Jump to content

Összes tevékenység

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Tegnap
  3. tuskes

    Egyéb csevegés

    Szervó bontás ok. értem. Megpróbálom megemelni az autó elejét kibakolva, úgy könyebb lessz tekergetni a kormányt. Ezek szerint mikor véglegesre beépítem, menetrögzítőzni nem árt a csavarokat. Van elég erős akkus csavarozóm, bár a mindet vivő nagy akkut nem hoztam haza feltölteni, de van plusz 2 kisebb. Klíma dugózás ok. Szíj bekötését fotózom, és a konzol valamint klímakompresszor-szervómotor beépítés elött új szíjat veszek, egyértelműen azzal rakom majd össze. Motortartót csak akkor, mikor már minden elő van készítve véglegesre. Úgy tervezem, hogy a beépítés minden egy nagy lélegzetvételre. Hengerfej - klíma - szervó. Kábelek: Ezzel jó lenne tisztában lennem, mert nálam 3 típusú autóból tevődik össze. Van ugye a meglévő x16szr. Ez fog kapni egy c16se fejet, hozzá motorvezérlőtől ( szemböl bal oldal ) kábelköteget. Ez ugye intézi a befecskendezést, és a hozzá tartozó néhány dolgot. Nekem viszont x14xe a donor, amiből van motortéri kábelköteg, lámpákra, azok magasságállító motorjára, indexekre, ködlámpára, ellentétje utastérben, az ablakemelő, elektromos ablak, kp. zárak, stb. és, hasonló finomságokra futó csatikkal. Most ha ez a köteg csatlakozása lábtérnél nem jön össze az x16szr csatijával, akkor saját magamat sz..m le, mert át pinezni biztos nem fogom tudni. Ez már nagy legó nekem. Van valami célszerszám ha a wish-en jó láttam csatik bontására, de ahoz tudás-tapasztalat is elkéne mellékesen. Másik innen és ebből fakadó kérdés, hogy ha az x14xe köteg nem jó, ( a km/h spirál melletti ) akkor ha bontom a köteget, tudom-e vajon a klíma vezetékeit külön választani, és bekötni a beépítendőbe? Alakul a dolog látom.
  4. kobraCode

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Sziasztok! Szerintetek iso-fix rendszert lehet utólag beépíteni G-be? Azt olvastam valahol, lehet itt a fórumon hogy az Opelnek saját szabványa volt a gyerekülés rögzítésére, már amelyik autóban volt. Viszont arról nem találtam infót hogy iso-fixet utólag lehet e bele tenni. Ha nem akkor marad a gyerekülés biztonsági övvel való bekötése. Köszi a válaszokat.
  5. Tiu

    Egyéb csevegés

    Jó a meglátás, hogy a lehető legkevesebb helyen bontani. Szervot a szivattyúnál a bilincset le és a tartálynál a másikat. Elvileg utána a kormányművel együtt kijön, de ha nem akar, akkor a kormányműnél kell oldani még egy csatlakozást. Kompresszor helyett inkább kormányt tekerd oda-vissza és ha kivetted könnyen össze tudod kötni újra, akkor nem folyik amíg be nem szereled a másikba. A kormánymű nem fog jönni könnyen, mert ragasztva van a 4 csavarja és ráadásul elég hosszú csavarok vannak benne, de oda-vissza hajtva engedi majd magát. Klímát ha bontod, azt dugózd le, ne kapjon sok levegőt, míg nincs újra összerakva. Még a 6PK-s szíj befűzését nézd meg, mert szerintem be kell majd fűznöd akkor, amikor rakod be a motortartó bakot a másikba, különben szedheted szét újra. A motortéri köteg teljesen más. Még ha úgy látod is ugyanazok az érzékelők is vannak (de pl. az xe-nél elektromos a tankszellőztetés is), az ecu bekötési pontjai teljesen máshogy vannak. Át lehetne pinezni , de sok a hibalehetőség. Sokkal egyszerűbb az se köteget berakni, azon jók a csatlakozási pontok is, de majd meglátod.
  6. tuskes

    Egyéb csevegés

    Majd nem szippantok mélyeket. Megpróbálom minél kevesebb helyen bontani, hogy lehetőleg összerakva ne engedjen majd. Nem sok tippem van így vakon tapogatózva, majd a helyzet hozza valahogy. Szervóolajat majd valami legalsó ponton bontva megpróbálom felfogni, és lehet kis kompresszorral átnyomni hogy lehetőleg minél több kifollyon ott. Nincs véletlenül valami fotó arról hogy a műszerfalat hol fogják csavarok? Nem találtam egyértelműt a neten, és jó lenne minél kevesebb copással. Van pesrsze amit látok, és ha jól vettem ki, akkor a fém kerettel együtt jön. Vezetékek kapcsolók már kikötve, a fűtésre kell még rájönnöm azokat a kapcsolókat hogy kell bontani, de meglesz az is.
  7. zotya975

    Egyéb csevegés

    Hát ezt nem tudom, a klímaközeg gáz ami ugye el fog szökni ha valahol megbontod. Az olaj meg gondolom a kompresszornál van, de még sohasem bontottam klímát. A szervóolajat valahogy le kellene szívni a tartályból.
  8. tuskes

    Egyéb csevegés

    Lehet. Kivettem a kesztyűtartót még multkor, abban extra csak a világítás volt. Körülötte sem láttam semmi " gyanusat " Apropó. Ha megbontom a klímát, a hűtőközeg miatt kell vajon valamire különösen figyelnem? Ill. olajat is írnak. Nem tudom hogy készüljek rá, a garázs padlója nem lehet dzsuvás, mert elzavarnak a francba. Bár még ott lesz a szevó is.... Az is hogyan fogom? Vannak kifejezetten olyan kötési pontok ahol ezeket érdemes bontani? Holnapra ez a program.
  9. zotya975

    Egyéb csevegés

    Valahol olvastam-láttam hűthető kesztyűtartót, de ez lehet csak választható opció volt akkor és nem mindegyik klímásnál van.
  10. tuskes

    Egyéb csevegés

    Lebuktam! Egy életem egy halálom. Úgy vagyok vele, hogy nem akarom többször szétbontani. Egyrészt azért, mert az időigényesebb, másrészt mert most még frissek a tapasztalatok, és a képek a fejemben, mi hogy áll össze. Mivel nem csináltam és nem is láttam még ilyen folyamatot, ezért csak szenvedés árán tanulok, ami nem baj, így kell. ( a szervósítást kihagytad ) Képet mindig csinálok, teljesen idegen dolognál, pedig mindenről. Plusz mindent cimkézek, ezért is lassúbb a folyamat. https://kepkuldes.com/image/6LiZ9H https://kepkuldes.com/image/6Li9Tj Ezek szerint valamit nem vettem észre, mert nekem egyformának tűnik a kábel, és hogy csak a klíma vezetékei vannak pluszban a donorén. Vizuálisan okosabb leszek ha kibontom a műszerfalat, hogy hogyan is van az ecu kapcsolódás. Igen, olvastam hogy a mostani átkötő rész nem jó így. Nem akarom megspórolni a hegesztést, de volt olyan ötlet is, hogy a ponthegesztéseket kifúrom, és visszafelé csavarral rögzítem, mert itt statikai szerep nincs. Ez menne akkus géppel, hegesztéshez valami helyet kéne találnom, garázsban nincs csak világítás. Tűzfalnál még nem tudom milyen a kivágás, ha lehet, egy fém koronafúróval oldom meg, és kap élvédőt a kivágás. Eddig ennyi az ötlet. Köszi a biztatást! Hál istennek nem szokásom feladni, max mérgelődni, szerencsére bő a szókincsem. Zotya. Kesztyűtartóba nem láttam semmit, illetve mögötte, pont ma kukkoltam be. De ez szintén holnap kiderül.
  11. zotya975

    Egyéb csevegés

    Sőt ha jól tudom a légelosztó doboz is más ahová be van szerelve a hőcserélő, a radiátor alá-főlé (?) ehhez viszont szerintem ki kell szedni a műszerfalat. Bár ha a radiátor alá van és csak az alsó része más akkor talán nem. Meg a kesztyűtartóba is benyúlik valami hűtőcső elvileg.
  12. Tiu

    Egyéb csevegés

    Korábban már olvastam. Amit kérdeztél, azt úgy látom LPG-hez vezérlő a képeken. Az a baj, talán túl sok mindent szeretnél egyszerre... A klíma és a se átalakítás érthető, mert mindkettőhöz vízkört kell bontani. (klímánál a fűtéscsap miatt) Ettől függetlenül lehet, hogy egyet érdemes megcsinálni úgy, hogy a járulékos dolgokat be lehet kötni egyszerre. (vezetékek, fűtéscsap, középkonzol, klímás motortartó bak) Sajnos az x14xe motortéri köteg nem lesz jó az se-hez, a klíma magzagokat azt külön kell választani. Amúgy elvileg csak 1 szál megy az ecu-ba a klímától. Másik gubanc a klímával, hogy az elejében az átkötő részt is cserélni kell (hegesztés), hogy a klímaventillátort fel lehessen fogatni, és a tűzfalat is ki kell vágni, mert a kettő nem egyforma. Amúgy gondolom csináltál képeket, mindent úgy kell betenni, ahogy a másikban volt. Csináltak már páran klíma beszerelést itt. (nem én, nekem az plusz súly ) Szóval a klímásítás nem 5 perc. Persze együtt lenne jó megcsinálni, de ez elég időigényes, rá kell szánni az időt. Viszont a kedvedet se veszítsd el, mert ennyivel is több lesz az autóban. Menni fog az.
  13. barti24

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    üdv.tavaly vettem egy h astra kombi 1.7 cdti autót.kiderült hogy egytömegű lendkerék van benne és szétrázta a váltót amit cserélni kellet és a lendkereket is de már kettöstömegűre.kapott új kuplungot komplett és kettőstömegűt is.sajnos azóta sem az igazi az autó mert olyan 1700 től 2100 as fordulatszámig beremeg az egész autó és ha komolyabban odalépek a kuplung is csúszik.jeleztem a szerelőmnek hogy mi a gond,de ő közben sajnos balesetben elhunyt.már elég sokat költöttem rá és még csak vagy 10000 km mentem vele. kérdésem az lenne hogy mitől remeg be szinte az egész kasztni,és hogy miért csúszik a kuplung? a kuplung inkább 4. és 5. fokozatban csúszik. köszi a segítséget
  14. https://opel.7zap.com/hu/car/t98/p/7/5-3/#4 http://csergowebshop.hu/alkatresz?csn=6240100&cat= https://cromax.hu/vilagitas_kapcsolo_opel_astra_g_37280
  15. zotya975

    Dízel

    Ebben nem vagyok biztos de azt gondolom hogy a sima porlasztó csúcs cseréhez még nem kell az adagolót bántani.
  16. Virgo

    ASTRA K-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Szép napot! Gondolkodom,h a meglévő J 1.6 115Le Astrámat lecserélem egy ilyen szívó 1.4 re...a jelentős súlycsökkentés miatt érdekelne ,milyen vezetni ,hogy megy stb ezzel a motorral?
  17. zolpat

    Dízel

    Köszi Zotya:) Lehet akkor újra átnézem az izzítási rendszert-résolaj csöveket stb..bár nekem a résolaj csövek fémből vannak és szép tiszták,de porlasztó csúcsokat is akarok cserélni,néha már hallom hogy valamelyik"bekopog"... Azokat ha megveszem,akkor mehetnek is bele egyből,vagy még be kell őket állítatni adagolóssal??? Üdv.Zoli
  18. Köszönöm szépen a választ, Miklós
  19. Előző héten
  20. tgabika76

    Egyebek

    Nahát, mivel megfelelő topikot nem találtam, így jobb híján ide postolok... az van hogy majd' 11 évnyi sóvárgás és bánkódás (az eladott egykori Calibrám miatt) után idáig bírtam, és mivel a fertőzés nemhogy nem múlt, de még csak nem is csökkent, végül megint vettem Calibrát. Viszont mivel még egyszer nem akarok úgy járni hogy megbánom a döntésemet, így természetesen a coupé is marad, most már kettőből nulla a rendes napi használatra alkalmas autóim száma. Hosszas fontolgatás végére került pont amúgy a döntéssel, mert voltak feltételeim: mindenképpen 1., faceliftes Caibrát akartam (azok kevésbé rohadnak és kell a dupla légzsák, öreg vagyok már), 2., ha lehet klímásat, és végül 3., NE vagy XEV motorosat (ezek a legelterjedtebb motorok, tehát bőven van hozzájuk alkatrész, ugyanakkor a leggyengébbek is, tehát a boyracerek akik hajtani vették, feltehetően nem ezt választották). Sajnos azonban úgy tűnik túl sokáig válogattam, és a rendelkezésre álló pénzösszegből ma már nem lehet idehaza sem olyan autót venni ami megfelel mindhárom feltételnek, így végül a klíma kimaradt. Pedig még így is a magyar piac egyik legdrágább autóját vettem meg szerintem. Amit sikerült vennem végül: '97 márciusi Young Edition (egyike az utolsóknak, '97 augusztusában ért véget a gyártás) X20XEV motorral, Keramikblau színben. Egyelőre az ismerkedési fázisnál tartunk, vannak orvoslásra váró hibák és tervek is, ezekről majd később.
  21. rotel

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    Igen,tapasztalatból beszélek.Nekem se volt hibakódom a szolenoidokra és az okoskerekekre sem,de hihetetlen módon zavart az indításkori traktorhang és üzemmeleg motor esetén is kihallottam a zavaró hangot.Egészséges motor ilyet nem csinál!Én 130 ezernél cseréltettem ki az alkatrészeket (az autót 119 ezerrel vettem).Hiába van vezetett szervízkönyvem az autóról,mindenki tudja,hogy az kb.nem sokat jelent.Az én autómban sajnos volt még így is két kb.25-30 ezres olajcsere periódus.Szerencsére az olajat nem eszi a motor.Az eladó állítása szerint az autóm élete nagy részét Bp-Hamburg útvonalon futotta le (magánszemélytől vettem,nem kereskedésben).Én általában maximalista vagyok,nem szeretem,ha valami nem stimmel.A csere óta természetesen a hang eltűnt és észrevehetően rugalmasabb lett az autó.A szerelőm szerint ez logikus is,hiszen most a kellő időben történik meg a szelepek váltakozó vezérlése,nincs késés.Igaz én betartom a 10 ezer vagy 1 év olajcsere periódust és jónak mondható Motul X-Clean 8100 tip.olajat rakok bele (természetesen Dexos2)
  22. Nyugodtan beteheted a ködlámpás kapcsolót is, nekem is az van bent, pedig évekig nem volt első ködfényszóróm (most már van megint)
  23. tuskes

    Egyéb csevegés

    Akkor úgy néz ki szerencséd van. Végre sikerült a lököst leszedni, de volt még 4 csavar elöl! Majd dobok fel videót róla, hátha segít valakinek. Most hogy ne unatkozzak, a motortéri kábelköteget bontom, mert itt megy a klímához is. Még nem tudom milyen meglepi lesz, de a tyúkbelekkel már tele a hócipőm. És ez még csak a bontás! Egyre inkább gondolkodok alternatíván. Frissítés: Idő közben rájöttem, hogy pl. ez a lufinak a része, tehát át kell pakolnom. Megy egy csatlakozás a kesztyűtartó felé is, így bővithető lesz. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=192Ke_769_pernyo_779_foto.png Ez pedig a gázosítás része lehet szerintem, így csak a villamos csatlakozásokat bontottam, a csövezést nem, mert pl. van még a tartályban gáz. https://kepkuldes.com/image/6J7gjq https://kepkuldes.com/image/6J7XKd Ezzel van kábelesen összekötve: https://kepkuldes.com/image/6LLYWB Tegnap még annyira kesze-kusza volt minden, és annyira zsúfolt, hogy benéztem. Ennek semmi köze a fékrásegítőhöz, csak nem láttam rendesen. Szóval ezt sem piszkálom, vezetékek lekötve, féredobálva. Igazából ez része annak a kötegnek, ami a motorvezérlőhöz megy, de az már részemről úgy marad, nem bontom ki. Egy kábelkorbácsot kell még bontanom, ami a km/h spirál mellett megy az utastérbe, onnan a műszerfalba, mert van rajta 2 csatlakozó, ami a klímának kell. Ezt leszámítva ugyanaz mint ami benne van, dehát ez van.... Holnap bontom a műszerfalat, akkor már reményeim szerint látni fogom a klímát hol tudom leg-egyszerűbben szétbontani. Mondjuk nem tudom mire számítsak ha megoldok egy cső kötést. Az ígért lökös videó a felfogatásról: https://videa.hu/videok/jarmuvek/lokos-felfogatasi-pontok.mov-8AG8RWYLulk7WpI.f
  24. zotya975

    Fék, futómű, kormánymű

    Hátsó van csak most nekem kiszerelve, azt kifelé-befelé tolva lehet érezni hogy van ellenállása.
  25. pszaby

    Fék, futómű, kormánymű

    Igazából rugótörés miatt szedtem szét és gondoltam akkor ezt is cserélném. Picit leng az eleje ha meghintáztatom,annyira még nem vészes. De így kiszerelve tök könnyen tudom kézzel mozgatni a telószárat ki-be. Szerintem az nem ok.
  26. zotya975

    Fék, futómű, kormánymű

    Még én sem tekertem ki, a gyári gátló még jól teljesített műszakin, de egyszer tuti sor kerül rá.
  27. pszaby

    Fék, futómű, kormánymű

    Köszönöm. Akkor próbálkozok még. Satuba fogtam be a gólyalábat de akkor megpróbálom fordítva is. Csavarlazítóban úszik már.
  1. Még több betöltése


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.