Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Jó kis tortúra ez, de valahogy így kell működnie!
  3. Bocs! Nem akartam vitatkozni senkivel, csak már elborult az agyam, hogy még ez is.... Holnap megnézem milyen jelölés van ezen. Persze, az a 2 tized benne lehet a mérésembe, könnyen előfordulhat hogy 5,2. Annyira már nem is figyeltem, mikor láttam a számokat. Persze, ha tapasztalt lennék, tolómérővel, és felkészülten adatokkal mentem volna hengerfejet venni, és most nem lenne ez. Mekkora balek vagyok.... Holnap hívom a csávót, épp hirdet 1.6 SE fejet komplett, szépen elhozom tőle, az NZ tengelyt meg felszámolom fuvarköltségnek, nem beszélve a plusz szerelési munkákról. Azt hiszem kezdhetek utánanézni, tengelyt hogy cserélünk fej bontás nélkül. Tudom, vannak itt leírások, majd kikeresem.
  4. Tiu

    Egyéb csevegés

    Nem csak link szerint annyi, van mindkettő, mértem is. A két se tengely közt még annyi a különbség, hogy az 1,4-é 6,12mm bütyökprofil és 240 fokot van nyitva, az 1,6-é pedig 6,0mm bütyökprofil és 260 fokot van nyitva. Itt a kettő egymás mellett (bal az 1,6): https://www.opelforum.hu/gallery/image/11981-20170326_115444jpg/ Az SZR-é link szerint szívó 5,61 és kipu. 6,12 mm. Nyitást nem tudom, de még mindig sokkal jobb, mint a mért 5mm, ami lehet 5,2mm és ha szívó volt és akkor az a c14nz tengelye, ami kipu oldalon 5,6-ot nyit. Ha jó volt a mérés és nincs másik tengely, akkor még az szr tengelyre is érdemes kicserélni, de persze az se tengely az igazi. A szelepemelés az más, az a profilmagasság és a himbaállandó (1,69) szorzata, 1,6 se-nél -> 10,14mm. Ahogy írtam, ellenőrzésnek még a trafót kell levenni és 3 csavarral a vezérmű deknit, a (gyári) vez.tengely oldalában kell lennie egy betűnek beütve és van ahol színjel is van. Valahol van egy ilyen táblázat is amit nem találok, de az 1,6 se-ben B van.
  5. Sziasztok! A fojtó szelepnek lehet holtjátéka? Zárva nem, de bármi más pozícióba nyomva van egy kis lötyögése a tengelye körül. Azért kérdezem mert van időnként gáz adására és gáz elvetélre is fura érzékenysége ami egybe függne a dologgal.
  6. Miert, van ilyen szoftvered? Nem tudok rola, hogy letezne... A teljesen hagyomanyos legtelenites nem eleg, mert 2 baron kell tartani kozben a fekfolyadek tartalyat. Lehet kapni hozza celszerszamot, de hazilag is legyarthato. En egy megfelelo kupakra tettem egy szelepet, es kompresszorral adtam ra nyomast. A megfelelo kupak (feltehetoen tobbek kozott) a Vanish nevu tisztitoszer megfelelo meretu flakonjarol nyerhero 
  7. A gyertyacsere után határozott javulás van, még mindig rángat de most sokkal enyhébb és max 1 másodpercig ez azért már óriási különbség. Ami benne volt NGK de legalább 2 pólusú, amit ajánlott az autóvillamossági GM. A trafósor úgy látom gyári
  8. Róóóbi

    Kormánymű

    Vagy egy villanyszervo. Azt rohadt könnyű tekerni. C Corsa, A Meriva szervója, fogalmam sincs lehetne-e adaptálni...
  9. ekotek

    Kormánymű

    Sziasztok! Van egy kérdésem. Szervó szivattyú tuningot lehet csinálni? Kicsit lehetne könnyebb a kormány..... Mind a két autómnál egyforma "nehéz" és a párom küzd vele, jó lenne valamit tennünk ügyben. Régebben szervósítottam egy Corsát, annak tök jó könnyű lett a kormánya. Vagy van olyan szivattyú amelyik erősebb? Esetleg nyomás határoló szelepet kellene megmókolni?
  10. Róóóbi

    Elektromos

    Így van, a gyári vonóhorog visszajelzője a 4. láb. Annak 4 lábú relé kell.
  11. Sziasztok! Fékvezetékek, főfékhenger, fékolaj cseréje után szükséges e az ABS-t is (szoftveresen) légteleníteni, vagy elég egy hagyományos légtelenítés? Ha igen akkor mi a módja?
  12. zotya975

    Elektromos

    Nincs mit!
  13. Kriza

    Elektromos

    Szia! Nagyon sokat segítettél! Én úgy látom - most, hogy megkaptam ezt a rajzot is - hogy a számok egyfajta koordináták, amik a rajz alján lévő számozásra hivatkoznak (ahogy írtad is, a továbbhaladást), a betűk meg rövidítések (pl. INS = instrument = műszeregység) ami szintén a rajz alján lévő feliratra utal. Köszönöm! Ha megvan a hiba postolok egyet, hátha segít valakin.
  14. Kattints egy képet róla elsőkörben. Delphi volt a gyári beszállító ezeknél, legalábbis nekem az volt és ugyanezt a márkát is vettem bele anno.
  15. zotya975

    Elektromos

    Pontosan ne tudom mi az oka hogy a relé 3 lábú ,a rajzon meg van egy 4. láb, talán a gyári vonóhorgos autónál másik relé van, vagy esetleg a riasztónak van a plusz láb ami ugye tudja villogtatni az indexeket. A H6 a vészvillogó kapcsolóban található pici izzó az indexek visszajelzője egy másik rajzon van ahol a műszeregység látszik: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0500.jpg ezen a H3. A bekeretezett számok és kódok a kábelek továbbhaladását jelzik hogy mihez kapcsolódik, sajna ennek a dekódolása már meghaladja az én ilyen ismereteimet.
  16. Palca01

    Elektromos

    Köszönöm szépen meg is nèzem bardi vagy unix forgalmaz ilyet?
  17. Kriza

    Elektromos

    Szia! Nagyon köszönöm ismét a segítséged! Felvetődött bennem pár kérdés: A K10 indexrelé nálam csak 3 lábú, a rajz szerint 4 (bár valóban van a foglalatban egy 4. láb, de az nincs a relén). Mi lehet ennek az oka? A bekeretezett számok és alatta betűk mit jelölnek? (pl. az indexrelé alatt 542, INS) A műszerfalban lévő zöld irányjelző visszajelző lámpa a H6?
  18. zotya975

    Elektromos

    Rajzon nem látni ellenállást, csak reléket. De ha ott van a csatlakozónál arra könnyen rá lehet akadni a hűtő mögött.
  19. Na ez egy jó kérdés, én még nem cseréltem egyiket se utána nézek. A trafósort hogy tudom megállapítani hogy gyári e?
  20. zotya975

    Fék

    Nem tudom, kéziféknél ha jól rémlik nem tudják nézni a fékerőt, csak húzzák a kart, és nézik a két oldalt hogy egyforma-e , itt max "úgy gondolom gyenge" vélemény lehet. Az üzemi féknél tudják nézni azt hogy mekkora fékpedál benyomással tudják elérni a max fékerőt, mert egy "kockán" egy érzékelőn keresztül nyomják a pedált.
  21. Stevy

    Fék

    Lehet a kézifékre gondoltak, az meg ugye úgyis az után állításról is függ. Az pl. nekem is elég gyengus pedig nincsenek fél évesek a betétek. (Előtte egyik betét fele fémen volt már )
  22. Azt hiszem nekem is ez volt , gondolom levegő szűrő tiszta. Mert akkor a szűrőnél levő előmelegített levegő vákuumos kapcsoló állandóan a kipufogótól szívja a meleg levegőt. Ezért benzin dús lesz a keverék ami aztán elkormozza a gyertyákat és a lambda szondát is. Szed le kipufogó csonkra menő csövet , aksi levétellel töröld a hibát , majd tegyél meg egy hosszabb utat hogy kiégesd a lambdát és a gyertyákat. Az előmelegítő szétszedésre most nem térek ki mer az nem egyszerű.
  23. Last week
  24. Barret

    Elektromos

    Nem vok biztos benne de neten kép alapján a hűtőventi csatlakozójánál lehet.
  25. Nos azt történt hogy 2 napig nem volt kontroll lámpa. Gyertyákat is megnéztem, már nem voltak kormosak. 215 km-t mentem az előző tankolás óta, gondoltam kíváncsiságból rátankolok hogy mennyit fogyasztott.8,1 literre jött ki.Az akksi sarukat levettem hogy törlődjön a hibakód. 2-3 napig nem is volt semmi probléma de aztán megint kivillant a sárga lámpa. A gyertyák is kezdtek megint kormosodni. Vélemény?
  26. Gyújtógyertya mikor volt cserélve? Trafósor gyári még? Üzemanyagszűrő állapota? Első körben ezekre tippelnék, aztán jönnek az izgalmasabb dolgok...
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.