Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2018-06-23 in all areas

  1. 5 points
    Örömmel jelentem, hogy megoldódott a rángatós Z16XEP-s G Astra problémája! Szeretném megosztani a fórummal a javítás történetét, mert sokaknak segíthet egy hasonló hiba kijavításában. Tekintve, hogy ezzel a fajta megoldással csak külföldi fórumokon találkoztam, jól jön, ha van egy leírása magyarul is. A Z16XEP Twinport motor bizonyos fordulaton történő rángatását / dadogását az EGR csatornák (EGR channels / EGR gallery) eltömődése / elzáródása okozta. A bejegyzéshez előtte/utána képeket is csatolok. A probléma a következőképpen zajlik: Check Engine lámpa kivillan és P0170 hibakód olvasható ki, esetleg kísérheti még P0300-01-02-stb. (Engine misfire detected) és különféle EGR-hibák Az autó sebességfokozattól függetlenül 2000-es fordulat alatt rángat / dadog (1800-1900 között a legjellemzőbb nálam, enyhe gázadásra) A motor hidegen reszponzívabb, aztán bemelegedve egyre gyengébb A motor hangja morgós-öblös lesz, ereje jelentősen gyengül A gázpedál-érzékelő holtjátékos lesz, lassul a válaszidő A fordulatszám csak lassan hajlandó felfelé kúszni A kocsi típusa: 2005-ös 1.6-os Opel Astra G (MK4) Z16XEP motorral A probléma felmerülése utáni próbálkozások: Gyertyacsere (NGK V-Line 1 elektródás) Üzemanyagszűrő csere Légszűrőcsere Fojtószelep tisztítás EGR-szelep tisztítás majd újra csere (Pierburg - gyári spec) Szeleptisztító adalék használata (Liqui-Moly Valve Cleaner Additive) Magas fordulaton kihajtás (öntisztulás reményében) A szervizes diagnosztikát követően kiderült, hogy az EGR-szelep hibás, nem nyit / nem zár / akad, illetve hogy a keverék szegény. Ezért az EGR-szelep cserélve lett házilag egy Pierburgra (nem olcsó kínaira). Mivel a probléma nem szűnt meg, szerviz azt mondta, hogy megoldás az EGR-vakolólap. Utánajárásra kiderül, hogy tévednek, a Z16XEP-t nem lehet vakolni, mert az ECU nem úgy dolgozik, hibát fog dobni és nem is oldja meg a problémát (Logika: egy esetleges elzáródás esetén is hiba van, amit a szelep lezárása nyilván nem old meg). Ezután a sejtés: valószínű, hogy az EGR-szelep hibátlansága ellenére nincs meg a kellő mennyiségű légtömeg a szívó oldalon, így az ECU – amúgy számolva az EGR-légtömeggel nyitott szelepnél – leszabályozza az adagolt üzemanyagot is keverékképzéskor, mert a MAP szenzortól más infót kap, ezért dobja a „P0170 – Üzemanyag-korrekciós limit elérve (Fuel trim malfunction)” hibát. Szerviz bevallása szerint a gyertyák cserekor fehérek voltak, ami szintén megerősíti a szegény keveréket. Ekkor döntöttem el, hogy nem bízom szervizre a továbbiakat, mert túl drága lenne és az EGR-vakolás pedig nem lehet opció, az tévedés (azt pedig végképp nem akartam, hogy százezres cserealkatrészekre beszéljenek rá csak azért, mert lerakódás van valahol). Így egy kis tervezgetést követően, valamint a szükséges dolgok beszerzése után hétvégén nekiestem és szétszedtem a szívóoldalt – a megfelelő szerszámok birtokában. A művelethez kellett: 5-25Nm nyomatékkulcs (Twinport szívósort a blokkhoz 20Nm, beömlő / szívócsonk és fojtószelepház, illetve ECU konzol 8Nm gyárilag) Dugókulcskészlet és torx készlet hajtószárral, valamint hosszabbító fejjel (ez néhol nagyon kell!) EGR-tisztító vagy karburátortisztító (féktisztítót ne, mert a Twinport lapátok műanyagból vannak!) Javasolt üzemanyagcső-csatlakozó fogó szerszám is (gyakorlatilag beszerezhetetlen ), de csavarhúzóval is megoldható egy kis játszadozást követően Lapos fejű csavarhúzó a gyorscsatlakozós kábelkötegek oldásához Kombinált fogó a vízcsövek bilincseihez Kicsi kézi drótkefe-készlet, fogkefe, vékony lapos fejű csavarhúzó az EGR-csatorna tisztításához Hűtőfolyadék (Rózsaszín -35C) az elfolyó mennyiség pótlására vagy teljes újratöltésre (szervizkönyv szerint le kell engedni, így ezt is cseréltem teljesen - elvileg gyári spec szerint 6 liter megy bele, de nekem kicsit több, mint 4 litert sikerült betölteni - ne feledjünk légteleníteni sapka nélkül, járatott és melegített motorral) OBD-II kódolvasó a hibakódok törléséhez (netről olcsón beszerezhető egy, telefonos appal működő, bluetooth-os) Nos a szervizkönyv szerint meg kell emelni a kocsit, mert a beömlő (intake manifold) alulról rögzítve van egy torx csavarral egy konzolhoz. DE! Bár kicsit kényelmetlen, nyugodtan felülről is elérhető, így szerencsére nem kell emelő / akna a szereléshez. A hűtőfolyadék is leengedhető emelés nélkül, radiátor bal szélén van a leengedő csap – bár utólag látható volt, hogy csak a fojtószelepházon átmenő vízcső miatt nem érdemes leengedni az összes folyadékot… Azért a teljes cserét sem bántam meg - látva a kifolyó barna, zavaros és büdös trutymót. A munka 5-6 órát vett igénybe, persze nagyon odafigyelve mindenre, akksit lecsatlakoztatva, maszkoló szalaggal jelezve a sok csatlakozót és csövet, papíron követve a csavarokat és helyüket. A szerelés menetéről itt található a hivatalos szervizkönyv (ne tévesszem meg, hogy H Astra, azt is szerelték a Z16XEP motorral): Z16XEP - Replace Intake Manifold & Flange A leszerelést követően azonnal látszott a probléma forrása: a portokba vezető EGR csatornák teljesen el voltak záródva, a szétágazás előtti rész pedig jelentősen leszűkült már a lerakódásoktól. A motorblokk oldalán a tömítésben kihagyott részen újabb adag lerakódás volt, ami gyakorlatilag kőkemény volt, csakis kaparással eltávolítható. A csatornába ragadt lerakódások és a blokk oldalán maradt ragacs egyértelműen mutatta, hogy a vékonyka EGR beömlők a végletekig el voltak záródva, semmi nyílás nem maradt, ahol a gáz átmehetett volna. Körülbelül 1 órán át tartó folyamatos oldás-kaparás-drótkefélés után szép, tiszta EGR csatornák maradtak, meg egy kupac olajos-szenes por és törmelék. Előtte - jól láthatóak az elzáródott EGR-csatornák Aki igényesebb, az akár szétszerelheti teljesen a szívósort, a szelepek felé vezető portok és a Twinport lapátok is elég olajosak tudnak lenni a kartertől - lehet, hogy majd én is megteszem legközelebb. Érdemes ellenőrizni a Twinport lapátokat mozgató műanyag rudat, hogy nem koptatta-e ki még a forgó pöcköket, esetleg érdemes rá tenni valami műanyagbarát kenést, pl. szilikonzsírt – sokan panaszkodnak, hogy idővel elkezd kattogni. A későbbi újabb lerakódások elkerülése végett kapott a csatorna egy kis polírozást is (elég érdes gyárilag a felülete), amit csiszolóvásznas-szivaccsal tettem meg (220-as és 300-as). A szívósor és a blokk közötti tömítést cseréltem, mert számítottam rá, hogy azon is lesz bőven lerakódás – amúgy meg olcsó nagyon. A többi tömítés jó állapotban volt, nem is vettem belőle másikat szerencsére. Utána - Polírozott, teljesen tiszta EGR-csatornákkal Azt tudni kell – külföldi fórumok tapasztalatai alapján – hogy a Z16XEP-nél az EGR rendszer hibája és amúgy az EGR-csatornák elzáródása is típushibának számít, nagyon gyakori eset. Általános tapasztalatok szerint körülbelül 60-80ezer mérföldenként érdemes kitakarítani. Nem véletlen, hogy az újabb Astrákban a motor szívó oldalán már nincs ilyen EGR megoldás, a szívócső is műanyagból van. Összeszerelés után a kocsi pöccre indult, ami megnyugtató volt. Alapjáraton ment, amíg légtelenítette a hűtőfolyadékot, közben töröltem a hibakódokat és mehettünk próbakörre. A lovacskák visszatértek, szépen húzott a kocsi, nem morgott, nagyon finoman járt végig, a gázpedál pedig reszponzív lett, ahogy kell. Szóval végső soron megérte azt a kis barkácsdélutánt! Remélem, ez a leírás másokat is bátorítani fog arra, hogy megpróbálják megoldani ezt a problémát saját kezükkel - hiszen megint csak egy olyan dologról van szó, amit nem muszáj feltétlenül szervizre bízni, hanem házilag egy kis tisztítással megoldható. Sok sikert kívánok hozzá!
  2. 3 points
    Sziasztok! Gondoltam megírom, hogy megjavult a kicsike... Hátha másnak is segítek ezzel. Szerencsére volt alkalmam kipróbálni egy másik gyújtás trafót, mert én erre gyanakodtam. Pár km megtétele alatt sem jelentkezett a fenti hiba, így hát vettem egy trafótm valamint új gyertyákat. Azóta is (5. napja) rángatás nélkül autózom.
  3. 2 points
    Tegnap éppen sikerült elcsípnem a naplementét, úgyhogy ki is használtam a lehetőséget egy jó fotóra. Ez lett belőle:
  4. 2 points
    Mindenkinek köszönöm a tanácsokat és a poénokat főleg. A művelet sikerrel járt. A megoldás a pöttyintés hegesztővel volt, 8-as menetes szár végén szorítófogó. Egy darab fémet kifúrtam és 1,5kg-os kalapáccsal első ütésre kint is volt. Be is került az új tengely. Kis küszködéssel bekattant. Először visszavettem és megszámoltam a fogszámokat, megmértem a tengelyt, de azonosak kívül és belül is. Egy határozott mozdulattal be is kattant. 20 perc alatt összeraktam egyébként a futóművet féltengelyestül. Csavarok lehúzva nyomatékra, fékcső rögzítés stb. És íme a technika:
  5. 1 point
    Ecat szerint M6x14. Csavarboltban nem tudom mennyire fordul elő, de szerintem hosszabból le lehet vágni. Itt találtam készen.
  6. 1 point
    Egyszer én is megjártam a sümegi Dorka-Carral ilyen ügyben: szintén színazonos makulátlan sárvédőt kerestem, éppen azért hogy ne kelljen fényezni, de nem kell valami extrára gondolni, fehér színű Corsa C elem kellett volna. Felhívtam a bontót, mondtam hogy mit szeretnék, direkt kihangsúlyozva hogy makulátlant. Biztosított róla hogy van, 8e-et kért érte, amit én finoman szólva sokallottam egy bontott sárvédőért, de mondom ha tényleg olyan amilyennek mondta, akkor megadok érte ennyit. Így hát elautóztam 50km-t, és elém rakott egy gyári fehér sárvédőt, a kerékív felett egy kb. 20 centis alapozóig hatoló karccal, amiről látszik hogy a helytelen tárolás miatt került oda. Amikor meg számon kértem rajta hogy nem ezt ígérte, akkor még neki állt feljebb, mondta hogy ez náluk nem hiba, ettől ez a sárvédő még makulátlan, mert nincs rajta rozsda és nem is horpadt. Persze nem vettem meg, de azt kívántam az embernek hogy bár találná egyszer ő is ilyen karcokkal az autóját a parkolóban, biztos nem aggódni, hiszen attól ez még makulátlan... Tanulság hogy a bontósoknak egészen más fogalmaik vannak a hibátlan alkatrészekről, mint ahogy mi azt elképzeljük...
  7. 1 point
    Fel van programozva rajta a DRL... Valahol szerepelt itt korabban, hogy milyen opcioi vannak.
  8. 1 point
    Egyszer nálam is történt ilyesmi, amikor rövid időre történő beindítások után (ki kellett állni a garázsból valamiért, majd vissza) a következő indulásnál háromhengerezett, de ha jól emlékszem, egy gázfröccs "meggyógyította", és utána rendben működött. Aztán máskor menet közben fordult elő, hogy ledadogott a motor, leállítás és újraindítás után semmi probléma. Ezek időben távol estek egymástól, és már évek óta nem volt semmi ilyesmi. Bár nem csúcstechnika, de elég bonyolult rendszer, simán előfordulhat, hogy csak az ECU pillanatnyi elmezavaráról van szó, ahogy egy számítógép is "döccenhet" olykor-olykor, anélkül, hogy egyébként bármi baja lenne. Nem azt mondom, hogy biztosan a te eseted is az enyémhez hasonló, csak azért írtam le, hogy tudjál róla, ilyesmi előfordulhat valódi probléma nélkül is, nem kell feltétlenül a legrosszabbtól tartani.
  9. 1 point
    Ezt cáfolnám. Teljesen gyári kinézete van (legalább is az enyémnek). De azért vedd meg az órát. Kérdésem: hogyan fogod beállítani az aktuális kilométeróra állást?
  10. 1 point
    Illene, nekem a coupé gyárilag ilyen konfigurációjú. Azt tudni kell hogy gyárilag is kétféle fémhatású gyűrűvel lehetett rendelni a G Astrát, ami a linken is van az a matt króm (ilyen van nekem is), és van egy még ennél is kevésbé csillogóbb matt alumínium is, az viszont szerintem már tényleg nem megy a fényes króm kilincshez. A DarthVödör által linkelt utángyártott krómkarikákkal meg az a baj hogy azok sztem bazárian fényesek, sokkal csillogóbbak a gyári matt krómnál is, sztem már zavaró mértékben, de hát ízlések és pofonok ugye...
  11. 1 point
    Pontosabban mi a kijelző típus jelzése? WE nincs, WK van, de többféle... (5WK7455, 5WK70015, 5WK70025...) Akkor most van benne MID, vagy nincs? Egyébként nem nagyon ragaszkodik hozzá senki, mert ezeknél kitörik az átvezető fólia. Javítható, de csak időlegesen. Ha mégsem MID van benne, akkor nem lehet "engedélyezni" sem.
  12. 1 point
    Akkor nézz utána, hogy "állítólag" csak engedélyeztetni kell?
  13. 1 point
    Jol gondolod A jobban megy szubjektiv dolog, par het utan ugyis elmulna az erzes, es ket, alapvetoen azonos auto kozott nem is lehet akkora kulonbseg. A tiz vagy otvenezer is mindegy, foleg, ha csak evi tizet mesz vele, mert husz evesen lesz benne ketszazezer. Ennyit meg egy benzines motornak is ki kell birni. Ha a serules nem erintette az alvazat, es szakszeruen volt javitva, akkor hasznalati szempontbol nem problema, de csak azert cserelni, mert jo aron van, nem erdemes. Ha az izgatna, hogy ujabb modell, uj kihivas, maskepp romlik el, stb., az persze mas, de ilyesmi hianyaban folosleges autoban penzt tartani, mert csak a potencialis veszteseget noveled, ha osszetorik, ellopjak, akarmi.
  14. 1 point
    Shell V-power 95-el, 70%város, 30% országút mellett 6,2 literes fogyasztás, szerethető!
  15. 1 point
    Sziasztok! Zoltán vagyok, 1969-ben születtem, informatikus mérnök vagyok. Régebben rendszergazda voltam, adatbáziskezelőket fejlesztgettem, manapság egy saját kis céget viszek. Még voltam kisdobos, meg úttörő is... :D, melyekben akkoriban is a KÖZÖSSÉG volt a lényeg. A szakmai részén túl ebben a fórumban is ezt tartom a legfőbb üdvözlendőnek, meg a segítőkészséget. 24 éve van jogosítványom, pár százezer kilométert beletekertem már Trabantokba, Ladákba, Opelbe. A családban mindig volt aktív autószerelő, úgyhogy kisgyerek korom óta mindig leskelődtem a "nagyoknál" motorgenerálnál, mindenféle buherálásoknál, ami azóta is érdekel, de inkább elméleti szinten. Régebben a Trabantomat nagyon szerettem, igazi őszinte kis kartondoboz volt: nem akart többnek látszani, mint ami. Mostanában a G Astrámmal vagyok így: az utolsó, jó ár-érték arányú típusok közül valónak tartom, amit már 10. éve terelgetek. Igaz, egy komplett motorgenerálba belecsúsztam vele, de egyelőre mindenképpen megtartom.
  16. 1 point
    Sziasztok! Hol is kezdjem... Nándi a böcsületes nevem, 75-ben születtem, pár éve Sajószentpéteren élek családommal (feleség+ a 3 éves tündéri kisfiúnk). Munkámat tekintve, a 107-es segélyhívón keresztül vagyok elérhető, 13 hosszú éve... :D 5. éve vagyok Opeles, egy 92-es fapad F-fel kezdtem, ez volt az első saját autóm, ennek megfelelően szerettem is nagyon, de a jó c14 NZ motorról lerohadt a bódé :) . 2 év után szemezgettem egy Merivával, amit az orrom előtt vittek el, a szívem bele is szakadt... (1.8-as moci 125 lóval, fekete metál,gyári 17-es kerekek, digit klíma, kevés km, gari, stb). Ezért 2008 decemberében beruháztunk egy új G-be, amivel többé-kevésbé meg vagyok elégedve, vagy inkább kevésbé. Mindig van vele valami apró bibi. Eddigi "együttélésünk" során volt egy klíma töltés, teljes kuplung-szerkezet csere, stb. A belterében mindig zörög valami, az ülés finoman szólva is kényelmetlen, halál idegesítő, most a változatosság kedvéért "kint" is kopog valami, pedig vigyázok rá nagyon. Lehet érzi, hogy a szerelmünk csak egyoldalú... :) "Hivatásomból" kifolyólag sok márkát vezettem már, sacc per kábé 300-400.000 km már van a lábamban, imádok vezetni. 14 évesen vettem meg az első autós újságot és azóta "autómeleg" vagyok :D Minden érdekel, minden gyártmánnyal kapcsolatosan. Ezek mellett szeretek bringázni, horgászni, amennyiben időm engedi. A fórumot évek óta figyelemmel kísérem és nagyon sokat tanultam Tőletek, amit nagyon köszönök utólag is.. B.Ú.É.K.
  17. 1 point
    B.U.É.K! Richárdnak hívnak. '72ben születtem és egy pénzintézetben IT-s vagyok. x86 infrastruktúra, MS alkalmazások, SAN, storage és hardware virtualizáció (Vmware) foglalkozom. Feleségemmel és majdnem ötéves kislányommal Budapesten élek kertes övezetben. '91óta van jogsim. '95-'05-ig mantámat építgettem(custom lexmaul wide-bodykit, 2.2WEBER DCOE, állítható KONI futómű, fokolt vez. tengely, kisebb könnyű szinter kuplung, könnyített főtengely!, olaj hűtés, stb..), amelyet néhány serleg elnyerése után és család bővülés miatt, lecseréltem egy EUkék Astra G Bertone Cabriora (Z18XE). Több mantás találkozóra jött egy német tag akkoriban cabrio mantával és mivel elcserélni nem akarta, a cabrio élmény, meg vonzott, azóta rabul ejtett, így a váltás nem is lehetett más. Ha nem álsz fejre még biztonságos is a négy légzsák miatt. Horvátba is elvitt kislányommal a hátsó ülésen. Csomiban pótággyal, babakocsival, műanyag gyerekmotorral, stb.... Ha a tető fent van, akkor annak a helyére is befér két jó nagy sporttáska meg egy szatyor. Helyszűke az nincs. A tempomat fantasztikus, az ülés fűtés is télen jól szolgál a fekete full bőr recarokban, a multikormányt is imádom. A tető meg három rétegben szigetelt és télen baromi meleg tud benne lenni. Ezen kívül áll még a garázsban pár épített bicaj és pár robogó is. És ha jobb év lesz az idei, akkor egy roadster is érkezik melléjük. Valamit mindig szerelni kell, nem? Bár mostanában leginkább a ragasztó fogy a gyerekjátékokra, melyek valamiért mindig elhagyják az alkatrészeiket. :D
  18. 1 point
    Nevem Bán János. 1980-ban születtem Enyingen. 1999-ig Mátyásdombon laktam, majd 1999-2007-ig Kislángon. 2007-ben Csongrádra költöztem és azóta itt élek párommal. 1998-ban a székesfehérvári Ybl Miklós középiskolában (Ma Kodolányi János Középiskola) végeztem mint autószerelő de soha nem dolgoztam a szakmában. A kisebb szerelési dolgokat magam csinálom az autón, ha mélyen bele kell nyúlni akkor viszem szerelőhöz :D 10 éve lakatosként, hegesztőként dolgozom. Van egy hegesztő végzettségem is, TÜV minősítéssel. 2003 óta van jogosítványom. 4 évig egy 9 személyes Ford Tranzitot vezettem. 2007-ben vettem első autóm egy Skoda Favoritot, amire a tanulópénzt ráköltöttem. Majd 2008-ban vettem használtan az Opel Astra G 1.4 Caravant Szegeden 64.000km-el egy öreg bácsitól, amit nem bántam meg. 2009-ben belehajtottam 50.000km-t. Ezalatt egyszer hengerfejes lett, meg egyszer gyújtótrafót kellett cserélni. Mindezek ellenére szeretem. Most 125.000km van benne. Egy darabig még biztos megtartom. :)
  19. 1 point
    -Név: T. Lajos: corsIKa( a CORSA szó módosított,értelmezhető változata.kiejtése:korzika) -Szül: 1969 -Hely: Hajdú-bihar -Meló: Teherszállítás,vasúton. -Mód: Gyerekkortól kezdve fanatikus autórajongó,az a típus aki motorhang alapján,behunyott szemmel megmondta a kocsitípust.(akkor még könnyű volt:Lada,Trabi,Skoda stb...) Felnőttkorba lépve félprofi autócsereberélő,az első saját Kispolszkitól indulva fejlesztette fel kb. 20(2 P.Fiat,Citroen bx,2 renault,Lada,Wartburg,több Opel,sokra nem emlékszem) autó csere után az új Corsáig,sajna a kisautó,balesetben elhalálozott(ami után a nevét is szerezte). A fórumba 2005 óta írogat több kevesebb sikerrel.Inkább elméleti mint gyakorlati autószerelő. Jelenlegi autó :Astra G. 1.6 automata
  20. 1 point
    Andrásnak hívnak, Egerben születtem, de később a suli miatt felkerültem Pestre, azóta itt tengődök. 3 éve van jogsim, de csak másfél éve vezetek rendszeresen. Mivel az Astra az első kocsi a családba, így rengeteg mindent tanultam innen a fórumról, fórumlakóktól. (Ami másoknak alapvető, nekem nem biztos :D ) Már régóta érdeklődtem az autók iránt, figyelemmel kísértem évek óta a használt autók alakulását, így a realitás alapján maradva a legésszerűbb megoldás volt számomra az 1.6os gép. Azóta persze összenőttünk, igyekszünk megadni egymásnak amire vágyik (ő az élményt, én meg a karbantartást). :) Hivatásomat tekintve szoftverfejlesztő vagyok egy kis cégnél immár 4 éve.
  21. 1 point
    Máté vagyok és alkoholista! 2011. februárjában leszek 35 éves. 4 évvel ezelőtt, szakdolgozatírás alkalmával kerültem közelebb az alkoholhoz és ez a szenvedélyem azóta is töretlen. Előtte még elvégeztem pár egyetemet, ahol a megújulók még csak általánosságból határozták meg az életem. Függőségemet az alkoholhoz jól jellemzi, hogy mindig van pár liter párlat az autóban. Egyelőre nem vagyok nős, de ennek semmi köze nincs a szenvedélyemhez. Skoda 105S, Trabant 601 kombi, BKV, DKV, VRS, Astra F 1.4 Caravan, Chrisler Stratus 2.5 LX, Astra G 1.4 Caravan
  22. 1 point
    Sziasztok! Barnabásnak hívnak. '79-ben láttam napvilágot. Van feleségem és egyszem gyermekem (egyelőre :D). Végzettségem szerint gépészmérnök vagyok, jelenleg a General Electric állományát erősítem. Előtte dolgoztam erőműben és még korábban megalapítottam saját IT cégemet. Ezt 10 év után, tavaly adtam el. '96-ban dobtak meg jogsival. Szüleim autóját nyúztam először, majd boldog tulajdonosa lettem egy velem egyidős Trabant 601-nek :) Itt kezdtem jobban belemélyedni az autószerelésbe. 20ért vettem és majd 100at költöttem rá. A végén mintha Merkurból tolták volna ki, eredeti, csontszínű, minden cserélve, felújítva. 90-ért ment el :). Ezután Suzuki 1000ccm :D A fantáziám elszabadult! :P Nemcsak hogy soha nem járt szervizben (mindent az albérlet előtti parkolóban orvosoltam :D), de belevetettem magam a fiatalos tuning őrületbe :D A végén a gép kategória győztes lett a ringi gyorsulásin :o Majd gyári dob vissza és lecserél F-Astrára. Azt meg a mostani G-re, ami életem első új autója volt. Szerencsémre öcsém jól nősült és 20 éve a szakmájában dolgozó, megbízható, becsületes autószerelő az apósa (akit már ajánlottam is a fórumon). Azóta máshol nem is járt az autó. Sajna a vezérműtengely törést benyeltem, de ezen kívül más nagy problémám nem volt a géppel. Ez viszont fájt. Azt a r..hadt visszahívó levelet küldhették volna egy évvel hamarabb, de úgy is mondhatjuk, csak kicsit hamarabb kellett volna a fórumhoz csatlakoznom... most 300+e Ft-al és pár barna hajszállal többem lenne...
  23. 1 point
    Sziasztok, mostanában ismertem meg az oldalt, amikor csak van időm olvasgatom, mert nem értek az autókhoz...sok hasznos, érdekes info van itt. :D
  24. 1 point
    Szerbusztok Donát vagyok,gépésztechnikus,gépszerelő,lakatos,hegesztő(TÜV minősitéssel),és egyéb barkácsoló művész :D Nagy vándorló vagyok,eredetileg mádi vagyok,majd lettem miskolci,majd sajószentpéteri,most tízenéve a Pesten élek. Jelenleg rozsdamentes nagykonyhai gépek alkatrészei és komplett gépeket gyártó cégnél vagyok művezető 4. éve Emelet csinálok biztonsági rácsokat ,korlátokat,fűtés szerelés,villany szerelés mellék állásban Előtte munkaerő kölcsönző cégnél dolgoztam és emiatt rengeteg helyen dolgoztam:ikarus,lindab,ganz,mátrai erőmű,stb.... Mint jó munkás ember én is megjártam külföldiát:Horvátország,Németország,Svédország. Első autóm B corsa c12nz-vel imádtam annak ellenére hogy belenyúltam rendesem.... Jött az az elhatározás hogy akkor nem költök többet a corsára...így lett a G astra.(ezt még jobban imádom) Van három macskám,Boxi,Niki, na meg a fő macska Nati :) u.i.:Ha eszembe jut még valami akkor bővítem
  25. 1 point
    No akkor sziasztok.Én is bemutatkoznék,ha már feszegettem e topic létrejött.Misinek hívnak.Helyileg békés megyei vagyok ,és ez a bajom,hogy mesze van minden tőlünk. Munkámat tekintve,főállásban a 104-n dolgozom,mellékben meg faterommal csináljuk a családi mezőgazdasági vállalkozást.Szabadidőmben(ami nem sok van),peca. Nem az első Opelem ez a mostani G astra(2.0Di),astrábol ez a negyedik,volt két C corsa,egy B vectra. Szeretem az opelt,nagy bajaim még nem voltak velük,megbízható....(minek ragozzam itt).Szeretem a fórumot is,sok mindenre választ találok,amire meg nem,azt kiírom,és lesz rá! Az autószereléshez értek egy keveset,nem viszem mindenért szerelőhöz,de a fő profilom(huuuuu :D )a mg.-i gépek szerelése.Alapvetően bárminek nekikezdek,amit úgy gondolom,hogy nem fog ki rajtam,de ha rosszul gondoltam,akkor service. Na,hát ennyi rólam! Lipi. Ui.:Jó lesz ez a topic :)


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.