Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Mikulás74

    Futómű

    Köszi Zoty! Igen, ez az egyszerre húzom szét a gyűrűt, meg kloffolom lefele a csuklót valahogy nem tartozik a kedvenc időtöltéseim közé. Csak mire végzek, jövök rá, hogy a koma ezt mindig satuban csinálja. Kb 1 perc alatt. De ezt az opel csuklót elnézegetve nem nagyon értem, miért nem így csinálta az összes gyártó a féltengelyeit. pl peugeot féltengely. Na az a nem egyszerű.... tűgörgős istenharagja, bír 100 ezret sem.
  3. Sztem túlaggódod. Tedd fel a kereket, ha ráz vagy üt menet közben akkor eldobós, ha nem akkor nyugodtan használd.
  4. Köszönöm. Az eldeformálódott középső rész javítható vagy felejtsem el a négy megnyúzott felnit? A kerékcserénél feltűnt, hogy a másik felnigarnitúránál (gyári, de nem új) az agyaknál nagyon laza az lleszkedés. A felnin a nyílás nagyobb, mint az agy illeszkedő része. Majdnem teljesen betekert kerékcsavarokkal is volt bőven volt oldalirányú játéka, a kerékcsavarok "pozicionálták be". Ekkora játék normális vagy az agyakban is kárt tehetett a felnik ráerőltetése?
  5. Ha már ennyire boldogtalan vagyok, de legyen sikerélményem címszóval, gyártottam szeleprugó összenyomót. Még nincs teljesen kész, de már nincs messze tőle. Egyszer még jól jöhet, egy Lincos készlet 5-6 ezer, a nyersanyag a tyúkudvarban hevert...
  6. Leszedtem, a hiba ugyanúgy fenn áll, akár rajta van, akár nincs. Ellenállás nem mérhető rajta, de egy másik Opel-en is megnéztem, ellenállás ott sem mérhető. A másik kocsiból a gyújtótrafó átkerült teszt jelleggel, amire mondhatni megjavult az autó, de leállítás és újraindítás után ugyanaz volt a helyzet. Mindkét trafó hibátlanul működik a másik autóban. Alapjáraton gázüzemben ha lehúzom az 1-es hengert, semmi változás nem történik, durván 2e fordulat után viszont enyhén érezhető, hogy működik a henger (terhelve kopog is). Továbbá a program szerint a nullázott kopogás érték után első pár másodpercben visszaáll 10-re úgy, hogy le is van húzva róla az érzékelő (alapjáraton 0 kéne legyen a program szerint), továbbá az 1-es henger kopogásjelzése 0 ...egy darabig, de 2500-as fordulatot elérve 11-es lesz szintén úgy, hogy az érzékelő le van húzva. Ezek úgy vélem nem jó hírek, de alátámasztják azt, hogy az érzékelő működik, hiszen rádugva 6-8 az érték alapon (és nem nulla), emelten 18. A hengerbe világítva a dugattyú teteje nem kormos, inkább fényes, tiszta. Sajnos a szelepeket nem tudom kamerázni, de ha azok kormosak lennének, akkor a dugattyún is látszana legalább valamennyi kosz. Tehát 1x volt fél perces javulás egy másik trafóval, de az is csak átmeneti. A trafó kábeleit megmozgattam, de látszólag nem az hibás. Tehát kizárva a -gyertya -trafó -kopogásérzékelő -EGR Itt van 3 kép az aktuális állapotról, ahol egyrészt jól látszik, hogy az előgyújtás 850-900-as fordulaton mindössze 3 fok... 2500-as fordulatnál bekapcsol a lehúzott kopogásérzékelő csak az 1-es hengernél. Több érték nem felel meg a tól-ig értékeknek, de ez talán a 3 hengeres működésnek tudható be és a 21 éves motornak. https://mega.nz/#F!wm5QFY4D!YOa9bCH5iBA9WMNOFZKH3w Végül sikerült az alapjáratot programozni, hogy ne fulladjon le... nem vártam meg a 90 fokos vizet, azért nem engedte tegnap. Merre tovább?
  7. zotya975

    Futómű

    Kis csavarhúzóval piszkáltam be a gyűrűhöz ha jól rémlik, közben meg kocogattam lefelé a tengelyt. Ott ahol széthajlik a gyűrű el lehet kezdeni kiszedni a horonyból ami a tengelybe van belemarva, aztán ha kijött a nagy része akkor már ki lehet húzni. Ha jól rémlik két csavarhúzóval csináltam , mert ha csak eggyel feszegettem kifelé, akkor elkezdte körbetolni a gyűrűt. Így meg betoltam a két csavarhúzót egymás mellé, és egyiket a másiknak támasztva tudtam megkezdeni a kiemelést. http:// http://
  8. Hát az volt a háttere, hogy ősszel még szó sem volt eladásról, legalább még 3-4 évre terveztem az autóval. Az alapprobléma nekem is a hengerfejesség volt, csak nekem kifelé engedte a hűtőfolyadékot , és nem mertem így nekimenni a télnek. Mivel a másik hengerfej és csetreszei már régóta itt voltak nálam, viszonylag egyszerűbb dolgom volt, mert még tudtam használni az autót miközben már raktam össze a másikat. Tulajdonképen pár óra volt csak hogy lecsupaszítottam a blokkot, majd rápakoltam mindent, csak azért lett másnap beindítva mert hagytam egy napot kötni a pasztát a hengerfej és a veztengelyház között. Sokat dolgoztam vele, és sajnálom is, de időnként tovább kell lépni. http:// Most meg vagyok áldva ezzel a Z18XE-vel mert azt sem tudom mi-micsoda rajta.
  9. Pedig muszáj tapogatózni erre-arra, aki nem fejleszt az elsüllyed. Ha valami rosszabb lesz az is jó, tanulhatnak a hibából és legközelebb nem arra mennek tovább.
  10. Lásd beszélgetésünk C20XE blokk gyártási szakaszai.... Fejlesztések nem mindig előnyösek. Mondjuk az Ecotec tényleg nem egy eltalált konstrukció.
  11. Ha tippelnem kellene, mivel ez már Z-s motor, konkrétan Z16SE, szerintem ugyanazt a fos lágy gyűrűsort kapta mint az Ecotec motorok. És hiába van jó sűrítése, ha amaz letapad és átengedi az olajat...
  12. Hát ez tényleg hepiend Ilyen műveletbe akkor sem kezdenék, ha ütnének, amennyiben az autó értéke 300e vagy alatti. Nyilván a hátterét a dolognak nem ismerem.
  13. Köszönöm! Valami mégis változhatott, mondjuk az anyagok minősége.
  14. Mikulás74

    Futómű

    Üdv jóemberek, ti milyen célszerszámmal szeditek le a féltengely csuklót? Nem igaz, hogy ez nekem mindig vagy fél napi szrakodással telik. Ha még lukas zéger gyűrű lenne, de ez......
  15. Látom te tudod, hogy mit keress, így már nem is fűznék hozzá különösebben semmit, csak hogy legyen szerencséd! Na ja, így kisblokk még nem szopatott meg. Zsebóra hanggal, könyvbe illő sűrítéssel ilyen kondenzcsíkot húzni hát besz4rás. Ilyet még nem b...ott Európa... Meg ugye augusztus 20, ilyenkor senki nem dolgozik, erre is éppen van 2 nap, illetve 2 nap munkaideje. A pótmotor meg aztán végképp ráér a raklapon gondolkodni. Ekkorát még nem csalódtam ebben a motorban, ugyanezt az Astrában az egekig magasztaltam, szelepdeknitől lefelé kvázi ugyanaz.
  16. Igen, tudom hogy egyrészt nem mindegy melyik gyártást sikerül kifogni. A Cosworth az eredeti gyártás ahogy olvastam, a későbbi módosított volt hajlamos repedni, ahogy írod. Indításnál melegíteni, leállításnál visszahűteni. Nem vagyok gyorsulgatós típus, persze egyszer egyszer odalépek, dehát az kell. Szerencsémre van Német kontakt, onnan is segítenek. Nem irigyellek! Még jó hogy van lehetőséged cakk-pakk kicserélni. Jó a rosszban, hogy lesz egy felújított pót motorod ha épp valamikor kelleni fog.
  17. Barret

    Motor

    Így van kb fél órás munka kirázogatni belőle . Elég sok volt benne . Én mindent vissza dugtam utána és beiktattam egy benzinszűrőt a mágnes szelep elé ahogy zsotya is javasolta :D https://kepkuldes.com/image/WrjJX2 https://kepkuldes.com/image/WrjuD3
  18. Leengedtem az Eneost, kapott 10w40-et kimosni a régebbit, ugyanúgy kormol, úgyhogy lezsíroztam a randit, szívcsere lesz. Emez megy raklapra, jövőre szétkapom, addig egy keveset futott jobb motorral megyünk tovább. Az biztosan nem füstölt. Feladtam.
  19. Én az Eneost messzire hajítottam az első próbálkozás után. Nagyon ette. Aztán most hogy meggyűrűztem, azt töltöttem bele, mondván átmosni jó lesz vele a rendszert. Végülis eltellt kb. 4000 km. egy mm-nyi sem ment le az olajszintből.
  20. Az is jó, remélem találsz egy nem KS hengerfejes példányt. Jó kis Coscast, az a tuti. Nagyon bevált motor, Superseven kitcar kupában is használták, meg valami formula akármiben, de azt hiszem még valami komolyabb túraautó kupában is ment. Ha nem rúgod hidegen, tartós. Hátha egyszer még nekem is lesz, hacsak addigra el nem fogynak.
  21. C20XE lesz.
  22. Köszönöm a választ, esetleg Bp-en (esetleg 11. kerület környékén) nincs valakinek jó klímása? Köszönettel
  23. Úgy értettem hogy a 20-30 ezer az anyagköltség, plusz a munkadíj. 4-5 ezer forint a csavarkészlet, kábé ugyanennyi a tömítés márkától függően, a szelepszár szimering készlet nincs 2000Forint, a szelepfedél tömítés+a veztengely szimering megint 2000, a síkolás nálunk most 8000. Eddig ez 22 ha jól számoltam, lehet több, lehet kevesebb. De ha nem indokolt kicserélni a szelepszár szimeringet, vagy a veztengely tömítést az elhagyható, ha van pontos mérőeszköz a hengerfej egysíkúságának az ellenőrzésére, akkor az is. Ha valaki nem akar foglalkozni vele, itt Győrben a Szakál-Metál nevű cég van, ők 8 szelepes opel hengerfejre 50-60 ezret mondtak, mi tartalmazza a szétszedést, elmosást, nyomáspróbát, síkbaköszörülést, szelepfészkek marását, szelepek köszörülését, szelepszár szimering cserét, és összerakást. Ezután már " csak" fel kell tenni. Nyilván vannak járulékos költségek, mint például az olaj és hűtőfolyadék csere, és esetleg a termosztát csere. A felrakáshoz az egyetlen spéci eszköz egy nyomatékulcs, amit vagy van alapból vagy kér kölcsön az ember. Nekem volt, de mégiscsak kértek kölcsön, mert az enyém nem volt pontos. Ősszel csináltam meg a műveletet, nekem olyan 80 ezer volt az összköltség, mert teljesen más hengerfej (+sallangok) ment fel, és most 130-ért vitték el az autót, csak hogy happy end legyen a vége.
  24. Hónolni éppen lehetne, van kézi hónoló, nade a hónolás szép, se válla nincs se nem húzott a henger. Igen a dugók csak felfele jönnek ki, meg akkor már illene nyugvó-mozgó csapágysort tenni meg a szivattyút megnézni. Az alukarter, a bölcső és a billenésgátló rendszerű bakok nem egyszerűsítik a dolgomat. Minderre nekem már nincs időm. A hengerfejest is még éppen szabi előtt kaptam el.
  25. 20-30 ezer meg munkadíj? Ennyiért mifelénk max egy kedves köszönést adnak bármelyik szervizben... A 20-30ezer valójában úgy fedi egy szervizes/tisztességes hengerfej felújítás és járulékait, hogy egy nullát utána kell írni...
  26. A tőkéket én pont az eladás előtt cseréltem ki, mert kimosott tőkékkel, és másik hengerfejjel is csattogott valamelyik. Én max a gyűrűcseréig mennék el, mert azt még meg lehet csinálni a fúrást és a hónolást nem, itthon saját munkával. Az a baj hogy lefelé nem jönnek ki a dugók ha jól tudom.
  1. Load more activity


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.