Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/28/2017 in all areas

  1. 7 points
    Örömmel jelentem, hogy megoldódott a rángatós Z16XEP-s G Astra problémája! Szeretném megosztani a fórummal a javítás történetét, mert sokaknak segíthet egy hasonló hiba kijavításában. Tekintve, hogy ezzel a fajta megoldással csak külföldi fórumokon találkoztam, jól jön, ha van egy leírása magyarul is. A Z16XEP Twinport motor bizonyos fordulaton történő rángatását / dadogását az EGR csatornák (EGR channels / EGR gallery) eltömődése / elzáródása okozta. A bejegyzéshez előtte/utána képeket is csatolok. A probléma a következőképpen zajlik: Check Engine lámpa kivillan és P0170 hibakód olvasható ki, esetleg kísérheti még P0300-01-02-stb. (Engine misfire detected) és különféle EGR-hibák Az autó sebességfokozattól függetlenül 2000-es fordulat alatt rángat / dadog (1800-1900 között a legjellemzőbb nálam, enyhe gázadásra) A motor hidegen reszponzívabb, aztán bemelegedve egyre gyengébb A motor hangja morgós-öblös lesz, ereje jelentősen gyengül A gázpedál-érzékelő holtjátékos lesz, lassul a válaszidő A fordulatszám csak lassan hajlandó felfelé kúszni A kocsi típusa: 2005-ös 1.6-os Opel Astra G (MK4) Z16XEP motorral A probléma felmerülése utáni próbálkozások: Gyertyacsere (NGK V-Line 1 elektródás) Üzemanyagszűrő csere Légszűrőcsere Fojtószelep tisztítás EGR-szelep tisztítás majd újra csere (Pierburg - gyári spec) Szeleptisztító adalék használata (Liqui-Moly Valve Cleaner Additive) Magas fordulaton kihajtás (öntisztulás reményében) A szervizes diagnosztikát követően kiderült, hogy az EGR-szelep hibás, nem nyit / nem zár / akad, illetve hogy a keverék szegény. Ezért az EGR-szelep cserélve lett házilag egy Pierburgra (nem olcsó kínaira). Mivel a probléma nem szűnt meg, szerviz azt mondta, hogy megoldás az EGR-vakolólap. Utánajárásra kiderül, hogy tévednek, a Z16XEP-t nem lehet vakolni, mert az ECU nem úgy dolgozik, hibát fog dobni és nem is oldja meg a problémát (Logika: egy esetleges elzáródás esetén is hiba van, amit a szelep lezárása nyilván nem old meg). Ezután a sejtés: valószínű, hogy az EGR-szelep hibátlansága ellenére nincs meg a kellő mennyiségű légtömeg a szívó oldalon, így az ECU – amúgy számolva az EGR-légtömeggel nyitott szelepnél – leszabályozza az adagolt üzemanyagot is keverékképzéskor, mert a MAP szenzortól más infót kap, ezért dobja a „P0170 – Üzemanyag-korrekciós limit elérve (Fuel trim malfunction)” hibát. Szerviz bevallása szerint a gyertyák cserekor fehérek voltak, ami szintén megerősíti a szegény keveréket. Ekkor döntöttem el, hogy nem bízom szervizre a továbbiakat, mert túl drága lenne és az EGR-vakolás pedig nem lehet opció, az tévedés (azt pedig végképp nem akartam, hogy százezres cserealkatrészekre beszéljenek rá csak azért, mert lerakódás van valahol). Így egy kis tervezgetést követően, valamint a szükséges dolgok beszerzése után hétvégén nekiestem és szétszedtem a szívóoldalt – a megfelelő szerszámok birtokában. A művelethez kellett: 5-25Nm nyomatékkulcs (Twinport szívósort a blokkhoz 20Nm, beömlő / szívócsonk és fojtószelepház, illetve ECU konzol 8Nm gyárilag) Dugókulcskészlet és torx készlet hajtószárral, valamint hosszabbító fejjel (ez néhol nagyon kell!) EGR-tisztító vagy karburátortisztító (féktisztítót ne, mert a Twinport lapátok műanyagból vannak!) Javasolt üzemanyagcső-csatlakozó fogó szerszám is (gyakorlatilag beszerezhetetlen ), de csavarhúzóval is megoldható egy kis játszadozást követően Lapos fejű csavarhúzó a gyorscsatlakozós kábelkötegek oldásához Kombinált fogó a vízcsövek bilincseihez Kicsi kézi drótkefe-készlet, fogkefe, vékony lapos fejű csavarhúzó az EGR-csatorna tisztításához Hűtőfolyadék (Rózsaszín -35C) az elfolyó mennyiség pótlására vagy teljes újratöltésre (szervizkönyv szerint le kell engedni, így ezt is cseréltem teljesen - elvileg gyári spec szerint 6 liter megy bele, de nekem kicsit több, mint 4 litert sikerült betölteni - ne feledjünk légteleníteni sapka nélkül, járatott és melegített motorral) OBD-II kódolvasó a hibakódok törléséhez (netről olcsón beszerezhető egy, telefonos appal működő, bluetooth-os) Nos a szervizkönyv szerint meg kell emelni a kocsit, mert a beömlő (intake manifold) alulról rögzítve van egy torx csavarral egy konzolhoz. DE! Bár kicsit kényelmetlen, nyugodtan felülről is elérhető, így szerencsére nem kell emelő / akna a szereléshez. A hűtőfolyadék is leengedhető emelés nélkül, radiátor bal szélén van a leengedő csap – bár utólag látható volt, hogy csak a fojtószelepházon átmenő vízcső miatt nem érdemes leengedni az összes folyadékot… Azért a teljes cserét sem bántam meg - látva a kifolyó barna, zavaros és büdös trutymót. A munka 5-6 órát vett igénybe, persze nagyon odafigyelve mindenre, akksit lecsatlakoztatva, maszkoló szalaggal jelezve a sok csatlakozót és csövet, papíron követve a csavarokat és helyüket. A szerelés menetéről itt található a hivatalos szervizkönyv (ne tévesszem meg, hogy H Astra, azt is szerelték a Z16XEP motorral): Z16XEP - Replace Intake Manifold & Flange A leszerelést követően azonnal látszott a probléma forrása: a portokba vezető EGR csatornák teljesen el voltak záródva, a szétágazás előtti rész pedig jelentősen leszűkült már a lerakódásoktól. A motorblokk oldalán a tömítésben kihagyott részen újabb adag lerakódás volt, ami gyakorlatilag kőkemény volt, csakis kaparással eltávolítható. A csatornába ragadt lerakódások és a blokk oldalán maradt ragacs egyértelműen mutatta, hogy a vékonyka EGR beömlők a végletekig el voltak záródva, semmi nyílás nem maradt, ahol a gáz átmehetett volna. Körülbelül 1 órán át tartó folyamatos oldás-kaparás-drótkefélés után szép, tiszta EGR csatornák maradtak, meg egy kupac olajos-szenes por és törmelék. Előtte - jól láthatóak az elzáródott EGR-csatornák Aki igényesebb, az akár szétszerelheti teljesen a szívósort, a szelepek felé vezető portok és a Twinport lapátok is elég olajosak tudnak lenni a kartertől - lehet, hogy majd én is megteszem legközelebb. Érdemes ellenőrizni a Twinport lapátokat mozgató műanyag rudat, hogy nem koptatta-e ki még a forgó pöcköket, esetleg érdemes rá tenni valami műanyagbarát kenést, pl. szilikonzsírt – sokan panaszkodnak, hogy idővel elkezd kattogni. A későbbi újabb lerakódások elkerülése végett kapott a csatorna egy kis polírozást is (elég érdes gyárilag a felülete), amit csiszolóvásznas-szivaccsal tettem meg (220-as és 300-as). A szívósor és a blokk közötti tömítést cseréltem, mert számítottam rá, hogy azon is lesz bőven lerakódás – amúgy meg olcsó nagyon. A többi tömítés jó állapotban volt, nem is vettem belőle másikat szerencsére. Utána - Polírozott, teljesen tiszta EGR-csatornákkal Azt tudni kell – külföldi fórumok tapasztalatai alapján – hogy a Z16XEP-nél az EGR rendszer hibája és amúgy az EGR-csatornák elzáródása is típushibának számít, nagyon gyakori eset. Általános tapasztalatok szerint körülbelül 60-80ezer mérföldenként érdemes kitakarítani. Nem véletlen, hogy az újabb Astrákban a motor szívó oldalán már nincs ilyen EGR megoldás, a szívócső is műanyagból van. Összeszerelés után a kocsi pöccre indult, ami megnyugtató volt. Alapjáraton ment, amíg légtelenítette a hűtőfolyadékot, közben töröltem a hibakódokat és mehettünk próbakörre. A lovacskák visszatértek, szépen húzott a kocsi, nem morgott, nagyon finoman járt végig, a gázpedál pedig reszponzív lett, ahogy kell. Szóval végső soron megérte azt a kis barkácsdélutánt! Remélem, ez a leírás másokat is bátorítani fog arra, hogy megpróbálják megoldani ezt a problémát saját kezükkel - hiszen megint csak egy olyan dologról van szó, amit nem muszáj feltétlenül szervizre bízni, hanem házilag egy kis tisztítással megoldható. Sok sikert kívánok hozzá!
  2. 6 points
  3. 6 points
    Ha jól értem....volt egy hang amit 3 szerelő nem tudott beazonosítani, te nem értesz hozzá, de most fel vagy háborodva hogy látatlanban nem tudtuk megmondani mi a kocsi hibája? Végülis ha köhögsz orvoshoz sem mész el, írsz neki egy SMS-t hogy: "köhögök" és adja a diagnózist, küldi a gyógyszert? Sajnálom ha csalódtál a fórumban, de szerintem te összekeverted ezzel:
  4. 5 points
    Üdv.! Rég jártam erre... Múlt hét végén jubiláltunk...
  5. 5 points
    Itt is szoktam garázdálkodni, szóval: Boldog Karácsonyt!
  6. 4 points
    Rég jártál erre! Már kezdtem reménykedni.........
  7. 4 points
    MA bekerült végre a vadiúj bézs bőrbelső is:
  8. 4 points
    Opel Omega MV6 vásárlás. Nagyon kevés MV6 van már, és ha néha felbukkan egy-egy eladó példány, kicsi az esély arra, hogy érdemes vele foglalkozni. Ebből mindjárt az is adódik, hogy nem sok esély van válogatni szín, évjárat, belső kivitele, váltó fajtája szerint. Nagyon sok az Omegák közt a lelakott, elhanyagolt példány, amit szakszerűtlenül tákoltak. Pár tanácsot azért szívesen adok: Karosszéria: sajnos hajlamos a rozsdára. Leglátványosabb az ajtók alja (kinyitva is érdemes megnézni, mert a belső feléről a lemezek illesztését fedő tömítőanyag alól indul a rozsda), a hátsó ajtók kerék felöli íve a gumi tömítés alatt, az ajtók az ablak lehúzógumijai alatt, a hátsó sárvédőívek. Azonban hajlamosak még a rohadásra a küszöbök, a hásó lökhárító mögött, az első kerékdobokban a kerékdob-tűzfal-első nyúlvány találkozásánál (ez sokszor csak belülről a szőnyeg és hangszihetelő alatt látszik, bár egy csavarhúzóval kívülről is ellenőrizhető), a kombik hátsó ajtója, az első nyúlványok (bár ez ritka), limuzinnál a pótkeréktartó. Jó állapotú ajtókat nehéz kapni hozzá, ami szerencsére cserszavatos a B és a B2 között, és ami ránézésre jónak tűnik, sem biztos hogy hibátlan. Belsőtér: A B szebben öregszik, mint a B2 (C). Személy szerint, nekem jobban is tetszik. Itt mindent ki kell próbálni, hogy működik-e? Tetőablak, digitklíma fújási irányváltása, fűtés hatékonysága (nagy az esély, hogy alig vagy nincs is fűtés, ami csak radiátorcserével orvosolható a műszerfal kibontása után), elektromos ülések mozgatása minden irányba, légzsáklámpa megléte, ülésfűtés, kijelző pixelhibája, távirányítós kp-i zár működése mind vizsgálandó tétel. A családban volt 2 bőrös és egy plüs belsős MV6 is, de hiába szép a bőr, sok kompromisszumot kíván, a plüss sokkal komfortosabb. Érdemes a szőnyeget ellenőrizni, hogy vizes-e. Lehet fűtőradiátor és elrohadt doblemez is a kiváltó ok. Motor: a legérzékenyebb része az autónak. Elég sok hibát tud produkálni: repedt kipufogóleömlő, kifújó sortömítés (hidegindításkor kicsit rekedtesebb hangja van az autónak), egr szelep hiba, hengerfejesség (üzemmeleg állapotban kőkemények a vízcsövek, esetleg még szivárog is valahol), szelepfedél tömítés elfáradása, rosszabb esetben szelepfedél vetemedése (a gyertyák állnak az olajban), főtengely jeladó meghibásodása (valamiért a hengerfejhiba jele), a két hengersor között elhelyezett olajhűtő lyukadása (olajos a hűtővíz, nálam még nem fordult elő a 16 év alatt, normális hűtőfolyadékot kell használni), hűtőcsövek lyukadása (belülről kezdenek szétrepedni), utángyártott hűtőn a felső vízcsonk körberepedése, szervoszivattyú elromlása (általában a nem megfelelő szervoolaj használata), klíma hibája (90% hogy a kompresszor engedi el a gázt, maradék 10 a klímahűtő elporladása), gyújtótrafó elhalálozása. Az a tapasztalatom, hogy a gyári hengerfejtömítés csak 10 évet bír, érdemes mindkét oldalon cserélni, mindjárt a vezerléssel együtt. Ez a munka elég zsebbenyúlós. Munkadíjat nem tudok, de az anyagköltsége 100e forint felett van. Futómú: csak gyári, vagy jó minőségű (Lemförder) szilentekkel és gömbcsuklókkal szabad felújítani. Sajnos az olcsók 2-3 évet bírnak, és ha elszállnak nem venni észre, csak mikor kilóg az első gumik szövete. A gyári cuccok 10 évnél is tönbet kibírhatnak. A hátsó futóműben leginkább a kerékcsapágy szokott elszállni, aminek megint nem egyszerű a cseréje. A hásó difi is szólhat, ez terhelésváltáskor hallatszik. Ha kanyarodás közben kicsit daráló hang hallatszik, akkor valószínüleg sperr difi van az autó alatt (ami a közhiedelemmel ellentétben nem volt széria felszereltség). Sajnos az automata váltók is nehezen tűrik a ridegtartást: ha gázadásra nem indul meg, váltáskor felpörög (megcsúszik a váltó) vagy koppan egyet, menet közben kidobja üresbe, nem kapcsolja végig a 4+1 (a plusz egy a lock up, a nyomatékváltó fixre zárása) fokozatokat, akkor váltócsere szükséges. A mechanikus váltóknál pedig kettőstömegű lendkerék van, bár sokkal többet bírnak, mint a modern dieselek ugyanezen alkatrésze. A fékek is jól bírják, kivéve a kézifeket, de ha hozzá kell nyúlni akkor normális cuccokkal 40e forint körül lehet számolni tengelyenként. A gyári illetve gyári minőségű lengéscsillapítók is jól bírják, de a csere ebben az esetben sem F Astra kategória. Szóval alaposan át kell nézni az autót, mert rosszul választva egy pénztemetőt veszünk a nyakunkba. Én 97.09 és 99.09 közötti B-t vennék, mert azokban már van oldallegzsák, fejlettebb az ABS és TC, gyárilag van xenon lámpa de még nem baltával faragott B2. Esetleg egy fehér holló 3.2-őt is nézhetsz, azokban nincs EGR, nem reped a kipuff leömlő. Itt pedig van néhány prospektus: https://app.box.com/s/i4hbrzgxz6wrv2dz0p7b Amúgy nem rossz autók, csak öregek és az eddigi tulajok nagy része nem költött rájuk, vagy ha igen, kókler szerelőhöz vitte.
  9. 4 points
  10. 4 points
  11. 4 points
    Boldog Újévet kívánok a fórumozóknak! Megvan már a 2017-es évi összesítésem: Év végi km óra állás: 345775 ebből az elmúlt 12 év alatt (mióta enyém) 190565 km-t tettem bele. Éves futott km: 12802 Összes benzin fogyasztás: 1000,5 lit A benzin átlag ára volt 2017-ben: 342,2 Ft/liter Átlag fogyasztás 7.81 lit/100km Összes költség: 428.364 Ft Ebből szerviz ktsg: 86.018 Ft, ebből csak mosásra: 6900 Ft ment el. 1 km összes költsége 2017-ben: 33,7 Ft.
  12. 4 points
    Szia. Most bejön a mondás, magad uram ha nincs szerelő aki más után javítson... Így hát neki álltam én. Autocom diagnosztika adott néhány támpontot,izzítás,adagoló áram ellátás,üzemanyag nyomás. Neki álltam pedig nem tartom magam autószerelőnek. Volvo Truck szerelő vagyok "sok" éve. Sorolom amit találtam miután kifizettem a 80.000-t a motor cseréért,+ felrakáskor tönkre tették az új kinyomó csapágyat (20.000) .Üzemanyag szűrőház fedél eltörve tömítő gumi is kuka. Résolaj cső T elágazó eltörve, Olajsárral teli adagoló elektromos csatlakozó. Vákum csövek felcserélve. EGR vákum cső eldugulva (olajsár)... Adagoló szívó oldalon kimarad külső lechner gyűrű!!! És lőn világosság önindítózás 10 mp és elindul. Ez 4 órámba került. Mivel az autóklub 7000/ óradíjon rám telefonált hogy menjek be vele...De számítsak rá hogy idő igényes munka lesz. Ma reggel lementem, 12 óra állás után is azonnal indult.
  13. 4 points
    Sziasztok! Na egy kis statisztika megvan az együtt töltött 20 ezredik kilométer Április 12 óta. Szerviz költség: 105908,4 Ft Üzemanyag költség: 449875,1 Ft (Nagy átlag: 6.43l/100km ; Legjobb fogyasztás: 5.48l/100km ; Legrosszabb fogyasztás: 8.3l/100km) Összességében: A vízforraláskor fordult elő kizárólagosan hogy meg kellett állnom hiba miatt. Szélvédő tömítés alul pollenszűrő fölötti tömítés elporladt, ezért ott történtek beázások, csere óta hibátlan. Karosszéria rozsdásodás nincs, csak apró sercenés a tank betöltő alatt, íveket kimosom hetente, küszöbökön pöttyök sincsenek. doblemezek érintetlenek, az alja rozsdapötty mentes. A motorjába 5w40-es full szintetikus olajat használok, 9-10 ezrenként cserélem, olajfogyasztás a két csere között nincs. (Nem is értem... van a családban egy 79ezer kilométeres C corsa amely ezrenként 2 decit megeszik.) Rengeteg jobb úttartású, jobban vezethető, jobb autóban ültem már, de nagyon tetszik amit a kis Astra képvisel: a nihil, a legolcsóbb közlekedés méltóságteljesen. 21 évesen nem zörög benne semmi, se egy ajtó kárpit, se egy műanyag elem, se egy futómű elem, semmi. Megrendeltem a téligumikat és tavasszal találkozunk egy újabb 20 ezer kilométeres etapot követően. Respect for the 1692. F astra from Szentgotthárd üdv, Márk
  14. 4 points
    Hát van ilyen meg olyan tudás..diferenciál egyenletet nem sűrűn használtam a suli óta, mást igen. Hát biztos van jó szerelő is, majd ha egyszer találok egyet, akinél nem áll a kocsi hetekig mert nincs ideje, vagy nem hozom el 3X még mindíg ugyanazzal a hibával, vagy nem úgy áll neki lakatolni hogy a "következő műszakin még átmegy" , vagy nem veszek ki 20 autóból belerohadt pollenszűrőt pedig a szerelő szerint ebbe nincs, és csak azért párásodik mert az astra betegség, akkor majd én sem szerelek otthon. Nade OFF vége...
  15. 3 points
    Szia! DarthVödör kolléga jóvoltából anno lementettem: Műszercsoport csatlakozó lábkiosztása: Pin 1 fekete/ kék : 0,50 mm2 Hátsó ködlámpa Pin 2 barna : 0,50 mm2 TEST 31 Pin 3 nincs bekötve Pin 4 piros : 0,50 mm2 AKKU 12Volt 30 Pin 5 barna/sárga : 0,50 mm2 Sebességváltó hibája Pin 6 barna/lila : 0,50 mm2 Sportos sebességváltás Pin 7 fehér/zöld : 0,35 mm2 Utánfutó index Pin 8 fekete/zöld : 0,35 mm2 Jobb irányjelző Pin 9 fekete/fehér : 0,35 mm2 Bal irányjelző Pin 10 barna/sárga : 0,35 mm2 ABS Pin 11 fekete : 0,50 mm2 Köd fényszórók Pin 12 barna/fekete : 0,50 mm2 Biztonsági öv Pin 13 barna/zöld : 0,35 mm2 TC & ESP Pin 14 nincs bekötve--------------------CC Tempomat LED Pin 15 barna/kék : 0,5 mm2 Xenon üzemben Pin 16 kék/fehér : 0,35 mm2 Töltés Pin 17 fehér : 0,50 mm2 Reflektor Pin 18 barna/sárga : 0,50 mm2 Légzsák Pin 19 barna/fehér : 0,35 mm2 OBD2 "K" Line! Pin 20 zöld : 0,35 mm2 Fordulatszámmérő jel Pin 21 nincs bekötve Pin 22 fekete : 0,50 mm2 Gyújtás +12V 15 Pin 23 nincs bekötve Pin 24 barna : 0,50 mm2 Test Pin 25 kék/fekete : 0,35 mm2 Üzemanyag mérő jel Pin 26 nincs bekötve Pin 27 kék/piros : 0,35 mm2 Sebesség jel Pin 28 kék : 0,35 mm2 Hűtővíz hőmérséklete Pin 29 barna/kék : 0,50 mm2 Villáskulcs ikon Pin 30 kék/sárga : 0,35 mm2 Dieselhez :-> izzítás Pin 31 barna/kék : 0,50 mm2 Motorhűtő egység/Klíma Pin 32 nincs bekötve Pin 33 kék/zöld : 0,35 mm2 Olajnyomás Pin 34 barna/kék : 0,35 mm2 Motor hiba Pin 35 barna/fehér : 0,35 mm2 Fék +folyadék szint Pin 36 szürke/sárga : 0,50 mm2 Műszervilágítás
  16. 3 points
    Mondom, megszépítem má egy kicsit a szarost, megajándékoztam egy papucsgarnitúrával. Nem nagy, de legalább gyári.
  17. 3 points
    Megcsináltam, mert ilyen sosem volt: Bőr Recaro elektromos állítással, oldallégzsákkal.
  18. 3 points
    Boldog Újévet Kívánok a fórumozóknak! Ez emitt a 2018-as statisztikám: Kilométeróra állás december 31-én: 358455 Éves futás: 12680 km Összes költség: 792 476 Ft Összes benzin: 1003,88 liter átlagos benzinár: 372,38 Ft/liter Átlag fogyasztás: 7,91 liter/ 100 km. Szerviz és karbantartás ktsg: 418 653 Ft 1 km költsége: 62,5 Ft. Megjegyzés: Ennél nagyobb éves karbantartási költségem csak a vásárlás évében, 2005-ben volt, amikor helyből ugrásban 600 ezer forintot költöttem az 500 ezer forintos kocsira. Akkor is főleg a karosszériára ment a pénz, de volt benne márkaszervizben a motorra elköltött egyszerű karbantartási 250 ezer forint is.... Idén volt egy lakatos munka 200 ezerért, ami kizárólag a kocsi fenéklemezére ment el, valamint a futómű is kapott egy felújítást. A motorra, váltóra idén sem, mint eddig soha nem kellett költeni, csak szervizt. Az idén cserélt alkatrészek listája: 1 db. Nokian nyári gumi (saját hibából kilukasztottam az oldalát az egyiknek), 2 db. ajtó csapszeg, 2 db. hátsó kerékjárati dobbetét, 2 db. első lengéscsillapító, 1 db. gumiharang a féltengelyre, benzinszűrő, fékfolyadék, kormányszervó folyadék csere. A szerviz - karbantartási költségek összesítése a vétel óta (13,5 év): 3 millió - 346 ezer - 042 forint.
  19. 3 points
  20. 3 points
    Kedves Fórumlakók! Lehet, hogy nem épp ide tartozik a "mondandóm", de mivel évek során ezt a topikot látogattam a legsűrűbben, hát ide teszem. 8-9 évvel ezelőtt kezdtem egy teljesen fapados Astra F Caravan-nal, amiből aztán szép lassan, sok bütyköléssel sikerült Omegát varázsolni. Beszereltem elektromos ablakemelőket, ködlámpát, fűtött/elektromos tükröket, fedélzeti ámítógépet (BC & CC), állítható időzítésű ablaktörlöt, riasztót & táv-indítót, 3. stopot, smink-tükröket, hekkelt CCR600-ast, Vektrából gombos bőrkörmányt, térképolvasós világítást, stb. Az alábbiakat (vissza)bontottam az autóból mielött a roncstelepre került: Nem szeretném csak úgy elkótyavetyélni, inkább odaadnám valaki(k)nek aki(k) tudom, hogy örűl(nek) neki és fel is használja(k). Felajánlom a fórumnak/adminnak osszátok ti el... Nem is tudom, ahogy jobb. A "gond" csak az, hogy MarosVásárhelyen élek, innen kell eljusson a gazdájához. További szép napot mindannyiótoknak! -BBB-
  21. 3 points
    Na végre! Tudsz Te értelmes, információgazdag hozzászólást is írni, ami szorosan a topic témájához kapcsolódik! Kérlek szépen tartsd meg ezt a tendenciát és akkor a fórum tagjai is elismerik a tudásod és tapasztalatod! Nem kell ide belekeverni állandóan a 40 éves technikát! Köszönöm!
  22. 3 points
    Próbáljatok meg kép nélkül idézni! A moderátorok szóvá fogják tenni!
  23. 3 points
    Na végre újra szól a hatlövetű Egy pici upgrade tortent, a 2.5böl 3.2 lett Egyellőre úgy tűnik hogy elbírja a kasztnit https://youtu.be/SrFkD5KBT_M Még vannak bajok, de a videón hallható kolotálás elmúlt, az a klímakompresszor volt, több mint 1évig állt.
  24. 3 points
    Egy sikeres műszaki vizsga. Ennek hozadéka lett egy vonóhorog is. Egy tonnáig jöhet bármi.
  25. 3 points
    https://sites.google.com/site/gastraokossagok/
  26. 3 points
    Sok embert meg találtál a Nagy úr tudna mesélni,többek közt engem is csak a nick nevet téveszteted összeDe úgy gondolom ilyen keményen nem kellene osztani az embereket.
  27. 3 points
    Már hiányoltam az okosságaidat! Csak tájékoztatásul közlöm, hogy hidraulikus a kuplung is. Ideje megnézned!!!
  28. 3 points
    "Szeressük egymást gyerekek" de ami nem megy azt nem kell erőltetni. Talán jobb is így mint állandóan egymást marni a semmin.
  29. 3 points
  30. 3 points
    Csak részben, mert 2002-től már esőérzékelővel volt az omega is felszerelve. Egyébként a B.C. nélküli omega volt a ritka...
  31. 3 points
    A táblázat alapján lehet kevergetni. Ha meg már a hosszú használati idő (>5év) miatt van benne sokféle, akkor lehet majd érdemes egy cserét is beiktatni.
  32. 3 points
  33. 3 points
    Előző ködlámpátlan G astramon pillanatforrasztóval "vágtam" ki a ködös helyét, belülről a vonal mellett, aztán kis reszelés és tökéletes lett a végeredmény.
  34. 3 points
    Nem én voltam, netről való a kép, de nem rossz. Ez még talán a Caravanba se fér bele csukott ajtókkal:
  35. 3 points
    Megterítve, levessel és frissensülttel? Az lenne ám csak az igazán extrém!
  36. 3 points
    Olvasd el a szabályokat. Ne használj telefonszámot, vagy email címet a hozzászólásban. http://www.opelforum.hu/forum/59-szabályok/ Ne Crosspostingolj – a témád, hozzászólásod mindig csak egy (1) fórumba illeszkedjen. Ne nyisd meg a témád több hasonló fórumban. Ne tedd fel ugyanazt a kérdésed több fórumban.
  37. 3 points
    Minden kedves márkatársamnak sikerekben gazdag, boldog új évet kívánok!
  38. 3 points
    Majd ha csináltál vagy láttál ilyet gyakorlatban kérlek akkor nyilatkozz róla... Nem az egész betét hanem bizonyos részei kopnak "sarkosodnak" ki, ezért megakad elakad működés közben, így aki tudja mit és holl kell igazítani raja nem koptatja hanem megigazítja a szerkezetet.... Hidd el tapasztalatból mondom, pár éve már így működik GOND NÉLKÜL a gyújtáskapcsolóm!
  39. 3 points
    Dehogynem, csak a modik sem ülnek állandóan a gép előtt, erre való a "jelentés" gomb jobb oldalt fent.
  40. 3 points
    GY.I.K. már lezárt topik, ide oktojálom aztán majd kisül belőle valami. Berohadt ablakmosó motor szétszedése, újbóli működésre bírása. Örömmel vettem tudomásul, hogy az ablakmosó motor elhalálozott. Mivel momentán nem tudtam a polcról leemelni egyet, kénytelen voltam szétszedni és jobb belátásra bírni a régit. A legjobb, ha kivesszük az egész tartályt motorostól, mert a kihúzott motor helyén kifolyhat a mosófolyadék. Ehhez egy 10mm-es dugókulcsra lesz szükség. Miután lefejtettük a folyadék, vegyük le a csatlakozót, húzzuk ki a motort. Mindkét szakasz gumicsövet húzzuk le a motor csonkjairól, ha nem sikerül melegítéssel, vágjuk le, 5mm-t el lehet csalni a csövekkel. Jegyezzük meg, hogy melyik csövet melyik csonkról húztuk le, nehogy később meglepetés érjen minket. Vegyük kézbe a motort. Ezt a fajtát (Transpar, made in Spain) szét lehet szedni, hogy a többi fajtát is lehet-e, nem tudom, láttam már Hella-t is meg van még több gyári beszállítótól származó fajta is. A csatlakozó felőli peremnél nyúljunk alá körben kis lapos csavarhúzóval, finoman feszegetve, amíg el nem válik a háztól, és így lehúzható a burkolat. A fedélben lévő gumi kupakot ne veszítsük el, szépen vissza lehet pattintani. Ezalatt van a villanymotor vége, szorosan fogjuk meg és húzzuk ki a házból. A motor alatt speciális formájú gumi pogácsa van, ezt ugyanabban a pozícióban kell visszatenni, ahogyan benne volt. Ha nem bírjuk kipiszkálni, a motor tartályba lógó végénél kis csavarhúzóval óvatosan ki lehet nyomni. A motor tengelye lapolt, a lapátkerék egyféleképpen csúszik rá. Le lehet szedni a házról csavarhúzóval aláfeszítve a csőcsonk részt is, itt egy membrán szabályozza, hogy éppen hová juttasson mosófolyadékot a motor. Ha csak elöl mosatunk, hátra ne folyjon és fordítva. Még ez a rész is szétszedhető, szintén pici lapos csavarhúzóval feszítve a házat. Innentől következik a "piszkos munkák". Minden alkatrészt tisztítsunk meg, a motort is beleértve. Kaparjuk le az oxidokat, mossuk el a házat, a járatokat, a membránt, egy beragadt koszszemcse megállíthatja a lapátkereket és/vagy kikoptathatja a házat, a turbinát. A motort, ha nem állt össze egy tömbbé, kis csavarlazító sprayvel a tengelyt forgatva életre lehet kelteni, a két végén a siklócsapágyak szeretnek összegyógyulni. Adjunk neki kenőanyagot, például zsírsprayt, mozgassuk át, járassuk meg, akár direktben 12V-ról is. Az összeszerelés fordított sorrendben történik, összerakjuk az elosztós részt és felpattintjuk a házra. Rátesszük a motorra a gumipogácsát és a tengelyt, majd pozícióba forgatva benyomjuk a házba. A fedélbe benyomjuk a csatlakozó gumidugaszt, és rányomjuk a motorra. Tegyük vissza a mosómotort az ablakmosó tartályba, vágjuk egyenesre a spricnik csöveit, majd kissé megmelegítve nyomjuk rá a csöveket a csonkokra. Csatlakoztassuk a vezetéket, töltsük fel a tartályt, és használjuk tovább megelégedéssel.
  41. 3 points
    Elem tartó törött a forrasztásnál.
  42. 3 points
    Végre valaki, aki szeret "faragni" faragjunk már G astra Y17dt-be egy adagolót.
  43. 3 points
    Na, második kör homokfúvás kész, csak győzzem kitakarítani: Igen, ennyi homok jött ki: (eddig)
  44. 3 points
    Reális ár, szerintem is. Lehet, hogy idővel, de úgy gondolom, hogy el fog az kelni. Outsider társnak egy konstruktív kritika: a belsejét azért igényesebb állapotban tenném a hirdetésbe! Számomra egy autó beltere (kormány, üléstisztaság, autógumi -,szőnyeg tisztaság, váltószoknya állapota, rend, tisztaság) meghatározó benyomást alakít, ha autót nézek. Én a helyedben ezekre jobban ráfeküdnék, ha szükséges befektetnék. Én másképpen értelmeztem panizzi írását. Az eladó duzzoghat(na) hiába azon, hogy nem ér annyit az autója a piacon, mint ahogyan ő elvárná. A tényeken nem fog változtatni. Ettől függetlenül: ne essetek már ilyen könnyen egymás torkának! Szerintem ez egy igényes autós fórum. De, mi alakítjuk!
  45. 3 points
    A pincében szoktam elindítani, bár ez sem sokkal jobb, mert egyszer felkapta és megtekerte a műpadlót. De amúgy a szomszédom traktort, kapálógépet, trabi motoros akármit, meg 3 kerekű autót szokott szerelni, szóval nálunk semmiért senkit nem néznek hülyének. Mindegy mi az csak berregjen....
  46. 3 points
    Így van, felépítésében eltérő az X-es és a Z-s motor alapjárat-szabályozása. Az X-es motornál ugye bowdenes gázpedál van, ami mechanikusan, a gázpedál lenyomásának arányában mozgatja a fojtószelepet. Ezeknél a motoroknál az alapjárat szabályozása alapjárati motoron keresztül történik, ami egy elektromos működtetésű megkerülő szelep tulajdonképpen. Z-s motoroknál viszont "drive by wire" rendszerű a gázadagolás, azaz nincs gázbowden, hanem a gázpedál lenyomásával egy potenciométert mozgatsz, ami jelet ad egy, a fojtószelepnél elhelyezett elektromotornak, és ez mozgatja magát a szelepet. Mivel a fojtószelep már önmagában is elektromos mozgatású, ezért az alapjárat szabályozásához ennél a motornál nincs szükség egy külön elektromos mozgatású megkerülőszelepre (úgy is mint alapjárati motor), hanem az alapjárat vezérlés magát a fojtószelepet nyitogatja, ahogy gedikart is írta.
  47. 3 points
    Most vettem észre hogy letört egy nagy faág a ház előtti fáról, megkötöttem kötéllel gondoltam lerántom, de nem voltam elég erős..60 ló viszont pont elég volt.
  48. 3 points
    ezt az autót meg kell tartani hosszú távon, hamarosan pént/üzemanyagot fog termelni.... Elnézve a trendet, februát óta 0,7l-el csökkent a fogyasztás, ez 7 hónap nagyjából. Na már most, ha 7 havonta csökken 7dl-t (tehát 1dl/hó a csökkenés), akkor a jelenlegi 3,9l nullára fog redukálódni 39hónap alatt, utána már lehet majd eladni a termelt üzemanyagot... Jól van na, csak viccelgetek...
  49. 3 points
    Egy mezei Panasonic DMC-LS80 fényképezővel, hozzáteszem 4 éve készült a kép, a fényképező pedig még régebbi Esetleg DarthVödör kollégát nem lehetne megkérni hogy újra csináljon nekünk, nekik, akinek kell? Hisz múltkor már írt itt a fórumon, én bízok benne hogy visszatért... Én is onnan adom a tápot a DRL-nek s pontosan így működik nálam is, vagyis azért 1 percig nem világít, inkább csak pár másodpercig. Élőszőr furcsa volt, de most már 4 év távlatával megszoktam Amúgy nem kell hosszabb ideig menni, elég 1x rátenni a gyújtást onnantól már később fog kikapcsolni azzal az X mp-el.
  50. 3 points
    3.2 Váltó rudazat beállítás Amennyiben kapcsolási, váltási nehézségeket tapasztalunk, egyes sebességek nem, vagy nehezen kapcsolhatók, érdemes elvégezni a váltórudazat-beállítást, amely a következő módon történik: Itt található a pozicionáló két furat. Ezeket kell összehozni 5-ös fúrószárral, vagy mint én, egy 5-ös csavarral. Ezután, de inkább előtte (mert akkor még egyenesen áll) fellazítod a bekarikázott csavart, (az X-re még visszatérek) egy 13-as dupla hosszabítós crovával, vagy ha van akna, akkor lentről. Ezt a dugót kihúzod, és addig forgatod az X-elt tengelyt, amíg be nem tudsz dugni egy 5-ös fúróhegyet. Onnan tudod, hogy jó a bedugás "mélysége", hogy akkor már nem tudod elforgatni a tengelyt, ha jól csináltad. Egy kis viszonyítás: ennyire kell bemenni a fúrószárnak. Ha megvan, a csavart meghúzod a crovával, fúrószár ki, dugó be, a sebváltókarnál csavar ki, szoknya vissza, kinyomott kuplunggal minden fokozatot tudni kell kapcsolni. Próbakör. Öröm ét bódogtág! Amúgy itt a stift, amit cserélni szoktak, és amit x-eltem a csavar mellett az a fekete műanyag összekötő, amit még lehet cserélni, ha a stiftcsere nem vált be. Állítólag van fémből is. A stiftet 650ft-ért láttam, (van akinek kettő kell) ezt a fekete biszbaszt 2-3 ezer körül. (Az árak 2009 februári adatok) Alkatrész cikkszámok: - csapszeg: 07 58 915 - A váltórúdon van egy gumigyűrű, aminek a kopása a váltókar lötyögését okozza, annak a cikkszáma: 07 38 789 Szerző: zotya975


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.