Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2018-08-20 in Hozzászólások

  1. 3 points
    https://sites.google.com/site/gastraokossagok/
  2. 2 points
    A beszívott levegő hőmérséklet jeladóban egy huzal van, ami különböző hömérsékleten különböző ellenállási adatokkal szolgál az ECU-nak. Ha a kartergáz visszavezetés után van bekötve akkor erre is tud rakódni trutyi.
  3. 2 points
    Könyörgöm valaki tegye el lábalól!
  4. 2 points
    Nemrég egy audis jött utánam láttam a tükörből hogy lóg neki a kartervédő, közben megelőzött eléggé állati módon ,villogatok neki, gondoltam közlöm vele amit nyilvánvalóan nem tud, aztán amikor melléértem a lámpánál, és már majdnem kinyitottam a szám, átszólt hogy "fas*t villogatsz köcsög". Én meg becsuktam a szám, majd ismét kinyitottam és azt mondtam neki: bocs összekevertelek valakivel. Pedig a jó szándék megvolt esküszöm.
  5. 2 points
    Áprilisban cseréltettem, egyik napról a másikra a csöpögésből folyás lett, 1 liter 3km-en kifojt belőle... Még a lököst is kell bontani hozzá a kerékdobokkal együtt (állítólag). Szervizben Nissens hűtővel és fagyálló teljes cserével (a fagyállót én vittem) kereken 30000Ft-ot kértek és ez nem számít olcsó szerviznek a környékünkön... Hát Janinál jobbat nem tudok, pláne ár-érték arányban. Teljesen olyan mint a gyári, csak sokkal tartósabb. Nekem anno személyesen ki is cserélte (eredetileg egy városból valók vagyunk így összefutottunk és a tesco parkolóban egy kellemes baráti beszélgetés közben ki is cserélte a váltó és kézifékkar szoknyát is). Postáz is és részletes leírást is mellékel ha kérsz, vagy ha személyesen felkeresed pikk-pakk cseréli és tényleg olyan mint a gyári. 5 éve cserélte ki, most is pont olyan még. http://valtoszoknya.hu/ Volt anno egy fórumtársunk aki vezetett egy oldalt ahol sok ilyen okosság össze volt gyűjtve, de sajnos fogynak a régi fórumtársak és már az oldalt sem találom... Egyébként szerintem youtube-on is esélyes hogy megtalálod videóval.
  6. 2 points
    Csak egy teszthez kellett volna berakni... Nem okvetlenul rossz, lehet hogy csak nem olyan, mint a regi. A regirol jo lenne a gyari szama, hogy kideruljon, azonos-e vele az uj. Merni lehet, csak az a kerdes, mik a jo ertekek. Az is lehet, hogy van szenzor szenzor tipus allitasi lehetoseg. Szoval kar volt kidobni a regit, mert elso korben a hidegen mert ellenallasok osszehasonlitasa is adott volna valami tampontot.
  7. 1 point
    Ez nem is baj, csak jó lenne szétszedés előtt megbizonyosodni róla hogy valóban itt van-e a gond. Én nem favorizálom a kipréselést, amikor tök egyszerűen szét lehet szedni a tőkéket, és ki lehet belőlük önteni az olajat. ( amúgy sem jó szerintem visszacsapó szeleppel szemben kipréselni)van az aljában egy pici rugós-golyós visszacsapó szelep azért nem ereszt vissza. Lepattintod a nagy karikát, kihúzod a belső részt kiesik utána a nagy rugó, a belső részről leveszed lentről a záró lemezt, alatta ott a kis rugó, meg a golyó, féktisztítóval, benzinnel elmosod, és üresen összerakod, majd így is rakod vissza. Indításkor kelepel, aztán feltölti magát olajjal, olyan magasra amennyire kell. A központi csavar meghúzási nyomatéka 55Nm majd tovább kell húzni 45-60Fokkal. 5-sebességve téve a váltót egy segítő működteti a lábféket, így lehet fékezni a kerekeken keresztül a motort. A kulcs így is nagyon rugózni fog, így biztonságosabb több crova szárral "kihozni" a kulcsot a kerékjáraton kívülre ahol már van hely. Van aki megakasztja a váltó ablakon keresztül a lendkereket, én ezt nem mertem megcsinálni.
  8. 1 point
    Ha MAF szenzor (légtömeg mérő) lenne akkor ott lenne, de neked nem olyan van hanem beszívott levegő hőmérséklet érzékelő. Ennek a jeladónak a működése számomra is kicsit rejtély. Sokat figyeltem az általa közöl adatokat és hát nagyon sokszor nem egyezik meg a kinti levegő hőmérsékletével, itt 15-20 fokos eltérésekről is beszélek. Ez különösen akkor jön elő amikor hosszabb táv után leállítod az autót és a szívócső átforrósodik a meleg motortól és sokáig nem is akar lehűlni - hozzáteszem 1 éve cseréltem ezt a szenzort és van amikor a kinti 26 fok helyett, közöl 45-öt. Úgy gondolom hidegindításkor nagyobb a szerepe, ilyenkor szinte megegyezik az általa jelzett hőmérséklet a kintivel. Motorhőfok jeladónak kéne lennie, az méri a hűtőfolyadék hőmérsékletét, X14XE motornál nem tudom pontosan hol van, de google segítségével biztos megtalálod Ha van lehetőséged élőadatot nézetni valakivel az lenne legcélravezetőbb, ne kezdj alkatrész cserélgetésbe. A fojtószelepházat teljesen le kéne szedni és úgy kitakarítani az összes rámenő csővel együtt.
  9. 1 point
    Sajnos a Filtron nem jött be, vagy legalábbis úgy gondoltam, hogy nem kísérletezek és bízom a véletlenre hogy szilikon e a szelep vagy nem, hanem biztosra megyek . Hát nem volt egyszerű megtalálni. Ő lenne az . Végül is a DAEWOO, LANOS 1.6 16V ajánlják és ugye az is egy Opel motor, az enyémmel (X14NZ) teljesen egyező olajpumpával kenési rendszerrel. A méretei tejesen megegyeznek szóval egy az egyben fel lehet csavarni. Hát az ára ami elgondolkoztatott, de úgy voltam vele, hogy majd használat során meglátom megérte e. Mert soha nem az a drága ami megéri, hanem az amit az ember feleslegesen vesz meg.
  10. 1 point
    Az ilyen rugóerő által szabályzott szelepek mint ez is vagy akár a benzinnyomás szabályozó szerintem jó nagy tűréssel készülnek, hiszen a rugó fárad meg már gyártáskor is tuti van szórásuk. Vagy akár a rugó által feszített vezérműszíj feszítő görgő.
  11. 1 point
    A sima Classic még az F Astra volt. Onnan amikor megjelent a H Astra 2003 szeptember.
  12. 1 point
    Ó, nagyon köszi. Ez ugyan még drágább, de legalább így már tudom, hogy az "R" a "Riviera"-t jelöli. Meg azt se tudtam, hogy a Cromaxnál feliratokat is lehet kapni. Már ennyivel is többet tudok. Legközelebb majd ott nézek körül először. Kösz még egyszer.
  13. 1 point
  14. 1 point
    Bal hátsó lámpa csatlakozó: 1: tolató lámpa (fehér/fekete), 2: bal index (fekete/fehér), 3: köd zárófény (fekete/kék), 4: test (barna), 5: helyzetjelző (szürke/fekete), 6: fék (fekete/sárga) Jobb hátsó lámpa csatlakozó: 1: fék (fekete/sárga), 2: helyzetjelző (szürke/piros), 3: test (barna), 4: köd zárófény (fekete/kék), 5: jobb index (fekete/zöld), 6: tolató lámpa (fehér/fekete) Természetesen bal kormányos kivitel esetén.
  15. 1 point
    Te MÉG nem hallottál, mi meg MÁR nem akarunk szocis tákolmányokról szóló anekdotákat olvasni, ugye L. Fazakas, már kértünk szépen
  16. 1 point
  17. 1 point
    Hát erre úgy nem nagyon tudok mit mondani, konkrétan ilyen hibával még nem találkoztam. Sima túltöltésnél, ki szoktak égni a lámpák, attól függően melyik mennyire tolerálja a túlfeszt.
  18. 1 point
    A láncosnál a kenőanyag minősége és elhasználtsága kiemelten fontos kérdés, tehát könnyen lehet hogy egy normális minőségű friss olajjal más hangokat adna. Ellenben ha a lánc annyira oda van hogy csörög folyamatosan, akkor nincs más hátra mint a csere, bár elvileg ennyire hamar nem szokta megadni magát, inkább a 200k km-hez közeledve jellemző, de persze ez erősen használat és kenőagyag (minőség és csere intervallum betartás) függvénye...
  19. 1 point
    Hát a generátor nincs bekötve a motorvezérlőbe, már azon kívül hogy az egész rendszerbe táplálja a delejt.
  20. 1 point
    Első körben az akkumulátor állapotát kellene ellenőrizni, ha esetleg cserére szorul, előtte ki kellene méretni a generátor által leadott töltést nehogy az új akksi tönkremenjen...
  21. 1 point
    Ha hibasnak latja az erteket, valoszinuleg neki sem all regeneralni, csak jelez, hogy kene. Ezt figyelmen kivul hagyni elvileg nem szabad, mert rovidesen kuka lesz tole a DPF. Nyilvan attol is fugg, mikor regeneralt legutobb, es hogy hasznalod, de autopalyan talan van esely arra, hogy ne kelljen regeneralni. Tehat ha okvetlenul szukseges, meg lehet kockaztani az elindulast, viszont ha jon a jelzes, hogy regeneralni kell, akkor nem szabad sokkal tovabb hasznalni.
  22. 1 point
    Szerintem rakd vissza a regit, kipufogo pasztaval tomitve, es akkor kiderul, hogy a szenzor rossz, vagy esetleg a kabel.
  23. 1 point
    Sziasztok. Pár éve elkezdtem foglalkozni Astra twintop tető hibákkal. Sajnos volt teszt alany. Saját járgányom. Most már kezdem megismerni Lekopogom a sajátom most már rendben van. Rendelkezem szoftver részel illetve alkatrészekkel is. Kábelek, motorok, érzékelők. Valakinek segítségre lenne szüksége és ha tudok szívesen segítek. Itt a fórumon ne kérjétek hogy levelezésben oldjam meg a hibád mert nagyon sok problémát okozhat egy egyszerű dolog is és lehet hozzá nyúlsz és nagyobb gondot csinálsz. Távsegítséget nem vállalok Adatlapomon megtalálható az élérhetőségem.
  24. 1 point
    Szia, én nagyon hálás lennék azért a Kontaktért:-). Nem megy a tetőm... előre is köszi Balázs
  25. 1 point
    Sziasztok, Z16XEP-es motor szívóoldala olajos. Az olaj a kartergáz csövön jön, ami szintén olajos. Egy vékony olaj film réteg van a fémrészeken a szívó oldalon. Ennél a típusnál tipusbetegség a szelepfedél hiba, ami átengedi az olajat a kartergázzal együtt. A kérdésem az lenne, hogy vmennyi olajat átenged a szelepfedélben lévő membrán, vagy elvileg semmit nem szabadna neki átengednie? Tehát normális, hoyg a szívooldal olajos vmennyire? A szívóoldal kb. 1,5 hónapja lett kitakarítva fémtisztára, az EGR szerleppel és a hozzá tartozó szívooldali visszavezetéssel egyetembe, mert tiszta kosz volt a visszavezetett kipufogógázban lévő égéstermék és az olaj keveredésétől lerakodott koksz miatt. A kitakarítás óta (~800km) kb. 1 deci olajam fogyott, ami vszínűleg a szívóoldalon landolt. Köszi.


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.