Jump to content
OPEL FÓRUM

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/30/2017 in all areas

  1. 2 points
    Újabb GSi került hozzám, hatalmas véletlennek köszönhetően. Ha elkészül a fehér projektautóm, akkor ő lesz a következő építési alany. 1990-es évjárat, svájci belpiac, 20XE, 156 paci, és ami a ritkasága, hogy mindez 5 ajtós kivitelben
  2. 1 point
    Ezt találtam egy ECU javítással foglalkozó cég oldalán. Figyelem! Égéskimaradás hiba: P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 ezek a kódok önmagukban NEM motorvezérlő egység hibára utalnak) Ez valamilyen szinten megnyugtató lehet,de vagy előrébb.
  3. 1 point
    Átrakva! Köszönjük!
  4. 1 point
    GY.I.K. már lezárt topik, ide oktojálom aztán majd kisül belőle valami. Berohadt ablakmosó motor szétszedése, újbóli működésre bírása. Örömmel vettem tudomásul, hogy az ablakmosó motor elhalálozott. Mivel momentán nem tudtam a polcról leemelni egyet, kénytelen voltam szétszedni és jobb belátásra bírni a régit. A legjobb, ha kivesszük az egész tartályt motorostól, mert a kihúzott motor helyén kifolyhat a mosófolyadék. Ehhez egy 10mm-es dugókulcsra lesz szükség. Miután lefejtettük a folyadék, vegyük le a csatlakozót, húzzuk ki a motort. Mindkét szakasz gumicsövet húzzuk le a motor csonkjairól, ha nem sikerül melegítéssel, vágjuk le, 5mm-t el lehet csalni a csövekkel. Jegyezzük meg, hogy melyik csövet melyik csonkról húztuk le, nehogy később meglepetés érjen minket. Vegyük kézbe a motort. Ezt a fajtát (Transpar, made in Spain) szét lehet szedni, hogy a többi fajtát is lehet-e, nem tudom, láttam már Hella-t is meg van még több gyári beszállítótól származó fajta is. A csatlakozó felőli peremnél nyúljunk alá körben kis lapos csavarhúzóval, finoman feszegetve, amíg el nem válik a háztól, és így lehúzható a burkolat. A fedélben lévő gumi kupakot ne veszítsük el, szépen vissza lehet pattintani. Ezalatt van a villanymotor vége, szorosan fogjuk meg és húzzuk ki a házból. A motor alatt speciális formájú gumi pogácsa van, ezt ugyanabban a pozícióban kell visszatenni, ahogyan benne volt. Ha nem bírjuk kipiszkálni, a motor tartályba lógó végénél kis csavarhúzóval óvatosan ki lehet nyomni. A motor tengelye lapolt, a lapátkerék egyféleképpen csúszik rá. Le lehet szedni a házról csavarhúzóval aláfeszítve a csőcsonk részt is, itt egy membrán szabályozza, hogy éppen hová juttasson mosófolyadékot a motor. Ha csak elöl mosatunk, hátra ne folyjon és fordítva. Még ez a rész is szétszedhető, szintén pici lapos csavarhúzóval feszítve a házat. Innentől következik a "piszkos munkák". Minden alkatrészt tisztítsunk meg, a motort is beleértve. Kaparjuk le az oxidokat, mossuk el a házat, a járatokat, a membránt, egy beragadt koszszemcse megállíthatja a lapátkereket és/vagy kikoptathatja a házat, a turbinát. A motort, ha nem állt össze egy tömbbé, kis csavarlazító sprayvel a tengelyt forgatva életre lehet kelteni, a két végén a siklócsapágyak szeretnek összegyógyulni. Adjunk neki kenőanyagot, például zsírsprayt, mozgassuk át, járassuk meg, akár direktben 12V-ról is. Az összeszerelés fordított sorrendben történik, összerakjuk az elosztós részt és felpattintjuk a házra. Rátesszük a motorra a gumipogácsát és a tengelyt, majd pozícióba forgatva benyomjuk a házba. A fedélbe benyomjuk a csatlakozó gumidugaszt, és rányomjuk a motorra. Tegyük vissza a mosómotort az ablakmosó tartályba, vágjuk egyenesre a spricnik csöveit, majd kissé megmelegítve nyomjuk rá a csöveket a csonkokra. Csatlakoztassuk a vezetéket, töltsük fel a tartályt, és használjuk tovább megelégedéssel.
  5. 1 point
    Ebben igazad van, az Asconák is rendesen kifogytak, Blitzen is csak 2 db 3 ajtós B-t láttam, szerintem több nem is volt. Viszont jó tudni, hogy működik még az Ascona Club és ahogy meglestem, a fórum/ klubéletük is eléggé aktív. Az igazság az, hogy ahogy közel 1,5 éve elkezdtem Kadett GSizni, először azt tapasztaltam, hogy nagyon kevés és beszerezhetetlen a jó állapotú Kadett/Kadett GSi alkatrész/autó. Én is 2 hónapot kerestem, míg találtam egy eladó példányt (állapot mindegy volt kb, csak eredeti GSi legyen) Aztán idővel, Baranya megyébe főleg felkutattam szinte az összes létező példányt és csak itt a megyébe 5 db-ot találtam az enyémen kívül, az itteni készlet 2/3-át fel is vásároltam. Most azt mondom már, hogy a GSi-k se annyira ritkák, csak nem igazán akarnak az emberek megszabadulni tőlük. Pl 2 hónapja teljesen véletlen futottam bele egy 5 ajtós 16 szelepes Kadett GSibe, mely 7!!! éve állt egy építési telken Pécsett és márciusban bontóba került volna, ha nem veszem meg. Van egy szűk réteg, aki már idősebb és nem is akar megválni ezektől a kocsiktól vagy ritkán használja már csak őket, de azt is tudjuk jól, hogy a jobban felszerelt sport kivitelek azok, melyek mindig a legtöbb hideget és meleget kapják, a legtöbb gazdán keresztülmennek, elkopnak... A mellékelt fotó a véletlenül talált 16 szelepes 5 ajtós GSim-ről van.
  6. 1 point
    2000-2004 közé szűrve 200e km fölötti futással dízel G Caravanra 450e Ft és 900e Ft között változnak az árak. Az is számít milyen esztétikai állapotban van kívül belül. Ennek megfelelően lőném be az árát. Meg persze az is tényező, mennyire sürgős az eladás.
  7. 1 point
    X16XEL bowdenes tempomattal természetesen utólagos gyári szettel, a visszajelző led is be lett forrasztva a műszerfalba és be is lett kötve a mozgató motorról..teljesen korrekten működik! Immáron kb 8éve...


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.