Jump to content
OPEL FÓRUM

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Hali. Hát ha bakkecskézik úgy rángat az inkább kuplung.Kicsit nagyobb gázzal indulj.Az enyém is ilyen hidegen.Már ráállt a lábam hogy hogyan induljak.Melegen már semmi baja.Lehet kicsit megvan égve a kuplungtárcsa ferodol.Rövid távoknál természetes hogy kicsapódik a pára és keveredik az olajjal.Ezért olyan kapuccsinós .A blokból feljövő kartelgáz cső is szeret tele lenni trutyival.Ami a szelepfedélbe van egy könyök gumicsővel csatlakozva.Érdemes a gumi könyököt is leszedni kipucolni.Sőt még a fémcsövet is
  3. Sziasztok! Induláskor főleg hidegen remegve indul el az autó. Olyan, mintha a kipufogó rezonálna be, oldalra vagy, le-fel. Mitől lehet ez? Egyesek szerint kuplung, mások szerint kipufogó rögzítésének hibája(letört egy rögzítő fül, vagy elszakadt a gumi. ami flexibilisen rögzíti. Még valami. Rövid távokat járok vele kapucsinós az olajbeöntő. A víz a kiegyenlítőben tiszta.
  4. Sziasztok! 2019. júniusban vettem egy 1.4T 150LE Sports tourert. Minden rendben vele, egy kicsi, fura hibát kivéve. Amikor tempomattal megyek és gombbal kikapcsolom a tempomatot, a motorfék üzemel, majd hirtelen elkezd kicsit gyorsulni, üzemanyag mutató is felmegy a "0" állásból 1-3 másodpercig, pedig nem nyomok gázt, aztán vissza a motorfék. Ilyet ki tapasztalt??? Szervízbe még nem voltam vele, de a kereskedésben azt mondták, ilyet nem csinálhat. Pedig de!!! Vélemény???
  5. Yesterday
  6. Hali. Ha Mobil olaj van benne én nem keverném más márkával.Esetleg a következő alkalommal mást használnék.Különböző cégek különféle adalékkal dolgoznak.Hiába azonos a viszkozitás.10w-40-es olaj elég vastag .Inkább 5w-30 ami bele való. Pedál krakkogáson mit értesz? Esetleg erősebb fékezésnél működik az ABS? Akkor szokott olyat csinálni.
  7. Sziasztok! Műszaki segítséget kérnék. Opel Astra GTC OPC 2006 típusú járgány ügyében kérnék segítséget a műszaki szakiktól! Kérdesem az lenne, hogy kapcsolt áramot a kézifékkar alá szeretnék vinni és azt, honnan tudnám a legegyszerűbben elvinni odáig? Ülésfűtéshez kellene azért, hogy ha a gyújtást leveszem, akkor automatikusan levegye róla a feszültéséget. Jelenleg a szivargyújtótól vezettem oda áramot, csak félő, hogy feledékenységből, úgy hagyom, ami az akksi kárára menne. Köszönom a segítő válaszokat! Üdv: R.
  8. Sziasztok! Adott egy benzines 2001-s opel astra g kombi, z16xe motorkódú autó. Decemben cserélt olajat az előző tulaj, ezért én nem cserélnék. Akkor mobil 10w40 olajat rakott bele. A kérdésem az, hogy castrol olajat (utánanéztem és nagyon sokan ezt javasolják) használhatok-e pótlásként? Azon felül 5w40 v 10w40? Lenne még egy kérdésem! A mai nap vettem észre,hogy ha fékezek akár 40km/h ról picit erősebben akkor mintha "krakkogna" a fékpedál. Megnéztem a tárcsát,hogy nem-e az van kikopva de nem észleltem kopást. Mitől lehet ez ? Ha lassítok és picit fékezek akkor is érdekesen nagyon halk hangot hallok. A kettőnek lehet köze egymáshoz vagy két különböző probléma és mi lehet a megoldásuk? Főként a krakkogás ami nagyon bosszantó. A segítséget előre is nagyon köszönöm!
  9. Szia! Két külön dolog. Az abs hiba és hogy néha nem mér az óra, az 1 hiba. Nem kap jelet a bal első keréktöl. A többi hibával ettől függetlenül kell foglalkozni. Lamdba szonda lehet cserés. Folytó szelepet meg érdemes lenne takarítani.
  10. Sziasztok! 2008-as évjáratú Astra G 1.4 (Z14XEP) "friss" autótulajdonos vagyok. Fél éve használom az autót (kb. 2000 km ment bele eddig a már benne lévő 227.000 mellé) és tegnap jött elő egy olyan probléma, hogy egy megállás utáni továbbinduláskor felvillant az "ABS" visszajelző a műszerfalon, illetve azt is észrevettem, hogy a kilométeróra néha mér, néha 0-n áll menet közben is. Pedálos módszerrel kiolvastam a hibakódokat, "1526", "0136", "0136". Ahogy néztem ezek "Fojtószelep vezérlés" és "Lamdbaszonda" gondokat jeleznek (az utóbbinak két al hibája is fennáll, ezért jelzi kétszer?!). Szervizbe mindenképpen elviszem, csak azt szerettem volna megkérdezni a mélyen tisztelt fórumlakóktól, hogy milyen kiadásra készüljek? Lehet, hogy csak egy egyszerű szenzor gondja miatt nem kap jelet a kilométeróra, vagy esetleg vezérlés csere kell? A lamdbaszonda jelezhet azért hibát, mert ezek a jelek nem elérhetőek? Minden választ előre is köszönve, Gábor
  11. Tegnap hazafelé elkezdett nyikorogni a kocsi bal eleje bukkanókban, kanyarokban és úgy általában mindíg amikor a bódé mozgott. Nem az a fémes nyikorgás volt ami nyáron a rugótól jött, hanem inkább gumi nyiszorgás. Hazaérve a kocsi orrát lenyomkodva is elő tudtam csalni hangot. Befújkáltam szilikonnal a kormányösszekötő és a stabpálca porvédőit és megszünt a hang. Mondjuk hülye voltam hogy nem egyenként próbálgattam, mert akkor rájöttem volna pontosan melyik szól. Csak hogy teljes legyen a boldogságom a hátsó dob is tovább lyukadt( nyilván nem foltozza be magát) mivel -2 fokban se cserélni se hegeszteni ( ez amúgy se tartós megoldás)nincs kedvem és a mellékhang nem zavaró ( pont a cső mellet lyukadt ki) megint kapott Bosal pasztát, ami pár hétre megoldja a problémát, aztán majd csak kitavaszodik, mire elfogy teljesen a dob.
  12. Last week
  13. Hali.Ha nincs direktbe kötve akkor a relé kapcsolja.Gyujtáskor 2-3mp-ig mennie kell aztán megáll.De ha nem hallod esetleg ha az ülést felveszed valakit megkérsz tegye a szivattyúra a kezét akkor érezni kell legalább hogy elindul.Szivattyútól is függ milyen hangja van.
  14. Az hogy hallod-e a szivattyút és ha igen zümmög, vagy éppen sípol, függ a márkától, és attól is hogy mennyire kopott. Összesen 4 AC volt a kocsimba 10 év alatt ( pontosabban 5 de az 5. már az SE-nél itt meg nem indul ej gyujtáson) mindegyiknek más hangja volt. Ráadásul nálam caravannal jobban hallani, mert itt nincs az ülés a pumpa felett ami azért csillapítja a hangot.
  15. Nem probléma, csak egy kérdés. Ja, a kocsi: Astra F benzin, 1.4, C14NZ. Mostanában elkezdte azt a szórakozást, hogy néha csak tekert, de nem indult. Amikor ilyenkor felhajtottam a hátsó ülést, és egy vassal rákoppintottam a benzinszivattyú fedelére, akkor elindult. De volt olyan is, hogy menet közben rángatott, sőt 1-2-szer le is állt, akár alapjáratról is (utána újra indult.) Mivel itt most nem részletezendő okokból a gyújtáshibát kizártam (elvileg az is lehet, de itt most nem arra gyanakodtam - bár a gyertyákat kicseréltem - ráfért), kénytelen voltam venni egy új benzinszivattyút. Most következik (nemsokára) a kérdés: Azt figyeltem meg, hogy a régi szivattyú, - amikor indult -, a gyújtás ráadásakor mindig adott egy kis zümmögő hangot. Viszont ezt a hangot - bár a fülem már nem a régi, az igaz, majdnem egy évtized bányameló kissé leamortizálta - az új szivattyúnál nem hallom - bár természetesen, működik az új szivattyú. Foxi módba menve át ("szétkapta, mint foxi a lábtörlőt") szétkaptam a régi szivattyút (amúgy szétszerelhetetlenre tervezték), és úgy tűnt, hogy elég nehezen forog a forgórésze. Egy ilyen kis motornak szerintem könnyebben kellene forognia. Ebből megfogalmazódott bennem az a gyanú, hogy a réginél azt az indítás előtti elég hangos morgó hangot azért adta ki, mert már szorult a motorja. És akkor nyilván ezért is nem indult néha elsőre, csak ütögetés után. Az újat pedig azért nem hallom, mert annak persze nem szorul. Volt valakinek ezzel kapcsolatban hasonló, vagy bármilyen tapasztalata?
  16. A réginél nem hallottam egyáltalán hogy működne, ez hellyel-közzel dolgozik. A teljesen kihajtásra nem is gondoltam... akkor neki esek majd még egyszer a dolognak., köszönöm a tippet! Az akksi annyit töltött hogy elindultam, gyújtás ráadásnál 11.4V volt reggel, este 12.4-gyel raktam le. Most melóba jövet után 12.5 volt, úgyhogy még egy indítást remélem kibír, innen már az akkuboltba megyek. :D Lehet ráférne egy éjszakás csepptöltés, de elég régi már inkább cserélem, nem várom meg míg teljesen kipurcan.
  17. Bukopapa

    Fogyasztás

    Szia sajnos nem sajnos de ez teljesen valós. Az enyém meg van csinálva 152ló és 347Nm padon mérve. Város 6.8/7 autópálya 5.5/5.9 vegyesen 6/6.5. Mióta megvettem azóta 6.8 mutatott a nagy átlag amit soha nem nulláztam és a programozás után le ment 6.3 ra de tényleg kevesebb lett kiszámolva is a fogyasztás. Nyáron Görögországot oda vissza plusz ott kocsikázás kB 4000 km 5.56 átlaggal jártuk meg. Egy ekkora testű és tömegű autótól ne várjuk el, hogy annyit egyen mint lendkerekes kisautó. Szerintem ez egy teljesen normális fogyasztás. Üdv. Isti
  18. Sziasztok. Van egy 2014 es astra j kombim 1.7 diesel dts motorkóddal. A kérdésem a részecskeszűrő lenne. Azt vettem észre hogy télen 300/400 km regenerál viszont nyáron ennek legalább duplája a regenerálás. Télen iszonyatos fehér füst viszont nyáron semmi füst. És rádásul még sosem villant fel a részecskeszűrő hiba lámpa. 120ekm van az autóban és valós mert első tulaj vagyok. Mi tapasztalatotok ezen a téren? Előre is köszönöm a válaszokat. Isti.
  19. Sziasztok! Neki álltam az első két ajtónak, a gyári ambient világitás 41000 ft / pár szerelés nélkül, a hátsó ajtók burkolata kuka és ujjakat kellene rendelni amiben elő van készítve az 214000 ft /2 db az árak Zafira C 2018 szeptembertől gyártott modellre vonatkoznak. Én a következő módon oldottam meg. Volt otthon az alábbi led világításom és megpróbáltam berakni az első és hátsó helyekre és bepattant. https://www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/30420556/ Ennek megfelelően nem költöttem a gyárira. Tehát a gyárihoz kell lennie kiépített csatinak elől hátul, az nekem nem volt. Az általam feljebb belinkelt youtube videón sem volt a csókának, leveleztem vele, csak az ablakemelő világításért felelő kábelére kötötte. A fekete a negatív és a sárga ami a pozítív. Ezen színek mind a zafira c és az astra K -ban is ugyanazok. Hétvégén csinálók fotót a beépítésről. Az első ajtóknál ha valaki ledszalaggal vagy ilyen dioder csíkkal tehát nem a gyárival akarja megoldani akkor elég kipattintani az ablakemelő kapcsolót és úgy kötni a dolgokat, így nem kell levenni a kárpitot hiszen a kárpiton van lyuk a kábel átfűzésének! A hátsóajtó burkolata viszont leszedős azt nem lehet így megoldani legalább is a zafira c-nél mivel az ablakemelő kapcsoló kivülről bele van csavarozva az ajtó burkolatba!!!! Csak akkor működik ez a világítás ha fel van kapcsolva a fényszóró, tehát nem igazi ambient light én inkább ajtó világításnak nevezném hiszen a gyári az jóval több mindent tud illetve külön csatlakozók vannak kiépítve/beépítve!!! Ide leirtam mindent részletesen: https://carradio.5mp.eu/web.php?a=carradio&o=gbawQjOGoE és itt van a hátsó ajtókárpit leszedéshez a német társoldal képei!!! http://www.zafira-forum.de/showthread.php?57091-Demontage-der-hinteren-Türverkleidung-an-einem-Zafira-Tourer-Innovation Azért az eredeti opel lenne a legjobb de nekem így is megfelel... Első ajtó: Hátsó ajtó:
  20. Hello, A régit nézted, hogy működik-e oda-vissza? Tedd át a másik oldali motor csatlakozójára és teszteld le. Nekem egyszer szétakadt a motorban egy csúszkás érintkező és amiatt nem ment rendesen. Ha lepattintod a régi fedelét, akkor látni fogsz benne egy nyomtatott áramköri lapon lévő csúszkát ezt célszerű megtisztítani és ellenőrizni, hogy mindkét irányban együtt mozog a tengellyel. A visszarakásnál annyi a trükk, hogy ki kell járatni a tengelyt maximumra és a fényszóró foncsorát kézzel úgy mozdítani (az egyik izzó nyílásán át), hogy a villa, amibe a tengely vége be kell akadjon, a legkijjebb legyen. Először összeakasztod a tengelyt a foncsorral, majd utána rakod a helyére a motort. Még valami: inkább rakd töltőre az akkut, mert 15 perc alatt nem tudja összeszedni magát. Ui.: ha nagyon nem boldogulsz a visszaakasztásnál, lehet célszerűbb kivenni a légszűrőházat, hogy jobban hozzáférj. Teszt idejére meg csatlakoztasd le a másik oldali izzókat így kevesebb fogyasztód megy.
  21. _Robi_

    Motor - dízel

    Tisztelt Bugi! Konkértan milyen motor van a zafirádba? 1.7? 2.0?? Ilyesmi hibát többminden is okozhat. Eltünö teljesitmény lehet töltőnyomás oldali megközelítes illetve üzemanyag ellátás oldali is. Nem lehet hogy melegen szorul a geometria állító a turbón?Cooler ill a csövezés tömörzárása rendben van? Elő adatokat néztetek a kérdéses üzemállapotba?? Rail csö nyomás? Nyomás szabalyzó szelep kivezérlés? Turbó geometria állás? Ezek mind mind beszédesek lehetnek.
  22. A foncsort mozgatja ha mozgatja, de nagyon picit. Több méterre lévő falon, sövényen bármin érdemes nézni. A magasság állítót kiszedve a helyéről is kell látnod, hogy mozog-e. Talán ereje nincs, vagy tényleg nem mindig megy. Szoktak ezek akadozni.
  23. Sziasztok! J Astra OPC 2.0T vásárlásán gondolkozok, valakinek tapasztalat vagy vélemény?
  24. Csergő-ben próbáltad? Elvileg minden gyári cuccot be tudnak szerezni és szervízük is van. Utólagos extra sajnos 2-3-szoros bekerülési költség utólag. pl. Kastrába szerettem volna töltőt és telefontartót utólag, ami új autónál 35e plusz lett volna. Ehhez képest az opelszervíz 75e-s ajánlatot adott utólag beszerelve. Azt már nem is mondom, hogy először azt mondták nem lehet, és amikor megkerestem neten a leírást, alkatrész számot, beszerelési útmutatót, utána adták ezt az árat.
  25. Sziasztok! Kicseréltem a jobb oldali fényszóró magasság állító motort, működik is igaz akadozva kapcsol ki-be, gondolom valahol kontakt hibás lehet a vezeték. Viszont ha működik is, akkor sem látszódik hogy mozogna a fény. A bal oldali lámpánál szuperül látszik... van valami trükkje a beszerelésnek, úgy éreztem becsusszant a sínbe, de nem igazán látom hogy mozgatná búrát. A kb 5 perces művelet alatt a fényszóró szépen leszívta az akksit, úgyhogy lehetett betolni. :D Hiába... 5 éves akksi így díjazta a töltés nélküli terhelést. Mentem utána vele egy 15 perces kört, remélem reggel indul. :D
  26. Sziasztok! Azért ide írok mert itt látom van egy kis élet még : ) Tudtok esetleg olyan kontaktot, aki központi opelnél dolgozik vagy kereskedő hivatalos műhelyben? Combo E-be szeretnék utólagosan extrákat tetetni, de egyszerűen senki sem foglalkozik a kérdéssel (még a német opelt is felkerestem, Ők sem kompetensek benne, csak a local dealer, de akinél eddig voltam nem foglalkozik ilyennel...)
  27. Az derék, köszi, lett volna egy teljesen jó gólyaláb, csak 1.4-be, szívtam volna rendesen.
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.