Jump to content
OPEL FÓRUM

Ranglista

  1. zotya975

    zotya975

    MOTE klubtag


    • Points

      11

    • Hozzászólások

      32.347


  2. kingblue

    kingblue

    Fórumlakó


    • Points

      4

    • Hozzászólások

      426


  3. tgabika76

    tgabika76

    Moderátorok


    • Points

      4

    • Hozzászólások

      10.922


  4. Tiu

    Tiu

    MOTE klubtag


    • Points

      1

    • Hozzászólások

      2.793


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2021-03-18 in all areas

  1. Szerintem semmit. Kormányösszekötőt, alsó trapézgömbfejet, stab pálcát nem szokás párban cserélni, hiszen egyik oldalnak semmi kihatása nincs a másikra. Az eredeti gyárinál nincs jobb, értelmetlen lenne kicserélni a jót azért mert a másik oldalon tönkrement, általában hamarabb jobb oldalon az út széle felől. Rugót, teleszkópot, és fékalkatrészt cserélünk párban. Attól hogy az egyik oldalon kopott és kopog a gömbfej a másik oldali még lehet tökéletes, így nem szokatlan hogy eltérő márka van benne.
    2 points
  2. Megpróbálhatod ha fel tudod emelni valamennyire.A csatlakozóját belülről a motortérben a szívósor mögött lenyúlva letudod szedni.A katalizátorhoz 3 csavar fogja azt le lehet szedni.Hatlapfejű anya.A cső másik vége meg összedugós a középső dobbal.Ott csak a bilincset kell oldani.Tekergetve a csövet meg kell mozduljon és szét tudod húzni.De csavarlazítót mindenképpen használj.Aztán ha lejött a cső akkor ott már ki tudod szedni a szondát.Akár vágó kalapács kombóval is megindíthatod utána meg kulccsal ki tudod tekerni. Össze szerelésnél az összedugandó csövet megcsiszolni és javallott un.Kipufogó
    2 points
  3. A "bank1, szonda2" a második lambdaszondát jelenti, ahogy az a megnevezés "szonda2" részéből ki is derül. A "bank1"-nek itt nincs jelentősége, csak a V-motoroknál, az az egyes hengersort jelöli.
    2 points
  4. Szia, van 4db ET46-os 1000 éves téli gumival ami nem árképző. Legyen 4e.-Ft a 4db. Ahogy látom, nem is kell messze menned érte. :)
    1 point
  5. Sőt, már az utód G Astrán is egy hibrid megoldás van, az elektrohidraulikus szervo. Itt még a rásegítés teljes mértékben hidraulikus, de a nyomást előállító szervópumpát nem bordásszíj hajtja a motor főtengelyéről, hanem egy külön kis villanymotor. Ennek az az előnye hogy a villanymotor (és ezáltal a szervópumpa) nem dolgozik állandóan, csak ha alacsony a nyomás a rendszerben, ami nem annyira fogyasztáscsökkentési szempontból jó, hanem hogy nem vesz el teljesítményt a motortól. Ellenben feleslegesen komplikált, ami növeli a meghibásodás esélyét, de ez most más tészte.
    1 point
  6. Én otthon első fékcsövek cseréjekor 7 decit fogyasztottam, a maradék három meg elment egy hátsó fékcsőre, szóval ha mind a négy helyen cseréltetnéd amíg tiszta nem lesz, akkor lehet, hogy még több is kell, mint 1 liter. De egyébként ha csak betétet és tárcsát cserél a szerelő, akkor nem kell a fékfolyadékot is feltétlenül. Az első nyergeken a csúszkák, azok gumibetétjei, a munkahenger tömítései vannak amik elfáradhatnak, de minimum a csúszkákat kell majd megtisztítania és átzsíroznia mindenképpen.
    1 point
  7. Az enyém is szervós de azt nem hiszem hogy az befolyásolná a fogyasztást.
    1 point
  8. Szerintem vegyél 1 litert kicsit ki szokták folyatni a munkahengereknél amikor megjelenik az új folyadék. Meg ugye amig levegős addig nyomatják, nem biztos hogy csak annyi megy bele amennyi a feltöltési mennyiség. Vagy ha ismered a szerelőt kérdezzél rá hogy mit mond.
    1 point
  9. Ültem az autómban a munkahelyi parkolóban. Jött egy “ kolléga” és mellém parkolt. Mondanom sem kell mikor kiszállt neki ..szta az ajtót az enyémnek. Na ekkor jött a gondolat, hogy kell egy játszós auto amit nem kell sajnálni. Amit nem félek ott hagyni a parkolóban. Először egy Smartot akartam venni, hogy dolgozni járni jó lesz. Hamar lebeszéltek róla. Egy barátom mondta, hogy nézzek A Corsát. Neki több darab is van. Alkatrész relatíve van hozzá és jó kis kocsi az ha figyel rá az ember. Könnyű vele parkolni és nem mellesleg jó vezetni. A hahu-n megláttam egy hirdetést ahol egy k
    1 point
  10. Én eddig csak a nagy 7cm átmérőjű gumi gyűrűt cseréltem és megoldotta a szivárgást, szinte bármelyik autós boltban tudnak adni itt szegeden.
    1 point
  11. Ha a szelepszár szimeringnél van a gond ( megkeményedett, nem tömít) akkor leginkább hosszabb állás után indításkor van nagy olajfüst, mert a szeleszáron a szeleptányérra, nyitott szelep esetén a hengerbe jut az olaj a hengerfejből , és az indításkor elég. Szelepszár szimeringet nagyobb bontás nélkül lehet cserélni ( nem kell levenni a hengerfejet) csak macerás, a szerelők nem is nagyon csinálják. Ha nincs ilyen olajfüst indításkor akkor esélyesebb az olajlehúzó, amihez ugye már a hengerfejet le kell venni.
    1 point
  12. Addig amíg nem nagyon kritikus az olajfogyasztás addig nem érdemes megbontani a motort.Egyrészt nem olcsó dolog másrészt pedig sokszor még rosszabb lesz mint előtte.Nagyon precíz lelkiismeretes munkát kíván.Ezt nem minden műhely hozza.Nem véletlenül van több olyan autó hirdetve hogy motorfelújítás volt előtte.Nyilván nem azért árulja mert olyan jól sikerült. Én csak GM 5-30-ast használok.Egyszer próbáltam 5w-40-es Mobilt bele tenni amikor már nagyon lánccsere előtt volt.Gondoltam hátha jobb lesz.Rosszabb lett sokkal tovább csörgött hidegen.Két nap után lecseréltem vissza GM-re. De ne
    1 point
  13. Lehet hogy egyszer megkéne már nézetnem szerelővel, mert kelepel is , de azon kívül nem sokat csináltak vele, hogy pénzt hagytam ott. Minden más szart kicseréltek. Nem tudom hogy ebből ered-e az olajfogyasztás, de nem tartom kizártnak. 340ezer km. van benne az igaz.
    1 point
  14. Lassan csurog le az olaj. Mérjél 10 percenként, és csinálj belőle diagramot.
    1 point
  15. Ez talán segít: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=959kl_ma.jpg
    1 point
  16. Szerintem itt is érvényes mint a betétnél hogy ne kopjon 2-3 mili alá a teljes felületen. A dobnál meg kell nézni mekkora válla van ( azt úgyis érzed már leszedésnél, mert ha túl nagy nehezen jön le a dob a pofáról) Elvileg el lehet csiszolni a vállat hogy a fel és leszereléskor ne okozzon gondot, de ha már nagyon kopott a dob akkor ugye nagyobb a belső átmérője és nem fekszik fel teljes felületén az új pofa sem. Régen lehetett kapni túlméretes pofát, nem tudom van-e még ilyen. A hátsó fék jóval többet bír mint az első, hiszen alapból korlátozva van, ha ne csússzon meg az autó hátulja a fékezé
    1 point
  17. Oda a hengerfej meg a veztengelyház közé, még a negyede sem fogyott el, de nyilván nem tragédia. Mondjuk most még használtam belőle, csak csavarhúzóval kicsit meg kell piszkálni a tubust. Én nem vártam itt hogy kössön, mert ugye itt fontos a távolság, teljesen össze kell lapulni. Karternál nem gond ha egy kicsit vastagabb anyag marad a két felület között.
    1 point
  18. Az a baj hogy olajálló gumi kell, van ilyen ipari használatra, de szerintem nagy táblákban, és elég drága. Végülis akár fel is lehetne ragasztani csak pasztával, nem? Milyen gyakran kell leszedni? Ideális esetben soha. Csak már előtte nap le kell szedni az olajteknőt, had csurogjon le az olaj, meg jól lemosni a belső felét is, hogy amig meg nem köt a paszta ne nagyon érje olaj.
    1 point
  19. Természetesen minden okot ki kell zárni, köszönöm, megnézem.
    1 point
  20. Köszönöm! Az egyik gyertyánál olaj van ( már ilyen volt amikor megvettem,) szóval szelepfedél tömítést is kell cserélnem. Na, összeállt a lista. Az olajon kicsit vaciláltam, mert még a tavalyiból is maradt fél liter ( vagy nem eszi vagy az állandó rövidtáv miatt kartergázból pótolja, ezt nem tudom) gondoltam elég akkor 4 liter, de nem, mert a feltöltési mennyiség 4.25Liter, és ha jól rémlik egyszer jelzett be, és öntöttem rá, szóval kell az 5 Liter még ha az olajcsere periódus végén marad is fél liter.
    1 point
  21. Szasztok, olajat cserélnék az autón és mivel nem tudom mikor volt utoljára így gyújtógyertyát is. Szó volt róla, hogy van egy márka-típus-cikkszámú trafó ami ajánlott és gyertyából is, mert amúgy oda-vissza "kicsinálják" egymást. Nade melyik az a gyertya ami ajánlott? Rémlik hogy a FLR8LDCU Bosch gyertyáról volt szó, jól emlékszem? Kösz!
    1 point
  22. Nekem szilent-gumialkatrész szokott kiszáradni és hidegben nyiszorogni. Leginkább elöl a stabrúd valamelyik bekötésénél.
    1 point
  23. Szia.Ha felülről a motortérből lenézel a tűzfal alatt van kb.Látod onnan is.Sanszos hogy először le kell szedned az első kipuf.csövet.Belevan sülve rendesen a menetbe .Azt megemelve lehetetlen kiszedni.Aknáról meglehet próbálni de ha nem megy akkor le kell szedni a csövet és a földön kell megadásra kényszeríteni.
    1 point
  24. Na most jutottam el idáig, íme a sztori: Végre rászántam magam és megléptem az utolsó lépcsőfokot is a Calibra erősítésében, meglett végre a chiptuning, természetesen padon mérve előtte/utána a hitelesség miatt. Érdekes eredmények születtek, de konkrétumot majd később, először kezdjük azzal hogy mi is ez a hogyishívják és mitől ennyi az annyi. Először is, az autóm gyárilag X20XEV-nek született, annak minden gyengeségével (számszerűleg értem -most már- fentről nézve, mert amúgy továbbra is azt gondolom hogy nem rossz motor, csak tudni kell bánni vele). Viszont tavaly év végén belevágtam a
    1 point


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.