyomok meg, nem világít. Honnan lehet tudni, hogy van-e benne riasztó? Hol kellene lennie a modulnak? A csomagtérben lévő biztosíték tábla mellett van kb. 4-5 kábelkorbács, végükön csatlakozókkal. Azokat sem tudom, mik lehetnek.
  3. Heló! 91-es 1.4i A corsám van. C14NZ motorkóddal. Tegnap elindultam itthon és kb. 300 méter után leállt az autó. Ma vizsgálgattam egy picit és észrevettem, hogy az injektor nem permetez. AC pumpa jó! Egyik autószerelő ismerősöm azt mondta, adjak neki 2V tápot és, ha kattog, akkor múködik. 2 ceruzaelemről szépen kattog. Az injektor közvetlenül bevan vezetékelve az ECU-ba. Már csak erre tudok gondolni, hogy behalt. Hibakódot viszont nem adott. Hol és mennyiért lehetne beszerezni ebbe a tipusba egy ECU-t?
  4. Köszönöm a válaszokat! Azthiszem akkor szerelőre bízom. Nem merek játszani a vezérléssel. Pedig a termosztát nem drága egyáltalán. Bárdinál 2.100 Ft tömítéssel együtt. Meglátom, hogy utána is lesz-e 44-es hiba (valószínűleg igen) és a lambdát én is kitudom cserélni. Vagy az sem olyan egyszerű? Kell utána valamit kalibrálni, vagy beállítani?
  5. Heló! Van egy kis problémám a 91-es C14NZ-s A korzikámmal. Egy jó ideje nagyon visszaesett a teljesítménye. Azóta sokat is zabál. És azóta a víthőfok mutató alig mozdul ki a minimumtól. Meleget nem fúj belül az autó egyáltalán. A termosztátra gondoltam, hogy kiakadt és állandóan nyitva van. Ezt hol találom az autóban? A vezérmű doboz alatt látok valamit, amire azt gondolom, hogy az. De ha az, akkor hogyan férek hozzá? Lekell bontanom a szíjat és a tárcsát? Amióta ez a probléma van, néha bead egy 44-es hibát, ami ezt jelenti: Lambda szonda áramkör feszültség alacsony (keverék szegény). Ezt okozhatja ugyan ez a probléma, vagy a lambda szonda is rossz lehet? Előre is köszi!
  6. Sziasztok! Volt szerelőnél az autó. Kicserélte a gyertyákat (4 pontosak voltak benne, amire azt mondta, hogy nem bele valóak, bár 1 évig semmi baj nem volt velük), kicserélte a gyújtókábeleket és beállította a gyujtást. Elkért 15 ezret. Most nem rángat a motor, nem zabál sokat, de viszont a 45-ös hiba újra visszjön (dús keverés) és nagyon nehezen indul be. Van hogy fél percig indítgatom mire beindul és akkor sem úgy indul mint régen, hogy felpörgeti egy pillanatra a motort, hanem 0-ról kezd el felmenni, míg el nem éri az alapjáratot. Nem akarom már mégegyszer elvinni szerelőhöz, csak legvégsőbb esetben. Szerintetek ez a hiba most mire utalhat? Valaki tapasztalt már ilyet?
  7. Üdv! Egy oldalon (igaz nem opelos) azt olvastam, hogy: "A TP szenzort gyárilag állítják be és meghibásodása esetén a fojtószelep házzal kell cserélni." Szóval akkor én most hiába veszek egy folytószelep potmétert, nem érek el vele semmit, hacsak nem veszek vele együtt egy házat is? Vagy ez opelnál nem így van? Mert én hülyeségnek tartom, ugyanis a potméter 2 csavarral van rögzítve. Ha veszek egy másik házat, annak is ugyan ott lesz a 2 csavar helye. Akkor meg semmi külömbség a kettő között és a poti a másik házra felfogatva is ugyan ott fog állni.
  8. Igen! Hideg (teljesen) és meleg motornál is rángat.
  9. Cseréltem alapjárati motort. Most jó lett az alapjáratom, de a rángatás nem szűnt meg és ugyanúgy visszajön a 35-öd hibakód. Ez mosz folytószelep poti lehet, vagy lambda szonda?
  10. A TP szenzor: A TP szenzor = throttle position, vagyis fojtószelep állás érzékelő megmondja az ECU-nak, hogy a fojtószelep milyen pozícióban van. Az érzékelő 0,5 V körüli értéket ad, a teljesen zárt, 4,5V körüli értéket ad a teljesen nyitott folytószelep állásnál. Az alsó érték pontosan 0,45V, ha a fojtószelep teljesen zárt. Kritikus, hogy a TP szenzor jól legyen beállítva, mert az ECU ebből tudja, hogy a fojtószelep nyugalmi pozícióban van és alapjáraton kell üzemelni (alapjárati zárt, visszacsatolt ciklus), vagy a fojtószelep zárva van terhelés alatt és az injektorokat ki kell kapcsolni (tolóüzem). ECU csere esetén, az eltérő belső tápellátás karakterisztikája kis mértékben megváltoztathatja a TP szenzor feszültségeit. Néhány esetben az alapérték 0,5V fölé kerül. A TP szenzort gyárilag állítják be és meghibásodása esetén a fojtószelep házzal kell cserélni. Néha előfordul az elállítódás.Ha a TP szenzor negatívra van állítva (0,45V alatti értéket mutat teljesen zárt fojtószelepnél), akkor ha a fojtószelep lassan nyílik, az ECU akkor is azt hiszi, hogy a fojtószelep még zárva van, és alkalmazza a tolóüzemi üzemmódot, vagyis elveszi a benzint 1400 vagy 1800 -as fordulatoknál. Ez gyakran okoz lüktetést kb 800 és 1800-as fordulat között. Ugyanekkor az autó rángatni is fog amikor alacsony fordulatokon vezetünk. Ha a TP szenzor pozitívra van állítva (0,45V fölötti értéket ad teljesen zárt fojtószelepnél), a tolóüzem nem fog működni, és az ECU nem futtatja a helyes alapjárati rutinokat sem, az alapjárat nem lesz nyugodt. Inkább jobb, ha kicsit negatívra van hangolva a TP szenzor, de legjobb a 0.45 V-os pontos beállítás. Ha a TP szenzor meghibásodik, az ECU egy backup programra fut, mivel innentől nem tudja, hogy mikor kell alapjáraton tartani a fordulatot és mikor adtak gázt. Ekkor egy 2000 körüli fordulaton tartja az "alapjárati" fordulatot, amivel el lehet gördülni az első szervízig. (próbáljuk ki, húzzuk le a TP szenzor csatlakozóját). Ha túlságosan alacson az alsó feszültség érték, vagy megszakadt a kapcsolat a szenzorral, az ECU észleli a hibát és tárolja, a MIL led kigyullad. A szervíz csatlakozót rövidre zárva a hibakódal villog a MIL led. Ez a kód természetesen kiolvasható PGM-FI teszterrel is.A TP érzékelő, egy a fojtószeleppel egytengelyű 5 kohm-os potenciométer, ami 5V-os tápfeszültséget kap és feszültségosztóként üzemel. A TP szenzor 3 pólusú csatlakozóval csatlakozik a rendszerre. Az 1. és 3. (két szélső) lábán kapja az 5V-ot. Elsőként ezt ellenőrizzük, hogy meg van-e az 5V. Az 1. és 2. vagy a 2.és 3. pont között OHM mérővel mérhetjük ki a különböző fojtószelepállásokhoz tartozó ellenállás értéket. A vizsgálat során a fojtószelep lassú mozgatásával nem változhat nagyot, nem ugrálhat az ellenállás. Célszerű ezt analóg multiméterrel kimérni. A csatlakozót visszadugva, gyujtást adva ellenőrizhetjük a két végálláshoz tartozó feszültségeket is (0,5V, 4,5V).
  11. Az a helyzet, hogy rángat az autó. De mindig csak akkor, mikor csak picit van benyomva a gázpedál. Ha odalépek neki, akkor megszűnik és elkezd gyorsulni. Pl. 3-asban megyek 30-al, vagy 40-nél 4-esbe rakom, ekkor rángat. Régen sosem csinált ilyet. Ha 2-esben huzatom 40-ig, akkor nincs ilyen gond. Ebből gondolom, hogy kikophatott a potinak az eleje, merthát azt használja legsűrűbben az ember. Sajnos szkópozni már nem tudok, mert nagyon döglődik a szkópom. Elég régi orosz csoda már. Hogy érted zt, hogy:ű "A gázbowdennel játszva ki tudod okoskodni, hogy az-e a probléma forrása."
  12. Esetleg a folytószelep pótméterrel nem lehet probléma? Mert ezt az ötletet is felvetették nekem.
  13. Sziasztok! Nekem ugyan az a problémám, mint Stefan nevű kollégának. Ugyan az az autó is és a hiba is. Eddig. De most jött egy új hoba. 45-ös hibakód, ami azt jelenti, hogy: Lambda szonda áramkör feszültség magas (keverék dús). Lehet, hogy rossz a lambda szonda és az miatt rossz a keverés? Ugye az verérli az alapjárati motort is?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.