Jump to content
OPEL FÓRUM

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/20/2020 in all areas

  1. 4 points
    Bár viharos szél van, de 15 fok így úgy döntöttem kicserélem a hátsó dobot. A kocsival feljártam a dobbantóra, és némi csavarlazítózás és drótkefézés után kitekertem a két csavart a toldásnál. Ezek után a dobot csak le kellett húzni a tartófülekről: http:// Alaptalan volt a félelmem, a cső nem tud kiesni ha le is törik, belül egy perem van: http:// Csak hogy ne legyen felhőtlen az öröm, egy kis hővédő pajzs azért a nyakba hullott. A tőcsavarok persze azonnal letörtek amint megpróbáltam letekerni róluk az anyát. Így némi tanakodás után összeraktam nélküle. Később vagy felrakom, vagy nem. http:// Kapott a csavar rézpasztát, majd kiderül évek múlva hogy volt-e értelme: http:// De szééép: http:// Alkatrész költség: Bosal dob+csavarok+rugók+tömítés +postaköltség: 26500Ft. Szerszám: csavarlazító, drótkefe, 15-ös crova. Időigény: kábé 1 óra ebből 10 perc a hővédő nézegetése és 10 perc a por kipislogása a szememből . Elvileg kellene, de nem cseréltem gumibakokat, nem láttam értelmét, semmi bajuk.
  2. 3 points
    Z14XE 2004-es évjárat. Én cseréltem benne előszőr gyertyát 60.000 km-nél. Gyárilag 1 polúsú gyergya volt benne, utána ismét egypolusút tettem bele, jelenleg 2 polusú van benne. Az autó köszöni szépen, az összessel szépen elment, semmit nem lehetett észrevenni a gyertya típusa miatt. Se többlet fogyasztás, se semmi....
  3. 3 points
  4. 3 points
  5. 2 points
    Alapból olyan motorba kell kétpólusú gyertya amiben "parazita gyújtás " van van egy felesleges szikra is amivel spórolni tudnak a tekercsek számán, cserébe kétszer olyan gyorsan fogy az elektróda ezért tesznek belőle kettőt. Szerintem a trafóhidas motorok mind ilyenek. Már a DIS kockás motor is ilyen volt. ( G astránál X16SZR, Z16SE) Működni működik egy pólusúval is csak hamarabb kell cserélni.
  6. 2 points
    Majd nézd meg fél év múlva.
  7. 2 points
    Sziasztok, Megosztok egy érdekes sztorit hátha másnak is hasznos lesz. Nmrég Astra H autómon (Z16XEP), kigyulladt a check engine lámpa, és beállt pár DTC. P0141 és a P0443 DTC-k álltak be melyek rendre O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 és EVAP System Purge Control "A" circuit A hiba mint utólag kiderült a 26-os számú biztosíték elolvadása miatt lépett fel. (Motortér jobb felső részében lévő biztosíték tábla 26 -os biztosíték) A fent említett DTC-k egyike sem utalt a valós hibára, ugyanis ezen a 26-os biztosíték körön több eszköz is fel van fűzve (amelyet a 26-os biztosíték véd), mint tankszellőztető légtömegmérő szenzor elemei, Lambda szondák, Termosztát előmelegítő áramköre. Mivel mindent kicserélni nem lehetett ki kellett nyomozni mi is volt a tényleges hiba. Nyomozás után kiderült, hogy a gyári termosztátban lévő előmelegítő áramkör (egy stekker ami a termosztát házra van rádugva) volt zárlatos. Kicserélve gyárira a teljes termosztátházat és a biztosítékot a hiba megszűnt és minden megoldódott. Érdekességnek írtam, hogy a fenti DTC-k egyike sem utalt a tényleges hibára, ha kimegy egy biztosíték mindig meg kell nézni az áramkörön csücsülő összes eszközt melyik is a zárlatos. -Zsolt
  8. 2 points
    Gyújtás ráadáskor kigyullad az ABS ellenőrző lámpa.Ilyenkor a rendszer ellenőrzi a bejövő adatokat ha mindent rendben talál akkor kialszik.Ha hibát észlel akár menet közben akkor kigyullad ezzel kikapcsolja az ABS-t Nem működik.Ha a hiba elháritva akkor elalszik és aktiv a dolog.Persze hibaüzenetet küldött közben.Gondolom azért nem jelez ha működik hogy ne legyen zavaró ill.megtévesztő hogy most azért világít mert nem működik vagy azért mert működik.Pedálon ugy is érezni ha nem pulzál akkor nem műkszik
  9. 1 point
    távol áll tőlem az ilyesmi módszer, de addig nem akartam többet költeni rá míg nem jár, mai nap folyamán egészben sikerült beindítani, egy hőgombán kivül minden működik a kocsin, a két külső gyertya egyébként új ! kettő ngk és kettő champion, de működik !! mehet a lakatolás.
  10. 1 point
    Ma már ritkábban ugyen (ez az autó "kész van" nagyjából olyan amilyennek elképzeltem, csak apróbb simítások vannak hátra), de azért történnek dolgok a Bertone háza táján is: most például VTN karbonmintás fóliát kapott a motortakaró burkolat:
  11. 1 point
    Sajnos de. Előfordult már a történelem során.
  12. 1 point
    Z12xe x12xe z12xep Z14xep-nél a bal első tartóbakot ki kell venni, mivel azon keresztül megy át 3 csavar a blokkba, a vezérműfedélen keresztül. Komplett lánccserével. A két lánckerék között van egy műanyag feszítő, az egyben ken is, van rajta egy furat. Bizonyos láncokra írnak 150 ezret is, de ez a BGA hulladék szerintem nem bír 50 ezret se. 1 betű nincs ráírva sehova, nagyon noname. Véleményem szerint a láncos motor egy fos, nálam is átugrott egy láncszemet, bonyolult cserélni, rengeteg csavar, tele megy aluminium darával a karter, stb. Most az X17DTL-en fogok szíjat cserélni, kb 1-2 óra alatt megvan.
  13. 1 point
    Nem kell kivenni.A lánc a tartóbakon kívül van.Szíjas más.igen.Ott be kell fűzni mögé.A két vezérmű lánckerék között lévő műanyag csuszka tetején van egy furat az összevan kötve a blokkban lévő olajzó furattal és így kap kenést.
  14. 1 point
    Annyira drága hogy felmerült bennem hogy akár egyedi gyártással is nem lehetne jóval olcsóbbat készíttetni?
  15. 1 point
    Itt volt róla szó: https://www.opelforum.hu/topic/252-általános-műszaki-problémák/?do=findComment&comment=1042050 Ma is van ebay-en (azt nem néztem ez a legolcsóbb-e, de létezik): https://www.ebay.ie/itm/2ARK117-NEW-REPAIR-KIT-with-GENUINE-BEARING-6203-CAP-FOR-BOSCH-ALTERNATOR/253595767736?hash=item3b0b7c53b8:g:blgAAOSwTiVb-ApQ
  16. 1 point
    Biztos tőke és nem lánc és/vagy szívósor? Mind a kettő nagyon gusztustalan hangot ad és én is meg sokan hidrotőkét mondtunk: lánc lett. Így most halk a motor és lehet hallani, hogy a szívósor is cserés. Ez a lámpa pedig EGR-re jött elő nálunk 2 hete. Nagyjából hasonló módon, de ehhez jött a hibakód is meg az alapjárati dadogás.
  17. 1 point
    Ez van mikor ki tudja mikor cserélték a gyertyákat. Testelektródák elnyúlva, némelyiken a közép elektróda lassan elfogyott. Azt hiszem épp időben cseréltem ki. Gyárilag ez volt benne.
  18. 1 point
    Hali.Ne bántsd akkor .Elvileg balról jobbra óramutató járásával megyegyező irányban kell-lene.De én sem mindig ugy szoktam.Jó a sorrend ahogy csináltad.Vezérlés szétszedése előtt érdemes összejelölni a kerekeket a szíjjal.Aztán átjelölni az új szijra.Igy biztosan oda kerül a vezérlés ahova kell.Egyébként könnyebb elrakni egy foggal.
  19. 1 point
    Köszönöm szépen , megnézem majd !!
  20. 1 point
    Szia. Ha a vezérlést összeraktad akkor néhányszor át kellett volna forgatni a motort.Ekkor érezted volna hogy nem egyformán feszes attól függ milyen pozicióban vannak a dugattyúk..Pont ezért automata feszítő hogy mindig feszes legyen a szíj.A görgő hátlapján van két kis bevágás a görgő imbuszkulcsos feszítőjét addig kell fordítani amig a nyíl a két bevágás közé esik.Utána átforgatni párszor a motort.Ha ott marad a jelzésen akkor oké.Ha nem akkor korigálni kicsit.
  21. 1 point
    Van amikor csak úgy veszed észre hogy lyukas a membrán hogy álló motornál nem tartja meg a vákumot. Normál esetben 3-4 fékpedál lenyomásig van fékrásegítés aztán már kemény a pedál, nem húzza be a vákum. Ha kicsi a lyuk akkor menet közben amikor állandóan szív a motor nem is lehet észrevenni, aztán ha nagyobb a lyuk akkor már ilyenkor is feltűnő a rásegítés hiánya. Tudomásom szerint roncsolás nélkül nem lehet bontani a vákumdobot. Egyszer hoztam haza egy diesel astrát Bécsből rásegítés nélkül, ott ugye külön vákumszivattyú van, na az rémálom volt. Két lábbal fék taposás meg kézifékkel rásegítés. A vontatás is ezért necces.
  22. 1 point
    280000 de gondolom nem hiteles :)ja meg a jobb féltengely csukló is ropog
  23. 1 point
    köszi jobb idő lesz nekiállok mert már nagyon szólnak a csapágyak,meg mind a 2 hátsó kerekem kotyog!
  24. 1 point
  25. 1 point
    Ilyet használok. Nincs vele probléma.
  26. 1 point
    Igen, 6 lábú, és a 85 B és a 85-ös láb is be van kötve az ECU-ba. Hát elvileg lehet félig rossz, a rajzon úgy néz ki mintha két behúzó tekercs van benne.
  27. 1 point
    Tudom hülye kérdés, de gondolom biztosítékon már túl vagy?
  28. 1 point
    Világít a gombon a led?
  29. 1 point
    Nem tudom pontosan hol van az AC-reléd ( astránál az anyósoldali lábtérben volt) de c20ne-nél a relét kihúzva az aljzatban összekötve egy dróttal a 30 és a 87B pineket gyujtás nélkül is indulnia kéne a pumpának.
  30. 1 point
    Hali.Mivel 12V-os az AC ott is annyit kéne mérni mint az aksinál durván.Nézd meg a szivattyút annak a házát szűrőt nincs-e dugulás valahol.Eddig működött?Mi volt az előzmény?Ha jól tudom van rajta egy fekete benzinálló cső nincs-e elrepedve.Visszanyomja a tartályba a benzint.
  31. 1 point
    Az autóvillamosságis is kapott ötleteket, hétfő-kedden elvileg eljátszik vele. Ha sikerül megoldania, leírom a megoldást, ha nem, igyekezni fogok pontos hibakódokkal visszatérni.
  32. 1 point
    H Astrában is alapértelmezett gyújtáson a műszerfal világítás.
  33. 1 point
    F astránál a rövid féltengely melletti ellenőrző csavar szintje alatt 2 centire írják a feltöltési szintet ( L alakú dróttal lehet megnézni) , mivel a váltó hasonló, sőt több esetben azonos, gyanítom ez itt is megfelelő. Úgy emlékszem én is 2 darab 1 literes olajat vettem és az egyik kb félig megmaradt. Leeresztő csavar szerintem itt sincs szóval alsó dekni tömítés is kellene fog. http:// Az oldalsót kényelmesebb levenni, de ez a szint nem a váltó alja: http://
  34. 1 point
    Hali.Én is 1.6 litert tudok.
  35. 1 point
    AZ IPC ( műszerfal egység) ki kell kapcsolni, a DPF-et. Az megoldja a hibát. Nálam ugyan ez volt..
  36. 1 point
    Na jó oké, de a döglött vaddisznóra, sziklára, vagy kamiongumira nem vonatkoznak a Kresz szabályok amig a szembejövő autósra igen. Nem mellesleg egyik sem közeledik feléd óránként 90-el..vagy legalábbis ritkán. Nem is értem annak aki ül egy autóban és nem látja a műszereket annak mi járhat a fejéében, hogy nem tűnik fel neki. Mondjuk ismerek olyat aki évek óta kiégett műszer világítással közlekedik, ne neki nem feltűnő bent ha nincs kapcsolva a tompított.
  37. 1 point
    Az nekem így nézett ki, de gondolom motor-márka függő: http:// Kíváncsi vagyok mi lesz az.
  38. 1 point
    Nézzétek meg hogy ez a lefalazás/vakdugó megvan-e a blokkon: http://
  39. 1 point
    Hello, Ha esetleg kivételkor megsérülne, vagy csak mert jobb, az Insignia fúvóka is kompatibilis bele és az permetezve terít nem csak két sugárban.
  40. 1 point
    Igen arra, ami a szélvédő alsó része és a motorház tető között van. A bontóssal valószínű ugyan az lenne a probléma, mint ezzel. Opelnél minőségről, főleg meg műanyag minőségről nem lehet beszélni. Törik, mint a ropi. Megcsináltam egyelőre araldit, műanyag, csövek, fúrás, stb. stb. Lehet nem lesz tartós, de most jó
  41. 1 point
    Sziasztok, Itt a fórumban valahol keresgettem nemrég a gyertyákról infót, mert most volt nálam gyertyacsere. Csak azt a tényt szeretném megerősíteni, amit már írt valaki itt korábban a BOSCH gyertya cikkszámokról: 0242229654 ( FLR 8LDCU+ ) ez az 1db-os kiszerelésnek a cikkszáma papírdobozban KÉP: 0242229878 ( FLR 8LDCU+ ) ez 4 db-os egységcsomag a cikkszáma (teljesen ugyanaz a típus, mint az előző gyertya) nagyobb papírdobozban, de itt a 4-es dobozban az egyenként becsomagolt gyertyák cikkszáma is ugyanez KÉP: Az alkatrészes boltban az okozza a problémát itt, hogy mindegyik esetben a saját típusszám van rajta a dobozon, és nem értik mi a különbség, és nem hiszik el, hogy ha azt mondom, hogy ugyanaz van a dobozban. Vadul mindenki elkezdi a boltban keresgélni a Bosch oldalát, hogy most mivan, és kb 30p-es keresgélés után azt mondják, hogy igazam van, vagy nem értik és inkább elengedik a témát. Egyébként az lett volna az észszerű a Bosch felől, hogy a 4-es nagy csomagot 878 végűre cikkszámozza, de a benne lévő külön dobozok meg 654-esek lennének. Itt nekem az volt a probléma a boltban, hogy 1db gyertyát akartak adni átvételkor, a 4-es doboz helyett 3300 Ft-ért.
  42. 1 point
    A motorvezérlő a szélvédő előtti burkolat alatt van az anyósoldalon, a motortér felől hozzáférhető. Itt egy videó a pontos elhelyezkedéséról, ez ugyan 1.6-osé, de az X20XEV-nek is itt van, csak nem két kis csatlakozó megy rá, hanem egy nagy.
  43. 1 point
    Az hogy hallod-e a szivattyút és ha igen zümmög, vagy éppen sípol, függ a márkától, és attól is hogy mennyire kopott. Összesen 4 AC volt a kocsimba 10 év alatt ( pontosabban 5 de az 5. már az SE-nél itt meg nem indul ej gyujtáson) mindegyiknek más hangja volt. Ráadásul nálam caravannal jobban hallani, mert itt nincs az ülés a pumpa felett ami azért csillapítja a hangot.
  44. 1 point
    Hello, A régit nézted, hogy működik-e oda-vissza? Tedd át a másik oldali motor csatlakozójára és teszteld le. Nekem egyszer szétakadt a motorban egy csúszkás érintkező és amiatt nem ment rendesen. Ha lepattintod a régi fedelét, akkor látni fogsz benne egy nyomtatott áramköri lapon lévő csúszkát ezt célszerű megtisztítani és ellenőrizni, hogy mindkét irányban együtt mozog a tengellyel. A visszarakásnál annyi a trükk, hogy ki kell járatni a tengelyt maximumra és a fényszóró foncsorát kézzel úgy mozdítani (az egyik izzó nyílásán át), hogy a villa, amibe a tengely vége be kell akadjon, a legkijjebb legyen. Először összeakasztod a tengelyt a foncsorral, majd utána rakod a helyére a motort. Még valami: inkább rakd töltőre az akkut, mert 15 perc alatt nem tudja összeszedni magát. Ui.: ha nagyon nem boldogulsz a visszaakasztásnál, lehet célszerűbb kivenni a légszűrőházat, hogy jobban hozzáférj. Teszt idejére meg csatlakoztasd le a másik oldali izzókat így kevesebb fogyasztód megy.
  45. 1 point
    A foncsort mozgatja ha mozgatja, de nagyon picit. Több méterre lévő falon, sövényen bármin érdemes nézni. A magasság állítót kiszedve a helyéről is kell látnod, hogy mozog-e. Talán ereje nincs, vagy tényleg nem mindig megy. Szoktak ezek akadozni.
  46. 1 point
    Az a suzuki ahol nincs egyben, itt nem lehet kormánygömbfej és talpas oldása nélkül kiszedni a gólyalábat.
  47. 1 point
    Maga a gólyaláb külön kiszerelhető.Féktárcsa kerékagy marad a helyén.Ha jól tudom.Nincsenek egybeépítve.
  48. 1 point
    A gólyaláb elvileg ugyan az, de a diesel rugói erősebbek, meg a féltengely fogszáma is más a a benzineshez képest a kerékagyban (több azt hiszem)! Rúgó összehúzó kell,az a biztos!
  49. 1 point
    óccókínai külső szenzor. Ez nem szelepházba épülő belsőszenzor, Toyota/Ford típus.
  50. 1 point
    Sima ügy a csere. Szerintem érdemes. Lengéscsillapítók oldásával simán le lehet engedni a hidat annyira, hogy kijöjjenek a rugók. Én két oldalon bakoltam, és emelővel emeltem, engedtem a hidat.


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.