Jump to content
OPEL FÓRUM

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/01/2020 in all areas

  1. 3 points
    Műanyag patent tartja, és ha ügyes vagy többször fel is lehet használni. Én legalábbis párszor már levettem és még mindig a gyárit tettem vissza. Nem feszegetni kell hanem a patent belsejét benyomni, akkor könnyen kijön. A patent közepére figyelj ha az megvan akkor újra feltudod használni.
  2. 3 points
    Na, hát ez egyszerűbb volt mint gondoltam, és még csak diagnosztika se kellett hozzá. Nem hittem volna, de az alacsony motorolajszint olyasféle zajokat okozhat a motor járásában, amit a motorvezérlő kopogásos égésnek érzékel. Olajszintet normálra feltöltve (a minimum alatt volt, épphogy elérte a nívópálca vége, de az alacsony olajnyomásra figyelmeztető lámpa még csak fel sem villant) a tünetek megszűntek és a hibakód sem jött elő többet.
  3. 3 points
    Sziasztok! Nagyon-nagyon rég jártam erre... Talán azért is, mert nekem olyan Astra G jutott amivel gyakorlatilag semmi baj nem volt soha (kisebb-egyszerűbb apróságokat leszámítva), soha ne legyen rosszabb autóm(!). Elköszönni jöttem (talán a régieknek ismerős lehetek), elvégre régen ez a fórum nagyon sokat adott nekem és tevékeny tag voltam, voltak jó és meddő viták is, de ettől épül egy közösség. Vannak tanácsok amiket érdemes megfogadni és vannak amiket fenntartással kell kezelni (pl a motorolaj téma, de én megtaláltam végül ami nekem azaz nekünk tényleg bevált, ha már egy kis szentimentalizmus). Sok baleset- és hibakód mentes kilométert kívánok minden Opel-es társnak! Végezetül amolyan in memoriam a link amit a hirdetésben használtam, ezzel emléket állítva szeretett Opelemnek: https://indafoto.hu/janos_m/image/26677495-ec75defa/797575#nagyitas Köszönök mindent, széles utat mindenkinek! U.i.: Ja, igen, még valami: az Opelek jó autók (immáron 20 év Opelezés/2 Astra tapasztalata), ha bárki mást mond, ne törődjetek vele...
  4. 2 points
    Igen.Műanyag patent.Ki kell feszegetni .De új kell helyette mert általában már mégegyszer nem lehet visszarakni.
  5. 2 points
    Ha eddig gyenge volt , most meg be sem kapcsol esélyes hogy gázhiánya van. Néztem a rüki-felhúzót, de nekem olyan holtjátéka van hogy nem tudtam beazonosítani hol kellene reszelni szorulás esetén. Vedd ki az egész kart, csak alul kell egy rugós-stiftet kihúzni, és úgy nézd meg hol szorul. Megjöttek a cuccok, ( pontosabban elmentem értük a kútra ahová kértem a szállítást) nem találtam olyan webáruházat ahol van GM olaj, és szállít csomagpontra nem csak házhoz, így most ilyen olaj lesz. A levegőszűrőt már kicseréltem és a pollenszűrőt is miután elnyomattam egy klímatisztító bombát a kocsiban. Megmértem a klímát, tavaly ha jól emlékszem 7 fokig ment le most 8 szóval sok gáz nem szökött ki, vagy csak mérési pontatlanság. Az olajcserét majd holnap megcsinálom, ma már nem volt hozzá kedvem. http://
  6. 2 points
    Egy kép a Tempomat működését jelző zöld visszajelző lámpáról Szépen működik most már. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=95420200507_122808.jpg
  7. 2 points
    3 típusú tempomat van. 1: vákuumos, 2: bowdenes, 3: elektronikus. X motorkódhoz bowdenes (léptetőmotoros) tempomat volt. A WEG (sebességjelet) értéket figyelte, és a beállított értékhez húzta/engedte a bowdent. A csatlakozóban gyújtás, test, kapcsolók-pedálok jelei és a DIAG (K vonal) kapott helyet. (és a kijelzését vezérlő érintkező) Működése nagyon egyszerű. A beállított sebességet és a WEG jelet kell egyenlően tartani. Ha kevesebb húzni, ha több engedni a bowdent. ECU-val nem kommunikál. Csak egy elektro-mechanikus gázledál.
  8. 1 point
    Igazából rengeteg műanyag-fém kombináció van az autóiparban, ( például szinte az összes autónál a sebváltó kar)szerintem azért mert nincs olyan nagy hőingás itt hogy ez problémát okozzon. Itt inkább a műanyag öregedése lehet a gond. Gondoljunk csak a motorban található érzékelőkre-jeladókra, mindegyik fém menettel és műanyag testtel rendelkezik. itt meg ugye akár 100 fok is lehet, mégsem olyan túl gyakori a repedés. Műanyag motorburkolat ( szívócsonk) fém hengerfejen is elég gyakori már és elvan probléma nélkül. http://
  9. 1 point
  10. 1 point
    Elvileg a 8-as pin kell neked, ahogy ezen az ábrán is látszik:
  11. 1 point
    Ez igaz. De 2019 szeptemberig a Vivaro ugyan ez volt. Ezért bátorkodtam betenni ide.
  12. 1 point
    Felfelé nyomd folyamatosan amíg fel nem ér az ablak és még azután is, amíg egy kattanást nem hallasz.
  13. 1 point
    Köszi Tegnap meglett a javítás+műszaki. 92K-ra jött ki a végösszeg. Kormányművet nem kellett feljavítani.
  14. 1 point
    A kerékcsapágy menet közben morog. Először csak akkor ha kanyarodsz, a vége felé már egyenesben is. Persze függ attól hogy melyik kerék, első vagy hátsó. De ez jellemzően nagy sebességnél hallatszik inkább, és nem szűnik meg. Ha egyszer elkezd szólni akkor hangoskodik addig amig ki nem cseréleik. Zúgó-morgó hang, majdnem mint a terepgumi aszfalton.
  15. 1 point
    https://sites.google.com/site/gastraokossagok/extra-felszerelesek#TOC-Tempomat:
  16. 1 point
    Amikor hengerfejeztem az F-et kerestem hatlapfejű hengerfejcsavart, mert azt már úgy megszoktam a motortérben, de igazából nem is nagyon találtam. Gyorsan kellett kölcsönkérnem hozzá crovafejet, aztán később vettem egy készletet. A zafirába meg egy csomó helyen van ilyen csavar szóval kellett is. Szedett-vedett készleteim vannak törtek már crovafejek, meg racsnis szárak is, kellene majd egy normális nagy készlet, de ami tényleg jó az drága is. Mondjuk hülye voltam, mert eltelt vagy 10 év mire rájöttem hogy kell egy fix szár megindítani a komolyabb csavarokat, és ezzel kímélem a racsnis kulcsot, közben eltörtem vagy 3-at. De hát az ember saját kárán tanul. A piacon vettem egy L-alakú szárat pár ezerért, az nem törik el.
  17. 1 point
    Valamit kitalálok. Vagy este. Mingyjá' megyek dolgozni...
  18. 1 point
    Köszönöm szépen! Nincs is több kérdésem, webshop árak nagyon rendben vannak.
  19. 1 point
    Kiszedéshez mágnest használtam, de ugye a visszarakáshoz már nem jó, mert nem akarja " elengedni" az éket, ide jó a hosszú csőrű fogó vagy csipesz. Fontos hogy a bontás megkezdése előtt kis rongydarabokkal be kell dugni az olaj visszafolyó járatokat a hengerfejben, mert itt leférnek az apró alkatrészek a karterba. Összerakás előtt meg ugye ki kell húzni őket. Én a szelepfedélre tettem egy cetlit saját magamat figyelmeztetni, mert a bedugott olajos rongy nem feltűnő , nehogy elfelejtsem kivenni őket. A szeleplenyomó egy darab zárt szelvényből, egy csőből, és két csavarból készült, a szelepfedél csavarok helyére van betekerve, és húzva az anyán nyomja le a szelepet. Amikor a tengelyt akarod kivenni és ugye előtte a himbát és a szelepkupakot a dugó legyen az alsó holtponton, hogy ki tudjon nyílni a szelep, amikor a szelepéket akarod meglazítani akkor meg a felső holtponton mert ezen fog megtámaszkodni a szeleptányér, és így lazul meg az ék. Sőt én a gyertya helyén egy kis közdarabot is bedugtam hogy ne sérüljön a dugó-szelep és teljesen ki legyen ékelve ez igazából bármi puhább anyag lehet, én egy bádogos ón ( vagy cin? ) darabot használtam kissé meghajtva ez kábé 1 centi vastag. Elég babra munka, egy teljes napom ráment, de így csak a szimeringeket kellett megvenni és egy új szelepfedél tömítést, a hengerfej leszerelés, meg ugye jóval drágább művelet. http://
  20. 1 point
    Bosch-t. Egyébként meg akartam menteni, mert sajnáltam tönkre vágni mikor nem is biztos, hogy rossz, de kénytelen voltam.. Csillag víllás lecsúszott róla folyamatosan később a krovafej is.. Na mondom itt a vég.. Aztán egy zsír új krovafej fogta meg, határ eset volt.. De szerintem volt baja, legalább is érzek az autón változást mint említettem is így már nem sajnálom annyira. :D
  21. 1 point
    Ha szelepszár szimeringes akkor indítás után nyom egy nagy füstpamacsot, mert a hosszabb állás után a szelepszár és a szimering között átszivárgó olaj bejut a hengerbe nyitott szelep esetén, zártnál meg ugye ott van a szeleptányéron szívó-kipufogó csatornában, és indítás után ég el. https://www.youtube.com/watch?v=RuQYKVsPTrE Biztos eszi menet közben is, de ha indításkor nincs ez a füst akkor szerintem inkább gyűrű gond. Nem nagy össze kicserélni, pár 100 forint darabja, de mókás, mert ki kell húzni a veztengelyt oldalra, a szelepről levenni az ékeket, tányért, rugót, lehúzni a szimeringet vissza az új, és fel minden. Ezt ugye 8X majd mehet vissza a tengely. Így nem kell hengerfejet bonatni. http:// http:// http://
  22. 1 point
    Azért csak kijött.. :D Bár kezdtem feladni.. Egyébként nem tudom csak érzéki csalódás bár nem hiszem, mert ugyanarra járok minden nap nekem úgytűnik sokkal kisebb gázpedál állás kell ugyanazon sebesség tartásához. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=28820200514_122542.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=26520200514_122548.jpg
  23. 1 point
    És mi a neve ennek akulcsnak és hol lehet szerezni? Lambda szonda kiszedő kulcs? Mert beírtam és közben meglett! :D Megpróbálom megkergetem hátha.. Azt ha nem majd veszek ilyet.. Az a baj már most, hogy próbálkoztam a háza benyomódott szóval lehet nem is működik már.. Ami nem számít csak leeszi a gatyámat :D
  24. 1 point
  25. 1 point
    Köszönöm a segítséget
  26. 1 point
    Üdv! Hideg motornál az alapjárat mindíg magasabb kb 1100fordulat/ perc, ha bemelegszik a motor ( vízhőfokot figyeli a motorvezérlő) lemegy kb 850-900fordulat/ percre. Ezt az alapjárati léptető motor szabályozza, így első körben azzal érdemes foglalkozni, ha ennél magasabb. Ki kell szerelni a helyéről és a kúpot és a fészkét is, benzinnel, higítóval, féktisztítóval el kell mosni óvatosan. Visszarakáskor az O gyűrű legyen rendesen alatta. Emelheti még a fordulatszámot fars levegő beszívása, ha valamelyik vákumcső lecsúszott vagy repedt. Az injektorhoz két benzincső ( oda és visszavezető) csatlakozik , a tűzfal felől jönnek( a tűzfalon még kék műanyag cső) az összes többi vákum vagy kartergázcső, mindegyiket meg lehet nézni. Át kell nézni a tűzfalra szerelt műanyag " ufó" szelep csöveit nincs-e bennük szénpor a tankszellőztető rendszer részét képező tartályból, ez is megbolondítja az alapjáratot ha az alapjárati motorhoz ér. Ellenőrizni kel a fékrásegítő vákumcsöveit, és magát a fékrásegítőt, hosszabb állás után is kell lennie 2-3 fékpedál lenyomásáig rásegítésnak, utána szabad csak felkeményedni a pedálnak. A belső keringtetést szintén vákum állítja ennek is működnie kell, mert ha nem esetleg ott van lecsúszva cső. Elég alaposnak kell lenni, tehát az összes szóba jöhető csövet lehúzni, megnézni visszadugni végigkövetni a túlsó végét szintén megnézni stb, nem csak úgy ránézni hogy kb megvan minden. Alapból ennyi, majd valaki kijavít ha kihagytam valamit.
  27. 1 point
    Én úgy tudom a vezetékek színe nem teljesen egyezik meg amik a motorból kijönnek, de funkcióra ugyanaz.
  28. 1 point
    Biztos hogy finomabban ad gázt a tempomat, már csak azért is, mert egy-egy gombnyomásra 2km/h-van csökkenti vagy növeli a sebességet, már ez is nehezen csinálható a gázpedállal. Mondjuk azt nem tudom a bowdenesnél hogyan figyeli a sebességet, addig nem jutottam el hogy be is szereljem, volt ugyan sebesség jeladó az astrában de az csak 52km/h-ig adott infot, legalábbis a kijelzőnek, lehet hogy az Ecunak tovább is. Vagy csak simán a gázt tartotta terheléstől függetlenül? Hát lövésem sincs mi okozhatja. Élőadatot nem tudsz nézni, hogy ilyenkor mi történik, lambda érték stb módosul-e tempomattal, miközben pedállal nem?
  29. 1 point
    parasztba megoldottam 4es vagy 5ös csavar pont jó a szelep helyere de azért köszi a tippet
  30. 1 point
    A B1 Vectrákban nincs a műszerben a visszajelző lámpa csak a B2 es Vectráknál. Illetve a kábelezése is kicsit másabb elrendezésű és ezért a B1 műszerrel a B2 nem fog működni. Próbáltam. A B2 es Vectrákban sincs bekötve az a hiányzó egy szál vezeték.. Én azt bekötöttem és elvezettem ugye a visszajelző lámpához. A visszajelző működik ezáltal minden bizonnyal megkapja a 12 voltot Lefotóztam neked a kötegben lévő tempomat csatlakozóját de másak a betű sorendek némileg. A kábelek színe és a betűk is látszanak rajta remélem segítenek.. Továbbá lefotóztam a tempomat motort is amit B2 Vectrából szedtem ki. Ami nekem jelenleg az autómban van az is pontosan ugyan úgy néz ki de itt megjegyezném, hogy akitől vettem az azt mondta hogy B Omegából van..... http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=50120200503_112849.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=68520200503_113108.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=20320200503_113143.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=94320200503_112902.jpg Ha esetleg kellene vmit megnézni a vezetékkötegben akkor jelezz és meglesem, hogy a "valóságban" mi hova megy és milyen színű a vezeték....
  31. 1 point
    Úgy lassan, apránként jönnek elő a dolgai. Esedékes majd a kuplung cseréje, lengéscsillapítók, kavicsos lett a szélvédő sok helyen, hirtelen ennyi. Ja meg nemsokára, ha a mostani olaj kifutja a tízezret, vezérműszíj meg amit illik vele együtt. És akkor szeptemberben műszaki vizsga.
  32. 1 point
    Jó estét! Nincs is jobb egy szombat este nyolckor elvégzett benzinszűrő-cserénél. Még a gyári volt a küszöb mellett... igaz most lesz benne lassan 130k km. Na de a szűrőre menő 10cm gumicső, hát megfogtam és benedvesedett. Azért 24 évesen már produkálhat ezt-azt. De mostmár nyugi van ezzel is.
  33. 1 point
    Boldog vasárnap! Csináltam már egy kis háztáji videót, a múltkor beígértem, de gondoltam 4 méter pergamen helyett pár percben összefoglalom. Ha rossz lett, nyugodtan dislike-oljátok a francba, legalább több ilyet nem csinálok. https://youtu.be/G6yCa6rTBUs Savazás jöhet!
  34. 1 point
    Emlékszem amikor anyukám corsájánál mondta azt a szerelő hogy meg kell " kergetni" mivel, ő nem merte hát nekem kellett. http:// Amúgy nem javult meg, hibás EGR szelep és egy eltört gyertya miatt görbült szelep okozta a hibalámpát és a rángatást. De azért szedte a lábát. Aztán még nem is örült neki. http://
  35. 1 point
    Mert van ami csak itt elérhető :D
  36. 1 point
    Sziasztok! 2005-ös G Astra (Z14XEP) a következő hibát produkálja: első indításkor az óracsoporton minden jól működik, égnek a visszajelző lámpák, működik a műszerfalvilágítás, működik a fordulatszámmérő a vízhőfok mutató, az üzemanyagszintjelző és a kilométeróra is. Kb. 1,5-2 perc járatás után ha leállítom és újra ráteszem a gyújtást a mutatós műszerek nem mozdulnak, a kilométeróra mutatója a 0 körül egyhelyben rezeg. A gyújtás levétele után még néhány másodpercig tovább rezeg majd megáll. Ha az első indítás után nem állítom le minden óra jól működik. Ha hagyom állni kb fél órát, újra minden jól működik a következő indításig. Van valakinek valami tippje? Előre is köszönöm: Spityeg
  37. 1 point
    Sziasztok! 2005-ös G Astra (Z14XEP) a következő hibát produkálja: első indításkor az óracsoporton minden jól működik, égnek a visszajelző lámpák, működik a műszerfalvilágítás, működik a fordulatszámmérő a vízhőfok mutató, az üzemanyagszintjelző és a kilométeróra is. Kb. 1,5-2 perc járatás után ha leállítom és újra ráteszem a gyújtást a mutatós műszerek nem mozdulnak, a kilométeróra mutatója a 0 körül egyhelyben rezeg. A gyújtás levétele után még néhány másodpercig tovább rezeg majd megáll. Ha az első indítás után nem állítom le minden óra jól működik. Ha hagyom állni kb fél órát, újra minden jól működik a következő indításig. Van valakinek valami tippje? Előre is köszönöm: Spityeg
  38. 1 point
    Adagolón már állítottam észrevehető változás volt. Gondolkodom most egy nyitott rendszeren is. Valamint a turbo nyomást hogy leeht növelni? :D
  39. 1 point
    Magneti-marelli.Jó áron szokott lenni,jó márka.Egy vagy két év garanciát adnak rá,már nem emlékszem pontosan. Két és fél éve hibátlanok,pedig sűrűn járok rossz utakon. Novemberben műszakin 97%-osak voltak.


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.