Jump to content
OPEL FÓRUM

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Én feltölteném maximumig a fékfolyadékot. Megnézheted elöl és hátul a dobnál/tárcsánál, hogy látsz-e nedvességet a légtelenítőknél, a nyereg-cső, dob-cső találkozási pontoknál folyást, amúgy se árt leellenőrizni a munkájukat. Ellenőrizheted a kézifékhuzalok, kar mozgását, hogy szabadon mozognak-e.
  3. A kézifék visszajelző behúzásra kapcsol, tehát ha erről lehúzod a csatit akkor " ki van zárva a játékból" a fékfolyadék visszajelzésnél nem vagyok benne biztos. Ha ez is áramkört zár folyadék szint csökkenésre akkor itt is le kell húznod a csatit hogy kizárd az áramkörből, ha áramkört nyit, akkor ugye a csatijában össze kell zárnod egy dróttal a két pint. Így kiderül hogy a kéziféknél vagy a fékfolyadék tartály fedőnél van-e a gond.
  4. Yesterday
  5. Kiss

    Dízel tuning

    Elmagyaráznátok részletesen ezt a teljesítmény növelést? F astra 1.7 tds isuzu 82 le
  6. Sziasztok! A segítségeteket kérném! Van egy 2004.-es G Astrám, első tulaja vagyok. Nem jártam sokat vele, 90000 Km van benne. Márciusban volt műszakin. Hazajövetelkor menet közben világítani kezdett a kézifék-visszajelző lámpa, menet közben. Természetesen a kézifék rendesen ki volt engedve. Rá is próbáltam párszor, de semmi reakció, továbbra is világít a lámpa. Aztán menet közben holt elaludt, hol megint felvillant, világított egy ideig, aztán megint elaludt. Általában fékezéskor mindig világítani kezdett, aztán amikor elindultam, akkor vagy elaludt, vagy nem. Kátyúsabb, rosszabb minőségű utakon elaludt a lámpa. Olvastam több helyen, miután hazaértem, hogy ez a hiba nem csak a kézifék-oldott állapotátt visszajelentő kapcsoló hibája lehet, hanem hogy a fékolaj-szint a minimum alá csökkent. Nos megnéztem, nekem a fékolaj szintem a minimum felett van 6-7 mm.-el, ha lecsavarom a tartály sapkáját épp, hogy lehet látni az olajat is benne. Műszaki előtt volt nagy szerviz, a bal hátsó keréknél volt egy fékfolyadék-vezeték csere, mert korrodálásnak indult a régi, és egyúttal a fékfolyadékot is cserélték természetesen. Fékhatás rendben lévő volt ezeddig, az autó befékeződve sincs. Mi lehet a baj? Mit tegyek? Köszönöm!
  7. Üdv mindenkinek! Éppen autó vásárlás elött állok. És a kiszemelt egy H astra TT benzines. Egy ideje olvasok már utána hogy milyen hibákra lehet számítani de sok oldal elégé ellentmondásokat ír le. Arra lennék kiváncsi hogy milyen hibákat tapasztaltatok ti a saját autóitokon illetve ezek el hárításanak hoztávetőleges költsége érdekelne. Ha valakinek benzines motorral volt felszerelve a járműve ott milyen problémákkal találkozott. Ti mint tulajdonosok melyik szériát ajánljátok Válaszotokatt előre is köszönöm.
  8. Hát ezt passzolom, tankbeöntő javítólemezt 2 ezerért vettem pár éve, a küszöb lemez ára sem vészes, de hogy menyiért csinálják azt nem tudom.
  9. Igen, benne van a munkadíj és az anyagköltség is. Köszi a választ Karosszéria kb mennyibe kerülhet? Tanksapka körül és a jobb hátsó köszöb.
  10. A forgalmiban most is ott van a besorolás, ott meg tudod nézni.
  11. Last week
  12. ebben egeszen biztos vagy? Amikor meg volt zoldkartya, akkor euro 4-eset olvastam. Aztan kesobb jott a budapesti szmog megszigoritas, es a 2001-es clio 2-es bemehetett, ez a 1999-es opel meg nem.
  13. Az X12XE még új korában se teljesítette az Euro4-et, mert az Euro2-es. Ami az Euro4-et tudja, az a Z12XE motorkód.
  14. Ha ebben benne van az anyagköltség és a munkadíj, akkor jó ár.
  15. Szia, Ugyanez a hiba van nálam, és az olaj is nagyon fogy, mit kellett csinálni az autóval? Szerelőm motor generált mond, én azt nem szeretném.... Köszönöm a választ.
  16. Nem, csak időnként, elinduláskor jön elő. Nem szoktam gyújtás után egyből indulni, várok 5-10 másodpercet, tehát van ideje a rendszernek bemelegedni. A szervó kicsit fogyasztja az olajat, alul könnyezik, de utántöltöm, egyébként elég hangos, hallani amikor dolgozik.
  17. Sziasztok! Most megy az astra f cc 2001 1.6 8v műszakira, előtte állapot felmérésre vittük és ezeket kell majd javítani rajta. Rendszám világítás Kormánymű (feljavítás 40k) Első lengőkar hátsó szilentek Első féktárcsák Jobb első kerékcsapágy Hátsófék Erre mondta a szerelő, hogy kb 100-120k lesz a javítás. Ez reális?
  18. Folyamatos a hang? Kormányszervó nem lehet a bűnös?
  19. Arra találták ki hogy csökkentse a NO-NO2 mennyiségét a füstgázban, de nem sokat javít rajta csak egy kicsit. Szóval azt nem tudom megmondani hogy még így is átmegy, vagy pont ez a kevés többlet kell hozzá hogy már ne menjen át. Általánosságban ha kiiktatják a szelepet és megoldják hogy ne legyen hibalámpa ( mert az ugye nem lehet műszakin) akkor átmennek az autók, teljesítik a füstgáz értékeket, de 100%-ban nem lehet előre kijelenteni.
  20. tehat lezart vagy ledugozott EGR szeleppel is teljesiti az X12XE a benzines euro 4-es haterertekeket a vizsgan? Ott azert jo ralepnek a gazra. Koszi!
  21. Sziasztok! Sajnos a kicsikém nem értékeli, hogy folyamatosan újra cserélek rajta valamit, produkál magától is hibajelenséget. Már többedjére tapasztalom, hogy amikor parkolás után elindulok, kifordulok a parkolóhelyről, egy magas, fémes, sivító hangot hallok. Mire egyenesbe teszem, elmúlik, független attól, hogy jobbra vagy balra tekerem. Magasabb sebességnél nem hallom, most 30-40-nél megrángattam kicsit, semmi. Nincs teljesen alászedve, amikor kiadja a hangot. Volt idén és tavaly is futóműállítás, idénre nem mozdult el semmi tavalyhoz képest, határértéken belül volt. Amire én gyanakszom az kormányösszekötő valahol, mert idén is azért vittem futóművet állíttatni, mert ha a kormány teljesen vízszintes, akkor jobbra megy a kocsit (tavaly ferde kormánnyal állították, mert egész évben ilyen volt, idénre lett elegem), most állítás után két hónappal megint azt érzem, hogy mintha jobbra húzna, de elég lejtősek az utak nálunk, nehéz kitapasztalni, hogy tényleg így van-e. A másik gyanúsított a bal hátsó hídszilent, aknában láttam, hogy a széle már fehér poros, morzsalékos, az alumínium háza rozsdásodik. Itt most nem tudok jól aláfeküdni, mert elég rossz a talaj, de valakinek van tippje arra, hogy mi lehet a bűnös?
  22. Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni H Astra vonalon: közel 7 évig egy G Astra volt a garázs lakója, nagyon szerettük, rosszabb autóm sose legyen. Mostanság (bár nem volt szó másik autóról) mégiscsak hirdetések nézegetésén kaptam magam, és hol H-hol J Astra-kat nézegetek leginkább (1.6 szívó benzines motorral). Most éppen egy H tűnik lényegében mindenben megfelelőnek, de ezt a típust nem igazán ismerem. 2008-as, 1 tulajos, végig vezetett szervizkönyv (172000km), hibátlan gyári fényezés (pedig rétegvastagság mindenhol gyári), semmi karc, még a gyári dísztárcsák is hibátlanok, belseje is mint az új, szóval volt gazdája és ez nekem fontos (fontosabb mint a km-ek száma vagy az évek száma). Kombi, 1.6 benzin, Z16XER. Megírnátok, hogy ennél a típusnál mik a típusbetegségek amit mindenképpen meg kell nézni? Vannak olyan nyűgök amire figyeljek? A Z16XE-nél lényegesen összetettebb motor, ez rendben is van, de a szervizelési költségei mennyivel húzósabb történet? Pl Z16XE motor az olajat is szerette nem csak csipegetni, ennél is jellemző? (Szervizkönyv szerint max 12-15000km-ként 5w40 vagy 5w30 csere volt rajta.) Nincs dokumentált vezérlés csere, ezzel kezdenék ha... Mennyibe fáj egy ilyen motornál, mármint vezérlésen felül mit kell még cserélni (része a vízpumpa, okoskerék, stb)? Egy ennyi idős-ennyit futott autónál Z16XER-nél Ti mit tennétek rendbe, mivel kell-ajánlott-érdemes foglalkozni a kötelezően cserélendő dolgokon felül (amolyan TMK jelleggel)? Előre is köszönöm!
  23. Róóóbi

    Motor

    Azt én úgy oldottam meg, hogy a lidülös multigép tokmány-összeszorító menetes, masszív műanyag gyűrűjét mókoltam fel az asztalos szorító pofájára.
  24. zotya975

    Motor

    Azzal a fa szerkezettel rohadt könnyű volt dolgozni, beakasztottam a láncot, szépen fogta középen a felső rugótárcsát, gyerekjáték volt. Csak ugye ez fix volt a hengerfejet kellett tologatni alatta, meg az aktuális szelep alá tettem egy műanyag alátétet hogy egyáltalán ne nyíljon ki.
  25. Róóóbi

    Motor

    Hehe, ja, azt csak mágneses szobában merném úgy. Mikor lent volt a hengerfej, én a magam által már hónapokkal ezelőtt, jó előre legyártott nyomódarabbal meg egy emberes asztalos szorítóval szedtem ki a szelepeket. Szimeringcsere, becsiszolás, szeleppucolás "ha már lent van" címszóval. Az ékek visszarakásakor kicsit szepegett a p*csám hogy most ugrik le a nyomódarab, de kitartott és nem lőtte el, pedig mágneses csavarhúzóval az ölemben egy kempingszéken mojoltam vele.
  26. Alapesetben legtöbbször az a gond hogy kokszosodik, nyitott állapotban megragad részterheléskor túl sok kipufogó gáz kerül vissza a szívóoldalra amitől a motor rángat-dadog. Ilyenkor ugye takarítják, ha megunják a mókát akkor lezárják. Ha biztos hogy most zárva van akkor nem gond hogy lehúzod a csatit.
  27. zotya975

    Motor

    Az a jó hogy a leírás szerint a szelepékek visszarakása után rá kell koppintani a szelepre, ha semmi nem történik akkor jó helyen van az ék a szelepszár nútjába, ha ellövi a pic*ába akkor ugye nem volt rendesen összerakva. Na most ha ellövi és nincs tartalék, akkor ugye vége is a dalnak. A büdös életben nem találod meg. Szóval inkább csak a kalapács nyelével rátehénkedve kicsit lenyomkodtam a szelepeket, ha engedne akkor ne lője el, csak ugye megy felfelé a kalapács amikor visszaengedem.
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.