Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Rival

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Rival névjegye

  • Születésnap 1978-07-28

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://www.rivalcomp.hu
  • ICQ
    4484096

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Ascona C, 2 db Opel Astra G
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

854 profile views

Rival's Achievements

  1. Jövő hónap elején lesz egy hűtő cserém, akkor megnézem a kopogásszenzort is, hátha... Ha nem probléma, az eredménnyel visszatérek. Ha megjavult azért (hátha hasznos az infó másnak is), ha meg nem, azért. Köszi az eddigi válaszokat, persze ha valakinek van még bármi ötlete, ne tartsa magában!
  2. Főtengely jeladót már kétszer cseréltem más okokból kifolyólag (valamikor sok éve nem indult be a motor, nem működött a jeladó, aztán legutóbb a szelephézag állítás előtt cseréltem ismét, filléres alkatrész, és "miért ne, hátha" alapon). Gyári került bele.
  3. Mindkét lambda szonda cserélve (első gyári, második valami kínai). MAP ebben nincs, csak beömlő levegő hőmérséklet szenzor (az is próbálva), és a motorhőfok jeladó is cserélve. De ahogy említettem, a közös pont már valószínűsíthető, valóban gyújtás: alacsony az előgyújtásom.
  4. Itt mennyire számít a nyomatékra húzás? Eddig akit kérdeztem, valami teljesen túlmisztifikált módon nyilatkozott a kopogásszenzorról, hogy azt mindenképp pontos nyomatékra kell húzni, meg egyébként sem kellene bolygatni, meg úgysem szokott gond lenni vele, ne nyúljunk hozzá. De esküszöm, ha nem kell parázni a nem pontos nyomatéktól, én megbizgerálom (esetleg parasztnyomaték: érzésre az adott állásban mozgatom, mennyire kellene meghúzni visszarakáskor).
  5. Hú, lehet, nem voltam egyértelmű, elnézést, de gázos üzemben is jelentkezik, ám talán nem olyan mértékben (érdekes módon, mert eddig bármi nyűgöm volt, gázos üzemben jobban megfigyelhető volt). A benzinszűrőt kb. 12 évig nem cseréltem, mert marhára elfelejtődött (mea culpa). Ennek ellenére nem volt gond vele a cserekor sem, és egy tök más okból kifolyólag lett cserélve, hogy hátha az... de nem az volt, és már nem is emlékszem, hogy akkor épp mi volt... ja, megvan, ott végül szelephézag állítás történt, mert magas fordulaton tűntek el hirtelen a lovak (ez is egy érdekes történet, amikor mindenki azt mondta, hogy hidrotőkés, és csak a gázosok oldották meg, ők egyből mondták, hogy nem, ez nem hidrotőkés). Az eltömődött benzinszűrő valószínűsítem, hogy a gázos üzemre az semmilyen hatással nincs, de ezt azért erősítsétek meg! A tankban lévő nyomásszabályozóból érkező infó befolyásolhatja a motor működését? (Gondolok itt arra, ha nincs meg a megfelelő nyomás, akkor az előgyújtást kezdi el csesztetni? Ez így számomra elsőre hülyeségnek tűnik, bár "az a gyanús, ami nem gyanús", így én már bármit el tudok képzelni.) Egyelőre az az infó volt a legtöbb okosság, hogy az előgyújtásom túl kicsi.
  6. Sziasztok G-sek! 12 év után ismét tanácsot kérek itt a fórumon, mert elakadtam. Az autó ugyanaz (Astra G Caravan Classic II, Z16XEP). Tavaly nyár vége óta küzdök egy problémával. A kérdés röviden: mi okozhat nagyon alacsony előgyújtást? A jelenség hosszan: Alacsony (értsd 1500-2500) fordulatszámon erőtlenség, apró pici rángatásokkal, amely magas (értsd 3000-tól felfelé) fordulatszámon megszűnik. A rángatás olyan tipikus keverékkel szórakozós rángatás, enyhe, de számomra érezhető formában. Valószínűleg más nem érezné, de én össze vagyok nőve az autóval, így minden kis rezdülést megérzek. Az erőtlenség viszont érzékelhető: olyan emelkedőn (mondjuk Kiscelli utca a III. kerületben), amin eddig kettesben felmentem, most csak egyesben megy. Ha felhajtok az autópályára Érden, a Shell kútnál Budapest felé, ahol emelkedős szakaszban kell gyorsítani, kínkeservesen tudom csak felvenni a tempót. Mihez hasonlíthatnám ezt az erőtlenséget? Tipikus turbós erőtlenség, mint amikor a turbó még nem pörög, de te már gyorsulnál. Gázadás után, jön egy hosszabb (~1-2 mp) szünet, amikor érzed a bizonytalanságot a motoron, hogy most mi legyen, aztán magasabb fordulaton elkapja, és mintha mi sem történt volna, gyorsul. Fontos, hogy az autó LPG-s, de ez a probléma benzines üzemben inkább meglévő jelenség. LPG-vel ez a jelenség szintén megvan, de talán egy kissé elmosódik (pedig általában pont fordítva szokott lenni). Most májusban, a legutóbbi vizsga alkalmával a gázosokkal rámérettem a motorra, hátha tudnak valami okosságot mondani. Lassan gurulva, negyediket kapcsolva, alacsony fordulatszámról padlózva a srác azt derítette ki, hogy az előgyújtás nagyon alacsony, átmegy mínuszba is. A történet előzménye (ha egyáltalán van összefüggés a kettő között): Tavaly nyár végén a bolgár-román határon egy hipermarket parkolójában nem tudtam elindulni benzinnel. Ha akkor nincs gáz az autóban, ott maradunk, de gázzal pöcc-röff elindult. A hiba oka a kilyukadt benzincső volt a tankban, az AC pumpa után. Ezt én magam kicseréltem Erdélyben egy szar, 500 Ft-os kínai, benzincsőnek nevezett objektumra. Nem tartott sokat, csak egy-két hetet: felpüffedt, ellágyult az egész, de legalább arra jó volt, hogy hazáig ne legyen probléma vele. Itthon ezt kicseréltem gyárira. Ezen eset óta azonban valami nem stimmel, mert a fent leírt problémával élek. Okozhat-e ilyen problémát mondjuk az üzemanyag rendszerben jelentkező nyomáscsökkenés? Na de ha valamiért kisebb a nyomás, akkor miért pörög rendesen magas fordulatszámon? Fogyasztásom nem emelkedett (legalábbis nem érzékelek jelentős változást). Az alapjárat normál fordulatszámú, egyenletes. Üresjáratban gázt tartva nem ingadozik, egyenletes a fordulatszám. Menet közben nincs "háromhengerezés". Jelenleg 100-as benzint tankolok, és próbálom nem hagyni fél tank alá menni, hogy nehezebben tudjon felmelegedni a visszatérő ág miatt. Amit megfigyeltem, de csak rövid ideig volt alkalmam: téli reggelen, hidegben elindulva, álló helyzetben, nagyon kicsi gázfröccsöt adva, dízeles kerepelést hallottam, ami pár perc után eltűnt. Korábban ilyen soha nem volt. Azóta természetesen ilyet nem tudok megfigyelni, mert nincs hideg. Ezek lettek cserélve azóta: gyertyák. Próbaképpen: a hátsó ülés alatti tankzáró fedél (a szeleppel együtt), beömlő levegő hőmérséklet szenzor, gyújtástrafó. Régebben, az eset előtt: üzemanyagszűrő. Megmérve: hengereken nincs veszteség, szelepek zárnak, nem ott szökik el az erő. Gázos srác szerint lambda jó, üzemanyagot kap, de nagyon alacsony előgyújtást állapított meg, és csak széttárta a karját a jelenséggel kapcsolatban. A kopogásszenzort tudta csak felhozni, mint ötlet. De megkérdezve két ismerős szerelőt, és egy ismerős Opel alkatrész boltot annyit derítettem ki, hogy soha a büdös életben nem kellett kopogásszenzort cserélni G Astrában. A motor hallhatóan nem csörög (tudom, annak idején az első Asconámnál megtanultam, milyen a csörgő motor, ha szar a benzin). Felmerült még esetleg a twinport szívósor hibája, de itt felvetődött bennem a kérdés, hogy ez okozhat-e ilyesfajta jelenséget? Mindenféle ötletet, kérdést, bármit meghallgatok, és előre is köszi. (Na meg persze utólag is, ha idáig elolvastad.)
  7. Most, hogy így szétoffoltattam a témát <_< , egy kis adalék a klíma hangoskodáshoz: pénteken Budapest-Keszthely. autópálya, dögmeleg, nem volt hangja. Vasárnap vissza, autópálya, szintén dögmeleg, zúgott-búgott... Mindkét úton a körülmények megegyeztek, 4ezres fordulatszám végig... szóval mikor, milyenje van éppen... Egyébként igen, ez az az "R"...
  8. Azért ez durva... Az előző egy 98-as darab volt, ott a kormányszervó nyöszörgött hallhatóan. Az most nem, de a klíma igen. <_< A másik kérdés, hogy akkor miért nem volt ilyen "új" korában? 1500 km "bejáratás" után elmentünk egy 4000km-es kempingezésre, és az út vége felé kezdte csak művelni. Az út elején is baromi meleg volt, és az út végén is. Persze szinte végig ment a klíma. Ráadásul szerintem azt sem beképzelem, hogy hidegebbet fújt az elején, olyat, hogy lefagyott az ember keze, és hátul is megfagytak az utasok, ha nem figyeltem. Ez már nem ilyen, és az út végére feltűnt, hogy nincs olyan hideg hátul sem, mint három héttel azelőtt, induláskor. Szóval azért nem tudom elfogadni, hogy ennek ilyennek kell lennie, mert ez nem ilyen volt... :huh: Ha pedig ez normális, akkor már az első alkalommal ezt kellett volna mondaniuk a szervizben, nem pedig nekiállni olajat cserélni, és gázt leereszteni (naívan el is hiszem, hogy megtették). [off] Az új G Astrák oldalán, ott, ahol a régin nekem azt írta, hogy Club, mi lehet az az R betűhöz hasonlító embléma? [/off]
  9. Rival

    Fogyasztás

    Pedig igaz lehet... Az első kocsinkkal, egy C Ascona 1.8i-vel megjártuk Budapest-Sepsiszentgyörgy utat oda 6,5 literes fogyasztással. Azt hittem, hogy félrenyomtam a számológépet... <_<
  10. Sziasztok G-sek! Opelesként már nem vagyok új (Ascona, 2db Astra G), de itt a fórumon igen. Amiért írásra vetemedtem, nem meglepő módon klíma probléma :huh: , mégpedig a 39 oldalnyi hozzászólás végignyálazása után az itt többször is említett hangoskodás jelensége. Az alap történet: a mostani, Maxabós G Astrám új. 5000-es olajcserénél mellékesen jeleztem, hogy hangoskodik a klíma. Az utastérben is hallható jelenséget produkál, ahhoz hasonlítható, mint amikor egy Ikarus busz gyorsít. Két hete bevittem először hivatalosan, hogy orvosolják a problémát. Olajcsere történt a kompresszorban, és valami "hangtompító adalékot" is töltöttek bele, amitől biztosan meg fog szűnni a hang. Most már azt mondom, mese habbal, ugyanis tartott pár napig. A mai városi körömet is már zúgó-búgó klímával tettem meg, idegesítő. Ma délután visszavittem ismét. A munkafelvevő úriember meghallgatta, és rávágta, hogy normális dolog, forró a klímahűtő, ilyenkor "nagyon durva a történet". Mondom kétlem, hogy normális lenne, az előző, ugyanilyen Astránál semmi ilyesmi nem fordult elő, és a tágabb családban fellelhető két másik G Astránál sem. Jövő szerda kora reggelre adtak időpontot, ahol egy szakértő kolléga meghallgatja (itt is probléma lehet, ha hideg környezeti hőmérséklet mellett nem produkálja olyan erősen). Egyébként nem forszírozta nagyon a dolgot, mondván nagy valószínűséggel ő is azt fogja mondani, hogy normális. Szerintem pedig nem, és ebben kérnék megerősítést Tőletek, valóban nem normális a klíma utastérben is hallható működése. Ha pedig nem, általában mi okozza ezt a meghibásodást, illetve magát a hangjelenséget, mert hogy nem az olaj minősége és az adalék hiánya, az mára biztossá vált... Nem szeretnék hülyét csinálni magamból... Én számítástechnikával foglalkozom. Tudom, ha az ügyfél segítséget kér, mert nem jártas a számítógépek lelki világában (mint pl. én, a mezei halandó a márkaszervizzel szemben), és nem ért hozzá (ha Felhasználó, miért is kellene?), akkor elfogadja tőlem azt a véleményt is, ami tegyük fel, téves információ. Persze távol álljon tőlem, mert leégne a képemről a bőr, nem mellesleg ügyfeleim köre is inkább leépülne. Tehát mi a fenét lehet tenni, hogy az a nyavalyás klíma úgy működjön, ahogy kell? További probléma, hogy mi a teendő, ha a "szakvélemény" szerint normális a jelenség. Mindazon túl persze, hogy ezt adják is írásba hivatalosan, plusz vásárlók könyve, levél a központi Opelnek, stb... ...nem szeretem, ha hülyének néznek... ui.: a tisztesség azt követeli, hogy azért legyen idebiggyesztve, a jövő szerda még nem múlt el, így nem tudom, mi lesz a történet vége... csak a hozzáállás alapján nem fűzök hozzá túl sok reményt... de a remény hal meg utoljára... Egyelőre ennyi. Jó, hogy megtaláltam a fórumot, majd biztos lesz egyéb hasfájásom is... <_< Varga István
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.