Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Igazából a kérdésre nem tudom a választ, de az asszony egyfolytában a klímáért baxtat, így ha kiküszöbölődtek az egyéb problémák szerintem én leszek a következő aki belefog. Valószinűleg csak jövőre a műszaki után.
  3. zotya975

    Karosszéria

    Szerintem jó, én is ilyet vettem, de mivel nem csak a csapszeg kopik hanem a fül is ahová belemegy, csak mérsékelte a lógást-kottyanást, de ugye azért lényegesen jobb lett. http://
  4. tuskes

    Karosszéria

    Sziasztok! Ez a fajta ajtócsapszeg jó lesz nekem a kombi minden ajtajához alul-felül? Lóg 1-2 ajtó, és cserélném. http://
  5. tuskes

    Karosszéria

    Kérdés mi a drága, mi nem az? Én most az autó elejét cseréltettem, mert megtörtem sajnos. Ez volt 80 e. Minden alkatrészt én vittem, bontottam másik autóról. Mit szeretnél megcsináltatni?
  6. tuskes

    Fűtés, és klíma

    Sziasztok! Ma úgy döntöttem, hogy kipróbálom az átmentett klímát, a 39,5 fokos " hűvösben " ezért elvittem ellenőriztetni, és terv szerint feltölteni is. A rendszer néhány helyen ereszt, így nyomáspróba alkalmával, ebből 2 helyen tömítéscsere lesz. Viszont a nyomásszabályzó szelep is ereszt, így az is csere. Találtam egy NRF gyártmányt. Erről nem tudom van-e valakinek tapasztalata, bármilyen alkatrész kapcsán. http:// http://
  7. Szia! A kilométer számlálód ha ráadod a gyújtást kírja INSP feliratot. Az azt jelenti hogy gyárilag be van állítva szervíz intervallum . Lehet azzal van összefüggésben. Ha ráadod a gyújtást, és nyomva tartod 5 mp-ig a nullázó gombot akkor nem jön elő csak a következő intervallumban.
  8. Sziasztok! Valaki tudna segíteni, ez melyik hibakód lehet? https://photos.app.goo.gl/AMWmUMuGYZGzGYWK8 Én 612-őnek vélem de olyan meg nincs a listában. Köszi
  9. Kispotter

    Motor

    Szereztem másikat. Majd ezt megpróbálom visszafizettetni a cromaxal valahogy. Nem cserélgetem én jól van ez így.. szerintem az üzemanyag okozza mert tankoltam 100 ast most kuss van. Vagy a síkolás a hengerfejezés miatt. Vagy a meleg váltja ki. De ha csörög ia így marad 4 ezer fölé nemnagyon forgatom. Most volt Szlovákiában a nagy országos találkozó volt sprint jobb lettem mint tavaly! 4 ből a 2. Hely a kategóriámban. Pedig vizes volt az aszfalt. 6.0 liter/100 km re jött ki a fogyasztás is 2 személlyel sok cuccal tele emelkedővel szerpentinnel. Meg vagyok elégedve. Ami működik nem nyúlunk hozzá! Nem tudom egyébként lehet csak csalódás meg főleg a vizes aszfalt miatt is lehet az, de szerintem idén sokkal jobban ment az autó. Ügye volt viszonyítási alapom az tavalyhoz azóta ügye volt hengerfejes volt az auto és fel van újítva a hengerfej lehet ezért is lett erősebb! Ja most kaptam egy infót, hogy az új map szenzor addig lehet sárga lámpát dob míg nincs törölve a hibakód. Utánna már jó. Érdekes de kipróbálom majd.
  10. Hali, van aki szedte már ki a klíma evaporátort(elpárologtatót)?
  11. Hali, van aki szedte már ki a klíma evaporátort(elpárologtatót)?
  12. spicceshorgasz

    Motor

    Köszi szépen, sokat segítettetek.
  13. Yesterday
  14. Sziasztok! Tetszik ez az arduinos fedélzeti szerkezet. Szeretnék is beépíteni de nem sok tapasztalatom van ebben. Még régebben építettem 2x100w-os végfokot, de sosem épült meg teljesen és 1 kissebbet is, szóltak. De ez az autóban egy kicsit mégis más. Az alkatrészeket elkezdem beszerezni és elkezdem megépíteni a kis összefoglaló alapján. Tapasztaltabbak és profik mit tanácsoltok első körben?
  15. Szia! A világításért három izzó felelős. Valószínűtlen, hogy mind a három egyszerre égjen ki. A világításkapcsolón van egy fényerő szabályozó poti. Azt nézném meg, hogy ez jó helyre van-e állítva (nincs-e letekerve), a műszerfal többi részének és (úgy emlékszem a gyári kijelzőnek is) a háttérvilágítása működik-e, illetve változik-e, amikor a potit állítod. Ha a többi sem működik, akkor világításkapcsoló hiba. Ha minden más működik, akkor szóba jöhet még a multitimer (a világításkapcsoló ezzel van összekötve, erről megy a műszerfalvilágítás) és az óracsoport maga, illetve annak a csatlakozójánál fennálló kontakthiba. Az óracsoportnál könnyű eltörni a csatlakozóban a lezáró pöcköt, ha valaki nem szakszerűen kezeli. Utána nincs, ami a helyén tartsa. Ezt csak az óracsoport kivételével tudod megállapítani. Ha hibakódot említesz, kérlek az általad gyanított jelentése helyett inkább az eredeti hibakódot add meg (esetleg az eredeti angol/német szöveggel).
  16. Sziasztok!!! Olyan problémám lenne,hogy most este elment csak a kilóméteróra világításom.MInden működik index,távolsági.világít a km számlálóm is ,minden mutató működik.régebben néha kontakt hibám lehetett mivel ha meg kopogtattam akkor visszajött a világításom.1 állandó hibakódom mindig van ami valami olyami hogy alacsony feszültség a hibakód visszajelzőnél vagy valami hasonló.a középkonzol reagál a fényerőszabályzóra normálisan.Csatoltom a képet hogy mit mutat sötétben.MI lehet a probláma?Hogyan tudnám orvosolni a dolgot? vagy szakembert kell felkeresnem? A válaszokat és segítségeket előre is köszönöm!!!
  17. Köszönöm a segítséget! Hétvégén ki is próbálom valahogy csak lejön
  18. tuskes

    Elektromos

    Ui. Visszatértem az élők világába. Hiányoztatok!
  19. tuskes

    Elektromos

    Sziasztok! Nem akarok beleugatni, pláne hogy nem értek hozzá, csak saját tapasztalat közelmúltból. Volt elektromos problémám zármotorral, és ablakemelővel is. Mind gyári cucc. Akkor próbáltam megfejteni a zármotor működését, és arra jutottam, hogy nem kap állandó feszt. Azon a " cilinderen " amibe az ajtózár zárhengere van, arra van felfogatva egy mikrokapcsoló, emlékeim szerint 2 vezetékes. A zár fordításával ezt nyomja-kapcsolja, ami adja a jelet a vezérlőnek. Volt korábban univerzális kp. záram, amit a riasztóval vezéreltem, tehát gombnyomásra nyitott-zárt. A riasztó vezetékei közül 2 szálra kellett kötni az uni. zár fő motorját, ami irányította a többit. Emlékeim szerint az feszt kapcsolt vagy egyik, vagy másik szálon. Gyári szerintem csak jelet ad. Ha segítség lehet, akkor holnap lebontom a kárpitokat, és megnézem biztosra hogy működik a mikro kapcsoló, illetve hol, vagy meddig jut folyamatos fesz zármotornál. Az biztos, hogy a vezérlő modul folyamatosan kap feszt, ezt vagy 30x ellenőriztem.
  20. Ha mindenképpen le lesz bontva a vezérlés burkolata (olajszivárgás megszüntetése végett), érdemes akkor is vezérműláncot cserélni, ha egyébként még nem lenne indokolt? Fogalmam sincs mennyit bír a lánc. 128 ezer kilométer van az autóban, 70%-ban városi használattal ment bele. Talán mégegyszerennyit belerakok, amíg az autó nálam lesz. GM logó nélküli, de annak megfelelő minőségű vezérműláncot ajánlottak. Ragaszkodjak a GM-hez? Gyakorlatilag (ekkora összeget tekintve) nincs árkülönbség. Számomra nem lenne kérdés, de nem én csinálom, hanem a szerelő. A mutatvány 100 felett lenne anyaggal-munkadíjjal. Nem sok ez?
  21. zotya975

    Motor

    A feszítőnél a mutatónak kell jelen lennie, ( a képen nincs pont ott)ezt az excenteres vízpumpa tekergetésével lehet elérni. A behajtott fül egy kis lyukba passzol, az adja a feszítő pozícióját a blokkon (olajpumpán) A vízpumpa O gyűrű felfekvő felületét érdemes megtisztítani, ( ha régi esetleg cserélni) és bekenni pölö szilikonzsírral, hogy könnyen tudjon fordulni. Amikor már jelen van és meghúzod a pumpa 3 imbusz csavarját még egyszer rá kell nézni, mert ha nagyon lazák voltak a csavarok és a pumpa kibillen az is csal egy picit. Meg persze a motort a főtengelynél ( vagy az egyik keréknél fogva 5.-ben) többször kézzel átforgatni. http:// http://
  22. Szuper, nagyon köszönöm! Az általam látottak és itt kapott megerősítések alapján biztos voltam benne, hogy a klímakompresszorból szivárog az aranysárga színű olaj. Ma volt az autó műszakin. A vizsgabiztos szerint a motorolaj szivárog, de a szivárgás pontos helyét nem tudta megállapítani (ahogyan én sem). Szerinte ha a klímakompresszorból ekkora mennyiségű olaj eltávozott volna, akkor már rég nem működne (tökéletesen működik). Szerintem csak bontással (burkolatok, szíjtárcsák levételével) lehetne meglátni az olajszivárgás pontos helyét, ezért innentől találgatás helyett szerelőre bízom és igyekszem a megfelelő témában megírni a tanulságot.
  23. Barret

    Motor

    Lég/elektromos kulcsal könnyebb levenni, de így nem szükséges hozzá. Amm a szíjfeszítőnek a lényege hogy jelen legyen nem kell semmit csinálni vele csak meghúzni és nézni mikor van jelen , és igen a vízpumpával feszítesz rá, érdemes bejelölni a régit és úgy vissza rakni az újat, egy kicsit macerás beállítani így elsőre én is szenvedtem mire sikerült belőni.
  24. spicceshorgasz

    Motor

    Akkor így gondolom nem szükséges légkulcs? Egy dolog még eszembe jutott a videót nézve. A feszítő csapágyon van két lemez egymáson mint az olló rugó ellenében. Itt a behajtott fület kell a helyére tenni , vagy itt is kell valamit állítani? Mert ha jól tudom a vízpumpával kell megfeszíteni a szíjat.
  25. Először beestem a hátsóülésre a kormánnyal a kezemben. Úgy rémlik mellkason csaptam magam akkor nem szájon, de volt olyan is, nem tudom melyik volt korábban. Le lehet szenvedni amúgy lehúzó nélkül is, a tenyeres csapkodós, vagy a húzás közben tengelykocogtatós módszerrel, de jóval kényelmesebb a lehúzós megoldás. Főleg amikor úgy ütöd le este 11-kor Lurdyban, hogy elfelejted rajta hagyni az anyát, és hajnali kettőkor még konzervnyitóval vágod a menetet a kormányoszlopra, hogy haza tudj menni. Nekem egy 800 forintos tecsógazdaságos csapágylehúzó lett átalakítva hozzá.
  26. Barret

    Motor

    Igen arra gondolok, lapos csavarhúzó a blokk és a fogak közé bemegy nincs semmi fixáló pont, majd látni fogod hogy kell oda rakni a csavarhúzót ,és úgy tudod fixálni miután a kis takaród le vetted .
  27. spicceshorgasz

    Motor

    Köszi. A főtengely túlsó végén lévő lendkerékre gondolsz, amit az önindító forgat? Az azon lévő fogaskoszorút tudom kitámasztani csavarhúzóval a kis takarólemez levétele után? Van a házban is valami pont ami és a fogak közé biztonsággal be tudok támasztani?
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.