Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2019-02-16 in Hozzászólások

  1. 2 points
    Ez nem így megy. Mindig lesz ott valamekkora hézag különben a torony nem tudna dőlni, forogni. Sokan, sok mindent mondanak ezzel kapcsolatban, de egy biztos a toronycsapágyad elhasználtságát nem az általad megfigyelt rés mértéke határozza meg. Előfordulhat az is hogyha kicserélnék neked az egész tornyot, gátlóval rugóval, toronycsapággyal együtt, mindent összeraknak precízen akkora rés lesz ott hogy befér az ujjad, mert ilyet is láttam már az autó pedig tökéletes. Ha ropogó hangot hallasz kormánytekerés közben, nah akkor több mint valószínű, toronycsapágy gondod van.
  2. 2 points
    Ahogy látom 4xeablak utólagos kiépítés. Gyárilag az ECU F6-ról, az első eablakok F1.20-ról és a hátsó eablakok F1.17-ről kapnak áramot. Ha így van bekötve, semmi közük egymáshoz! K16-os relé szokott beégni (csere). X1/1 üzemanyag szivattyú: piros/fekete 1,5mm vezeték.
  3. 1 point
    Én is hasonló cipőben járok, jártam mint te. Az alany egy 2007. közepi Astra G Z14XEP Első féktárcsa+betét: szintén TRW-t vettem a Kovácséktól. Teljesen megvagyok vele elégedve. Nem nyikorog. Hátsó fékdob: az a legegyszerűbb, ha elmész egy esztergályoshoz és egy indikátor órával megméreted a dob belső átmérőjét vagy kérsz egyet és megméred magad. A mihez viszonyításhoz: nálam tavaly novemberben 214.300 km-nél, a hátsó dobok belső átmérője 230,45 és 230,65 mm volt. A dobokat 231 mm elérésekor kell cserélni. Első lengéscsillapítók: nálam kb. egy éve kezdett el gyengén kopogni, nyikogni valami. Most vettem erőt magamon, hogy cseréltessem. Az autóban most 222.400 van. A lengéscsillapítók még a gyáriak - rajtuk az MN és NN - jelzéssel. Nem is méretem meg őket, kiszolgálták az idejüket. A kutyacsontot is cseréltetem mert azok is teljesen oda vannak. És még valamit cseréltetek: a toronycsapágyakat kompletten. Mégpedig azért - mert ugyan ez utóbbi most 24e forint többletköltséget okoz, - de ha egy-két év múlva elkezd ropogni az eleje, akkor megint szedethetem szét az egészet, aminek ott lesz a munkadíja. Így meg egy menetben megcsináltatom az összeset és hosszabb távon jobban járok. Ezeket az alkatrészeket is a Kovácséktól vettem meg: 230574/SZ és 230575/SZ cikkszámú Sachs lengéscsillapítók, 802473_SAC/BE cikkszámú Sachs toronycsapágyak, valamint TRW kutyacsontok. Ez így összesen kb. 67e forint volt. Summa summarum, ha biztosra akarsz menni, akkor a cserélendő alkatrészeket meg kell mérni, méretni és akkor nem költöd feleslegesen a pénzt. Bár jó eséllyel a 180 ezres futásteljesítmény már indokolttá teheti a lengéscsillapítók cseréjét.
  4. 1 point
    Hát sajna nem, a hollandi sem mindegyiken egyforma, van 10X1-es és 12X1-es menettel, a hosszát meg ugye le kell mérni. Az egyik hátsót cseréltem az talán 450 centi volt és találtam univerzális készre szereltet az unixnál, pont megfelelő hollandival. Én sok mindent megcsinálok, de ezzel nem játszottam volna ha van a közelben ilyenre szakosodott műhely van ahol hirdetnek olyat hogy odamész, kiszerelik, legyártják az újat meg beszerelik. Jó nagy cumi volt kiszedni a kocsi alól, meghajtogatni az újat és visszarakni. Aztán meg persze átpumpálni a csövön a fékfolyadékot.
  5. 1 point
    Szerintem jobban jársz ha kiveszed és elmész autósboltba és ott megnézik neked és ha olyan helyen vagy hollanderrel beperemezve kapod . Nem hinném h bárki is méregeti és nézi .
  6. 1 point
    Igen, ezt én is tudom, hogy cserélni, ha kell, főleg lengéscsillapítót. De 14 év és 180e km már lassan indokolttá teszi bármilyen teszt nélkül. Legalább is gondolom, ezért kérdezem. Ha már a fékék szinte biztos, hogy cserések, akkor lehet célszerű a lengéscsillapítókat is. Már csak azért is, mert elég messzire kell vinnem az autót a megbízható mesterhez, jobb lenne egyszerre elintézni az egészet. A fékek miatt eleve szét lesz szedve, ha szükséges, célszerű lenne akkor elvégezni a lengéscsillapítók cseréjét is. Ki tudja megbízhatóan megmondani, hogy milyen állapotban vannak a lengéscsillapítók? Futómű beállítást végző cégek tudják ezt mérni, ellenőrizni? (Szerelőt ne írjatok, mert nincs megbízható a közelemben, aki a munkát végezne, csak nagyon nehezen érhető el és távol van tőlem). Használt autó: lehet, igaz, amit írsz, de én már csak ilyen vagyok. Ami tetszene francia autó, annyiért kapok németet vagy japánt is. Nem szeretem sem a stílusát, kinézetét, stb. Ráadásul minden ismerősöm, akinek ebben a kategóriában francia vagy olasz van (Peugeot 306/307, Renault Megane ronda hátsóval, Fiat Bravo turbóval) csak szívnak, annyit, hogy rossz nézni. Ehhez képest egy Astra (G vagy H, többit nem ismerem), vagy Toyota Auris, Corolla, Honda, Skoda (jó motorral szereltek) mestert csak mutatóban látnak. Nem vagyunk egyformák, szerencsére nagy a kínálat.
  7. 1 point
    Az alapjárati motort és a fojtószelep potit is lehet tesztelni.mérni. Igaz ez F astra de szerintem ebben nagy különbség nincs. Az alapjárati motort hibakiolvasási üzemmódban gyujtáson mozgatja az motorvezérlő: A fojtószelep potit szintén gyujtáson lehet méricskélni multiméterrel.
  8. 1 point
    Szeretem ezt a kocsit!Valamit megcsinálsz,rajta,utána állhatsz neki a következő dolognak :)Nem hagyja unatkozni az embert:)
  9. 1 point
  10. 1 point
    Maga a csatlakozó már 96tól van, de attól még mögötte a kommunikácicó az nem az. 2000től mint a többinél, onnantól volt ugye kötelező.
  11. 1 point
    Beteg sajnos... Van helyette ez: https://opel.7zap.com/en/car/a04/ Azert az is kene, hogy milyen motor, es pontosan melyik cso. Z17DTH-n en ezt csereltem nemreg: https://www.delman.hu/Opel-Astra-Corsa-Combo-Hutovizcso-6336084
  12. 1 point
    Szia zotya975 . Én ilyet vettem mert, ez szilikon kaucsuk ( MVQ ) és jól bírja a hőt.
  13. 1 point
    Mindíg marad bent olaj a régiből több is mint egy deci motorra, alkatrészekre stb felragadva, meg bent a hidrotőkében.
  14. 1 point
    Várjuk a képet. Itt a képen mit kell forrasztani. A kék gyári foglalatot ki, és egy IC foglalatot a helyére. A kék foglalatnak ugyanaz a lábosztása, mint az IC foglalatnak. Utána csak ebben kell cserélni az epromot. (ami a gyáriban is ugyanaz, csak forrasztottak rá még 2 sor lábat így szélesebb, ezért nem cserélhető ott egyszerűen ) https://www.opelforum.hu/gallery/image/3281-c16se-x16sz-01/ Ha ez megvan, egy megírt 27c256-os eprom betehető. Igen, a vezérműtengely más, rosszul emlékeztem. Itt a lap alján a szelepemelési méretek. Az alap számítást nem írnám le még egyszer, itt nyemi egész jól leírta. Amit még figyelembe kell venni, hogy az szr-nél a dugattyútetőn van egy átmérő 63mm--es 2,7mm-es bemélyedés, ami az se-nél 59mm és 1,6mm mély. Így se-nél a kettő közti különbséggel (4,04 ccm) nagyobb a hengerfejben levő égéstér, ha azonos lenne a sűrítési arány. A bemélyedés nem körkörös, de ettől tekintsünk el, az kb. kerekítési hiba a történetben. Ami még egyforma de érdekes lehet, hogy hf.tömítés vastagsága 1,3mm és 80,5mm. Mindezeket és a sűrítési arányban levő különbséget (szr 9,6:1, se 9,8:1) figyelembe véve, 3ccm-mel kell csökkenteni a gyári se hengerfej égésterét, ami 0,8mm síkolást jelent. Ha a gyári hf. méret 96mm volt, akkor 95,2-re kell levenni. Lehetne még variálni, hogy az égéstér nem kör keresztmetszet, de nem nagyon érdemes. Ha megmaradnál a 9,6-os sűrítési aránynál, akkor elég 0,6mm-t levenni. (420e km futáshoz) Bár ehhez a futáshoz én cserélnék hajtókar csapágysort + hajtókar csavarokat gyárira, ez nem egy nagy összeg, de kb. a minimum. A nyugvó csapágyak általában jobban bírják. Persze a csapágycsere nem kötelező. Van még egy lehetőség, hogy a z16se-hez való hf.tömítéssel rakod össze, ami 1,3mm helyett 0,32mm vastag. Ehhez viszont tényleg síknak kell lennie a blokknak és a hengerfejnek is. Ezzel 10:1 körüli lenne a sűrítési arány, ha gyári méretű a hf. és semmi nincs belőle levéve. Ha találkozol a bontóban 1,5-ös daewoo 6 lyukas befecskendezővel, azt még érdemes szerezni. https://www.opelforum.hu/gallery/image/3198-befecsi/
  15. 1 point
    Generátor csere kipipálva ;)Szoptam olyat mint állat,de megvan ;)
  16. 1 point
    Már én is próbálkoztam vele, próbáld meg OP-COM-nál ne a Z17DTJ hanem Z17DTR motorkódos verzióval, azzal lehet sikerülhet.
  17. 1 point
    https://www.dropbox.com/s/264gmdp70rs0dta/Astra%20G%20TC%20kikapcsol%C3%B3%20beszerel%C3%A9se.pdf?dl=0 31 pin ESP nélkül.
  18. 1 point
    Egy kis szösszenet. :-) Paine kartárs vett egy Maybach-ot,én megy egy Tesla-t,ezért járunk ritkábban errefelé. :evilgrin: Na komolyra fordítva a szót, egy kis összefoglaló ami az elmúlt időben történt a szekérrel kint Münchenben. A vas üzemszerüen működött. Egyik szombaton kitaláltuk hogy munka hejett menjünk ki a Müncheni legnagyobb flohmarkt-ra (bolhapiac). Délutánig kolbászoltunk kint,visszaérvén a kocsihoz egy tócsát láttam alatta. Gépháztető felnyit kiegyenlítő tartály üres. Ó hogy ba..a meg. Aláfekszik felderít, eldurrant az olajhűtőre menő vízcsövem! Na gondolván honnan szerzek itt hozzá,és hogyan jutun vissza a szállásra ami 40-km re van. :huh: Vissza a piacra keresvén valami használhatót amit belehet építeni a javításhoz. kezdetben víz szerelési dolgokat vettem,háromnegyedes toldót meg aba bilincset,és vissza a kocsihoz. Ott levettem az eldurrant csövet,és rájöttem hogy két újjnyi a szakadás rajta így nemtudom ezen módszerrel meghebrákolni. Ideggörcs és egy gyors cigi után vissza a piacra,ami akkor már zárt. (szombat du 4 ) Kell valahonnan valami gumicső aminek jó az átmérőlye. Találtam egy kertészeti dolgokat áruló buksit aki Gardena kerti slagokat árult. Mondom magamba ez az én emberem. Mondom neki kellene egy méter ebből a méretből,röhög az átkozott és mondja hogy nincs egy méter csak tekercs van. Kérdezem mekkora a tekercs? 30méteres,és 30 euró. Kis szitkozódás után megvettem,más lehetőség nem lévén. Vissza a kocsihoz ,levág egy kb 50cm es darab és felhebrákol. Ez okés,de nincs vizem amit beleöntsek. Mivel a piac külvárosi ipartelepi részen van a közelben semmi bolt sincs. Megkérdeztem egy járókelőt,mondja hogy csak egyenesen pár száz méter. Na az volt kb 3 km er. :unsure: Vettem 2 zsugor ásványvizet,azzal visszagyalogoltam a távot majd feltöltöttem a rendszert. tesztüzem következett......... nem ereszt szuper! Következő héten indulás haza. Úton para hogy bírja majt a kerti slag az ekkora utat és az ekkora tartós hőt. Nagyon jól bírta! Még kintről paine-l eggyeztetve megrendelésre kerültek a cserére szoruló alkatrészek. Csak az eldurran vízcső 12000 ft volt mivel gyáriban van csak nem létezik utángyártott. Hazaérvén paine car-társnál megejtettük a szívósor takarítást is,már éppen idelye volt! Eközben megadta magát az egr szelepem. Ki kutakodás után kiderült legjobb lessz Németből rendelni,mivel ott az új garis kb 12.000ft nak megfelelő euroért van,mára várom az érkezését. Köszönöm a Gardena mérnökeinek,hogy kimagasló minőségű terméket alkottak! :D :D :D Kiemelném paine barátomat,aki sokat áldozott rám az idejéből hogy segítsen! Köszönöm!!!!! További szép napot mindenkinek! old


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.