Jump to content
OPEL FÓRUM

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/17/2019 in all areas

  1. 3 points
    Én is a generátort tippeltem volna ahogy Zotya. Nekem annyira ki volt a generátor, hogy kormányfordításra bezuhant 500-ra az alapjárat. Aztán elvittem felújíttatni egy autóvillamosságis palihoz, nem lett sokkal jobb pedig csapágy, fesz. szabályzó stb. minden cserélve lett. Vettem zsír új generátort - Delco Remyt. Soha többet! Reggeli hidegindítás, töltés 16V! szervó tiltás 1-2 percig aztán egész nap jó. Vettem helyette egy hivatalos Bosch szervízben felújított Bosch generátort a Cromax-nál azzal lett helyen megint minden és azóta is minden ok.
  2. 2 points
    Gázadásra nem reagál? Esetleg a tankszellőztető szelep a jobb oldali toronynál?
  3. 2 points
    Minden kedves fórumtársnak s szeretteinek Áldott Békés Ünnepeket kívánok!
  4. 1 point
    Szerintem a te Febi termosztátod is sokkal hamarabb nyit, mint kellene. Ugyanez a tipus van nekem is, de holnap lecserélem egy Behr-re - majd megirom mit tapasztalok. Amúgy az enyémen is észre lehet venni a kis csőnél pici könnyezést. Lehet, a Febinek ez a tipusa/sorozata sz*r?
  5. 1 point
    Álló helyzetben nagyon sok idő. Sokmindentől függ. Országúton 10 km 90-el elég kell hogy legyen. Ha garázsból indulsz és van kapunyitás, 5 km is elég a kb 90-hez. Ha jó a termosztát, nagyon picit fog ingadozni, hiszen fokozatosan nyit. 88-92 közöttire áll be nálam a z14xe. Álló helyben ezután már megy feljebb, klímával nyéron megy jóval feljebb. Hosszú motorfékkel 80 alá is hülhet. Ezer verzió lehetséges. Ellenőrizd, hogy eléri e az üzemi hőfokot, majd a venti fokozatokat. Ha ezek jók, akkor az jó. Nem kell túlmisztifikálni.
  6. 1 point
    Igen, van. Elvileg +3°C alatt nem kapcsol be, de nem a külső hőmérséklet számít, a védelem a szárítószűrő eljegesedése miatt van, szóval annak a hőmérsékletét nézi. Mivel ez meg a motortérben van, ha járatod egy kicsit a motort előtte, akkor akár még mínusz 10 fokban is be fogod tudni kapcsolni a klímát.
  7. 1 point
    Én eddig úgy tudtam, hogy +3 fokig működik a klíma, de már meg is cáfoltál XD Akkor most az új tippem -5 esetleg -10 fok.
  8. 1 point
  9. 1 point
    Alu teknőhöz gumi ó-gyűrű, acél teknőhöz réz alátét jár gyárilag általában. 8 szelepeseknél és dízeleknél láttam eddig réz alátétes tömítést. Mindenesetre aludeknihez biztosan gumi gyűrű kell. És alacsonyabb lehúzási nyomaték.
  10. 1 point
    Pontosítanék: a GYÁRI csavarhoz adnak tömítőgyűrűt. De vettem már olyan (utángyártott) csavart, amihez nem volt tömítés, igaz az 600Ft volt, a gyári meg 1600.
  11. 1 point
    A csavaron elvileg van egy tömítő gyűrű.Az elég./Már ha az a fajta kell/
  12. 1 point
    Nyugi először én is, még fényképet is kerestem a tartályról, mert amikor a sárvédőt renováltam kivettem a dobbetétet. Aztán jöttem csak rá hogy valószinűleg F astráról van szó.
  13. 1 point
    Most akkor megkeveredtem..nem F astra?
  14. 1 point
    A feleségem daewoojában ugyanakkor volt termosztát gond és ott egy fae volt az első ami nem lett jó majd vernet került bele az rendben van. Fater skodájába 2 hónapja már elsőre vernet került és az is jó. Részemről termosztát=vernet. Mivel én nem akartam már visszatenni ezért kalapáccsal kocogtatva vettem ki a rossz febi-t.
  15. 1 point
    Béla. A korábbi tulajnál eltörték a tükröt, és hibásan raktak be egy gagyit. Ezért az leesett. G-nél nem esik le magától a tükör. Gyanítom sajnos a többi hibád 90 százaléka is hasonló okból eredhet.
  16. 1 point
    T10 B8.5D a becsületes neve, így néz ki:
  17. 1 point
    Annyit tennék hozzá az előttem szólóhoz @Béla, hogy sajnos úgy néz ki kifogtál egy elhanyagolt autót. Nem minden G Astra ilyen, és ez nem is jelenti azt hogy a tied menthetetlen volna, ezek tulajdonképpen apróbb hibák amik egy ilyen korú autónál elég gyakran előjönnek, de kezelhetőek. Meg kell őket csinálni (nem túl nagy ráfordítással megoldható, lásd az előttem levő hozzászólás), és akkor ez a része rendben lesz, de magától nem javul meg. Egyébként számomra is úgy tűnik hogy az autód előző gazdája műszaki érdeklődésű ember lehetett mert bizony piszkálta az autót, emiatt volt a tükörlap kijőve az állító pöcökből, és emiatt törtek le a trafóhíd műanyag fülei is (mert piszkálták őket).
  18. 1 point
    Igen ,bocs azt nem írtam 2.8 V6 turbó
  19. 1 point
    Szilikonzsírt tudnám ajánlani, nagyon tág a hőmérséklet tartomány amiben lehet használni, nem kocsonyásodik, folyósodik és nem hagy kellemetlen szagot az utastérben, jah és a műanyagot sem bántja.
  20. 1 point
    Hali. Enyém is néha rakoncátlankodik.Én zsírral kentem be persze nem ujnyi vastagon aztán megjárattam jól .Tovább bírja mint a wd-40.Mást nem akarok vele mókolni mert akkor nehogy a hátramenet ne legyen jó.Inkább néha megzsírozom megjáratom.
  21. 1 point
    Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
  22. 1 point
    Mozgássérültként nem kezdek bele 5 fokos garázsban, de köszönöm a segítséget. Remélem nem indul be jobban a folyás, kibírja a telet, hogy jobb időben szétszedhessem.
  23. 1 point
    Hali.Hát valószinű ezek amit leírtál kiegészítve fűtőradiátorral.Valami nem tömít vagy lyukas.
  24. 1 point
    Ha jól láttam ilyen van nekem is, ott a szervóolaj tartály a tűzfalnál. Amúgy eltelt vagy fél év mire rájöttem hogy az elektromos ablakemelők nem csak gyújtáson, hanem simán bedugott kulccsal is működnek.
  25. 1 point
    Ha jól tudom elektromos szervód van neked is, először a töltést kellene ellenőrizni. A szomszéd pont úgy vette észre a halódó generátort hogy a szervó ment el neki időnként. Elég nagy fogyasztó érzékeny rá ha esik a feszültség valamiért.
  26. 1 point
    Úgy rémlik a központis olyan 3200-körül pörgött 130-nál a hengerenkénti meg már 3000 alatt volt. Az áttétel ugye nem változott csak több lett a ló nem fogta annyira a motort a terhelés.
  27. 1 point
    Valószínűleg regenerálni szeretne csak nem tud, mert már annyira el van tömődve a DPF szűrő, hogy dugulást okoz.....Nálam olyan is előfordult, ( úgy vettem a kocsit, hogy a szűrőt egy csővel átütötték.....), hogy egy nagyobb gyorsításnál darabok törtek le belőle és a hátsó dobban kötöttek ki, és ott csörögtek kedvemre.....
  28. 1 point
    Sziasztok! Önindító problémám nekem is volt, hátha segít: A lényeg, hogy nekem az önindító végén található fedelet le kellett szednem, a két menetesszárat meg kellett drótkefézni és jó lett.
  29. 1 point
    A youtube-on találni olyan videót is, amiben a pillangószelep alatti szívótorokban található fémlemezt ragasztják vissza a helyére, mert az ahogy áramlik a levegő a motorba ritmusosan nekicsapódik a házának és kattog. Nekem évek óta csattog így a motor, én nem merek neki állni a szerelésnek, szerelők pedig azt mondták emiatt nem szednék szét. Ha leveszed a pillangószelepet és benyúlsz a lyukon, kézzel meg lehet mozgatni ezt a lemezt és elő lehet idézni a csattogást. Ha ott van a probléma akkor ezt viszonylag egyszerűen ki lehet deríteni. Én ezt javaslom hogy nézd meg, hátha csak ennyi a baj, mert ezzel tulajdonképpen nem kell semmit csinálni nem befolyásolja a működést.
  30. 1 point
    Szerintem olajjal vagy adalékkal nem lehet hidrotőkét takarítani. Olyan minimális az áramlás rajta keresztül, hogy ha még érne is valamit az adalék rohadt lassan és nagyon kevés jut el belőle a tőkébe. A tőke takarítás módja az hogy kivesszük, szétszedjük, féktisztítóval elmossuk összerakjuk, megy vissza a helyére, ha jó lett örül, ha nem akkor csere.
  31. 1 point
    Elindult csak éppen nem járt minden henger csörgött rendesen.Aztán le is fulladt.2x Harmadik inditásra szépen elindult.Nincs itthon semmi amivel rátudnék mérni majd beszerzek valamit.
  32. 1 point
    Buék nektek is!
  33. 1 point
    Az övé ha jól vettem ki Z 14xe motoros az szíjas nem láncos.
  34. 1 point
    Persze. Leszedett kerékkel, tapogatva, pikk-pakk.
  35. 1 point
    Meg kell nézni hogy az izzó jól van-e a helyén.
  36. 1 point
    Igen, az akkor jó, ha kattog. Op-com kimenet teszteknél lehet ellenőrizni. Gyújtáson még én sem vettem észre, hogy kattogna.
  37. 1 point
    Az injektor mindkét végén van egy-egy O gyűrű egy ott tömít ahol bemegy a helyére a szívósorba egy meg ott ahol az injektorsor rámegy . Az sajna csak szétszedéskor derül ki hogy sérül-e valamelyik én szilikont fújtam oda ( ami nem biztos hogy nem duzzasztja meg a tömítést) de még így sem sikerült mindegyiket épségben kiszedni. Mondjuk nekem volt plusz így össze tudtam legózni 8 darab épet. http:// Sajna én sem találok sem cikkszámot, se méretet, így nem tudom mondani hogy ha kell megnézem van-e még ép tömítés. Szerk: ezt találtam: https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/opel/a04/g/28/ 90541911 https://www.autodoc.hu/jarmu-alkatreszek/oem/90541911
  38. 1 point
    Talán csak kód indexet kell beállítani, mint sok más esetben. Igaz G CID-el nincs tapasztalatom, de én azt próbálnám első körben. OP-COM-al meg lehetne nézni! Na meg is találtam: Z22SE motornál, 13 vagy 25 a kód, évjárat és kerékméret függvényében!
  39. 1 point
    Ne blankolj, lehet venni átalakítót gyári ISO vs. akármi formációban, több típushoz is. Nagyon talán keresni se kell, nagyobb Media Markt-okban is kapsz. Amúgy a gyári csati ahogy az előbb is írtam, ISO formátumú, neten könnyedén megtalálod a lábkiosztását.
  40. 1 point
    Nem érdemes összehasonlítani a Suzukival. Hiszen sokkal jobb autó, nem kérdés. Egy kézi vésőt sem lehet összehasonlítani egy vésőkalapáccsal. Sajnos ha nem jó autót fogsz ki, mindegy milyen márka. Egy Astrának 10-15 évig tuti nincs baja, ha be vannak tartva az előírások. 2-300e km-t elmennek bontás nélkül. Sajnos ha már sokadik tulaj, szar karbantartással, akkor lehet kevésbé bírja mint egy Suzuki. De azért mert jobb. A H-ra ez már nem igaz. Ha nem reálisan nézzük, akkor egy Zsiguli ezerszer jobb autó mint egy Carrera GT. Mert a Porsche darabokra törik ha a tanyára kimegyünk vele nyélgázon. Szóval nyugi! Jó autó ez, ha jó példányt vettél! Egy index kapcsoló hiba, meg egy olajszivárgás az ne legyen problémának sorolva. Ha annak látod, akkor szerencsés vagy, mert nem szoptál még autóval! Sok sikert! Türelmet, és élményt az autóhoz! Fiatal évjáratok tuti nem eszik az olajat, csak ha elcseszték őket, akkor annyit mint bármelyik másik. A kesztyűtartő el szokott törni tizen év alatt, ha erőltetik. Közép állásból lenyomáskor törik állítólag. Ami volt nekünk a családban pár, egynél sem tört el. Amit használtam vettem, annál igen. Van az a leesési mennyiség, és magasság, amikor egy forrasztás elenged egy panelen. Csak úgy mint bármelyik autónál. 5 perc alatt javítható. Tizen év alatt meg természetes, ha egy tömítés ereszt. Veterán autóknál senki nem foglalkozott vele. Az újaknál meg 5 év után szivárog. A G több mint 10 évet kibír szivárgás nélkül. Szerintem jó!
  41. 1 point
    Én akarom majd úgy csinálni, ahogy Te mondod. A szerviz csak egy 20cm -es darabot fogatott rá csőbilinccsel a törött cső végére illetve a szűrő csonkjára....
  42. 1 point
    Köszi.Amit lehetett mindent végigzsíroztam a váltószoknya és a gomb alatt. 10C körül oké, alatta nem. Van esetleg még más típushibája is?? Sok helyen olvastam az olajfogyasztást. Azzal lehet valamit kezdeni? Előtte 13 éven keresztül egy suzuki swift sedan glx-em volt, minek soha semmi baja nem volt. Szinte semmi olajat nem evett. Kizárólag a kopásból eredendőket cseréltem csak. Azért cseréltem le, mert a lányomnak meglett a jogsija, és nem mertem azzal elengedni. Hozzátenném, csak az fikázza a suzukit, akinek még nem volt. Elsőre nekem úgy tűnik ez az opel g astrára váltás tévút volt. Amit vásárlás után vettem észre: első kinyitásra letört a bal oldali íves rögzítője a kesztyűtartónak. Szivárog az olajgomba alatt az olaj, illetve a szelepfedél alól is. Az index kapcsoló önálló életet él, kattogtatja az országúti relét, miután vissza vette az automata az irányjelzést. Az már csak hab a tortán, hogy megdöglött a távkapcsoló elektronikája. Ha valóban igaz az az olajfogyasztás, amiről itt egyesek beszámolnak, akkor ez a kocsi keverékkel megy!!??
  43. 1 point
    Ja a sminktükör. Mint utólag kiderült fordítva szereltem be, úgy kellett volna hogy amikor felhajtom becsukja a tükörfedelet is. http://
  44. 1 point
    Meg is néztem (bár nemtom' hogy kell képet közvetlenül betenni, tényleg, hogy?) és az egyik csati sarus, a másik csavaros. A sarusról jön egy 10 centis vezeték, annak a végén egy 1 pines csati van. Gondolom ez az a szál lenne, ami a hagyományos, kieg. műszer nélküli gombának a pozitívja, tehát ez megy piros kannácskához a műszerfalba. A test az test mindenhol, ez tiszta. A kieg. műszeres gombán ugye 1-el több az érintkező, ez pedig a csavaros. Ez neked gyárinak kell hogy legyen mert amúgyis benne volt a kocsiban, na ez megy a kieg. műszerre pozitívnak, máshogy nem logikus. Gondolom a műszer(ek) nem lett bolygatva sem a piroskannácskás műszerfalban sem a kieg. műszer mögött (ott sem lehet összekeverni mert egy 4-es sorcsati van és ez a tiedben felbecsülhetetlen gyári cucc) Egyszerűen hülyebiztos, nincs mit összekeverni, tehát egy választ látok racionálisnak: a nagy szerelgetések közepette a két + közül az egyik letestel, mondjuk egy alkatrész alá került vagy csavarfej alá, az meg jól meg lett tépve és nyekk.
  45. 1 point
    Hogy egy totalcar cikkből idézzek: "Az érintett autók rég nem garanciálisak, és bár a leggyakoribb típusok, tehát az első esztergomi Suzuki Swift, vagy a szentgotthárdi Opel Astrák nem veszélyeztetettek, számos márka rengetegféle régebbi és újabb motorkonstrukciója nem etethető E10-es benzinnel."
  46. 1 point
    Vegulis nem okvetlenul kell az akkut lekotni; eleg kiszedni a megfelelo biztositekokat. Ahogy nezem, a REC-ben levo 1. biztositek tartozik az elso ablakokhoz, de nem biztos, hogy ez eleg, mert valahogy a kozponti zarral is kapcsolatban van, amit az UEC visz, igy annak is el kene venni a tapjat... Szoval ha nagyon meg akarod orizni a BC ertekekeket, akkor behatoan kell tanulmanyozni a kapcsolasi rajzot
  47. 1 point
    Én az egyik radiátorral küzdők így a lakásban. Le voltak szerelve és visszarakáskor megsérülhetett az egyik tömítés. Víz nem jön ki, de minden lehüléskor levegőt szív be, állandóan légteleníteni kell.
  48. 1 point
    Legyél Te is Klubtagunk! Csatlakozz a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületéhez! Légy részese a klubéletnek és támogasd tagságoddal az opelforum.hu oldalt és éves találkozókat a Hungarian Blitz Weekendet! A klubkártya ára, 2003 óta változatlanul 5.000 Ft Kiknek ajánljuk? Minden olyan Opel-esnek! Akik szívesen lépnek be, mert fontosnak tartják a klubéletet. Akik támogatnák egy adószámmal rendelkező egyesület munkáját. Akik szeretnének minél színvonalasabb Opelos találkozón részt venni és nem mindegy számukra milyen minőségű az. Akik már rendelkeztek tagságival és MOTE klubtagok szeretnének lenni újra. Akik használják, értékelik kedvezményeinket. Kedvezmények: Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó Benefit Barcode kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30% MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE! Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel A jelentkezés menete: Regisztráld magad a www.opelforum.hu oldalon! A regisztráció folyamán töltsd ki megfelelően a személyes adataidat Nézelődj, olvas, írj a fórumon. Ha úgy érzed vegyél részt pár találkozón . Amennyiben szimpatikus a társaság, akkor csatlakozz hozzánk! Fizesd be a kártya díját, mely a belépéstől számítva 365 napig érvényes. A fizetés módja átutalás, vagy bármely Budapest Bank fiókban bankszámlára befizetés. Számlaszám: Budapest Bank: 10100826-02289900-01003004. Közleményben írd meg a fórum neved. A befizetést jelezd nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre.
  49. 1 point
    Csattogó hidrotőkések figyelem!!!!!!!!!!!!! Ez egy állandóan visszatérő probléma, ami orvosolható, de csak addig amíg az új hidrotőkék tönkre nem mennek!! Ellenőrizzétek a hengerfej olajnyomás-szabályzó szelepét is, tisztítsátok meg az olajlerakódásoktól, főleg a zárófelületet, a szelepfészket. Mert ez természetesen általában el szokott maradni az olajcseréknél is. :omg: Mivel nincs elég olajnyomás a szerencsétlen hidrotőkék meg csattogó hanggal reklamálnak a pucolásért. A nap szlogenje: "csak egy pucolás és elmúlik a csattogás" :D
  50. 1 point
    Szia! Úgy látom, hogy bajban vagy az EGR-rel. Ezzel nekem is megygyült a bajom, de nagyon egyszerű a takarítása. Egy kicsi figyelmet igényel. Először is lehúzod róla az elektromos csatlakozót. Megkeresed a tövénél a két darab csavart. Ha jól emlékszem torx-os imbusz kell hozzá. (Én a takarítás után kicseréltem őket normál hatlapfejűre.)Kicsavarod, majd leveszed. Itt jön a képbe a "takarítószer". Ez nem más, mint közönséges nitrohigító. Kell még egy ecset is, amivel a pucolást végzed. Érdemes azt is megcsinálni, hogy a szelepet először beleteszed egy nagyobb edénybe és annyi higítót öntesz rá, hogy ellepje. Érdemes néhány órára bennehagyni.A siker garantált. Arra kell figyelni, hogy a szelep tengelye ne sérüljön meg. Az áztatás előtt nyomd be, hogy a szelep belsejébe bejusson a folyadék. Ne aggódj, anitro nem árt az szelepnek! Jó munkát hozzá!


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.