Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. zotya975

    Sebességváltó

    Lehet hogy szakad szét a bowden és azért változik a hossza.
  3. Nekem az SE-tengelynél a másik végében az elosztó-Dis kocka felől van golyó, amikor beraktam az NZ-hengerfejbe próbaképpen az SE-tengelyt az elosztó tengelyének a végéből le kellett vágnom pár milit, hogy felmenjen a helyére a golyó pont útban volt. Hogy a vezérlés kerék felől van-e benne golyó, azt igazából nem tudom.
  4. nyemi

    Egyéb csevegés

    Tapasztalatom: Az 14 NZ-s vezérmű tengelyben is található egy olajfurat lezáró golyó. Még hozzá a vezérmű kerék felfogó csavarjának menetének végébe! Sajnos a vezérmű kerék le -fel szerelés ez t a golyót kimozdíthatja a helyéről, ami az első csapágy olajfuratát részlegesen vagy teljesen elzárhatja megakadályozva a normális kenését . Megoldás : egy 6-os 450mm hosszú kör acéllal a gyújtáselosztót levéve és olaj furatba betéve, onnan enyhe kalapács ütésekkel visszaütni a helyére (aztán az olajnyomás már helyén fogja tartani). Amúgy kör acél hosszváltozása megmutatja hogy helyén volt e. Persze ez csak az 14Nz-és vezérmű tengelynél megoldható az SE-nek tényleg az átmosása a járható út az olajfuratok ellenőrzésére (a bütykökön 1mm átmérőjű található, az elég könnyen eldugul!)
  5. Üdv emberek, ha napról napra egyre nehezebb berakni 1-esbe a váltót járó motornál(de bármilyen más fokozatba is) ott mi történhet a kuplunggal? Olyan, mintha nyúlna a bowden, mert mindig után kell állítani. De már nem nagyon lehet. Sajnos a végét járja nálam az autó, ezt még megcsináltatom rajta, aztán könnyes búcsút intek neki. Másik kuplungtárcsám van, kinyomószerkezetem is, csak valószínű a g astrához való. Nem nagyon akarok már rákölteni.
  6. Holló! Ma is dolgoztam, vegyesen Astrához Merivához. A színes kilincseket már nagyon akartam!
  7. zotya975

    Sebességváltó

    Olajcsere, vagy olajszint ellenőrzés volt mostanában a váltóban?
  8. Üdv! Astra j 19" et 46 Jó lehet astra k-ra?
  9. Yesterday
  10. nyemi

    Motor

    Akkor esetleg a benzin vagy az olajra tudok gondolni. Hol tankolsz és milyen olaj van benne?
  11. Így néz ki: 1. szürke 2. fekete 8. barna 9. piros Mindkét aljzatban megvan minden láb, de a másiknak is csak 4 eres csatlakozója volt az autóban.
  12. Nekem anno Kadettnál volt hasonló. Annál a műszeregység (kilométeróra, avagy óracsoport) hátuljában van egy feszültségstabilizáló, mert a műszerek érzékenyek arra hogy pontosan 12V-al működjenek. Namost ha az tönkrement, akkor csinál ilyet a műszer, mivel a generátortól több mint 12V-ot kap menet közben.
  13. Így igaz ahogy írod, az elektromos visszajelző a MID-re írja ki ha valami nyűgje van (és az a fékfolyadékszintet nem is nézi, csak a betét kopását), a kéziféklámpa az alacsony fékfolyadékszint miatt világít szerintem is.
  14. Nyugi, nem halt meg. Mutathatnál egy képet a csatlakozójáról, mert nekem ugyanilyen van csak az ultrahangérzékelős, abban tudom hogy az 5-ös és a 7-es lábat is testre kell kötni, különben nem világítanak az olvasólámpák. Így működik mindkét autómban. Nálam az említettek egy zöld/barna és egy piros/kék vezeték, mindkettő testre megy.
  15. Üdv! Alapvetően F Astrás és A Merivás vagyok, de jobb, ha hozzátok fordulok: Szereztem be G Astra belső világítást, ugyanezt csak feketében, hogy passzoljon a világítós/tükrös fekete napellenzőkhöz. Ugye ennek 4 szál van: kapcsolt test, fix test, kapcsolt plusz, fix plusz. Akármit akárhogy kötök, a térképolvasók nem hajlandóak világítani. Próbáltam úgy is, hogy közösítettem a pluszokat és a testeket, teszteltem akksiról, de semmi. Gondoltam megment a nyák-on valami, ezért hoztam egy másikat de ugyanúgy nem világít a térképolvasó. Kérdés, valamit én szúrtam el, vagy ezek idővel meghalnak? Spéci bekötés kell-e neki vagy mifene? Előre is köszi.
  16. Pontosan ilyen hangja van. Már kezdek hallássérült lenni
  17. zotya975

    Sebességváltó

    Annak is megvan a maga szépsége.
  18. Én az egész váltót cserélném, mert olyan Ikarus hangja van már.
  19. ekotek

    Kormánymű

    Volt egy rövid ideig egy Chevrolet Nubirám, annak könnyű volt a kormánya. Tetszett.....
  20. zotya975

    Sebességváltó

    Már jó régóta szivárog a váltóból az olaj a féltengely szimeringeknél elsősorban a hosszú tengelynél. A szimering csere nem hozott megoldást, arra a következtetésre jutottam, hogy túl nagy a tengely játéka fel-le( oldalra) és a szimering ezt már nem tudja követni, esetleg tönkre is ment. Elvileg a diferenciálmű kúpgörgős csapágy perselyén kell szorítani úgy hogy kiveszem a fésűs lemezes csillapítást, és beljebb tekerem ezt az alkatrészt: http:// Valakinek már csináltam ilyet, onnan van a képe. ( bocs rossz a névmemóriám) Csak ő úgy jött ide hogy hozott magával O-gyűrűt, én meg úgy gondolom csak úgy tekerek rajta, de gyűrű csere nélkül lehet hogy ott fog szivárogni az olaj. Megpróbálok jövő héten ide O gyűrűt venni, de ez olyan "spéci" alkatrész hogy nem biztos hogy lesz még opel boltba sem. Ugye itt a 15-ös alkatrészről van szó: https://opel.7zap.com/hu/car/t92/h/1/13-0/ Addig nem akarom kicserélni a szimeringeket amig nem sikerül mérsékelni a kottyanást, mert nincs értelme az újat is szétveretni.
  21. Ezt nem tudom, a szomszédnak akusztikus van, úgy tudom neki nincs MID-je. De igazából meg kell nézni a keréknél hogy megy-e oda kábel.
  22. Nem szokott, legalábbis nekem még egyszer sem mozdult meg. Szerintem a bölcsőhöz kapcsolódás is elég fixen fogja. Mérd le az alsó-felső gumipogácsa alatti-feletti nagy alátétek közti távolságot és próbáld meg ugyanoda belőni az újnál is. Az autót rendesen fel kell bakolni ( ne az emelőn legyen) és az emelővel nyomd fel a lengőkart annyira hogy az alsó csavar már ne feszüljön. Aztán amikor levetted a csavart, le kell engedni hogy ki tud szedni a régi gömbfejet, majd az új felrakása után a stabrúdra megint fel kell emelni hogy az újat hozzáfogasd a lengőkarhoz. Úgy nyúlkálj alatta hogy ha kifordul az emelő a lecsapódó lengőkar ne tegyen kárt benned. Itt ugye még nincs teljesen felemelve a lengőkar csak befűztem, de még nem csavaroztam a helyére: http://
  23. Bár most nem vagyok benne biztos, de lehet, hogy az is azt a visszajelzőt használja, de azt nem különösebben kéne a kanyarodásnak és hasonlóknak befolyásolni. (Elektromos visszajelző nem csak MID -del szerelt autókban van?) Azért is vágtam rá az alacsony fékfolyadék szintet, mert azt első kézből tapasztaltam, hogy az az említett tüneteket produkálja.
  24. Barret

    Motor

    Dinamikával nincs gond megy mint a bolond ha taposom neki. A MAP szenzor csöve nem rég lett cserélve. A gyertyák is ha van benne 10e Km, és gyári könyv alapján a megfelelő hőértékű lett bele téve , sőt a gyertya kábelek is cserélve lettek a gyertyák cseréjekor.
  25. Sziasztok.Stabilizátor gömbfejet akarok cserélni.Azt akarom megkérdezni hogy a rúd nem tud elcsúszni a helyéről ha rakom be az új gömbfejet
  26. nyemi

    Motor

    Két tippem van , én is először a gyertyák cseréjét javasolnám. Mert esetleg ha régiek, az elektróda fogyás miatt lecsökkent a hőértékük, öngyulladást tudnak okozni. A másik a MAP szenzor és a hozzá menő csövek állapota. A MAP szenzor is el tud romlani úgy, hogy nem generál hiba kódot. Idővel (20 év használat) a belsejébe bejutott benzingőz megkeményíti a rezisztív érzékelő gumit , ami azt okozza hogy nem megfelelő értékeket és azt is lomhán jelzi vissza az ECU-nak . Szóval egy ÚJ MAP-al (bontottat tilos) akár visszahozható az autó rég elfelejtett dinamikája is.
  27. Az első lehet például egy részben elszabadult hővédő pajzs valamelyik kipufogó dob felett ami rezonál. A másodikra: ha nem akusztikus hanem elektromos fékkopás jelződ van, az nem a kézifék lámpával jelez vissza?
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.