Jump to content

Összes tevékenység

This stream auto-updates     

  1. Elmúlt órában
  2. Laci01

    ZAFIRA B

    Szia! Kettős tömegű lendkerék esetleg? Az tud csattogni random módon.
  3. Laci01

    ZAFIRA B

    Szia! Valószínű a CIM modul kontakt hiba lehet vagy valahol máshol a vezérlő környékén.
  4. Laci01

    ZAFIRA B

    Szia! Amikor alapjáraton elkezd zakatolni vagy leállításkor ránt egyet a motoron. Teljesen egyedi a megtehető km.Nekem úgy kezdte,hogy hidegen alapjáraton 2 perc eltelte után csattogott majd melegen abba hagyta még így elmenet 60000 km mire már melegen is 1 perc alapjárat után csattogott.
  5. Today
  6. isi

    Dízel

    Mi van abban a házban?? Valamis szelep??Mert hogy nem termosztát az biztos,az máshol van... Erre gondolsz?: Kép, piros bekarikázott, ha igen, akkor az az olajhűtő.
  7. Lajos12

    Általános műszaki problémák

    A gyertyák újak, 13e km van bennük. A kétvezetékes jeladót megnézem. Annyit még kérdeznék, hogy a fékrásegítő dobot, mennyire komplikált cserélni?
  8. zotya975

    Általános műszaki problémák

    Akár a kétvezetékes vízhőfok jeladó, ami a fojtószelepház hátuljában van és multiméterrel ki lehet mérni különböző hőfokokon, de neked ugye most a hideg érték a lényeges. De például nekem akkor is nehezen indul , és van hogy csak gázzal hidegen, ha eljött a gyertya csere ideje.
  9. Tegnap
  10. K86Opel

    Általános műszaki problémák!

    Már egy ideje foglalkoztatott, hogy a kocsi világítása nem mindig kapcsolt fel - ez pedig olyan helyeken, ahol ez kötelező, nem éppen jó mulatság, így aztán folyton ellenőrizni kellett. Kontakthibára gyanakodtam, mert a világításkapcsoló gyakori mozgatása általában segített. Aztán szétszedve azt szembesültem vele, hogy igazam volt - az érintkezőkön jó adag zsíros-koszos szennyeződés volt, ami jelentős mértékben gátolta a kontaktusok létrejöttét. Láttam, hogy más is találkozott már ilyesmivel, ezért aki szeretné javítani ezt a hibát, annak álljon itt a leírásom! Amúgy az Astra G - GYIK - Elektromos fórumba szánnám Kontakthibás világításkapcsoló javítása (Astra G) A jelenség A világításkapcsoló bizonyos pozícióban nem mindig kapcsolja fel az adott világítótesteket, időnként elalszik a világítás vagy egyáltalán nem lehet felkapcsolni a kocsin a világítást. Szétszerelés A kapcsoló blokkjának eltávolításához kell egy lapos fejű csavarhúzó és pl. egy kartonlap, amin megtámaszthatjuk azt (így elkerülhető a környező műanyag részek összekarcolása). [Bizonyos típusoknál előfordulhat olyan kapcsoló blokk, amit nem lehet így kivenni. Ilyenkor a belül lévő füleket, amik bent tartják, csak úgy lehet kioldani, ha leszereljük a fő világításkapcsoló gombot. Ezt úgy lehet megtenni, ha a kapcsológombba alulról benyomunk egy vékony csavarhúzót vagy imbusz kulcsot. Ez kiold egy patentot, a gomb lehúzható a tengelyéről, majd a belülről elérhető füleket 2 csavarhúzóval kiakasztjuk.] Az eltávolított kapcsolóblokkot úgy tudjuk szétszedni, ha a csavarhúzóval kioldjuk a kétoldalt lévő műanyag patentokat/bütyköket. Viszonylag könnyen, lassan kimozgatható így a hátlap a blokkból. Vigyázzunk, hogy a széthúzáskor ne törjük el a háttérvilágítás átlátszó műanyagjait vagy mást! Ha szétszedtük a blokkot, akkor belül láthatunk egy fehér tengelyes kapcsolót, aminek az alján vannak az érintkezőket összekötő rugós kontaktusok. Ezt a fehér kapcsolót úgy lehet a legkönnyebben kimozgatni a helyéről, ha a képen piros körrel jelzett bevágásokat átmozgatjuk a műanyag pöckök vonalába. Így könnyedén kiemelhető a helyéről. A műanyag pöcköket ne feszegessük csavarhúzóval, könnyen törhetnek – inkább csak a fehér tengelyes darabot mozgassuk, gyengéden fordítsuk ki a helyéről! (A képen a már tiszta, szilikonzsírozott állapot látszik) A fehér kapcsoló alatt már jó eséllyel láthatóak lesznek az elszennyeződött kontaktusok (piros nyíllal jelölt részen). A fehér kapcsoló alatt található részt és a kapcsoló alján lévő rugós érintkezőket kontakttisztító spray-vel, fogkefével és papír törlőkendővel könnyedén megtisztíthatjuk a kosztól és zsíros szennyeződésektől. Ha az érintkezők korrodáltak, akkor finom csiszolópapírral vagy dörzsszivaccsal tisztítsuk meg azokat. A tisztítást követően én bekentem a teljes fehér tengelyes kapcsolót és az érintkezőket is szilikonzsírral. Ez nem bántja a műanyag részeket, illetve az érintkezőket is védi, de az érintkezési felületről az első kapcsolás letörli, így a kontakt létrejöttét se gátolja ott, ahol annak létre kell jönnie (+korrózió ellen is véd!). Összeszerelés Figyeljünk oda, hogy a kapcsolóblokkot úgy szereljük össze, hogy a fehér tengelyes kapcsoló a kapcsoló gombjának megfelelő pozícióba legyen állítva. Ezt jól láthatjuk, mivel a kapcsológomb belseje is ugyanolyan + alakban vágott, mint amilyen a tengely. A tengely forgását végponttól végpontig ki tudjuk próbálni kézzel, így annak a pozícióját könnyű lesz belőni a kapcsolóhoz. A blokk két felének összecsúsztatásánál figyeljünk a tetején lévő vájatokra, azok jól csússzanak egymásba! A kapcsolóblokkot ezután már csak vissza kell tolni a helyére és kipróbálni.
  11. trassher

    Általános műszaki problémák!

    zotya975 & tgabika76: Köszönöm! Holnap ránézek. Arra gondoltam én is, hogy a kúpos része fekszik fel a nyílásra de annyira lehetetlennek tűnik így felszerelve.
  12. Lajos12

    Általános műszaki problémák

    Sziasztok! Mitől lehet az, hogy melegen csak gázadással indul a motor? C14nz. Hidegen amúgy 2000 az alapjárat de ezt már megszoktam
  13. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Most hogy mondod, valami mintha lenne, de nekem a másik ajtóról lefeszegetett használt gumitömítést nem tartotta meg, szükség volt még ragasztásra is.
  14. Tuti kondenzvíz? Mert az nem szokott befelé folyni... nedvesítsd meg vele az ujjad és szagold meg, ha édeskés, az bizony hűtőfolyadék, és azt jelenti hogy tönkrement az utastéri radiátorod. A megoldás a csere, de elég nagy szívás, amennyire emlékszem, le kell bontani a műszerfalat hozzá.
  15. zotya975

    Általános műszaki problémák!

    Nem fut körben nút az ajtón?
  16. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Én cseréltem. Az enyém szakadozott volt, bontóban vettem másik tankajtót és arról hámoztam le a tömítést. Gyárilag nem rögzül sehogy, én ragasztottam, a laposabbik felével a tankajtóra, a kúpos fele tömít.
  17. zotya975

    Általános műszaki problémák!

    Hát....úgy gondolom a tankajtón van körben egy nút ahová belepasszol. Kicsit meg kell nyújtani hogy a peremen át tud emelni.
  18. trassher

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Cserélt már valaki tank ajtó tömítést? Hogyan rögzül? Itt van előttem az új, nem öntapadós. Egyik oldala sík, a másik kúpos.
  19. zotya975

    Sebességváltó

    Igazából van itt a környéken egy szerszám bolt ahol darabra is árulnak fejeket, de én sokkal jobban szeretek a piacon az ömlesztett dolgok között turkálni mint egy csilli villi boltban kérni az eladótól. Itt meg igazából a minőség nem fontos, hiszen ritkán kell és nem 100Nm-el tépem meg a csavarokat. Sok minden meg ugyanaz van mint a boltban csak olcsóbb.
  20. kriszb77

    ZAFIRA B

    Üdv Mindenkinek. Zafira B 1,7 DTR-em van (2010). Érdekelne mikor várható a kettős tömegű cseréje?? 273000km-nél járok.
  21. Róóóbi

    Sebességváltó

    Off Kacathiéna Én detto, árucserekor sem mehetek a Powerfix polc közelébe. On
  22. Hello. Astra g 2002 caravan-nál Az anyós ülés felől befolyik a kond.viz., hogy tudom megtalálni és kipucolni azt a csövet a legegyszerűbben.. köszi a válaszokat előre is
  23. zotya975

    Motor

    Hát igazából nem tudok főzni. De most szereltem fel a redőnyt a konyhaablakra. Autó villamossági dolgokhoz annyira értek, hogy ki tudom bogozni a rajz alapján mit hova kell bekötni, és az többnyire működik, de ennél bonyolultabb dolgokra nem vagyok képes. Ha már bekötés kaptam egy fórumtárstól egy BC-t meg egy tempomatot, ( meg még sok mindent)majd szerintem azokat építem be legközelebb. A BC-hez van rajzom meg a fórumon leírás, de a tempomathoz semmi, bár az lényegesen egyszerűbbnek tűnik.
  24. Üdv! Motorkód Z16XEP, az ECU különbözik a H és a G Astrában? Mert ahogy olvasgatok H Astrában van tempomatos kivitel ezzel a motorral. És a veramonhoz sem kell az optocsatolós cucc hozzá, mint a Z14XEP-hez. Még tovább olvastam és megvan a válasz. G Astrám van Multec vezérlővel (működik a veramon optocsatoló nélkül), tehát így van reményem a tempomatra, ha jól olvastam.
  25. nyemi

    Motor

    De bármiben fogadni mernék, pörkölted meg tökéletes. Én meg főzni nem tudok , még a zacskós levest is elrontom. Ez így Szép és Jó. Mindent köszönök . Üdvözlettel nyemi U.í. Én már rendeltem egy HME2000-1 Hall-t , nagyon kíváncsi leszek megoldja ezeket alapjárat gondokat. Majd jelentkezek.
  26. zotya975

    Sebességváltó

    Itt van nálunk vasárnaponként " Eto" piac, ami azért Eto mert az Eto stadion parkolójában van, én ott szoktam az egy darabos bitfejeket, crovafejeket beszerezni. Csak nem szabad sok pénzt vinni magammal, mert többnyire mind elköltöm, szerszámra, egyéb dologra.
  27. Matyigepesz

    Campo

    Sziasztok! Csak most bukkantam erre a fórumra, végig is olvastam elejétől. Ahogy láttam sokan bajlódtak az automata féltengely zárral. Saját tapasztalat: 2 évig nyúztam egy c20ne motoros sport fronterát erdészeti célra. Sok km, és erősen lelakott állapotban volt vásárláskor. Némi javítás után rendszeresen 20-25 mázsát húztam vele, beteg nagy fákat rángattam ki vele gyökerestűl, gyakran jártam vele olyan helyen ahol nem is volt út. A féltengely zárak mechanikusak voltak. Vásárláskor is logó első kardán csere után soha semmi baja nem volt a hajtásláncnak. Mivel egy idő után kicsi lett, egy dupla kabinos campo 3,1td lépett a helyébe szintén mechanikus agy zárakkal Osztrákoktól behozott nagyon megkímélt de brutálisan szétrohadt állapotban volt, ami vásárláskor nem látszott mert nagyon tehetségesen üvegszálas gittel, szélvédő ragasztóval és egyéb mocsokkal javította kedves szomszédunk "szakembere" a korrodált helyeket. Az alváz 4-es lemezzel lett javítva vonóhorogtól az első lengőkarig. Körbe lett borítva vele, hozzá lett hegesztve az alvázhoz majd a négy sarkán végig hegesztve. Ajtók alja, sárvédők 1,5 lemezzel lett javítva. Apróbb hibáktól eltekintve egy hihetetlen jó választás. Utánfutó szinte mindig mögötte lóg, fogyasztás 11 fölé még nem ment de 10 alatt is csak 1x volt, amikor futó nélkül hosszút mentem 90-130km/h tempóval volt 8,7 a legkevesebb ami azért jóval több mint amiket olvastam a 2,5 ös motorosról. Mentem 2,5 szivó D-vel de a hajamat kihúztam mire befejeztem vele egy előzést és terepen sem volt lenyűgöző az erő tartaléka. 3,1td nél nincs ilyen. Nagy utánfutóval megterhelve lehet csak hallani a turbó hangját, de még ilyenkor sincs füst mögötte és lehet tartani a forgalom ritmusát.
  28. zotya975

    Motor

    Kösz az infót, egy részét megértem a nagyobbikat sajnos nem. Elektronikai tudásom erősen korlátozott.
  1. Még több betöltése


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.