Jump to content

Legends never die - A hősökre emlékezni fognak, a legendák örökké élnek.


forumadmin

Készült: 2013. március 08. péntek, 11:00

Utolsó frissítés: 2014. január 16. csütörtök, 08:06

Szerkesztő megjegyzése: A hősökre emlékezni fognak, a legendák örökké élnek. Egy autó, mit egy autó "A GSi", amit szeretem volna mai fényében is megmutatni. Jelenlegi tulajdonosa egy szerény, kedves ember. Nem szívesen romantikázik az autóról, nem tudd olyanokat írni hogy szerelem volt. Sokat jelent az autó számára, de még sem úgy....

 

Opel-os múltam már több hasonló autóra nyúlik vissza.

Ex GSi és Ex Vectra Turbo:

gallery_457_519_4478.jpggallery_457_519_8530.jpg

Sajnos ezektől az autóktól meg kellett válnom ilyen-olyan indok miatt. De mindig jön/jött másik. 2011 szeptemberében lehetőségem nyílt megvenni az általam rég óta etalonnak tartott GSi-t, amit még Anti barátom épített.

gallery_457_519_4218.jpg

 

Gondoltam feltámasztom , hogy újra régi pompájában ragyogjon. Mert elég hiányos állapotban volt.

Eredeti tervek nem voltak túl nagyok, raktunk bele egy XE motort mert a régi turbóst eladták belőle. Kapott 5 csavaros futóművet, új nagy fékeket, calibra turbo felnit, bőr belsőt, próbáltam megtartani az eredeti kinézetet.

gallery_457_519_8564.jpg

Mire készen lett és újra közlekedhetett az utakon addigra megszülettek a valódi tervek gondolatban. Januárra összeállt a kocsi, februárba szétszedtük, hogy elkezdődhessen az igazi project.

 

Szétszedés, lakatolás, fényezés, turbos motor, összerakás. A fényezéshez eléggé szétszedtük az autót, rendesen ki lett fújva kívül belül:

gallery_457_519_55541.jpggallery_457_519_14659.jpggallery_457_519_2900.jpg

 

 

Kezdődhetett az összerakás:

gallery_457_519_80589.jpggallery_457_519_65913.jpggallery_457_519_33846.jpg

 

Mindig akadt segítő kéz:

gallery_457_519_14320.jpg

 

Bekerült a turbos motor, kapott minden jót, új tömítéseket, szimringeket, kuplungot, 6os váltót, ARP csavarokat, coolert, vems-et…

 

gallery_457_519_27361.jpg

 

 

Elkészültek az új fékek:

gallery_457_519_10571.jpg

 

Eltekintve néhány problémától kezdett összeállni a kocsi.

 

Már már „napi” használatban volt a kocsi amikor történt egy kis affér a kerék vs hátsóív , majd a géptető vs szélvédővel… (itt jegyeznék meg egy hasznos tanácsot, SOHA ne szedd le a biztosító kampót a géptetőről)

gallery_457_519_15019.jpggallery_457_519_15157.jpg

 

gallery_457_519_4538.jpg

 

Következett egy újabb lakatolási fényezési mini project.. szerencsére a blitz előtti estén „készen” lett az autó. Le is jutottunk vele a találkozóra. Itt még kicsit foltosan

Lementek a nyári találkozók és következhetett egy újabb fényezés amikor újra körbefújták az autót immár hibátlanul.

Gondolván ha már a kasztni ilyen „gyorsan, elsőre” elkészült akkor tekerjük fel a turbónyomást!

Ezt az ötletet kb két gyorsulás erejéig bírta. Szerencsére „csak” a HF tömítés lett oda.

Ismét szétszedve a kocsi, ha már belenyúltunk megint akkor kapott ARP HF csavarokat, fém HF tömítést, lesikoltattam a hengerfejet.

gallery_457_519_18193.jpg

 

Ez után mondhatjuk, hogy elkészült a kocsi, ami azóta is működik rendesen, átélt egy-két elmebeteg száguldozást a német autópályákon.

Van még néhány terv, de ezeket majd a jövő alakítja.

 

Köszönöm, hogy elolvastátok!

 

Üdv, Lanti

gallery_457_519_130702.jpg

 

Nem szeretném Külön megköszönni: Dinynyek, PehiCsabinak, Weddshoppnak, Répának , Subinak, Soniquenak, Szabinak és a többieknek a hatalmas segítséget, nélkülük biztosan nem lenne még készen az autó!

gallery_457_519_46063.jpggallery_457_519_54521.jpg

 

Köszi Srácok!

 

További képek:

Atommanó GSi és Lanti GSi

 

Módosítva : forumadmin



Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.