Jump to content

Összes tevékenység

This stream auto-updates     

  1. Tegnap
  2. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Az ugye csak vicc volt, hogy a túl alacsony oktánszámú benzin miatt lép fel kopogásos égés, egy 95 - ös benzinre tervezett, ECU - s (tehát elektronikus gyújtásvezérlésű, kopogásérzékelővel ellátott) motornál, úgy, hogy az országban szerintem 95 - nél alacsonyabb oktánszámú benzin talán nem is kapható (tehát a minimális elvárás ezzel kapcsolatban teljesítve van)...
  3. kobraCode

    Általános műszaki problémák!

    Mivel LPG-s az autód, nem lehet hogy túl ritkán használod a benzines üzemmódot? A benzin "gyorsan" kb 2-3 hónap alatt tönkre megy, és elveszti oktánszámát is... Esetleg spurit rakhatsz a benzinbe, azzal nem ártasz neki, persze csak akkor ha utána használod is a benzines üzemmódot és nem csak addig megy míg át nem kapcsol gázra...
  4. Tomi81

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok!! Opel Astra G gyári lámpamosó fúvókája elvileg ugyanaz és ugyanolyan mint amivel anno a B Vectrákat adták ki? Az enyémet a Vectrán sajnos egy őz levitte...:( Köszönöm a segítséget!!
  5. GombiTomi

    Általános műszaki problémák!

    Próbáljuk meg ezt a vonalat. Oktánszám kapcsán annyi van, hogy bármilyen benzinnel csinálja ( értsd OMV Maxx Motion vagy MOL sima 95 egyaránt ). Annyi tesztalapom van, hogy mivel az autó LPG-s, abban a módban nem csörög, kizárólag benzinnel. Ha jól tudom az LPG "oktánszáma" jócskán 100 feletti. Vezetési stílust hagyjuk, mert 10 éve van nálam az autó és eddig nem csörgött, tavaly vettem észre nyár végén, viszont utána a téli hidegekben nem csinálja, sőt amint írtam az elmúlt napok esős és párás levegője esetén sem csörrent meg egyszer sem. Van olyan, hogy amikor meleg és szárazabb az idő (pl. ma) akkor adott fordulaton tartva folyamatosan csörög. Kokszosodás... simán el tudom képzelni, mert sok a városi használat (kb 80-85 %) emellett mondjuk havi 1 hosszútáv, de az is csak 100-110 km/h, úgyhogy kiégni lehet hogy nem tud úgy, mint ahogyan kellene. Mielőtt szerelőhöz vinném, aki vélhetően szét akarná szedni a motort a koksz miatt, van-e valami tisztítóadalék ami használ is (nem számít ha drága, de jó). Van egy ELM327 bluetooth-os kütyüm, amivel P0170-es tárolt hibakódot ír (pár hónapja ez nem volt benne, mert időnként nézem), de MIL lámpa nem gyulladt ki egyszer sem. Szintén az ELM327 alapján az előgyújtást állítgatja a fordulatszám függvényében, tehát gondolom a kopogásérzékelő az jó lehet, max a koksz berobbantja idő előtt. 5,5 fok alapjáraton az előgyújtás és nagy fordulaton 20-30 közötti értékig korrigál. Légyszi javítsatok, ha rosszul gondolkodom, csak logikázni próbálok. Szóval ha van valakinek ötlete illetve tapasztalata valamilyen koromoldó löttyről, amit esetleg érdemes lenne kipróbálni a szerelő/motorbontás kombináció előtt,, kérem ne tartsa magában. Bármilyen hozzászólást szívesen fogadok, hátha valami beugrik nekem is. A "vidd el szerelőhöz" fajta hozzászólást légyszi hagyjátok ki, mert ha nem vergődök vele zöld ágra, akkor az lesz, csak mivel ritka a jó szerelő a környéken és a legközelebbi Opel szervíz 50 km, mindez úgy hogy napi használatban van az autó, próbálom ez húzni ameddig tudom. Köszi előre is mindenkinek aki olvassa és gondolkodik rajta.
  6. csicsó

    Gumi, felni kérdések

    Nem váltóméret amúgy...de attól még jó lehet,nem tudom hogy mutat,mivel 10mm-el kisebb átméröben ahogy irod is.
  7. flali

    Gumi, felni kérdések

    Nem lesz semmi gond. Nálam a téli gumi ilyen méretű, új autóhoz kaptam ajándékba márkakereskedőtől.... Szerintük is jó a méret, szerepel a gépkönyvben váltóméretként. Kb 1 cm az átmérőkülönbség....3-4 km/h tévedés, ha egyáltalán pontos lenne az óra (gps adatokhoz képest is van ennyi tévedés)
  8. babakviktor

    Általános műszaki problémák

    Sziasztok márkatársak! Az autóm F Astra caravan 1.4 SE 1996. Na most az volt vagyis a problémám hogy a gyújtáskapcsolót ki kell cserélnem mert már a kulccsal nem tudok annyit fordítani rajta ,hogy indítson, viszont ha levettem akkor csavarhúzóval tovább tudtam fordítani, hogy necsak kattanjon hanem indítson is. Szóval cserélni szeretném a kapcsolót amire a stekker csatlakozik. Azt szeretném kérdezni , honnan érdemes vennem? Bárdi? Unix? Kovács? Láng? És milyen gyártmány ami tartós és nektek is bevált? Vemo? Elparts? FEBI? MEYLE? stb. Valamint mi a különbség a füles és fül nélküli kapcsoló között? Mihez kell az rajta? Köszönöm előre is a válaszotokat.
  9. AstryG

    Astra G LEDezés

    Biztos zárlat. Nálam a kapaszkodók működtek. Aztán elöl a világítás is, nem a térkép olvasóba tettem be. A csomagtartóban is ment de nem hagytam benne mert lötyög. A kesztyűt ártóba akartam berakni mert ott már fogta és ott lett vége a játéknak. Már sehol sem világít. Bár én azt se tudnám melyik biztosítékot kell megnézni. Szopás szinte állandóan. Kicsit upgrade-elni akar az ember menten szívás.
  10. zotya975

    Egyéb csevegés

    Ja értem, szóval csak leszedés után tud vetemedni.
  11. kobraCode

    Fogyasztás

    Új egyéni rekordot sikerült beállítanom. 5,7L/100km. 761km-re tankoltam 43,33L-t. OMV-re járok igaz most csak sima 95-ös volt benne, országút 100-110, lakott 55-60, 1 személy, csomagtartó fullra tele, igaz nem túl nehéz max 100kg, ja és ennek a távnak fele klímázva.
  12. wookie

    Egyéb csevegés

    A hő hatására feszültség keletkezik a hengerfejben, ami.nem zavar amíg le van húzva mert nem tud hová menni, de ha az osszeszorito erő megszűnik, akkor már el is van vetemedve.
  13. Imre75

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! Gyári riasztó beszerelésén gondolkodom, de nincs kábelköteg behúzva. Van valakinek rajza az ATWS bekötésről, esetleg csinált már ilyet? Az megvan, hogy az ablaktörlő alá kell tenni az egységet, de nem tudom, pontosan hová? Vagy tegyem a motortérbe inkább, ne kinlódjak? Az ultrahang szenzorok 4 kábeléből melyik micsoda? Köszönöm! Imre
  14. zotya975

    Egyéb csevegés

    Végülis konkrétan itt merre tud mozdulni a hengerfej? A blokkot csak nem húzza el, csak úgy tud kimenni a síkból hogy nem egyenletesen lapítja a tömítést nem?
  15. PappZola

    Gumi, felni kérdések

    Sziasztok! Most vettem egy Astra J kombit . Téli gumi van rajta 205/60R16. Az előző H Astrámról van szinte zsír új 205/55R16 garnitúra, szerintetek nem gond ha felrakom az J-re? üdv Zola
  16. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Azért én tisztán toluollal (meg xilollal, amúgy a szintetikus higítók alkotórészei) nem mernék járni, mert félnék hogy semmi sem keni az üzemanyagrendszer alkotórészeit, mint pl. a benzinpumpa. Én is szoktam néha adalékolni a benzint (még a 100-ast is, kiválóan tisztítja a fojtószelepet), van hozzá egy keverék receptem, de abban azért van petróleum is a kenés miatt.
  17. Bugge

    Motor

    Meg tudja valaki mondani, hogy a 2001-es Vectra B Motor: 2.2 YDTR mekkora krova kell a olajszűrő leszedőjéhez? Köszönöm
  18. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    MIért ne? A 100-as oktánszám - az valójában annyira nem nagy szám. Amikor régebben pl. toluollal jártam (annak például 112), azzal sohasem csörgött a motor. Ha meg - a valamikor legolcsóbban megvehető mosóbenzint - az ember szépen "feljavítja" metil-tercier-butil-éterrel (hivatalosan az lenne a valamikori ólomtartalmú adalék oktánszámjavító helyettesítője), akkor azzal akár 130-ig is "fel lehet tolni" az oktánszámot magát.
  19. Előző héten
  20. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Ennek az egynek sajnos van realitása... 2009 óta csak 100-as benzint tankolok, mivel a chip az autómban úgy van megírva hogy minimum 98-as oktánszám kell neki, és az meg ugye az Agip kivonulása óta egyedül a Lukoilon lenne elérhető, de oda meg nem szeretek járni. Ellenben nem először fordul elő hogy kopogásos égés miatt check engine-t dob az autó Shell 100-as tankolása után, és minden alkalommal más kútnál tankoltam. Márpaedig a check engine nálam azt jelenti, hogy még 98-as oktánszáma sincs a beletankolt benzinnek, ami, tekintve hogy nem üres tankra tankoltam rá, elég erősen arra utal hogy a frissen tankolt (és a Shell szerint 100-as) benzin inkább 95-ös(!) volt. Már jó pár éve nem bízok emiatt a Shellben, 100-as benzin esetén a preferencia az OMV, ha az nincs, akkor esetleg MOL.
  21. Tiu

    Egyéb csevegés

    A tömítés és az új csavar kb. 5200 kedvességgel. Van egy új tömítésem és hf.csavar készletem, odaadom ennyiért ha kell. Vizet leengedni elég a csőnél, nem nagy meló. Én nem síkolnám, nemrég volt és nem főtt meg azóta...
  22. krova

    Elektromos

    Üdvözlöm Önöket. Mivel kicsit rokonok vagyunk ,ezért önökhöz fordulok. 2005 ös 16 16V Opel Mer... ban kigyúlt a chek engine lámpa. 3 hiba kód van/elm 327-torque val olvasva/. P1482 , P0114 és a 3 adikat váltogatja P3459 vagy U34FF .Kicseréltem a hűtő ellenállását a porcelán hiányos volt a régin.De a hiba kódok továbbra is fent állnak. Mi lehet a baj . Köszönettel.
  23. Sziasztok! Segítségeteket,véleményeteket kérném az alábbi problémára.2008as Astra G 1.7. cdti z17dtl .Kicsit meghajtottam a gépest semmi komoly épphogy megfüstölt.Leálltam,10 perc után nem indult.Inditozás kétszer,semmi.Hiba kód nincs.Arrébtoltuk 10 m.-ert mert útban volt ott már beindult.Hazaértem fél óra után kimentem mert nem hagy nyugton de indul.Mire készüljek szerintetek? Köszönöm.
  24. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Ha úgy - csak nagy általánosságában "csörög a motor" - az nem előgyújtási probléma? <= meg egy csomó más is lehet, ellenben itt -tudtommal- nem tudsz gyújtást állítani- vagy MONDJUK - túl alacsony benzin-oktánszám, <= Shell Vpower 100-nak alacsony oktánszáma lenne? - vagy a menetnek nem megfelelőenválasztott sebességi fokozat - és ezzel persze motor-fordulatszám, <= ez is lehet, bár nem hinném hogy 1700--1800as fordulaton gázadásra be kellene csörögnie- avagy - már kissé elkokszosodtak a hengerek, vagy a dugattyútetők ... és így alaposabban "rájátszik" a komplett cucc az öngyulladásra ... <= ez is lehet, de mivel én 4 éve csak extra benzint és full szintetikus olajat használok ill EGR is le van falazva, olyan nagy lerakódásokat nem vizionálok (de a sok városi használattól lehet, ellenben ennek ellentmond hogy ha elmegyek anyósékhoz ami oda is és vissza is kb 110km, akkor néhány napig-hétig nincs jelen majd újra jelentkezik, ergo nem hinném hogy ennyi idő alatt tisztulna majd újra lerakódna)...
  25. ivanolsen

    Egyéb csevegés

    Sziasztok! Hallott már valaki olyat, hogy 1.4 82 lovas F Astra gyűrűzés után azért eszi az olajat, mert még össze kell kopnia? Nézzek inkább másik kocsit? Üdv. Ivan
  26. baloghzotyi

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Sziasztok! Van egy 1999-es 1,4 16v x14xe motorkódú g astrám hidrotőke gyanúval. Rendeltem hozzá 6 db-ot kezdésnek, mivel azt hallottam, hogy csak a rosszakat kell cserélni.... Itt kezdődnek a problémák!A rendelt hidrotőke mérete 32 mm x 26,5 mm (minden oldal ezt adjamotorkód alapján),a bennlévők pedig 32mm x 26 mm-ek. Valakinek ötlet?????
  27. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Ha úgy - csak nagy általánosságában "csörög a motor" - az nem előgyújtási probléma? - vagy MONDJUK - túl alacsony benzin-oktánszám, - vagy a menetnek nem megfelelően választott sebességi fokozat - és ezzel persze motor-fordulatszám, - avagy - már kissé elkokszosodtak a hengerek, vagy a dugattyútetők ... és így alaposabban "rájátszik" a komplett cucc az öngyulladásra ...
  1. Még több betöltése


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.