Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2018-08-21 in all areas

  1. 3 points
    https://sites.google.com/site/gastraokossagok/
  2. 2 points
    Könyörgöm valaki tegye el lábalól!
  3. 2 points
    Nemrég egy audis jött utánam láttam a tükörből hogy lóg neki a kartervédő, közben megelőzött eléggé állati módon ,villogatok neki, gondoltam közlöm vele amit nyilvánvalóan nem tud, aztán amikor melléértem a lámpánál, és már majdnem kinyitottam a szám, átszólt hogy "fas*t villogatsz köcsög". Én meg becsuktam a szám, majd ismét kinyitottam és azt mondtam neki: bocs összekevertelek valakivel. Pedig a jó szándék megvolt esküszöm.
  4. 2 points
    Áprilisban cseréltettem, egyik napról a másikra a csöpögésből folyás lett, 1 liter 3km-en kifojt belőle... Még a lököst is kell bontani hozzá a kerékdobokkal együtt (állítólag). Szervizben Nissens hűtővel és fagyálló teljes cserével (a fagyállót én vittem) kereken 30000Ft-ot kértek és ez nem számít olcsó szerviznek a környékünkön... Hát Janinál jobbat nem tudok, pláne ár-érték arányban. Teljesen olyan mint a gyári, csak sokkal tartósabb. Nekem anno személyesen ki is cserélte (eredetileg egy városból valók vagyunk így összefutottunk és a tesco parkolóban egy kellemes baráti beszélgetés közben ki is cserélte a váltó és kézifékkar szoknyát is). Postáz is és részletes leírást is mellékel ha kérsz, vagy ha személyesen felkeresed pikk-pakk cseréli és tényleg olyan mint a gyári. 5 éve cserélte ki, most is pont olyan még. http://valtoszoknya.hu/ Volt anno egy fórumtársunk aki vezetett egy oldalt ahol sok ilyen okosság össze volt gyűjtve, de sajnos fogynak a régi fórumtársak és már az oldalt sem találom... Egyébként szerintem youtube-on is esélyes hogy megtalálod videóval.
  5. 1 point
    A sima Classic még az F Astra volt. Onnan amikor megjelent a H Astra 2003 szeptember.
  6. 1 point
  7. 1 point
    Bal hátsó lámpa csatlakozó: 1: tolató lámpa (fehér/fekete), 2: bal index (fekete/fehér), 3: köd zárófény (fekete/kék), 4: test (barna), 5: helyzetjelző (szürke/fekete), 6: fék (fekete/sárga) Jobb hátsó lámpa csatlakozó: 1: fék (fekete/sárga), 2: helyzetjelző (szürke/piros), 3: test (barna), 4: köd zárófény (fekete/kék), 5: jobb index (fekete/zöld), 6: tolató lámpa (fehér/fekete) Természetesen bal kormányos kivitel esetén.
  8. 1 point
    Te MÉG nem hallottál, mi meg MÁR nem akarunk szocis tákolmányokról szóló anekdotákat olvasni, ugye L. Fazakas, már kértünk szépen
  9. 1 point
    Szívesen. Még egy pár fénykép segítségnek : Ez reflexiós szenzor , egyik felében egy infra LED (szemmel nem látható ha világít csak mobil kamerával) a másikban meg egy fotodióda található. Reflexiós tárcsa, amit a kilométer óra spirálja forgat. Panel alkatrész oldal. A nyomtatott oldal. A kapcsolás szinte teljesen ugyanaz az előző hozzászólásbélivel , csak egy-két szűrő kondenzátor hiányzik . Egy kicsit kipótoltam a LED és ellenállás bekötéssel a teszthez. Az ellenállás értéke nem kritikus, mert a kimeneti "tranyó"(BC547C)0,5A terhelhető , de azért 2,2kΩ-nál ne legyen kisebb.
  10. 1 point
    Hogy a viharba ne találkozott volna Astra tulajdonos ezzel a jelenséggel?... Váltószoknyát alul a kerettel együtt gyorsan és egyszerűen fel kell bontani, ezt követően valami tartósabb/minőségibb (jó kúszóképességű de nyomásálló) kenőspray-el (aminek van csöve a kenőanyag célzott irányításához) befújni mindent, de leginkább felhúzod a csúszka részt, aláfújsz, majd ezt párszor megismétled és összerakod. Lehet hogy néhányszor majd még meg kell ismételni a mutatványt a későbbiekben, de többnyire nem és ez meg is oldja a problémát. Persze a szakszerviz megoldása biztosabb, de egy picit drágább is...
  11. 1 point
    Ha kicsit értesz az elektronikához , 12Voltot adva az óraegységnek , akkor egy soros ellenállás(3,3-4,7KΩ) és LED párossal letesztelhető. Forgatva a kilométer órát a LED-nek villognia kéne. A képeket itt találtam:http://ova.kiev.ua/sxema-datchika-skorosti-v-priborke.htm Igaz hogy VW de valahogy így :https://youtu.be/u6ZfmBfk8M8
  12. 1 point
    Igen megoldható,csak a megfelelő embert kell megtalálni hozzá.Jelen esetben itt a topicban keresd Somi-t!Ő megoldja a problémádat.
  13. 1 point
  14. 1 point
    Hát erre úgy nem nagyon tudok mit mondani, konkrétan ilyen hibával még nem találkoztam. Sima túltöltésnél, ki szoktak égni a lámpák, attól függően melyik mennyire tolerálja a túlfeszt.
  15. 1 point
    A láncosnál a kenőanyag minősége és elhasználtsága kiemelten fontos kérdés, tehát könnyen lehet hogy egy normális minőségű friss olajjal más hangokat adna. Ellenben ha a lánc annyira oda van hogy csörög folyamatosan, akkor nincs más hátra mint a csere, bár elvileg ennyire hamar nem szokta megadni magát, inkább a 200k km-hez közeledve jellemző, de persze ez erősen használat és kenőagyag (minőség és csere intervallum betartás) függvénye...
  16. 1 point
    Ha valóban 140k km van a motorban, akkor azért csak nem kuka az egész (ha nem gyilkolták agyon). Igencsak olcsó ajánlatot kaptál, ennél többe szokott lenni a teljes láncos vezérlés csere (csak láncot ne cserélj, mindennel együtt szettben kell, a kerekeket is jobb cserélni). Arra is kíváncsi lennék, hogy mennyi az olajfogyasztása az autónak... Egyébként jobb lett volna a megvétel előtt átnézetni, Opel-nél van rá akció, 10k körül szokott lenni, kivéve ha valami egyéb akció van rá. Ehhez kell a jelenlegi és a leendő (jelölt) tulajdonos. Ott adnak komplett állapotlapot. Az első szervizben milyen hibaképre mondták hogy kuka a motor?
  17. 1 point
    Nem kell leszedni a váltógombot, sem bontani a keretet. Könnyen cserélhető! Janitól, postával, 3300 ft volt a szett.
  18. 1 point
    A váltó gomb óvatosan húzva kicsit mozgatva lejön. A kézifék alatti burkolatot kipattintod, alatta két csavar. Azokat kiszedve a műanyag keretet is ki tudod venni a szoknyával együtt. Ha gyári akkor kábelkötegelő rögzíti. A kézifék szoknyát tartó keretet is ki kell pattintani, majd áthúzod a a markolaton. Lehet venni is, vagy ha van varrónő ismerősöd akkor veszel anyagot és megvarrja. nekem valami kétezer volt ismerősön keresztül mind a kettő.
  19. 1 point
    Első körben az akkumulátor állapotát kellene ellenőrizni, ha esetleg cserére szorul, előtte ki kellene méretni a generátor által leadott töltést nehogy az új akksi tönkremenjen...
  20. 1 point
    Ha hibasnak latja az erteket, valoszinuleg neki sem all regeneralni, csak jelez, hogy kene. Ezt figyelmen kivul hagyni elvileg nem szabad, mert rovidesen kuka lesz tole a DPF. Nyilvan attol is fugg, mikor regeneralt legutobb, es hogy hasznalod, de autopalyan talan van esely arra, hogy ne kelljen regeneralni. Tehat ha okvetlenul szukseges, meg lehet kockaztani az elindulast, viszont ha jon a jelzes, hogy regeneralni kell, akkor nem szabad sokkal tovabb hasznalni.
  21. 1 point
    Csak egy teszthez kellett volna berakni... Nem okvetlenul rossz, lehet hogy csak nem olyan, mint a regi. A regirol jo lenne a gyari szama, hogy kideruljon, azonos-e vele az uj. Merni lehet, csak az a kerdes, mik a jo ertekek. Az is lehet, hogy van szenzor szenzor tipus allitasi lehetoseg. Szoval kar volt kidobni a regit, mert elso korben a hidegen mert ellenallasok osszehasonlitasa is adott volna valami tampontot.
  22. 1 point
    Alakul a küszöb, és a kerékjárat lekezelés. Utcán szerelő csöves megoldásban.
  23. 1 point
    Szia, én nagyon hálás lennék azért a Kontaktért:-). Nem megy a tetőm... előre is köszi Balázs
  24. 1 point
    Sziasztok, Z16XEP-es motor szívóoldala olajos. Az olaj a kartergáz csövön jön, ami szintén olajos. Egy vékony olaj film réteg van a fémrészeken a szívó oldalon. Ennél a típusnál tipusbetegség a szelepfedél hiba, ami átengedi az olajat a kartergázzal együtt. A kérdésem az lenne, hogy vmennyi olajat átenged a szelepfedélben lévő membrán, vagy elvileg semmit nem szabadna neki átengednie? Tehát normális, hoyg a szívooldal olajos vmennyire? A szívóoldal kb. 1,5 hónapja lett kitakarítva fémtisztára, az EGR szerleppel és a hozzá tartozó szívooldali visszavezetéssel egyetembe, mert tiszta kosz volt a visszavezetett kipufogógázban lévő égéstermék és az olaj keveredésétől lerakodott koksz miatt. A kitakarítás óta (~800km) kb. 1 deci olajam fogyott, ami vszínűleg a szívóoldalon landolt. Köszi.
  25. 1 point
    Írta: Delvecchio Annyit mindjárt az elején elmondanék, hogy ez közel sem annyira bonyolult, és félelmetes dolog mint ahogy sokan gondolják, és gondoltam én is az elején. Fontos, hogy komolyabb szakértelmet nem kíván a dolog, inkább komoly szerszámok kellenek hozzá. Ami nélkül neki se álljunk: - Szerelő akna - Racsnis kulcsok 1/4-es és 3/8-os Mindkettőhöz átalakító bitfej, mivel nem mindenhol fér el mindegyik. - Légkulcs - Nyomatékkulcs - Általános szerszámok (csavarhúzó, csillagvillás) - Jellemző csavarméretek: 8-as, 13-as, 15-ös, 18-as. Ha ezek megvannak, akkor könnyen összeállítható a szervó legrosszabb esetben 5-6 óra alatt, ha az embernek van egykis érzéke, és két hasonló segítője, és tudja azokat a buktatókat amiket én nem tudtam, ezért is írom le. Amivel érdemes kezdeni az az, hogy megnézzük, hogy mi is található az Astránk motorjának bal oldalán, azaz mit hajt az ékszíj, és ékszíj-e az egyáltalán. Ez azért fontos mert 1 hónap alatt körbejártam a bontókat töviről hegyire, találkoztam 4 féle megoldással. Motorkód alapján ez valahogy így néz ki: C14NZ, C16NZ, X14NZ -> Ha gyárilag nincs benne szervó akkor egyszerű ékszíj hajtása van: Főtengely - és generátor kapcsolat. Viszont a gyári szervósak már 5PK-s vagy 6PK-s szíjjal szereltek ami annyit tesz, hogy Hosszbordás szíj, melynek 5 vagy 6 bordája van, ebből adódik hogy a generátor, a főtengely, a szervószivattyú 5-ös vagy 6-os hosszbordás tárcsával van szerelve. (Generátor - Főtengely - Szivattyú.) Amennyiben hozzájutunk 5 bordás szetthez, az a legegyszerűbb eset, mert ahoz nem kell tartóbakot cserélni, és feszítő görgő sem kell, a szivattyú a blokkra kerül közvetlenül a vezérműszíj két szára közé, a szíjat pedig a generátor feszíti. Visszatérve, ha a fentebb szereplő kódú motorunk van, át kell szerelni a főtengely, és a generátor tárcsáit ékszíjról hosszbordásra. (Ettől sem kell megrémülni, 3 csavarról van szó.) Majd ehhez beszerezni a szivattyút, a csövezést, olajhűtőt, tartályt, magát a kormányművet, olajat, szíjat.. Fontos!!! Semmiképp ne próbálkozzunk ékszíjtárcsás szivattyúval, mondván nem cserélem a tárcsákat, hanem veszek ékszíjtárcsás szivattyút azt jóvan. Beleestem ebbe a hibába, higgyétek el, nem lesz jó. Erre visszatérek még. C18NZ, C20NE -> Gyárilag ékszíjas hajtás ugyancsak Főtengely - generátor kapcsolat. Viszont a gyári szervó nem hosszbordás, hanem maradt ékszíjas. Méghozzá úgy hogy a főtengely tárcsa dupla futófelületű így két ékszíj megy rá -> (Generátor - Főtengely, Szivattyú - Főtengely.) Itt hozzáteszem nem lehet a duplatárcsát felrakni sem 1.4-re, sem 1.6-ra. Ugyanakkor cartarsak említették, hogy találkoztak már 6PK-s kiépítéssel is ezeken a motorokon. Ettől függetlenül nem összekeverni a részeket, mert ha mondjuk 1.8-ról vesszük a hosszbordás tárcsát, nem fogjuk tudni felrakni a kisebbekre, mert ezeknek a főtengely tárcsát 4 csavar fogja, míg a kisebbeken csak 1. Tehát figyeljünk ezekre apróságok, de sok kinlódást okozhatnak. Gondoljatok bele, összerakjátok a cuccot, és mondjuk a generátort rakjátok fel utoljára ahol is rájöttök, hogy hoppá, minden 6PK-s, a generátorra meg 5PK-s tárcsát oktojáltunk. :lol: Választás, visszaszerelés mindent, mert már 6 óra van és bontó nincs nyitva, vagy autó arra a napra elfelejt, és másnap újra. Szóval érdemes figyelni a részletekre, könnyen 1 hétre nyújthatjuk azt az 5-6 órás szerelési időt. Szóval a részletes leírás X14NZ-hez. Szükséges alkatrészek: Szervós kormánymű, 6PK-s szervószivattyú, 6PK-s generátor tárcsa, 6PK-s főtengely tárcsa, sima felületű feszítőgörgő, olajhűtő (ami igazából csak egy kanyar fémcső ^_^ ), összekötő csövek, olajtartály, 6PK1460 tipusú szíj (és ezzel rengeteget segítettem), ATF 4000 tip. hidraolika olaj 1 liter. Motortartó bak de erre külön kitérek. Kezdjük. (Sajnos képekkel nem tudom illusztrálni, de elég érthető lesz.) Generátor tárcsa csere -> feszítő csavar a tetején 10es , tartókonzol tőle jobbra a blokkra csavarozva 13as, tartócsavarok generátor alatt a blokkra csavarozva 15ös. Itt már a kezünkben a generátor, kössük is ki, ezt mindenki megoldja. A tárcsát én brutal módon szedtem le, akinek van jobb ötlete csak nyugodtan. Fogtam a generátort, csőkulcsal ráfogtam a tárcsára hogy ne forogjon el, és egy 13-as kulcsal lelazítottam a tárcsát tartó csavart. Utána fel a 6PK-s tárcsa, és kész. Főtengely tárcsa csere -> A hozzáférés érdekében ki kell venni a légszűrő dobozt. A vezérműszíj burkolatát érdemes levenni, hogy figyelhessük nem ugrik-e a vezérlés miközben lazítjuk a csavart. Az autó legyen sebességben, és valaki nyomja a féket is hogy ne pörögjenek a kerekek. Szóval 18-as csavar fogja a tárcsát, ide kell a légkulcs ugyanis kézzel sima kulccsal nem lehet lelazítani, erőkarral pedig nem szabad rángatni, mert a vezérlés átugrik és onnantól jön a herce hurca ami nekem is megvolt, hogy 3 henger megy, meg stb. Szóval ne próbálkozzunk erőkarral. Légkulccsal simán lejön, látni fogjuk hogy van a furat a közepén, és egy ék alakú vágat mellette közvetlenül. Ez arra szolgál hogy csak egy féle képpen, egy állásban tehessük fel. Fogjuk a 6PK-s tárcsát, és felcsavarozzuk, húzzuk meg jól. Szivattyú -> A szivattyút önmagában nem lehet a blokkra erősíteni, sajnos a bal oldali motortartó bakot cserélni kell, konzolos ra. Ez a konzolos tartóbak minden bontóban hegyekben áll. Tehát felrakjuk először a bakot. Ez úgy néz ki aknából, hogy ráállunk úgy az aknára hogy alulról hozzáférjünk a bakhoz, de a motor maga beton felett legyen, majd krokodil emelővel megemeljük magát a motort. Én a blokk és az olajteknő találkozásánál lévő peremnél emeltem. Nem kell sokat, csak annyit hogy a terhet átvegye az emelő, és a bak csavarjai lazíthatóak legyenek. Bal oldalon 2db 15-ös csavar fogja a kasztnihoz, jobb oldalt 3db 13-as a blokkra háromszög alakban elhelyezve. Levesszük, és az új 6PK1460-as szíjat átfűzzűk rajta, ugyanis meg fogja kerülni a bakot!! és felrakjuk az újat. kb 10 perces munka. Motort ne felejtsük el leengedni! Majd a bakra erősítsük fel a szivattyút, 3db 13-as csavar háromszög alakban megint. Feszítőgörgő -> Legegyszerűbb rész, a vezérműszíj burkolata mögött van a 2db 8-as csavarhely neki. ezt a 2 csavart betekerjük és kész. Amire figyeljünk, hogy ezt kétféle képp lehet felrakni, mivel ez egy rugós feszítő, nem mindegy merre áll. A kiálló része a szivattyú felé nézzen!!! Olajhűtő, csövezés -> Az olajhűtő a lökhárító és a vízhűtő között helyezkedik el, ha szemben állunk az autóval akkor a hűtő csavaros fele az autó jobb oldalán legyen, így jön ki a csövezés hossza. Könnyedén felrakható a zárhídra bármilyen csavaros felfogatással. A csövezésről annyit kell tudni, hogy csak egyféle képp rakható össze, elrontani nemlehet, viszont bontottnál érdemes a fémcsavaros kötéseknél ellenőrizni a tömítéseket. Az olajtartály helye az akkumulátor bal oldalán van, ha kiemeljük az aksit, akkor látni is fogjuk a csavarok (8-as) helyét! Össze kell játszani a csöveket, a kör így néz ki. Szivattyú -> Kormánymű -> Tartály -> Hűtő -> Szivattyú. Kormánymű -> Ez sem vészes, először egyenes állásba tekerjük a kormányt, tehát a kerekeket. Utána belül a kormánykerék alatt fejjel lefelé befeküdve (legviccesebb rész :D :lol: ) láthatjuk a kormányrudat aminek az alsó végén van egy csavaros bilincs, ezt le kell lazítani, és óvatosan felfelé tolni a rudazatot, míg szét nem jön. Ha ez megvan újra motortér, kormánymű közepén a két "kutyacsont"-ot levesszük, majd a kormánymű két oldalán lévő bilincseket is 4-4 13-as csavar fogja, figyeljünk a jobb és a bal oldali bilincs eltérő, ne cseréljük össze őket. Szemben állva az autóval, a motortér bal oldala felé óvatosan ki tudjuk húzni a kormányművet. Majd mehet bele az új és itt visszafelé sorrendben minden, tehát a rudazat az utolsó. Szíj -> Felraktunk tehát mindent. A szíj már nem okozhat problémát. A bakon már fentvan haladjunk a főtengely felé, majd generátor, feszítőgörgő (a szíj nem bordás oldalát fogja!), majd szivattyú. Olaj -> A tartályba öntsünk annyi olajat amennyit már nem nyel el, mivel ahogy öntjük telik a rendszer, de soha ne töltsük a felénél tovább. Ha megáll a szint, de még van fél liter olaj, akkor valaki beszáll, és álló motorral tekergeti a kormányt, eközben elviszi megint az olajat ugyhogy tölthetjük tovább. Majd elindítjuk a motort, figyelünk a szíjakra, hogy egyenesen járnak-e, hogy visszakötöttük-e a generátort. -_- :rolleyes: és járó szívattyúval állóhelyben tekerjük a kormány teljesen jobbra - teljesen balra egész addig míg már nem buborékozik a tartályban lévő olaj. Az olajszint legyen a felénél. Hát ennyi volna. Sok sikert mindenkinek aki elég merész, és ráér!


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.