Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

_Robi_

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    944
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

_Robi_ last won the day on Augusztus 10 2020

_Robi_ had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra J 2012
  • Város
    Győr

Legutóbbi látogatók

3.789 profile views

_Robi_'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Hírnév

  1. Sziasztok! Vkinek van tapasztalata egy navi 600 fogyasztasáról? Ugyanis ma úgy jártam hogy pendriveról meghallgattam jó hangosan egy zenét ami 6 perc volt utána indíthatatlan lett a kocsi Belsöter világítas nem ment gyújtason sem volt sőt kulcs se volt bennt. Amúgy autóval elötte mentem 90 km t, töltés tökéletes 14.5-6. Indítasi nehézsegek ill akkumerülésre figyelmeztetés semmi elötte nem volt. Söt most hogy megbikaztam haveréról 10 km megtétele után pöccre indult. Az akkum kezd behalni vagy a navi 600 ilyen sokat eszik? Meg annyi hogy semmi erősítő nincsen full gyári minden. Saruk szorosak nem korrodáltak.
  2. Sziasztok! Olyan kerdésem lenne hogy J astránál melyik elektromos komponens áramellátasát kell megszüntetni hogy a műszerfalon megszűnjön a sebességmérés,cserébe a kocsi indítható legyen és használható is. Az abs esp működése nem feltétel de a motor teljesiménye maradjon, hibakódlámpa nem téma ha világít. Jah és ami fontos vezeték átvágás nem opció. Ilyen bizti kivétel esetleg csati lehúzas ban gondolkodom. Segítséget előre is köszi.
  3. Az teljesen jó! Nekem is kb hasonló. Lehet 5.5 de akkor odafigyelös klíma nélküli téma.
  4. Hello! Nekem egy 2012 es J astra STm van 110LE 1,7es dízellel. Fogyasztás nagyon láb és használat függő. De nekem is az 5,5-7,5 ig minden van. Legobban akkor fogyaszt ha országuti tempóban klima nélkül egyedül utazom vele ekkor meg lehet közelíteni az 5litert. Ha kis családom belakja ill meleg miatt klímát bekapcsolva pályázva már bizony kerüli a 6,5 -t. Legjobban a várost rühelli. Városi töszörgésben teliülve klimázva akár 7,5L is lehet, de télen városozva ha nem tud felmelegedni akár 8L is van. Egyszó mint 100 erősen használatfüggó a fogyasztás. De a 6-7 nagyjából ráfogható erre a motorra ezzel a kasztnival.
  5. Hello! Olvasva a problémát ez eléggé üzemanyag ellátási probléma. Elsönek kéne egy élöadat kiolvasás hogy mennyi a rail csö nyomása üzemmelegen indítózás közben. Ugyanis van egy minimum nyomás rendszerektöl függöen 140-200bar közt amit ha nem ér el a rail csöben a nyomás nem vezérli ki az ecu a csúcsokat. Opelnél 150bar a minimum nyomás. Továbbgörgetve a kérdést hogy mitöl is nem épülhet fel a nyomás. Lehet hogy a magasnyomásu szivattyún lévö hozamszabályzó szelep szorul/rossz, vagy kopott a szivattyú ami a melegen még higabb gázolajat már nehezebben képes az adott nyomásra feltermelni. Elöljáróban ennyi ötletem van. Jó lenne tudni hogy amíg jár a motor üzemmelegen megfelelö e a teljesíménye (gyorsul e rendesen az autó) illetve milyen az alapjárat. Jo lenne alapjárati korrekciós tényezöt nézni a csúcsokról az sokat elárul, ugyanis egy már rosszul záró ( bepisilő csúcs is tud indítási nehézsegeket okozni) Remélem tudtam irányt mutatni ha van még kérdés jöhet hátha tudok rá válaszolni
  6. Hello! Ez nagyon jó ugye mondtam én hogy lesz rá megoldás :D Egy jótanács mindenképpen menj vele próbakört a szervíz után! Ha nem jó akkor egyböl retúr! Fönököd igy hogy megcsináltatja ne csak kifizetett pénz legyen!
  7. Nekem ezek a müszerfali hibakódok sajnos nem mondanak semmit. Ki kéne olvasni a vezérlöt melyik részegységben milyen hibabód került eltárolásra. A lefulladás több mindentöl lehet. Kezdve a hibás üzemanyagnyomás szabályzó szeleptöl, kezdödö turbohibán át,vmelyik jeladó esetleg az ecu hibájáig ill a levegö utjának dugulásáig bármi. Ha céges kocsi akkor az jó esélyel márkaszervízes vagy van szerzödött szervíz. Szerintem beszélj a főnököddel/gépjármü felelössel, hogy így ez használhatatlan és hogy sűrgösen szervízbe kéne vinni. Ha a fönök nem akarja akkor ird meg neki emailba, nyoma legyen hogy a munkavégzésre odaadott gépjármü közlekedésre alkalmatlan és veszélyes. A munkáltatónak ha a munkavégzés céljából a munkavállaló számára gépjámüvet biztosít, kötelessége annak a müszaki állapotát úgy tartani hogy az közlekedésre teljes mértékben alkalmas legyen. Azaz ha a klíma nem kapcsol be vagy a kp zár nem müködik akkor azt nem kérheted számon, de ha kanyarodáskor megáll a motor akkor azt fönököd meg kell javitassa. Te semmiképpen sem nyúlj bele mert rádfoghatják hogy amiatt lett olyan mert hozzápiszkáltál. Ha a fönököd átpasszolja a hiba megoldását akkor esetleg lehet finoman belefolyni egy hibakeresésbe. De minekutan elég drágák az alkatrészek én nem biztos hogy pénzt szánnák a céges autom javítására.
  8. Hello! Valszeg megszorult a turbó geometria állító szerkezet vagy vmi vácuum probléma van. És ezáltal túltöltötté válik a motor és ezért tilt.Meg kéne nézni könnyen mozog-e az állitó mechanika ill a vacuumdob ami állitja szemre jó e. Esetleg beszédesek lehetnek az elöadatok. Hány km van benne?? Esetleg bemelegedés után próbáld meg kicsit meghajtani had járjon a geometria. Kézzel is megpróbalhatod megmozgatni ha szorul akkor ott vmi nem kerek. Ha nagyom nehezen mozog akkor turbo le és lehet csak takarítani kell de lehet hogy felújítani.Próbáld meg ezeket.Ha van fejlemény irj aztán hátha még tudok okosat mondani.
  9. Sziasztok! 2012.10 havi J astra sports tourerem van ami gyárilag ESP-s. Az érdeklene hogy ebben lehet-e aktiválni a "Hill Holder"(emelkedön való elindilást segítö) funkciót. Nem mintha 15 éves jogsival gondot okozna az emelkedőn indulás. De a céges octaviam után igen fura hogy az enyémbe kézifékezni kell nah meg persze az asszony is használja. Ugy tudom ez vmi ESP szoftveres megoldás ami csak annyiból kér többet hardveresen a kocsi felöl hogy a féklámpa kapcsolónak nem kontaktust kell tudnka hanem poti kell legyen. A J ben poti van és az élö adatok közt látszik is a pedál benyomása százalékosan. Tehát minden adott a Hill Holderhez. Ha vki már engedélyezett ilyent akkor ossza meg hogyan és mivel sikerült. Köszönöm!
  10. Hello Bukopapa! Lehet normalis a 300-400 kmkenti regeneralás. Ez ugye függ a hasznalati módtol (mennyire sok a hidegüzem ill a varosi ki tempoju töszörgés) . Az öntisztisztulashoz hő kell a hö meg az elégetett üzemanyagból van. Sajnos a dpfes kocsik esetében a téli idöszak szenvedösebb. A könyebb imdulas érdekésben az elektronika eldusit ezáltal füstösebb az eges (részecskeszűrő többet kap) hidegebb van a motortól távolabb esö szürö nehezebben hevül át. Minekután elér egy telítettsegi szintet ( nyomaskülömbség megugrik) a motorvezérlö elkezd látványosan regenerálni, ami ha nem jön neki össze akkor kigyújtja a lámpát ill feliratba figyelmeztet. Javasolnám ha sok a városi rövidtav, heti egy temposabb pályás üzemet vagy országútit 4esbe. Hidd el meghálálja a technika. Tudom az ideje mindenkinek drága nah meg a gázolaj is. De sajna a teljes eldugulást (es persze a draga tisztitast vagy az esetleg meg drágabb cserét) igy nagyban el tudod kerülni. Persze itt is mint mindíg elmondom a pörgös üzem elött finoman használva érd el az üzemi hőfokot. Majd ha függöbe áll a hömérö mehet a 2500-3000 közti pörgös üzem egy jó 25-30km en át. Hidd el kimegy a korom belöle
  11. Tisztelt Bugi! Konkértan milyen motor van a zafirádba? 1.7? 2.0?? Ilyesmi hibát többminden is okozhat. Eltünö teljesitmény lehet töltőnyomás oldali megközelítes illetve üzemanyag ellátás oldali is. Nem lehet hogy melegen szorul a geometria állító a turbón?Cooler ill a csövezés tömörzárása rendben van? Elő adatokat néztetek a kérdéses üzemállapotba?? Rail csö nyomás? Nyomás szabalyzó szelep kivezérlés? Turbó geometria állás? Ezek mind mind beszédesek lehetnek.
  12. Tisztelt Werjem! Sokáig gondolkodtam hogy honnan is kezdjem mert ez igencsak komplex komplex kérdés.Első talán legbagatelebb kérdésem hogy az ACpumpa a tankban jár-e? Az előrejövő üzemanyag nyomását mértétek?? Indítózás közben a rail csöben mekkora a nyomás? Élő adatok között az immo engedélyezödik. Motorvezérlöben elő adatok közt indítózás alatt rail csö nyomásnak mi látszik? A csúcsok feszültségét kár mérni nem releváns sokkal inkább a kitöltési tényezöje a mérvadó az meg szóppal látszik. Vezértengely jeladóról vajon jön implulzus, fordulat jel van?? Rengeteg kérdés merül fel igazából ugye 1000 oka lehet hogy nem indul motor. Ha az önindító hajt es a motorvezérlö él akkor az első amit én megnéznék hogy mekkora nyomás épül fel a rail csőben. Ugyanis 150bar alatt nem vezérli ki a csúcsokat az ECU. Ha esetleg felépül es történik kivezérlés nem e rogyik össze egyböl (beesik 150bar alá kivezérlés megszűnik) Ez eddig elektronikai megközelités.Írtad hogy nyomások rendben ez alatt mit értesz? Vezérműszíj állapota milyen , jó pozicioban van? Esetleg meg lehet próbálni ha a vezérmü ok hogy önindítózás közben fimoman pisszegetni féktisztítóval hogy röffenik-e ha igen akkor a motor mechanikusan jó esélyel ok. Ha féktisztítóval sikerülne életre kelteni akkor lehet odavan a magasnyomású szivattyú és nem bir elég nyomást elöállítani az indításhoz. Km mennyi van benne?? Végezetül a féktisztítóval nagyon finoman mert ha bekínálsz vele rendesen akkor hajtókar törés dugórepedés is lehet. Van még jópár ötletem mit érdemes megnézni de ez csak ezek után jönnek.
  13. Tisztelt Akee! Kicsit fejtsd ki bővebben mit értesz az alatt hogy nem húz?Gázadásra torpan vagy csak nem jön az erö majd hirtelen megindul? 1800 körül éled a turbó. Direkt mielőtt írtam kipróbáltam a sajátomat. Nekem 1500-1600 körül kezd megjönni az erő de igazából 1800-2000körül válik jól érezhetővé. Persze nyílván ez alatt is azért vmennyire meg kéne indulni. Bár korábban írtam hogy nem egészséges lentröl erőltetni. Én opcom/delphi vagy bármilyen diaggal ami részletesen rálát néznék egy töltőnyomást az adott fordulaton. Ha nehezen vagy nem akar felépülni az lehet akár cooler hiba ill az odavezető csövek tömörzárási hibája, esetleg a geometria szorul vagy vakumdob nem vezérli rendesen.Ez lehet a turbooldali megközelítés. Persze lehet üzemanyag ellátási gond is. Rail nyomás beszédes lehet a kigyorsítási szakaszban. Persze ezeknek az elegye. Érdemes lenne légtömegmérö élő adatát is megnézni a kérdéses üzemállapotban. Lehet vmelyik szenzor lusta vagy fals adatot szolgáltató. Szerviz aki alkatrészeket cserél blikkre, közben a hiba meg marad az az én szemembe egy kókler műhely! Főleg ilyen drága cuccokat mint a Te esetedbe. A te hibádat behatárolni eléggé komplex feladat. Persze blikkre alkatrészeket cserélni egyszerűbb mint venni normális diag műszert esetleg szkópot break out boxal az adott tipushoz.
  14. Ha eljössz hozzám Győrbe akkor kipróbálhatod az enyémet én meg mennék a tieddel aztán akkor lenne összehasonlítási alap Van opcom ill delphi is. Meg tudjuk nézni a rail cső nyomást esetleg egyéb élő adatokat ha mégis fura lenne.
  15. Amiatt remeg be mert "szenved a motor" ne lentről akarj gyorsitani. Gondolj bele mikor a mtb kerékpáron 6osba hagyod a váltót ( hátul legkisebb fogaskerék) te is szenvedsz mikor gyorsítani szeretnél. Ha hirtelen kell gyorsítani akkor adott fokozatot jobban kihuzatva nem fog remegni. Ennek a motornak ez sajátossága. Másik is szenved de ott lehet elektronikusan visszafogott adagolás/jobban csillapitó azaz puhább bakok miatt nem érzed, viszont nem jóó!!! Lentről rendszeresen szenvedtetett diesel hamarabb ledobja a lendkereket plusz olajfilm megszakadásokat eredményez. Ajánlom figyelmedbe a Totalcar: A "nyomaték öl nem a fordulat" c cikkét tanulságos érdemes elolvasni!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.