Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

DFlame

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Balatonfeny

DFlame's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Szia! DTI-t sokkal többen szidják mint dícsérik, saját tapasztalatom nincs vele, ezzel a motorral kapcsolatban csak az olvasott véleményekre tudok hagyatkozni. CDTI egészen kellemes motor (Fiat JTD), ezzel van tapasztalatom, dinamikus, erős, keveset fogyaszt, de ne költsd el az utolsó forintod a vételárra, mert lesz rajta javítanivaló. A kijavított szívosort, EGR szelepet, lendkereket meghálálja és megbízhatóan üzemel. Benzines is jó választás lehet, dícséri akinek ilyen van. Bármelyik motort is választod, általánosan igaz, hogy jól át kell nézetni egy hozzáértővel és feltérképezni a várható javításokat. DFlm
  2. Első olvasatra ez szelepszár szimering probléma lehet. Kezdetben nem produkál látványos olajfogyasztást, de később elkezdi. Amikor már észlelhetően több olaj fogy mint amennyi korábban szokott, akkor nem érdemes tovább várni a cserével, mert a szelepszárra képes rákokszosodni az olaj. Álló helyzetben gázadást követő újabb 2. és 3. gázadásra sem jön szÍnes füst a kipufogóból? DFlm
  3. Egy érdekes dolog történt, ezt megosztom veletek. Az utóbbi időben felerősödött az 1.9 DTH kerregése és a tapasztalható alapjárati rezonancia is megnőtt, de nem tudtam ezt a jelenséget mire fogni. Pláne, hogy időnként elcsendesült és simán járt, hibakódot nem adott. Végül bedobta az EGR hibát (sárga lámpa, hibakód P0400 - kipufogógáz visszavezető szelep hibája). No azóta olyan szép csendben és simán jár, ahogy arra egy ilyen dízel csak képes lehet. Sárga lámpa világít, fogyasztás nem nőtt, teljesítmény változatlan... eszemben sincs kicserélni az EGR szelepet... :) Üdv: DFlm
  4. Szia, amikor végül beindul, akkor egyszerre indul el minden henger, vagy külön kelnek életre? Hideg, alapjáraton járó motornál tapasztalható egyenetlen járás (mintha az egyik henger késne kicsit) ? Meleg motor azonnal indul? DTL, DT, DTH motorról van szó? Üdv: DFlm
  5. 448. hozzászólásban jelölve van a képen, hogy hol keresd a szÍvósort, felülről benézel a közös nyomócső mögé és látod a mozgató rudazatot. Nézd meg, hogy a helyén van-e, ha a helyén van akkor lötyög-e (mozgasd meg). Alapjáraton hallasz zörgő, csörömpölő hangot? Olyasmit mint amit a Simson adott kopott csapszeggel... Amennyiben igen, akkor megszorulhat valamelyik szelep és ez okozhatja az emlÍtett problémát.
  6. Szia! Nem akarlak nagyon elkeseríteni, de nálam az 1.7-es B Vectra produkált hasonló jelenséget egy porlasztócsúcs cserét követően. Hengerfej csere lett végül a megoldás. Működött az autó, hideg motor szürke füsttel álcázta a kerti munkásokat, bemelegedést követően elmúlt a füstölés és szépen járt a motor. Nem vártam meg a végkifejletet, elvittem egy dízelre specializálódott szerelőhöz, aki kicsit tekergetett rajta, aztán vissza adta, mondván, hogy ez ilyen. Cs.ssze meg, tudom, azért vittem oda... No de végül egy lelkiismeretes, becsületes ember megjavította, konkrétan elvégezte a hengerfej cseréjét. Dflm
  7. Szia! Első olvasatra ez hengerfej probléma. SzervÍzbe vidd mielőtt rosszabb helyzet áll elő, mert hatványozottan emelkedni fognak a költségek ha késlekedsz.. DFlame
  8. Szia! Olvass vissza, Írtam erről saját tapasztalat alapján. DFlame
  9. Lényegében leszűrted a dolgok esszenciáját. A szÍvósort lehet dugózni, az is egy költséghatékony megoldás, de akkor kalkulálni kell a részecskeszűrő fokozottabb terhelésével. Amennyiben dugózol és kiiktatod a részecskeszűrőt, akkor ezen műveletről az autó szoftverét is tájékoztatni kell. A kiszemelt autóban valóban manuális a klÍma, de ettől még egy megnézést megérdemelhet. Kérd el az alvázszámot és ellenőrizd egy Opel kereskedőnél az autót, mielőtt közelebbi fizikális kapcsolatba kerülnél vele. DFlame
  10. Szia! Nyugodtan bevállalhatod, amennyiben meggyőződsz arról, hogy valós a km és rendszeresen, akár gyári előÍrásnál sűrűbben volt karbantartva, gondos gazda által. Éppen ezért 1. tulajdonossal rendelkező autót keress. Íme néhány dolog ami segÍthet a döntésben: A motor nagyon jó, nyomatékos, erős, takarékos, megfelelő karbantartással a manapság tervezett élettartamok tekintetében hosszú életű. Turbó problémák jellemzően akkor adódnak, ha kihagytak vagy csúsztattak néhány olajcsere periódust. Kettőstömegű lendkerék cseréjének esedékessége a használat módjától függ. SzÍvósorral előfordulnak problémák, orvoslás egyszerű, gyors, nem drága, lásd kicsit korábbi hozzászólásomat. Az esetlegesen előforduló apróbb rendellenességeket javÍtani kell, nem lehet halogatni, mert ezek később megbosszulják magukat horror javÍtási költségekkel. Csak minőségi, márkás, Dexos 2 előÍrásainak megfelelő motorolaj használandó és javasolt a 15000 km-enkénti csere. Hosszabb távú autózásra alkalmas, rövid távokat rövidesen zokon veszi és EGR, MAP szenzor, részecskeszűrő hibákat produkál. Saját tapasztalat: Kettős tömegűt hamarosan cserélni fogok (az autóban még a gyár által beszerelt van), bár 210000 km-nél még nincs mindig hangja. EGR szelepet és MAP szenzort tisztÍtottam már és javÍtottam a szÍvósort. Gumikat vettem rá és megállapÍtottam, hogy a normális, márkás gumi b.sz.tt drága 225/45 R17 méretben :) Gondját kell viselni és meghálálja. Élményt ad és kellemes utazást biztosÍt. Két teljesen eltérő autó a B és a C Vectra, felépÍtésben, stabilitásban, biztonság terén sokkal többet ad a C. Egyértelműen többe fog kerülni, mint a B Vectra... sokkal többe - ez is tapasztalat. De amikor végül mérlegre állÍtasz minden tényezőt, akkor azt fogod mondani, hogy megérte váltani. Sok sikert! DFlame
  11. Sziasztok! Tapasztalat, talán segÍt valakinek a hiba feltárásában és javÍtásában. 1.9 DTH menet közben terhelés alatt (dombon fel), egyszer csak elgyengül, majd leáll. ÚjraindÍtás után minden tökéletes, a sárga villáskulcsot leszámÍtva, ami csak a motor indÍtásáig világÍt, indÍtás után elalszik. Aztán sokáig nem jelentkezik a hiba, a sárga villáskulcsot is elfelejti az autó, már nem világÍt inditásig, elalszik a többi lámpával a gyújtás ráadása után, tehát nem jelez hibát. Egyszer csak megint leáll a motor ugyanazon a dombon, pontosan ugyanannál az akácfánál és megint világÍt a villáskulcs, de indÍtás után elalszik. Lezajlik a fenti folyamat és újabb hibamantes több száz km-ek következnek. Harmadszor megint leáll a motor, újraindÍtás után megy tovább gond nélkül, de mintha kissé morgósabb hangja lenne, ha nem figyel az ember, észre sem veszi (érdemes volt szolfézsra járni...) EGR szelep leszerel, kitakarÍt (vastagon be volt rakódva), MAP szenzor kitakarÍt (vastagon be volt rakódva), a műveletre elhasználtam fél liter nitrohigÍtót és egy palack féktisztÍtót. Mindent visszaszerelve a morgós hang eltűnt, szépen jár a motor. Öröm. Megy az autó a dombra fel. Újra megy az autó a dombra fel. Semmi probléma, semmi hiba. Újra csak megy az autó a dombra fel, de hopp... elfogy az erő, leáll a motor... ba....meg a kö...g k..va szomorúszemű anyját! Motortakarót leszedem, nézelődök, szép motor... mennyi paci és mind megdöglött. A nyomtaték sem forgat tovább... De lám, ott egy rúd, csak ott van, mintha valaki hevenyészett mozdulattal oda dobta volna. Nincs a helyén. Ha vissza teszem megint leesik, nincs értelme vergődni vele. Cseréljek szÍvósort? Sokat kell azért dolgozni, máshol is van helye a zsének. Iktassam ki? Akkor a DPF-t is ki kell iktatni, mert a következő gond ott jelentkezik majd. Olvasok, tanulok, keresek és találok! Csergő nevű kereskedő kihúz a bajból. A "szÍvósor felújÍtó kit" jó megoldásnak tűnik. 4 db fém persely a hozzá való csavarokkal. Törzsvásárlói kedvezménnyel nem drága és házilag könnyedén javÍtható a probléma. Megtettem. JavÍtottam. A javÍtás óta mentem 3500 km-t és hibátlan az autó. Konklúzió: hasonló hiba esetén takarÍtani kell az EGR szelepet, MAP szenzort és meg kell nézni a szÍvósor szelepeinek mozgatórúdját, mert ha még nincs is leesve, egy vagy több szelepről már leugorhatott és felületes szemlélődéssel nem tűnik fel (ahogy én is a helyén láttam előzőleg, de valószÍnűleg már nem volt egészen a helyén). Remélem többeteknek segÍt ez a leÍrás és nem veritek magatokat felesleges költségekbe. DFlame
  12. Szia! Szerintem rudazat... Igaz más a jelenség annyiban, hogy nálad más szögben állnak a lapátok, nálam pedig a jobb nem töröl, a bal jó. Sajnos ezek a műanyag csapok nem az örök létezés szellemének segédletével készültek. Komplett rudazat 10 eFt a wrcauto-nál. DF
  13. Szia! A rudazat csapja engedett, enyém is ezt csinálta, most már jobb oldalon egyáltalán nem mozog a lapát. Cserélem majd... Te is cseréld, nem nagy tétel. DF
  14. Sziasztok! Találkoztatok a fenti problémával? Nálam is jelentkezik, futómű jól van beállítva, gumi rendben, ezek ellenére jobbra húz. Mi lehet a megoldás? Köszönettel: Flame
  15. DFlame

    Motor

    Sziasztok! Olvasom itt a fórumon, hogy 1.7 TD Isuzu motorba 10W-40 olajat használtok, pedig a gyári ajánlás 5W-40. Ez problémát jelenthet hidegindításkor többek között a turbó miatt, vagy 10W-40 jó ebbe a motorba? Olajcsere előtt állok és választanom kell... A márka szerintem nem annyira lényeges (Castrol, Valvoline, ELF, Q8, Total... stb, leginkább árban van különbség és mert 8 ekm után lecserélem, szerintem egy középkategóriás márka is megfelelő), olyan olajat választok, amelyik teljesíti az ACEA A3/B3 és a VW 505 00 normákat. Jól gondolom / teszem ezt? DFlame
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.