Jump to content
OPEL MAGAZIN és FÓRUM

Ranglista

  1. zotya975

    zotya975

    MOTE klubtag


    • Points

      5

    • Hozzászólások

      32.512


  2. tgabika76

    tgabika76

    Moderátorok


    • Points

      3

    • Hozzászólások

      10.950


  3. kobraCode

    kobraCode

    Fórumlakó


    • Points

      3

    • Hozzászólások

      1.993


  4. forumadmin

    forumadmin

    Rendszergazdák


    • Points

      1

    • Hozzászólások

      11.061


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2021-09-26 in all areas

  1. Gezoli leírását keresd meg, biztosan fent van itt valahol a fórumon. Abban elég sok infó bent van a tempomatról.
    1 point
  2. Még nem, de állítólag túl kemény. Végülis ezért használják, amikor csökkenteni akarják a bódé dőlését, mondjuk kanyarban. Az a baj hogy amit nem nyel el azt átadja a többi alkatrészre amik nem erre vannak tervezve. Ugye van sárga meg piros a sárga nem sokkal keményebb a guminál a piros már jelentősebben. Műszakin nem tudom hogy szólnak-e érte.
    1 point
  3. Szia, kuplung kapcsoló mindenképpen kell, mert a fékpedál és a kuplung lenyomására a tempomat kikapcsol. A gázpedál ugye eleve elektromos, így oda nem kell pluszban semmi. ( gázpedál lenyomására nem kapcsol ki, ha elengeded a gázt amikor visszalassul a beállított értékre, ismét bekapcsol) De sajna ennyi az összes tudásom a tempomatról. Volt nálam régebben egy mechanikus gázpedálhoz való ( talán B Omegáé) de a beszerelésig nem jutottam el, mert közben eladtam az F astrát a szettet meg elajándékoztam, egyedül a kart tartottam meg, mert az ugyanaz mint a Zafiráé, így gondoltam jó lesz tartaléknak.
    1 point
  4. A biztosítékokról nincs, de a relék itt vannak:
    1 point
  5. Szia, vegyél másmilyen márkát az érzékelőből, esetleg gyári bontottat. Nem ugyanezzel a motorral de ugyanígy jártam, új ERA érzékelő hol jó volt hol nem volt jó, a másodjára berakott Valeo is eleinte ugyanezt játszotta (pártíz kilométer), de végül bevált (kb 20 ezret ment azóta a kocsi).
    1 point
  6. Konkrétumot nem tudok mert nincs előttem az autó, de ott a nagy biztosíték/relédoboz a vezetőoldali fényszóró mögött, csak van ott egy megfelelő vezeték.
    1 point
  7. Ízlés/pénz kérdése sztem. A TRW is működik, ha nincsenek átlagon felüli elvárásaid az úttartással kapcsolatban, akkor teljesen jó.
    1 point
  8. Szia! Elég egy helyre beírnod, a másik témánál válaszoltam neked. Amúgy a fékpedálnál kersed.
    1 point
  9. Szia! Igen, azt sejtettem hogy eszi az áramot, ha már 80A-es biztit tettek rá. Ennek szerintem a 100 A-es generátor lenne az ideális. Sajnos nem tudjuk hogy végül így, a hozzá való olajjal jó-e. Cimbinek nem volt ideje rá, készült a mai külföldre utazásra. Nekem meg nem volt időm átmenni. Úgy áll, ahogy Szombaton hagytam. Abban bízok most, hogy bekerült egy vastag nyomócső, megkapja a hozzá való olajat, és meg lesz oldva a probléma. Ha lesz valamikor időm, akkor átugrok hozzájuk. Barátnője itthon maradt, és amúgy is Ő használja az autót. Megpróbálom befejezni, had élvezze.
    1 point
  10. Szia! Köszi. Szombaton szétszedtük, kiszedtük a szőnyeget. A víz okát is megtaláltuk. Motortérben a lefolyás a tűzfalon van 2 elég nagy ablakon keresztül, szerencsére ezek tiszták voltak. Viszont a vezető oldalon a relé doboz tömítése kuka, így ott könnyen bejutott a víz, főleg hogy hirtelen nagy mennyiségű eső esett nálunk aznap. Gyors megoldásba kapott egy kis szilot, száradás után teszteltem, elméletileg jó. Itt egy videó róla, hátha még valakinek jó lesz a jövőben:
    1 point
  11. Ha jól gondolom a működését, akkor csak addig segít rá amig a kormányt tekered aztán megszűnik a nyomás, amikor már irányba forgattad a kormányt. Na most adott két rendszer egy kormánymő meg egy másik autóból származó szervómotor az elektronikával. Ha különböző az F astra és a G astra kormány áttétele ( tehát mondjuk az egyiket 4X kell körbetekerni a végállásig a másikat meg csak 3.5X) Akkor lehet az a gond hogy a G astra szervómotor még nyomná az olajat, de valójában az F astra kormánymű fizikailag már megállt?
    1 point
  12. Szóval akkor csak azt a részt cserélted ami tolja a olajat a szervóba, kompletten az egészet nem? Szerintem az mindegy hogy fix vagy gyújtás utáni táp vastagság szempontjából, mert csak a rajta áthaladó áram nagysága érdekes, erre méretezik, az hogy mikor van jelen itt az áram az mindegy. A kormányszög jeladó mindenképpen kell, van G astrába is, de szerintem ott van valahol a kormányrúd végén, így ebben az egységben valóban nincs benne.
    1 point
  13. A legvékonyabb vezeték 0.5-ös az autóban amit max 7 Amperrel lehet terhelni, tehát 1Ampert kibír. A vezetőoldalról több szál fut, hiszen pölö a "fényszóró égve maradt" figyelmeztető jelzést csak a vezető oldali ajtó adja, de a többi szál ami a belső világítást kapcsolja szerintem közösítve van.
    1 point
  14. Egy lapos csavarhúzóval a legegyszerűbb őket alájuk nyúlva lefeszíteni. Ha szemből, a rögzítési pontoknál támadsz, akkor a fekete műanyagot is elkoptatod. Kellett nekem is vagy 2-3 csere, mire már csak 1 káromkodással letudom az egészet
    1 point
  15. Világít a motorvezérlés ikon a műszerfalon? Nincs kedve vagy pénze szervizbe vinni az autót? Akkor itt van egy lehetõség a hibakódok kilistázására. A leírás alapvetően Astra F-hez készült, de az össze Opel típuson alkalmazható. Az F Astrában a diagnosztikai csatlakozó a biztosítékdoboz bal oldalán található. A listázáshoz az A és B lábakat egy gemkapoccsal vagy egy darab dróttal össze kell kötni. Ha ez megvan akkor csak a gyújtást kell ráadni, és a motorvezérlés ikont figyelni. Ez villogással fogja a hibakódokat kiírni. Mindig a 12-es kóddal (diagnózis kezdete) kezd. A 12-es kódot például a következõ képpen jeleníti meg: 1 villanás, szünet, 2 villanás. Minden kódot háromszor ismétel, tehát háromszor jön a 12-es, utána a többi kód, szintén ismételve. Ha a hiba száma megvan már csak ki kell keresni az alábbi listából hogy mit is jelent. Hibakód lista: 10 Kódvariáns nincs programozva 12 Diagnózis kezdete 13 Lambda szonda – nincs feszültségváltozás 14 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl alacsony 15 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl magas 16 Kopogás érzékelő 1 - nincs feszültségváltozás 17 Kopogás érzékelő 2 - nincs feszültségváltozás 18 Kopogás vezérlő – nincs jel 19 Fordulatszám szenzor – rossz jel 21 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl magas 22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony 23 Kopogás vezérlő 24 Sebesség érzékelő 25 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl magas 26 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl magas 27 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl magas 28 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl magas 29 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl magas 31 Fordulatszám szenzor – nincs jel 32 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl magas 33 AGR szelep – feszültség túl alacsony 34 AGR szelep – feszültség túl magas 35 Alapjárati vezérlőszelep 37 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony 38 Lambda szonda - feszültség túl alacsony 39 Lambda szonda - feszültség túl magas 41 Sebesség érzékelő - feszültség túl alacsony 42 Sebesség érzékelő - feszültség túl magas 44 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl szegény 45 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sûrû 46 Levegõpumpa / relé – feszültség túl alacsony 47 Levegõpumpa / relé – feszültség túl magas 48 Tápfeszültség - alacsony 49 Tápfeszültség - magas 51 Vezérlés – Hiba a tárolóban (PROM) 52 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl magas 53 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl alacsony 54 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl magas 55 Vezérlés 56 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl alacsony 57 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl magas 59 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas 61 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl alacsony 62 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl magas 63 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas 65 Keverékképző ellenállás – feszültség túl alacsony 66 Keverékképző ellenállás – feszültség túl magas 67 Fojtószelep kapcsoló 68 Alapjárati kapcsoló – nem nyit 69 Beszívott levegő hõmérséklet szenzor – feszültség túl alacsony 71 Beszívott levegő hõmérséklet szenzor – feszültség túl magas 72 Fojtószelep kapcsoló – nem nyit 73 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl alacsony 74 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl magas 75 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – feszültség túl alacsony 76 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – hiba 79 Motorvezérlõ? – Motor beavatkozás hiba 81 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl alacsony 82 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl alacsony 83 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl alacsony 84 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl alacsony 85 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony 86 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl alacsony 87 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl alacsony 88 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl magas 89 Lambda szonda – feszültség túl alacsony 91 Lambda szonda – feszültség túl magas 92 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – rossz jel 93 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl alacsony 94 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl magas 95 Melegindítás szelep - feszültség túl alacsony 96 Melegindítás szelep - feszültség túl magas 97 Motorvezérlő? – rossz jel 98 Lambda szonda – feszültség túl alacsony 113 Töltőnyomás vezérlés – nyomás túl magas 114 Töltőnyomás üresjárat – maximum érték fölött 115 Turbotöltő maximális terhelés – minimum érték alatt 116 Töltőnyomás – maximum érték fölött 117 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl alacsony 118 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl magas 119 Szívócső nyomásérzékelő – intervallum / teljesítmény 121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény 122 Lambda szonda 2 – keverék túl sûrû 123 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 - blokkolva 124 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 2 - blokkolva 125 Szívócső nyomásérzékelő – minimum érték alatt 126 Szívócső nyomásérzékelő – maximum érték fölött 129 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl alacsony 131 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl magas 132 Kipufogógáz visszavezetés – rossz jel 133 Kipufogógáz visszavezetés 2 – feszültség túl magas 133 Beszívott levegõ váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl alacsony 134 Kipufogógáz visszavezetés 2 - feszültség túl alacsony 134 Beszívott levegõ váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl magas 135 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony 136 Vezérlés 137 Vezérlés / doboz – hőmérséklet túl magas 138 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl alacsony 139 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl magas 143 Immobiliser – nincs / rossz jel 144 Immobiliser – nincs jel 145 Immobiliser – rossz jel Írta: Addamsky és UHUHU
    1 point
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.