Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2018-06-21 in all areas

  1. 5 points
    Örömmel jelentem, hogy megoldódott a rángatós Z16XEP-s G Astra problémája! Szeretném megosztani a fórummal a javítás történetét, mert sokaknak segíthet egy hasonló hiba kijavításában. Tekintve, hogy ezzel a fajta megoldással csak külföldi fórumokon találkoztam, jól jön, ha van egy leírása magyarul is. A Z16XEP Twinport motor bizonyos fordulaton történő rángatását / dadogását az EGR csatornák (EGR channels / EGR gallery) eltömődése / elzáródása okozta. A bejegyzéshez előtte/utána képeket is csatolok. A probléma a következőképpen zajlik: Check Engine lámpa kivillan és P0170 hibakód olvasható ki, esetleg kísérheti még P0300-01-02-stb. (Engine misfire detected) és különféle EGR-hibák Az autó sebességfokozattól függetlenül 2000-es fordulat alatt rángat / dadog (1800-1900 között a legjellemzőbb nálam, enyhe gázadásra) A motor hidegen reszponzívabb, aztán bemelegedve egyre gyengébb A motor hangja morgós-öblös lesz, ereje jelentősen gyengül A gázpedál-érzékelő holtjátékos lesz, lassul a válaszidő A fordulatszám csak lassan hajlandó felfelé kúszni A kocsi típusa: 2005-ös 1.6-os Opel Astra G (MK4) Z16XEP motorral A probléma felmerülése utáni próbálkozások: Gyertyacsere (NGK V-Line 1 elektródás) Üzemanyagszűrő csere Légszűrőcsere Fojtószelep tisztítás EGR-szelep tisztítás majd újra csere (Pierburg - gyári spec) Szeleptisztító adalék használata (Liqui-Moly Valve Cleaner Additive) Magas fordulaton kihajtás (öntisztulás reményében) A szervizes diagnosztikát követően kiderült, hogy az EGR-szelep hibás, nem nyit / nem zár / akad, illetve hogy a keverék szegény. Ezért az EGR-szelep cserélve lett házilag egy Pierburgra (nem olcsó kínaira). Mivel a probléma nem szűnt meg, szerviz azt mondta, hogy megoldás az EGR-vakolólap. Utánajárásra kiderül, hogy tévednek, a Z16XEP-t nem lehet vakolni, mert az ECU nem úgy dolgozik, hibát fog dobni és nem is oldja meg a problémát (Logika: egy esetleges elzáródás esetén is hiba van, amit a szelep lezárása nyilván nem old meg). Ezután a sejtés: valószínű, hogy az EGR-szelep hibátlansága ellenére nincs meg a kellő mennyiségű légtömeg a szívó oldalon, így az ECU – amúgy számolva az EGR-légtömeggel nyitott szelepnél – leszabályozza az adagolt üzemanyagot is keverékképzéskor, mert a MAP szenzortól más infót kap, ezért dobja a „P0170 – Üzemanyag-korrekciós limit elérve (Fuel trim malfunction)” hibát. Szerviz bevallása szerint a gyertyák cserekor fehérek voltak, ami szintén megerősíti a szegény keveréket. Ekkor döntöttem el, hogy nem bízom szervizre a továbbiakat, mert túl drága lenne és az EGR-vakolás pedig nem lehet opció, az tévedés (azt pedig végképp nem akartam, hogy százezres cserealkatrészekre beszéljenek rá csak azért, mert lerakódás van valahol). Így egy kis tervezgetést követően, valamint a szükséges dolgok beszerzése után hétvégén nekiestem és szétszedtem a szívóoldalt – a megfelelő szerszámok birtokában. A művelethez kellett: 5-25Nm nyomatékkulcs (Twinport szívósort a blokkhoz 20Nm, beömlő / szívócsonk és fojtószelepház, illetve ECU konzol 8Nm gyárilag) Dugókulcskészlet és torx készlet hajtószárral, valamint hosszabbító fejjel (ez néhol nagyon kell!) EGR-tisztító vagy karburátortisztító (féktisztítót ne, mert a Twinport lapátok műanyagból vannak!) Javasolt üzemanyagcső-csatlakozó fogó szerszám is (gyakorlatilag beszerezhetetlen ), de csavarhúzóval is megoldható egy kis játszadozást követően Lapos fejű csavarhúzó a gyorscsatlakozós kábelkötegek oldásához Kombinált fogó a vízcsövek bilincseihez Kicsi kézi drótkefe-készlet, fogkefe, vékony lapos fejű csavarhúzó az EGR-csatorna tisztításához Hűtőfolyadék (Rózsaszín -35C) az elfolyó mennyiség pótlására vagy teljes újratöltésre (szervizkönyv szerint le kell engedni, így ezt is cseréltem teljesen - elvileg gyári spec szerint 6 liter megy bele, de nekem kicsit több, mint 4 litert sikerült betölteni - ne feledjünk légteleníteni sapka nélkül, járatott és melegített motorral) OBD-II kódolvasó a hibakódok törléséhez (netről olcsón beszerezhető egy, telefonos appal működő, bluetooth-os) Nos a szervizkönyv szerint meg kell emelni a kocsit, mert a beömlő (intake manifold) alulról rögzítve van egy torx csavarral egy konzolhoz. DE! Bár kicsit kényelmetlen, nyugodtan felülről is elérhető, így szerencsére nem kell emelő / akna a szereléshez. A hűtőfolyadék is leengedhető emelés nélkül, radiátor bal szélén van a leengedő csap – bár utólag látható volt, hogy csak a fojtószelepházon átmenő vízcső miatt nem érdemes leengedni az összes folyadékot… Azért a teljes cserét sem bántam meg - látva a kifolyó barna, zavaros és büdös trutymót. A munka 5-6 órát vett igénybe, persze nagyon odafigyelve mindenre, akksit lecsatlakoztatva, maszkoló szalaggal jelezve a sok csatlakozót és csövet, papíron követve a csavarokat és helyüket. A szerelés menetéről itt található a hivatalos szervizkönyv (ne tévesszem meg, hogy H Astra, azt is szerelték a Z16XEP motorral): Z16XEP - Replace Intake Manifold & Flange A leszerelést követően azonnal látszott a probléma forrása: a portokba vezető EGR csatornák teljesen el voltak záródva, a szétágazás előtti rész pedig jelentősen leszűkült már a lerakódásoktól. A motorblokk oldalán a tömítésben kihagyott részen újabb adag lerakódás volt, ami gyakorlatilag kőkemény volt, csakis kaparással eltávolítható. A csatornába ragadt lerakódások és a blokk oldalán maradt ragacs egyértelműen mutatta, hogy a vékonyka EGR beömlők a végletekig el voltak záródva, semmi nyílás nem maradt, ahol a gáz átmehetett volna. Körülbelül 1 órán át tartó folyamatos oldás-kaparás-drótkefélés után szép, tiszta EGR csatornák maradtak, meg egy kupac olajos-szenes por és törmelék. Előtte - jól láthatóak az elzáródott EGR-csatornák Aki igényesebb, az akár szétszerelheti teljesen a szívósort, a szelepek felé vezető portok és a Twinport lapátok is elég olajosak tudnak lenni a kartertől - lehet, hogy majd én is megteszem legközelebb. Érdemes ellenőrizni a Twinport lapátokat mozgató műanyag rudat, hogy nem koptatta-e ki még a forgó pöcköket, esetleg érdemes rá tenni valami műanyagbarát kenést, pl. szilikonzsírt – sokan panaszkodnak, hogy idővel elkezd kattogni. A későbbi újabb lerakódások elkerülése végett kapott a csatorna egy kis polírozást is (elég érdes gyárilag a felülete), amit csiszolóvásznas-szivaccsal tettem meg (220-as és 300-as). A szívósor és a blokk közötti tömítést cseréltem, mert számítottam rá, hogy azon is lesz bőven lerakódás – amúgy meg olcsó nagyon. A többi tömítés jó állapotban volt, nem is vettem belőle másikat szerencsére. Utána - Polírozott, teljesen tiszta EGR-csatornákkal Azt tudni kell – külföldi fórumok tapasztalatai alapján – hogy a Z16XEP-nél az EGR rendszer hibája és amúgy az EGR-csatornák elzáródása is típushibának számít, nagyon gyakori eset. Általános tapasztalatok szerint körülbelül 60-80ezer mérföldenként érdemes kitakarítani. Nem véletlen, hogy az újabb Astrákban a motor szívó oldalán már nincs ilyen EGR megoldás, a szívócső is műanyagból van. Összeszerelés után a kocsi pöccre indult, ami megnyugtató volt. Alapjáraton ment, amíg légtelenítette a hűtőfolyadékot, közben töröltem a hibakódokat és mehettünk próbakörre. A lovacskák visszatértek, szépen húzott a kocsi, nem morgott, nagyon finoman járt végig, a gázpedál pedig reszponzív lett, ahogy kell. Szóval végső soron megérte azt a kis barkácsdélutánt! Remélem, ez a leírás másokat is bátorítani fog arra, hogy megpróbálják megoldani ezt a problémát saját kezükkel - hiszen megint csak egy olyan dologról van szó, amit nem muszáj feltétlenül szervizre bízni, hanem házilag egy kis tisztítással megoldható. Sok sikert kívánok hozzá!
  2. 3 points
    Sziasztok! Gondoltam megírom, hogy megjavult a kicsike... Hátha másnak is segítek ezzel. Szerencsére volt alkalmam kipróbálni egy másik gyújtás trafót, mert én erre gyanakodtam. Pár km megtétele alatt sem jelentkezett a fenti hiba, így hát vettem egy trafótm valamint új gyertyákat. Azóta is (5. napja) rángatás nélkül autózom.
  3. 2 points
    Tegnap éppen sikerült elcsípnem a naplementét, úgyhogy ki is használtam a lehetőséget egy jó fotóra. Ez lett belőle:
  4. 2 points
    Mindenkinek köszönöm a tanácsokat és a poénokat főleg. A művelet sikerrel járt. A megoldás a pöttyintés hegesztővel volt, 8-as menetes szár végén szorítófogó. Egy darab fémet kifúrtam és 1,5kg-os kalapáccsal első ütésre kint is volt. Be is került az új tengely. Kis küszködéssel bekattant. Először visszavettem és megszámoltam a fogszámokat, megmértem a tengelyt, de azonosak kívül és belül is. Egy határozott mozdulattal be is kattant. 20 perc alatt összeraktam egyébként a futóművet féltengelyestül. Csavarok lehúzva nyomatékra, fékcső rögzítés stb. És íme a technika:
  5. 1 point
    Egyszer én is megjártam a sümegi Dorka-Carral ilyen ügyben: szintén színazonos makulátlan sárvédőt kerestem, éppen azért hogy ne kelljen fényezni, de nem kell valami extrára gondolni, fehér színű Corsa C elem kellett volna. Felhívtam a bontót, mondtam hogy mit szeretnék, direkt kihangsúlyozva hogy makulátlant. Biztosított róla hogy van, 8e-et kért érte, amit én finoman szólva sokallottam egy bontott sárvédőért, de mondom ha tényleg olyan amilyennek mondta, akkor megadok érte ennyit. Így hát elautóztam 50km-t, és elém rakott egy gyári fehér sárvédőt, a kerékív felett egy kb. 20 centis alapozóig hatoló karccal, amiről látszik hogy a helytelen tárolás miatt került oda. Amikor meg számon kértem rajta hogy nem ezt ígérte, akkor még neki állt feljebb, mondta hogy ez náluk nem hiba, ettől ez a sárvédő még makulátlan, mert nincs rajta rozsda és nem is horpadt. Persze nem vettem meg, de azt kívántam az embernek hogy bár találná egyszer ő is ilyen karcokkal az autóját a parkolóban, biztos nem aggódni, hiszen attól ez még makulátlan... Tanulság hogy a bontósoknak egészen más fogalmaik vannak a hibátlan alkatrészekről, mint ahogy mi azt elképzeljük...
  6. 1 point
    Eredeti arduino vagy klón? Klónból érdemes eleve kettőt-hármat rendelni, számolva egyfajta hibaaránnyal. Szerintem nem fogod bánni a Veramon-t.
  7. 1 point
    A klíma ugye be van kötve az ECU-hoz is hogy megemelje a fordulatot ha kell, de hogy pontosan melyik szálon azt nem tudom kibogarászni a rajzból.
  8. 1 point
    Jol gondolod A jobban megy szubjektiv dolog, par het utan ugyis elmulna az erzes, es ket, alapvetoen azonos auto kozott nem is lehet akkora kulonbseg. A tiz vagy otvenezer is mindegy, foleg, ha csak evi tizet mesz vele, mert husz evesen lesz benne ketszazezer. Ennyit meg egy benzines motornak is ki kell birni. Ha a serules nem erintette az alvazat, es szakszeruen volt javitva, akkor hasznalati szempontbol nem problema, de csak azert cserelni, mert jo aron van, nem erdemes. Ha az izgatna, hogy ujabb modell, uj kihivas, maskepp romlik el, stb., az persze mas, de ilyesmi hianyaban folosleges autoban penzt tartani, mert csak a potencialis veszteseget noveled, ha osszetorik, ellopjak, akarmi.
  9. 1 point
    Shell V-power 95-el, 70%város, 30% országút mellett 6,2 literes fogyasztás, szerethető!
  10. 1 point
    Úgy tudom ez a fajta csökkenti a kocsi melletti holtteret.
  11. 1 point
    Üdv mindenkinek, sziasztok! Mivel nem találtam bemutatkozó topicot, ide írok magamról néhány szót. Nem csak azért regisztráltam, hogy kérdezzek néhány dolgot, az autó nekem a hobbim is, szeretek foglalkozni vele. A héten vettem egy G Astra Caravant Z22SE motorral. Az autóval kapcsolatban minden érdekel, elkezdtem olvasni a műszaki problémák c. topicot, aztán ha a végére értem, jön majd a többi. Örülök, hogy nagy tapasztalattal rendelkező emberekre találtam. Nekem ez a harmadik Opelem, előtte Calibra volt, régebben pedig Manta. Szeretem az Opelt, mert szinte minden kategóriában ott van, és mindenki számára elérhető autókat gyárt. A mostanit 770-ezerért vettem, 200 ezer km. van benne, de meglepően jól viseli. A kárpit teljesen ép, szerintem hosszú távú utazásokra használták. Amikor megláttam, kellemesen csalódtam, azt hittem, rosszabb lesz. Nagyon hamar megkedveltem, csendes, kényelmes, jól megy, stabil. Az elektromos gázt még tanulom... :D Magamról még annyit: Gróf Andrásnak hívnak, autószerelőként tevékenykedtem kb. 14 évig, majd váltottam, most CNC forgácsológépeken dolgozom. Motorozni is nagyon szeretek, egy VFR800-as Hondát nyúzok. És ha van elég szabadidőm, szívesen rakok össze maketteket. Jelenleg 12 db van, autók, motorok, kamionok. Személyautók terén nem rendelkezem nagy tapasztalattal, teherautók, buszok, munkagépek inkább az asztalom. Fontolgatom a klubba való belépést, és majd ha jobb idők jönnek, szívesen találkoznék Opel tulajokkal. Köszi hogy elolvastátok! András Ui: az aláírásomra kattintva találtok képeket a mostani autómról, illetve írtam blogot az előzőekről.
  12. 1 point
    Astra J fényszóró izzócsere Astra J nappali menetfény izzócsere Astra J hátsó fényszórók Astra J utastér (tető) világítás izzócsere
  13. 1 point
    Nem kell külön kapcsoló az átváltáshoz. Lehet kapni beépített kapcsolós 3,5mm-es JACK aljzatot, azt kell beépíteni. Ha bedugod az MP3 lejátszó dugóját, automatikusan átkapcsol a 3-as (Telefon) bemenetre, a kijelzőn pedig megjelenik a "MESSAGE" felirat. DELCO-sok figyelem, vonalbemenet megoldva!!!! A DELCO CDR500-nál meg ide kell kötni a kondikat (piros-jobb, kék-bal, a többi meg mint a VDO-nál):
  14. 1 point
    11.8 A gyári rádió (CAR300) kiszerelésének művelete, kódjának bevitele A gyári rádió (CAR300) kiszerelésének művelete Kitekerjük a négy darab imbuszfejű hernyócsavart, majd a rádióhoz kapott kettő darab kiszedőpálcákat behelyezzük a lyukakba kattanásig, utána oldalra feszítve húzzuk meg és emeljük ki a rádiót. Amennyiben a rádió régen volt kiszedve, esetleg még egyszer sem, akkor elképzelhető, hogy nehezen jön ki. A rádiót kivétel előtt ajánlatos tenyérrel enyhén megütögetni befelé, hogy az esetleg beragadt fülek kicsit megmozduljanak. Három lehetséges megoldás van a szoruló magnó kiszedésére: 1, a rádió feletti kijelzőt kiszedjük és rövid nyelű csavarhúzóval, vagy egyéb erős anyagú szerszámmal erőt fejtünk ki a rádió és a beépítőkeret közé. 2, leszereljük a kesztyűtartót, onnan hosszabb nyelű csavarhúzóval is odaférhetünk és a hosszabb nyél előnye a nagyobb erőkifejthetőség. 3, elölről óvatosan aláfeszítünk a rádiónak, vastag laposfejű csavarhúzóval, mégpedig úgy, hogy a csavarhúzóval nagyon óvatosan megfeszítjük, és a kiszedőt húzzuk magunk felé. Amint éreztük hogy mozdult, akkor a másik szélén hajtjuk végre ugyanezt a műveletet, és addig ismételjük, amíg ki nem jön a rádió. Mielőtt a másik szélét akarjuk feszíteni ügyeljünk rá, hogy ne csússzon vissza az előzőekben kintebb csúsztatott széle. Erre jó módszer, hogy a kazettanyíláson benyúlva tartjuk a pozícióját. Visszaszerelésnél csak vissza kell csúsztatni amíg nem kattan, majd beírhatjuk a rádió kódját. Amennyiben nincsen/nem kaptunk kiszedőkampókat a rádióhoz, a következőképpen járjunk el (by Tiu): Kivevő szerszám: 3mm-es köracélból készíthető, célszerű először meghajlítani és a végét utána méretre vágni, így nagyobb az esély rá, hogy egyforma hosszú lesz. Ezután kicsit széthajlítva a végek kalapáccsal ellapíthatóak, majd köszörűvel, háromszögű reszelővel a vég formája kialakítható. 1.kép A vég kialakításánál fő szempont, hogy használatkor a rádió elejétől 30mm-re levő kis kihajlított részbe biztonsággal beakadjon. 2.kép (ez csak egy lehetőség, profiknak szabadon választott) A rádiót a keretben, mindkét oldalon két fül tartja 3.kép, a szerszámot a fülek között levő kis kihajlított részig kell bedugni 4.kép, majd a rádió közepétől kifelé feszíteni, hogy a két fül kiakadjon a keretből 5.kép. A szétfeszítéssel együtt a rádió kihúzható 6.kép. A gyári rádió (CAR300) kódjának bevitele. Vegyük le a gyújtást, ha esetleg bekapcsolva maradt a rádió (facelift-es gyártmányoknál már a kulcsot kell kiszedni a lekapcsoláshoz, nem elég a gyújtás levétele), kapcsoljuk ki. Nyomjuk az "AS" gombot, majd a másik kezünkkel kapcsoljuk be a rádiót a hangerőszabályzóval. Közben az "AS" gombot ne engedjük el, nyomjuk addig amíg csippanó hangot nem hallunk a hangszórókon, ezután jelenik meg négy vonal a kijelzőn. A kód számait az 1-es, 2-es, 3-as és 4-es gombok nyomogatásával vihetjük be a készülékbe. Addig kell nyomogatni, amíg a megfelelő szám meg nem jelenik az adott helyi értéken. Amint beírtuk a helyes kódot, ellenőrizzük át még egyszer. Ha helyesnek véljük a kódot, az "AS" gomb megnyomásával érvényesíthetjük a kódunkat. Addig nyomjuk, amíg nem csippannak a hangszórók. Hibás kód esetén a rádió letilt pár percig. Akárhányszor rossz kódot ütöttünk be, úgy hosszabbodik az idő, míg beírhatjuk a kódot ismét. Összesen 10 lehetőségünk van a kód megadására, ha egyszer sem sikerül, az eszköz teljesen letiltja magát. Aki esetleg szétszedi a rádiót, azoknak leírok pár tanácsot, mint karbantartás. Először is, akinek olyan hibája van (mint például nekem volt), hogy hidegben berakott egy kazettát/adaptert és ugrált az eszköz a rádió és kazetta üzemmód között, akkor a kazettás rész végén egy érzékelő lett kontakt hibás, amit egy csúszó mechanika kapcsol, mikor beindul a kazettás rész. Ki kell pattintani óvatosan, majd egy leheletnyi kontakt spray-t adni neki és visszapattintani a helyére. Ha kell a mechanikát mozgatva megnézhetjük, hogy a helyén van-e, koppanásig nyomva egy kis fém pöcöknek meg kell mozdítania. Érzékelő. A másik lehetséges probléma, hogy a kazettát nehezen adja ki, ne adj isten ki sem dobja. Akkor ezt a rugót cserélni kell a mechanika tetején. Új autórádió beszerelése a gyári helyett A CAR300 autórádió lábkiosztása nem egyezik meg teljesen a szabvánnyal. Egyik ilyen probléma a memória tápvezeték és az üzemi tápvezeték felcserélése. Az alsó 8 érintkezőhelyes csatlakozóban találunk 6 érintkezést. Itt található az üzemi- és memóriatáp. A piros és fekete vezetéket fel kell cserélni, így elkerüljük azt a problémát, hogy állandóan feszültség alatt van a rádió és elfelejti a beállításainkat. Ehhez a művelethez ki kell venni a beépítőkeretet, ahol könnyedén felcserélhetjük a két vezetéket. Szerző: dayKilleR, Képek: Tiu, dayKilleR Külön köszönet Tiu-nak a felajánlásért még ha nem is kérdeztem meg Tőle, de remélem nem haragszik. :huh:
  15. 1 point
    Sziasztok! Hol is kezdjem... Nándi a böcsületes nevem, 75-ben születtem, pár éve Sajószentpéteren élek családommal (feleség+ a 3 éves tündéri kisfiúnk). Munkámat tekintve, a 107-es segélyhívón keresztül vagyok elérhető, 13 hosszú éve... :D 5. éve vagyok Opeles, egy 92-es fapad F-fel kezdtem, ez volt az első saját autóm, ennek megfelelően szerettem is nagyon, de a jó c14 NZ motorról lerohadt a bódé :) . 2 év után szemezgettem egy Merivával, amit az orrom előtt vittek el, a szívem bele is szakadt... (1.8-as moci 125 lóval, fekete metál,gyári 17-es kerekek, digit klíma, kevés km, gari, stb). Ezért 2008 decemberében beruháztunk egy új G-be, amivel többé-kevésbé meg vagyok elégedve, vagy inkább kevésbé. Mindig van vele valami apró bibi. Eddigi "együttélésünk" során volt egy klíma töltés, teljes kuplung-szerkezet csere, stb. A belterében mindig zörög valami, az ülés finoman szólva is kényelmetlen, halál idegesítő, most a változatosság kedvéért "kint" is kopog valami, pedig vigyázok rá nagyon. Lehet érzi, hogy a szerelmünk csak egyoldalú... :) "Hivatásomból" kifolyólag sok márkát vezettem már, sacc per kábé 300-400.000 km már van a lábamban, imádok vezetni. 14 évesen vettem meg az első autós újságot és azóta "autómeleg" vagyok :D Minden érdekel, minden gyártmánnyal kapcsolatosan. Ezek mellett szeretek bringázni, horgászni, amennyiben időm engedi. A fórumot évek óta figyelemmel kísérem és nagyon sokat tanultam Tőletek, amit nagyon köszönök utólag is.. B.Ú.É.K.
  16. 1 point
    B.U.É.K! Richárdnak hívnak. '72ben születtem és egy pénzintézetben IT-s vagyok. x86 infrastruktúra, MS alkalmazások, SAN, storage és hardware virtualizáció (Vmware) foglalkozom. Feleségemmel és majdnem ötéves kislányommal Budapesten élek kertes övezetben. '91óta van jogsim. '95-'05-ig mantámat építgettem(custom lexmaul wide-bodykit, 2.2WEBER DCOE, állítható KONI futómű, fokolt vez. tengely, kisebb könnyű szinter kuplung, könnyített főtengely!, olaj hűtés, stb..), amelyet néhány serleg elnyerése után és család bővülés miatt, lecseréltem egy EUkék Astra G Bertone Cabriora (Z18XE). Több mantás találkozóra jött egy német tag akkoriban cabrio mantával és mivel elcserélni nem akarta, a cabrio élmény, meg vonzott, azóta rabul ejtett, így a váltás nem is lehetett más. Ha nem álsz fejre még biztonságos is a négy légzsák miatt. Horvátba is elvitt kislányommal a hátsó ülésen. Csomiban pótággyal, babakocsival, műanyag gyerekmotorral, stb.... Ha a tető fent van, akkor annak a helyére is befér két jó nagy sporttáska meg egy szatyor. Helyszűke az nincs. A tempomat fantasztikus, az ülés fűtés is télen jól szolgál a fekete full bőr recarokban, a multikormányt is imádom. A tető meg három rétegben szigetelt és télen baromi meleg tud benne lenni. Ezen kívül áll még a garázsban pár épített bicaj és pár robogó is. És ha jobb év lesz az idei, akkor egy roadster is érkezik melléjük. Valamit mindig szerelni kell, nem? Bár mostanában leginkább a ragasztó fogy a gyerekjátékokra, melyek valamiért mindig elhagyják az alkatrészeiket. :D
  17. 1 point
    Nevem Bán János. 1980-ban születtem Enyingen. 1999-ig Mátyásdombon laktam, majd 1999-2007-ig Kislángon. 2007-ben Csongrádra költöztem és azóta itt élek párommal. 1998-ban a székesfehérvári Ybl Miklós középiskolában (Ma Kodolányi János Középiskola) végeztem mint autószerelő de soha nem dolgoztam a szakmában. A kisebb szerelési dolgokat magam csinálom az autón, ha mélyen bele kell nyúlni akkor viszem szerelőhöz :D 10 éve lakatosként, hegesztőként dolgozom. Van egy hegesztő végzettségem is, TÜV minősítéssel. 2003 óta van jogosítványom. 4 évig egy 9 személyes Ford Tranzitot vezettem. 2007-ben vettem első autóm egy Skoda Favoritot, amire a tanulópénzt ráköltöttem. Majd 2008-ban vettem használtan az Opel Astra G 1.4 Caravant Szegeden 64.000km-el egy öreg bácsitól, amit nem bántam meg. 2009-ben belehajtottam 50.000km-t. Ezalatt egyszer hengerfejes lett, meg egyszer gyújtótrafót kellett cserélni. Mindezek ellenére szeretem. Most 125.000km van benne. Egy darabig még biztos megtartom. :)
  18. 1 point
    -Név: T. Lajos: corsIKa( a CORSA szó módosított,értelmezhető változata.kiejtése:korzika) -Szül: 1969 -Hely: Hajdú-bihar -Meló: Teherszállítás,vasúton. -Mód: Gyerekkortól kezdve fanatikus autórajongó,az a típus aki motorhang alapján,behunyott szemmel megmondta a kocsitípust.(akkor még könnyű volt:Lada,Trabi,Skoda stb...) Felnőttkorba lépve félprofi autócsereberélő,az első saját Kispolszkitól indulva fejlesztette fel kb. 20(2 P.Fiat,Citroen bx,2 renault,Lada,Wartburg,több Opel,sokra nem emlékszem) autó csere után az új Corsáig,sajna a kisautó,balesetben elhalálozott(ami után a nevét is szerezte). A fórumba 2005 óta írogat több kevesebb sikerrel.Inkább elméleti mint gyakorlati autószerelő. Jelenlegi autó :Astra G. 1.6 automata
  19. 1 point
    Andrásnak hívnak, Egerben születtem, de később a suli miatt felkerültem Pestre, azóta itt tengődök. 3 éve van jogsim, de csak másfél éve vezetek rendszeresen. Mivel az Astra az első kocsi a családba, így rengeteg mindent tanultam innen a fórumról, fórumlakóktól. (Ami másoknak alapvető, nekem nem biztos :D ) Már régóta érdeklődtem az autók iránt, figyelemmel kísértem évek óta a használt autók alakulását, így a realitás alapján maradva a legésszerűbb megoldás volt számomra az 1.6os gép. Azóta persze összenőttünk, igyekszünk megadni egymásnak amire vágyik (ő az élményt, én meg a karbantartást). :) Hivatásomat tekintve szoftverfejlesztő vagyok egy kis cégnél immár 4 éve.
  20. 1 point
    Sziasztok! Tomi vagyok a 77-ben születettek táborát erősítem. 2003-ig Ürömön laktam, azóta Kalocsán élek feleségemmel. Cukrászkodom. Autóim: Lada, Wartburg, Suzuki, B Corsa Como, C Corsa Combo, Omega és 2008 óta G Astra. A használt autók nem jöttek be, ezért döntöttünk egy új auto vásárlása mellett. Természetesen Opel és ár érték arányban Astra Classic II. A kezdeti hiányos összeszerelés kijavítása után, élvezzük és szeretjük. A Fórum rendszeres olvasója vagyok. Üdv.
  21. 1 point
    Sziasztok Sanyinak hívnak 87.-ben születtem, Szabolcs megyében egy kis faluban lakom. Közel 4 éve dolgozom a 107.-nél főállásban mellékállásban barkácsolgatok, megcsinálok mindent. Az első autóm egy lada samara volt amit nagyon szerettem jelenlegi autómnak 1.2 g astrának 2008 óta vagyok tulajdonosa. Nagyon szeretem ezt az autót ezt a típust gyakorlatilag életem második szerelme az autóm. /barinő után:)/ Nagyon szeretem szabadidőmben a fórumot olvasgatni, nagyon sok kedves embert lehet itt találni és ha valami problémám van az autóval kapcsolatban azonnali segítséget kapok. Egy rossz tulajdonságom van, mégpedig az, hogy szinte az összes fizum az astrám szépítgetésére költöm. :D FOREVER ASTRA G!!!
  22. 1 point
    Sziasztok! Barnabásnak hívnak. '79-ben láttam napvilágot. Van feleségem és egyszem gyermekem (egyelőre :D). Végzettségem szerint gépészmérnök vagyok, jelenleg a General Electric állományát erősítem. Előtte dolgoztam erőműben és még korábban megalapítottam saját IT cégemet. Ezt 10 év után, tavaly adtam el. '96-ban dobtak meg jogsival. Szüleim autóját nyúztam először, majd boldog tulajdonosa lettem egy velem egyidős Trabant 601-nek :) Itt kezdtem jobban belemélyedni az autószerelésbe. 20ért vettem és majd 100at költöttem rá. A végén mintha Merkurból tolták volna ki, eredeti, csontszínű, minden cserélve, felújítva. 90-ért ment el :). Ezután Suzuki 1000ccm :D A fantáziám elszabadult! :P Nemcsak hogy soha nem járt szervizben (mindent az albérlet előtti parkolóban orvosoltam :D), de belevetettem magam a fiatalos tuning őrületbe :D A végén a gép kategória győztes lett a ringi gyorsulásin :o Majd gyári dob vissza és lecserél F-Astrára. Azt meg a mostani G-re, ami életem első új autója volt. Szerencsémre öcsém jól nősült és 20 éve a szakmájában dolgozó, megbízható, becsületes autószerelő az apósa (akit már ajánlottam is a fórumon). Azóta máshol nem is járt az autó. Sajna a vezérműtengely törést benyeltem, de ezen kívül más nagy problémám nem volt a géppel. Ez viszont fájt. Azt a r..hadt visszahívó levelet küldhették volna egy évvel hamarabb, de úgy is mondhatjuk, csak kicsit hamarabb kellett volna a fórumhoz csatlakoznom... most 300+e Ft-al és pár barna hajszállal többem lenne...
  23. 1 point
    Sziasztok, mostanában ismertem meg az oldalt, amikor csak van időm olvasgatom, mert nem értek az autókhoz...sok hasznos, érdekes info van itt. :D
  24. 1 point
    Sziasztok! Sanyi (Alex) vagyok, 1975-ben születtem, szobafestőként dolgozom, jelenleg Veszprémben élek, de munkámból kifolyólag sok helyen megfordultam már országon belül és kívül. Hobbim... az autó. :D Hét éve váltottam a villámos márkára, az eddigi Opeljeim: 1995-s F Astra hachback(c14se), azután egy baleset miatt rövid ideig 1993-s F Astra caravan (c14se), majd egy G Astra caravan, amit jelenleg is hajtok. Szerencsére eddig egyik sem okozott különösebb csalódást, amit talán az itt olvasott vásárlási tippeknek is köszönhetek... :) Mind a előző, mind a jelenlegi autómhoz sok hasznos tanácsot, ötletet kaptam Tőletek, amit itt szeretnék megköszönni!
  25. 1 point
    Szerbusztok Donát vagyok,gépésztechnikus,gépszerelő,lakatos,hegesztő(TÜV minősitéssel),és egyéb barkácsoló művész :D Nagy vándorló vagyok,eredetileg mádi vagyok,majd lettem miskolci,majd sajószentpéteri,most tízenéve a Pesten élek. Jelenleg rozsdamentes nagykonyhai gépek alkatrészei és komplett gépeket gyártó cégnél vagyok művezető 4. éve Emelet csinálok biztonsági rácsokat ,korlátokat,fűtés szerelés,villany szerelés mellék állásban Előtte munkaerő kölcsönző cégnél dolgoztam és emiatt rengeteg helyen dolgoztam:ikarus,lindab,ganz,mátrai erőmű,stb.... Mint jó munkás ember én is megjártam külföldiát:Horvátország,Németország,Svédország. Első autóm B corsa c12nz-vel imádtam annak ellenére hogy belenyúltam rendesem.... Jött az az elhatározás hogy akkor nem költök többet a corsára...így lett a G astra.(ezt még jobban imádom) Van három macskám,Boxi,Niki, na meg a fő macska Nati :) u.i.:Ha eszembe jut még valami akkor bővítem


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.