Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation on 2013-09-03 in all areas

  1. 1 point
    A sárvédő ugyanaz. Csomagtérajtó annyiban tér el, hogy egy idő után elhagyták az alsó díszlécet, de ez csak látványban különbözik, méretileg minden stimmel.
  2. 1 point
    Helló! Ez nem a napfénytetőé. Ez a hátó világítós kapaszkodók csatlakozója. Biztosan tudom, mert egy hónapja építettem be őket.
  3. 1 point
    Én vettem 8000 HUF-ért 4 db beálíltott bontottat még a pocon áll, tartalékban , lehet bekerülnek hamarosan. :) Tartalékban elfér.
  4. 1 point
    Amennyire én tudom, ez a vonószemre vonatkozik. A horog terhelése attól függ, milyet veszel, és hogy tudják rögzíteni. (és mi kerül majd bele a forgalmiba) Egetverő változás nincs az elemek közt, de majd valaki, aki már látott közelről lakatost, pontosít.
  5. 1 point
    a viszkozitás mindegy , csak legyen neki DEXOS2 gyártóművi jóváhagyása ;) a dexos2 behatárolja hogy milyen viszkozitás lehet ... ezek közül bármelyik jó neked : http://www.gmdexos.com/licensedbrands/dexos2licensedbrands.html
  6. 1 point
    Csak, hogy egyikőtöknek se legyen igaza:D Vectra A 1.7 TD Előírt: 5W-40 B4, 10W-40 B4, 15W-40 A3/B3 Intervallum: 7500 Km Vectra B 1.7 TD Előírt: 5W-40 A3/B4, 5W-40 B4, 10W-40 B4 Intervallum: 15000 Km Na, akkor mi van itt? Ugyan az a motor. Egyszerű a képlet, eltelt pár év az első legyártott és utolsó legyártott darabok között. Lehetséges, hogy kicsit megváltozott az olaj összetétele? Vagy csupán régebben túl nagy biztonsági tényezővel dolgoztak mérnökeink? Esetleg marketing? Lényeg, hogy teljesen mindegy, melyiket rakod bele, 5W (-30 fok szivattyúzhatósági határhőmérséklet) vagy 10W (-25 fok), ha -10 fok vagy plusz 10,20,30 fok van, ugyan úgy felkapja, ugyan annyit fog enni belőle . Lényeg, hogy kenje a motort és figyeld az olajfogyasztás, a mai autóknál van hogy közel 1 liter/1000 km olajfogyasztást megengednek. Én írtam, hogy az enyém semmit nem eszik meg 10.000 Km alatt, mivel nem mértem le a mennyiséget, csak a nívót nézem, ezt mondom. De a valóságban a 10.000 alatt biztos megeszik 2-3-4 decit, de ezt nem igen veszem észre, mivel minimum alá nem megy. Érdekesek még viszont a minősítések: A3: többfokozatú motorolaj, kiváló motortisztító hatású, kis illékonyságú B3: kis terhelésű dízelmotorokhoz, kopás, lerakódás, koromképződés gátló hatás, B4: elsősorban közvetlen befecskendezéses dízel motorba előnyös. Mivel sok márka van, így azok közt is nagy szórás lehet. Lehet, hogy egyik márkából pl. 5w30ból megeszik 0,5 liter/1000km-et, míg másik márkából (5w30) meg 0,2 liter/ 1000 km. Szerintem azon, hogy 5W vagy 10W nem is érdemes vitatkozni.
  7. 1 point
    Ezeket a porlasztókat kézi eszközel szokták vizsgálni, amivel a szórásképet, illetve befecskendezési végnyomást lehet ellenőrizni. Nemtudom ezeket fel lehet-e újítani. Bontottat is lehet, hogy érdemes beszerezni, ha rosszak, vagy nem lehet őket beállítani, amik most vannak neked.
  8. 1 point
    Pont tegnap nézegettem a cikszámokat, az azonos átmérőknél ugyanazt a cikkszámot hozza astrára is mint vectrára, szóval a nagy köbös vectrákból is lehet találni, abból talán több van mint astrából. Ez persze csak az elsőre vonatkozik.
  9. 1 point
    Alapjárati motor, próbáld meg kitisztítani féktisztítóval, ha nem lesz jó, akkor csere sajnos.
  10. 1 point
    Megnéztem, nálam a biztosítéktáblán a késes biztosítók feletti relésorban balról a harmadik a visszajelző zümmögő. Fekete Hella kocka, úgy néz ki, mintha relé lenne.
  11. 1 point
    A csipogó ami neked nem szól a biztitáblában van, egy szürke relének kinéző tárgy aminek van 3-3 bevágás a tetején körbefutó élen keresztben.Ugye a relék zárt kockák ez meg nem...
  12. 1 point
    OFF Sorry, meg is van, csak a szűrőt 2008-ra tettem, hogy a barcikait hamarabb megtaláljam. :blush: 500 Nm az nem kevés, pláne a 300 pacival! :D Még a friss Insignia OPC is "csak" 435 Nm nyomatékot tud /325 LE! ON
  13. 1 point
    Én tudom ajánlani a Koni narancssárga gátlóit. Ez 30%-kal keményebb a gyárinál. Árban nem olyan vészes dolog. Az elsők talán 15 ezer/db, hátsók 14ezer . Előtte kipróbáltam egy FK gátlót, de az rossz úton olyan volt int a szekér és kanyarban nem tartott jobban mint a Koni. De ez legalább a kisebb rázkódásokat jobban elnyeli. Profibb szerintem. Az első stabrúdnál pedig ne úgy keresd a bontóba, hogy GSI stabrúd, hanem 22-es stabrúd. A nagyobb köbcentis Astrákba is ilyet raktak. Én egy dízelből vettem meg anno. Hátulra is van kiegészítő stabrúd, ami viszont csak GSI-ken volt.
  14. 1 point
    Szerintem jobbik esetben nem zárlatos az önindító bár akkor kattanásnál el halványodnának a vissza jelző lámpák,szerintem inkább vagy kopott szénkefe vagy a bendix végén nem ad le áramot a forgórészhez amikor be húzz,kapcsoló meg hasonlókat ki hagynám ha már egyszer be húzz(Kattan)
  15. 1 point
    Szedd ki a kesztyűtartót, és ott lesz mögötte.
  16. 1 point
    A hidegben első indításkor nehezen induló, majd a nap folyamán rendesen induló opelok legtöbbjénél (általában x-es motorok de a többinél is előfordul, ha van ilyen érzékelő) a motorhőmérséklet érzékelő ad rossz hőmérséklet adatot. először nem indul, majd még annyira sem, aztán már benzin szag is van, következőnél már taposod teis a gázpedált-de nem indul, következőnél már ígér egyet-kettőt, aztán egyszer-csak! beindul, de valami förtelmes traktor zakatolással és kis-idő múlva szépen kisimul, mintha semmi sem történt volna Természetesen nem mindig megoldás de 10-ből 8-nál bevált. :)
  17. 1 point
    Így talán érthetőbb miről beszélek. Ha elkopik a meghajtás felöli rész, a vákum miatt az olaj szépen szivárog befelé és azt a vákumcsövekbe továbbítja. Mivel a devander, az az a fékrásegítő is innen kap vákumot, azt is tele tolja olajjal, aminek a gumi membránja nem igazán szereti az olajat, bedagad és tönkre megy. A másik alkatrész, amit elintéz az olaj, az adagoló vákumszelepe, ami a hidegindításnál húz rá egy kis gázt és előtöltést.
  18. 1 point
    Szia! Hát nem apróztad el a kérdéseket! :D Akkor lássuk! Pollenszűrő: Szemben állsz a motorral, baloldalon a szellőzőrács mellett található a műanyag alatt, csereideje kb. fél perc! Üzemanyagszűrő: az autó alján az utasoldali oldalon, kicsit a hátsóülés felé, a tank mellett található, egy két célszerszám szükséges hozzá, de 5 perc alatt megvan! Levegőszűrő: szerintem a helyét megtaláltad, néhány csavar fogja a házat, plusz a csövet, lekapod, csere, utána vissza, kb. 10perces meló! Olajszűrő: ez már kicsit macerás, szemből nézve kissé jobbra a közepétől, egy gumisapkás fedél alatt található, célszerszámmal le lehet kapni, a szűrő pedig betétes! Olajat én Mobil1 0W40-et használok, most értem el az autóval a 82000km-et és eddig jó neki! A csereintervallum elvileg 1év vagy 30000km, de mivel láncos a motor én megadom neki azt a kényelmet, hogy 15000km-ként cserélek mindent! És mindenből kizárólag gyárit adok neki! /Kivéve az olaj!/ :icon1: Ezeket pedig a fenti logó alatt található cégtől szerzem be! :D A "csattogás" állítólag akkor jön elő, ha már laza a lánc és kezdi megadni magát, viszont elvileg a láncszettet nem kellene cserélni! /Feltéve ha nagyon nyúzod az autót, hidegen is/ Ha van még valami csak írj! Ui.: Ja és képet kaphatnánk a verdáról?! :D
  19. 1 point
    off, előre is bocsánat a szómenésért ... Nekem is azt tette bele a néhai Olympia. Nem kár értük. Néha arra gondolok, hogy mennyire felesleges itt bármilyen fejlettebb eszköz. Annyira elmaradott itt a nép sok mindenben, hogy nekünk (nekem nem) sokkal jobb volt az átkosban. 10w-en mindenbe, trabi, zsiga, dacia szentháromság. Nem kell gondolkozni és legfőképpen _tanulni_ . Egyszeri (és egyszerű) szerelő kettessel átment a szakiskola "ótószerelő" 3 évén, és boldogan elvolt vele nyugdíjig. Nem kellett tanulni mindenféle úri huncutságot, kompjúter, meg változó szelepvezérlés. A 10-es villáskulcs mindent megoldott, amit meg nem, arra volt a 10 kilós samu kalapács. Ma iszonyú mák és szerencse találni egy jó szerelőt, aki hajlandó tanulni, szakkönyvet olvas, alapszinten ért angolul, hogy a neten fellelhető _minden_ szükséges infó birtokában tudjon diagnosztizálni és hibát elhárítani. Én már ott tartok, hogy érdeklődő laikusként azt keresem, hogyan tudom magam karbantartani a verdát, hogy kerüljem a szervizt a sok rossz tapasztalat miatt. on
  20. 1 point
    De jó erre a feladatra, csak a gátlókat is cserélni kell. Ezen kívül mondjuk egy kb /50-es gumit kellene feltenni (de ez már csak a személyes véleményem). Pattogni az úthibákon a gyári gátlókkal biztos, hogy fog, a keménnyel már nem (annyira). Ha pedig leülteted a kocsit akkor mindenképp kényelmetlenebb lesz. Ennyi.
  21. 1 point
    Hát a tatekniksz meg az efká inkább középsz.r kategória. Annyit is kapsz a pénzedért amennyivel olcsóbb. Vállalható, de csodát ne várj. Ha jót akarsz venni akkor Eibach, Bilstein, Koni vagy ilyesmit érdemes, de arra nem lesz akció. :D Ha pedig csak a rugót teszed bele és mást nem, akkor nem javul az úttartás, mert el fog pattogni az úton. Keményebb gátló és kicsit peresebb gumi is kelleni fog (szerintem), de akkor már tényleg javul. Csak qrva kényelmetlen lesz. :D Első stabrudat meg szerintem astra gsi-ből vegyél, 22-est. Az tényleg csak kiszed-berak-örül.
  22. 1 point
    Ez német középkategóriás cucc a "megfizethetőek" között, a jobbak közé tartozik, én személy szerint nem hallottam még rá panaszt. 40-esnél 4centit ül ahogy írtad is. Corsa B-ből tudok idézni, ott 60/40-es ültetésnél 5-en ültek bent de nem ért bele a kerékjáratba.
  23. 1 point
    Persze hogy úgy lehet beállítani,jól tudod. Csak az volt számomra érdekes hogy nem a szerelő állította be mikor vissza tette az adagolót. A volt főnököm (autó szerelő)Ő fülre be állította az elő töltés gond nélkül,De a műszeres az biztosabb az Tuti! Lényeg hogy jó lett a gép :icon1:
  24. 1 point
    Akkor eltaláltam, a kilométerórában levő útjeladótól nem kapja meg a motorvezérlő a jelet. A kilométeróra mér rendesen?
  25. 1 point
    Nekem a 94-es Omegával nem kommunikált, mert még nem OBD2 kódrendszert használ. Talán 98-tól már jó, de azzal még nem próbáltam.


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.