Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/16/2019 in all areas

  1. 3 points
    Én fából raktam össze egyet, plusz megtoldottam egy lánccal, amit be lehetett akasztani az asztal élébe egy csavarba, így nem kellett tartanom. Ugye a szerkezet fixen volt az asztalon a hengerfejet tologattam alatta. http:// http://
  2. 2 points
    Hidraulikás legyártja, mert maga az alu cső ritkán megy tönkre, az olaj és magas nyomásálló gumit meg ő is megoldja.
  3. 2 points
    Ha már ennyire boldogtalan vagyok, de legyen sikerélményem címszóval, gyártottam szeleprugó összenyomót. Még nincs teljesen kész, de már nincs messze tőle. Egyszer még jól jöhet, egy Lincos készlet 5-6 ezer, a nyersanyag a tyúkudvarban hevert...
  4. 2 points
    Na ma megint szintet léptem, végre méltó felnik vannak a Calibra alatt amik illenek is hozzá: mostantól Keskin KT4-eken gurulok, 8x17 ET30, 215/40 (Toyo Proxes T1R) gumikkal.
  5. 1 point
    Ha már ekkora reklám van, csinálok valamit. Jövő héten indul a ritkásteszt (mert keveset megy az autó) Vredestein Quatrac5-ökkel. A Meriván már bizonyított, most ezt kap az Astra is. Ilyen ni. Természetesen allseason, annyit nem járok már vele, hogy két cipőt hordjon felváltva.
  6. 1 point
    Az a baj hogy ha leveszem a sárvédőt az összes csavarnál lepattog a festés a motorháztető éle alatt, ezt a részt úgy fújják a gyárban hogy a sárvédő már fent van. Az astra is elkezdett itt rozsdásodni az ilyen művelet után. Nézegettem hogy újraformázom de itt nincs egy egyenes centi szerintem nekem nem sikerülne normálisan. Találtam most egy helyen 8 ezer/ darabért sárvédőt, (https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz/karosszeria-alkatreszek-sarvedo/opel-zafira-a-sarvedo-18266736) úgy gondoltam hogy fent hagyom a régit és a díszcsík alatt elvágom, ott toldom meg így amit veszek abból csak a csík alatti részt használom fel. A fényezést még nem tudom van egy barátom aki úgy fújta le otthon a kocsi oldalát hogy nem is látni hol kezdődik és hol végződik a javítás, lehet vele beszélek. Igazából azt a két kis "fület" kellene csak lefújni még beépítés előtt, ráadásul a műanyag elválasztja a régi elemtől mögötte meg az ajtó van, és kap sárfogót ami a jelentős részét eltakarja. Még a toldással is problémám van, mert még nincs a rádióhoz kódom, akkusarut meg le kell vennem hegesztéskor.
  7. 1 point
    A saját ( mostani) motoromon még nem próbáltam levenni, igazából szerintem még nem is láttam, csak egyszer amikor vásárlás után aláfeküdtem hogy lent mi újság.
  8. 1 point
    Ezzel elégé leszűkíted a kört, mivel forgat, bronzkefe, forgórész, behúzótekercs kiesik a játékból. Ez bolygómű hibának tűnik, vagy bendixnek. Ha állandóan csinálja az első ha csak néha akkor a második.
  9. 1 point
    Én a Csergőnél vettem tavaly Remy-t, 26e. volt. Nem kellett leadni a régit. Motorkód a lapján néztük ki a rendszerből.
  10. 1 point
    Ismét köszönöm! A vákuumcsövek onnantól valószínű úgy mennek, ahogy Wookie leírta korábban. Talán lesz időm hétvégén, akkor megkukkolom mi a helyzet. Lemegyek a garázsba is, átnézem a dobozokat amikben a bontásból megmaradt cuccok vannak, hátha elkerülte valami a figyelmem. Megvan még a klíma nélküli fűtésbox is, megnézem azon hogy mennek a dolgok, hátha kicsit okosabb leszek vizuálisan.
  11. 1 point
    Valaki beletette a bogarat a fülembe a készen kapható ledes-"izzókkal" így meg is jött egyenesen Kínábol a szok kici ócó biszbasz. http:// A csomagtérbe egyszerűen beszereltem, az első világításnál nagyobb munka lesz mert oda most be van forrasztva a led-szalag, a hátsó középső világításnál a W5W egyből leoldotta a biztit. Némi tanakodás után mindegyik oldalon leszigeteltem egy-egy "lábat" ezután már jó lett. Este majd kiderül hogy a szalag jobb vagy ez.
  12. 1 point
    Én 1-es lemezzel oldottam meg, a gömbcsukló és a ház közzé behajtogattam. Még így is kotyog, de már nincs akkora holtjátéka, mint a nagyharangnak.
  13. 1 point
    Rendben. Kép alapján nem gáz a cucc
  14. 1 point
    Nincs műkörmös ismerősöm Köszi h megnézted, ha csak ez a probléma, simán kifizetem érte a pénzt, csak legyen végre hűvös megint a kocsimban , ha bekapcsolom a klímát Majd mondom a szerelőimnek decemberben, addig meg csak nem lesz tartós 35 fok
  15. 1 point
    "Állítólag lehet a motortérben egy vákuumvezérelt fűtéscsap, ami kizárja sz utastértől a meleg vizet, mikor nincs rá szükség." - délután fotózok.
  16. 1 point
    Update a belső világíás ügyben: a lakatosok széthúzták a kábelt, hogy ne világítson, míg szerelnek és elfelejtették összedugni Most már jó
  17. 1 point
    A szerelőimet ezért fizetem Ennél nagyobb dolgokat is megoldottak már, remélem ez is sikerül nekik
  18. 1 point
    Köszönöm a tippet! Végül vettem egy sérült csavar kiszedő szettet (5k HUF) es csavarlazítós, 2 órás áztatás után, viszonylag könnyen lejött. Most már (hogy megfizettem a tanulópénzt) nem fogom elfelejteni alaposan bezsírozni a csavart beszerelés után. A saruk le voltak kezelve, igy azok játszi könnyedséggel bonthatók voltak.
  19. 1 point
    Aki követte az elmúlt két év autóipari fejleményeit, az akár meg is lepődhet a cím láttán, hiszen az elmúlt két évben – amióta a PSA csoport megvette a General Motorstól az Opelt – az Opellel kapcsolatos írások egy része azt feszegette, mennyire lesz Peugeot az Opel? A téma érzékeny, hiszen az Opelnek, mint német márkának kulcsfontosságú, hogy megőrizze az identitását. Kétségtelen, hogy a General Motors tulajdonlásának 90 éve (!) alatt az nem igen volt téma, hogy az Opel mennyire amerikai, pedig a GM családban is jó néhány közös platform és technológia került a különböző márkák autóiba, de úgy, hogy mindegyik az maradjon ami – tehát az Opel egy innovatív német márka. A PSA (Peugeot/Citroen(DS) csoport tulajdonába kerülése persze nagy visszhangot kapott és sokan attól féltették az Opelt, hogy a más technológiai bázison épülő jövőben autók „franciásak” lesznek. Kétségtelen tény, hogy a radikális váltás azzal járt, hogy az új Opelek számára elérhető platformok és egyéb technológiák a PSA csoporton belül elérhető „Lego készletből” érkeztek. Mind a mai napig rejtély, hogy amikor az Opel és a PSA még a vétel előtt vagy három évvel megállapodott közös SUV és kishaszon jármű fejlesztésben, vajon megfordult-e bárkinek a fejében, hogy az Opel 2017-ben a PSA csoport részévé válik. Akár igen, akár nem, a korábban elkezdett együttműködés azt eredményezte, hogy a tulajdonos váltással egy időben bemutatkozott az első közös „gyermek” a Crossland X, azt rövidesen követte a nagyobb SUV, a Grandland X és ma már sikeres tagja az Opel kishaszonjármű családnak az „ÉV Haszonjárműve” díj nyertese, az új Opel Combo. Ebben az időszakban fejlesztési szempontból az volt a kulcs, hogy a piacra kerülő Opel újdonságok ne csak külső és belső megjelenésre, hanem kezelhetőségre, vezethetőségre, érzésre is igazi Opelek legyenek. A közeljövő igazi megmérettetése az új Opel Corsa lesz, itt az Opel legsikeresebb modelljének hatodik generációjáról beszélünk. Az ősszel megjelenő kisautó első exkluzív tesztjei pontosan azt igazolják, hogy az autó feszes, jól, sőt akár sportosan is vezethető, olyan technológiákat kínál – például kategória első Led mátrix világítást és infotainment rendszert – amelyek igazán Opelesek. De hogy jön ide a kérdés, hogy mennyire Opelesedik a Peugeot? Valóban, a PSA csoporton belüli integráció és fejlesztés még nem tart ott, hogy ez a kérdés felvetődjön. Pedig, ha valaki nyomon követi az Opel berkeiből tudható információkat, az olyan műszaki területekre bukkan, amelyeken az Opel az egész cégcsoport szempontjából kiemelt szerepet kapott a fejlesztésben. Rüsselsheimben, az Opel Fejlesztő Központjában foglalkoznak például az alternatív meghajtások, ezen belül is az üzemanyagcellás autók fejlesztésével. Az egyre inkább elterjedő elektromos és más alternatív meghajtások az egész autózási kultúra megváltozását vetítik előre. Ezek között van az önvezető autók megjelenése – az ehhez kapcsolódó PSA fejlesztések ugyancsak az Opelnél vannak. Ha a hagyományos technológiákat nézzük, Rüsselsheimben dolgoznak egy új generációs 1.6-os benzinmotoron, itt fejlesztik a jövő manuális sebességváltóit és ugyancsak az Opelnél dolgoznak a következő évek, évtizedek kishaszonjárművein. Idő kérdése tehát, hogy válaszolni lehessen a kérdésre: Mennyire Opelesedik a Peugeot? Pontosabban idő kérdése, hogy senki ne firtassa, hogy a cégcsoport márkáinak műszaki tartalma milyen náció mérnökeinek a munkáját dicséri, hiszen addigra az integráció olyan fokára ér el a cég, amikor a kérdést már értelmetlen feltenni is. Egy biztos: az Opel egyértelműen profitált a tulajdonos váltásból. A két évtizedes veszteség után már tavaly az első félévben félmillió eurós nyereséget produkált az Opel és az idei első félévi adatok még meggyőzőbbek: 700 millió euróval járult hozzá az Opel a PSA kiemelkedő pénzügyi eredményeihez.Az átmenet, amikorra minden modell közös platformra kerül, a tervek szerint 2024-ig tart. Addigra valamennyi Opel modellnek lesz elektromos változata és a márka nemcsak európai pozícióit hivatott megőrizni és erősíteni, hanem globálisan is akar terjeszkedni. Forrás: Opel
  20. 1 point
    Mi beklimasitottuk haver vectrajat utólag, gyári cuccokkal, ráadásul 1.6, ami vectrabol nem létezett. Szerencsére astrabol igen, így mindent gyári cucckbol sikerült megoldani. Nálam is itt a két komplett szett, be is ugrik nemsoká mind a két vectraba.
  21. 1 point
    Elvileg azért nem szabad telekattogtatni, mert akkor bejut a benzin a szellőztető rendszerbe és problémát okozhat. Hogy ez valós vagy nem azt passzolom, de F-nél a tank tetejéről szívja a motor a benzingőzt, és telekattogtatáskor már itt is benzin van. Szerintem várj pár napot, hátha egyszerű oka, van benzin került valamiért az utastérbe, ha elpárolog, kiszellőzik eltűnik a szag. Az F-ben nekem is meg volt fúrva a tanksapka, most a Zafiránál észrevettem már többször is hogy szisszen a tanksapka letekerésekor, de még nem volt időm foglalkozni vele, meg nem is értem ennek az elektromos szelepnek a működését.
  22. 1 point
    5 hozzászólásod volt, ebből 3 kérdés. 0 köszönöm. Egyébként a kérdéseid többször megbeszélt témák. Visszaolvasással, a kereső használatával, a google használatával minden kérdésedre megkapnád a választ, mielőtt feltennéd...
  23. 1 point
    Nagyon jól áll neki.
  24. 1 point
    Volt egy kis időm ma, így foglalkoztam az autóval. Tudom hogy Istenkáromlás, meg kendács, meg törjönelakezem, de felraktam az új betéteket a régi tárcsára. A betét megjött a tárcsa nem hétvégén hosszabb útra megyek az autóval, és ferdén vasig kopott betéttel nem akartam elindulni, még akkor sem ha egészen idáig így jártam, mivel nem tudtam róla. Végülis a 22.5 még nem 22, két hét alatt nem fog elkopni. http:// Az új kopásjelzőt sikeresen tönkretettem, mert a TRW betétben kotyogott a Topran kopásjelző, amikor megpróbáltam egy kicsit széthúzni a bepattanó részt akkor meg letört. Így most oda van kábelkötegelőzve oldalra hogy ne nyavajogjon, végülis úgyis tudom hogy nincs elkopva, kívül ott az akusztikus, meg a tárcsákkal együtt veszek másikat. Jó is az amikor az új dolgok ( 1650 Forintért) sz*rok. A sárvéső alján hólyagos rozsda van a festék alatt ( szerintem ráfestettek) ennek oka van. Ha valaki tűnödött már azon hogy a levélrácsról hová jut a víz-kosz egyéb, hát itt oldalt lejön a víz a sárvédő alá: http:// Itt van egy szivacs hogy a kerék a műanyag betét ellenére ne dzsuvázza össze az ajtó élét: http:// Itt az évtizedek alatt tetemes mennyiségű sár tud összegyűlni, ami akadályozza a lefolyást és elindul a rozsda. ha a karosszériásunk volt olyan jó fej hogy végigfújta a küszöböt alvázvédőval jó vastagon és ezt a részt nem takarította ki, akkor a jó szándék ellenére még rásegített a dologra.A víz vagy kitalál, de inkább nem. Tehát lebontjuk a dobbetétet: http:// Kivesszük a szivacsot: http:// És kitakarítjuk a sarat, amennyire tudjuk. http:// Igazából messze nem végeztem tökéletes munkát a sárvédő alját el kellett volna húzni a küszöbtől a csavar kitekerésével, de úgyis lesz még itt dolgom, vettem 4 sárfogó gumit. Nekem olyan 2 kiló dzsuva volt itt, sár , tűlevél, egyebek.
  25. 1 point
    Szia. Én nem hiszem hogy a motort szét kéne szedni , ha a hengerfejhez lett hozzányúlva. "4 henger milibarra pontosan 15 barra sűrít." Az szerintem nagyon sok , az valószínűleg a hengerbe befolyó olaj miatt. A szívó torokba nem jut be olaj valahonnan (karter gáz cső?). "Hazajöttünk a kék sz4rral (Meriva Z16SE), mondom kicsit tőkehangja van, bedobom a hengerfejet gépműhelybe,kap új kramancokat h.f. tömítéstől felfelé, de tényleg mindent, könyv szerint összerak, olaj be víz be azt kussol. Aha." Szelepszár szimeringek esetleg (nem jó méretű , vagy silány minőségű, például)?
  26. 1 point
    Szükségszerűen kopik el. Amikor jelez, annyira kopik el, hogy az a szál már nem ad testet. Megszakad. Tehát ha kiveszed, akkor ugyanaz az állapot, mintha elkopott volna (megszakadt volna) a kopásjelző.
  27. 1 point
    1: Az idő adatok az RDS adásban vannak. Nem mindegyikben. Nem mindegyik rádió sugározza az óra beállító jeleket. 2: A régi Valeo TID-em nem tudta frissíteni, de a Siemens igen. (CAR300)
  28. 1 point
    Kösz! Hát remélem nem kell mostanában szondát cserélnem, majd veszek ha aktuális lesz.
  29. 1 point
    Ha leveszed azt a panelt úgy is vissza lehet tenni a világítás kapcsolót a csatira, és valahová fel kell kötni, lehet úgy könnyebben megtalálod.
  30. 1 point
    Kb. nem is gondoltam többre. Nem is kell több! Szépen ki van töltve aminek ki kell lennie töltve. Enyémben a Lethez való 40-es van, kicsit magasan van a hátulja a 16-os kerékhez, remélem csak a hiányzó súly végett, üres a kasztni. Az eleje jó és szépen áll. Ha összerakás után is nagy lesz a hely esztétikailag--->rugókovács.
  31. 1 point
    Nekem Thule van, használtan vettem 15-ért, és Opel-specifikus ugyan, de nem Astrára való. Ez mindössze annyit tesz hogy állítható (az Astrához való gyári az nem állítható, ezért csakis arra tudod feltenni a tetősínek egymástól való távolsága miatt), így a C Corsára és a Calibrára is felmegy. Én elégedett vagyok vele.
  32. 1 point
    Egy betétet még kibír a tárcsa.Mindkét oldalon kell cserélni.Igy is adják készletben.Dugattyút megjáratni.Féknyerget ahol a betétek fülei illeszkednek megdrótkefézni.Zsirozni rézpasztával kenni.Tudjanak mozogni.Mert ha beáll akkor kopik egyenletlenül.
  33. 1 point
    Opel dexos2 minősitésű olaj.5w-30-as. Ugyanilyen autóm van ugyanezzel az olajjal fut. Igen sokféle olajat kapni de kevés ami teljesíti az előirást. Láncos motorba különösen nem mindegy hogy milyen olaj van benne. Ez a ki milyen olajat ajánl kb.olyan mint hogy melyik a jobb autó vagy ki melyik csapatnak szurkol.Vannak érvek és ellenérvek.Egy biztos van egy gyári ajánlás amit valszeg nem véletlenül tettek.Aztán hogy ki tartja be vagy ki mivel helyettesíti az már saját felelőssége.
  34. 1 point
    Muszáj szivacsnak lennie? Mi néha használunk valami marha finom üvegszövet hálót, ami elvileg sav-lúg-oldószer álló.
  35. 1 point
    A szén szerintem jó lesz. Benzinálló szivacs? Kisgép szervizekben, ahol fűkaszákat meg ilyeneket csinálnak, szerintem lehet találni olyat. Csak mint tipp.
  36. 1 point
    Nekem semennyi, felrakom a felnit igazából egy picit rá is szorul az agyra, csak annyira hogy amig a kerékcsavarokkal babrálok nem kell fogni, mert nem esik le.
  37. 1 point
    Valószinű.Normál esetben passzosan kell felmennie holtjáték nélkül.Van hogy a kerékagy picit rozsdás aztán meg kell csiszolni meg zsírral megkenni hogy rámenjen a felni.
  38. 1 point
    Mi az az oldalirányú holtjáték? Nekem csavarok nélkül is passzosan megáll a felniközépen a helyén a gyári GM felni, max csak egy újjal kell a helyén tartanom ameddig kézzel betekerem a csavarokat...
  39. 1 point
    Pedig muszáj tapogatózni erre-arra, aki nem fejleszt az elsüllyed. Ha valami rosszabb lesz az is jó, tanulhatnak a hibából és legközelebb nem arra mennek tovább.
  40. 1 point
    Üdv! Nekem is LPG-s az autóm, de egyenlőre az olasz Sigam hátsó dob még nem lyukadt ki (lassan 3 éve van bent), igaz keveset megyünk vele (évi 8000 km). Az MTS (szintén olasz) középső dobot ennyi idő alatt kétszer hegeszttettem meg: először a dob külső lemez anyaga repedt meg 1-2 cm hosszan és ott fújt ki, másodszor pedig a cső-dob találkozásánál a hegesztés vált el. A második repedés-kifújás után vettem egy Bosal dobot, mondván, hogy nem akarom már ezért szerelőhöz vinni, a hegesztő ismerősök meg nem vállaltak már kipufogóhegesztést. Így lecseréltem egy Bosalra. Sajnos annyival hangosabb lett tőle az autó (ebben ludas lehetett az utángyártott katalizátor is), hogy 3 hét után visszatettem az MTS-t... Mivel a dob és a cső jó állapotban volt és időközben találtam egy hegesztőt, aki pár ezer Ft-ért szépen meghegesztette, így visszakerülhetett. Aztán az utángyártott katalizátort is le kellett cserélnem (2,5 évet és 20000 km-t bírt - erről már írtam korábban), így most már nagyon szép halk lett az autóm. Ennél csak a gyári dobokkal volt halkabb, mikor megvettem... (15 éves volt az autó, a szerelő szerint még eredeti volt a kipuff. Ha mégsem, és a 2. garnitúra GM volt rajt, akkor is 7-8 évet bír ki, nem kettőt!!!) Szóval van egy 3 hetet használt Bosal középső dobom, Zafira A-ra (2001-es évjárat), ha valakit érdekel, és nem zavarja, hogy hangosabb lesz egy kicsit az autó, keressen meg privátban, megegyezünk. (Gyári katalizátorral nem próbáltam a Bosalt, de ha nem tudom eladni, az MTS halála után fel fog majd kerülni az autóra...) Én arra jutottam, hogy se olasz dobot (ami a hangtompítás/rezonancia szempontjából nekem jobbnak tűnik, mint a Bosal), se Bosalt nem veszek többet. A lengyelekről még az a szerelő beszélt le, aki az olasz dobokat tette föl 3 éve. Bár valaki a Ferrozra írta, hogy az elég jó minőség (az is lengyel). Vagy Walkert vagy GM dobot fogok venni, nem nagyon akarok már próbálkozni. (Walkerre valaki azt írta, hogy majdnem ugyanaz a fojtása/tompítása, mint a gyárinak) Egy 2011-es C Combo céges autóval dolgozom (1,7-es Isuzu dízel), azon is Bosal dob van (bár asszem az GM Bosal, tehát "gyári"), de az is nagyon hangos. Igaz szerintem ott inkább az Isuzu motor a ludas... Ami kell a felszereléséhez (a dobon kívül): - 2db csavar - 2db rugó - 1db tűzkarika - 1db bilincs (az első/bemeneti csatlakozásához) - a bemenő csatlakozáshoz ajánlották a Bosal/Walker kipufogópasztát (én vettem, nem fúj ki azóta sem az illesztésnél) (- gumi tartók, ha már el vannak fáradva) Javaslom ár szempontjából a Kauffer-t, mint alkatrészboltot és inkább Walkert, mint Bosalt, ha kicsit drágább is... Bocs, ha ismét hosszú voltam!
  41. 1 point
    Ritkán de van olyan hogy nem villog. Anyuék X12XE corsája sem.
  42. 1 point
    Mivel már volt másik klímahűtő ventim, amit fel is szereltem, már neki mertem állni a zörgő szétszereléséhez. http:// Sima siklócsapágy, ami szárazon futott, a kommutátor kopása még nem vészes: http:// Ahogy a bronzkeféké sem: http:// Ahhoz viszont hogy a belső csapágyat is megkenjem, le kellene szedni a lapát tartót, de itt elakadtam. Aztán sem tudom hogy tekerni vagy húzni kellene: http:// Szerintem ez hosszabb művelet lesz, majd elszórakozom vele a téli estéken.
  43. 1 point
    Sokáig keresgéltem Győrben hol cserélik ki, aztán ahová mentem, odaadtam a fószernak a gólyalábat meg az új csapágyat, másnap mehettem érte, kérdeztem mivel tartozom ( 5-6 ezer körül saccoltam) aztán azt mondta semmivel. Ha ki van szerelve akkor pár perces munka, gondolom jó fej volt, látta mivel járok, nem húz le még jobban.
  44. 1 point
    Ha nem felejtem el ma megkeresem. Másnak is ígértem pár pint belőle. Legalább neki is teljesítem az ígéretem ;) A csatit szét kell szedni. Van benne egy lila színű villa az rögzíti a pineken. Ha kihúztad akkor óvatosan ki kell pattintgatni körbe a fekete részt. Vigyázni kell el ne repedjen. A vezetékek tövét érdemes befúlyni wd40-el könnyebben csússzanak keresztűl a csatlakozón. Elég sokat kínlódtam vele lévén 14 éve nem volt bolygatva.
  45. 1 point
    Eggyel feljebb írtam Neked válaszként az 1.7-esről. Nincs tapasztalatom a többivel, de olvasd el a tapasztalatokat itt: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/240/astra_h_vasarlasi_utmutato_es_erdekessegek
  46. 1 point
  47. 1 point
    Olvasnivaló: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/240/astra_h_vasarlasi_utmutato_es_erdekessegek http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer
  48. 1 point
    Szia Csaba! Infó: van egy emberke, aki magyarítja a GID-et, megkérdeztem őt, és csak szétszedéssel, kiforrasztással lehet megoldani. A témához: a TECH2-vel fel lehetett tenni a Tyres menüt, kis autóval és négyszer 0,0 bar kijelzéssel, ide például lehetne adatot íratni. A másik lehetőség, hogy a telefon kihangosítót aktíválva (szintén TECH2-vel) változik a GID fő képernyője. Alapból CD30 rádió mellett felső sor a rádióé, alatta három sor a fogyasztás, legalul a klíma. Ez változik: felül menüpontok, alatta rádió vagy fogyasztás, legalul marad a klíma. A menüpontok közül a középső lenne a telefon, de üres a fül, és nem is lehet belelépni. Ide lenne a legjobb adatokat kiíratni. Hamarosan megint összejövünk, szívesen látunk téged is. Ezek csak ötletek, próbálkozások majd a következő találkozáskor. Üdv: Laci (koczanl@net-tv.hu)
  49. 1 point
    Szia Laci! Köszönöm szépen a linket, ez már valami hasonló, bár nem a GID-et hasznalják, és a funkciók egy része valóban a földművesek látásának rontásat szolgálja :rolleyes: Gondolom, a GID nem fogad olyan utasítást, hogy "na ezt írd ki ide", hanem maga intézi a számításokat és a megjelenítést a CAN buszokon kapott adatok és vezérlés alapján; ha tudjátok, ebbe hogy kell belenyúlni, az kíváló! Vagy éppen azon megy az elmélkedés, hogy lenne ez optimális? Forrás nyilván nincs, így teljes újraírás, vagy esetleg disassembler, és onnan? Én még arra sem találtam adatot, milyen mikrokontroller/processzor/kijelző van a GID-ben, a szétszedéssel való kiderítés pedig kissé túlzásnak tűnt... Ha nyitottak vagytok rá, szívesen beszállnék a projekt "sehol nem tartunk" állapotból való kizökkentésébe, alannyal és tettlegesen is. Konkrétan CAN busszal még nem foglalkoztam, de az elektronika és programozás nem áll távol tőlem. Kihívásnak tekintem a dolgot, és szívesen elbíbelődnék valamilyen részfeladattal; ha készen meg lehetne venni, nem is izgatna annyira :D Látom, csepeli vagy - én is :P Üdv: Csaba
  50. 1 point
    Szia! Végre valaki, akit ez is érdekel! Én valamikor tavaly belinkeltem ide egy OBD csatira tehető eszközt, ami kiíratja a vízhőfokot, a részecskeszűrő tisztítását, bezárja az ajtót elindulás után, OPC scan a műszereken stb. 100 EUR kb. az ára, de sok benne a parasztvakítás, és kevés a tényleg szükséges infó. Most egy Can-es projekt van folyamatban, két nagyon kedves ismerősömmel. Én adom az alanyt (Zafira B, 1.9CDTI), plusz az igényeimet, egyik kolléga segít a Tech2-vel másik a Can-es programozásban van otthon, plusz hardver. Egyébként az igényeim: vízhőfok, részecskeszűrő telítettség és tisztítitás kijelzése a GID-en, ajtók bezárása elindulás után, tükör behajtása a bezárás után. Jelenleg pont sehol nem tartunk (ez így persze nem igaz, mert a háttérben komoly szellemi munka folyik) de bízunk benne, hogy hamarosan változik a helyzet. IDE NÉZZ Üdv: Laci


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.