Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/14/2019 in all areas

  1. 2 points
    Én sem szoktam nagyon pörgetni 2500-3000 között váltok.A 16 szelepes motor alacsony fordulaton elég nyomatékszegény előzni dinamikusan csak 3-ezer fölött lehet az alatt csak öregurasan lehet.
  2. 2 points
    Meyle márkát ajánlok. Full fém. Nekem jól bírja 2 éve, pedig havi 3000km-t megyek.
  3. 2 points
    Ventilátor indulási hőmérsékletnél nézd a motorteret, járó motornál. Talán találsz szivárgást, megduzzadt csövet. A termosztáton lévő kis csőnek nem kellene mozognia. Z14XE-nél csak 1 hő szenzor van. A motorvezérlő indítja (vagy hűtés modul) ez alapján a ventit, ventiket. Nincs már külön venti kapcsoló. A műszerfali hőfokmérő nem a valóst mutatja. Direkt mindig 90 környékén van. OBD-n keresztül lehet nézni a valós értéket. 88-92 mutatott hőmérséklet 85-100 fok lehet valójában simán. Hamar kapcsol a venti álló helyben. Klímánál meg folyamatosan kapcsolgat a külső hőmérséklettől függetlenül.
  4. 2 points
    Okuljatok.. : Nem működött a belső keringetés mióta nálam van a kocsi.. 1 hónapja csináltam meg, de nem kellet volna az szívatott meg. Helyén vannak a csövek, de valahogy mégis falsot szív..
  5. 2 points
    Nem gondoltam volna, micsoda hangokat tud adni egy rossz elso lengescsillapito... Gyanakodtam mindenre, a motortarto bakoktol a kettostomegu lendkereken at a kipufogoig, de szerencsere ezek kozul semmihez nem nyultam, mert nem tudtam egyertelmuen azonositani a forrast. Kozben eszrevettem, hogy a bal elso lengescsillapitobol folyik az olaj, azaz egyertelmu volt a csere, es lass csodat, utana minden furcsa zorges, kopogas, stb. elmult. A lengescsillapitok (pontosabban a felso veguk es az ott levo anya es toronyszilent rozsdasodasa) nepszeru tema volt itt kb. 8 eve. Akkor megneztem az enyemeket, es miutan eleg rondak voltak, tettem zsirt rajuk, es azota is igy voltak. Maga a csere nem volt annyira veszes, foleg a jobb oldalon, miutan a balon kitanultam a szakmat A rugostag kivetele egyszeru, harom csavar megbontasan kivul csak a fekcsovet, ABS kabelt es a felso rogzito muanyag gyurut kell leszedni, aztan folytatodhat a mutet auton kivul. Itt van rola egy bovebb leiras: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/208/elso_lengescsillapito_es_rugo_csere A gyari verzioban az anya 21-es, a szar vegen pedig 7-es imbusz nyilas van, igy egy gyertyakulcs, aminek a nyakara ramegy a villaskulcs, elvileg jo lett volna a szetszedeshez, de mivel WD40-es aztatas utan sem akart mozdulni, a szerszamok eltorese helyett inkabb legkulccsal probalkoztam. Mint utobb kiderult, ezt valoszinuleg tul hamar feladtam, es flexre valtottam, ami utan latszott, hogy annyira azert nem szomoru a helyzet, igy a masik oldalt sikerult egy viszonylag hosszu legkulcsos gyotres utan szetszedni. De igy is sokkal rovidebb es tisztabb volt, mint a flex Szoval a ronda kinezet ellenere szo sem volt arrol, hogy szeteses fenygetett volna, persze ettol meg elofordulhat, ld. pl. az idezett leirasban levo kepet. A szilentek akar maradhattak is volna, de mivel az egyiket szetflexeltem, kicsereltem mindkettot, mert ha ranezesre jok is, a gumi reszek allapotat igy nehez felmerni. A toronycsapagyakat megtartottam, mert nem volt semmi bajuk, akarcsak a gumiknak es tavtartoknak. Az uj lengescsillapitoknal a valtozatossag kedveert 22-es kulcs kellett az anyakhoz, es 6-os imbusz, de elvileg kaphato 21-es kulcsmeretu M14-es anya (M14 SW21 neven keresendo), amivel mukodne a gyertyakulcsos trukk es meg lehetne huzni az eloirt, 80 Nm-es nyomatekra. A gyakorlatban ezt valoszinuleg nem sokan csinaljak, en is csak legkulccsal huztam meg
  6. 2 points
    Üdv! Én inkább a Walkert próbálnám... valahol azt olvastam, hogy a fojtása is a legközelebb van a gyári dobéhoz. Apropó, van egy eladó újszerű (3 hetet futott) középső Bosal dobom Zafira A-hoz (Z16XE, 2001-es évjárat, tűzkarikás rögzítés a középső-hátsó között). Korábban már írtam róla valahol, de most nem keresgetném... Hangosabb lett tőle az autó, számomra kicsit zavaróan (igaz ebben ludas lehetett az utángyártott katalizátor is, ami azóta a MÉH-telepre került - erről is írtam). Egyébként szépen muzsikált minden fordulatszám-tartományban, de én azt szeretem, ha csend van az autóban... Nekem most MTS van fönt (a Bosal előtt is ez volt), nem volt nagy baja, csak a cső-dob csatlakozásoknál vált el a hegesztés és kifújt. Sikerült meghegesztetnem egy nem drága, de jól dolgozó szakival és visszatettem, mert a Bosalt kicsit hangosnak találtam. Ha valakit nem zavar a Bosal hangja, és érdekli, akkor írjon privát üzenetet, megegyezünk! Kérdés: kapok a rendszertől e-mailt, ha privát üzenetet kapok? Mert van, amikor 1 hónapig nem nézek föl a fórumra... Kérdésed második felére válaszolva: a rögzítés szempontjából nem számít a tartópálcák kivitele. Nyilván szebbnek/profibbnak néz ki a gyári jellegű (gyűrűs megvastagítás), de a hajlított sem esik le a gumiról... Nekem például a fent említett Bosal középdobnál hajlítottak a tartópálcák. Valaki talán pont ennél a témánál írta korábban, hogy kipróbált sokféle dobot, de a Bosal se bírt többet, mint bármelyik utángyártott. Nálam középső dobban, minőségben/anyagban az MTS legalább annyira kidolgozottnak/minőséginek nézett ki (nehezebb is), mint a Bosal, mégis 1,5-2,5 éves kora között több helyen elvált a hegesztés/elrepedt a dob lemez anyaga, mignem a fent említett szaki meg nem erősítette rendesen. Azóta jó, hogy meddig, nem tudom... A hátsó dobom szintén olasz Sigam, 3 éves, mint az MTS, egyenlőre még nem lyukadt ki (bár már kívülről korrodáltnak néz ki). Viszont mikor a középső dob-csere miatt leszedtem, kb. 20-30 deka rozsdás vastörmeléket ráztam ki belőle... Egyszóval (-mondattal): ha az ember megteheti, vegyen gyárit! Logosz
  7. 2 points
    Sziasztok G Astra Classic A sebváltón a műanyag gyűrű(nem tudom a hivatalos nevét) amit tolatáskor felhúzunk elég sűrűn fennmarad nem ugrik vissza alapállásba orvosolható házilag?Simán fújjam be WD 40-nel?
  8. 1 point
    Ha a hall jeladó rossz, akkor ugye nincs forgásjel, és se szikra nincs se befecskendezés, pontosabban a pumpa sem megy.
  9. 1 point
    17 és fél év után újra nálam a régi Rekordom. Lesz mit csinálni rajta, de nem reménytelen.
  10. 1 point
    Az F astrát munkásautónak is használtam, az több mint egy tonnás járművet rakottan 4-5 személlyel, 60 lóval hogy haladjon pörgetni kellett. Biztos nem a hosszú élet titka, de 350 ezer kilométerrel adtam el, a motor alja még nem volt bontva. 4500-at forog pölö 140-nél 4-ben. Ennél nem is sokkal több a vége kábé 150. Átépítés után lett kb 80 ló, akkkor jóval dinamikusabban lehetett vele közlekedni, pörgetni viszont még mindíg kellett, mert ez a motor később adja le a teljes nyomatékot. A Zafirát ( Z18XE, mivel ez 125 paci, bár nehezebb is) már nem kell ennyire pörgetni hogy haladjon, de nincs is szívem még alkalmanként sem 4-5000 fölé forgatni.
  11. 1 point
    Igen, lambdaszonda csere után megszűnt a rángatás, és a hiba sem jelentkezett (azóta, kopp-kopp-kopp!)
  12. 1 point
    Ártani semmiképp nem árt, sőt az alacsony fordulat ha szelepgörbülést nem is okoz, de elkokszosítja a motort (nem tud "kiégni"). Én amikor vettem az autót, világított a check engine és erőtlen volt, mint később kiderült az elkoszolódott fojtószelepház miatt (nem zárt rendesen). Kitisztítottam, és amióta nem engedem hogy újra elkoszolódjon, azóta nem is jött elő ez a hiba, immár 10 éve. Én azt javasolnám hogy ha 4000-ig nem is, de 3000-ig nyugodtan forgasd el (ez még mindig csak a hasznos fordulatszámtartomány fele!), és ha nem is állandóan, de minden 5. tankoláskor vagy 100-as benzint tankolj, vagy tölts a tankba piros Spuri üzemanyagadalékot, az segít tisztán tartani a rendszert. Olyan már előfordult itt (nem velem) hogy a folyamatos alacsony fordulatú használattól kokszréteg rakódott le a dugattyútetőn (ugye az EGR szelep visszavezeti a kipufogógáz egy részét a motorba környezetvédelmi okokból, és az bizony tele van szennyeződéssel), aztán egy későbbi autópályás meghajtás során ez a kokszréteg felizzott és átégett a dugattyú, motorgenerált kellett az autón csinálni. Nem azt mondom hogy ez törvényszerű következmény, de ilyen is előfordulhat, és elég rémisztő ahhoz hogy az ember megpróbálja elkerülni. Korábban divat volt itt a "fagyizás"-nak nevezett eljárás is, a lényege annyi hogy az ellustulás és az elkokszosodás megakadályozására nem árt mondjuk havonta egyszer 30-40km-en keresztül magasabb (értsd: 3-4000 1/min felett) fordulaton megjáratni a motort. Aki az egész módszert javasolta az budapesti volt és azt hozta fel példának hogy erre tökéletes ha havonta egyszer elmegy az ember Budapestről Székesfehérvárra az M7-esen fagyizni, innen a "fagyizás" elnevezés. Persze nem kell ehhez feltétlenül autópálya meg nagy sebesség, elég egy lakott területeket elkerülő főútvonal is ahol 30-40km-en keresztül nem kell visszaváltani, és mondjuk azon mész 90-el, de negyedikben. A magasabb fordulatszám a lényeg.
  13. 1 point
    Ismerősömnek mániája a 4500as váltás mert "olyan vagány". Panaszok: nagyon sokat fogyaszt az autó. Illetve már emiatt volt egy motorgenerál neki. Azóta sem szokott le róla. Én városban 2-2200as fordulatnál váltok, pályán ahogy adja, de ritkán engedem ki a pályán is 4000ig. Most járok 300ezer kilométernél, olajat nem zabálja (kb 5-6dl/10000km) És lakott területen kívül durván 6.5litert szokott benyelni 100-on. Bent van a BC a gépbe, tankoláskor annyit szoktam visszatankolni (+-1dl) amit a computer kiír a kivett mennyiségre. Pályán a pillanatnyi fogyasztása 130 és 140 között már +0.7l. Szóval ha kicsit gyorsabban megyek már inkább csak a motor pörög, és többet eszik. Azt vettem észre, hogy anno a G astrát nem autópályára tervezték. Természetesen az alacsony fordulatot én sem szeretem. De lakott területen is ha minden engedi dinamikusabban haladok, így 55nél 5.-ik sebességbe szoktam menni. Eddig az évek alatt soha nem volt gondom vele. A szelepszárra meg kicsit viccesen, de igaz a mondás. Akik egymásnak vannak ítélve, azok előbb vagy utóbb megtalálják egymást :D
  14. 1 point
    Azt a csavart tekertem ki.. hát akkor jól van ez így! Nem folyik sehol sem én nem látom. Pedig 400 ezer km van a vasban.. ráadásul tényleg megvolt emelve meg az eleje magasabban is van bár egyik facebook csoportban azt mondták azért tűnt többnek, mert hátrafelé folyik ha az eleje fentebb van. Nem tudom az kiderült van benne! :D
  15. 1 point
    Nekem csak egyszer görbült meg a szelepem, amikor egy időben egy helyen volt a dugó és a szeleptányér. http:// Nyilván az alacsony fordulat is kínzás meg a szabályzásközeli tartós fordulat is, de a 4000 még közel sem az.
  16. 1 point
    Szia! Kulccsal csak a vezetőajtót lehet bezárni, ez a normális működés (Astra H esetén). Az összes ajtót kétféleképpen lehet bezárni: - jó akkumulátor, rossz távirányító: utasoldali ajtó kinyitva, többi becsukva majd a központizár gombot megnyomni, utasajtót becsukni. Nyitás a vezetőoldalról, kulcs elfordítással - lemerült akku: az ajtók belső élén lévő nyílásba (zárszerkezet magasságában) kell a kulcsot benyomni, majd az ajtókat becsukni, a vezetőajtót kulccsal. Nyitás: vezetőajtó kulccsal, a többi belülről a kilinccsel. Üdv
  17. 1 point
    Alapvetően arról van szó hogy a belső égésű motorok hatásfoka a maximális nyomaték közelében a legjobb, ekkor fogyaszt a leadott teljesítményhez képest a legkevesebb üzemanyagot. Ennélfogva úgy érdemes használni őket, hogy a fordulatszám az esetek lehető legnagyobb százalékában a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám közelében legyen. Az, hogy mi ez a fordulatszám, a motorkód ismeretében a netről könnyen kideríthető (pl. opel-infos.de), de általánosságban a dízel, valamint a hengerenkénti 2 szelepes benzinmotoroké alacsonyabb, a hengerenként 4 szeleppel rendelkező benzinüzemű motoroké magasabb.
  18. 1 point
    Ma összeraktam, délután (még köt az olajteknő tömítő) kipróbálom, kiváncsi leszek. Ékszij nélkül is próbáltam, akkor is volt hang, a vezérlés burkolat mögött sem találtam semmi rendelenes dolgot. Igazából nem találtam semmi konkrétumot, de hátha időközben rányúltam a hibára.
  19. 1 point
    Egyszer vittem vele egy komplett kihúzhatós ágyneműtartós ágyat. Szerintem még sosem néztek meg ennyien az úton. http://
  20. 1 point
    Amikor az emelő van bakon...
  21. 1 point
    Köszi a tippet, első megmozdulásom az ügyben akkor a gyertya vizsgálata/cseréje lesz, ha szükséges. Remélhetőleg csak ennyi lesz a baja, semmi trafó-EGR-folytószelep és társai
  22. 1 point
    Még egy szavazat a Meyle-re, de a Moog és a Lemförder is nagyon jók. Ezek közül a Lemförder áll legközelebb a gyári minőséghez.
  23. 1 point
    Jellemzően az ülés alatti csatlakozó miatt szokott világítani a légzsák visszajelzője, leginkább akkor ha többen is vezetik az autót és gyakran van előre-hátra tologatva az ülés, ezt ugyanis az alatta található légzsákcsati nem szereti és kontaktos lesz. Próbáld megmozgatni, időnként szokott segíteni, de a végső megoldást az jelenti ha fixre vannak forrasztva a vezetékek, mert úgy soha többé nem jön elő a hiba, viszont az ülést sem fogod tudni kiszedni ha az a csatlakozó nem bontható.
  24. 1 point
    Akkor a tank szellozeset kell megnezni... Inditaskor, es akar menet kozben is meg kene nezni, mi tortenik nyitott tanksapka mellett. Ha van benne elzaro lemez, azt ki kell ekelni valamivel, a lenyeg az, hogy tudjon bejutni levego.
  25. 1 point
    Ilyen motor Astraban nincs, sot, ahogy nezem, ez Renault motor... A "lezar es nem engedi tolteni" nem vilagos, mit takar, de a leirtak alapjan uzemanyag ellatasi gond van, ott erdemes nezelodni, a tanktol egeszen a szuroig..
  26. 1 point
    Van, leveszed a szelepfedelet, lenyomod az adott szelepet, leveszed a himbát a kupakor, és kihúzható a tőke. http:// A motort közben forgatni kell hogy az adott szelephez tartozó dugattyú ne legyen fent, illetve a bütyök ne legyen útban,( felfelé nézzen) mert ha a tőke felé néz, akkor elakad benne kihúzáskor.
  27. 1 point
    Egyenlőre csak felakasztom őket a pince falra, csak kell csinálnom új konzolt, mert lehet perverz vagyok, de az acélfelniket fordítva csak simán felakasztottam egy csavarra, de az alufelniket lehessen már normálisan látni tárolás közben is.
  28. 1 point
    Azért azt a szituációt megnézném, amikor valaki elviszi a alufelnit a gumishoz, és azt mondja hogy nem kell ám rá ragasztott súly, kalapáld bele nyugodtan a peremébe!
  29. 1 point
    Hello, Most cseréltem Monroe-ra. A ruville másfél évet húzott. Bár ezeken a jó magyar utakon.... Csoda ha ennyit kibír.
  30. 1 point
    Az öreg rája, azaz a Manta visszarepít minket a nyolcvanas évekbe. Opeles körökben igazi legenda ez a típus. A Manta B a sportosabb stílus, a fiatalos ifjonti hév megtestesítője volt. Hogy kezdődött a MANTA szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története? Az én MANTA szenvedélyem is, mint szerintem sokunké a MANTA-MANTA című filmmel kezdődött. Emlékszem még annak idején, amikor a parabola/satelit TV, (vagy egyszerűbben a tányéros TV-k) voltak a menők a német TV-adókról (PRO7,SAT1 RTL) még VHS- videomagnóra is felvettem, ráadásul, mind a két akkor készült filmet. Szerintem ezek a mai napig megvannak valahol az anyukámnál! Valószínűleg innen datálható a vágyam, vagy szenvedélyem az Opel MANTA-k iránt. Sajnos, ekkor még nem volt lehetőségem, hogy legyen is egy. Azóta is minden hasonló öreg Opelt, persze főleg MANTA-t megbámulok az utcán. Az első autóm egy a rendőrségtől kiszuperált, akkor 23 éves Zsiguli volt, aminek én voltam a harmadik tulajdonosa. Utána sikerült egy almazöld, egyesek szerint ”libafos zöld” (ízlés kérdése, mindenesetre egyedi volt a színe az biztos, mert minden ismerősöm vígan és vigyorogva jelezte, ha meg láttak valahol) 4 ajtós ASCONA B-re szert tennem. Ez autó már majdnem megadta a MANTA érzést. Kb. két év nyüstölés után ezt is eladtam egy kisebb műszaki hiba miatt, amit akkor nem tudtam megoldani/kezelni. A mai eszemmel, illetve Opeles tapasztalatommal és ismeretségeimmel biztosan nem tettem volna meg. Ez után évekig nem volt semmilyen Opelem. 2008-2009 környékén úgy gondoltam, eljött az ideje, hogy legyem végre egy Opel MANTA-m. Hosszas keresgélés, illetve tanakodás, valamint a TV-ben akkor futó igen népszerű autós műsorok hatásra egy erősen felújításra váró autót szemeltem ki Esztergomban. Akkor még nem tudtam, hogy ezzel egy 4-5 éves kaland veszi kezdetét. Az autót szó szerint szatyorban vettem meg. Egy tréler és egy platós kisteherautóval tudtam elhozni haza. Ezek után fél évig csak a kert egyik végéből a másikba tologattam, takargattam, mire bekerült a garázsba. A teljes felújítás vette kezdetét az utolsó csavarig szétszedtem. Innentől lendületesebben haladt a történet. Homokfúvást követően, egy rövidebb életnyi lakatolás, újra fényezés, airbrush-val a tetőn következett. Közben, az összes csavart, futómű alkatrészt és egyebeket megtakarítottam, felújítottam (ezek is homokfúvás, szinterezés, sárga horganyzás /mivel a kadmiumozást már nem engedélyezik csakis repülőgép alkatrészeknél speciális engedélyek birtokában/, flokkolás, stb. kerültek). A kopó-fogyó alkatrészeket felújítottam, felújítattam. Amiből lehetett újat vettem. A MANTA Clubot (MOMC) ekkor kerestem fel és sok alkatrészt tőlük szereztem be. Szerintem már időnként az agyukra is mehettem annyit jártam hozzájuk. A futóműbe egyedi zöld poliuretán szilenteket gyártattam. Szóval, végül is egy izgalmakkal teli 4-5 év után 2015-ben ismételten sikerült forgalomba helyezni az autót. Ez sem volt akadályoktól mentes (szélesítés, egyedi kis rendszám, eltűnt törzskönyv, stb.), de végül is sikerült. 12 hétnyi várakozás után a hivatal még az egyedi méretű rendszámtáblát is ki tudta magából nyögni. Innentől kezdve igyekeztem minél több találkozón, rendezvényem részt venni (Oldtimer Premier, Autó és Kávé, Parkoló Parádék, Blitz Weekend, stb.) 2017-ben a múzeumok éjszakáján még a nagy közönséget is autóztattam Kiss Lalival együtt képviselve a MANTA Clubot. 2017-es Orfűi Blitz Weekenden két díjat is kaptam. Persze közben elég sok apró hiba jött elő, ami miatt folyamatos szerelés, javítást igényelt az autó. Legnagyobb gond az alacsony olajnyomás volt meleg motornál, alapjáraton. Ezt minden igyekezetünk ellenére nem tudtuk megoldani. Azért már kezdtem élvezni a MANTA-zás örömeit. Örültem nagyon, hogy sikerült az összeépítés. Az apróbb motor problémák miatt elkezdtem tervezni egy erősebb új motor beépítést (kicsit több cm3, dupla WEBER karburátor, stb.) Sajnos ennek a törekvésnek az eredményeként az új motor is rövid időn belül tönkre ment (hajtókar csapágy menthetetlen módon). Pedig még egy jót sem autóztam vele ! Jelenleg a vásárláskor kapott eredeti motort használom, ami közben egy kisebb felújításon esett át párhuzamosan az erősebb motor építésével együtt. Gyakorlatilag újra szét-összeszerelés, gépmunka (főtengely köszörülés, új gyűrűk, stb.) utáni újbóli összeépítést követően. Persze az erősebb motorépítésén ismét dolgozunk az ismerőseimmel, de ez még egyelőre még készül, mondhatni „under construct” . Ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban? Mióta megvan a MANTA-m a munkám során inkább céges autókat, mint sajátot használtam, Ford Focus MK I., MK II.,Opel Vectra B Caraván 2.0 DTI, VW Jetta, meg ami éppen kéznél volt. (Természetesen az Opel saját tulajdon volt ). A jelenlegi munkám kapcsán mondhatni inkább „földön futó” vagyok,mert inkább tömeg közlekedem, mintsem hogy autózzak. Egyébként a párom SUZUKI SX4-t nyüstöljük, illetve ebben az évben lett ismét új autónk egy KIA Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb tuningok, módosítások felsorolása. Először is a legszembetűnőbb a 400-as szélesítés, 4 kockalámpás homlokfallal, 3 részes szárny hátul. MANTZEL első lökhárító Egyedi AIRBRUSH a tetőn (Bálint Latya és Juszuf közös munkáját dicsérve) Szolid 3 cm ültetés (TA-Technik rúgók és gátlók), elől 8*15” ET13, jelenleg 215/51R15 (korábban 225/50R15 gumikkal) Hátul 11*15” ET-10 felni 285/40R15 gumival (akinek van ebben a méretben eladó felesleges gumija szóljon!) Torsen hátsó difi Minden csavar, bilincs sárga horganyozva, futómű és egyéb elemek gyöngyözve, és/vagy szinterezve, fényezve (szelepfedél, olajkartel) Egyedi 4 leömlős 50-es kipufogó rendszer Szokásos sötétített, biztonsági fóliázott üvegek, újra kárpitozott ülések, új belső tető és oldalsó kárpitok, flokkolt műszerfal, közép konzol, átalakított középkonzol fejegység számára minden más gyári „eskű”, ahogy szokták mondani. ami nincs beépítve egyedi fényezésű (logó) tanksapka ajtó és üzemanyag tank Milyen változtatásokat tervezel? Egy kicsit erősebb motort, amin végre alapjáraton is jó lesz az olajnyomás. A másik az új ajtó kárpitok felszerelése. Mi lenne a 3 kívánságod az autódat kapcsolatban? Végre hiba mentesen működjön a motor Eljutni nemzetközi találkozókra is +Airride futómű? Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Mantád örömmel? Természetesem egy másik MANTA-ért. A filmben szereplő MATTING tuningos szélesítéssel, motor pedig 2.4 CIH 16V+kompresszor. Fejben még egy E1 rekordra is gondolok hófehér fényezés, kék plüss belsővel, 4 sebességes automata váltóval. Legvégső soron a lehető legnagyobb benzinmotoros (nem az 1.5 turbó) INSIGNIA GSi még szóba jöhet ,turbó, 4x4, sibedach, bőrülés már nem kell! Írta: Laczkovics János Képtár:
  31. 1 point
    Üdv! Nekem hűtőcsere után a hűtő alsó vízcsövén csak úgy tudta a szerelő megszüntetni a szivárgást, hogy a rugós bilincs mellé berakott egy AWAB (vagy ABA?) bilincset, hogy ne kelljen megbontania még egyszer. Persze ott elfért a két bilincs egymás mellett úgy, hogy a csőcsonk peremes részén belül fog mindkettő. Azóta nincs szivárgás. Egyébként nekem 3 helyen volt szivárgás, mikor megvettem: - lyukas volt a hűtő - a gázreduktor hűtővíz-csatlakozásánál nem húzta meg a "kedves szerelő" rendesen a bilincset - fűtőtest bemenő-elmenő csatlakozásainál elöregedett az O-gyűrű és ott eresztette be a vizet az utastérbe a középkonzol alá (ha előztem, nagy fordulatnál lehetett érezni az utastérben a fagyálló szagot). Pár litert fel is szívhatott a szőnyeg alatti hang/hőszigetelés... A termosztáttal kapcsolatban nem tudok segíteni, esetleg keress rá "guglin" úgy, hogy a képeket nézed. Ha valamelyik alkatrészes cég lefotózza egyesével a gyártmányokat, ott megláthatod, melyik gyártó csinál fém csöveset. Nekem műanyagosra cserélte anno a szerelő (nem emlékszem, melyik gyártó terméke), de 3 év óta nem volt gondom vele.
  32. 1 point
    Pontosan így tanították. Mondjuk a foszfátos egyből támad, a mentes meg csak ha el van hanyagolva és akkor sem annyira. 1-2 évente cserélem de átmosással együtt mert elég dzsuvás volt a rendszer és elsőre de másodikra sem lett az igazi...így az 5. csere környékén már egész elfogadható :D
  33. 1 point
    Ha a rendszerben hiba van, akkor mehet a ventilátor olyankor is, amikor a hőmérséklet nem indokolja. OBD-n tudod ellenőrizni. Dupla bilincsnek nem lehet értelme. El sem férne a legtöbb esetben. Ahol rugós bilincs van, oda érdemes lehet awab bilincset rakni. Cseréltem mér én is. 100 fok körül nagy nyomás van a rendszerben. Lehet olyankor szivárog, és el is párolog gyorsan. Többihez nem tudok hozzászólni.
  34. 1 point
    Szerintem az a hőgomba ami a vízhűtő ventit indítja nálatok is a vízhűtőbe van betekerve. A vízhűtőbe akkor jut el a hűtőfolyadék ha nyit a termosztát ( tehát jó) , ha rossz lenne és nem nyitna ki akkor úgy melegedne ( nagyon hamar) a motor hogy nem kezd el pörögni a venti. A termosztátházat ha jól rémlik ki szokták cserélni olyanra amin a kis cső is aluminium, mert a műanyag le szokott törni, esetleg nálad is repedt már.
  35. 1 point
    Elméletileg ugye a B_1-es mert a alváz szám 8-as karaktere szerintem nálad is "6-os". De a "B" biztos hogy nem jó mert az C-X14NZ-nél úgy kell rávenni a vezérlőt arra hogy teljesen kitolja alapjárati motort (ez a "G" tán), hogy járó motornál a szelepfedélre menő vákuum csövet (vékonyat azt ami a torokra megy) le kell húzni majd egy percig járatva a motort , az alapjárati motor csatlakozását lehúzni , majd a csövet visszatenni. Így be fog állni a pillangó szelep által szabályzott ALAP ALAPJÁRAT (550-650 ford. kéne lenni). Ez lenne ugye "Minimum Idle Speed Procedure" A " Idle Learn Procedure"-rét amúgy meg szerintem így kéne nekünk is csak egy pár dolgot hozzátéve : Fefe69 nevű felhasználó válasza a gyakorikerdesek.hu-ról : "( Esetemben 2002-es SUZUKI SWIFT 1.3-AS, 8 szelepesről van szó) A motorvezérlő, ha nem kap tápot,akár 2 másodpercig is... Mindent " elfelejt "..Újra kell tanulnia! De! Ez nem úgy van, hogy " menyéveleosztjólesz.." mert " félretanul, vagy be sem tanul!!! Szerintetek így találta ki a gyár???? Hát nem! A " betanítás " a következő ( úgy, hogy egy métert sem kell vele menni! ): 1. Indítsd be az autót, ha elérte az üzemi hőmérsékletet, állítsd le. 2. Vedd le bármelyik sarut 20 mp-re. 3. Rakd vissza. 3/a Na ide beraknák 3 gyújtás ráadást (beindítás nélkül) 20mp szünetekkel hogy a Fojtószelep szenzor be legyen kalibrálva. 4. Indítsd be, semmilyen elektromos " cuccot " ne kapcsolj be és NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!... hagyd így melegen " ketyegni 2 percig... 5. 2 perc melegen járatás után kapcsold be a tompított világítást..NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ! 6. Újabb 1 perc elteltével az utastér szellőztető motort is max. állásba. MÉG MINDIG NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ! (7.) Ezután megint 1 perc elteltével a hátsó ablakfűtést is ( ha van ) kapcsold be.TOVÁBBRA SE NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ! 7. Na itt én mellőzném az ablak fűtés , hanem inkább elindulnák vele és megpróbálnák egy lassú menettel egy hűtő ventilátor bekapcsolást előidézni ! Mert úgy vettem észre akkor szokott megbolondulni az alapjárat, legalábbis nálam. 8.innentől kezdve 1 perc múlva leállíthatod a verdát és mindent, amit bekapcsoltál, kapcsold ki.. NÓ GÁZADÁS! 9. Indítsd be és tutira jó! Azért fejtettem meg, mert nekem négy nap és 250 km után sem volt hajlandó " megtanulni " Kétszer próbáltam ki ezt a " tanítást " 100%-os sikerrel! Általam vélt magyarázat: A computerbe három infó megy be az elektromos terheléssel kapcsolatban, ezt figyeli. Azért, mert ha bármelyiket bekapcsolod, a generátor terhelődik, visszafogja a motort, a fordulatszám leesne és ezt kompenzálja, ( kellő mértékben emeli ) a motorvezérlő vezérlő egység. Hát ezt kell újra a fejébe vésni, a megadott módon és lépésekben." Abban teljes mértékben egyet értek a hozzá szólóval hogy az ECU a tápfeszültség változásából következtet a motor terhelésre . De nálunk van sebesség szenzor is ami figyelembe kell vennünk hogy a motorfék is be legyen kalibrálva , szerintem . Aztán lehet hogy van ennek egy egyszerűbb változata is OP-Com-al , azt kéne kideríteni.
  36. 1 point
    1998-as astrákban 3 vezetékes, de átszálazható a 2 vezetékes kapcsolóhoz. Nyílván árban is jelentős a különbség...A különbség annyi, hogy a 3 vezetékes ad +12V-ot is nem csak testet. Az ECU szempontjából mindegy, csak a testet veszi figyelembe. Ez az aktív állapot, minden más pedál használatot jelent. (tempomat aktiválható) Tehát a 3-2 vezetékes kapcsolóhoz meg kell cserélni a szürke vezetéket. A kapcsolón 4-es csatlakozó van, de csak 2 van bekötve. 4-es csatlakozó: fekete - gyújtás +12V, üres, szürke - kapcsoló jele (tempomat), barna - test. Amit módosítani kell az a szürke vezeték. 4-es csatlakozó: fekete - gyújtás +12V, szürke - kapcsoló jele (tempomat), üres, barna - test.
  37. 1 point
    Hello, Megcsináltam a motor beállítást, https://drive.google.com/file/d/1FzjCGKulpaidlYkNNS-SxyUW2Q3PHu-v/view?usp=sharing (szépen ki lehet léptetni a tengelyt a motorból, szép tiszta fehér zsír volt benne, így a motort nem is takarítottam spray-vel.) Felmelegítés, pár gázfröccs, majd mentem vele egy kört, teljesen jó, alacsony alapjárat és elég gyorsan vissza is áll. Utána egy 3 óra pihenő volt, majd megint elindultam... Ismét, amikor a hőmérséklet mutató kijött a kék sávból menet közben megtorpant, kivillant a sárga lámpa... Az alapjárat továbbra is jó volt. De ez olyan, mint amit írtam a fojtószelep potinál itt, ahol a logban látszott, hogy a feszültség leesett menetközben. Sajnos logom nincs erről, hogy mi történhetett és hibakódot sem tárolt le (lehet nem is a fojtószelep poti volt -már cseréltem-, bár ha nem esik 0.16V alá, akkor nem kerül hibatárba)... (Kiolvastam a hibatárat, gondolom most elcseszte az alapjárati motor beállítását ). Mi lehet? Esetleg nagyon megszorítottam a poti csavarjait és melegedésnél feszül? Vagy a csatlakozó érintkezése rossz? Esetleg a fojtószelep tengelye nyomja félre a poti tengelyét (feszül)? Kikophat a fojtószelep tengelye? Ha nincs a gáz pédál nyomva, akkor nincs ilyen hiba, felmelegszik rendesen és utána menet közben sem érzékelhető, csakis akkor, amikor mondjuk 50km/h-val gurulok 3-as vagy 4. sebességben és amikor a víz már (majdnem) felmelegedett vagy ha nyit a termosztát és a víz kicsit visszahűl. Este megpróbálom logolni, hátha sikerül előidézni... (A poti, a hőfokjeladó már cserélve....)
  38. 1 point
    Ma volt egy kis időm, úgyhogy csináltam pár fotót a XER hengerfejemről abból az alkalomból hogy megtisztogattam kicsit mielőtt még a héten reményeim szerint elkerül gépműhelybe. A képeken szerepelnek cikkszámok is ha valaki ilyet tervez vásárolni, és ezekből kiderül hogy a XER szívó- és kipufogóoldali tengelye bizony egyforma, csak mert hallottam olyat is hogy csak a szívó oldali más, a kipufogó oldali ugyanaz mint az XEV-é, pedig nem. Valamint mértem szelepemelést, pontosabban a vezérműtengely bütykeinek méretét a két végállásban, talán látszik hogy a két érték 48,65 illetve 38,2mm azaz a szelepemelés 10,45mm (eredetileg 10,5-nek kéne lennie, de ezt betudom a gyártáskori szórásnak, nem gondolom hogy egy láthatóan ép állapotú, 150e km-t futott motor tengelye ennyit kopott volna). A hatodik képen látszik némi berágódás az illeszkedő felületen (ezt tippem szerint a fagyálló okozta), ami miatt némi síkolás válik szükségessé, de amúgy semmi komoly szerintem.
  39. 1 point
    Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a következő link-en látható képeken szereplő riasztó és központi zár táviránytóval találkozott-e már valaki, vagy van valami pontosabb infója a gyártóról. https://www.dropbox.com/sh/4kwg4x8sx4x5x8o/AABuiLXzs2a_1zEGtj6ha9V4a?dl=0 A problémám a következő lenne: Adott egy Vectra B 1.7 TD, legjobb tudomásom szerint utólagosan beépített riasztóval. A fenti linken látható a távírónyítója. Eddig ha lemerült benne az elem, akkor kicseréltem és mindenféle összetanítás vagy bűvészkedés nélkül működött tovább, úgy ahogy kell. Ekkor mindig nyitva volt az autó biztos ami biztos alapon. Most viszont úgy adta meg magát teljesen a távirányító eleme, hogy zárva volt az autó és aktív volt a riasztó is. Hamar elemet cseréltem a távirányítóban, viszon azóta sem történik semmi, bármelyik gombot nyomom. Az lehet, hogy össze kell most újra valahogy tanítanom a távírányítót a vezérlő elektronikával? Sajnos 2 napnyi google keresés után sem találtam semmit, még csak körvonalakban sem, hogy miféle riasztó lehet a kocsiban és így fogalmam sincs, hogy hogyan álljak neki az összetanításnak (ha egyáltalán az a baja). Szóval valaki tudja esetleg a távírányítót megnézve, hogy miről is lehet szó, amin el tudnék indulni? (Volt a távírányítónak egy fekete előlapja is, de azt már elhagytam valahol...) Előre is köszönöm az esetleges segítséget! Szerk: Közben kinyitottam az autót, mert kulccsal ugye nyílik, csak beriaszt. Ami plusz infót tudok, hogy Thunder gyártmányú az eszköz, de semmi más nem volt ráírva. Lefotóztam azt is és beraktam a fenti linkre. (Talán Thunder CA103 a google alapján, de nem vagyok benne biztos) Szerk2: Sikerült gatyába rázni Valóban Thunder CA103 típusú autóriasztó van a kocsimban. A hobbielektronikán volt egy leírás hozzá, az alapján betanítottam mindkét távirányítót. Itt hagyom az utókornak a leírást, hátha valakinek még jól jön: https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=221148
  40. 1 point
    Hát ha ezt szét is tudom csavarozni, akkor sem biztos hogy marad ott annyi ép perem hogy biztonságosan össze tudjam fogatni a két dobot. Szerintem most csak azért van ott fixen, mert össze van gyógyulva. A hátsó dob már rohad ( ha jól tudom ez dupla falú) de még nincs hangja és nem fúj ki, ezért egyenlőre nem bántom, de nem jósolok neki sok időt.
  41. 1 point
    Nem tudja csak a megfelelő fordulatra állított motornál (900rpm zárt hurkú üzemmódban) elmenti a lépés szám értéket . Ami a meleg és terhelés nélküli motornál, jó ha Nulla értékű. Mint régebben már írtam , így kell beállítani:
  42. 1 point
    Van furatom és meleg motor volt. Viszont hideg volt mikor a video készült. És a vizem sem fogy..
  43. 1 point
    Nem mondasz hülyeséget de gondolom meleg motornál már elpárolgott volna.Meleg motornál nem szabadna gőzölnie.Legfeljebb télen szokott látszani de most 25 fokban...
  44. 1 point
    Most lehet hülyeséget mondok, de ha a hátsó dobnak nincs furata alul, nem lehet tele vízzel? Ezt köpködi ki és ezért buborog?
  45. 1 point
    Értemértem...a terv kétlépcsős, az egyik az, hogy a centrállal bezárt autóba is bejuthatok a csomagtéren keresztül, annak a zárja megmarad, nem is lehet gusztusosan eltüntetni (amúgy eltüntetném de plekót nehéz feltűnésmentesen hegeszteni). Bár a zár nem szereti ha centrállal zárt helyzetben (kulcsnyílás vízszintben) kulccsal nyitják, megfeszül és széteshet, és akkor össze kell rakni. A másik, hogy 2 szálat eldugok valahová én is. Nekem az a B veki, amelyiknek a gépteteje folytatódik a tükrökben. A zárakat már kivettem amúgy, a rudazatát is eltettem hogy azért meglegyen, végül megcsináltam a másik kilincset is, egyelőre így marad...majd eljátszok vele, ha nem barátkozok meg az esztétikájával. Szerintem meg tudnám csinálni a saját belső részével együtt (elég nehéz olyat találni, bár még csak futólag néztem) spiáterből van, mér-vág...valahogy össze lehetne rakni. Sosem figyeltem meg, hogy a facelift Calin gyárilag az új kilincs van! Új infó, köszi.
  46. 1 point
    A Bosal meg a Walker jó minőség de a hangja már nem olyan mint a gyári.Kicsit mélyebb . Én a hátsó dobot 3-as fúróval kifurtam .Téli gyakran rövidebb utakon használva jelentős mennyiségű kondenzviz gyűlik benne össze.Ha kifolyik az meghosszabbítja az élettartamát.De ha csak hosszabb utakra használod akkor nem lényeges mert akkor elpárolog belőle
  47. 1 point
    Szia. Nemrég cseréltem én is.Én a régi tűzkarikával raktam össze semmi baja de ha új az nem hátrány.-Tartó gumik ha szakadtak és ha összedugós a dolog akkor tömitő massza.És új bilincs. Elég jól bírta a gyári akkor .Az új már fele ennyit sem fog.
  48. 1 point
    50 ezertől nekem is kiakadna
  49. 1 point
    Csappantyú törés a Delphi rendszerre jellemző tudtommal, nekem Behr van és ott siklócsapágy van a légbefúvó motorjánál, ami nem nagyon romlik el, max csak kenés hiányában nyikorog, cserélni a csapágyat nem lehet. Szerintem a Delphinél is siklócsapágy van, de majd valaki megcáfol, ha nem így van. Inkább a lapátok közé került valami, vagy sérült-tört valamikor. http://
  50. 0 points
    Vegre igen! Gazolajszuro csere, ujra megallt. Vezerles csere mert laza volt, ujra megallt... vegul gyanus hibakodok egyuttallasabol ugy iteltem meg, hogy kabelkoteg baja lesz. Idegbol szetkaptam az ecu kabelkorbacsot, es 4 perc alatt megtalaltam a 4 kidorzsolt kabelt... azota minden hiba elmult, es orom boldogsag van!


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.