Jump to content

Összes tevékenység

This stream auto-updates     

  1. Elmúlt órában
  2. Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni ajtó karbantartás ügyben, mert ha nyitom az ajtókat, eléggé nyikorognak. Gondolom a csapnál megszűnt a kenés, de nem tudom mivel kell pótolnom. Sima zsír vagy valami teflon spray, zsír spray? Köszi előre is. G.
  3. Today
  4. Iktasd ki a pics@ba a az egr-t. Ne tudd meg én mennyit szoptam a Corsammal miatta tavaly.. Amúgy milyen motorkód?
  5. Sziasztok! Hasonló problémával küzdök én is. A jelek a következők: Az autóval eddig semmi problema nem volt, erős is és megy ahogy kell. Par hete elhatároztam hogy motortisztítás céljából 100-as benzinnel töltöm tele, így is tettem 2 teljes tankot hajtottam ki belőle az említett benzinből, hosszú es közepes távon. A második tank után eszrevettem.hogy a motor alacsony 2000-2500-as fordulaton rángat. A fordulatszám nem változi a motor egyenletesen jár de olyan érzés mintha a féken ugrálnék picit. Tegnap este pedig kidobta a 405 hibakódot (egr szelep alacsony feszültség hiba), ma délelőtt ismét. Több mint valószínű hogy hibás vagy eltömődött az egr szelep, vagy kontakthiba. Szerintetek lehetséges hogy az eddig lerakódott koszt a 100-as benzin feloldotta és most az akasztotta meg a szelepet? A lényeg, hogy ki kell pucolnom a szelepet első lépesben. Milyen anyagot használhatok a tisztításhoz. Szerszámok, műszaki érzék és affinitás van csak nem.merek.nekiesni a nem odavaló vegyszerrel. Esetleg tudtok adni meg pár ötletet mi lehet a baj? Sajnos a kúlső hőmérseklet érzékelőm is elromlott 50-70 fok közötti értékeket mutat 12 fokban. Ez befolyasolhatja a motorvezérlést, ezen keresztül az egr szelep működését? Válaszokat előre is köszönöm! Üdv!
  6. Megmondom őszintén nem is látok világítást a szivargyújtónál. Nem tudom, hogy megoldható-e de lehet egyszerűbb lenne a biztosíték táblában átkötni.
  7. Adhatod neki mashonnan is a tapot (pl. a szivargyujto vilagitasarol).
  8. Nekem azért számítana mert a bedugós USB töltő elég gyakran elmozdul és nem tölt tovább. Helyette akartam egy ilyet(https://www.ebay.com/itm/323138602252) de ez meg tényleg lezabálná az akkut egy idő után.
  9. Egy-ket honapot kell varnod, es lemerul az akku De amugy az valoban allando, es lehet vitatkozni azon, hogy ez igy jo-e. Vegulis lehet, hogy van, amikor jol jon, amugy meg nem oszt, vagy szoroz.
  10. Megnéztem és szerencsére működik. Ezek szerint nem vártam elég hosszú időt mert egyszerre alszik el az utastérivel. Ezen felbuzdulva kipróbáltam a másik gondomat is miszerint a szivargyújtónál állandóan ott van a 12V de sajnos arra hiába vártam.
  11. zotya975

    Motor

    Igen így van, igazából így logikus feltenni ( ha nem is emlékszik rá hogy hogyan volt) mert a hengerfej beljebb van mint az elosztó így azért hajlik arra be a fül. Ha ez vigasztal, egyszer voltam márkaszervízben fényszórót állíttatni, és mire hazaértem a kábelen lógott az indexem, mert a szerelő annak a csavarját tekergette nem a fényszóró állító csavart.
  12. Nem tudom mennyit kéne várni gondolom annyit mint az utastér világításnál. Szerintem annyi idő biztosan eltelt de ma kipróbálom megint.
  13. Tegnap
  14. Köszönöm! Akkor ezt azt hiszem kihagyom. Legalábbis addig biztos, míg nem jön el a teljes lakatolás, és újrafényezés ideje. Más: Elkészült az SE fej, mehetek érte. Azt hiszem jövőhéten valamelyik nap, legalább a fej cserére szakítok, 2-3 órát. Hajtókar csavarokat és a csapágyakat csak Májusra tudta vállalni a szerelőm, akna híján rá vagyok utalva. Sajna egyetlen olyan garázs sincs kiadó itt a környéken, ami aknás. Modjuk jelenleg semmilyen. Még esetleg a szervót át tudnám rakni, de akkor ugye motortartó bak csere is lenne. Már nem emlékszem, és nem mostanában voltam a garázsban, hogy a klíma motorját feltétlenül kellene-e most azzal együtt felraknom, vagy nem. Az ékszíjazás miatt ha minden igaz, nem mindegy. Az 1.4 xe-ről a szíjtárcsák vajon stimmelhetnek belső átmérőre? Generátokrt komplett átrakom, az nem gond. Viszont van vez. tengely, főtengely, feszítő is.
  15. Tiu

    Egyéb csevegés

    Azt úgy szokták ha jót akarnak, hogy egy donorból a tetőt átrakják. (oszlopoknál elvág, felhegeszt)
  16. Igen, az lehet, hogy a REC nelkuliekben egyutt megy az utasterrel, aminek van kesleltetese. Viszont az eredeti problema akkor sem ertheto, vagyis hogy allandoan eg, raadasul az utastertol fuggetlenul.
  17. Na most direkt én is megnéztem alaposabban. Kulcs nem volt benne. Bármelyik ajtó nyitására (csomagtartó vagy sima) mindkét lámpa (utastéri és csomagtartó) egyszerre felgyullad. És az utolsó ajtó csukása után kb. 20 mp-el alszanak el szintén egyszerre. Nekem nincs REC-em lehet amiatt vannak összekapcsolva. 2011-ben más sokmindent kispóroltak az Astrákból
  18. webshark

    Motor

    Azóta másik hibát is találtam. Ezt úgy mondom/írom, hogy sokat hibázom, balf*****om (balfékeskedem ), de ezt el is ismerem. Itt most hivatásos szerelőkről van szó, akik ezt csinálják naponta. A gyújtáselosztó alatti Y tartóvas fordítva lett/ van feltéve, tehát a a motortól inkább eltolja az elosztót közben meg nem tud az alatta lévő gumigyűrű tömíteni. a kép amit csináltam nem lett jó, viszont megnéztem a zotya képeit és mindenhol a derékszögben hajlított idom a motor hátsó felének támaszkodik (és én is így emlékszem rá, hogy így volt !! )
  19. nyemi

    Elektromos

    A hengerfejen a 2-es pont (lásd kép).
  20. zotya975

    Elektromos

    Így van, a gyujtáskapcsoló először gyujtást ad ( tápot a motorvezérlőnek) majd az önindítót forgatja, itt már mint sima kapcsoló működik, ez a szál közvetlenül megy az önindítóhoz máshoz nem. Innentől kezdve a motorvezérlő a Hall-jeladótól tudja hogy forog a motor ezért működtetnie kell a pumpát és adnia a gyújtószikrát. Ugye éppen ezért lehet betolni az autót, ekkkor nem is indítózol, mégis elindul mert a motort forgatják a kerekek a motorvezérlő is kapja a forgásjelet. Hogy mitől van az a jelenség hogy az autó csak tolásra indul nem tudom, talán kontakthiba okozza a sikertelen indulást, és ez mozgatásra megszűnik. Nekem egy évig a benzinpumpa csatlakozója volt kontakthibás, nagyon nehezen indult az autó ( de ha elindult soha nem állt le) amikor a gyerekek már mocorogtak a hátsó ülésen hogy " mikor megyünk máááár," akkor elindult. Az AC-pumpa tápja a hátsó ülés alatt megy ki a tankhoz az ülőlap a kábelen fekszik. Ennyi mozgatás elég volt neki, hogy a hibás csatlakozóban újra létrejöjjön a kapcsolat és elinduljon a pumpa. Mivel viszonylag nagy áramfelvétele van a pumpának ilyenkor az összeért kábelrészek " megragadnak" így ha már járt a pumpa nem szűnt meg a kapcsolat. A végén egyáltalán nem indult, ekkor találtam meg kábel ráncigálással a hibás csatlakozót.
  21. Sziasztok! Utólagos tetőablakban érdemes gondolkodni? Ha igen, van-e valami buktatója? Ahogy néztem a szomszédét, neki a tetőlemez eleve úgy van kiképezve, peremesre. Nyilván ha utólag teszek be, akkor úgy nem tudnám.
  22. Most direkt lementem, 2006 novemberi gyartas, szinten kombi. Mivel el szoktam huzni a csomagter feletti rolot, altalaban nem latom, mi van a lampaval, de most direkt megkukkoltam: nyitasra utasteri lampa nem gyullad fel, csak a csomagteri, ami csukasra egybol el is alszik. Kulcs nem volt benne, esetleg fugghet attol is, de alapvetoen a fent leirt verzio tunik normalisnak, es azt is teszi.
  23. Sziasztok! Astra twintop vásárlása előtt állok és szeretnék infókat gyűjteni a típusról. Mindenképpen benzinest akarok venni 1,6t vagy 2,0t motorral. Gyengébbet nem akarok, mert a mostani autómhoz képest nem szeretnék teljesítményben visszalépni. Mit lehet tudni erről a 2 motorról, melyik a jobb/megbízhatóbb? Illetve ha valaki leírná általánosságban, hogy mik a típushibák és miket kell alaposan megnézni egy twintopnál, annak nagyon örülnék. Köszönöm előre is a segítséget!
  24. Na szerintem kezdjük az elejétől. Egy idő után sem alszik el? Az én kombim-ban sem alszik el egyből a csomagtér világítás ahogy lecsukom az ajtaját. Sőt akkor is bekapcsol ha sima ajtót nyitok. Elég gugyerák megoldás de ez van.
  25. Tehát akkor, ha jól értem (ez nem biztos), ha a gyújtáskapcsolótól eljut a delej az önindítóig, vagyis pörgeti azt, akkor a gyújtáskapcsoló már megtette amit tőle megkövetel a haza, és neki más dolga nem volt? Vagyis ha pörget, de mégsem indul, akkor már nem lehet a gyújtáskapcsolóban a hiba? Számomra sajnos még egy kicsit zizis a kép. Tegnap olvastam az index egyik autóós fórumában egy régi kérdést. Ezt: "Sziasztok!Opel astra 1.6f 8 szelepes autómal van inditási problémám.Mindegy hideg vagy meleg a motor egyszer csak nem indul,de betolásra egyből beröfen szinte alig mozdul meg a motor.Aztán ha olyan kedve van semmi problémája nincs akár hetekig.volt cserélve benzinszivatyú,fötengelyadó,gyertya,benzinszűrő,trafó,kábelek szinte mindegyik áttnézve relék csatlakozók.Az öninditó ugy tekeri majd kiesik a motor és mégse indul.Olajat-vizet nem keveri nem is eszi minden rendben szépen jár a motor ha beindul nem rángat nem fullad le fogyasztássa is rendben." Én azzal a különbséggel vagyok ezzel pont így, hogy a betolást még nem próbáltam, mert egyedül voltam, vízszintes terepen. De hogyan lehet ilyen jelenség? Hogy pörgetésre nem indul, betolásra meg egyből? Ha betolásra elindult neki, akkor ott már múködött minden a gyújtás-vonalon, vagyis nem a trafóval, gyújtásmodullal, impulzus jeledóval volt a baj. De akkor mivel? Félreértés ne essék, ez most csak kutakodás, azért, hogy jobban értsem a helyzetet. Minden információnak örülök. ---------------------------------------------------------- Sajnos lekorlátoz az "5 hozzászólás 24 óra alatt" szabály, ezért már nem tudok külön válaszolni Nyemi-nek. Itt teszem meg: Nyemi írta: "Szia. Testelési hibára gyanakodnék. A vezérmű tengely kerék mellet levő 4 vezetékkel kezdenék. Nincs e a szigetelés alatt a saru nyakánál eltörve ." Megnézem, csak... ez pontosan hol is van? Ha az autó eleje felől nézzük a motort, akkor a baloldalon? Ott mihez kapcsolódnak ezek a vezetékek?
  26. Az érzékelő valószínűleg működik mert ha kinyitom akkor az utastér lámpa világít ha lecsukom akkor pedig elalszik. Ráadásul járó motornál ha kinyitom a csomagteret akkor hangjelzést is ad.
  27. Nem volt gondom az üzemenyagellátó vonalon. Sajnos ez a cserélgetős dolog macerás, igen jó haver kéne hozzá... De mint mondtam, az ilyenkor valószínűen gyanús alkatrészeket (impulzus-jeladó, trafó, gyújtásmodul) már kicseréltem (volt belőle tartalék), és semmi. Ezért irányul a kérdésem most arra, hogy milyen konkrét praktikákkal, mérésekkel lehet kiszűrni, hogy mi lehet - a fent említett alkatrészek után, azokat már kizárva - a mostani hiba.
  1. Még több betöltése


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.