Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. 03447012 üzemanyag szivattyú. Vagyis ha elindul a motor, akkor nem hibás, mert nem kapna üzemanyagot. Ezt az ECU vezérli. Kivéve lehet tesztelni. 85-86 lábakra 12V, ha kattan akkor valószínűleg jó is. A gyári az lila volt. 12V 30A
  3. Jelentem, teszteltem a képen szereplő 3 relét, és a zöld valóban nem húz be. Elvileg már 9 voltnál működnie kellene, de 16-nál még meg sem nyikkan. Bárdiban néztem, de ebben a fajtában csak általános relét árulnak. Majd körbenézek valami rádióelektronikai boltban, hátha...
  4. Bár lenne egy hibakód... de nincs
  5. Nem fordulhat elő hogy amit beleraktál jeladót az is rossz? Ritkán de van ilyen is.
  6. Az érzékelőknek-jeladóknak van egy tól-ig tartományuk amit normálisnak tekint a motorvezérlő, ha kiesik ebből a tartományból az érték ( vagy nem jön jel) akkor dob hibalámpát, ha tud vészprogramra kapcsol, ( nem mind jeladót tud nélkülözni) kap egy középértéket, és az autó úgy ahogy de üzemel. Ha a tartományon belül van az érték, de helytelen, akkor azt nem tudja és hibalámpa nélkül fog hibát produkálni a motor. Például ha a hibás motorhőfok jeladó miatt, a keveréket helytelenül állítja be, túl szegény és a motor rángat, akkor nem "tudja" hogy valóban 10 fok van, vagy csak a jeladó mért rosszul. Ráadásul elég sok minden összefügg sok mindennel, egy lambda szonda " szegény keverék" hibakódnak sok oka lehet akár alacsony benzinnyomás, de sokan beleesnek abba a hibába hogy szonda hibakód esetén azonnal szondát cserélnek, miközben a szerencsétlen jól mért, és a valós oka teljesen más. Vagy valami hasonló.
  7. Sose volt klímás autóm, ( bár a cégesekkel amikkel mentem volt klíma) nem is nagyon érdekelt eddig, de most hogy napokra vagyok csak a zafira megvásárlásától, amiben van klíma már rohadtul hiányzik.
  8. zotya975

    Motor

    Igaz, meg lehet próbálni tanksapka nélkül menni vele. Autósboltokban, benzinkúton lehet venni pár 100 forintért univerzális műanyag tanksapkát ami szellőzik. https://www.obi.hu/egyeb-karbantartas-autojavitas/tanksapka-helyettesito-univerzalis/p/3293933?wt_mc=gs.pla.Műszaki.Autotartozekok.&wt_cc1=2035571250&wt_cc4=c&wt_cc9=74887356667&gclid=CjwKCAjwscDpBRBnEiwAnQ0HQK1P6PvTaDEScN9ZEl8CFiVxJ5nzHfZVgwx_9OSess3NTITl8c0qnhoCcW8QAvD_BwE
  9. Azt tudom hogy nekem ha nincs rádugva az utasoldali emelő kapcsolója, akkor nem megy a vezetőoldali sem.
  10. Most szerzek bele egy gyújtótrafót, ezzel megnézzük mit produkál. Ha nem oldja meg, nem kísérletezek, elviszem egy felkészült szerelőműhelybe. Lambdaszondára azt írják több helyen, hogy leáll a motor, nincs alapjárat. Itt van, csak miután megyek vele és rúgom, akkor áll le. Tényleg pont olyan mint az EGR hiba.
  11. Sajnos ahogy fentebb írtam, cseréltem, nekem is ez volt az első gondolatom. Új EGR -rel is ez a hiba.
  12. Köszi a tippeket. Benzinszűrőt lehet hogy kicserélem újra, de tényleg nem ment 1000 km-nél többet, amikor ment jó volt. Most kezdett el vacakolni, nem is megyek vele ezért, nem szeretném ha otthagyna. EGR-t vettem újat, ugyanaz a hiba. ECU az egy jó ötlet, de ahogy olvastam, ha hibás, az dobálja a hibakódokat, ennek alapján újítják fel (pld. asszem Debrecenben).
  13. Szia! Valaki írta régebben, hogy a szelepfedélen van 2 pici lyuk, ha ott érzed, hogy szívja a levegőt, akkor át van szakadva. 8e Ft-ért vettem membránt a neten, kicseréltem (elég szívás), de nekem nem ez volt a probléma. Sajnos az előző tulaj 10W40-es olajat használt (márkaszervizben kapta) és leragadtak az olajlehúzó gyűrűk. 3-4 litert fogyasztott 1000 km-en.
  14. Sziasztok! Közel állok az autóm felgyújtásához. . A kis drága a következőket produkálja. Hidegen pöcc röff. Melegen kb. 10 perc állás után nem indul. Vagyis elindul ha lehúzom a hőfök jeladóról a csatlakozót. Ilyenkor az izzítás lámpa is világít.Hibakód nincs,adagoló elektronika jó,hőfok jeladó cserélve,üzemanyag rendszer rendben,csatlakozók szárazak. Visszaolvastam nagyon sokat de konkrétan erről nem igazán találtam semmit. Valami az izzítással lehet szerintem mert a jeladó kiiktatása után rögtön izzít és indul. Mondjuk az is igaz,hogy hidegen sem villan fel az izzítás mégis indul. Szóval megállt a tudomány. Ha valaki belefutott már ebbe a hibába kérem jelezze.
  15. Semennyire. Az én felnim is ET38-as, de 7.5" széles és 18" átmérőjű. Amúgy a D Corsa OPC gyári felnije, és ha Corsára felteszik, akkor az Astra is elbír vele sztem.
  16. Ebay-en lehet venni műanyag csövet, filléres tétel. Fémről nem tudok, hogy lenne. Ha bemész az autós boltba ott meg rábeszélnek, hogy műanyag sincs hanem teljes csere kell (jártam így sajnos). Ha esetleg csepeg, akkor nyugodtan lehet teflonszalagot rátekerni, majd visszahajtani a csövet. (nekem is teflonozva van)
  17. Itt vagyok, én jártam így. Menet közben nem volt gondom, csak ha állt az autó 5-6 órát vagy többet. Akkor tekert a motor de nagyon nehezen indult. A régi szűrővel kulcsfordításra indul. X16XEL-nél az ECU a motor oldalán van (sajnos). De nekem még nem volt gondom vele., pedig volt olyan hogy 1000+km-t mentünk vele, 2*20 perc pihenővel. "Nem gondolnám, hogy az EGR szelep ilyet csinálna, hacsak nem nyitna ki minden alkalommal teljesen" Nekem a Topran márka 800km után kuka volt. (igen jól olvasod a távolságot) A melegtől elfáradt benne a rúgó és nem tartott ellen a kipufogó gáznak, így a nyomás nyitotta a szelepet. Minden baja volt az autónak. Ha egy kicsit is másképp nyit mint ahogy az ECU kívánja, akkor ott már beleszól a keverékképzésbe is. Érdemes lenne élő adattal nézni az EGR kívánt és a valós állását összehasonlítani. Sokat elárulna az is.
  18. Nekem ilyet játszott az EGR csak az autópályán. Szerencsémre letudtam még lendületből gurulni. Ha az EGR-t lehúzod akkor egy vékony lemezt tegyél alá, mert ha esetleg fel van akadva, akkor nem sokat fog érni, ha csak lehúzod. Ha motorfékkel fogsz lassítani akkor MAP szenzor hibára fogja hozni, de ne pánikolj miatta nem lesz gond.
  19. Lambdaszonda? Motorhőmérséklet-függő is, erőtlenséget is okozhat, bár leállnia nem kéne tőle. Élőadatokat tudsz nézni obd-n? Off: a tankon belüli benzincsőhöz annyit, hogy engem anno minden autóalkatrészkereskedés elhajtott, hogy ők bizony nem tudnak nekem olyan benzincsövet adni, ami állja a benzint. Mármint a külső felén is, mivel a tankon belül ázik a cső. A gyári cső tönkremenetele után tettem bele mezei benzincsövet, élt négy hónapot. Aztán vettem speciális gumicsöveket is forgalmazó "gumis" cégtől valami 1000 Ft/méter körüli áron csövet, azt még nem ette meg (~másfél éve).
  20. Yesterday
  21. Ezt közel úgy lehet elképzelni, hogy váltásnál, már a felfelé engedő kuplung " segít " rá a fordulat visszaesésre. Nem váltok úgy mint egy versenyautóban, hanem normálisan, kényelmesen. Hát, az XE-t elvitték, így arról már ilyesmit nem tudok bontani. Örültem hogy nem foglalja a helyet a garázsban, így is nagyon sokáig ott volt. Ilyesmit meg pont azért nem akartam már leszedni róla, mert nagyjából már csak az volt benne az érték, és talán vonzó. Az SZR fojtószelep potija nem jó? Valahogy nem találom az alkatrész üzlet weboldalán az SE-ét... Igen, a pliiangó csekkolva, 1,6-os. http:// http:// http:// http:// A mérés nem mondható épp precíznek, de nagyjából az elfogadható csoport. Képen úgyis látszik a lényeg.
  22. Üdv! Ez csak egy gondolat (vagyis tipp) részemről és nem hangzik túl jól: ECU probléma nem lehet? Z14XE és Z16XE-nél az ECU a motoron van: melegíti a motor, rázkódik stb., emiatt lehet velük állítólag mindenféle érdekes probléma/jelenség. (Pl. hamis hibajelzések is). Több műhely javítja, az itteni Car-társak bizos tudnak egy megbízhatót mondani (pl. Weisz Danit is írta valaki itt a fórumon, hogy javít, vagy javíttat). De remélhetőleg egyszerűbb a probléma... Bár a hibafelderítésnél lehet, hogy a melegedés a kulcs: mi az az alkatrész/szenzor, ami a motor-hőmérséklet változásának függvényében beleszólhat a keverékképzésbe, gyújtásba stb.? Visszaolvastam a bejegyzéseidet... (azt írtad, hidegen se pörög ki) Mióta csinálja? Benzinszűrő-csere nem lehet az oka? (Pl. gyári hibás szűrő és nem enged át annyi benzint, mint kéne - lecsökken a mennyiség/nyomás...?) Olvastam már ilyen hibáról itt a fórumon, bár a hibajelenségre nem emlékszem, de a Cartárs visszatette a régi, koszos szűrőt és azzal megszűnt a hiba. Egy megjegyzés: Z14XE-nél tudtommal nincs alapjárati motor (elektromos gázpedál-folytószelep van)... Nem gondolnám, hogy az EGR szelep ilyet csinálna, hacsak nem nyitna ki minden alkalommal teljesen (pl. az EGR szelepben lévő nyitás-visszajelző potméter ad fals jelet az ECU-nak), de akkor elindulásnál éreznél egy (vagy több) nagy torpanást-rántást, és akkor sem hiszem, hogy a "padlógáz"-ba annyira beleszólna, hogy csak 4000-ig pörögne ki... Nem 20 perces munka sajnos, de ha van valakinek az ismeretségedben egy ugyanilyen autója és megengedi, érdemes lenne az ECU-kat átcserélni (keresztpróba): átviszi-e a hibát, vagy marad a Te autódban? Ezzel az ECU hibája kiszűrhető. Végeredményben más alkatrészeké is (pl. szenzorok), ha az embernek van rá ideje és lehetősége. Több tippem nincs. Ha segítettem a továbbgondolkodásban, örülök, ha hülyeségeket írtam, akkor bocsánatot kérek!
  23. Köszi.Hétvégén meglesem mi a franc lehet vele.
  24. Na akkor viszont valaki azt mondja meg nekem mit, hogyan kell kötni. Gondoltam kipróbálom megy-e de egyszerűen meg sem nyikkan. Kapcsolási rajzot nézve valamint itt is van egy leírás de nekem nem azok a színek vannak pedig gyári GM tuti.. 4 erem van a motornál egy barna ez a test egy kék-piros ez az egyik irány és egy szürke-zöld ez pedig a másik. Aztán a leírás feketét emleget pedig nekem olyan nincs ha nem egy piros-sárga van. Fekete a motornál nincs sajna.. illetve a leírás megemlít egy piros-sárgát de az a komfoetosnál lenne az 5. Szál ami fix 12 volt. Na már most eh szerintem nem komfortos valamint csak 4 ér van.. ügye az ajtóba benne a gyári köteg ahogyan van szóval ha rárakom a 2 nagy érintkezőre az ajtóba a 12 voltot mennie kellene gondolom. De ez nem.megy csak világít a kapcsoló és ennyi. Multival mérve megjelenik a motornál a test is meg a fel le iránynak megfelelően a feszültség. Piros-sárgán semmi nincs. Ha rakok rá plusszot akkor sem csinál semmit.. Ilyenkor mi a bánat van? Más: A balos kapcsolóba a fel irányu gomb nem kattan. Kapcsol de erősen kell nyomni és nem kattan. Meg lehet csinálni? Ha igen károsodás néljül hogyan szedjem szét?
  25. Az se programja nem ejti olyan gyorsan a fordulatot, talán az emissziós előírások betartása miatt, de azért ejti. A fojtószelepállás érzékelőt próbáld kicserélni, az okoz ilyet, ill. esetenként magas alapjáratot is. Elvileg az is egyforma az x14xe-vel. Gondolom a pillangó tengelyén a menesztő lapocska rendben megvolt. Ha a pillangó potiról lehúzod a csatit, megpróbálhatod úgy tesztnek. Világítani fog a hibalámpa, de attól még halad.
  26. Megpróbáltam ma kicserélni az alapjáratit, de az SZR-ből nem tudom kibontani. Egyik csavar belseje kuka. Valahogy vágok rá egy vájatot, lapos csavarúzóval talán megindul.
  27. Ilyen felnikkel/gumikkal vettük az autót, de a G Astrára erősnek érzem a paraméterei alapján. A futóművet mennyire viselné meg? Dezent 4x100 ET38 , 7Jx16H2 https://www.vannehaku.fi/site_media/pictures/large/55242_0.jpg https://kepkuldes.com/images/1eea67e396c075d4070552e9c70b93ec.jpg https://kepkuldes.com/images/8dded99764a259d03645ddacabce4106.jpg
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.