Jump to content
OPEL FÓRUM

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Cseréltem most szervóolajat, halkabb lett az egész rendszer, de amikor hallottam a hangot, akkor nem volt végállásban a kormány. Én a fékdobra tippelek, az új, a pofákat úgy állítottam be, hogy összeérjenek, hogy össze tudjanak kopni. De akkor miért csak az egyik oldalon? A kézifék ki van engedve mindig, amikor szorult a bowden, akkor csendes volt.
  3. Nem ez alapján ítéltem meg. Ha jól számoltam ez a 11. autóm. 2000km -t mentem vele mióta megvan és többet költöttem rá, mint az előzőre 13 év és 100.000km alatt. Ja az előző most 20. éves.
  4. Műanyagipari cégnél dolgozom, ezer helyről vesszük az alapanyagot ( többnyire azt ami olcsóbb) hol ilyen a minőség hol olyan. Az adalékokat, fénystabilizátor, gombaölő, lángállósító stb. hol beletesszük az előírt adagot, ha kevés van akkor meg felezzük. Az hogy amikor a gyárban beépítik és még megfelel a tűrésnek nem azt jelenti hogy X év múlva nem jön elő a spórolás átka. Főleg az anyagminőséget nem lehet azonnal kiszűrni a méretezést nyilván igen. Az olajszűrő meg szerintem nem opel gyártmány, Bosch, Mann..stb gyártók-beszállítók vannak minden autógyártónál. Azért egy tizenX év múlva előjött hibáról ami ráadásul nem is olyan hatalmas, nem lehet megítélni egy márkát.
  5. Akkor csak egyszerűen nem a megfelelő műanyagot használják az opelnél.A múltkor írta valaki, hogy az olajszűrőben a műanyag szelep is megadta magát. Nem minden márkánál van ez így.
  6. Szevasztok. Tanácsot szeretnénk kérni, Opel Astra H 1,7 cdti. DTH motoros. Vezérlés csere volt és a csavarokat tettem volna helyére, akkor vettem észre hogy a magasnyomású szivattyú egy fokkal hátrébb volt téve. Én mindent jelre állítottam és azóta melegen időközönként fémes kattogó hangot hallani, és nem tudom kiszűrni hogy honnan hallani. Most tegyem vissza oda ahol volt a magasnyomású szivattyút, vagy mi lehet a baj. Hibakód nincs.
  7. Igazából rengeteg műanyag-fém kombináció van az autóiparban, ( például szinte az összes autónál a sebváltó kar)szerintem azért mert nincs olyan nagy hőingás itt hogy ez problémát okozzon. Itt inkább a műanyag öregedése lehet a gond. Gondoljunk csak a motorban található érzékelőkre-jeladókra, mindegyik fém menettel és műanyag testtel rendelkezik. itt meg ugye akár 100 fok is lehet, mégsem olyan túl gyakori a repedés. Műanyag motorburkolat ( szívócsonk) fém hengerfejen is elég gyakori már és elvan probléma nélkül. http://
  8. Üdv.! A német dilettáns opel tervezői elfelejtették figyelembe venni, hogy a fémnek és a műanyagnak nem azonos a hőtágulása. Ennek következtében szétreped a sebváltókaron a műanyag. Majd, mikor újra lehűl, nem tud visszahúzódni és egy "életen át" ragad a hátramenetből visszahúzva a reteszelő gomb, zsírozhatod te azt akárhogy. Erre csak az a megoldás, hogy a gombot le kell tekerni róla, majd kipattintani az egész kart. Finom csiszolóval megcsiszolni a képen látható műanyagot, ha kedved van hozzá kétkomponensű pl. araldit stb. epoxival kitölteni a repedéseket, száradás/kötés után síkba csiszolni. Aztán megzsírozni, és mehet a helyére. Hulladék anyaghasználat nem tudom, hogy a beszállító, vagy a tervezés hibája.
  9. Last week
  10. Lehetséges, hogy "véletlenül" nyomtam addig lefelé is, amíg kattant, de alapvetően csak felhúzásnál figyeltem, és működik mindkét irányba.
  11. Előfordulhat, nekem kizárólag a felfele katt rémlik, viszonylag ritkán van rá szükség.
  12. tgabika76

    Egyebek

    Nahát, most nézem milyen rég írtam ide is... annyi változott a fentebbiek óta hogy nagy bánatomra amotorvezérlő megírása határozatlan ideig elmarad, azon egyszerű oknál fogva hogy sneki sem vállalja. Sajnos eljárt az idő ezek felett az autók felett, és nem a szaktudás hiányzik, hanem egyszerűen senki sem szenved egy olyan motorvezérlő megírásával amit ki kell szerelni az autóból és forrasztgatni, amikor egy OBD csatlakozón keresztüli 10 perces "chiptuningért" is el lehet kérni ugyanazt a pénzt... Tőbb céget is felhívtam, hiába... Addig is történtek azért dolgok, egyelőre az alkatrészbeszerzési fázisban vagyok a nagy fék projekthez, a nyergek már megvannak, homokszórás után fényezve lesznek, ha megvan a tárcsa és a betétek is, akkor mehet össze. Amúgy '99 utáni (faceliftes) B Vectra nyergek lesznek előre, mert azokban 52 helyett 57mm-es a munkahenger dugattyúja, valamint az a nyereg befogad 280mm-es átmérőjű (a gyári ugye 256mm) 4x100-as féktárcsát is, ami meg a Meriva/H Astra tárcsája. Valamint egy német fórumban látott ötlet nyomán elkészítettem egy elég drasztikus váltókarrövidítést is. Váltóútrövidítőm már eddig is volt, most hogy a váltókar hossza is csökkent 5 centit(!) egészen más lett a vaáltás érzete, szinte már japánosan kemény és kattanós, ráadásul a páros és páratlan fokozatok síkja közötti távolság alig több mint 5 centi, jóformán csuklóból lehet váltani. Az elkészítéséhez ki kell venni a váltókart (egy félrefordítva biztosítható csapszeg rögzíti a kulissza aljában) lehúzni róla a csuklós műanyag elemet (persze csak miután a váltógombot leszereltük róla), és ebből a csukló műanyag elemből az egyik képen látható részt ki kell vágni. Utána a kar két részét össze kell ragasztani, a fém váltókart ki kell egyenesíteni (gyárilag van benne egy enyhe törés, de mivel megszűnik a rácsúszó műanyag elem csuklója, így másképp nem lehet megoldani), majd mehet össze az egész. A végeredmény össze sem hasonlítható az eredetivel, sokkal kezesebb és közvetlenebb érzés, bár nekem a hátramenetet elég nehéz lett kapcsolni, de majd megszokom Ezen a két képen pedig az összeszerelt váltókar a páratlan és a páros fokozatok síkjában látható, elég jól látszik hogy nincs nagy távolság a kettő között:
  13. Megint szépültünk kicsit: már egy ideje terveztem, de mostanra megléptem én is a sokak által már korábban kitaposott utat, és felkerült végre a SEAT Leon Cupra koptató az OPC lökhárító aljára. Dacára annak hogy nem gyári Opel alkatrész, mégis viszonylag kis alakítással felhelyezhető, és ezzel még egész harmonikusan mutat az autó. Én önmetsző csavarokkal raktam fel a biztos rögzítés érdekében, és mindössze 5-5 centit kellett levágnom a két végéből hogy passzoljon:
  14. Elvileg a 8-as pin kell neked, ahogy ezen az ábrán is látszik:
  15. Dehogynem, Euro2-es ahogy mondtam is, meg ahogy ebben a cikkben is olvashatod. Egyébként csak a szmogriadó riasztási fokozatának elrendelésekor nem közlekedhetsz az autóval Budapesten (vidéken lehet), de ez a legsúlyosabb fokozat, előtte van még az egészségügyi határérték, és a tájékoztatási fokozat. A riasztási fokozat meg csak akkor láp érvénybe, ha már legalább 72 órája tart az előző szint, a tájékoztatási fokozat.
  16. ...meg lefelé is, mert így csak az egyik irányba lesz automata.
  17. Mert azt írtad hogy" kifordulok a parkolóhelyről, egy magas, fémes, sivító hangot hallok. Mire egyenesbe teszem, elmúlik," Ebből gondoltam rá. Nekem ha teljesen alá van szedve koppra, akkor hallom hogy talán erőlködik a klíma. Más autóknál vettem észre ( céges kölcsönkért..stb) ha kevés a szervóolaj, akkor végállásban sivítanak. Plusz akkor is, ha laza a szíj és csúszik ilyenkor.
  18. Hát, így néz ki, ha ezzel segítek: https://opeleseknek.hu/opel-klima-tolto-szelep-1851000-gm-13277003 Ezen az ábrán meg szerintem be lehet azonosítani hogy merre van: https://opel.7zap.com/hu/car/j96/c/7/16-1/
  19. Igen, mindegyik pumpában van a kisnyomásúban is. A pumpa aljában van, nem szerelhető, egybe van építve fizikailag a pumpával. Ugye ez egy cső "kör" tehát elindul a pumpától elmegy az injektorig, majd vissza a tankba és be van kötve a pumpa alatti dobozba egészen allulra. Elvileg sehonnan nem kaphat levegőt, hiszen a kiindulási és a visszaérkezési cső is teljesen lent van, de ugye ha vissza tud engedni akkor nyilván mégiscsak kap valahol levegőt, talán magán az injektoron keresztül, ezt nem tudom. Azt ki lehet próbálni hogy kiveszed az AC-relét az anyósoldali lábtérből, és a 30-87-es pineket összekötve még pluszban megjáratod indítás előtt a pumpát. ha most is előjön a fulladási tünet, akkor ugye más a gond, ha most nem jön elő, akkor ugye vagy pumpa csere, vagy kaphatók utólag beszerelhető külső visszacsapók, a csőbe. Ezt minél közelebb a pumpához érdemes beépíteni. Kisnyomású pumpám hentereg valahol még elvileg ha cserén gondolkodsz.
  20. Sziasztok. Klímagázt szeretnék tölteni a kocsiba. Meg tudná valaki mondani, hogy melyik a szívó ág? Ha jól tudom ott kell rátölteni. 1.4 16 v benzin. Köszönöm.
  21. Zotya! Ez a visszacsapó mindegyikben benne van motorkódtol függetlenül? Mert 6 éve van nálam a kocsim akkor odavolt az ac pumpám. Mindig megszorult sokat állt valahol a kocsi. Aztán egyszer kivettem tudom nem szabad megjárattam visszafele. Kitolt egy raklap trutyit na azóta is megy benne van azóta 100 ezer km. Viszont újabban a jelenség reggeli első indításkor, hogy beindul viszont rá 10 másodpercre majdnem lefullad végül megint összeszedi magát és megnéztem egyszer levett injektorházzal és ilyenkor sajnos szemmel láthatóan levegős a benzin. Törtem a fejemet hol kerülhet bele, de akkor valószínű a pumpánál a visszacsapónál. Ha van benne cserélhető külön? Ügye azért gondolom, hogy csak ott kerül bele a levegő, mert az indítás pillanatában van benzin gondolom ilyenkor a csőben van és a pumpánál légbuborék kerül a benzincsőbe majd megint benzin. Ezt kellene valahogy megszüntetnem.
  22. Ötletem sincs, alá nézek, de egyre gyakoribb a hang. Szervóra miért gyanakodtál? Olaj van benne, jelig.
  23. Ez igaz. De 2019 szeptemberig a Vivaro ugyan ez volt. Ezért bátorkodtam betenni ide.
  24. A venti általában egy kereten van rajta a hűtőn, azzal együtt lehet leszedni majd tovább bontani. De nem biztos hogy teljesen szét tudod szedni, amikor megvettem az autót zörgött a klímaventi, bontóban vettem egy másikat. Elvittem egy 12Voltos fúrógép akkut azzal meg tudtam pörgetni, hogy halljam annak milyen hangja van nehogy belefussak egy másik rosszba. Aztán a csere után gondoltam megnézem a régit, hátha lehet vele valamit kezdeni, kiszereltem a keretből még a lapát is lejött róla, a szénkefékhez is hozzáfértem de a lapáttartót( utolsó kép) nem tudom leszedni hogy az első csapágyhoz hozzáférjek, pedig az hangoskodik. http:// http:// http:// Szóval előfordul hogy ha ki is veszed, semmire nem mész vele, csak cserélni tudod egyben a ventillátort. Mivel a zafira nem túl gyakori, nem sok helyen van, de szerencsére nekem a G astra nálad inkább a H astra alkatrészek nagy része jó ebbe is.
  25. Felfelé nyomd folyamatosan amíg fel nem ér az ablak és még azután is, amíg egy kattanást nem hallasz.
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.