Jump to content
OPEL FÓRUM

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/26/2020 in all areas

  1. Biztos hogy a vízhőfok jeladó csinálja? Az ugye adott hőfokon adott ellenállású, ezt figyeli a motorvezérlő, és nem gondolnám hogy ez olyan hirtelen változásra képes hogy emiatt felpörgeti a motort, esetleg valahol kontakthiba van és azért változik hirtelen az érték.
    2 points
  2. Hali.Le kell szedni a vezérlés felső műanyag burkolatát.Ott meglátod.Nem kell hozzá akna.3 db csavar fogja.De előtte a levegőszűrő házat le kell szedni azért hogy hozzáférjél.
    1 point
  3. Hi! Nem a perem miatt nem jött le. Addig el sem jutottam. Az agy közepe és a dob belső pereme gyógyult össze. Csak azt nem értem a barom szerelő, aki egyszer már szétszedte ,miért nem kente meg egy pici zsírral. Akkor ez elkerülhető lett volna. Mindegy,nehezen de leszedtem. A közepébe dugtam egy hideg vizes szivacsot, és gázlámpával megmelegítettem a dobot, meg kalapáltam 10 óra és 14 óra állásnál a szomszédok örömére. Aztán kézifék kötél visszaenged, persze nem volt 10-es csőkulcsom hozzá. Lényeg, hogy alaposan átpucoltam a rozsdától mindent, megjárattam az után állító csavarját, felcsiszolt
    1 point
  4. Üdv! Igen, ez normális jelenség, így kell működnie. Jelenleg automata üzemmódban van, de át is állíthatod állandó világosra vagy állandó sötétre a menüben.
    1 point
  5. Alapból a rugó emel, igaz a teleszkóp is rásegít, de rugót szoktak cserélni. A gátlót inkább akkor cserélik, ( ha amúgy jó lengéscsillapító mérésen) ha mondjuk azt mondják hogy valakinek puhább tehát komfortosabb vagy keményebb-feszesebb kell. De azt hogy terhelés alatt mennyire üljön meg az autó azt a rugó adja inkább. Elvileg használható fix gumibetét a rugó menetei közé, vagy magába a rugóba szerelhető fújható ballon, de az elsővel az a baj hogy nagyon megváltozik tőle a rugózás a másodikkal igazából még nem találkoztam. https://autoalkatreszabc.hu/rugoerosito-gumipogacsa.html ht
    1 point
  6. Akkor lehet, hogy ilyen gyárilag, bár hátul örülnék ,ha kicsit keményebb lenne, mert majd lesz rá rakva horog, aztán legalább annyira nem ülne
    1 point
  7. Az A vectráé egy az egyben betehető, az összes többit alakítani kell.
    1 point
  8. Oké, csak a fészek lent van a középen a gömb ami adja át a mozgást a rúdnak itt is megvan. Meg kell nézni hogy hol kottyan lent a fészeknél, vagy feljebb a gömbnél. Ha felhúzod a váltószoknyát és mozgatod a kart, ezt látni fogod.
    1 point
  9. Értem, köszönöm. Hétvégén ránézek majd, hogy mi, hogy néz ki, aztán eldöntöm, hogy mit cseréljek meg mit ne.
    1 point
  10. Szerintem nem, nálunk úgy néz ki mintha egyben lenne az egész műanyag kar a gömbbel: A kép "https://logout.hu/tema/opel_topic"-ről származik, nem saját. Szerintem nem lehet cserélni csak a gömböt, ezért szoktam zsugorcső rámelegítéssel " vastagítani".
    1 point
  11. Volt egy kis időm, meg az eső sem esett igy foglalkoztam az ablaktörlő nyikorgással. A karok viszonylag könnyen lejöttek a kúpos-bordás tengelyről viszont a műanyag vízzáró M20-as 27-es kulcsnyílású anyával szívtam rendesen. Alapból nem is volt ilyen dugókulcsom, így egy régi 26-ost reszeltem fel. Az egyik lejött vele a másikról leugrott párszor így elnyalta a sarkát innentől kezdve már mindegy volt, így megfúrtam és szétnyitottam az anyát gondoltam majd veszek helyette. (gm 9142997) Hát nem olyan egyszerű mert már nem gyártják, esetleg valahol a polcon maradt, vagy bontózok egyet ( szerencsér
    1 point
  12. Első körben a csapszeg szokott kopni (https://opeleseknek.hu/opel-csapszeg-sebessegvalto-rudazathoz-gm-gyari-0758915) aztán az összekötő: https://mullerautowebshop.hu/rudazat-javito-keszlet/534-opel-astra-daewoo-nubira-lanos-lacetti-valto-rudazat-osszekoto.html a váltókar alatt meg a gömb szokott kotyogni a fészkében amire a megoldás ha egy nagy zsugorcsövet rámelegítünk. Alkatrész csere után érdemes beállítani a rudazatot, mert ha a régi kopott alkatrészekhez volt belőve akkor beállítás nélkül lehet hogy rosszabb lesz mint volt.
    1 point
  13. Hogy kottyan-e a kulissza úgy lehet kipróbálni hogy valaki mozgatja a váltókart, te meg nézed a motortérben hogy " hol veszik el" a mozgás. Én időnként be szoktam fújni kenőanyaggal az utastérben és a motortérben is azt a részt ahol a rúd mozog a perselyben.
    1 point
  14. Csak arra figyeljetek, ha esetleg elkezditek mozgatni az ablaktörlő mechanikát (mert főleg kiszerelve nem feltétlen egyértelmű, hogy merre kéne mozogni a dolgoknak), hogyha a normál forgásiránnyal szembe forgatjátok a motort, akkor az belül össze-vissza fogja hajtogatni a csúszóérintkezőket, amiket pl. a végállás érzékeléshez használ a rendszer. Egyszer sikerült ezt megjátszanom...
    1 point
  15. Lehetséges hogy szorul a tengelye, és erőlködik. Próbáld meg hogy a védőkupak leszedése után befújsz a tengelyhez WD-40-el vagy csavarlazítóval, ha tapasztalsz változást-javulást akkor szét kellene szedni megtakarítani-megkenni.
    1 point
  16. De jó hogy megkérdezted. Határozottan nem ajánlom ezt az olajadalékot! Tilos beleönteni olyan motorba ahol a hidratőkék még jól működnek mert azokba bejutva kitámasztják a szelepeket. Amúgy az olaj valószínűleg jó ha azt mondják mert én még ezer kilométert se mentem vele mert le kellett cserélnem az adalék miatt. Ez elég drága tanuló pénz volt , szerencsére a motornak nem lett baja a Mol Dynamic Prima 5w-40-es rendbe hozta. Az aktuális Dexos2-es Lista.
    1 point
  17. Sziasztok! Adott egy 1.4 G astra (z14xe). A probléma az lenne vele, hogy ingadozik az alapjárat,ill vibrál a világítás. Lambda szondát kizárnám, feszültségmérés után megállapítható, hogy 12 - 14 között ingadozik folyamatosan a feszültség ( nyílván ezért vibrál az izzó is) és minél több elektromos terhelést kap(klíma, stb) annál nagyobb ez a feszültség ingadozás. A generátorra gondolok, vagy esetleg a benne lenne feszültség szabályzóra... érdemes lenne a komplett generátor csere, vagy esetleg szabadonfutó? Válaszokat előre is köszönöm.
    1 point
  18. Szia nyemi! Kérdésem lenne, neked hogy vállt be ez a kombó? Legfőképp az adalékkal kapcsolatos tapasztalatod érdekelne, olajból ugyanezt vettem én is. Most aktuális ismét egy olajcsere, bár a beszélgetésünk óta már nem az első eset, csak közben volt átépítés, miegymás. Van még a Motul 8100 X-CESS 5W-40 amit hallottam hogy használnak 16V-be, annak ellenére hogy a dexos2-t nem tudja. A srác folyamatosan 3000-3500 körül használja az autót, és elégedett vele.
    1 point
  19. Ami engem illet, én az 1.4 16V-t venném, mégpedig abból is a Twinport nélküli (Z14XE) változatot. 1.4 8V motor nem létezett G Astrához, az 1.6 8V ugyan végtelenül megbízható, de a 75 lóerejével kicsit gyengécske szerintem, az 1.6 16V-ből meg főleg a korai példányok (X16XEL motorkód) híres olajfogyasztók hírében álltak, azonkívül az a +11 lóerő az 1.4 16V-hez képest már nem oszt, nem szoroz szerintem, ráadásul az 1.4 16V valamivel takarékosabb is.
    1 point
  20. Meg kell nézni van-e kopásból eredő kotyogás-holtjáték a váltókarnál és a váltókulisszánál a motortérben. Ha van akkor meg kell szüntetni vagy legalább mérsékelni és újra lehet" kalibrálni " a váltó mechanikát. A tűzfalnál a váltókartól kijövő rúdon egy csavarral függetleníteni lehet a kart a kulisszától, ezután mindegyiket egy fix pozícióba állítani majd a csavart újból meghúzni. Ez a fix pozíció a karnál az 1-2-es között van a kart balra húzva. A váltószoknya felhúzása után itt látszik két furat vagy jel aminek egybe kell esnie. A váltónál többnyire egy rugós stift van amit be lehet nyomni t
    1 point
  21. Hát szerintem csak két helyen férsz hozzá, ahol rá van dugva a jeladónál és a motorvezérlőnél. Ha nem közvetlenül ez a kábelkorbács megy hozzá, akkor meg a toldásnál-összekötő csatinál. Meg kell próbálni hogy kábel mozgatással elő lehet-e idézni a fordulatszám ingadozást.
    1 point
  22. Észter-higítóval óvatosan eltávolítható a sárgítás a fóliáról, és a km számlálóról. Onnantól bármilyen színre lehet ledezni. 4 db SMD1206 led, és 2 db (1 piros, 1 zöld) SMD3528. Ez a 4 ablakos kapcsoló. A 2 ablakosban csak 2 led van, de úgy emlékszem ott nincs pcb.
    1 point
  23. Ehhez azért annyi kiegészítést tennék, hogy azért mostanában már jóval nagyobb a vezérműszíjak csereperiódusai különösebb probléma nélkül. Pl. az A16XER -ben 100 000 km/6-10 év (ugyanaz a motor van Astra H -ban és J -ben is, a H -hoz 10 év, a J -hez 6 év lett megadva, utóbbinál talán a választható start-stop miatt is lett csökkentve). Meg vannak ettől még hosszabb csereperiódusú vezérműszíjak is. Nem azt mondom, hogy ezt mindenképp ki kell várni, de szerintem az mindenképp pozitív dolog, hogy élettartamban szinte utolérték a vezérműszíjak a láncokat. Bár nyilván nem áll rendelkezésemre semmi k
    1 point
  24. Igazából szemrevételezni kell hogy hol kotyog ( a váltókarnál és vagy a kulisszánál a motortérben és azokat kell cserélni amik kopottak. Tudomásom szerint a motortípus nem lényeges csak a váltó. Pölö itt van hozzá javítókészlet: https://alkatreszek.hu/tipus/opel/astra_36/astra_g_ferdehatu_t98_1998_02_2009_12/17245/eroatviteli_alkatreszek/kezi_sebessegvaltokar_javitokeszlet/osszes_termek/-_1
    1 point
  25. Tudom hogy nem adok veszek, de hátha itt van a vevőm https://imgur.com/a/4U9hn0D na feladom, nem tudok képet beilleszteni.... naszóval, eladó lenne egy 4 elektromos ablakos szett, a linken látható a leírás
    1 point
  26. Találtam nekem valót is, mindenesetre nem kispályás a csóka egy parkolóban gyanítom télen nyomatja a szerelést. Én meg az udvarban nyekergek 10 fokban hogy rosszak a körülmények.
    1 point
  27. Ma szétszedtem a tönkrement motort, hát most lehet látni egy 4 hengeres motort, amiben csak 3 dugattyú van a 8 szelephimbából 7 eltört, 1 szelep is, 1 másik meg elgörbült. Az eltört hajtókar meg rendesen kiütötte a blokk mindkét oldalát. https://kepkuldes.com/image/f6usE3 https://kepkuldes.com/image/f6ucfy https://kepkuldes.com/image/f6uVXc https://kepkuldes.com/image/f6uIDH https://kepkuldes.com/image/f6uali https://kepkuldes.com/image/f6uvul
    0 points
  28. Hali.Ha vezérlés csere be van tervezve akkor minden kiderül.Mivel ez a motor szíjas igy a lánc kelepelés kizárva.Szansos viszont az okoskerék hibája.
    0 points


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.