Jump to content

Összes tevékenység

This stream auto-updates     

  1. Elmúlt órában
  2. Maverick087

    Általános műszaki problémák!

    Új rugókat vettél gondolom... Alsó - felső ütközők, rugótányérok rendben vannak?
  3. norbee80

    Általános műszaki problémák!

    Ha nem is minden hétvégén, de mondjuk azt, hogy az autónak nem a legbiztosabb pontja Az autó megvételekor már törött volt mindkettő, cserélve lett, ami alig bírt ki fél évet, ezért gondolkodok olyanba aminek főleg az anyagvastagsága egyforma legyen. A kérdés arra vonatkozott volna, hogy ez mennyire cserélhető.
  4. Today
  5. freddy_

    Gumi, felni kérdések

    A 4 milliméter alatti négyévszakost tovább lehet használni csak nyáriguminak cserélgetéssel, de így elveszti az egyetlen előnyét, hogy nem kell cserélgetni, ezért nyilván kuka. Pazarlásnak érzek egy olyan gumit eldobni, ami egyébként még jó lenne. Nálam szerintem jobb megoldás a kimondott téligumi. Négyévszakossal nem érezném magam biztonságban. 10-15 ezret megyek évente, javarészt 50-500km távokon (Magyarországon is). 300km-t nehéz úgy menni egyhuzamban otthon, hogy ne legyenek meglepetések. Otthon a környékünkön takarítatlan durva emelkedők, jégpáncél (gyakran alig lehet felmenni, a taxisok visszamondják a fuvart). Ausztriában is értek kellemetlen meglepetések a hóesés másnapján. Kis futásteljesítménynél talán nincs akkora jelentősége a gumiápolásnak. A gumisom kimondottan ajánlotta, hogy folyamatosan kenjem. Mindvégig nagyon szép állapotúak maradtak a gumik rugalmasságukat tekintve is. A télit (Goodyear UG7) 9 évesen még épphogy fel lehetett rakni az utolsó telére, a 10. szezonjára. Utólag kiderült, hogy nem kellett volna erőltetni, mert 80-90-nél rázott (elveszítette a rugalmasságát, nem lehetett kicentírozni). Ennek ellenére lejártam vele mégegy extra nyarat és egy telet (10.5 évesen dobtam le). Megvolt a 4 milliméter elöl is. A futófelületből ki voltak töredezve apró darabok, kirepedezni éppen csak elkezdett. A gyári (Dunlop SP Sport 2020) nyárigumi kevesebbet bírt, 9 szezonon át viselte az autó. A mintamélység még bőven kopásjelző felett volt, de elvesztette a rugalmasságát, elkezdett kirepedezni (menet közben ebből semmi sem volt érezhető). Tanulságként írtam le. Visszatérve a négyévszakosra, ha az a cél, hogy ne kelljen cserélgetni, akkor valószínűleg nálam (10-15 ezer kilométer / év futásteljesítménnyel) 4-5 év után elérné a 4mm mintamélységet és cserélni kellene. 4-5 évet ápolás nélkül is lazán kibír, bár kétlem, hogy ne kellene legalább 1-1.5 évente elvinni centíroztatni. A négyévszakos gumik teljes értékű téliguminak minősülnek? Ha nem, akkor Ausztriában szóba sem jöhet. Ha télies útviszonyok között csak megállítanak, hogy nincs téligumim, 35 EUR a bírság. Galiba okozása esetén 5000 EUR-ig bírságolhatnak és a biztosító sem fizet valószínűleg.
  6. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Esetleg van valakinek tapasztalata az Aral High Tronic (5w40) motorolajjal kapcsolatban?
  7. Üdv. Induláskor felkapcsolom a világítást, kb 1 perc múlva magától lekapcsol, ha ez után fel.le kapcsolom utána már világít ahogy kell, kérdes az hogy a világitás kapcsot kell cserélni?! Z14xe 2002 1.4
  8. Maverick087

    Általános műszaki problémák!

    Szia, Ezt úgy mondod mintha minden hétvégén eltörnél egyet Egyébként az állandó átmérőjű rugó hogyan fog passzolni az ütközőbe a végén? Vagy olyat szeretnél ami végig viszi a spirál teljes hosszában azt az átmérőt?
  9. AstryG

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Akkor kipufogó gáz. Én sem kapcsoltam időben. De érezni én is érzem az olajon.
  10. zotya975

    Általános műszaki problémák

    Kicserélem, nem mértem , pedig a kezemben volt a műszer. A videón pont azt méregetem szóval ott van: A fojtószelepház jobb oldalán.
  11. Lajos12

    Általános műszaki problémák

    Két kérdésem nekem is lenne! Hol van a pillangószelep potméter? A másik, beindítom a motort és 1500-2000 fordulat között van az alapjárat, ha melegszik utána szép.1000, kicsit alatta) (mitől lehet?) Egész sokminden új a motortérben, tisztítva lett minden amit itt leírtatok a fórumban.
  12. Janó32

    Gumi, felni kérdések

    Nekik is úgy volt (külön szett gyári felniken), de totál felesleges bizonyos km futás alatt a két szett (ezért a 4 évszakos), hacsak nem olyan helyen élsz/laksz ahol indokolt. Ők évi max 3000km-t mennek (azt is 99%-ban városon belül ill az agglomerációba, itt max nagyobb emelkedők -ha- vannak), ez azt jelenti hogy 8 évente dobhatják ki a "szőrős" gyakorlatilag új állapotú de elöregedett szettet (számold ki, a szettek max ~12-13000km-t futnak a 8 év alatt). Amikor épp' nem ezt a hatalmas km futás teljesíti az autó, egy családi ház előtt eléggé szél és napfény védett helyen -lugas alatt- gyakran autóponyvával letakarva tölti idejét az autó. Ez a gumiápolós dolog meg hát inkább hobbi mint kötelező elem, mert egy olyan igénybevételű gumi ami alig fut évi 3000km-t, nagyon nem kell ápolgatni.
  13. daykiller

    Általános műszaki problémák

    Kétvezetékes jeladót mindenképp cserélj. Egyébként megmérted az ellenállásait? Jó lenne egy OP-COM, amivel kiolvashatod a vízhőfok értékét, amit érzékel. Általában ez már árulkodó jel. Második tippem a kontakthiba, de a kétvezetékes jeladó a nevéből adódóan nem a motor testelésétől függően működik. Tehát emiatt nem lehet hibaüzenet rá. Harmadik tippem az ECU.
  14. daykiller

    Általános műszaki problémák

    A pirossal bekarikázott kötések valójában úgy vannak, hogy egy érintkezőbe kettő vezeték van összesajtolva. Ezek nem igazán szoktak kontakthibásak lenni. Továbbá az X13-as csatlakozó az ALDL csatlakozó, később OBDII. Tehát semmi köze az immo-hoz. Az indításgátló a sebességjeladó és a check engine izzó vezetékein keresztül kommunikál az ECU-val, illetve az utóbbi miatt tudja villogtatni a check engine lámpát. Az X13-as csatlakozó 3-as vezetékén lehet kommunikálni magával a kódfelismerővel, ami gyújtáskapcsolónál van.
  15. zotya975

    Gumi, felni kérdések

    A sima téli gumit is le illik dobni az autótól 4 mili alatt, szóval szerintem ez mint érv olyan sokat nem számít.
  16. zotya975

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    A karterben ugye van a kartergáz ami többek között kipufogó gáz, szóval bizonyos mértékig normális a jelenléte.
  17. ekotek

    Általános műszaki problémák

    Igen, X16XEL a drága. Jaja, mindezek vannak, de nem tudom hogy melyik és miért okozhat ilyen hibát.(mármint a sok biszbasz közül). Olyan mintha elvennék a benzint, a következő pillanatban meg rá adnák és ezt egymás után(vagy ugyanez a gyújtással). Kopogás érzékelő az csak gyújtási időpontot állít,a gyújtást el nem veheti teljesen ugye? Feltételezve hogy ha az lenne a ludas. Mondjuk ha széthúzom a csatiját akkor ki tudom zárni a képletből.
  18. Kishenceg

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    Próbáltam keresni, de nem jártam sikerrel,m ezért megkérdezem: az első kerekeknél lévő sárfogókat hogyan lehet levenni? Oldalanként 3-3 "bolha tartja, de ahogy nézem, belül megnyomod egyszer használatos fajták. Feszegetni nem nagyon merem, nehogy valami más burkolatot is letépjek vele. Ötlet?
  19. freddy_

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Nem kevered valamivel (sajnos én sem írtam egyértelműen)? Nem benzin, inkább kipufogógáz szagú volt a leengedett motorolaj. Az erős szag feljárta a fél házat.
  20. norbee80

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Az Astránkban (4 ajtós) a hátsó rugó változó átmérőjű, ami szeret eltörni, kérdés, hogy ezek helyére berakható olyan, ami állandó rugóátmérőjű? Kombi Astrába láttam olyat, aminek a két vége nem volt elvékonyítva, az talán nem törne el. Köszönöm.
  21. AstryG

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Nemrég mostam ki a tálcát, hogy feltegyem a falra. A szűrőbe szagoltam bele és nálam is érződik a benzin, de azt nem mondanám, hogy erős benzin szaga lenne viszont valóban érzik rajta. Bár nem gondolom ebből, hogy ez baj lenne.
  22. Sajnos ennél a motornál is előfordul az általad leírt probléma.
  23. nyemi

    Általános műszaki problémák

    X16XEL-ről beszélünk ugye? Mert akkor van még levegő hőmérséklet szenzorod is. Sőt még kopogás érzékelőd is.
  24. freddy_

    Gumi, felni kérdések

    Nálam a téli és nyári gumiszett saját felnin van. Minden levétel után lemostam, kipiszkáltam a köveket, leápoltam glicerinnel (meg is köszönték, 8-9 évig elfogadható állapotban maradtak). A felrakásokat a gumisom végezte (2000 Ft / alkalom). Sajnos minden szezon előtt volt mit centírozni a kerekeken. Óvatos sofőr vagyok, de a magyar utakon már nem lehet vigyázni. Négy évszakos guminál kimaradna a gumiápolás, az időszakos centírozás. Ausztriában 4mm mintamélység alatt nem használható télen, idő előtt le kellene dobni az autóról. Ezek az elméleti aggályaim vannak a kerékcserélgetés elhagyásával szemben.
  25. ekotek

    Általános műszaki problémák

    Mégiscsak kiszedtem a folytószelepet, közben szárítottam a MAP szenzort. Poti érték 2,2-6,9- ig, illetve a másik lábon mérve 7,8-2,2-ig változik. Illetve nincs benne ugrálás, érték lineárisan változik. Vízhőfok jeladó értéke üzemmelegen 0,25 kohm. Újabb érdekesség: az egyenetlen alapjárat lambdaszondát lehúzva kisimul, visszadugva előjön. Ja és a rángatás maradt.
  26. Veramon BC-nél manuálisan reset-elhető az átlagfogyasztás mérése, amit rendszerint tankolásnál végzek el. A reset-eléstől számított hosszú táv megtétele után még extrém fogyasztás esetén is csak tizedenként, lassan emelkedik az átlagfogyasztás. Az utóbbi időben a motor leállítása és elindítása után (mindegy, hogy percek vagy napok telnek el) gyakran hirtelen megugrik a kijelzett átlagfogyasztás. A legdurvább esetben 100km megtétele után több, mint 5L-el felugrott (ekkor az adott útra mért fogyasztás is teljesen irreálisan magas volt). Ezekben az esetekben tankolásnál is kiderül, hogy a BC nagyot tévedett. Tapasztaltatok már ilyet? Hibás jel jönne le az injektorszelepről vagy vacak a BC? Jelenlegi állapotában teljesen használhatatlan a BC, az alapfunkciója sem működik. Legszívesebben kivágnám az autóból, de már szétkábeleztem az autót miatta.
  1. Még több betöltése


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.