Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2019-02-25 in all areas

  1. 2 points
    Na, akkor írom hogy én hogy szoktam. Tapasztalataim szerint (és 18 év alatt párszor szedtem szét vectrát :D ) ez a leggyorsabb, legegyszerűbb, és legkevésbé roncsolásos módszer. Kezdésnek ki kell kapni a kesztyűtartót a helyéről, ha még benne van, alul a lábtér burkolatot le kell venni, utána légzsák nélkülinél kivenni a kt. fölötti tárolóból a gumilapot, két oldalt kipattintani a kis műanyag ajtót (alját, de van is bevágás, utána picit lefelé húzni), majd nyitott kt. ajtónál kirántani az egészet magunk felé. Légzsákosnál ez nincs, ott csak simán ki kell tekerni a 4 csavart ami a kt-t fogja, és kész. Ha ez megvan, akkor már a háromból két bowdenhez hozzáférünk a fűtésbox jobb oldalán. A bowdenházat nem egyszerű, de ki lehet pattintani anélkül hogy eltörnénk, a végét már csak ki kell akasztani. Nehéz szóban leírni, de valahogy úgy kell lepattintani, hogy a hengeres részt a hüvelykujjunkkal nyomjuk bele a saját fészkébe, miközben a fület pedig nyomjuk/fordítjuk lefelé. Ha csak simán a fület akarjuk nyomni akkor tuti hogy letörik. A harmadik bowdenhez két dolog nem árt, az egyik, hogy gyári legyen a rádió, vagy ha nem az, akkor ki kell húzni, mert ha mögötte van 5m vezeték, nem fog beférni a kezünk. A másik a vékony(abb) kéz. Bár nekem se túl pálcika a karom, de még befér. Szóval be kell nyúlni a kt. felől kb a rádió magasságában a műszerfal mögé, a kormány irányába, és ott lesz a harmadik bowden. Na most aki már látott ilyet szétszedve, az tudja hol van, és megoldhatja így, aki nem, annak meg javaslom a km-óra kiszerelését, onnan rálátni a harmadik bowdenre. Km-órához a km spirált le kell húzni a váltóról, mert nem fogja kiengedni. 14 évesen még fel tudtam nyúlni a biztitábla mögött hogy lehúzzam a spirált az óráról, ma már nem menne. :D Ha ez megvan, akkor már csak a tekerő, és a gombsor csatlakozói fogják. A háttérvilágításhoz meg annyit, hogy gyárilag egy, azaz egy darab izzó van benne, annak a fénye jut el a plexi vezetőn át mindenhová, vagy ennyi idősen már inkább nem jut, mert az apró repedések a plexin útját állják. Én javaslom az egész hóbelevanc ledezését, annak a megvalósítását már mindenkinek a fantáziájára bízom.
  2. 1 point
    Igen így van, igazából így logikus feltenni ( ha nem is emlékszik rá hogy hogyan volt) mert a hengerfej beljebb van mint az elosztó így azért hajlik arra be a fül. Ha ez vigasztal, egyszer voltam márkaszervízben fényszórót állíttatni, és mire hazaértem a kábelen lógott az indexem, mert a szerelő annak a csavarját tekergette nem a fényszóró állító csavart.
  3. 1 point
    Ez a negy modul csak az LS CAN buszon log, tehat azon nem tud kommunikalni az OpCom. Lehet maga a kutyu beteg, esetleg a csatlakozo. Ha a kocsi muszerei mukodnek, akkor valoszinutlen, hogy a kocsival lenne gond. Mozgasd meg az OpCom-ot a csatlakozoban, lehet, hogy csak ott nem erintkezik rendesen.
  4. 1 point
    Jaja azok szeretnek kirázkódni. De alapból nézegetem a motorteret szinte minden másnap, nekem ez a fóbiám ( is. )
  5. 1 point
    Mókás, de nekem ugyanez volt - a vadonatúj Pierburg EGR szeleppel jó ideig semmi hibakód, csak rángatás és amúgy gázadásra megvolt azért a teljesítmény, de így utólag visszagondolva sokkkkkal gyengébb volt a motor, csak nem tűnt fel, mert megszoktam a rossz szeleppel (+ meghajtottam pályán is, hátha csak tisztulni akar, de hiába). Ha az EGR csatornák el vannak tömődve, akkor hiába tökjó az EGR szelep, akkor is rángatni fog. Persze nem zárható ki a trafósor és egyéb gyújtásprobléma, de azért azt fülre is lehetne hallani, ha rendszertelen lenne a járása (meg a nézése...bocs). Gyertya csere amúgy tényleg jól jöhet, mert már nem friss darabok, de szerintem nem az lesz a probléma.
  6. 1 point
    A trafó hiba sok mindent tud eredményezni, nehezen indulást, rángatást, égéskimaradást - utolsó általában hibakóddal jelenik meg. Nem feltétlenül kell egyből cserélned, mert drága alkatrészről beszélünk, nehéz a kizárása hacsak konkrét hibakód nem utal rá. Csere - véleményem szerint - gyári vagy minőségi márkára! Neked azt hiszem elektromos gázpedálod van. Kell lenni olyan értéknek ami a gázpedál %-os kitérését mutatja. Nekem bowdenes a gázpedál és a "scan my opel" alkalmazást használom, ott pl. fojtószelep állás néven fut ez a paraméter. Üzemanyagnyomást OBD-vel nem fogsz tudni kiolvasni, csakis megfelelő eszközzel, általában a üzemanyaghíd vizsgáló szelepén keresztül. Nekem pl. majdnem egy évig tartott mire egy üzemanyagnyomás mérést követően sikerült kiderítenem, hogy a benzin nyomás szabályzó szelepem tönkrement és emiatt indul nehezen - csakis üzemmelegen - az autó. Hidegen - melegen is ezt csinálja?
  7. 1 point
    Ha nem felejtem el ma megkeresem. Másnak is ígértem pár pint belőle. Legalább neki is teljesítem az ígéretem ;) A csatit szét kell szedni. Van benne egy lila színű villa az rögzíti a pineken. Ha kihúztad akkor óvatosan ki kell pattintgatni körbe a fekete részt. Vigyázni kell el ne repedjen. A vezetékek tövét érdemes befúlyni wd40-el könnyebben csússzanak keresztűl a csatlakozón. Elég sokat kínlódtam vele lévén 14 éve nem volt bolygatva.
  8. 1 point
    nem tudom pontosan milyen a fogaskerék, de az omegában kitörött egy foga, 3D nyomtatóval csináltam párat... kép barna az eredeti, hiányzik 1 foga
  9. 1 point
  10. 1 point
    Úgy néz ki az olajgomba volt a ludas, az újjal elalszik indítás után a visszajelző, járattam egy fél órát ventilátor-indulásig üresben, kicsit pörgettem álló helyzetben, aztán mentem egy kört, fent megjelent az olaj, jónak tűnik. Köszönöm a segítséget.
  11. 1 point
    Átlagos felhasználásra szinte bármelyik jó (én a Corsába Starline-t raktam ami egy olcsó márka, de arra az évente csak városban lefutott 5000km-re megfelel), de pl. a Bilstein B6 egy jó kompromisszum a sportosság és a kényelem között.
  12. 1 point
    Nem olyan ritka sőt elég gyakori itt a kábeltörés. Én is javítottam már ezt a kábelkorbácsot, csak én kivettem mert a hűvös volt és a pincében jó melegben dolgozhattam. Nincs mit!
  13. 1 point
    Ja nem azzal szenvedtem, hanem belül felcsavaroztam a vezérlőt, de a kábel kívül maradt és nem ment fel a borítás. Aztán a tankszellőztető mágnesszelep a régi kötegen a DIS mögött volt az ECU tápcsatlakozóval egy lemezen, az újon az EGR mögött véget ért oda kellett egy új lemez konzol. A kutyaszőrt meg kend a hajadra, nekünk is van elég a gyapjas yorkie mammutból... Remélem az utolsó eset volt, hogy valami megette az autót...
  14. 1 point
    Esetleg ki lenne kopva a fojtószelep poti skálája? Kábé pont a közepes fordulaton van legtöbbet használva nem? Ha van multimétered ki tudod mérni, akkor legalább tudod hogy ez jó.
  15. 1 point
    Szia, Nem, vegyél rendes OP-COM kábelt. Az hozzáfér az ABS modulhoz is.
  16. 1 point
    Na urak, újra él a szekér. A bontóban álló egyetlen egy, facelift előtti '94-es X16SZ kábelkorbácsát elhoztam. Összedugtam mindent mindennel. Azóta újra működik. Bxameg kiszedni fél óra volt, összerakni 2.5...
  17. 1 point
    Tudom, ez nem egy hirdető oldal, de ha valaki tud érdeklődőt kérem írjon. Itt tuti szakértő kezekbe kerül, nem valami h.lyegyerek tapossa majd az elaő fáig.
  18. 1 point
    Nekem most ilyen szokott lenni ha melegen például boltba vásárlás után induláskor elindítom. Valamelyik tőke tök üresre ereszt szerintem. Van nálam egy másik garnitúra használt, de nem vagyok benne biztos hogy megéri játszani vele. Olyan 8X2 ezer forintért már van új.
  19. 1 point
  20. 1 point
    Az izzó a szivargyújtóval egyben van. (legalábbis nálam)
  21. 1 point
    Nekem is a g astrae van benne. Pont most vadászok hozzá kulcsot mert a régit osszetortem. Viszont két féle van belőle, és egyik a másikkal nem kompatibilis. Illetve a retesz funkció nem fog vele működni.
  22. 1 point
  23. 1 point
    Igen az M8 a hátsó, még az is lehet amit írtál, ott elég gyakori a kábel megtörés, aztán elég ha letestel a karosszériához.
  24. 1 point
    Sajna nem nagyon szinte semennyire. Ha kiveszed a fűtéscsövet ami mögötte van és a szélső befúvóhoz vezeti a levegőt, akkor kicsit jobban, azt viszont agyhalál visszatenni. Először szerintem próbáld meg a reléket kicserélgetni bontóban nem kérnek értük sokat, az kevesebb munka mint a vezetékeket gubancolni. Aztán multiméterrel vagy próbalámpával lehet nézegetni van-e "áthallás" két vezeték között az ablaktörlő motor a kapcsolókar és a biztosítéknál nézve. Ha nincs rajz de szeretnéd bogarászni, akkor itt van: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0800.jpg Ugye balra lent az M2 a törlőmotor felette a K8 a reléje és az felett van a kapcsoló.
  25. 1 point
    Szia! Az is lehet, hogy szimplán besz..t a kapcsolód. 3 ropiért én lehet cserélném, nem szenvednék vele. Persze vannak tőlem okosabbak.
  26. 1 point
    Alapból nem is a lóerő/kiló aránnyal van baj, hanem azzal hogy sokan spórolásból alapjáraton autóznak, ezért tűnik erősebb autó is lomhának. 70-ről elindulnak előzni 5-ben, aztán mennek a másik autó mellett 3 kilométert. Meg kiértnek a lakott területről 60-ál szúrnak egy 5.-et ( vagy már alapból abban voltak)aztán szép komótosan elkezdenek gyorsulni. Nem nagyon forgatják a motort 2000-fölé.
  27. 1 point
    Az emulátor mellett valóban nem kellene a lemez mivel ugye lehúzod az egr csatiját ( így nem működik többet)erre kötöd rá amit veszel, de csak akkor ha zárt állapotban van a szelep. De ha nem teljesen zárt, akkor továbbra is szívj a motor a kipufogó gázt, így jobb lefalazni lemezzel, és akkor többet nem kell vele foglalkozni.
  28. 1 point
    Az igaz, hogy maga a tömítés készlet filléres tétel de ha gáz van, akkor ebben a korban érdemes úgy számolni, hogy kevés lesz egy tömítéskészlet. Szét lehet kopva a belseje, a tengely is kopott lehet a tömítés élénél...Legfeljebb kellemes csalódás ér...talán annyit tennék hozzá, hogy ugye említettem én is a komprifelújítást de viszont ha amúgy teljesen jó, nem veszít gázt, Isten őrizz hozzányúlni. Szóval csak úgy - miért ne, ha már a kezemben van - alapon nagy hiba piszkálni, legalábbis magyar viszonyok közt. Több elcseszett felújítást láttam mint jót. Sokkal többet. De legalább van ilyen opció is. Hűtőből lepróbált jó állapotú bontott mellett érvelek, nálam alaptétel, hogy egy megfelelő bontott alkatrész mindig jobb mint egy utángyártott. Merthogy itt is a magyar viszonyok. Saját és munkahelyi pofáraesések miatt van ez a véleményem.
  29. 1 point
    Xe cuccai is ugyanazok, vagy az ne, csak a bak más minimálisan a nivopalca miatt. Igen, kondibol mindenképp az újat javaslom, meg akkor már expanziós szelepbol is, azt szívás ha beepitve cserélni kell. A párologtatót meg mindenképp nyomáspróbazni kell, ha nem akar abból is újat az ember. Tömítések filléres tétel. Kompresszorhoz parezer Ft a felújító készlet, amúgy vagyonokert csinálják. Azért a felsoroltakon kívül van bőven ami bontottan jöhet. Fűtésbox, cső, kaszni eleje, venti, kábelezés, tartó bak, kompresszor, stb.
  30. 1 point
    Klimabol ugye játszik a vectra is, de ha gyári, akkor pl a fűtésbox, klímás motortarto, kompresszor az jó az astrae is. Cserélni csak a. Műszerfali köteget kell, aminek jelentős része kimegy a. Motor térbe is. Mindenképpen csak az újabb fajtát érdemes betenni,. Ami alapból hosszbordas szijas. A régi, aminek a nagy buci szárító szűrője van, az még r12es gazhoz való, és abból nem is. Passzol semmi az új rendszerhez. Plusz kis kasznizas, atbokni a. Tűzfalat,. És. Feltenni előre a klímás duplaventis keretet. Ha minden megvan hozzá, és nem először szed szét calibrat az ember akkor egy nap alatt megvan. De kényelmesen egy hétvége alatt beugrik sorozessel.
  31. 1 point
  32. 1 point
    Itt le van írva minden
  33. 1 point
    Wow...Suzira váltottál? Gratula! Sok balesetmentes km- kívánok az új autóhoz! ( halkan jegyzem meg,ez év Január 28-án én is eladtam az enyémet, Vitarát vettem szintén 1.4T ). Uhh...bocsi mindenkitől ha szétoffoltam a topikot. Természetesen a fórumot továbbra is látogatom,mert a családban van még G Astra,ezért jól jön a sok hasznos infó,amit itt a márkatársaknak ezúton is köszönök. Sok sikert a járgányhoz!
  34. 1 point
    Amúgy volt valami teszt, hogy a régi légzsákok manapság is akkor és úgy nyílnak, ahogy azt eltervezték. Egy bőven huszonéves autónál és 30 éves konstrukciónál nem a légzsák lesz a fontos tényező ha jól sejtem, akad más félnivaló ha kontakt van. Nadehát nem lehet rettegés az élet, legyünk már optimisták! Saját véleményem szerint a no airbages kormány szebb, már amennyire szépnek mondható a vectra-belső és a fogása is jobb, valamint talán könnyebb beleszaladni egy bőrösbe. Nem vagyok nagy bőrpárti de kormányban és pár kiegészítőben jöhet, csak ülni ne kelljen rajta.
  35. 1 point
    Ma sokat haladtam. Kijött a fűtésbox, a kormányrúd kormánygéppel miegymással, a szervó, és a klíma teljes rendszere. Bár utóbbit 100% hogy nem úgy ildomos bontani mint én, vagy csak más ha emelve van az autó, vagy van akna, és segítség, vagy épp NINCS bennt a motor-váltó. Kicsit megküzdöttem vele. Hazahoztam a kábelkorbácsok egy részét, van 2-3 pont ahol vágtam ezt javítom forrasztom, és a csomiajtóét, aminek cserélem azt a szakaszát, ahol csukódik az ajtó. Úgy döntöttem ez az ajtó át lesz szerlve, mert jobb állapotú a mostaninál. Így kiszedve átnézve hála istennek azt látom, 1-2 pont kivételével nem piszkálták meg a kábeleket, szóval használható. Van azonban néhány csati, ami pl. üresen hevert itt ott eldugva. Van-e jelentőségük nem tudom, de arra gondolok a kötegek későbbi bővíthetőségre vannak kialakítvan, akár ülésfűtés, miegymás, vagy nem tudom. Gondolom, mert pl. 2 csati közvetlenül a vezető és anyósülés elötti szőnyeg alá volt dugva. Másik kettő a váltókulissza tövébe. Összesen 3 kábelkorbácsot szeretnék felhasználni az 1.4XE-ből. Az utastéri világítás, központi zár stb. tehát a teljes beltér. A műszerfalé, és a motortérben az, ami a világításra, indexekre stb.-re megy. Az SE motorvezérlőtől pedig az SE fejig megkapja a sajátját. Gyakorlatilag 100%-os átvezetékelés, a mostani állapotról az utolsó cm-ig. Beépítés elött, amit tudok rá csatlakoztatni azt rádugom, még kinnt a placcon, így ellenőrzőm minden rendben működik-e. Voltak még érthetetlen kötések a motortérben, de azokat ha jól láttam, akkor a gázosítás miatt csinálták, azok a pontok ki is maradnak, mert vagy az ECU-tól érkezőn vannak, vagy csak minimális átfedés volt, amit szét tudtam választani. Azt hiszem, holnaptól az előkészületeken van a hangsúly, így hogy a bontással nagyjából végeztem. Többit csak akkor, ha lesz helyem, mert most minden fullon van. Viszem a hengerfejet sikoltatni, ( elötte csekkolom milyen hf. tömítéshez jutok hozzá ) rendezem a kábeleket, az egyik ködös egy lába törött azt javítom, és utánanézek a klímának, hogy hová milyen új tömítést kell, és tudok venni. A többi eddig fejben összerakva rendben lesz. Ha mégsem, arról úgyis tundi fogtok Néhány kép a jelenlegi állapotról de elötte egy kis poénkodó, amit elküldtem üzenetben munka közben: Szöveg, és kép, sorban: --- https://kepkuldes.com/image/6xHKZ5 --- Kéket vagy a zöldet vágam? Szerintem a zöldet! Várj! Nem inkább a kéket....? Jó, legyen a kék. Várj várj! Az előbb még a zöldet akartad! --- https://kepkuldes.com/image/6xH94e --- Csak a zöldet kellett volna. --- Hoztad a macskát?!!!! --- Ja ja https://kepkuldes.com/image/6xHkf4 https://kepkuldes.com/image/6xHlEL https://kepkuldes.com/image/6xWWXF https://kepkuldes.com/image/6xWKod https://kepkuldes.com/image/6xW1E2 https://kepkuldes.com/image/6xWJll https://kepkuldes.com/image/6xWxF7 https://kepkuldes.com/image/6xWPRQ https://kepkuldes.com/image/6xWwhR https://kepkuldes.com/image/6xWyPZ https://kepkuldes.com/image/6xWEcV https://kepkuldes.com/image/6xWRzm
  36. 1 point
    Én meg csak betámasztom a kulcsot a lengőkarhoz és ráindítok. :D
  37. 1 point
    Valószinűleg 91-ben még nem mentek annyira rá a fogyasztói társadalomra hogy ne figyeltek volna a mérnökök a motor tartósságára. Így azt gondolom, jó így ahogy van. Bár azt ugye nem tudjuk hogy az olajszűrők milyen változáson mentek át 20-25 év alatt. Lehetséges hogy akkor még bennük volt a visszacsapó szelep, de azóta már nem mindegyikben.
  38. 1 point
    A szűrő a kesztyűtartó mögött található, ennek kiszedéséhez T20-as torx fej szükséges. a kesztyűtartót rögzítő 6 db csavart ki kell csavarni a kesztyűtartó világításának a csatlakozóját le kell húzni ekkor az utastérszűrő ház láthatóvá válik Behr rendszer esetén a fémkapcsokat kell lepattintani, Delphi rendszer esetén a csavaranyát kicsavarni régi szűrőt kihúzni, újat becsúsztatni. (Ez sokszor elég macerás, az után-gyártott szűrők sokszor vastagabbak a kelleténél, ezért harmonikaszerűen összecsuklanak betoláskor. Ezen egy hajlított drót, vagy pálca használatával lehet segíteni.) Arra figyelni kell, hogy a szűrön található légáramlat iránya az autó orra felől az utastér felé mutasson. visszaszerelés fordított sorrendben, a lámpa csatlakozóját ne feledd! 1. csavarok 2. lámpacsatlakozó 3. kapcsok 4. szűrő 5. 1év után (10ekm) régi és új 6. helyes irány Forrás: Astra G Okosságok, Stofl
  39. 1 point
    A vezérlés felöli enyhén kormos... :D
  40. 1 point
    3.2 Váltó rudazat beállítás Amennyiben kapcsolási, váltási nehézségeket tapasztalunk, egyes sebességek nem, vagy nehezen kapcsolhatók, érdemes elvégezni a váltórudazat-beállítást, amely a következő módon történik: Itt található a pozicionáló két furat. Ezeket kell összehozni 5-ös fúrószárral, vagy mint én, egy 5-ös csavarral. Ezután, de inkább előtte (mert akkor még egyenesen áll) fellazítod a bekarikázott csavart, (az X-re még visszatérek) egy 13-as dupla hosszabítós crovával, vagy ha van akna, akkor lentről. Ezt a dugót kihúzod, és addig forgatod az X-elt tengelyt, amíg be nem tudsz dugni egy 5-ös fúróhegyet. Onnan tudod, hogy jó a bedugás "mélysége", hogy akkor már nem tudod elforgatni a tengelyt, ha jól csináltad. Egy kis viszonyítás: ennyire kell bemenni a fúrószárnak. Ha megvan, a csavart meghúzod a crovával, fúrószár ki, dugó be, a sebváltókarnál csavar ki, szoknya vissza, kinyomott kuplunggal minden fokozatot tudni kell kapcsolni. Próbakör. Öröm ét bódogtág! Amúgy itt a stift, amit cserélni szoktak, és amit x-eltem a csavar mellett az a fekete műanyag összekötő, amit még lehet cserélni, ha a stiftcsere nem vált be. Állítólag van fémből is. A stiftet 650ft-ért láttam, (van akinek kettő kell) ezt a fekete biszbaszt 2-3 ezer körül. (Az árak 2009 februári adatok) Alkatrész cikkszámok: - csapszeg: 07 58 915 - A váltórúdon van egy gumigyűrű, aminek a kopása a váltókar lötyögését okozza, annak a cikkszáma: 07 38 789 Szerző: zotya975
  41. 0 points
    A kék, barna és fekete vezetékeknek ez közösítése lehet, itt így szokták. Le kellene szigetelni, ha nincs rendesen. Zotya vezeték diagramja mellé még ezt tudod megnézni, ez a vezetékek kiosztása: https://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/OPEL-Car-Radio-Wiring-Connector.htm Az a része a hármas csatinak ahova 10 érintkezőt lehetne betenni, az a gyári TID/MID kijelzőhöz van a gyári rádióval. Ha nem gyári rádiód lesz, az felesleges. A többit kell ellenőrizni rajz szerint, mert ahogy látom a többi is vágva volt, csak le van zsugorcsövezve. Még annyi van, hogy opelnél más rádióval, ha jól emlékszem a sárga és a piros vezetéket fordítva kell bekötni, akkor nem felejti el a beprogramozott állomásokat. Okosabb/újabb rádiókban már bonthatóra/felcserélhetőre csinálják ezt a két vezetéket.
  42. 0 points
    Sziasztok! A mai nappal véget ért az Opeles korszakom. Köszönöm mindenkinek a segítséget az elmúlt 15 évben. Remélem az új gazdája is úgy fog rá vigyázni mint én. Üdv minden fórumozónak!


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.