Jump to content
OPEL FÓRUM

Összes tevékenység

This stream auto-updates

  1. Tegnap
  2. Köszönöm, akkor megnyugodtam, csak simán a pofonokat kapja :) . A hátsó futómű lett egyébként most befejezve a hídszilentek cseréjével, amiknek már az alumínium háza pergett, aztán gondoltam, hogy az első is kapjon valami gondoskodást, de akkor tolom a projektet.
  3. Zs+u-ból szoktam venni, most meg nem mondom mi a cikkszáma. Tök mindegy hogy egyhuzamban vagy 5 nap alatt. Akkor a tőkéket ki kell pucolni. Satuba fogva, többször átjáratva, nullára szépen ki lehet nyomkodni. Rongyot tegyél közéjük. Kézzel utána könnyen össze nyomható.
  4. Szerintem semmit. Kormányösszekötőt, alsó trapézgömbfejet, stab pálcát nem szokás párban cserélni, hiszen egyik oldalnak semmi kihatása nincs a másikra. Az eredeti gyárinál nincs jobb, értelmetlen lenne kicserélni a jót azért mert a másik oldalon tönkrement, általában hamarabb jobb oldalon az út széle felől. Rugót, teleszkópot, és fékalkatrészt cserélünk párban. Attól hogy az egyik oldalon kopott és kopog a gömbfej a másik oldali még lehet tökéletes, így nem szokatlan hogy eltérő márka van benne.
  5. Előző héten
  6. Mit okoz az, ha két különböző külső kormányösszekötőm van a két oldalon? Szerelőm hívta fel rá a figyelmem, hogy nem ugyanolyanok, de egyébként nem lógnak. Azért kérdezem, mert 2 éve állíttattam futóművet, akkor beállították, de a vízszintes kormánynál enyhén oldalra húzott, ezt meguntam, tavaly elvittem ismét. Határértéken belül volt (zöld jelzés a szoftverben) de volt pár század fok eltérés, ha a kormány tényleg totálisan vízszintbe lett állítva. Ekkor az állítás alatt is figyeltem, hogy nem mozdul-e el a kormánykerék, tökéletes lett a végén. Eltelt ismét egy év, megint ugyanaz. A két k
  7. sziasztok! Van egy 2005-ös G Astrám Z14XEP motorral. 3 hete kezdett rángatni a kocsi. 1800-3000 fordulat közt, padlózva eléggé érezhető. Plussz az alapjárat is ingadozik kissé. Tárolt hibakódot nem találtam. Ma rászántam magam, hogy lekapjam az EGR szelepet, hogy megtakarítsam. Miután végeztem a takarítással adtam neki 12 voltot az 1-es és az 5-ös lábra, szikrát azt adott, de a szelep meg se mozdult… Azért érdekes ez, mert ha halott az EGR akkor nem kellene valami hibakódnak lenni az ECU-ban? Vagy én adtam rossz lábakra a feszt??
  8. Igen, konkrétan szét kell szedni, és féktisztítóval higítóval, benzinnel..stb rendesen elmosogatni. Ha így sem szűnik meg a csattogás akkor több lehetőség van. Vagy maga a tőke kopott, vagy a fészke és " elszökik" mellette a nyomás, vagy a hengerfejben a furatok vannak eltömődve és azért nincs elég olajnyomás a rendes működéshez. De az is lehet hogy az olajszivattyú nem állít elő megfelelő olajnyomást. Ugye azt igazából csak mérni lehet.
  9. Akkor érdemesebb kivenni a hidrotőkéket és alaposan elpucolni ?
  10. Igazából a hidrotőkén keresztül olyan minimális az olajáramlás, hogy több ezer kilóméterrel az olajcsere után is még a régi sötét olaj van benne, nem hiszem hogy a mosóadalék ezen bármit is tud segíteni.
  11. Igen a Xado öblítőt néztem én is , viszont írja hogy kb 2-300km , na már most ez üzem meleg motornárl egyuzamban kell vagy jójó ha pl 5 nap alatt megyek 100km ? Nem, ez hidrotőke , igen csattognak az inejktorok melegen az a leghangosabb ami hallani alapjáraton.
  12. Olajcsere előtt a Xado öblítőt szoktam használni. Max 1000 km. Utána az új olaj. Ha szétszedem, a tőkéket satuban kinyomom, hogy a régi olajat kinyomjam belőle. Ezután mehet az 5w40 nekem most Xado, fém kannás. De tudnod kell, hogy hengerenkéntinél az injektorok is “csattognak”
  13. Sziasztok! Találkozott már valaki azzal a hibajelenséggel, hogy fogja magát az egyik (jobb) első fényszóró és semelyik égője se működjön? Se index, se parkoló, se távolsági se semmi... Úgy tudom biztosítéka nincs, tehát valahol máshol kell lennie a bajnak. Esetleg van ötlet?
  14. Remélem , meleg motornál szerencsére nem csinálja szóval elhallgat igaz kb 2p járás után .
  15. Sziasztok! Tudom, nem adok-veszek fórum, de máshol neten nem találok most..... 4 kapcsolós gyári elektromos ablak emelő kapcsolót keresnék SOS. Kettes van több darab, de abból nem tudok össze faragni egy négyeset. Igazán megköszönném ha lenne esetleg valakinek. Természetesen nem ingyen!
  16. Szia! Már egy ideje csak 5w40-et használok, igaz, nálam babrált a motor is. Motul, és Xado x Cres olajakat használok. Hibátlan, bár nem óccsó. Amúgy olajpumpád rendben van?
  17. Sziasztok Mostanában nagyon sokat gondolkoztam mitévő legyek. Ugye adott az 1.6 Si motoros F astrám (1,6 8v 100 paci ). Úgy vettem hogy hidegen eléggé csattogtak a hidrotőkék (opel betegség tudom ) . Akkor volt 8db új hidrtőke cserélve . Meg is szűnt a hiba egészen addig amíg nem kellet hengerfejezni (ez egy kb 3 éves story ) . Utána volt az hogy télen hidegben pici hangja volt egy rövid ideig . Most már eléggé hangosan tud kattogin hideg motornál de ami Nagyon nagyon zavar az ha Meló helyen állok (picit lejt ) és beindítom akár +10 fokba is kvára de csattog a hidrotőke de iszonyat módo
  18. Köszönöm szépen a segítségedet! Akkor erre mindenképp figyelni fogok!
  19. Ami fontos: miután széthúzod az ülés alatti légzsák csatlakozót, MÉG VÉLETLENÜL SE tedd rá a gyújtást addig amíg újra össze nem dugod, mert különben légzsák hibát fog jelezni, és azt csak célműszerrel (op-com) lehet kitörölni, nem tűnik el akkusaru levétel-visszarakástól. AMúgy nem bonyolult, én úgy szoktam hogy előrehúzom teljesen az ülést, kitekjerem az üléssín két hátsó csavarját, aztán teljesen hátratolom, kitekerem a két első csavart is, széthúzom az ülés alatt a már említett többfunkciós csatit (jó nagy, mert felszereltségtől függően ebben vannak az oldallégzsákok és az ülésfűtés vezeték
  20. Sziasztok! G Astra ülését mennyire nehéz kiszedni ? Akarok egy teljes takarítást. Az üléseket is külön-külön kárpit tisztítóval megtisztítanám. Meg akkor az egész szőnyeget is sokkal könnyebb lenne. Van valami, amire különösen oda kell figyelni ? Köszönöm!
  21. Érdemes a centírozással kezdeni, esetleg leeshetett egy súly, ez a legegyszerűbb. De elvileg ha felcseréled a kerekeket majd akkor is kiderül. Nekem szélesebb a nyári, ( nem sokkal talán 195 és 205) de a nyomvájúk úgy viszik félre öröm nézni. Ha már súly..így vettem a nyári szettet:
  22. Nekem szerencsém lett volna az F-el mert ott volt a pedáltartó konzolon a lyuk a kapcsolónak a kuplungpedálnál is. Viszont a sebesség jelet nem tudom honnan kellett volna vennem, mert tudomásom szerint az útjeladó csak 53Km/h-ig mér, legalábbis a kijelzőn csak eddig lehet leolvasni. Vagy ettől függetlenül kap jelet nagyobb sebességnél is az ECU, csak a kijelző ennyire alkalmas? Csak mire összeszedtem mindent ugye eladtam a kocsit. A vezérlőt odaadtam valakinek, a tempomatos kar ( pontosabban a kormánykapcsolók) meg ugye egyforma szinte az összes opelban talán a Kadettől a Zafiráig bezárólag, í
  23. Tempomat témához: épp most raktam be a Calibrába egy ilyen bowdenes tempomatot, szóval első kézből annyit mondhatok hogy a dolog igenis kivitelezhető, és működik. Nem igaz hogy nincs visszajelzése a sebességről, ugyanis a tempomat vezérlőre menő 9 szál vezeték közül az egyxik a sebességjelé (a kilométeróra hátuljában (nálam) poiros-kék vezeték), ergo igenis képes tartani a sebességet, szóval ha beállítod mondjuk 100-ra, akkor azt fogja is tartani. Elvileg fékkapcsoló sem kell hozzá másik, jó az is ami most van az autóban. Kuplungkapcsoló valószínűleg kelleni fog, bár meg kell nézni, nekem
  24. Felkerültek az új nyárigumik nemrég, és 120-130 km/h felett érzem a kormányon (leginkább alul), hogy beremeg a kormány, és olyan 140 km/h-nál, nem fekszik úgy az úton a kocsi, ahogy előtte (mintha túl könnyű lenne a szervó - gondolom a rázkódás miatt). Gumisnál rakattam fel 195/60 R15 88V Vredestein Ultrac, szelepcserével, nyomatékkulccsal húzta meg a csavarokat. Van külön nyári illetve téli szetthez felnim (gyári Opel), és a legnagyobb súly, ami felkerült, az 25 grammos. A szezonok során (korábbi guminál) soha nem kellett centíroztatni a felniket, nem volt ilyen problémám. Szerintetek gumi pr
  25. Sajnálom, talán rossz dolgot írtam... Szeretnék vásárolni egy új Opel Astra hibridet - van-e nyilvánvaló problémája ? Ez egy jó vásárlás ?
  26. Ezt nem tudom hogy a fojtószelepháznál ahol rácsatlakozik a tempomat bowdene van-e neki hely vagy kiképzés. A vezérlőt sem tudom gyárilag hol helyezkedik el, de szerintem a vezetőoldali toronynál, mert kábé addig ér el úgy hogy a bowden nagyjából egyenesen van vezetve. Mint itt, bár ez utólagos és F astra: 0,28-tól mutatja a vezérlőt és hogy merre vitte a bowdent. Szerintem a hosszából adódóan, itt is csak ezen az oldalon helyezhető el. Főleg mivel kétoldalt van gyárilag kábel átvezetés az utastérbe, és szerintem az anyósoldal túl közel van, valószinűbb itt a vezető oldalon. A
  27. Ohh értem, meg egy olyan kérdésem lenne hogy a vezérlőt azt kintre kell rakni a folytoszelephaz mellé, illetve a bowdent a másikra rá kell kötni?
  1. Még több betöltése


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.