Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2018-04-20 in all areas

  1. 4 points
    Rég jártál erre! Már kezdtem reménykedni.........
  2. 2 points
    Ezt magyarázom már mióta! Köszönöm a megerősítést!
  3. 2 points
  4. 2 points
    Megint nem érted, amit írtunk! Gezoli már válaszolt a kérdésedre. A multitimer szempontjából nincs szerepe a potis K8-as relés megoldásnál. Kapcsolási rajza nélkül is értelmezhető: K10 benne van vezérli, helyette K8 van bekötve amit nem vezérel. K8-nál kap egy 53C-re +12V-ot (szakaszos törlés) 31-re test, és I-re megy a poti. Az érintkezőket a K10 aljzatba kell kötni. Innen megy az ablaktörlő motorra. (nem a multitimerre) Használd a Thank gombot...
  5. 2 points
    Mi lenne, ha elhinnéd azt, amit valaki segítő szándékkal ír?! Ha tudnál kapcsolási rajzot olvasni, akkor nem kérdeznél ilyen butaságot. Elmagyarázom: a potis megoldásban nincs K10 relé. Lényegtelen a multitimer kapcsolása, hiszen a relé nincs benne, nincs amit a multitimer vezérelne. A szakaszos (fekete/sárga) pozitív szála nincs elvágva, de a poti is ide van kötve. Tehát az ellenállása vezérli a K8 relét. Használd a Thank gombot...
  6. 1 point
  7. 1 point
    Szia! igaz, nekem nem automata, de szívó 1.6 van. Én meg vagyok vele elégedve, 140 km/h-nál 3800-at forog 5-ben. Nekem a full átlagfogyasztás (~9200 km-re nézve) 7-7,2 körül alakul. Nem versenyautó, de nekem tökéletesen megfelel... Sokak szerint nagyon lomha, ez viszonyítás kérdése. Én egy 1.4 8V F Astra-ból ültem át, attól jobban megy
  8. 1 point
    Tudod az van, hogy a fővároshoz közel költöztél. Ahol a bérszínvonal magas, ott a szolgáltatások (és minden más) lényegesen drágább. Tehát a fővárosban és vonzáskörzetében nem fognak annyiért autót javítani (sem) mint mondjuk egy kis Bakonyi település autószerelő mestere (de írhattam volna bármi kisebb települést ahol az emberek jövedelmi szintje nem olyan mint a top megyékben/városokban). Azért is a Bakonyi szakit hoztam fel, mert anno 2012-ben a jó öreg F-en kellett hátsó íveket és külső küszöböket cserélni, Székesfehérváron meg környékén el sem vállalták, mondván, nem tudok és nem is akarok annyit fizetni mint amennyiért a kocsi alá küld néhány napra a szerviz pár szerelőt. Aki mondott is ajánlatot direkt olyat, hogy az autó piaci értékével versenyzett. Elvittem egy 50km-re lévő Bakonyi városkába, a helyi aranykezű lakatos 3 hét alatt (egyedül ez volt a negatívum, meló mellett csinálta) mindent cserélt, amit talált még pluszba javított, teljes fényezés és összepolírozás, teljes alváz meg üreg védelem 80 ezerért. Ennyiért nálunk max 2 elemet ha fényeztek volna és slussz-passz. Sajnos ott a környékbe max háznál dolgozó embert ha találsz aki olcsóbb lesz, de ő sem annyiért mint vidéken. Ez sajnos így működik.
  9. 1 point
    De nem is az 1.2-es motorról van szó... Bizony, az Ecotec 1.4-1.6 hajlamos az olajfogyasztásra, a gyár 0,6L/1000km-ig teljesen normálisként kezeli a dolgot (értsd, új korától). Kollégám Z12XE-je 15000km-re azért csipeget a kenőanyagból pár litert...
  10. 1 point
    NEM VAGYOK autószerelő, de szerintem elég egyértelműen gyújtáshiba - azaz - én konkrétan GYERTYAHIBÁRA gyanakszom! Az "olajevés" viszont - eléggé nagyon sok! Nálam a kocsi motorja kb. EGY ÉV ALATT, avagy 10-15 ezer megtett km alatt se eszik annyit SOHA! (Igaz, az enyém csak egy sima OPEL Astra G1,2 - 1200-as motor!)
  11. 1 point
    Szevasztok ! A szűrőház elektromos csatlakozójánál lelevegősődik a rendszer . A szűrőház csere a megoldás !
  12. 1 point
    Nem biztos mert az olajcserét szoktam nézni, és van hogy nem megyek évente 10 ezret sem. Pár napja kezemben volt egy 2005-ös Swift, a hátsó fékdobokat kellett megnéznem, mert néha fémes hangja volt, és arra gondoltunk talán elkopott a pofa teljesen. Nahát ott csodálkoztam el, hogy a miénkhez képest milyen játéknak tűnő méretek vannak, rugó, tengelycsonk ésatöbbi. Arra gondoltam hogyha az enyém leül nagyobb terhelésre akkor mit csinálhat ez? Persze nyilván nem minden a méret mert a anyagminőség, menetszám egyéb is számít. Amit ésszerűtlennek tartok, hogy a fékdobba van belepréselve a csapágy, így dob cserekor cserélni kell azt is, pedig szerintem csapágyat jó esetben sosem kell cserélni a fékdob viszont kopó alkatrész. Aztán kissé utána néztem és elég gyakori ez a megoldás. Ezzel persze ki is lett lőve az otthoni szerelés lehetősége.
  13. 1 point
    Az a kis tengely elég ritkán törik el. Inkább a zsalulap végében az a négyzetes persely, amibe maga a tengely belemegy. Aztán akkor szépen szétnyílik az egész, és máris nem mozog együtt a tengellyel, hanem helyette teljesen "önálló életet él". ... és persze - állandóan megy a motor. (Rém hülye megoldás, hogy a motor úgy áll meg, hogy foyamatosan áram alatt marad! Kész csoda, ha nem ég le ...) Én pl. beletettem abba a kis motorban egy 330 ohmos ellenállást, /meg átvágtam alatta a fóliát/ - és akkor egyből nem forog a motor, ha már jobban le van terhelve.)
  14. 1 point
    Kiszeded a kesztyútartót - alul-felül 3 csavar - s akkor egyből meglátod. Feltehetően eltörött a keringetés (külső-belső szellőztetés) zárólapja - vagy csak a tengelye - így miatta a kis vezérlőmotor állandóan megy. https://cromax.hu/utaster_belsoter/muszerfal_es_alkatreszei/futes_hutes_vezerlo_reszek/javito_klt_belso_keringtetohoz_opel_astra_g_astra_h_delphi_134542
  15. 1 point
    Valószínűleg eltört a belső levegőkeringetést állító csappantyú tengelye. Az ezt mozgató motor folyamatosan feszültség alatt van és valamelyik irányba forog(na). A kesztyűtartót kiszerelve látható, hozzáférhető. Egy 2 eres vezetékkel van bekötve illetve a motor talán 3db csavarral van rögzítve a helyén. A csappantyú kiszereléséhez, cseréjéhez le kell venni belülről a ventilátort (talán 4db hatlapfejű csavar (5,5 -ös kulcs kell hozzá) és egy fém patent tartja) vagy lehúzni a kábelét, de szerintem az bonyolultabb, nehezebb hozzáférni. Kívülről az ablaktörlő karokat, a szélvédő alatt található fekete, rácsos, műanyag burkolatot kell eltávolítani és kicsavarni a (szemből nézve) bal oldalon található levegő beszívó nyílás körül található csavarokat. Ezután eltávolítható az az egység, amiben a csappantyú van.
  16. 1 point
    Az a helyzet hogy ugyanez a cikkszámú sebességjeladó van az ABS-es kocsiknál a kerékagyban is. Mindegyiken van tömítőgyűrű, bár gyártótól függ, némelyiken fekete. Az EPC szerint csak X-el és Y-al kezdődő motorkódú autóknál van a váltóban, Z-s motorkódnál a bal első kerékagyban, függetlenül attól hogy ABS-es az autó vagy sem. Relevancia a télire használt C Corsám (bár az meg nem Astra): Z-s motorkód, ABS nélkül, a sebességjeladó a bal első kerékagyban.
  17. 1 point
    Kicserélted a fékpedál kapcsolót 2 áramkörösre? Egyik áramkör nyitó, míg a másik záró kontaktus! Biztonsági áramkör, a kapcsoló helyes működését "figyeli". Tudod, van felfutó éllel, és lefutó éllel vezérlés. Úgy érzékeli hogy hibás a kapcsoló. Nincs gyújtás +12V, ezt írja F38-ra. Használd a Thanks gombot!
  18. 1 point
    Mivel ígértem hogy leírom hogy mi volt ez az olaj szivárgás így itt vagyok. Nos kiderült,hogy az olajhűtő tömítése volt a ludas és ott szivárgott az olaj.Teljesen kemény volt ki lett cserélve gyárira meg vele együtt ki lett cserélve a kipufogó könyöknél is a tömítés meg kompletten azon a környéken minden,mivel le kellett bontani.Mindent gyárit raktunk bele. Meg ha már szét volt szedve akkor az olajat is cseréltettem,úgyis vinni kellett volna nemsoká. Így pöpec a verda jelentem!
  19. 1 point
    De ennek a gyűrűnek pont az a lényege h mindig vezessen és a duda kapcsolója adja a kakaót ezen keresztül
  20. 1 point
    Jól van nah, ne izélj, nem volt türelmem kivárni mire megjön Kínából és megvettem őket
  21. 1 point
    Piros dexron II kell bele. Kormányművet fel lehet újíttatni, kb 50 rugó környékén csinálja egy pesti cég. De ha gondolod leugrasz hozzám gyulára, és válogathatsz 4 kormánymű közül is.
  22. 1 point
    Te erre rájátszol, vagy ez az alap?
  23. 1 point
    until
    HUNGARIAN BLITZ WEEKEND - OPEL TALÁLKOZÓ. Opeles vagy? Tarts velünk! Astrától Omegáig rengeteg új és öreg Opel! XIV.HUNGARIAN BLITZ WEEKEND - 2018.08.10-2017.08.12. SZEGEDI PARTFÜRDŐ ÉS KEMPING
  24. 1 point
    ...Cromax szerint prémium...nekem gyárilag ez volt rajta és ilyet is tettem fel.Az a fura míg a TRW 5594 ft,addig a gyári 11331ft. Ezért kérdeztem mi indokolja azt a "pici"különbséget,hisz a gyári is TRW!? :)...


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.