Jump to content
OPEL FÓRUM

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/28/2020 in all areas

  1. 3 points
    Igen, szeretem én is dokumentálni az ilyesmit. Nem tudom, lesz-e 444.444 km-es képem... Amúgy szerintem én már nem fogom eladni ezt az autót, értelmes pénzt már nem lehet érte kérni, FogatlanJóskák kezébe meg elvből nem adnám. Többször megjártam vele Horvátországot, Olaszországot, Ausztriát, stb., hozzám nőtt teljesen a 19 év alatt, legfeljebb youngtimer, később oldtimer lesz majd, vagy ki tudja...
  2. 3 points
    Sziasztok! Régen jártam erre... Mai napon „kerek kilométert” értünk meg a géppel: 333.333 km
  3. 3 points
    Sziasztok. Kicsit elhavazva és sajnos időhiány miatt nem tudtam itt lenni. Elnézést kérek mindenkitől. Remélhetőleg mostmár lesz időm irni is ,meg itt lenni. Szép napot mindenkinek.
  4. 2 points
    Megvan a műszaki a Rekordra. Előbb azonban a hátsó sárvédők kerék mögötti alját kellett kicserélni, illetve a pótkeréktartót kihegeszteni. Valamint a jobb szélső kormányösszekötőt cserélni. A műszaki vizsga akadályait simán vette, minden tökéletesen megfelelt, pedig a co méréstől és a bal első lengéscsillapító állapotától tartottam. De ezekkel sem volt probléma. Következő lépés nyáron lesz, mikor tovább folytatom a kasztni kijavítását.
  5. 2 points
    Ha már otthonmaradásra vagyunk ítélve, gondoltam kitakarítom a fojtószelepet. Meglepően retkes volt. Csak egy jó tanács. Nem érdemes csavarhúzóval, vagy más fémmel kapargatni, mert nagyon össze lehet karcolni, miközben a kormot szedjük le vele. Én egy fogkefe nyelét faragtam el véső formára és azzal lazítottam fel a rárakódást. Nem volt itthon EGR szelep tisztító, így maradt a brigéciol, meg a féktisztító, fogkefe, ecset, tiszta pamutrongy. Előtte levettem az akku sarut. Amit már többször írtam továbbra sem győzöm a csövekből kitakarítani a kapucsínó szerű szutykot kb két heti rendszerességgel. Tegnap is levettem az olajsapkát és a pára szállt fel belőle.
  6. 2 points
    Hidegben álló helyzetben is bekapcsol a klíma kompresszor, de ennek is vannak feltételei. Van hőmérséklet és nyomás feltétele is jól működő rendszer esetén. A ventillátorok nem a klíma kapcsolására indulnak, hanem a klíma rendszer nyomás hatására. Ezért lehet hogy 5 másodperc múlva indul/indulnak a ventik, lehet csak 2 perc múlva. Lehet olyan, hogy alsó határon van a gáz mennyiség. Ekkor még indul a kompresszor, de a venti alacsony külső hőmérsékletnél lehet 10 perc után sem kapcsol be. Ezt monitorozni, és ellenőrozni OP-COM-al könnyen lehet. ELM327 és scanmy opel alkalmazással a venti relék állapotát és klíma gázt is lehet nézni. Tévedés hogy a klíma bekapcsolása indítja közvetlenül a ventiket. Alapvetően két féle rendszer van benzineseknél. (dízelt nem ismerem) 1 vagy 2 ventis. 2 ventis hűtés modulos stb.... A ventik indulása és a forgási fokozatok nagysága függ a klíma nyomástól és a hűtővíz hőmérséklettől is. Kár találgatni, dugj rá valamit, és egyből választ kapsz mindenre. Ha keveset van használva egy klíma, akkor azért szökik el a gáz, ha tömítetlen a rendszer akkor azért. Több oka lehet mindennek. 1 ventilátoros esetén Kb 12-13 bárnál indul az első fokozat, és 10-nél leáll, ha a hűtővíz hőmérséklete kb 99 fok alatt van. Mert ha eléri a 99-et akkor elindul a nyomástól függetlenül. Amíg nem csökken kb 95-ig a víz hőfok.
  7. 2 points
    Na sziasztok! A felvételt opcomból még mindíg nem szerkesztettem meg, de már eléggé felesleges.. De azért kíváncsiságból megcsinálom. A probléma lent van map szenzor csöve.. Pont belül repedt el nem láttam.. És hiába fújkáltam féktisztítóval nem pörgött fel szóval lehet ez a módszer hülyeség is.. Kíváncsi leszek a reggeli hülyéskedése is megszűnik-e valamint a rángatás.. Bár szerintem a rángatás az ez miatt lehetett.. Ugyan is pont mikor vákumnak kellett volna lennie akkor nem volt vákum így azt hihette valahogy a motorvezérlő, hogy nyitva a fojtó szelep.. Bár mivel az ecu tudja a fojtószelep helyzetét is poti miatt mivel a 2 szenzor gyakorlatilag ellent mondott egymásnak nem értem miért nem dobott rá lámpát.. Tényleg elég buta szegény motorvezérlő..
  8. 2 points
    Helló! Febi-vel az a legkisebb gond. Mikor megpróbálod beszerelni észreveszed hogy a ház kialakítása sem stimmel és úgy kell beerőszakolni a helyére és ráadásul ugyanúgy hamarabb nyit mint kéne. Teljesen használhatatlan. Én így jártam vele és még néhányan itt a fórumon. Nekem a vernet termosztátok váltak több autómárkánál is. Nem írtad hogy melyik kódú motor van benne nekem a 2003-as Z14XE-hez TH6856.92J cikkszámú kellett.
  9. 2 points
    1970-ben az Opel forradalmasította a középkategóriát. Az Opel Ascona teremtette meg a sportlimuzin fogalmát, rövid karosszéria-túlnyúlásokkal, elsőrangú vezethetőséggel és kiváló menetdinamikával. Egyszerre jelent meg sportos kétüléses, négyajtós, és az első, kirándulós hangulatú, életstílus-kombi kivitelben. Az egészre aztán a Manta tette fel a koronát, egy karakteres kupé, az Asconáéval közös műszaki alapon – az Opel mai platformstratégiájához hasonlóan. Ezáltal érhette el széles vevőkör a gyönyörű kupét. Mint már az Opel GT-vel 1968-ban, Rüsselsheim ismét álomkocsit adott a népnek. Álomkocsiként jelent meg 1970-ben a csodaszép kupé, a Manta Ugyanabban az évben rajtolt a sokoldalú Ascona sportlimuzin és életstílus-kombi Az Opel már akkor épített nagyon különböző autókat közös platformra Walter Röhrl Opel Asconával győzött a rali Európa- és világbajnokságon Az újdonság az Újvilágba is követte a GT-t, jól ment az Egyesült Államokban – ilyen nemzetközi karrier kevés Opelnek sikerült. Ma a Manta és az Ascona első generációja a rajongók kedvence, és jóval az újkori ára felett szerezhető meg. 2020-ban ünnepli az Opel a két legendás kocsit, amiben részt vehetnek a márka kedvelői is: mindjárt, a rali-idény elején a két generációból hat Manta és Ascona áll rajthoz a Bodensee Klassik futamon (május 7-9.). Kereken száz Manta és Ascona A nagyszabású fellépése pedig június 28.-án lesz a klasszikusok rüsselsheimi találkozóján. Harmincezer látogatót várnak a születésnapi buliba! Természetesen padlógázt ad a sok Opel-klub is, csúcspontként a Manta szakértő és gyűjtő Manfred Henning által szervezett összejövetellel, szeptember 25-27.-én. Stílszerűen a Balti-tengernél, Timmendorfer Strand helységben rendezik meg, ahol éppen ötven éve bemutatták a Mantát a sajtónak. Modelloffenzívával indult neki az Opel a hetvenes éveknek Az Ascona és a Manta új középkategóriájú modellként debütált 1970-ben. A két- és négyajtós Ascona éppen beillett a Kadett és a Rekord közé. Ráadásul új trendet indított el, hiszen a Voyage lett az első életstílus-kombi egy német autógyártótól, korát messze megelőzve. Sportos testvérmodellje, a Manta, párhuzamosan megnyitotta a családi sportkupék növekvő szegmensét. A két típus alváza, futóműve és hajtástechnikája azonos volt, mindkettőben 60-105 lóerős négyhengeres motorokat alkalmaztak. Aszfalton és murván egyaránt sikeres sportgépnek bizonyult a limuzin: Asconával lett Walter Röhrl és navigátora, Jochen Berger 1974-ben rali Európa-bajnok, majd 1975-ben az Akropolis ralival megnyerték az Opelnek az első világbajnoki futamot. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült, a Manta A-ból ugyanebben az időszakban 498.553-at gyártottak. Timmendorfer Strandból indult a Manta A sportos kupé, amelynek rája-emblémáját a tengerkutató Jacques Cousteau fotói alapján tervezték, 1970-ben mutatkozott be, hozzá illő helyen, a Balti-tenger melletti Timmendorfer Strandban. Az Opel új területre lépett a Mantával: „Az autó, amelyet ma Önöknek bemutatunk, egyik modellünket sem teszi elavulttá, hanem eddigi programunk hatásos kiegészítője, újonnan keletkezett igényt elégít ki“, állt az akkori sajtószövegben. Az újszerű, sikkes és sportos Manta megfelelt a korszellemnek. Nagyon mentek akkor az attraktív, családi kupék. Erősödött az individualizmus, és tetszettek a kupé sajátos vonalai. Már az értékesítés első teljes évében, 1971-ben, egyedül Németországban 498.553 példány talált gazdára. A Manta padlóváza, futóműve és motorja azonos volt a testvérmodell Asconáéval. Az aktuális motorgeneráció újdonságaként az 1,6 literes négyhengeres 68 lóerőt adott le – sőt az S-kivitel 80-at. A Manta legnagyobb teljesítményű motorja az 1,9-es, négyhengeres S lett, 90 lóerővel, az Opel Rekordból. A Manta-család belépő modellje 1972-től az 1,2-es, 60 lóerős volt, majd ugyanazon év novemberében a Manta Berlinetta egészítette ki luxusfelszerelésű variánssal a programot. Sportkormány, fűthető hátsó szélvédő, halogén-fényszóró, elektromos ablakmosó és műanyag-borítású tető tartozott alapfelszereléséhez. Az ötéves gyártási idő alatt számos különkiadás gazdagította a portfóliót, például a „Holiday“, a „Plus“, a „Swinger“ és a „Sommer-Bazar“, egyaránt jobb felszereltséggel, de mérsékelt árral. 1974-ben jelent meg a Manta GT/E csúcsmodell, 1,9 literes motorja Bosch L-Jetronic befecskendezéssel adott le105 lóerőt. A korszak stílusához illően a Manta GT/E lemondott mindennemű krómozásról, díszítései matt feketék voltak. 1975 áprilisában, röviddel a Manta B debütálása előtt, jelent meg az utolsó különkiadás, a GT/E-n alapuló Manta „Black Magic“, fekete fényezéssel és narancsvörös csíkkal az oldalán. Az Ascona 1970 októberében, a Torinói Szalonon jelent meg Felszerelésében, motorjaival és méreteivel az Ascona, mint „az ökonómiai tökély új középosztálya“ passzolt hézag nélkül a Kadett B és a Rekord C közé. Ezt a szerepet eddig a Kadett „Olympia“ luxusváltozata töltötte be. Az Ascona két vagy négy ajtóval, normál- és luxuskivitelben készült. Független első futóművében teleszkópos lengéscsillapító egészítette ki a csavarrugót, a merev hátsó tengelyt két hosszlengőkar és Panhard-rúd vezette. 1,6 literes, 68 lóerős négyhengerese mellett egy nagyobb sűrítésű S-változat állt rendelkezésre, 80 lóerővel. Mint a Rekord nagyobb négyhengeresében, ennek is a hengerfej oldalában helyezték el a vezértengelyét („camshaft-in-head“ – cih). 1972 márciusától kínáltak jutányos belépő modellt is, 1,2 literes, 60 lóerős ohv-motorral. Nagy figyelmet keltő újdonság volt a modellprogramban az Ascona Voyage. Nem klasszikus kombiként lépett fel, hanem a fiatal család szabadidő-autójaként, amelyben magukkal vihetik a kerékpárt vagy a gumicsónakot. Ez lett a mai életstílus-kombik előfutára. Először csak L‑változatban készült, csak 1974-ben társult hozzá a fényűzőbb kivitel. 1971 tavaszán az Ascona 1,9 S és az Ascona SR egészítette ki a választékot. Az SR-t 80 lóerős 1,6-os S-motor hajtotta, vagy 1,9-es, 90 lóerővel. E két motort lehetett először kombinálni az Opelnél gyártott háromfokozatú automatával. Az SR-felszereltség – újdonságként a kombik szegmensében – kapható volt a háromajtós Voyage modellhez is. Az Ascona SR-ben megvolt a győzelem képessége. Az Opel-Euro-Händler csapat kétajtós kocsijával állt Walter Röhrl és Jochen Berger 1974-ban a rali Európa-bajnokság rajtjához. Nyolc futamból hatot megnyerve lettek bajnokok, addig el nem ért, maximális 120 ponttal. 1975-ben, röviddel a típusutód, az Ascona B megjelenése előtt, Walter Röhrl és Jochen Berger győzött az Akropolis ralin, behúzva az Opel első győzelmét egy rali vb-futamon. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült.
  10. 1 point
    Igy van ahogy tgabika írja, annyival egészíteném ki, hogy a g astrában tök ugyanez a vezérlő és a kulcs. Mindenképp összetartozó vezérlőt és kulcsot szerezz, mert a kulcsot hozzátanítani csak opcommal lehet, azt meg a vectrában nehéz dugni bárhova is. :D
  11. 1 point
  12. 1 point
    Vivaro B első hangszóró csere: Sajnos a B Vivaro hangrendszere sokkal gyengébb, mint az A-é. Egyáltalán nincs magas hangszóró, az első ajtóban levő mélyközép hangzása pedig kritikán aluli. Én egy Hertz komponens szettet választottam, hogy a magas hangok ne az ajtó aljából jöjjenek. A magasaknak a tükör háromszöget szemeltem ki, mert a műszerfalon nagyon bután nézett volna ki a saját kiemelő keretével. Mivel új az autó, sajnáltam a gyári műanyagokat szétfúrni, ezért csergőből rendeltem egy pár másik borítást. Az ajtókárpit leszedése előtt engedjük le az ablakot. Szedjük le a tükörháromszög borítását. Majd szedhetjük le az ajtó behúzójának külső borítását. Ehhez az ablak felől széles és lapos szerszámot, lehetőleg ne csavarhúzót, mert nyomot hagy a műanyagon, nyomunk az ablak felőli felső él alá. Itt végig kis fülek kapaszkodnak a kárpithoz. Nekem lassan végighúzva sikerült kiakasztanom a füleket. Most már csak a fém klipszek fogják. Ezt erősen megrántva lehet oldani. Ez alatt van két torx csavar, amit ki kell csavarni. A következő csavar a belső ajtónyitó alatt van, egy kis kerek fedél alatt. A fedél felső részén van egy kis horony, itt kis csavarhúzóval be kell feszíteni, és kipattan. Fontos, hogy ne nyomjuk be a csavarhúzót, mert letörik a fül. A következő csavarok a kárpitot körben fogják: kettő felül a sarkoknál, kettő pedig alul, a térképzseb alatt. Ezután már csak a patentok tartják. Én rendes kárpitpatent kiszedővel nyúltam alá, és óvatosan rángattam, de egy patent így is eltört. Ezért szétszedés előtt érdemes 1-2 darabot beszerezni, mert egy üzletben sincs raktáron. A felső részen az ablaklehúzógumiba van beakasztva. A gyári hangszóró popszegecsekkel van rögzítve. Láttam olyat, aki hidegvágóval verte le őket. Én azonban ezt brutálisnak tartom, ezért 8-as fúróval fúrtam le őket. Az új 160 mm-es hangszórót Opelhez való kiemelőkerettel szereltem be. Természetesen ennek a furatai nem stimmeltek a gyárival. Beszereztem még Opel/Renaulthoz való hangszóró átalakító kábelt. Teljesen feleslegesen. Nem stimmelt a gyári csatlakozóval. A bal oldalra ugyan felhasználtam, de a jobbra már nem tettem be. A hangszóróra egy közepes és egy kis méretű csúszósaru megy, a csatlakozóba két kis méretű apa csatlakozó kell, de meg kell reszelni, hogy ne érjenek össze. A kiemelőkeret felfekvő felületén ki kellett reszelni a kábelnek egy kis csatornát. Én karosszériatömítővel és 3 csavarral erősítettem az ajtóhoz. A neccesebb a magashangszóró beszerelése. Itt nagyon kevés hely van, ezért mindenképp érdemes lemérni a kiválasztott hangszóró mélységét. Szerencsére a készletben nagyon vékony hangszórók voltam, igy gond nélkül befértek. Első lépésként az egész műanyag külső felületét leragasztottam maszkoló szalaggal, hogy ne karcoljam össze. Majd visszaraktam a helyére, és rárajzoltam a műszerfal ívét. Utána felrajzoltam a hangszóró helyét, figyelve, hogy a mélysége miatt elférjen. Ezután 4-es fúróval körbedúrtam a felrajzolt körön belül, majd reszelővel kijavítottam a hibákat. A vezetéket a lenti hangszórótól kezdve vittem fel,na gyári köteghez erősítve, hogy ha le kell szedni a tükrör, maradjon elég kábel a takaróelem félrehúzásához. Végül mehetett vissza a kárpit. Arra azonban figyeljünk, hogy a kárpit közepén van egy illesztőstift, aminek pont a lyukba kell illeszkednie. Végeredményben a magas hangok végre megjöttek, azonban ez a hangszóró típus, a neten található véleményeknek megfelelően, kevés mélyet ad, igaz azt tisztán. De egyelőre marad. Talán egy mélyláda egészíti majd ki a későbbiekben. Több kép: https://app.box.com/s/jrfjxquy27cpuw1c7umlcc07986seev4
  13. 1 point
    Na akkor sorban. Klímás: ha a klímás csak gázt tölt, oda ne menj. Az nem klímás, hanem csaló. Egy klímás megméri, hogy mennyi gáz van a rendszerben, lefejti. Ezután nyomás próbát végez. Ha az ok, akkor feltölti gázzal, olajjal, jelölővel a rendszert. Ezek áltak a kérdések jelentős részére választ kapsz. Klíma kapcsolás: Ha az előzőeken túl vagy, akkor lehet ellenőrizni, kapcsol-e a kompresszor. Ha kapcsol, lehet tovább menni, ha nem kapcsol, meg kell mérni, hogy a tekercs kap-e 12V-ot. Ha kap, mágnestekercs szakadás, ha nem kap, akkor diagnosztika a követekző lépés. Ventik: Ha kapcsol a kompresszor is, akkor a ventik működése a kérdés. Ezt lehet találgatni, de géppel két néhány perc. Ha nem sikerült csatlakoznod, akkor kérj segítséget a környékeden, valaki majd csak. Itt a környékben gyakran olsagatunk adatot, tesztelünk egymásnak, én szívesen szoktam segíteni annak aki nem pofátlan. OP-COM-al nem csak a gáz nyomást tudod ellenőrizni, hanem a venti fokozatok kapcsolását, működését, víz hőfokot és ezek hatására történő kapcsolásokat. Ha a kompresszor nem kapcsol be, az előzőek alapján lehet kevés gáz, rossz hőmérséklet érték, mágnestekercs hiba, motor vezérlő hiba, fűtés panel hiba, relé hiba, biztosíték hiba. Stb. Hűtőt könnyű kilyukasztani, de a te 1 ventis esetedben a víz hűtőn van a venti, nem a klímáén. Nem valószínű, hogy megütöttétek..
  14. 1 point
    Ha megy a kompresszor, akkor nagy baj nem lehet. (relatív) Van valamennyi gáz/nyomás a rendszerben. Szenzoroknak van valamilyen jele. A 3 leggyakoribb hiba talán, a gáz elszökése (neked maradt még benne), a mágnestekercs szakadása( ha indul a kompresszorod jó), és a venti előtét ellenállás szakadása (lehet nálad ez a baj, vagy az elégtelen nyomás (szörcsögő hang is utalhat erre akár) OP-COM-al ellenőrizhető). Messze is vagyunk egymástól, meg most amúgy sem jó össze ülni, így sajnos nem tudom megnézni neked.
  15. 1 point
    Ha esetleg valakit érint: https://www.vezess.hu/hirek/2020/03/19/muszaki-vizsga-veszelyhelyzet-rendorseg/
  16. 1 point
    Köszönöm, a segítséget.
  17. 1 point
    Azért kihalt a fórum mert sajnos kevesen vannak itt Merivások... Én sem az vagyok, de annyit tudok segíteni hogy kimásoltam neked a gyári kézikönyvből a hátsó ülésekre vonatkozó részt, hátha ez segít (ha esetleg nem lenne meg). Amúgy ha jól értelmezem, a kézikönyv csak annyit ír hogy ne legyen teljesen hátradöntve az a háttámla amikor tologatod az ülést...
  18. 1 point
    Hi guys I'm Filipe, the creator of this trip/board computer project. I received some e-mails from hungarian guys to talk about the project and they told me about a forum with a tutorial similar to what I did in my language, and I think I found it =) I'm glad to see that this project went so far (I'm from Brazil). I created it because I always wanted to get this type of information in my Corsa C and it needed to be a simple and cheap way to get a board computer. Our only option at the time was to get a MID but they are very expensive here. This project was my first with Arduino so some portions of the code have a rudimentary structure that I was rearranging and getting better. As the time passed I found the need the recreate the project from scratch and it resulted in a completely new project with a lot of problems solved including the use of interrupts to read the injector and speed pulses, timer circuit with automatic data saving to eeprom when the car is turned off and calibration directly through the menus, without the need to do upload a new code, and so on. Unfortunately our lives change and I was unable to continue the new project (I got unemployed and went through some financial difficulties). It almost went to nothing but it changed when a guy (a friend now) reach me asking if we could do a partnership where he would manufacture and sell the new version. Anyway I'm happy to see the project here with updates. I'm not working directly with it anymore but feel free to send a message, ask advice on how to read a new sensor, etc. This was always the intention with this project. My email is at the beginning of the code and for who are interested I have a very humble youtube channel where I show some of the projects I did in my car: https://www.youtube.com/user/VcanseiV Smith, thanks for this tutorial and for translating the menus. Thank you all. ------------------------ Google translator: Sziasztok srácok Filipe vagyok, az utazás / fedélzeti számítógépes projekt alkotója. Kaptam néhány e-mailt magyar srácoktól, hogy beszéljenek a projektről, és egy fórumról meséltek nekem, amelynek oktatóanyaga hasonló ahhoz, amit én az én nyelvemen tettem, és azt hiszem, megtaláltam =) Örülök, hogy ez a projekt olyan messzire ment (Brazíliából származom). Azért hoztam létre, mert mindig is akartam megszerezni az ilyen típusú információkat a Corsa C-ben, és ennek egyszerűnek és olcsónak kellett lennie egy fedélzeti számítógép beszerzéséhez. Abban az időben egyetlen lehetőségünk volt egy MID beszerzése, de itt nagyon drágák. Ez a projekt volt az első az Arduino-val, így a kód néhány részének alapvető felépítése van, amit átrendeztem és egyre jobban fejlődtem. Az idő múlásával szükségessé vált a projekt újbóli újratelepítése, és egy teljesen új projekthez vezetett, ahol sok probléma megoldódott, ideértve a megszakítók használatát az injektor és a sebességimpulzusok leolvasására, az időzítő áramkört automatikus adatmentéssel az eeprom számára, amikor az autót kikapcsolják és közvetlenül a menükön keresztül kalibrálják, új kód feltöltése nélkül, stb. Sajnos az életünk megváltozik, és nem tudtam folytatni az új projektet (munkanélkülivé váltam és pénzügyi nehézségekbe kerültem). Majdnem semmi, de megváltozott, amikor egy srác (most egy barát) felkeresett hozzám, hogy megkérdezzük, tudnánk-e partnerséget kötni, ahol gyártaná és eladja az új verziót. Mindenesetre örülök, hogy itt látom a projektet frissítésekkel. Most már nem dolgozom közvetlenül vele, de nyugodtan küld üzenetet, kérjen tanácsot egy új érzékelő elolvasásához, stb. Ez a projekt mindig is volt a célja. Az e-mail címem a kód elején van, és akik érdeklődnek, van egy nagyon szerény youtube-csatornám, ahol megmutatom néhány projektet, amelyet autómban végeztem: https://www.youtube.com/user/VcanseiV Smith, köszönöm az oktatóprogramot és a menük fordítását. Köszönök mindent.
  19. 1 point
    Nem mindegy milyen autóból veszed! Ezért írtam hogy faceliftes B Vectra (elvileg '99 utáni, de biztosabb ha 2000 utáni évjáratból keresel) riasztó nélküli centrálvezérlője jó csak neked, az viszont Plug'n play. ;) A facelift előttieké ha jól tudom infrás, nem rádiós, a gyári riasztósokénak meg más a frekvenciája, azért nem jó. Ha sikerült ilyet találnod és adják hozzá a kulcsokat is (ennek igazából az elektronikája (a gombos része) a fontos, mert így nem kell semmit sehova rátanítani), akkor csak rádugod a vezérlőt a mostani helyére, másoltatsz hozzá egy kulcsszárat hogy azért a gyújtáskapcsolóba be tudd rakni és kész is. Valami ilyesmi kell neked, azt most nem tudom hogy ez faceliftesből van-e konkrétan, de ezt keresd: (szerk.: a modul jobb felső sarkában levő kétbetűs kódot érdemes nézni: a képen a DA jelű pont nem jó, ez ugyan faceliftes, de gyári riasztóshoz való, neked EK, CG és CH jelűek jók.)
  20. 1 point
    Szia . Elküldtem PÜ-be a cégnevet , amúgy a közösségi oldalon találtam meg őket , ott felvéve velük a kapcsolatot egy hét múlva már asztalomon volt a szenzor. Szóval nagyon korrektek.
  21. 1 point
    Hát, h azt a cikkszámú centrálvezérlőt vetted amit egy hozzászólással fentebb írtál, akkor attól félek, sehogy. Ha jól értelmezem amit írtál, kulccsal nyílik-záródik az összes ajtó, de te azt szeretnéd hogy távirányítóval is működjön, jól gondolom? Ha igen akkor sajnos rossz hírem van, a fenti cikkszámú centrálvezérlő nem távirányítható (Vectra A-ban és Calibrában meg Astra Classicban illetve Omega A-ban soha nem volt ilyen, az pedig ezekhez való). Ha távirányítható centrált szeretnél, akkor B Vectra facelift utáni ('99-től) centrálvezérlőt kell keresned (a facelift előtti nem jó!), ráadásul gyári riasztó nélküli autóból (ez fontos!), ez kicsit nagyobb méretre és 2db csatlakozó van rajta, de azzal ne törődj: csak dugd rá azt a csatit ami neked van (az egyik csatlakozóra pont rá fog menni), és összetanítva (gyújtást ráadod és magadra zárod az ajtót a távirányító gombjával. Viszsa fog nyitni rögtön, hiszen rajta van a gyújtás, de ezzel kész a feltanítás) az autóddal máris kész a távirányítós centrálzár. Ugye az egyértelmű hogy másik (távirányítós) kulcsházat is kel szerezned hozzá, elektronikával? Legjobb ha olyan helyről veszed ahol a centrálvezérlőhöz adják a két kulcsot is. Tuti hogy működik, Calibránál én is így csináltam, azóta is teszi a dolgát...
  22. 1 point
    Nem hiszem hogy kapsz választ mert ez tényleg senki nem szereli. Én szinte mindent szétszedek, de a biztonsági övnek is csak a másik részét a feltekercselőt bontottam már szét. Azt esetleg megpróbálhatod, hogy keresel bontóban egy eldurrantat, ami ugye már értéktelen, mert semmit nem lehet vele kezdeni, valószinűleg odaadják olcsón, és azt megpróbálod szétszedni, ha sikerül akkor átmented belőle azt a részt ami a tiédben, kopott, törött..stb. Ha aztán kimerültek a lehetőségek, mégis csak venned kell egyet 10 ezerért hiszen adott esetben az életed múlik rajta, annak meg ugye nincs ára. Gyanítom pont azért ilyen drága mert tudják hogy úgyis megveszik.
  23. 1 point
    Szia. Nekem injektoros a Rekordom, így ebben ķonkrét segítséget nem tudok nyújtani. De van pár vállalkozás, akik karburátor felújítással foglalkoznak . Érdemes megkeresni őket, hátha tudnak segíteni. Esetleg keresd meg Dedeó Gyulát, ő is nagy szakértője az öreg Opeleknek. A strohm.hu oldalon találsz elérhetőséget hozzá.
  24. 1 point
    Elvileg mennie kéne.Attól függ milyen állapotban van a kompresszor.Ha még jó ill.ujszerű szinte semmi hangja nincs de idősebb példánynál már lehet hallani.De legjobban jobb ha szemrevételezéssel megnézed.Esetleg a külső tárcsán egy kis kréta vagy valamilyen jelölést csinálsz és ugy könnyebben meglátni hogy forog-e.
  25. 1 point
    Hali.Motorháztető felnyit.Klímakompresszornál figyeld a külső tárcsát forog-e ha nem forog akkor nem működik.Az ékszij forgatja a szijtárcsát ha bekapcsol a klíma akkor a külső tárcsát berántja és együtt forognak ekkor hajtja a kompresszor dugattyúit.
  26. 1 point
    Mielott nekiallsz cserelni, ki kell merni oket, mert nem biztos, hogy ez gyertya hibat jelent. Ha meg a gyariak vannak benne, akkor elvileg ki kell jonniuk, de csak ovatosan, elotte WD40-el jol befujva, stb. Ha mar csereltek oket, akkor barmi lehet...
  27. 1 point
    Köszönöm a tippeket. Eredetileg nem akartam visszatölteni a régi olajat. Mire előálltam a szűrési ötlettel, már meg lett véve és beletöltve az Eneos Premium Hyper 5W-30 olaj, mert az volt elérhető a helyi boltban a Valvoline helyett. Talán csak bebeszélés, de úgy tűnik még szebben is jár a motor és jobban gyorsul.
  28. 1 point
    Nekem is mindegyik máshogy szólt. Szerintem még az sem mindegy hogy sikerül beszerelni, az előszűrő mennyire nyomódik neki a doboz aljának. Volt hogy ugyanannak visszaszerelés után kicsit más lett a hangja.
  29. 1 point
    Köszi!A gyárit szinte nem hallottam alapjáraton,az utángyártott ahhoz képest eléggé zúg.
  30. 1 point
    Ez ilyen, ha rövid távokat teszel meg, és nem tegnap volt olajcsere. A vízpárával emulziót képez az olaj, és ezt látod. Ha kihúzod a nívópálcát, azon is hasonló lesz. Ha letörlöd a sapkáról ezt a cuccost, visszatekered, kis idő múlva letekered, a párát is tettenérheted.
  31. 1 point
    jah...bocs :D látom akkor neki írom újra :D
  32. 1 point
    Az olajszűrő szerintem nyomóágban van , így szerintem ez az első "állomás" az olajpumpa után, én is visszatenném átszűrés után, bár nem fog túl gyorsan átfolyni a rongyon.
  33. 1 point
    Én visszatölteném.Egy rongy vagy textil darabon átszürném.Az edény alján egy kis mennyiséget hagynék.Az esetlegesen leült szennyeződés miatt.
  34. 1 point
    Karosszéria állapotára figyelj oda, ha lehet nem rohadjon. Km futásról meg, ahogy írtad is: állapotot nézd nem a futott km-t. Aminek volt gazdája azzal nem lesz komolyabb baj, de ezek már nem új autók. Kell számolni sok eshetőséggel. Pl a szívósor hibától sem kell megijedni. https://www.szivosor.hu/
  35. 1 point
    Huh, akkor megnyugodtam... 77777 km http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=773Clipboard01.jpg
  36. 1 point
    Akkor nem csak az én mániám a fura számokat fényképezni... http://
  37. 1 point
    Ritkán veszek cikkszám alapján alkatrészt, tényleg csak akkor ha máshogy nem találom meg. Alapból autó márka, típus, motorkód, évjárat elég ahhoz hogy behozza az adott alkatrészt onnantól kezdve már el lehet dönteni hogy melyik márkát-árkategóriát választod. Szerény véleményem szerint a "gyári " alkatrészben csak addig lehetünk biztosak amig azt a gyártósoron építik be az autóba. Sohasem hallottam még olyanról hogy amikor a gyári eredeti talpa-gömbfej stb 300ezer kilométer után tönkrement a következő amit szintén " gyárinak" veszünk megint kibírt volna ennyit. Persze nyilván nem sokan vesznek "eredetinek" árult alkatrészeket hiszen egy komplett futómű felújítás kis túlzással megközelíteni az autó értékét. Amúgy is mókásak ezek az "eredeti " alkatrészek, mert a Bosch tudomásom szerint gyári beszállító volt, elég sok opelban van Bosch pumpa és ha tönkremegy eldöntheted hogy ilyet veszel bele vagy " eredeti gyárit" majdnem 4X ennyiért. Ami nem tudom micsoda hogy még a gyárinál is jobb-drágább. http://
  38. 1 point
    Köszönöm kingblue, zotya975, én is ezt az infót találtam a "Haynes" féle szerelési útmutatóban https://1drv.ms/u/s!AmFzErbuVCYSeQAn1IoPip8_YLw?e=xkDY3V https://1drv.ms/u/s!AmFzErbuVCYSegHn2VpqDBH1T8g?e=odeWQp már csak az a furcsa, hogy egy hivatalos Opel márkaszerviznek, -több heti utánaérdeklődés után- fogalma sincs egy nem túl ritka Opel rendszeres karbantartási munkáiról?
  39. 1 point
    Tapasztalatom szerint 10% körül mutat többet, olyan 99 körül van a mutató, akkor GPS szerint pont 90. Nyári gumival kisebb az eltérés ott olyan 97 körül van a mutató amikor 90-nel megyek, pedig ugyanakkora a mérete.
  40. 1 point
    Szerintem a "szeleptőke" nevű alkatrész a hézagoló, szóval nem hidrotőkés. https://opel.7zap.com/hu/car/a04/e/7/24-0/
  41. 1 point
    Hali. Én is ugy tudom hogy nem hidrotőkések.Hézagoló lapkát kell cseréléni.
  42. 1 point
    Le kell festeni.Lehet rendelni szinkód alapján .Nagyobb sérüléshez spray formátumban is.
  43. 1 point
    Sikerült egyik szervizben tech2-vel átprogramozni a cid kijelzőt. Szuperül működik minden. Köszönöm a segítséget!
  44. 1 point
    Esetleg.. talán csak annyit bátorkodnék hozzáfűzni, hogy. Feltételezem, mivel ez a kérdés volt fórumtárstól, így nem szakmája az autószerelés, és hitelesített vonalzóval sem rendelkezik a hengerfej vizsgálatához. Ha csak a saját véleményemet írom, a síkolás - nyomáspróba, szelepek köszörülése, szelepszár szimeringek cseréje mind történjen meg gépműhelyben. A henger furatokat én nem csak kifujatni szoktam, ( bár nekem nincs is kompresszorom tehát kézi megoldással ) de a csavarokat tetejétől aljáig 4-5 alkalommal beleengedem a hengerbe, mindegyik után szépen letörlöm. Így tuti nem marad benne semmi. Mikor leveszed a hengerfejet, a kis furatokat, víz járatokat érdemes megóvni az esetlegesen belekerülő szeméttől, vagy épp cigicsikktől. Tömítőpasztára még szükséged lesz, én a fekete Mannolt szoktam használni, ez fog a HF. és a vez. tengely ház közé kerülni. Mindenhová új tömítés megy. Plusz motortól függően, 1 tűzkarikára is kelleni fog. ( kipufogóhoz ) Összerakásnál, mikor felkerül a vez. tengely ház, érdemes kicsit olajjal meglocsolni finoman a vez. tengelyt, himbákat, majd mehet rá a szelepfedél. Vezérlés visszarakása után, indítás elött, kézzel átforgatni a motort, nem akad-e össze. Bár nem tudjuk mi a motorkód.
  45. 1 point
    Üdv! Röviden: leengeded a folyadékokat, vizet és az olajat, lekötöd az akkut. Leszerelsz minden útban lévő sallangot, kábeleket, csöveket, ( víz, kipufogó) bontod a vezérlést. Fokozatosan spirál alakban körbe haladva kivülről befelé haladva oldod a hengerfej csavarokat , majd teljesen kiveszed azokat. Leveszed a hengerfejet félreteszed. A blokk felfekvő felületét megtisztítod, a hengerfej csavarfuratokat sűrített levegővel kifújod. A hengerfejen ellenőrizni kell az egysíkuságot, ha erre nincs lehetőség ( vagy kiderül hogy szükség van rá) leszeded róla a szívócsonkot és a leömlőt, és elviszed egy műhelybe síkba köszörültetni. Ekkor érdemes a szelepzárásokat ellenőrizni, a szelepszár szimeringeket cserélni, termosztátot cserélni. Ha visszakapod a hengerfejet rendesen elmosod, visszaszereled rá a szívósort, leömlőt, termosztátot és új tömítéssel új csavarokkal a tömítés csomagolásán feltüntetett módon visszarakod a hengerfejet a blokkra. ( csigavonal, 25Nm+3X60fok) . Visszarakod a vezérlést, ha indokolt akkor újat, ha nem akkor legalább a szíj legyen új. Sallangok, vissza új olaj, új hűtőfolyadék bele, akku visszaköt és indít. Ha kihagytam valamit akkor valaki javítson pliiiz. Anyagköltség nagyjából 40-60 ezer alsó hangon. Szükséges spéci szerszám : nyomaték kulcs.
  46. 1 point
    Na sziasztok! Tegnap volt időm foglalkozni az autóval így lekötött fojtószelep potival és laptoppal, opcommal beültem a kocsiba kocsikázni a faluba. Nos a helyzet az megint rángatott így is szóval nem a poti a hibás.. Ennek nem örültem viszont ezt én nem is gondoltam volna, de képzeljétek el opcomban lehetett látni, hogy menet közben változik a poti feszültség valamint a folytószelep állás százalékba szóval a motorvezérlő próbálja kiszámolni, mennyi lehet annyi, hogy késik a valódi helyzethez képest és hirtelen gáznál torpan először. Gondolom a map szenzor alapján vagy nem tudom.. De végül visszaraktam a potit bővítettem a furatot is, de nagyon nehéz volt belőni azt a feszültség értéket a végén meghúzott csavarral csavarhúzó, és kalapács segítségével ütögettem mint valami idióta :D fél órát görnyedtem mintha ezen múlna valami, mert szerintem semmi és valóban akárhogy rakom be gyújtás után 0%-ot vesz alapul akárhogy van.. Amúgy arra gondoltam lehet vezérlés cserénél ronthattam el valamit.. Sokmindent nem, de annyi lehet, hogy a görgő csavarját én nyomatékra húztam. És nekem egyszer ott kiszakadt a nemet így ki lett fúrva és egy bővítő hüvely van benne ami keményebb anyag. És vagy kirázkódott vagy még az lehet mivel új csavart raktam be, mert adtak a szetthez ami hosszabb felül az alján a furatnak. Így motorféknél lazul a szíj ami miatt a feszítő tud mozogni picit ügye, mert a furatba beleakad a nyelve, de van egy kis mozgása.. Nem tudom az okozhatna-e ilyet egyáltalán valamint jobban bele gondolva hiába motorfékezek vagy épp csökken a fordulatszám valójában a szíj mindíg megfeszül szerintem, mert azért van bőven ellenállása a vezérmű keréknek egy autón.. De ezt majd ellenörzöm.. Ja és ami a legfontosabb amikor rángat az ecu tud róla vagy is van opcomban olyan, hogy motorfék üzem aktív vagy nem aktív. És mikor rángat látszik ott billeg aktív, és nem aktív között folyamatosan. Ha épp olyan kedve van, de mint mondtam nem mindig csinálja ezt sem. A befecskendezési impulzus is ugrál 1ms és 0 között. Pont úgy ahogy a motorfék üzem ugrál. Szóval ha a vezérlésnél minden okés lehet, hogy bepróbálkozom egy másik motorvezérlővel úgy is van otthon 1 hátha..
  47. 1 point
    A tesómnak ilyen astrája van, mint a tied. 18. éves a kocsi. Van benne 480e km, mert oktató. Kormánymű kétszer, háromszor kuplungszerkezet, fékek, futóműben sok minden stb.stb cserélve lettek. Mivel sokat megy rutinpályán, nyugodtan hozzá lehet adni +200ekm-t mert van, hogy egész nap rutinon megy, viszont km nincs benne, csak üzemóra. A blokk még érintetlen. a hengerfeje sem lett levéve.Olajat ette, de megoldottam neki egy kis xado-val. Azóta nem eszi. Röhej egy ekkora kaszni 1,2-es motorral, klímával stb. Az övé német összeszerelés. Hogy mit lehet helyette venni? Annyira nem jó kocsi, hogy konkrétan ne tudj BÁRMIT helyette venni. Szerintem a mazdától eltekintve japán autók. Mazda is csak azért nem mert rohad.
  48. 1 point
    Vaux-com-ban aktívnak kell lenniük a füleknek. Op-com sok mindenben hiányos.
  49. 1 point
    NNem kaptam rá semmilyen választ, de én megrendeltem azt amit a hozzászólásomban is említettem. Ha gyárilag nincs benne Bluetotth akkor csak a zenét némítja le. Én megrendeltem azt a bluetotth kihangosítót és teljesen normálisan működik. Kormányvezérlőről is meg a középkonzolról is. A gyári első, hátsó parkolószenzorokat is felismeri, és a középkonzol kijelzőjén is mutatja ha működnek (hátramenet, vagy kézi bekapcsolás esetén) Csak azt vásárláskor ki kell választani, hogy az autóban van gyári parkoló radar https://www.raysmith.co.uk/index.php?_route_=vauxhall-oem-bluetooth
  50. 1 point
    Az Opel három világpremierje a szeptember 12-22.-i Frankfurti Autószalonon az új Astra, hatékony motorokkal, az összkerékhajtású Grandland X Hybrid4 (WLTP1-fogyasztás: 1,6 l/100 km, CO2-emisszió 37 g/km, NEDC2-fogyasztás: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2; súlyozott, kombinált, ideiglenes adatok) és a Corsa teljesen új hatodik nemzedéke. Az eddig 3,6 millió gazdára talált kiskocsi-bestseller elektromos hajtású is lesz, sőt készül versenyváltozat is, a Corsa-e Rally – egy igazi „Villámautó”, de emisszió nélkül! A Corsa világbemutatóján egészen különleges vendég lép fel az újdonság mellett, egy ritka, 1987-es Opel Corsa GT. A fitt veterán Portugáliából saját keréken gurult a régi autókat gondozó Opel Classic-hoz Rüsselsheimbe, majd folytatja útját a frankfurti IAA-ra. Egy igazi ritkaság az első Corsa-generációból az Opel kiállítási standján Igazi időutazás: 2700 kilométer egy 1987-es autóval Portugáliából Frankfurtba A Corsa hatodik nemzedékének világpremierje áll a kiállítás középpontjában Vérvonal: a sportos Corsa GT-től az akkumulátoros-elektromos Corsa-e Rallyig „Opel sosem kop el” – 2700 kilométer Portóból Zaragozán át Rüsselsheimbe Eltartott egy ideig, mire talált az Opel Classic csapata egy ritka Corsa GT-t az első generációból. Az eredetileg Spanyolországban forgalomba állított kocsi egy portugál garázsban felejtődött. A kicsi, nem túl ismert Gran Turismo Porto kikötője mellett várta, hogy elinduljon Németország felé. A típust 1985 áprilisától 1987 őszéig gyártották. A GT a Corsa SR örökébe lépett, 1,3 literes négyhengerese karburátorral teljesített 70 lóerőt. Az akkor igen erősnek számító motorja és decens spoilerei elbűvölték mindazokat, akiknek nem telt az extra-erős GSi-re – de azért repeszteni akartak. Akkoriban műszaki csemege volt, hogy nagyobb sebességnél ötfokozatú sebességváltó csökkentette fordulatszámát és benzinszomját. Meglepően halkan és könnyedén halad még ma is a forgalommal a Corsa GT. Futóműve mellőzi a túlzott keménységet, kormánya a holtjátékot és kombinált műszere az adatdömpinget. A szokásoson kívül azért mutatja az olajnyomást és a fordulatszámot. Fogyasztása megegyezik az akkori gyári adattal – hat liternél ritkán iszik többet száz kilométeren. Segítségére van ebben csekély, 750 kilós menetkész tömege, amelyből nagyszerű,10,71 kilogramm per lóerős teljesítménysúly adódik. Portugália és Rüsselsheim között a Corsa GT ellátogatott a zaragozai üzembe, ahol anno, 1987-ben legurult a futószalagról. A szerencsés kis fickó nemcsak a gyár területére hajthatott be, hanem a szereldébe is. Amikor a sárga GT beállt a futószalag mellé, sokan jöttek oda, fiatalkori barátjukként üdvözölték, felelevenítve történeteket a gyár kezdeti idejéből. Kelet felé utazva eljutott Barcelonába, átszelte Franciaországot, Bázeltől a Rajnát követte – összesen 2700 kilométert tett meg a 32 éves Corsa GT, amelyet anélkül indult el Portugáliából, hogy bármilyen javítással felkészítették volna a hosszú útra. Aztán eljutott Rüsselsheim üzemcsarnokába, ahol már alig várták az Opel Classic emberei. Projekt „IAA 2019“: fitt nyugdíjasból a kiállítás sztárja Spanyolország és Portugália napsütése jót tett a Corsa GT-nek. Leélte éveit sózott utak, rozsda, koccanás nélkül. Még mindig jó formában volt és így találták ezt a TÜV műszaki vizsgabiztosai, akik friss német rendszámtáblát szereltek rá. Csak ezt követően jött a legnagyobb ellenőrzés – az Opel Classic szakértői nagyítóval vizsgálták át szerzeményüket. Sok szem sokat lát, alaposan végignézték a Corsa GT szögletes karosszériáját, és találtak is kisebb-nagyobb szépséghibákat: horpadást a tetőn, hibás feliratot, karcot az üvegeken, szakadást az üléshuzaton, nem eredeti kürtöt – úgyhogy alkotóelemeire szedték szét a kocsit. A veterános és a szervizes csapat összedolgozott, Dieter Eder szervizfőnök és Thorsten Götz vezető szerelő beindította az „IAA 2019“ projektet. Lépésről lépésre rakták helyre a Corsa kirakós játékának elemeit – elsőként a generálozott hajtóművet építették be, majd az újra csapágyazott kerékagyakat, az új lengéscsillapítókat és rugókat. A frissen fényezett karosszériára új díszlécek és odaillő GT-feliratok kerültek, az alufelnik az eredetiek maradtak. Végül új üvegeket raktak be, egy Opel márkakereskedő raktárából. A Corsa GT újjászületve kezdheti el második életét, amely egy igazán ünnepélyes alkalom lesz: a 68. IAA, Frankfurtban. Az Opel standján (D31 a 11.0-s csarnokban) megcsodálhatják majd meg a látogatók a frissen restaurált Corsa GT-t. Kétség sem fér hozzá, hogy emeli majd a hatodik Corsa-nemzedék világpremierjének fényét!


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.