Jump to content
OPEL FÓRUM

Ranglista

  1. zotya975

    zotya975

    MOTE klubtag


    • Points

      24

    • Hozzászólások

      32.244


  2. Stofl

    Stofl

    Fórumlakó


    • Points

      8

    • Hozzászólások

      2.218


  3. tgabika76

    tgabika76

    Moderátorok


    • Points

      7

    • Hozzászólások

      10.896


  4. Garos

    Garos

    Fórumlakó


    • Points

      4

    • Hozzászólások

      61


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2020-12-20 in all areas

  1. Sziasztok meg oldódott az a probléma hogy menet közben le állt az f Astra. Hiba oka: üzemanyag szivattyú relé volt a ludas néha ki hagyott és akkor nem volt üzemanyag + benzin szűrő csere . De a főbb ok a relé volt.
    4 points
  2. Boldog, és balesetmentes Újévet kívánok az Astrásoknak! Elkészült az Astrám 2020. évi költségvetési összefoglalója. December 31-i km. óra állás: 379724 Éves futás teljesítmény: 10.168 km Összes költség: 816.120 Ft Összes benzin: 804,17 liter Átlagos fogyasztás: 7,91 liter/100 km Átlagos benzinár 2020-ban: 342,61 Ft/liter Szerviz költség: 540.600 Ft 1 km költsége: 80,26 Ft 2020-ban cserélt főbb alkatrészek: Generátor Hűtővíz kiegyenlítő tartály Kuplung szerkezet, lendkerék esztergálással Főtengely szimer
    3 points
  3. Amelyik benzinesekkel eddig kapcsolatban voltam, 200e km-es futásig nem jelentkezett hiba náluk. Persze biztos nem olyan fürgés és pontosak mint újan, de nem volt indokolt a cseréjük. (Z14XE-kről van szó) H-nál 175e-nél járok.
    2 points
  4. Szerintem nem motorkód függő. Folyton hallani hogy az x-esek és az 1,6-osok eszik...azt nem tudom. Nekem volt pár. A c14se ette, 8 tulaj 300e km az órában, kopott motor lötyögő dugattyú... Az első z14xe-m, család, 3 másik z14xe-je és a mostani z18xer nulla fogyasztás. 10e km alatt nem kellett rájuk tölteni sosem. Most van egy másik z14xe, na annak kell. De ez sajnos egy elhanyagolt motorú. És sokat megy nagyon nagyon rövideket. Amíg nincs jelentősége pénzben és problémábam a fogyasztás, nem kell vele foglalkozni. Kibírom hogy ezer km-ként rákuttantok és ha kell töltök bele 2-4 decit. Főleg hog
    2 points
  5. Igen, minden kompletten cserélve lett. Az lesz hogy néhány szerelőhöz elviszem, hogy hallgassák meg, a lánc tipikus, gondolom kitudják szűrni hogy ott a gebasz. Ha többen is azt mondják hogy ez lánc, akkor vissza a szerelőhöz, aki csinálta. Köszi mindenkinek
    2 points
  6. Az injektornál nagyon feltűnő hogy porlasztja be a benzint a pillangószelepnél ezt tisztán látni, persze ehhez is két ember kell. Alapból ha se benzin se szikra akkor a Hall-jeladó gyanús hiszen nincs forgásjel, he az rossz. De találkoztam már olyannal hogy az ECU egyik testkábele volt oxidos ( elég sok lábon kap testet) és azért nem kapott semmit a motor. A legegyszerűbb lenne ha másik ugyanilyen motoros autóból át van pakolva egyenként minden. Csak ehhez nyilván kell egy másik C vagy X14NZ
    2 points
  7. Nem erről van szó. Amiről te írsz, az a vezeték a rádió bekapcsolására 12V-ot ad ki magából (remote-szál, ahogy a vezetékre is van írva), és erősítők vezérlésére szokták használni, vagy arra hogy ha motoros antenna van az autóban, akkor az a rádió bekapcsolásakor kiemelkedjen a karosszériából. Ami nekünk kell az egy piros-fehér vezeték, és ahogy Stofl írta, ne közvetlenül a rádiónál keresd, hanem az ISO csatlakozó mögött. Ez eredetileg a gyári rádió csatlakozód volt, három részből áll, két keskenyebb (alul), és egy szélesebb, felső részből. Ebben a csatlakozóban van egy piros-fehér vezeté
    2 points
  8. Már egy ideje zaklatott az autó a "kühlmittel stand" figyelmeztetéssel annak ellenére hogy a folyadékszint rendben volt. Első gyanú a jeladó volt de egy barátom felhívta a figyelmemet a kiegyenlítő tartály gyakori hibájára, a szintjelző úszó leesik a helyéről. Gyanúja beigazolódott: Ennek a kupaknak a feladata az úszót a helyén tartani, ezt ki is lehetett rázni a tartályból: Ha vissza lehetne játszani a helyére akár meg is lehetne csinálni, de a tartály belseje fel van osztva és nem igazán férni hozzá ehhez a részhez. Így kellett venni egy újat, kb 7 ezer forintért:
    2 points
  9. Köszönöm, megpróbálom megnézni. Ezt a részt éreztem a leglötyögősebbnek a rudazatban, de azt nem tudtam eldönteni, hogy a csapszeg és/vagy a műanyagidom ludas-e a dologban.
    1 point
  10. Sajna minden képen csak az a feje látszik amit írsz, de itt szétszedve azt látni hogy a másik végén önzáró anya van, van ahol meg rugós lemezkét láttam:
    1 point
  11. Nem biztos. A szondák egy tól-ig tartománya dolgoznak mint általában minden érzékelő. Ha a tartományon belül van az érték de nem valós akkor lehet hogy csak a megnövekedett fogyasztásból vagy a környezetvédelmi vizsgán történő bukásból derül ki hogy a szonda rossz.
    1 point
  12. Hát elvileg van olyan tömítés is ahol alu karikák vannak a csavaroknál távtartónak hogy ne lehessen nagyon meghúzni őket. De amit én tapasztaltam hogy a legnagyobb gond, amikor nem menetrögzítőzik a csavarokat, és egy kettőre kilazulnak a rázkódástól és utána azért ereszt.
    1 point
  13. Jó, oké. A segítőkészséget mindig méltányolom. De nézd... én eléggé "szerelő típusú" ember vagyok, barkácsolgatok ezt azt, nem nagyon ijedek meg az ilyen feladatoktól, sőt inkább szeretem őket magam megoldani. De ha azt látom, hogy egy ilyen szerkezet így néz ki ahogy, és egy ugyanolyan funkciójú szerkezet meg egészen máshogyan, és a másikat csak igen bizonytalan kimenetelű házilagos barkácsolgatással lehetne belerakni, ha egyáltalán ugye... akkor mi van? Ki áll neki ilyesminek, otthon a teakonyhában? Jó, nem a teakonyhában, de akkor is. Megvesz az ember blikkre, látatlanban egy biztosan
    1 point
  14. Távol álljon tőlem . De egy kis csavarozással forrasztással megúsztad volna a dolgot:http://www.baro-ker.hu/index.php?cPath=40 Itt mind a négy fajta kapható és szerintem elfogatható áron.
    1 point
  15. Na, megjavult az autóm (Astra f, C14NZ) Mivel én ebből a fórumból már nagyon sokat tanultam, - nem csak az általam feltett kérdések, és arra adott válaszok révén, hanem keresztbe-kasul átolvastam már jóformán az egész fórumot - ezért úgy illik, hogy viszonozzam, és beszámoljak a történésekről. (Hosszú lesz.) Amely történésekben egyébként nincs nagyobb újdonság (öregapám szavaival: nem egy nagy vaszisztdasz), de utólag mindig nagyon okos az ember -kár, hogy előre meg nem. Az egyik országos főközlekedési úton (szerencsére nem autópályán) egyszer csak sárga műszerfal lámpa, majd az
    1 point
  16. Boldogat! Én úgy csináltam hogy a fémtisztára lepucoltam a blokkot is meg a teknőt is és a tömítés alatt-fölött pasztáztam a csavarokat pedig menetrögzítőztem, mert a rázkódástól kilazulnak és akkor azért szivárog. Jó ha előző nap le van szedve a teknő, és ki van tömködve ronggyal a blokk, mert ha olaj kerül a még friss tömítésre oda az egész.
    1 point
  17. Elvileg kéne, az ilyen mértékű átalakítás engedélyköteles, de gyakorlatileg sehol sincs feltüntetve hogy az autó milyen fékrendszerrel érkezett a gyárból (illetve talán a gyári adatbázisból ki lehet deríteni alvázszám alapján, de azt meg senki se nézi), szóval ha rendesen, gyárira csinálod meg, sose fogják észrevenni, még műszakin se.
    1 point
  18. Szerintem inkább a 9-es lesz az, és ha így van, akkor a cikkszáma GM 9117770. Viszont ezzel a cikkszámmal az a baj hogy már nem elérhető több adatbázis szerint sem, mert már nem gyártják ezt az alkatrészt. A Csergő állítólag még tud hozatni, de nem lepődnék meg ha nem így lenne... viszont ha minden igaz ez elvileg egy M12x1.5 40mm hosszú csavar külső torx fejjel, ilyet jó eséllyel lehet kapni csavarboltban is.
    1 point
  19. Most nézem az ékszíjast, az belső imbuszos. Ha jól tapizom ki az autóban lévőt, mert rálátni nem lehet, akkor az is imbuszos. Tehát van esély a cserére. Nagyon köszönöm Zotya!
    1 point
  20. Hát ezt nem tudom. Nem ismerem még annyira hogy meg tudjam mondani képről melyik-melyik. Szereltem már a Bosch-t de nem ez alapján rendeltem alkatrészt hanem simán csak a webáruháznál választottam ki a fékrendszer típusát. Metrikus a csavar? Mert ugye elvileg bele van préselve a fejébe az anyagminőség száma, lehet hogy sima csavarboltba is tudsz hozzá venni.
    1 point
  21. Csak a dátum miatt nem cserélnék autót.
    1 point
  22. Köszönöm szépen a segítségedet! Reméljük nem valami veszélyes lesz!
    1 point
  23. Elég sok ilyen videón kering fenn a neten egyszerűbb ilyeneket nézegetni szerelés előtt, igazából a motorkód-köbcenti neked mindegy a 8 szelep a lényeg. Pölö: Ami fontos hogy a hengerfej csavarokat és a szívó-kipufogó sor csavarokat csigavonalban belülről kifelé kell oldani és meghúzni is, a hengerfejnél mindenképpen kell nyomatékkulcs az érték rajta lesz az új tömítés csomagolásán. A csere velejárója a folyadék ( olaj-hűtőfolyadék) csere is ezeket érdemes már előző nap leengedni. Érdemes még cserélni a termosztátot szívó-kipufogó sor tömítés ugye alap, ( kipufogó tűzkari
    1 point
  24. Komplett lánccsere volt mindennel együtt? Lánckerekek, feszítő, sín, lánc...? Van ezeknek a láncos motoroknak egy nyavalyájuk, az olajszivattyú. Vagy pedig az olajszűrőházban lévő nyomásszabályzó. Nekem 1.2-es ugyanilyen motorosnál hunyorgott alapjáraton az 5/30-as olajjal az olajnyomáslámpa, volt is olyan hangja a motornak, mint egy kávédarálónak kb. Első körben méress egy olajnyomást a szerelőddel. Illetve még azt sokan elrontják, hogy ráerőltetik az olajpumpát a blokkra lánccserekor, amikor fent van a karter, emiatt a kartertömítésnél rossz lesz a tömítés, és ott elmegy az olajnyo
    1 point
  25. Ismerek olyat akinek ilyen motoros autója van, külföldről behozott (Németországban ez volt az alap benzinmotor, ott nem voltak 1.2-es Astrák), valóban nem egy erőgép, viszont ez (pont a nyolcszelepes mivolta miatt) a legtartósabb benzinmotor a típusban, és a fenttartási költsége is minimális. Szóval aki nem élményautózni akar, csak eljutni A-ból B-be, annak akár ideális is lehet.
    1 point
  26. Hát én szerintem 1.6 16 szelep alatt nem gondolkodnák, de majd jönnek a többiek, és elmondják minek milye van és miért, csak hát ugye Szilveszter van, lehet buliznak.
    1 point
  27. Nekem is elég hangos a relé, vagyis hát hangos, kinek mi számít annak, sima átlagos relé kattanás. Elöl csavar van, hátul kiakasztható fülek ( tükörrel meg lehet találni) így kivehető az egész motor mindenestől. De elvileg ha felnyitod a búrát szerintem ki tudod szedni ami zörög. Ha nem, akkor kiveszed: Most a képet visszanézve nekem is volt ott valami a lapátoknál. Azt a pálcát óvatosan le lehet pattintani vagy a motorról vagy búráról, amelyikhez jobban hozzáférsz. Lehet hogy beázott az ablaktörlő tengelye és megszorult.Az elsőt szedtem szét nemrég mert nekem is nyikorgo
    1 point
  28. Nem nagyon tud kijutni viszont ez neked rossz hír, mert ha ott marad és éhes lesz esetleg elkezd rágni mondjuk vezetéket. Nem egy autó égett már le rágcsáló miatt, szóval lehet hogy jobb lenne megkeresni. Ha csak úgy rág el valami hogy nem működik akkor is majd bontani kell.
    1 point
  29. Nekem a szétszedett motor kipufogó csonkjába pakoltak mogyorókat a pelék, vagy patkányok, kitalálnak ezek mindenhonnan, a Természettudomány múzeumban van is egy labirintus patkánynak, ami variálható, pikkpakk rájönnek, merre a kijárat. Hörcsög ugyanaz, talán okosabbak. Azóta minden lukat betömök egy szétszedett blokkon, mert azok a gcik telerakják mogyoróval.
    1 point
  30. Hát ezt nem tudom. Utánaolvasva egy Ford Siera Blogban ezt találtam: "Már csak megszokásból, itt is rámértem az autóban lévő rotorra. 80kOhm. Már nem is mondok semmit. Ez is max 5k-s lehet, de nem ritka az ellenállás nélküli." Aztán egy zsiguli blogban meg azt írják ki szokták cserélni a rotorban lévő ellenállást egy darab drótra. Legtöbb online boltban 1Khom ellenállást írnak. Tehát ebből a nem túl sok infóból azt lehet összegereblyézni hogy van benne ellenállás általában, néha nincs, de úgy is működik.
    1 point
  31. Úgy értem a szórást, hogy ha a gyujtókábelek a hosszuktól függően 3-20Kohmok lehetnek akkor a rotor ami ugye sorba van vele kötve a szikra útján szerintem olyan rengeteget nem számít, hiszen ha a hosszú kábel 20 Kohmjához hozzáadod a most vett fél ohmosat vagy rövid kábel 3Kohmjához hozzáadod a normálisnak vett 1 Kohmot az még mindíg jó, hiszen a kábel és ellenállás különbségektől függetlenül mindegyik gyertya ad szikrát és mindegyik henger működik. Na sajna még egy rotort nem találtam ( elosztófedélből bezzeg kettőt is) legközelebb szerdán tudok mérni amikor jön az öcsém egy X14NZ-vel.
    1 point
  32. Ha esetleg eljutsz odáig hogy ki akarod cserélni, ha jól rémlik van a pincében egy pár caravan rugó. A menet végéből 2-3 centit levágtam, mert F astrába akartam belerakni abban meg kisebb az utolsó karika, és ez alapból nem fért bele. A projektből nem lett semmi, ( annyival magasabb mint az F astráé, hogy nem fért be hiába húztam le a hidat rugóösszehúzom meg nincs) ez meg itt van, eladni így nem akarom kidobni meg sajnálom. Szóval ha akarsz kísérletezni akkor adsz egy címet ( vagy esetleg ha szoktad használni pölö a Foxpost csomagautómatát az még egyszerűbb) aztán elküldöm.
    1 point
  33. Erősebb. Igazából a tengelyterhelés-érték a döntő, azt meg látod az anyósoldali B-oszlopon levő kis táblácskánt (az első ajtó felől nézve). Mivel a hátsó rugók külméretei kirugózott állapotban nagyjából megegyeznek, ezért simán belemegy a Caravané is, legfeljebb kicsit meredekebben áll a hátulja majd és talán kicsit pattogósabb is lesz, de ez függ attól is hogy használt (és ha igen, mennyire) rugót teszel-e az autódba, vagy újat... Én anno beletettem az A Corsámba a Calibrám ÜLTETŐrugóját hátra, nos a Corsa hátulja még ettől is magasabban lett vagy 5 centivel... de hát ott sokkal nagyobb a két
    1 point
  34. Jaaa, nem a rádió csatiknál kell nézni, hanem az iso csatik mögött amibe beledugtad a rádió csatlakozóját. Illetve ha bekapcsolod az utólagos rádiót és eltűnik a dátum, akkor biztos jó a vezetékezés. Akkor azt át kell kapcsolni nem gyéri rádiós módba és már mutatja is. Az antennánál a csatlakozásokat tudod megnézni, mást nem nagyon. Most nem tudom keverem-e a H-val de az antenna talptól kb 15 centire vannak a vezeték toldások. Azokat lehet megnézni még a többi után.
    1 point
  35. Szóval: a műszer 20Kohmra állítva 1.16-ot mértem a rotor közepe és a széle között. Aztán mégiscsak szétbarmoltam, de nem lettem okosabb. A két réz biszbaszt egy fehér rúd köti össze ezen most már hiába mértem bármit, nem mutatott semmit a műszer. Talán a többi fekete rész a vezető amit leszedtem róla. Lehet hogy olyan mint a gyertyakábel: szén köti össze a két részt, ezért a nagy ellenállás.
    1 point
  36. Sziasztok. Ezúton szeretnék Boldog karácsonyi Ünnepeket Kívánni mindenkinek . A témára rátérve:A gyújtás modul lábainak összemérését belső kapcsolásának paraméterei határozzák meg. Csak egyforma típusú és évjáratú elektronikáknál van értelme az összehasonlítós mérésnek. A gyertya és a rámenő primer hálózat teljes alkatrész készlete soros ellenállás értékekkel terhelt, az íváram megfelelő szinten tartásához, avagy a zavarszűrés szempontjából. Ezek értékei: Eredeti GM RC10DMC4 Gyertya soros ellenállása:~ 4-5kΩ. Rotor ellenállása (BOSCH):~1kΩ. Elosztó fedél belső é
    1 point
  37. Hát a gyujtámodulhoz nem tudok hozzászólni. Még nem mértem, csak cseréltem. Rotor:két rézbigyó..a rotor középső része ami érintkezik az elosztó középső ( szén vagy grafit) elektródájával, és a szélső "éle" ami elhalad a 4 szegmens előtt ugyanaz a rézdarab két vége. Hogy van-e itt valami ellenállás, ami el tud égni-szakadni azt passzolom. Holnap ha találok tartalékot a pincében szétszedem, megnézem. Úgy rémlik volt valahol még egy.
    1 point
  38. Én a képet nem látom ugyan, de néhány dolgot tapasztaltam már. Ha utólagos rádiónál elvágják az antenna erősítő vezetéket, hogy a kijelző mutassa a dátumot, az baj. Továbbá a classic rövidebb antennájával és utángyártott antennával rosszabb a vétel. Érdemes gyári hosszú antennát venni. Továbbá az utobbi években látványosan romlik a rádió vétel minden autóban. Vidékiek országot átszelve ezt tapasztalják. Aki csak 30 km-eket megy nem mindig szembesül ezzel. És végül nem gyári rádiokkal eddig mindig rosszabb vételt értem el mint gyárival.
    1 point
  39. Nem lehet inkább kattogó hang? A tenkszellőztető szelep már idegesített pár autóst! Légszürő ház mögött van a tűzfal felé.
    1 point
  40. Békés Karácsonyt és Boldog Új Évet Kívánok a Car-társaknak!
    1 point
  41. Ennél a motornál gyakori a Twinport szelep rudazat tönkremenetele, ezen a videón jól hallani a hangot. Ha ugyanezt hallod és kézzel lefogva a rudazatot megszűnik, ( vagy mérséklődik ) akkor meg is van a hiba oka. Ugye első lépés az akkusaru eltávolítása, és mivel a légzsák elektromos indítású így tápellátás nélkül nem nyílik ki. Fontos hogy amikor az akkut visszakötöd a légzsák már vissza legyen rakva a helyére, mert enélkül hibakódot ( és hibalámpát) generál ami csak műszerrel törölhető.
    1 point
  42. Alapból ha az önindító kocogatásra elindul akkor nincs nagy baja, a behúzórész elkoszolódótt, és mivel elég szoros az illesztése megakad. Elég egy benzines ronggyal megtörölgetni a réz hengert és megint jó sokáig. Én inkább felújítottam az enyémet, mert ha szétszedés után azt látni hogy a fogaskerekek kopottak, akkor érdemes bronzkefét, kefetartót cserélni és kitakarítás majd újrazsírzás után összerakni. A kommutátor szegmensei köztül ki kell kaprirgálni a port, mert ha áthúz a másik tekercsre akkor gyengébben teker. Irreálisan drágák voltak az újak, és mivel nincs benne túl sok cs
    1 point
  43. Már régóta cicergett a befúvó venti, és astrás koromból tudtam ( sejtettem) hogy a kenés hiányzik a motor tengelyének. Most volt egy kis időm, így kibontottam az egészet. http:// Egyből meg is találtam a hang forrását egy falevél volt a kerékben, hogy hogyan jutott be a pollenszűrőn keresztül, rejtély. Utólag ugyan nevet az ember saját hülyeségén, de a bontóban amikor kiszereltem a belső levegő keringtetés állító motorját majd amikor itthon beszereltem sokat kínlódtam a motor hátsó csavarjával. Akkor még nem tudtam arról a két kis fülről, ami a képen be van karikázva és a csavarok k
    1 point
  44. Az X16SZR már Simtec 56.5 vezérlésű, amiben a négy számjegyű egységes OBD2-es hibakódok vannak, ettől függetlenül nem ez a protokollja. Ez úgy nagyjából fészlifttől érvényes. Zotya által linkelt oldalt ezért sem használom már támpontnak, mert hiányos a hibakód lista vagy hibás, attól függetlenül, hogy nem mindegyik hibakódot használja az Opel (a szoftver butasága miatt). Mindenesetre nekem a 0505-ös hibakód csak ECU cserével szűnt meg. Bár nekem ekkor stabil 2000 1/perces motorfordulat számot produkált a motor, közben erőltette a lejjebb vitelét, sikertelenül és nem sokra rá kidobta az em
    1 point
  45. A lökhárító leszereléséhez szükség lesz 2db lapos csavarhúzóra, csípőfogóra, T-25-ös torx csavarhúzóra. Továbbá az első lámpák leszereléséhez 8-as kulcsara. Első lépésként az összes csatlakozást kikötöttem. Helyzetjelző, tompított, távolsági, irányjelző, magasság állító motor, hőmérséklet jeladó, ködlámpa, DRL. (a képen az irányjelző nem látszik) Második lépkésként eltávolítottam a lökhárító alján található 3db műanyag patentot. Ezt csak csípőfogóval tudtam megfogni és nagyon óvatosan kihúzni nehogy közben elvágjam a fejét. Miután kijött a közepe az egész patentot ki lehetett húzni a f
    1 point
  46. Sziasztok! A sok tempomatos kérdésre (lehetséges, működik?) írnám segítségként, hogy Z16XEP motoros szekerembe a héten sikerült beépíteni a dolgokat. Ebben DarthVödör kolléga leírása volt a segítségemre: https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat Ezért köszönet is jár Neki! :) Semmi nem volt ki/beépítve az autóban, egyedül a 4 érintkezős fékpedál kapcsoló stimmelt, a többit a Cromaxnál találtam meg legolcsóbban.
    1 point
  47. Nekem sikerült úgy is huszonezres költséget kihoznom a tempomat beszerelésből, hogy kuplung- és fékpedál kapcsolót nem kellett vennem, mert az már benne volt az autóban gyárilag. Nekem csak a kormánykapcsoló került ennyibe, de akkor még tapasztalatlan voltam, besétáltam a márkaszervizbe és megrendeltem az eredetit... aztán 20 perc alatt beszereltem magam az egészet.
    1 point
  48. Középkonzol világítás Jelen kis dokumentációval megpróbálom bemutatni a középkonzol világításának javításához szükséges műveleteket. Az egyes műveletek sorrendje nem kötött, én így csináltam. Javaslom, hogy mielőtt nekilátsz a munkának, olvasd végig az egészet, mivel egyes esetekben nem szükséges lebontani a konzolt. Ilyenek a következők: - A rádió kijelző megvilágítása (6. kép) - A ventilátor kapcsoló alatt lévő hátsóablak fűtés jelzőfény izzója (7-8. kép) - A szivargyújtó izzó csere, ami nem tárgya jelen leírásnak. Szükséges eszközök: Szerszámok: - Csillagfejű illetve la
    1 point


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.