Jump to content
OPEL FÓRUM

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Tavaly júniusban töltettem a klímát, majd 1 hónap múlva ránézettem UV lámpával, hogy látszik-e valahol szivárgás (mivel 2 évente már töltetni kellett a rendszert). Nem látszódott semmi, pedig használtam az autót, klímát. Most, 1 év múltán ismét klíma nélkül vagyok, csak búgó hang van, ez szokott lenni, ha üres a rendszer. Hol lenne érdemes megnézetni (Bp-Szfehérvár környéke)? Egyáltalán el lehetne csípni, hogy hol szivárog (valószínűleg minimális mennyiség, csak hát 1 év alatt lenullázódik)? Feltöltéskor a próbanyomás természetesen nem mutat semmi hibát. Köszi
  3. Sziasztok, egy 2015-ös J kombiban hol találom az utánfutó csatlakozó biztosítéktábláját? A csomagtérben bal oldalon a kis ajtó mögött, egy BOSCH feliratú kis fekete egység van, az nem úgy néz ki mint egy biztosítéktába... Nézegetem a youtube-os videókat, leírásokat, mindenhol azt írják, hogy ott van. De nincs...
  4. Engine code A B C D BRAKE-1 BRAKE-2 CLUTCH-3 CLUTCH-4 E.C.U. X17DTL A45 12V A63 A64 12V A65 A31 12V EDC15M
  5. Szia . A belinkelt nútoshoz való az a tömítés amit gondoltál.A másik /a tied/ az nem ilyen ahoz ez a nútos nem való. Ahoz inkább a tömitő paszta ajánlott. Van hozzá parafa tömítés de azzal az a baj hogy vastag és az oldalsó csavarokat ami a váltóhoz rögzít nem tudod bele tenni.Van direkt olajteknő tömítő massza az való oda.De azt is jól kell alkalmazni .Bekenés után várni kell vele fél-egy órát amig megszilárdul gumis állapotban és utána meghúzni.Egyébként gyárilag is pasztás volt.Le kell róla szépen szedni.
  6. Köszi, még nem szedtem le, mert az eredetit cseréljük (az előző tulajnál felfúrták a leeresztő csavar helyét, így most 24-es villáskulcs nyitja, viszont nem csinálták tökéletesre, mert szivárog az olaj, hiába van alatta a réz alátét is, ezért vettem egy bontottat) Az eredeti és a bontott is 2004-es gyártmány, most nem tudom lefotózni, de így néz ki mint az alábbi 2002-ben készült. Ezek lennének a nútok a belső részen a furatok között? Ide kevésbé tűnik jónak számomra a vékony gumi tömítés - nem illene végig bele a nútba. Találtam még egy másik motorhoz gyártott teknőt, tehát ilyesmi lehet a másik típus, amihez pedig a gumi tömítés passzol. https://i.ebayimg.com/images/g/nYsAAOSw7mheZ4wM/s-l1600.jpg
  7. Yesterday
  8. Képeket nézegetve is azt látom hogy mindenhol hozzáér . Legalábbis én úgy látom.
  9. Megnézem legközelebb feltétlen, hogy használat után, hogy áll. Szétszedtem a nyerget, megkeféltem, megcsiszoltam, megzsíroztam, összeraktam és a könnyen, szabadon mozogna, HA a rugó nem érne bele....
  10. Valaki írjon már valamit a K astrákról mennyire megbízhatók tartósak?Lehet hogy a közeljövőben vennék mennyire megbízhatóak és melyik motorokkal van gond, vagy egyéb hibák a kocsiban???
  11. Azt én kivettem kompletten, igaz a " mókuskereket" nem tudtam ( nem mertem)lehúzni a tengelyről, de csorgattam be oda olajat. Nem tudom neked mennyire más. http://
  12. Nekem is hozzáér, szerintem ezért távolodik el a betét fékezés után egy kicsit a tárcsától és nem marad ott.
  13. Last week
  14. Elméleti kérdés: Az első féknyeregnél normális az, hogy a betét rögzítő rugó hozzáér a nyereghez, ezzel kicsit akadályozva a nyereg mozgását? A rugó van elhajolva, vegyek újat, vagy az egész nyereg deformált és emiatt ér bele a rugó?
  15. Hali.Leszedted már az olajteknőt? Csak ha leszedted akkor rendelj mert nem mindegyikhez ugyanaz kell.Van amelyik nútos van amelyik meg sima sík felületű.Oda inkább paszta ajánlott.
  16. Olajteknő tömítésből van esetleg valakinek tapasztalata, hogy melyik gyártó termékét szabad megvenni? Pl az alábbi jó lehet? Elég vékonykának tűnik https://i.ebayimg.com/images/g/dsUAAOSwb7NZxPiC/s-l1600.jpg
  17. zspapi

    Zene

    köszönöm
  18. Köszi, de én a belső levegő keringtető rendszer ventilátorára gondoltam..
  19. Ha valakinek nehezen megy vagy egyáltalán nem mozdul a hátsó ablaktörlője, itt van egy leírás a hiba okáról és javításáról: Bedöglött az ablaktörlő
  20. Általában a webáruházaknál lehet kérdezni vásárlás előtt, vesd fel nekik a problémát, add meg a jelenlegi méreteket, valószinűleg volt már ilyen esetük hiszen nem egy ritka autóról van szó.
  21. Szevasztok! Már írtam ide pár hete egy hűtő problémával kapcsolatban, pusztán kételyeim támadtak a méretek ügyében. Ez volt a probléma: Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni, tőletek hűtő ügyben. Ami adott: Opel Astra 1.4 Z14XEP, 2009-es gyártmány (T98, F69) Hűtőt kellene cserélem rajta, és az a bajom, hogy sem a Bárdiban sem az Unixban nem tudtak háromszori cserével sem, megfelelő alkatrészt adni. Vagy a méretekkel volt a gond, vagy a kiegyenlítőhöz menő "csöcs" nem 45 fokos állású volt, hanem tök egyenes. Mindig volt valami gáz. A bajom az az, hogy nem látszik a pontos, még autóban levő cserélendő hűtő cikkszáma (csak valami PA-s szöveg számokkal, de az tuti nem a cikkszáma). Most ott tartunk, hogy gyári hűtő kellene. Egy a baj, 10 db gyári hűtő cikkszámát hasonlítottam össze a bárdis referenciákkal. Egyik sem stimmelt, többet el is hoztam mert azt hittem jó lesz... Mit tanácsoltok? Fényképem van róla, csak a pontos mm-es adatokat nem tudom. Bontott alkatrész? Köszönöm! Ami eddig történt, az az, hogy astra1 nevezetű fórumlakó volt olyan kedves és mindkettő hűtő cikkszámát megadta, amit ezúton is köszönök neki. Amiért elbizonytalanodtam: Megnéztem a cikkszám alapján a méreteket és hozzá mértem a klímahűtőhöz amihez bontás nélkül hozzáférek, és a méretekben centis eltérések voltak. Viszont a gyári cikkszám referenciáiként jelöli hozzá minden katalógus a valeot is meg a nissent is. Szerintetek rendeljem meg őket? Maximum csere garancia lesz a végén? Köszi!
  22. Sziasztok . Nemrég vettem egy 2004-es GTS c vectrát . 2.2 Y2DTR autómata . Problémám a következő lenne . Jelenség : Random módon bevillan az olaj lámpa pirosan . Mértem olaj nyomást , alapjáraton meleg motornál 2 bár , padló gázon 5.5 bár . Cseréltem a biztonság kedvéért olaj gombát . Ez után is csinálta . Mentem tovább lekötöttem az olaj gombát és a kábelt letesteltem. Ekkor folyamatosan világit a lámpa , ez idáig jó . visszadugás után gyújtásnál világít , beindítás után elalszik majd gáz adás után random módon villog . Ekkor lehúztam az olaj gomba csatiját és gyújtást adtam , ekkor világít a lámpa és beindítás után elalszik majd gáz adásnál megint random módon villog . Ekkor lekötöttem az olaj hőmérséklet jeladót és az olaj szint jelzőt és ugyan ez a jelenség . Bármit teszek ez a fránya kanna villog . Valaki esetleg tudja , hogy az olaj gomba mire van rákötve ? can-bus vagy esetleg cim modul a motortérben vagy motorvezérlő ? Kérlek ha valaki tud segítsen Köszi
  23. Igazából nem is a lopás dühített fel, csak a szöveg, hogy tradicionális családi vállalkozás, bla bla bla, aztán nem tudnak egy képet lőni a saját munkáról? Ha illusztrációnak használták volna fel az megint más, ( hiszen én is szoktam a neten talált képeket felhasználni ilyen célra) csak itt úgy állítják be, mintha ők csinálták volna a csövet is meg a szerelést is.
  24. Hát ezt csak úgy tudod elkerülni ha vízjelezed a fotóidat, bár a már eddig netre felkerült képek esetében ez édesmindegy így utólag...
  25. Ha tudod milyen autóból bontották ki, és az jóval kevesebbet ment akkor csere, ha nem akkor felújítás. Nálunk olyan bontó is van ahol te veheted ki a gépből az alkatrészt, így meg tudod nézni az adott autó mennyit ment még a kibontás előtt. Nyilván ez elektromos óránál macerásabb mert vissza kell tenni az akkut de megoldható. Ezek még nem olyan öreg kocsik így általában csattanás után kerül a bontóba, szerencsével ki lehet fogni egy kevesebbet futott példányt. Alapból nem fogy a váltóból az olaj, de ha szerelés után ( pölö féltengely csere) nem töltötték fel, akkor lehet benne ilyen kevés. Vagy egy szimeringnél eresztett és nem foglalkoztak vele.
  26. Üdv mindenkinek! Már nem bírok többet keresgélni, kigúvad a szemem. A tanácsotokat szeretném kérni: Z13DTH 217.000Km, a váltó (M20 6-os manuális) 1-től 4 ig hangos. Olajcsere megvolt 0,8L ! ! ! volt benne. Gratula. Váltócserét vagy felújítást javasoltok? Cserénél meg van az esély, hogy olyat kapok ki, ami szintén kevés olajjal ment X kilómétert, felújításnál meg a mester azt cserél ki amit jónak lát, és mindent kiszámláz. Köszönettel: neAnder
  27. Igen, biztos hogy vannak hőtágulási problémák, de ez annál jobban előjön minél nagyobb az adott alkatrész. Műanyag szelepfedél-hengerfej között sem szokott lenni akkora eltérés hogy az előbbi deformálódjon. Más: valószinűleg fékcsöveket kel cserélnem az autó alján mert középen rozsdássak. Az astrán kicseréltem itthon, az sem volt egyszerű, de ott mind a két végéhez könnyen hozzáfértem, itt viszont a motortérben az ABS-kockához nem nagyon. Szóval a tervek szerint cseréltetem őket. Nem nagyon akadtam rá olyan cégre amelyik vállalja a kiszerelést, legyártást beszerelést, csakre egy a fővárosban. ( vagy én kerestem bénán.) http://www.bihariautoklinika.hu/fem-fekcso-gyartas.html Igazából a fékcsövet sem találtam meg sem adatbázisban sem webáruházakban, hogy vegyek aztán valakivel kicseréltessem, ezért gondoltam hogy itt majd megoldják. A keresések során ráakadtam arra a cégre amelyik még mindíg az én képemmel "ékeskedik" annak idején próbáltam velük felvenni a kapcsolatot, de egyik megkeresésre sem válaszoltak, elég bosszantó, nem a képlopás, hanem az hogy saját munkának állítják be. A középső kép: http://autojavito.net/Fekcso-keszites-rezcsobol-angyalfoldon-a-13-keruletben-1033/
  28. Azonkívül annak a váltókarnak nem is olyan szoros az illesztése emlékeim szerint hogy a hőtágulásnál így szétrepessze a műanyagot. Ettől függetlenül valós a hőtágulásból eredő probléma, például az összes Calibra/Vectra A műszerfali takaródíszléce (a szélvédő tövében) azért repedt, mert gyárilag hozzácsavarozzák a műanyag műszerfalhoz is, meg a fém karosszériához is, és nem tud rendesen hőtágulni. Leírva viszonylag egyszerű a megoldása: az egyik oldali (vagy a műszerfal felőli, vagy a lemezhez rögzítő) csavarkötéseket oldani kell, csak sajnos ehhez le kell venni kompletten az egész műszerfalat.
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.