Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Én szeretek az autóval foglalkozni meg a környéken nincs is olyan sok mester aki fantáziát és üzletet lát egy öregebb autó javításában. Egy új több milliós autón sokkal nagyobbat lehet kaszálni, így vagy el sem vállalják az öreg kocsit, vagy rábólintanak hogy hagyd ott és hetekig hozzá sem nyúl. Sok olyan kocsi került már hozzám ami előzőleg szerelőnél volt, és vagy egyéb hibát okozott a mester vagy nem bírt az eredetivel. Persze biztos van olyan hiba aminek én sem állnák neki, de ilyennel a saját autómon még nem találkoztam. Egyedül akkor szoktam műhellyel csináltatni konkrétan a féket, ha műszakin eltérést találnak a fékhatásban, én nem tudom visszamérni csere után a féket így nem sok értelme van nekiállnom, pofát-betétet, vagy tárcsát-dobot cserélnem.
  3. zotya975

    Motor

    Sorra került a hidrotőke csere is újra, mert ugye eddig csak mosással próbálkoztam. Végülis az lett a döntés hogy nem ürítem ki a gyárilag töltött tőkéket, találram egy elég korrekt leírást a működési elvükről, ahol azt írják hogy beszerelhetők üresen és töltve is. A műveletben elég nagy rutinom van, már így nem sok időt vett igénybe a végén kicseréltem a már pár 100 kilométer után szivárgó vezérmű tengely szimeringet is. Azért indításkor volt némi kelepelés, a többit majd meglátjuk. A napokban megejtem az olajcserét is.
  4. Today
  5. Jàró motornál ezt sikerült, simán gyújtásra csak egy hosszú két rövid mindig. https://m.youtube.com/watch?v=TbR7zvN2dcU
  6. Hát mostanában csak a várost járom vele, de volt pár év amikor pályáztam, például ingáztam Bécsbe jellemzően 5 személlyel+megpakolva ahol lehetett padlógázon, ami ugye itt 150-et jelent.
  7. Persze hasznalhato, attol fugg mire hasznalod az autot. Magas fordulaton autopalyazni, ahol a belso alkatreszek elerhetik a 170 fokos homersekletet is nagyon is fontos az olaj minosege. Jellemzoen benzinesnel 5-6000-et forog ha haladni akarsz. Az egesi csucsnyomas majdnem 200 bar nyomassal tolja lefeleba dugattyut a hajtokarral es szoritja ki az olajat a fotengely cspagynal. Sose feledjuk, hogy a gyarnak nem erdeke, hogy neked elmenjen 100e km-el tobbet mint amire ok beallitottak a motorkopast. Olajsar nem lesz egyetlen olajtol se csak ha nem cserelik soha.
  8. Sikerült leolvasni a kompresszorról , nekem WK-s (750 WK) jelzés van rajta akkor amit a cromaxnál néztem jó rá , mert a gyári számok között szerepel az általad adott számsor is 93168625 meg még egy pár számsor akkor nyugodt szívvel megrendelhetem onnét bármelyiket a jobbak közül nem fog szólni semmit mert a barátom csinálja, Ő az autó szerelő Köszi a választ előre is Toni
  9. Köszönöm! Így fogom csinálni. Majd csinálok fotókat az egész folyamatról, ezt azért elrakom mappába.
  10. Próbáltam de ugye ez nem gyári és máshogy van peremezve a rögzítő gyűrű, nem jött le úgy mint arról, roncsolni meg nem akarom. Szerintem az lesz hogy összerakom így, csak nehezebben fog menni, mert amikor üres és összenyomható nem kell hozzá szeleplenyomó sem, a tökét nyomom le és simán felrakható rá a szelepkupak+himba. Összehasonlítottam a magasságát egy üres tőkével, amiben nincs olaj, csak a rugó nyomja szét és pont olyan magas mint az. Nem tiszta teljesen a hidrotőke működése ( kábé igen de pontosan nem) a neten található leírások szerint a hőtágulás okozta szelepszár hosszabbodásokból kialakuló szelephézagokat hivatott kialakítani. Enélkül be volt állíva egy X szelephézag, amikor bemelegedett a motor ez szinte nullása csökkent. Ezek szerint nem gond ha hidegen maximális a tőke magassága ( így ekkor is szinte nulla a szelephézag)majd melegen "megy össze" a tőke, és a szelephézag marad a közel optimális. Nem egészen tiszta továbbá az sem hogyan tudja a tőke a magasságát csökkenteni amikor az aljában rugós-golyós visszacsapó szelep van de a tetején van egy pici kupak, szerintem ott tud olajat kiengedni amivel egyben a tőke.himba kapcsolatot is keni. Vagy valami ilyesmi. Ez ugye még a gyári. Szerk: ráakadtam egy elég jó és alapos leírásra ( nekem már kissé túl bonyolult is) ahol azt írják hogy mindegyik megoldás jó, be lehet tenni a tőkéket üresen és feltöltve is. Persze sok mindent írnak amit én nem csinálok meg, pölö nem lesz új tengely, pedig elvileg cserélni kellene az új tőkékhez.
  11. Yesterday
  12. Tiu

    Egyéb csevegés

    Tömítést valami vastagabb papírból, pl. füzetborító (nem spirálfüzet) vagy doboz amiben kapod az alkatrészt és kiadja, ollóval. Ha az olló ujjvédő részét nekinyomod a furatoknál, ki is esik a lyuk. A többinél meg végignyomod az ujjaddal és már kész is a minta, lehet körbevágni. Mindkét oldalát vékonyan bekened zsírral és kész is. Nem leszek itthon hétvégén, de előbb-utóbb rá tudok nézni, ha kérdezel.
  13. Az lesz, köszönöm a tippet. Végül amire nem gondoltam, az szivatott a leginkább. Klíma venti keretét alig bírtam kibontani, mert áram nincs a garázsban, így csak akkus fúróval kifurkáltam a hegesztéseket nagyjából, azután kisebb nagyobb ronycsolásokkal kijött. Az AC pumpa sem volt egyszerű akna nélkül. Megemeltem az autó hátulját a hídnál, majd alábakoltam, de fogóra alatta hagytam az emelőt is. Így is trükkös volt a csavarokhoz hozzáférni, de meglett. Amit nem sikerült vennem, sehol nem volt, az a pillangószelep, és az injektor fej közötti négyszögletes tömítés. Azt hiszem ideiglenesen kénytelen leszek valamit kitalálni, muszáj valahogy hazajönni majd az autóval. Kicsit félek a gyűrű és hajtókar csapágy cserétől, mert szintén nem lesz aknám, ráadásul símán a földön kertben fogok szerelni. Meglátjuk..... Ha gáz lesz, úgyis sikítok.
  14. Tiu

    Egyéb csevegés

    Alakul. Vegyél kúton valamilyen Dexron II-es vagy III-as piros hajtóműolajat, az való a szervóba, 1 liter kell kb.. Ha már nincs csak VI-os, az is jó.
  15. Szerintem be fog állni magától hamar. Amikor összeraktam az enyémet 2x én nem engedtem ki belőlük. Persze jobban figyeltem az enyenletes lehúzásra, hogy szépen egyszerre nyomja össze őket a vez. tengely. De amikor újakat raktam bele, akkor is ez volt.
  16. Lepattintod a rögzítő gyűrűt egy késsel, én avval szoktam, és széthúzható. Ki is kell folyatni belőlük az összes olajat, hogy összenyomhatóak legyenek, én ki is szoktam törölgetni a belét. Elég jól sikerült cuccok ezek a hidrotőkék, már egy rahedli autógyár lemásolta, az audi 2.5tdi-jében is pofára teljesen ilyenek, meg laguna 2.2D, stb.
  17. Mikulás74

    Dízel

    na ezért jó az Opel fórum.
  18. Mikulás74

    Dízel

    Na ilyet, amit én műveltem.....fura zörgő hang jött az autóból nagy fordulaton(X17DTL motor,68 lovas német td) és ezek meg szokták enni a hajtókarcsapágyakat reggelire. Gondoltam leveszem alul a tepsit, megnézni a csapágyakat. Teljesen patika mindegyik, vissza az egész, de tepsitömítést nem raktam oda, gondoltam jó lesz anélkül is. (érdekességképp valamelyik volt tulaj szerelőembere beleszórt pár szeleprátétet a karterba, biztos ami biztos, legyen ott is) Új olaj, szűrő, motor beindít, vár, mikor alszik el ilyenkor a nyomásjelző pilács. Hát csak nem akart... Leállít. Beindít megint, hülye motorhang, hidrotőkék kinyomták magukból az olajat. Lámpa néha elalszik, nagyobb fordulaton is, de valami csak nem kerek. Na ilyenkor mi a szűzmária van. A horpadt tepsi lefedi a szívókosarat az olajpumpához, mert nincs kartertömítés? Már csak erre tudok gondolni. Csóri Opel.
  19. Nekem megér 40 ropit egy ilyen móka. Lehet meg tudnám csinálni, de akinek van benne rutinja ezerszer jobbat csinál úgyis negyed annyi idő alatt.
  20. A lidliben volt legutóbb akkus, az 400 newtont tud, még a 220 voltosa sem tud ennyit. Többet ér mint venni egy kompresszort 40-ért, hozzá a kulcsot, és ha jót akarsz magadnak, akkor még egy nagyobb tartályt. Most próbálom épp az XE-ről leoperálni a főtengely szíjtárcsát, és a generátort tartójával. Azután jön az AC pumpa, de azt még nem tudom hogy mászok alá a kocsinak, végül a klímaventit keretestől. Facca lesz! Jelentem! 25 perc, főtengely hosszbordás szíjtárcsa lennt van. Stafnifával fékpedál kitámaszt, ötödikbe téve, hosszú szárú nyomatékkulcsal motortérből erőteljes 3 húzást a megindult a csavar. Generátor lennt, feszítőgörgőt is leszedtem azért..... Jön a többi. Szervóba viszont elfelejtettem olajat venni, mondjuk nem is találtam milyen kell bele. A-nélkül hazavágom ha használom? Próbáljak kúton venni valamit? Illetve az AC pumpát akna nélkül hogy tudom kivenni kevés copáccsal? Kombim van, nem működik a hátsó ülés felől.
  21. Nézegetem a tőkét amit vettem, de kőkemény gondolom tele van olajjal. Tök úgy emlékszem amikor egyszer cseréltem újra akkor összenyomhatók voltak, és az olajnyomás töltötte fel őket. Most ez így oké, vagy öntsem ki belőlük az olajat? Mert ugye a magassága a szelephézagtól függ, ez így meg nem nagyon enged vissza.
  22. Nem csináltam még, talán videón láttam.
  23. Az a baj, hogy nem csak LEGO, ahogy néztem elég szépen van fúrás-faragás. Én se nagyon szórakoznék vele, pedig ezt tolom napi 10 órában.
  24. Jójó, de mi a jó az olyan LEGO-ban amit más rak össze?
  25. Azért még mindíg nagy előnye a fórumnak hogy valamilyen szinten szűri az embereket, én pont ezért vagyok csak itt ( +még egy fórumon)és nem pölö a fészbúkos csoportokban.
  26. Én azt bánom hogy a légkulcs helyett nem vettem 220-as ütvebehajtót, ez gyenge is, meg ugye kompi nélkül sokra nem megyek vele.
  27. Úgy emlékszem ő is favorizálta a GM olajat, de nem biztos , nem keresem vissza, és Te se tedd nekem légyszives. Amúgy megjött a csomagpontra az olajam,szűrők, tőkék, szimering, így ha lesz egy szabad napom az ünnepek alatt olaj és minden más csere a terv.
  28. Közben keresgéltem, én is ezt találtam, viszont a hibakód csak akkor jön ha rálépek a fékpedálra, leállítás után újra gyújtásra nincs. Mondjuk azt még nem próbáltam, hogy csak gyújtás és egyből fékpedálra lépés, hogy akkor is dobja e. Amúgy járó motornál is lehet diagolni itt?
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.