Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Azert joval tobb az, mint negy csavar, legalabbis a Z17DTH-n. Ha DTJ (csak az evjaratbol ez nem egyertelmu!), akkor egyszerubb a dolog:
  3. Általában este megyek, és a mélygarázs leghátsó sarkában a kutya se látja hogy mit csinálok... Z18XE-ről van szó, abban meg nincsen EGR, úgyhogy ez a hibalehetőség kiesett.
  4. Sziasztok! Most voltam olajcserén, és a megbízható autószerelem 5w30 olaj helyett 10w40 es Aral olajat rakott a motorba, mondván csipegeti az olajat. Ha megkérdezte volna biztosan nem járulok ehhez hozzá. Otthagytam egy 20 ast mindenestől. Szerintetek okozhat ez kárt, vagy mennyek vele egy évet , és a következőnél térjek vissza az 5w-40 es olajra?
  5. Helló, Sajnos nekem is a testvérmárkája, SWAG van most benne, és ami az előző volt a gyári után és 2 évet bírt az is SWAG vagy Febi volt..... most direkt jeleztem a szerelőnek, hogy egy drágább, jobb minőségűt akarok, Wahlerre esett a választás, azt ajánlották. Hazaérve szomorúan tapasztaltam, hogy ez bizony ugyanúgy egy gyengébb minőség... de ebbe ne is menjünk bele. A héten vissza fogom vinni, és kicseréltetem a szerelővel egy Wahlerre, mert úgy is érzem, hogy az árát meg is fizettem.... Nézni akarok élő adatot is, de ezt a 80 egynéhány fokot nem akarom annyiban hagyni.
  6. Hello.Astra H 1.7 CDT(2008) EGR szelepet akarok tisztítani otthon!Van olyan dolog amire figyelnem kell leszerelésnél,vagy a tisztítás közben? Látom hogy csak 4 csavar,stb de van-e valami trükk? Köszi.
  7. Siker! Jó lett, a hang megszünt. Az okot igazából csak találgatni tudom. Leginkább az olajteknőben lévő olajterelő lemez kihajtás melletti furataira tudnám fogni. Ezeket megvágtam, hogy a furatok melletti kis repedt fémlemezek ne érjenek össze és így ne tudjanak rezonálni.
  8. Hengerfejességnél a hengerfejben vagy akár a blokkban található olaj-vízjáratok, vagy az égéstér szakad egymásba vagy a külvilág felé. Ha a vízjárat és az égéstér ( henger) nyílik meg egymásba akkor nem veszel észre semmit az olajon és nem is lesz olajfolt a vízben. Viszont mivel a motor beledolgozik a vízkörbe szépen kinyomja a hűtőfolyadékot. De ez lehet akár rossz kiegyenlítő sapka miatt is, mivel nyomás van a rendszerben amit a sapiban található szelepek határolnak. Szóval nagyjavítás előtt érdemes egy kupakot cserélni, vagy próbára kölcsönkérni valakitől.
  9. Újabb fejlemény a Z16XER hengerfejes kérdésemmel,visszaraktam a gyári termosztátot amivel vettem a kocsit de belül a gumi tömités hiányzik s apró lyukak vannak amin átfolyik a viz,(szmt elöző tulaj csinálta ezt) igy a vizhőmérséklet novemberben reggel 60 fokig megy fel rövid útón,d.u. meg 75 kb,álló motornál megnéztük és kb 97 foknál a vizszint a tartályban felment maximumra majd kifolyz felül a járaton,mikor megállitottam h ne folyjon el az összes visszaereszkedett a viz a minimum alá,akkor ez 100% hogy hengerfejes (megjegyezném h 12 ezer km-t mentem s semmi probléma nem volt,még az új 105 fokos termosztáttal is,nincs olajevés,olajfolt a viztartályba )?
  10. Rendben. Akkor még ránézek. Köszönöm a segítséget!
  11. Remelhetoleg igen, mert emlekeim szerint jol lathatok rajta a kontaktusok, es minden valoszinuseg szerint nincs benne elektronika. Szoval egy probat meger, de elotte meg nezelodnek az OpCommal is. A CIM-nel kell legyen, nem okvetlenul tempomat neven, hanem bal bajuszkapcsolo gombok allapota, vagy hasonlo.
  12. Opelben is volt egy Opelfix nevő rendszer, amihez saját gyerekülést lehet-lehetett kapni, valószinűleg ennek van előkészítve az a lemez. Egy a lényeg fizikailag legyen elég erős ahhoz hogy ellássa a feladatát. http://www.lezo.hu/szerkezettan/illusztraciok/sajtotaj/opel/opel-3/Opel-3.html
  13. Alapból megfelelő szépen kivehető a vízszintes vonal, és a közepétől jobbra az emelkedő is, csak amikor párás akkor van egy "maszat" a falon. Akkor lehet tényleg jól működik, az F-ben csak kapcsolóm volt a lámpák manuálisak voltak, nem jutottam el odáig hogy elkészüljön az elektromos állítás. Na és nem szólnak érte hogy a falra firkálsz?
  14. Az lehet, csak sokkal kevesebb körülötte a hely. Oké, de nálad az F nem gyári , kiló-lóerő arányban egész közel van, vagy talán meg is haladja a G-t, de nálam a kérdéses 80 lóerő az 1070Kg-al kevesebb volt mint a 125 paci a 1350-kg-hoz. Ennek ellenére nem az erővel volt gondom, mert így SE-ként már egész autózható volt ez is, a klíma és a 7 ülés volt a legnagyobb érv. A hangja viszont sokkal szebb volt szerintem a 8szelepesnek.
  15. Szia! Azt tudom hogy csak az első fékezés után működik. De ez sajnos utána sem. A kapcsolón lévő gombokat nem tudtam tesztelni. Nem találtam olyat opcomnál. Más problémám, ami a cim-re utalhat nincsen. Ha kiveszem a kart, le tudom tesztelni multimeter-el hogy a kapcsoló jók-e? Vagy ez hülyeség?
  16. Másik oldalról linkelek (pokolra fogok jutni) https://ndsmondeo.hu/spark/hlight_ka/hlight_ka.htm Itt le van írva a beállítás. Én is innen lestem el a technikát. Nem ördögtől való a dolog. De ha nagyon nem megy, akkor sem a 10ezres kategória a beállítás. Ha jól rémlik felénk valami 3000 forintból megvan Monroe-t vettem. Árban elfogadható, egy hónapja cseréltem otthon. Eddig nincs gondom vele. Ismerősömnek másfél éve tettük be a monroe-t, mai napig hibátlan. https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2012/12/25/gazos_es_olajos_gatlot_vegyesen/ Itt olvashatsz erről a gázos olajos dologról bővebben. Ha már szétszedted, érdemes a toronycsapágyat újrazsírozni. Párban cseréld mindenképpen. (Ha tudod akkor nem szóltam, csak nemrég láttam olyat, hogy hátsó féknél az egyik oldalon új volt a másik oldalon pedig fémig kopott. A kolléga nem volt tisztába vele, hogy "páros szerv" a fék is)
  17. Hello, nekem anno febi került bele, majd mikor télen nem volt vizem febi került bele megint. Csderénél kiszedni is nehéz volt, tehát a csavarok kiszedése után a termosztátot a blokkból ki kellett kalapáccsal kocogtatni, mert passzos volt. Valószínűleg erre rájött a hőtágulás is ami miatt már nem tudott visszazárni rendesen. Felmelegedett a víz, a termosztát nyitott és úgy maradt. Két febi termosztát kuka. Jött a topran (ettől a névtől a hideg is ráz). Ezzel meg az volt a gond, hogy hamarabb nyitott mint kéne. Élő adatban néztem 72 fokig ugrásszerűen ment a víz hőmérséklete, onnantól meg ~20km kellett neki az üzemi hőfokig. A nagy mínuszokban takartam a hűtőt is. Tehát 72 foknál nyitott. Szomorúan de újabb termosztátot kellett vennem. Másfél év alatt ez volt a negyedik. Viszont őt bontóból vettem, gyári bontott. A képen jól látható, hogy a két termosztát között mekkora különbség van. A víz közel 90 fokos volt. Jobb oldali a topran. https://drive.google.com/open?id=1WFDDpt6xyuuUD4E33CwwhxK_PWJ7RfBj Ha valamelyik "márka" a kettő közül, akkor lehet ott is a gond. Opcom élő adat sokat segítene. EGR szelep tiszta? Érdemes lehúzni a lambda szondát és úgy indítani, illetve ezt eljátszani az EGR-el is. Hiba üzenet lesz, de ha így stabilan jár a motor akkor lehet lambda hiba is. Esetleg üzemanyagnyomás rendbe van? Hirtelen ez jut most eszembe. Élő adat sokat segítene.
  18. köszi a választ... azt hiszem mégiscsak szakemberre bizom..
  19. Last week
  20. Sziasztok, Már sokszor kérdezősködött itt mindenki ISOFIX lehetőségéről a kocsiba, persze én is. (meg számos német fórumon sokan körbejárták a témát) Ma kimentem és megnéztem, hogyan is néz ki a hátsó üléssor és a mögötte lévő rész. Persze megnéztem az eredeti ISOFIX szabvány paramétereit is. Azt ugye mindenki tudja, hogy egyes autókba (Ford, Volvo) elő van készítve 2 csavarnak hely és utólagosan lehet ISOFIX kitet bele rakni elég egyszerűen. Nem hagyott nyugodni a dolog, hogy az Astrába miért nem tudunk ilyet belerakni. És végül lehet találtam megoldást erre a problémánkra. A csomagtartó padlója a hátsó üléssor előtt kb 10-15cm-el ki van egészítve egy derékszögű sok ponton odahegesztett lemezzel, ami mögé simán be lehet nyúlni. Na most rögtön eszembe jutott mi lenne, ha egy sima szögvas szerűséget (megfelelő méretűt) odacsavaroznék az ülés felőli oldalra és már majdnem megvan oldva a dolog (persze még be kell pozícíónálni, meg megcsinálni a lyukat a vason amibe bepattannak az ISOFIX fogak). Ahogy néztem elég masszív az a lemez és szerintem elég fix ahhoz, hogy alkalmas legyen az ISOFIX-es rögzítésre. A héten azt tervezem meg is csinálom és rakok fel róla képet! Mi a véleményetek erről?
  21. Tiu

    Fűtés, és klíma

    Ha leveszed a sallangot, ugyanaz mint az F, még a blokk öntvény cikkszáma is. Személy szerint nem kedvelem a G-t, egy lomha maszat. (oké, cabriosága miatt is nehezebb, de ha sima G lenne, akkor is nehéz) Viszont a környezetvédelmi besorolása más, van klíma, és ma már ez is fontos...
  22. Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni első lengéscsillapító márka ügyében. Sajnos az egyik megadta magát. Ami nem megy tönkre 1 éven belül, és nem horror összeg be kerül. Blisteint néztem, meg monroe-t. de a gázos nem tudom megéri? Természetesen párban akarom cserélni.Válaszokat előre is köszönöm.
  23. Sziasztok. Van egy Opel Zafira A 2.0 dti 101le 2001-es kiadású autónk. Menet közben egyszer csak leállt azóta nem indul. Ki lett olvasva a hiba és azt írta hogy kritikus rendszszer hiba. Mi lehet adagoló vagy egyéb? Előre is köszönöm a válaszokat
  24. A tempomat gombjait nem tudja tesztelni? Elvileg a kar (jobban mondva a benne levo kapcsolok) elromolhatnak, lehet gond a CIM kontaktusokkal is... No meg azzal is, hogy nem fekeztel a proba elott, mert inditas utan az elso fekezesig nincs tempomat.
  25. Igen. Talán még annyi hogy nekem úgy rémlik a gyári ajánlás a beállításra az hogy a vezetőülésben ülnie kell egy sofőrnek, de lehet rosszul emlékszem. Én ki szoktam használni a helyi pláza mélygarázsának adottságait: sötét is van, vízszintes is, és még fal is akad amivel szembe állva be tudom állítani.
  26. A vetítési képed megfelelő? Mert ha rosszul teszed be az izzót is lehet rossz. Bár ezt így hirtelen nem tudom hogyan lehet megcsinálni. Mást pozícióba tekered be a foglalatot, mert az izzót a foglalatba csak egy módon lehet betenni. Remélem nem mondok hülyeséget de a kapcsolód sztem jól működik. Hiszen alapjáraton 0-án kell állnia, és ha megpakolod a csomagtartót vagy beülnek hátra akkor emelkedik a kocsi eleje, emiatt kell lebillenteni a fényszórókat.
  27. Igen, kábé. Amikor megvettem a vezetőoldali feljebb világított, letekertem az anyósoldali szintjére. Viszont még most is villogatnak néha, tehát vagy még mindíg magas, vagy mivel az anyósoldali bepárásodik, máshogy szórja a fényt mint tiszta búrával, és ez a probléma. Nekem sajna nincs lehetőségem otthon rendesen belőni, mert nem egyenes az udvar, így marad egy márkaszervíz, amint megszüntettem a beázást, addig nincs értelme, mert nincs határozott vonal sem a falon. Még valami észrevettem, a magasságállító kapcsolóm fordítva működik, legalábbis szerintem. Nullán világít legmagasabbra, és a 3-on a legalacsonyabbra.
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.