Jump to content
OPEL MAGAZIN és FÓRUM

Ranglista

  1. zotya975

    zotya975

    MOTE klubtag


    • Points

      8

    • Hozzászólások

      32.438


  2. freddy_

    freddy_

    Fórumlakó


    • Points

      4

    • Hozzászólások

      595


  3. kingblue

    kingblue

    Fórumlakó


    • Points

      3

    • Hozzászólások

      466


  4. Ati88

    Ati88

    Fórumlakó


    • Points

      1

    • Hozzászólások

      22


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2021-06-25 in all areas

  1. Sziasztok! Mások okulására írok egy összefoglalót a lambdaszonda meghibásodásának körülményeiről. 2020 júniusában alig engedték át az autót műszakin magas károsanyag kibocsátás miatt. 2020 ősze-tél eleje környékén lett tárolt hibakódom, P0136 (Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség). Addig a fogyasztás lassan nőtt, mire a tárolt hibakód megjelent, lényegesen magasabb lett. Lejtőn lefelé, szinte motorfékkel gurulva is magas volt. A 2-es szondát egy Bosch-ra cseréltem. Ehhez egy ilyen szondakulcsot vásároltam a javaslatotokra: https://www.gepdepo.hu/keziszerszam/szerelo-szerszam/3-8-dugokulcs/neo-rovid-lambdaszonda-kulcs-22mm-3-8-11-204.html Ehhez a rövidnél egy kicsit hosszabb hosszabbító szár szükséges (emlékezetből 20 centiméter vagy hosszabb). Az egyenes szár beleér a kipufogócsőbe. Olyan szár kell, amely szögben enyhén dönthető. Csápos emelő alatt, néhány erős kézmozdulattal való megrángatással, a kipufogócsövet a másik kézzel tartva meg tudtam lazítani. A berakás már gyerekjáték, az új szonda menete be van zsírozva. Az előírt 40Nm nyomatékra húztam. Addigra már egy ideje a "check engine" folyamatosan világított a műszerfalon. A próbakörön 4 rövid menet és újraindítás után sem aludt ki. Hosszabb próbaút kellett, amelyen újraindítás után kialudt. A hibakódokat (közben lett egy másik is) kitöröltem, nem jöttek vissza. A fogyasztás visszaállt a korábbi értékre. Műszakin is átment, gond nélkül.
    3 points
  2. Nekem egyszer 500-as alapjárati fordulatszámom volt, egészen stabil szinte "gyári" ,hazaértem aztán gondoltam majd holnap átnézem mi lehet, de másnap már normális volt. Talán csak megakadt az alapjárati vagy az ECU-ban valami anomália.
    2 points
  3. Egyszer sikerült egy olyat elkövetnem, hogy alapjárati motor járatás közben ( diag módban) lehúztam a csatiról az alapjárati motort és rátettem egy másikat, ami teljesen ki volt tolva. Ezt is kifelé indította el, és kijött a kúp rugóval együtt. Pedig szerintem elvileg figyelni kellene a pozíciót, hiszen van neki két végállása. De arra jó volt hogy normálisan végig tudtam takarítani a kúp tengelyét. Majd ugyanilyen módszerrel járattam vissza.
    2 points
  4. Köszönöm mindenkinek a segítséget!
    1 point
  5. Na a dobfék projekt eddig sikeresnek tűnik,körülbelül 2-hét alatt jött meg hozzá az alkatrész,az autoalkatreszonline24-ről rendeltem, nem számítottam rá hogy kis híján 2 hét lesz, teljesen abban a hitben voltam hogy van hazai raktáruk.. Levenni végül a másik oldalt is az utánállító visszatekerésével tudtam, ugyan úgy szét volt kopva a dob,szétszedtem feltettem az újat és nemrég mentem vele egy pár kört nem erőltettem túl, egyenlőre még visít bár érezni hogy dolgozik, a kézifék az klasszisokkal jobb lett, össze se lehet hasonlítani az eddigi tartó képességével. Mondjuk nem is csoda a baloldali dobban a fékpofán lévő kar ami a bovdenbe akad úgy be volt/van állva hogy kézzel meg se moccan.
    1 point
  6. 1 point
  7. Sziasztok. Igen "Talán csak megakadt az alapjárati " pontosan a teljes lezárásnál. Mert az 500-600-es fordulat a pillangó szelep alap beállításából adódik. A 35-ös hibakód akkor generálódik ha a motorvezérlő érzékeli az alapjáratba lépést (fojtószelep zárva- sebesség szenzor nincs jel) de nem tudja alapjárati fordulatot elérni . Ilyenkor az alapjárati motor folyamatosan megy előre (sokáig így használni nem szabad, le kell húzni az alapjárati motor csatlakozóját!) , hogy lezárná a megkerülő csatornát de a fordulatot nem bírja így csökkenteni, avagy valahonnan mellék levegő jut a rendszerbe. Járó motornál féktisztítóval fújkáld le a szívó torok és a vákuum csövek környékét. Vagy az alapjárati motor ragadt be, de azt hibakód olvasás közben kivéve tesztelheted. Lásd zotya975 Videóját
    1 point
  8. Annyit még próbálj meg hogy lekötöd az aksiról egy kis ideig.Utána inditsd hátha beáll az alap beállitásra az ecu. Valamint lehet baj a folytószelep állás érzékelőddel is. Ez egy sima huzal ellenállás.Hiába leveszed a gázról a lábad ha ez az érzékelő olyan jelet küld az ecu-nak mintha nyomnád a gázt tehát a pillangó szelep nyitva van akkor ő emeli a befecskendezést.Az alapjáratba sok minden beleszólhat.
    1 point
  9. Az alapjáratot az ecu az alapjárati motorral szabályozza.Főleg a motorhőmérsékleti jeladó alapján.Az hogy a hibajel az alapjárati motort hibát hozta ki nem jelenti hogy az a hibás.Nézd meg nem-e szív valahol fals levegőt.Valamelyik vákum cső nem-e lyukas vagy repedt.Az itt bejutó plusz levegő is emeli nyilván az alapjáratot.Ha ezek jók akkor esetleg a hőmérsékleti jeladó hibája is lehet.Sajnos az alapjárati motort nemlehet barkácsolni. Magasabb alapjáratot okozhat a befecskendező rendszer hibája is.Az ecu valamelyik jeladó hibás működése miatt olyan jeleket kap hogy dúsítja a keveréket.
    1 point
  10. Ha lehúzod a csatlakozót, akkor nem lesz alapjárat szabályozás, ahogy legutóbb állt úgy marad a kúp és a fordulatszám is, de ez hibát nem okoz. Mondjuk azt nem tudom hogy elindul-e a motor. Vannak olyan érzékelők amiknek a hibájakor vagy hiányakor ( ha le van húzva a csati vagy teljesen döglött) ) a vezérlő vészprogramra áll át, és egy középértéken dolgozik. De hogy az alapjárati motort tudja-e nélkülözni azt passzolom.
    1 point
  11. Szia.Magát a rugót összetudod nyomni de a kúpot nem tudod le-fel mozgatni.Azt a motor maga végzi.Lehet gyengélkedik a motor.A magasabb alapjáratot valszeg az okozta hogy levetted a csatit és amikor visszaraktad az elektronika ujból beszabályozta mert elvesztette a régi jelet.
    1 point
  12. Hát igazából mindent, pofákat, dobot, a rögzítő szettet( ezt mindenképpen) sőt még munkahengert is szoktam ilyenkor mert csak 3-4 ezer forint. Arra figyelni ni kell hogy fékcsőkulcs legyen, és ha elnyalja a hollandit akkor ugye fékcsőcsere a hátsó hídtól a munkahengerig. Ezt majd eldöntöd hogy cseréled-e vagy sem . ( a munkahengert) Visszanyomáskor nézni kell a főfékhengernél a tartályt nehogy túlcsorduljon a fékfolyadék mert akkor lemarja a vákumdobról a festéket. Dob és vele együtt a pofa szélesség sem mindegy, két méretben van, ennek is passzolnia kell. Én be szoktam állítani az utánállítót, kézzel hogy egyformán fogjon a két oldal, de van aki csak felteszi és majd végzi a dolgát. Elvileg ugye önbeálló, de nem mindíg működik. Hát a márkát passzolom, ez ugye ízlés dolga. Egyszerre csak egyik oldalt érdemes szétszedni és akkor összerakásnál a másik mintaként szolgál. Az utánállítók nem felcserélhetők a két oldalon.
    1 point
  13. Van a belső oldalon egy dugó azt kivéve be lehet nyúlni csavarhúzóval a fékdob belsejébe, és ott kell matatni, de a leírás sem egyértelmű meg nekem még soha nem jött be. Kalapáccsal szoktam körbekocogatni a doboz közben lehúzni körbe -körbe és eddig mindíg lejött. Utána a dob vállát el szoktam csiszolni. Mivel minden kerékváltáskor ( tél előtt és tél végén) levettem a dobot, az első alkalom után soha nem volt válla, így többet már nem volt vele gond. A kézifékkötél mindenképpen legyen laza, mert az is a fékpofákat tolja kifelé a dob felé. Aztán, ha a kerékcsavarok helyén bevilágítasz, és addig forgatod az agyat amig szembe nem kerül a lyuk az után állítóval megpróbálhatod csavarhúzóval visszatekerni. Előtte a kis lemezkét ami az állítást végzi el kell húzni a kis fogas-keréktől különben nem tudod visszatekerni. A képen ugye a szóbanforgó lemezke ( amin a számok vannak) pont nem fekszik be a helyére a fogak közé, mert nekem soha nem működött rendesen. Ha az utánállító kerék rá van rohadva a tengelyre akkor ugye ez nehezen fog menni.
    1 point
  14. Szia! Ha jól látom a 36-os számú 20 Amperes. Az alsó sor közepétől kissé jobbra.
    1 point
  15. Valaki írjon már a K Astrákról hogy milyenek please ennyire kihalt nem lehet ez a fórum !NAAAAAAAAAAA
    1 point


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.