Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Erre tud valaki válaszolni? Engem is ugyanez a probléma gyötör. Kiegészíteném még annyival, hogy meredek dombon akartam felmenni és köpött egy füstfelhőt. Egyszer előfordult az is, hogy enyhe emelkedőn álltam és indítás után folyamatosan füstölt az autó. Leállítottam, újraindítottam és megszűnt. Mondjuk nekem mindez Z16XER motorral.
  3. Nem abból van. Ahogy ezek az autók sem 30-40 éves cuccok, hogy ehhez mérten szereljék vagy tartsák őket karban. Lehet vele próbálkozni, csak a végeredmény egy vödör csavar lesz. Ahogy lehet most is B30-al falazni úgy lehet kézzel lehúzni egy mostani műanyag szelepfedél tömítést is. Csak egyiknek sincs értelme, mert ezen már átléptünk.
  4. Na persze, ha a modern Ytong téglát használja az ember. És ha hagyományos B30-as téglából van az a fal?
  5. Yesterday
  6. tuskes

    Karosszéria

    fészbunkón csoportban érdeklődj. Nem olyan régen valaki keresett, és rövid idő alatt volt eladó több is. Hátha.....
  7. Stevy

    Karosszéria

    Gondolom az gyakrabban szétmegy, mert az megy ugye mindig oldalsó vizes nyomvályúkban, de azért elég fura, hogy a másik oldalra nem kapni. Mert így akkor meg kell formálni majd. Egyenlőre rozsdás volt a szilent környéke, meg nem tudtam eldönteni, hogy a festék repedt e meg úgy, vagy tényleges repedés (drót kefém sajna nem volt itt) úgyhogy ment rá egy adag korant, meg ma egy réteg szürke festék, aztán majd meglátom, hogy tényleg repedés e, vagy csak bef..satott.
  8. tuskes

    Karosszéria

    Hát vagy 30 percet kerestem, de én sem találok csak jobbost.
  9. A szenzor egyszeruen nyomast mer, majd meglatod, az OpCom azt irja ki, hany kPa Ha szenzor cseretol javult meg, akkor miert lett volna a szelep hibas? A rajz alapjan ez egy egyszeru mechanikus szelep, nem indit semmit, csak bent tartja a gazt, ha leveszed a szenzort. Valoszinuleg a szenzor fals ertekeket adott, amitol meghulyult az egesz rendszer. De minden kapcsolgatast az elektronikus vezerles intez, a szenzor csak egy nyomaserteket (precizebben szolva egy annak megfelelo feszultseget) ad. A harom vetezek: test, tapfesz, jel.
  10. Ma sikerült megoldani a problémát a nyomásszenzor cseréjével. Valóban a szenzor tiltotta a kompresszort. Igen, a szelep lényege hogy a gázkör bontása nélkül cserélhető legyen a szenzor. A nyomásszenzor alacsony és magas nyomást is figyel tudtommal, ezért van 3 vezetéke.( Elnézést ha rosszul tudom, valahonnan ez dereng) Igen az lemaradt hogy azt ellenőriztem, sőt, pont előtte pár nappal mértem befújt hőfokot, 4.9 Celsius volt. Az én olvasatomban a szelep felső határérték körül generálta a hibát, mert nem indította el a ventillátort ekkor már(ezt tapasztaltam), ezért a hűtés nem volt elegendő a gáznak, ami addig melegedett mig a nyomásszenzor letiltotta a kompresszort, és az egész klímát. Amint kihűlt a rendszer a szelep visszaesett, és megint ment flottul minden, míg el nem érte a hőfokot. Ha csacsiság az egész, kérlek javítsd ki, nehogy az erre tévedő fórumozók fals infót olvassanak!
  11. Üdv. Megválaszolom a jelenséget Én magam. Hűtőventilátort kellett cserélnem mert az volt defektes.. Ami az érdekes benne, hogy klíma használatakor működött az 1-es fokozat rajta de direkt 12voltot adva nem.. Gondolom az előtét ellenállás játszhatott közre.. Mindenesetre kicseréltem a hűtőventilátort és azóta működik rendesen.. Többek közt emiatt a probléma miatt melegedett korábban is már a vizem mert az 1-es fokozat nem volt jó.... De klímánál meg működött csak egy idő után kikapcsolt.. gondolom bemelegedett az előtétellenállás... Probléma megoldva :D
  12. Mibol gondolod, hogy ez tortenik? Klasszikus ertelemben vett nyomaskapcsolo nincs, csak nyomas szenzor (az abran 14.), aminek a jele alapjan az elektronika letilthatja a kompresszort. Alatta van egy szelep (12.), aminek nem tudom, mi a szerepe, talan pont az, hogy minimalis gazveszteseggel lehessen cserelni a szenzort. https://opel.7zap.com/en/car/a04/c/6/8-0/ Az OpCommal a nyomast nezd, vegig, motor inditas elott is, aztan amikor megy es leall a klima. Az is lehet, hogy nincs eleg gaz a rendszerben, azert kapcsol le. A nyomas nem tud tul nagy lenni, mert a gaz reszben cseppfolyos. Regebben regeltem itt arrol, hogy amig van cseppfolyos resz, addig a nyomas csak a homerseklettol fugg, tehat a szenzor jele csak tul keves gaz eseten erdekes; olyan nincs, hogy "jajj, tul nagy a nyomas, alljunk le".
  13. Már 2 éve szenvedek, hogy menet közben leáll a 2006-os 2.5 DTI Vivaronk. Eleinte csak nagy melegben jött elő, hatodikban ha alacsony fordulatról szerettem volna gyorsítsni. Ilyenkor hirtelen erőtlen lett, és vészleállást csinált. Akár előzés közben is. Azonban mára már hideg időben is elkezdte. Az autóban 320e km van. Hibakódnak eleinte a rail cső nyomásszenzorját és a gázpedàl elektromos egységét dobta hibának. Mára már csak a 0191 maradt, a mi a rail nyomás szenzor tartományon kívüli működést jelenti. Kicseréltük a nyomás szenzort. Egy kb 250 km-es tesztút utolsó 30 kilométerén megint előjött a hiba. Szerencsére volt nálam laptop es Op-com. Ezzel csináltam élőadat mentést. Én injektor hibára, vagy magasnyomású pumpa hibára gyanakodtam. Megnéztem az élő adatok táblázatát. Sajnos wordben megnyitva egy katyvasz az egész. Közben feltöltöttem Dropboxba. Ott megnyitva, rendesen mutatta az oszlopokat. Az adatokat kielemezve nyilvánvalóvá vált, hogy leállás előtti másodpercben a pillanatnyi fogyasztás felugrik 51-ről 214 L/órára. A rail nyomás ekkor még 600 bar körül volt. A következő sorban az elektromos ac aktívból inaktívba váltott, majd fél másodperc múlva a nyomás is esni kezdett. Ekkor már nyilvánvaló lett, hogy injektor gondok vannak. Mivel ez nem filléres tétel, elvittem egy helyi Renault specialistához. Elmondtam a hibajelenséget, és rögtön rá is vágta, hogy rosszak az injektorok, hirtelen sok gázolajat engednek át, ezért vészleállást csinál az autó. Sajnos vállalni csak egy hónapos határidővel tudta. De állította, hogy biztos be vannak rohadva az injektorok. Rá is paráztam, pláne mikor megláttam az injektorok 154e/darab árát. Mivel nálunk nem munkaeszköz az autó, hanem a család helyváltoztatását szolgálja 3 gyerekkel és egy nagytestű kutyával, érzékenyen érintené az összköltség a családi költségvetést. Barátok unszolására, csak megpróbáltam kiszedni a rossz porlasztókat. De előtte mértem egy résolaj veszteséget. Kb 3 perc alatt 54, 42, 56, 49 ml gyűlt össze az edényekbe. Szerelő szerint ez sok, viszont az Opel szervizprogramja azt írja, hogy alegnagyobb mennyiség x3 nem lehet több, mint a négy mennyiség összege. Bár szerintem ezzel egy injektor hibáját lehetne kiszűrni ezzel. Kifújtam a porlasztófészkeket, 3 napig fújtam wd40-el. Először az egyes (a lendkerék felőli) csavarjait szedtem ki. Legnagyobb meglepetésemre jobbra-balra el lehetett forgatni. Utána rántottam egyet rajta, és már kinn is volt. Egy rozsdafolt sem tarkította a porlasztótestet. Utána a másik három is ilyen könnyen kijött. Jöhetett az injektor vadászás. Bárdi oldalán 154e volt darabja, kedvezménnyel is legalább 80ezer. Megnéztem Csergőben is, ott majdnem 100e lett volna kedvezménnyel, de volt egy darab gyári kedvezményes raktáron, amit megkaphattam 54e körül. Jófogáson is körülnéztem, és legnagyobb meglepetésemre Dunaföldváron árult egy cég gyári újat 50ezer forint/darab áron. Kértem képeket, és eredeti Renault dobozban, új porlaszók voltak, de sajnos csak 3 darab. Azért gyorsan megrendeltem, a Csergőben található egy darabbal együtt, ami GM-es dobozban érkezett. De csak miután leszivatott a Royal-futár. Ezúton is üdvözlöm őket. Leírás szerint beszereltem őket, és a kódjaikat is felírtam. A 3 darab Renault 928 996, az egy GM 549 067 kóffal volt ellátva. Op-comot rádugtam az autóra, de legnagyobb meglepetésemre inaktív volt a Programozás gomb. Gyors ketségbeesés után felhívtam haverom, hogy hozza el az Auto-comot, és azzal is nézzünk rá. Kiválasztottuk az Opel Vivarot, de nem jelent meg a programozás menüpont. Átmentünk a Renault Trafic alá, és ott már be lehetett menni a programozásba. A leírás szerint az injektor helyével kell kezdeni, pl az első a 01, második a 02, utána kell az IMA kód. Tovább olvasva a leírást, ismét levert a víz: a kódokban nem alkalmazzák a 0 és a 9 karaktereket. Na szuper, mert mondegyik szerepel az enyémben. Ettöl függetlenül megpróbáltuk felprogramozni, de helytelen kód üzenettel kidobott. Mindjárt az jutott az eszembe, hogy átvertek az oroszok, selejtes, hamisítvány, rossz injektorokat vettem. De a Csergő csak nem árul szart. De akkor miért van még náluk egy 2008-ban gyártott porlasztó, ráadásul nagyon jó áron. Ezután egy álmatlan éjszaka következett. Másnap elmentem az elején említett specialistához. Mondom mi a gondom, és hogy az auto-com szerint AAAAAAAA mind a négy injektor kódja. Erre nevetett egyet, és közölte, higy akkor nem kell feltanítani a rendszert az új porlasztókhoz. De felajánlotta, ha megnyugtat, egy későbbi időpontban rádugja a gyári Renault programot, de amúgy nyugodtan használjam az autót, mert biztos, hogy ő sem tudja programozni. Mivel az udvaron akkor is legalább 4 Vivaro/Trafic várt javítársa, így elhittem. Az autó azóta hibátlanul, leállásmentesen közlekedik, és nagy gázon sem füstöl, mint előtte. Szerencsére az elején vízionált 5-600ezres javítási számla 210 ezer lett, ami azért nem mindegy.
  14. Egész jól lehet vele falazni, ha használod a falazóelemeket is mellé, csodát látsz. Ytong ragasztónak hívják amúgy És igen, pórusbetont szoktak felrakni csemperagasztóval is. Szerintem is hagyjuk, tökéletesen igazoltad amit fentebb írtam.
  15. Kispotter

    Motor

    Hát én is kíváncsi leszek. Rlég drága de ha nem akkor van tartalék legalább. Van nekem otthon még 2 másik de az is öreg. Nem gondoltam erre, hogy elöregszik, de már más is mondta hátha.. de én sem hiszem, hogy lesz különbség.. Viszont most, hogy utángyújtással mászkálok alapjáratom ezer felett van sokszor de nem mindíg. Úgyhogy azt hiszem nem ez lesz a jó beállítás és csak jelen lesz jó a gyújtás. Úgyhogy a becsörgésbe valami más dolog van. Vagy a meleg vagy a benzin.. majd tankolok kis 100 ast aztán kiderül. Meg a MAP szenzor csere is hátha bejön.
  16. Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Nemrég vásároltam egy Opel Astra H. 1.6 benzin, 2009 tipusú autót. Ha nem kötöm be magam, akkor a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető hang nem szólal meg. Valószínűleg ki van kapcsolva. Hogy tudom visszakapcsolni? Van valami megoldás erre a problémára? Köszönöm a segítséget...!
  17. Ragasztóval hogyan lehet falazni? És akkor az a ragasztó milyen? Talán csemperagasztó? Amikor anyósomnál a WC-t csináltuk, sima vakolóhabarccsal fel kellett falazni a téglás részeket, hogy utána majd legyen mihez ragasztani ragasztóval a falburkoló csempét. Ha ti 2 zsák ragasztóval vakoltok fel 10m2-t, akkor bizony eléggé vékonyka lesz a vakolat ... vagy ha csak a téglák közé malternak teszitek ... na - inkább hagyjuk.
  18. Last week
  19. Barret

    Motor

    Reméljük segít, kíváncsi leszek érzel-e majd különbséget az újjal , ugyanis ezek a map szenzorok naon ritkán romlanak el .
  20. Róóóbi

    Motor

    Autodoc-on 13-tól (Esen SKV) 50€-ig (KW, na nem a futóműves) találtam, ERA 32,83€, a Pierburg (gyári beszállító) is van, az 40€, ez üzemanyaggal kapcsolatos dolgokban nagy múltú gyártó, én megbízok benne.
  21. Kispotter

    Motor

    Na új map shenzor megrendelve! Mivel arany áron vannak így a legolcsóbb olasz ERA gyártmányt választottam. Csak nem lesz vele baj..
  22. Stevy

    Karosszéria

    Bal hátsó torony javító elemet merről lehetne beszerezni ? Jobbost találtam, de balost nem
  23. Sziasztok, Van egy digitklímás astra H Z14XEP-m (2004) A hibajelensége a klímának, amiben segítséget szeretnék kérni: Teszi a dolgát a rendszer szorgosan, egészen addíg mig a gáz eléggé magas nyomású lesz benne (10-15perc). Ezután a nyomáskapcsoló lekepacsolja a kompresszort. Itt jön a csavar, többet nem hajlandó visszakapcsolni, csak amíg teljesen ki nem hűl a rendszer (jellemzően másnapra). Ha jól sejtem, ez nyomáskapcsoló probléma, vagy esetleg a gázhűtőkör elégtelensége.(Egyébként amíg tolja a hideget, addig szorogsan ki/be kapcsolgat a venti, ezért ebben nem hiszek annyira.) OP-COM a héten érkezik kínából, van valami mód arra hogy diagnosztizáljam vele a nyomáskapcsoló hibáját? Illetve, ha valóban az a ludas, cserélhető ez a gázkör megbontása nélkül? (otthon, némi műszaki érzékkel) Köszönöm hogy elolvastad!
  24. Sziasztok, új vagyok az oldalon, nem rég vettem egy Opel Astra H Caravan OPC Z19DTH 150 ló modelt, vezermü csere megvolt, olajcsere megvolt.. nem régiben észre vettem hogy intenziv gázadáskor szürke imbolygó füst jelenik meg az autó háta mögött de csak addig amig tart a gázadás.. a hütő folyadék nem fogy sem az olaj, nincs elszinezödés a folyadékban, valaki ilyent tapasztalt már ?
  25. Ezért szívok én most mindennel. Autóval, fürdőszoba építéssel, bármivel. És éppen ezért nem szeretnek felvenni idősebb korosztályt a munkáltatók is. Mert 20-30-40-7000 évvel ezelőtt valami úgy volt jó, ahogy, akkor most miért csinálnám másképp. Azért, mert most 2 zsák ragasztóval felfalaztunk 10 négyzetmétert ketten 2*5 óra alatt, anno meg keverték köbméterszám a habarcsot a brigádok. Nagyfater meg csak ingatta a fejét, hogy Istenem, hát ilyen nincs. Pedig van. A Lada óta meg bekerült a kocsikba 30km vezeték és lettek az illesztések 1 tizedes értékkel finomabbak. Csupán ezek miatt kell haladni a korral.
  26. Nem vagyok vízvezeték szerelő, de képzeld el - értek én ahhoz is annyira, mint egy hivatásos! Sőőőt - a forrasztásos rézcsövest, és a "fittinges" hétrétegű aluminiumot is elég hamar megtanultam szerelni! (Gyárilag én csak excentert láttam - "karistolva").
  27. Én régebben a teljes motorgenerált (újradugózás, hüvelyezés, hüvelypersely-hézagolás/, I-es túlméretes tám- és fekvőcsapágyak köszörültetése, majd a hozzáillő I-es túlméretes siklócsapágyazása, no meg a még többi velejáró - vezérmű-ház, olajszivattyú, hengerfej-tömítés, szelepek, stb. - ha már egyszer szét van szedve!) csináltam meg - igaz - mindezt a munkát nem egy Opelen, de! Aztán később még egy felső trapézkar csere - bontott anyagból az első futóművön (teljes kerékdőlés-utánfutás hézagos-lemezeléssel, majd az excenteres finombeállítással, függőcsapszegek hézagolása, stb. )- egy Skoda S100-asnál! Jó, jó, nagyon tudom, az manapság egyeseknek már valójában nem is autó, ámde én mégis megcsináltam, holott NEM VAGYOK autószerelő! Nem dicsekvésnek mondom, de az első futómű a műszeres beállítás után jobb volt, mint az állítólagos gyári érték, a motor pedig - műszeres beállítása (előgyújtás, alapjárat) beállítása után, valójában úgy ment, mint egy Schaffhausen! És én egyetlen egy csavarnál sem használtam (hiszen akkoriban nem is igazán volt, talán csak a komolyabb szervizekben) semmiféle nyomaték-kulcsos csavarmeghúzás! Mégis elment nekem az az autó - még vagy jó 15 évig! Utána meg vagy 8 évig még a sógornőmék nyúzták ... mintegy második autónak (mert nekem közben megjött az új ...)
  28. Hát nem semmi mennyi lambdaszonda kód van. Egyik boltban sem tudták 100%-ra megmondani melyik kell nekem. Mindenhol volt valami bizonytalanság. Leírom, hátha valakinek kell még majd az infó Z14XE-hez: Előre való: 855375 Delphi ES20291-12B1 Bosch 258005256 Hátra való: 855390 v. 855524 Delphi ES20284-12B1 Bosch 258005291 Én most 2 Delphi-t rendeltem meg, remélem 100%-osan jók lesznek. Végül a Bosch cikkszámoknak hittem és abból kerestem alternatívát Delphibe, mert sok helyen a gyári 855xxx számból nem hozta fel Delphit.
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.