Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/17/2019 in all areas

  1. 3 points
    A G astra tükörtalp és az omega b2 teljesen megegyezik. Tuti, mert mindegyikbe tettem etükröt...
  2. 2 points
    Jöjjenek a tapasztalatok. Kezdetben negatív irányba kellett csalódnom, mert bár a csereszabatossága valóban plug'n'play, őszintén szólva alulmúlta a Car400-at. Nem a hanggal volt a gond, hanem a frekvencia vétellel. Ekkor gyorsan kerítettem egy motoros automata antennát, joggal feltételezvén, hogy őneki erősebb jelet kellene továbbítania a fejegység felé. Ez nyilván adott is volt, azonban fennállt egy hiba, ami csak a mai napon lett világos: antenna testkábel. Az a szemes sarus, lapos fonott testkábel. Aminek a kopasz vége ma a kezemben maradt. Itt lett világos, hogy miért nem volt elsőre értékelhető rádióvétel, valószínűleg a hiba már akkor is fennállt, ugye a klasszikus "még egy kicsi tartja". Na ezt sikerült végképp eltépni, és ha ma nem veszem ki az antennát egy G Astra cabrio jelerősítős fix száras antennájáról származó erősítő miatt (amit végül is beépítettem egy kábel-közdarabbal, hogy visszaalakítható legyen), akkor még a végén a VDO-t is kivettem volna. Most jók a csatlakozások, automata az antenna, van erősített jel f4szán bekötve,és meseszép vétel is van. A hangja, az mocskos jó, mély-magas-loudness és 5 preset állítható, 18 állomást tárol, van TA, RDS, amit csak egy rádiónak tudnia kell ez tudja. Szóval nagyon ajánlom.
  3. 2 points
    Megérkezett! Évek óta kerestem. Tárolási karcokkal, tokkal-vonóval. Erre kíváncsi leszek. Szerk.: Zörög már!
  4. 2 points
    Egyelőre töröltem a postját, őt magát meg beállítottam spammernek és eltiltottam a postolástól.
  5. 2 points
    Végülis röviden annyi, hogy ugye vezérlést bontasz, leveszed a Dis kockát, kiveszed a tengely rögzítését, ami ugye egy lapka két csavarral, kiveszed az akkut, mert annak a helyére fog kijönni, és leveszed mind a 8 himbát, aztán szépen ki lehet tolni oldalra. http:// Az asszony még nem kereste a kockás konyharuháját azóta sem.
  6. 1 point
    Azt nem nagyon írtad le pontosan hol csöpög a víz. Szedd ki a kesztyűtartót és úgy jobban fogd látni honnan csöpög. Lehet el van dugulva a kondenzvíz kifolyód, és ezért a pollenszűrő aljánál csöpög.
  7. 1 point
    Igazából ez menetrögzítő, és ki lehet csavarni a csavart, de magától (a rázkódástól-vibrációtól) nem lazul meg. Csak utána meg kell tisztítani a menetet ( ha ugyanazt a csavart használod fel) mielőtt ismét betekered. A szelepfedélnek a csavarjait 8 Nm-el kell meghúzni ha nem használom a menetrögíztőt egyszerűen kicsavarodnak. Egyéb necces helyeken, mint a fent említett feszítő görgő, főtengely, veztengely csavarjai is érdemes használni. Ezek gyárilag is menetrögzítőzve vannak.
  8. 1 point
    Az utolsóról van vidijóm....
  9. 1 point
    Szerintem nincsen ennek a Dexos2 tanusítványnak ekkora jelentősége. Értem én hogy azokat bevizsgálták és megfelelnek az Opel által támasztott követelményeknek, de az nem jelenti azt hogy az összes többi automatikusan hulladék lenne, mindössze azt hogy azokat nem vizsgálták. Én évekig használtam Fuchs Titan Supersyn olajat (igaz az 5W_50-est), a legjobb olajam volt.
  10. 1 point
    Dehogy kell érte adni 1300at, gyári csavar darabja valami 480. Kauffer-ről rendeltem ez az https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=catalog2&op=10&manuf=561&model=3878&model=3878&motor=b-1598&typid=9984&level1=10113&level2=10313&last=2070&artid=99 90 7066&brand=SWAG
  11. 1 point
    Látom más sem unatkozik. Én egy motoros antenna és egy sértetlen üveges ködlámpa miatt vágtam ma el az ujjamat. Aki nem szedett még szét motoros antennát, annak itt megemlíteném, hogy ne tegye! Fáj mar csíp rúg harap megöl Amúgy ésszel lehet. Szorult benne 3 tag, nagy nehezen megindultak, most egész jó. Kíváncsi vagyok hogy a jellemző néma területeken mit mutat majd. Aztán a héten megjön a VDO CD441 XED, tudjákaaaaa kijelző nélküli, de gyári rádiót helyettesítő, OEM+, arról is lesz szösszenet, már kíváncsi vagyok rá nagyon várom. A későbbiekben ezt egy Parrot Mk9200 bluetooth kihangosítóval akarom bővíteni, mert ez a típus zenelejátszásra is alkalmas. Jóccakát!
  12. 1 point
    Én nyugodtan megvenném a Febit. Legutóbb hengerfej csavarokat vettem belőle, jónak tűntek és még mindig tartanak.
  13. 1 point
    Kerékcsavarnál szerintem ennyire nem para az utángyártott. Mivel eleve kerékcsavarnak készült, adott szilárdságú acélból van mindegyik, gyártótól függetlenül, mert ez a követelmény. Én pl. egy nagy vödörből kikotort isten tudja honnan való bontott kerékcsavarokat használok (nyilván Opelhez való, az egyiken még festékmaradvány is van, az alapján a kettővel ezelőtti A Corsám kerékcsavarja), tökéletesen megfelelnek, soha semmi problémám nem volt velük.
  14. 1 point
  15. 1 point
    Nincs sajna, hát mókásabb háton fekve flexelni és hegeszteni mint állva az tuti.
  16. 1 point
    Hát ugye ha elindulsz a kuplungpedál felől, akkor abba be van akasztva a bowden vége, átjön a tűzfalon itt van egy műanyag-gumis elem ami ellentartja a gégecsövet, jön a bowden, a váltó tetején is van egy ellentartó a gégecső másik végén, aztán beakad a karba az állító csavarral, amit most tekergetned kell, a kar csatlakozik egy rúdhoz, az bemegy a váltóba a másik végén a kinyomó villa ami tolja neki a csapágyat a rugós lamelláknak. Ha megméred a váltó feletti szabadon látható bowdenhosszt a karig, és ez a távolság növekszik, ezt kompenzálod az állandó csavar betekeréssel, akkor vagy a bowden nyúlik-szakad, vagy a végéről jön le a kampó a pedálnál, vagy kezd átszakadni a műanyag elem a tűzfalnál-váltónál. A pedál olyan stabil annak nem hiszem hogy bármi baja lenne mondjuk görbülne. Ha a bowden szabad hossza a váltó felett nem nő, mégis állandóan utána kell állítani ( ekkor végülis rövidül a látható bowdenhossz) , akkor a váltón belül van gond. Vagy a két kar egyike görből amit írtál ( de szerintem ennek nem sok esélye) vagy a kinyomó villa eszi bele magát a csapágyba vagy a lamellák görbülnek rugalmatlanul, és ha felengeded már nem jönnek vissza az eredeti állapotba. A kinyomóvilla a karra úgy csatlakozik a váltóban, hogy átmegy egy csavar, de nem ezt tartja szögben, mert a tengely lapolva van. De azt sem hiszem hogy ez a lapolás sérülne, és a külső-belső villa szöge változna.
  17. 1 point
    A hibakód alapján a légtömegmérő áramköre valahol szakadt. Ha jól emlékszem, ebben az autóban is izzószálas légtömegmérő van, azt pedig nem tudod tisztítani, úgy meg főleg ne hogy ráfújkálsz mindenféle WD-40-eket, mert ha ráég az izzószálra akkor minimum csak pontatlanul fog mérni, rosszabb esetben meg sehogy sem mert elszakad az izzószál. Ergo azt nem tisztítjuk. Helyette próbálj meg egy olyat hogy járó motornál lehúzod a légtömegmérő csatlakozóját, és figyeled a motor reakcióját. Ilyenkor a motorvezérlő egy előre beprogramozott értékkel fog számolni, ha így (lehúzott csatlakozóval) nem torpan az autó, akkor máris megvan a hiba.
  18. 1 point
    Ha csak a gömbfejjel lesz baj, akkor azt kitudod cserélni könnyen otthon is, csak le kell flexelni a szegecsek fejét, aztán kiütni. Az új talpashoz pedig már alapból csavarokat adnak.
  19. 1 point
    Nekem a tűzkarikánál sercegett a leömlő, minden terhelésváltásnál ahogy billent a motor. Kicseréltem a tűzkarikát, raktam új csavarokat, réz-sprayel összeraktam, egyszercsak elkussolt.
  20. 1 point
    Valaki járt már úgy, hogy indításnál, meg leállításnál valami ismeretlen eredetű csörgő hangot adott ? Egy ideje már jelen volt ez a csörgés, de nem tudtam rájönni honnan jön. Na ma mondom kicseréltem a szívó csövet, meg akkor már leveszem a hővédőt, aztán lefestem mert elég csumpin nézett ki. Erre kivéve látom, hogy az alsó felfogatásnál már csak egy 3-4 mm tartja a lemezt, a többi meg elrohadt... Na erre is ki a fene gondolt volna. Most egy akkora alátétet raktam alá, amivel a leömlőnek tudtam feszíteni, és voálá csönd lett.
  21. 1 point
    Menetfúrót csak azért szeretnék áttekerni az eredeti meneten, hogy leszedje a sorját és a műszaki vizsgára (látszatra) bele lehessen tekerni egy csavart. A menet több, mint 50%-a ép, ami arra elég, hogy a csavar megálljon benne. Utána egyből megy a szerelőhöz (fordítva nem megy, műszaki nélkül nem tudok vele országhatáron át a szerelőig közlekedni). Menetjavításra szakszerű megoldás lehet a Helicoil (vagy más gyártó termékeként Baercoil és egyéb neveken is kapható hasonló). Egyszer használtam alumíniumban. Nem autón, de terhelésnek és folyamatos rázkódásnak kitett helyen. Minimum egyenértékű lett az eredmény a gyárival. Gyertyamenetre és alumínium alkatrészre bátran merem ajánlani és szerintem a kerékagyhoz is megoldás lenne.
  22. 1 point
    Az a baj most nincs sok időm foglalkozni az autóval a munka mellett maszekot is vállaltam, így nem sok időm van. Végülis ha jól értem egy egyensúlyt kell találni a kartergáz nyomásnál, mert ha túl nagy és a motor mondjuk alapjáraton nem képes elszívni akkor a nyomás az olajat kifelé nyomja ( pontosabban az olajpárát de ugye az olaj jelenik meg) , ha meg túl nagy a motor szívása akkor ugye befelé jön a levegő a szimeringnél, de ha átfordul a perem éppúgy kijön az olaj. Mivel az NZ-nél minden gyári volt, ez úgy volt jó ahogy a gyárból kijött, de mivel az SE-t úgy legóztam össze ezért előfordul hogy megbomlott az egyensúly. Ugye pár napig lehúzott vékony csővel jártam, ekkor elvileg sem nyomás sem vákum nem volt a szelepfedél alatt, mert olyan nagy nyílást hagytam hogy kiegyenlítődött a külvilág felé. Akkor minimalizálódott az olajfolyás, de azt igazából nem tudtam hogy megszűnt valójában, és csak a még ottmaradt olaj szivárog ki, vagy esetleg a hajtási körülmények voltak olyanok ( sokat álltam alapjáraton járatva a motor vagy éppen pont keveset) hogy emiatt nem volt nagy folyás. Igazából vezérlést is kellene bontanom, mert szerintem a szíjra is jutott, ha alapból nem is akkor biztos amikor befújtam féktisztítóval kivűlről hogy lemossam az olajnyomot. De most sajna semmi időm nincs foglalkozni vele.
  23. 1 point
    Utólag az ember könnyen okos, nekem is csak fél méterrel kellett volna jobban lemaradni a másiktól és már nem is megyek neki. Azóta viszont tartok követési távolságot rendesen.
  24. 1 point
    Köszönöm Zotya!
  25. 1 point
    Egy ,a fórumon alapból tiltott hirdető, google fordítóval felturbózva.
  26. 1 point
    Általánosságban a következőt tudom mondani: azért látsz többnyire X16SZR vagy Z16SE motoros példányokat, mert a németeknél az volt az alapmotor (ami nálunk a Z12XEP). Itthoni szemmel fura összeállítások vannak, mifelénk ugye aki az alapmotorral vásárolta az autót, az jellemzően spórolásból tette, tehát a központi záron és az alap két légzsákon kívül általában semmi nincs benne. Ezzel szemben a németeknél nem ritka a fullos 1.6 8V, elöl-hátul elektromos ablakkal, digitklímával és 8 légzsákkal. Kilométer szinte biztosan több van a német autókban, viszont ha nem itthon veszed neppertől, akkor odakint nemigen tekergetik. Ennek ellenére motorikus állapotuk általánosságban jobb, ők ugyanis elviszik az autót szervizbe (illetve a náluk töltött teljes élettartama alatt márkaszervizbe hordják, akár 6-8 évesen is, nem úgy mint nálunk), nem sufniban próbálják megoldani a karbantartást. Mindez vonatkozik azokra az autókra amiknek odakint német tulajuk volt, ha esetleg kinti török vendégmunkás használta, az nem feltétlenül adott ennyit a karbantartásra. Viszont hogy a hátrányokról is beszéljek: a karosszériát tekintve nagyon meg kell nézni az onnan származó autókat, mert Németországban sajnos a mai napig sózzák az utakat (nálunk ugye évek óta zeolitot használnak), emiatt a télen rendszeresen használt autók a szokásos helyeken erősen korrodáltabbak lehetnek, néha a leggondosabb ápolás ellenére is. Összességében tehát a német autó a magyarhoz képest jobban felszerelt, műszakilag jobb állapotú, de több kilométer van benne és esetenként jobban el lehet rozsdásodva mint a magyar. Ha tudsz nézni előéletet (amiből kiderül a tulajdonos kiléte) és át tudod nézni az alját rozsdát keresve, akkor vállalható szerintem.
  27. 1 point
    Kéziféknél nem kell állítani semmit. A dobon belül van amit írok, és a kerékcsavar lyukon bevilágítva láthatod. Keresek képet.... http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=663IMG_20181020_092024.jpg A munkahenger a tetején van. Ott nyomja szét kétirányba a pofákat. Extrém esetben max a porvédőkben tehet kárt, de ha ennyire gatya az egész, tényleg ne használd. Áztasd meg pl wd40-el a kerékagy és dob felfekvő részét. majd kocogtasd lefelé a dobot. Ha elvált a kerékagytól néhány mm-t, azután jöhet amit írtam, a betétek összébb tekerése, hogy lejöjjön. Elékpzelhető, hogy cserélheted is a betéteket, dobot, rugó készletet, ha régi a cucc. Viszont ekkor már érdemes lenne szerelőre bízni, ha nem vagy benne biztos. De persze nem olyanra mint a gumis volt....
  28. 1 point
    Nem volt náluk csiszolóvászon? Ilyenkor tetszik vagy nem, de le kell csiszolni a vastag festékréteget. Arra nem gondoltál, hogy majd egyszer le is kell venni? Nemrég cseréltem le a téli gumikat. A gyári lemezfelni is rá tud rohadni az agyra! Próbáld egy jó nagy csapágy lehúzóval. 3x120° a kerékagyra meg tegyél valamit, azt ne rongálja meg. (de ne kérdezd meg hogy mit, legyél már önálló!)
  29. 1 point
    Szia! Esetleg egy vastagabb deszkát fektess rá a felnire, és azt üsd kalapáccsal ha van akkor gumikalapáccsal. Talán a festés is megússza és a kerék is lejön. Amúgy nem feltétlenül muszáj hátulról ütni, csinálhatod szemből is. A lényeg hogy több ponton kell ütni, de mindig 180°-ban egymással szemben. Esetleg egy kis WD40-et adhatsz a kerékagy és a felni közé hátha segít.
  30. 1 point
    Kicsavarással kárt nem igen tudsz okozni, becsavarással annál inkább. A menet a kerékagyban van. Első körben kereket, majd dobot/tárcsát levenném, és menetfúrót áthajtanám rajta. Ha szerencséd van, elég egy új kerékcsavart venned. Ha a kerékagyban sérült a menet, akkor én azt cserélném. Hátsó keréknél még bevállalnám az utat, ha fontos. De ellenőrizd azt a három csavart, meg legyenek húzva.
  31. 1 point
    Én nem tudom pontosan milyet szereltem be, omegáéra gyanakszom, de nem passzolt a felfogatás, így össze kellett hoznom egy F tükörtalpat a tükör szárával. http:// Szóval némi elszántsággal minden megoldható. Azt nem mertem kockáztatni hogy leveszem a talp ragasztott felfogatását az üvegről , mert vagy lejön vagy elpattan az üveg.
  32. 1 point
    Az a nyest...
  33. 1 point
    Siker! Kis színeltérés van, de majd összeérik. Ezt fúrni kellett, B Vectránál ugye vezető oldalon van csak zárcilinder. Ezek csont nélkül beestek. Vááááá
  34. 1 point
    Holló! Ma is dolgoztam, vegyesen Astrához Merivához. A színes kilincseket már nagyon akartam!
  35. 1 point
    Én féktisztítóval átmostam és kompresszorral átfújattam a tengelyt, a lyukakat lezártam ragasztó szalaggal, mindíg csak egyet hagytam nyitva így tudtam ellenőrizni hogy mind átjárható-e. Az NZ-be bele is lehet világítani, az SE-be már nem a végében a golyó miatt.
  36. 1 point
    Azért írtam hogy volt amit pár másodperc alatt volt amit negyed óra alatt tettem be, mert tényleg olyan hogy van amikor egyből sikerül van hogy csak kínlódok. Ha jól rémlik hiába eltérő a két tengely ( pontosabban a szíjtárcsák) átmérője ha jelen van akkor jó minden.
  37. 1 point
    Várjuk a képet. Amúgy szemre van különbség a kettő tengely közt? Most már tapasztalat is van, változott valamit az érzés? Igazán akkor lesz ez érdekes, ha az injektorok is egyformák lesznek. Belső világításnál már csak a kp.zár, riasztó bekötése lehet, amit szétvágtál/mókolt. Ott kell a vezetékszíneket elrendezni, ha meglesz a doboz. Légzsák visszajelző az Tech2 vagy Op-com-os történet lesz, törölni kell a hibát. Ha a vezérlés jelen van, akkor jól áll a főtengely és a vez.tengely is, mivel párosával járnak a dugattyúk.
  38. 1 point
    Hidd el, az 5X alkalom után már rohadt gyorsan fog menni. Most amikor kicseréltem a tőkéket, ha nem ejtettem be a kupakot volt olyan himba amit 3 másodperc alatt tettem vissza. Majd belejössz. De tényleg van úgy hogy eggyel szívok negyed órát.
  39. 1 point
    Himbát törölgesd meg, hogy ne csússzon, motort forgasd kicsit odébb, aztán egyszer csak sikerülni fog. Nem azért, mert most nem jó helyen van, csak lehet úgy szereti. Annál több melód van benne, minthogy 1 perc alatt vége legyen...
  40. 1 point
    Az gáz, mármint az eltérő injektorok. Akárhogyan is egységesíteni kellene őket. Most nem szedem szét az injektorhidat, de egyformának kellene lenniük méretre. Az se hídba belement az x18xe1 és a v6 injektora is. Ha máshogy nem, gumigyűrű cserével és nem szárazon kell összerakni, ide jó pl. a vazelin. Biztos fel lehet tenni az xe hidat is ha elfér (oda kell próbálni), ott mintha menetes lenne a benzincső csatlakozása, de az most is változott, azt is hozzá kell tenni. Volt Zotyának olyan képe is, ahol még csak simán lenyomta: https://www.opelforum.hu/topic/14-motor/?do=findComment&comment=1086895
  41. 1 point
    Zsanérnál ugyanígy van nekem is. Sárvédőnél annyit csináltam, hogy a kis lemezt kivettem, és a gömbfejet önzátó anyával rögzítettem, ez sokkal stabilabb.
  42. 1 point
    Na hát egyszer én is tudok jól tévedni.
  43. 1 point
    Jó kis tortúra ez, de valahogy így kell működnie!
  44. 1 point
    Pontosan ne tudom mi az oka hogy a relé 3 lábú ,a rajzon meg van egy 4. láb, talán a gyári vonóhorgos autónál másik relé van, vagy esetleg a riasztónak van a plusz láb ami ugye tudja villogtatni az indexeket. A H6 a vészvillogó kapcsolóban található pici izzó az indexek visszajelzője egy másik rajzon van ahol a műszeregység látszik: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0500.jpg ezen a H3. A bekeretezett számok és kódok a kábelek továbbhaladását jelzik hogy mihez kapcsolódik, sajna ennek a dekódolása már meghaladja az én ilyen ismereteimet.
  45. 1 point
    Egy korábbi hozzászólásban ez van: "Ha jól emlékszem, SE esetében a szívó és kipufogó egyaránt 6.12 mm-t emel, NZ esetében a szívó 5.61 talán a kipufogó 6.12. A nemcsak emelésben, hanem fázisban is eltérnek, ebből adódóan a bütyökprofil is más." HaPetya hozzászólásából idéztem. Nekem most úgy van hogy egyik oldalon van megfáradt csomagtér teló, az elég emelni, a másik felén kamuból van egy tök kuka, csak hogy ránézésre szimetrikus legyen.
  46. 1 point
    Itt a rajz: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0600.jpg Amin a S52 a vészvillogó kapcsolója, aS5.3 az irányjelző kapcsolója a K10 a relé. A H11-12-13-14- az indexlámpák elöl-hátul a H33-34 az oldalindex ha van. Próbálj valakitől kölcsönkérni egy vészvillogó kapcsolót, az is tud érdekes dolgokat produkálni.
  47. 1 point
    Készítette: Szöllősi Zoltán Az EGR szelep feladata, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátást. Ezt úgy éri el, hogy a motor megfelelő ciklusaiban visszaengedi a kipufogógázt a szívótorokba, így amellett, hogy megnöveli a beszívott levegő hőmérsékletét, a motor újra el fogja égetni az elégetlen szénhidrogéneket. Nem igaz, hogy a szelep csak néha működik, inkább azt mondom, néha nem. Mikor is? Amikor nem számít a környezetvédelem, mert károsítaná a motort... Hajrá ZÖLDEK :icon1: Szóval nem működteti, hideg motornál, és (hideg vagy meleg motornál egyaránt) padlógázon. A motorok illesztéséből adódóan mindig van egy kis olajfogyasztás, mely a kipufogócsövön távozik, illetve a fent leírtakból kiderül, hogy az EGR szelepen is keresztül halad. Sajnos itt lerakódik és a szelep beragadását vagy nem tökéletes tömítését okozza. Hogyan tudjuk ezt kimérni? Vagy levesszük a szelepet és megvizsgáljuk, vagy egy ODB vagy egyéb autós applikációval lecsekkoljuk a működését. Amennyiben ezt a két kupakot lepattintjuk, találunk alatta egy-egy érintkezőt. Ide 12VDC-t kapcsolunk, hallanunk (szelep leszerelése esetén, látnunk is) kell a szelep mozgását, vagy az oldalsó csatlakozó két szélső érintkezőjére. Mivel egyenáram, így polaritásfüggetlen. A jól működő szelepnek kb. 10mm kell mozdulni (ez később fontos lesz :icon1: ) Másik lehetőség a szoftveres ellenőrzés, esetleg szoftveresen is meg lehet mozgatni, pl.: TECH2. Én a Torque Pro app-al próbálkoztam, kell hozzá egy teló, bluetooth-os ELM egység. Kézifék kar alatti műanyag borítás kipattint, csatlakoztat, app elindít, az EGR V jelet kell megjeleníteni. Nekem 1,8 – 2,0 között mozgott, mondanom sem kell be volt állva keményen. Nah, akkor rendeltem egy újat, irány Szikra barátomhoz, leszereltük, csere, majd le is vakoljuk, nehogy az új tönkremenjen, hajrá ZÖLDEK. Szedjük szét. Mi van benne? Kiszerelve, le kell peremezni a felső részét. Nem nagy ügy. Álljunk is meg egy pillanatra. Honnan tudja a computer, hogy hol van a szelep aktuális pozíciója? Meglepő, de egy érzékelő van benne, onnan tudja, hogy ha kiadta neki a feszültséget és a tekercs elmozdította a szelepet,akkor az el is mozdult-e. Bezzeg az ablakmosó folyadék szintje nem számít..... Felső csatlakozó részt leveszed. Ott vigyorog bent a szelep szára. Jobb híján lefúrod a szárat. Itt a bűnös. Kokszos rendesen... A sárga csíknál kellene neki tömíteni. A külső rész és a tekercs eltávolítása után ezt fogod látni: A 3 csavart kikapod. Ebben kis perselyben mozog a szelep. Az alsó részből pedig kiütöd a kör alakú betétet. Így darabokban van minden :D De miért is csináljuk ezt? Új ház, Régi (kibelezett) ház Egyébként, 13mm vastag, tehát mozoghat benne a szelep, ahogy jólesik neki, nem ér bele semmibe, le lehet az alsó résznél teljesen vakolni. Hát ezért...Nem kell megvenni a levakolásra szolgáló lemezt. Félrefordítva visszaszerelni a szelepet... Mert szerintem ez esztétikusabb megoldás Mivel ezt így jól kitaláltuk, jöhet az M-zárolt Marbi... Jöhet egy kis esztétika... Amíg szárad a matt fekete...Jöhet az M-zárolt Marbi... Tömítés... Vissza a helyére. Kicsit, a motorkiemelő lemez felső részét el kell hajtani, mert lehet, hogy a megnövekedett magasság miatt útban lesz. Nekem jobban tetszik, mint az elfordítós változat. Javaslom, hogy cseréd ki újra a teljes szelepet, mert ha lezárod, de a szelep nem működik, akkor visszadumálhat a ECU-nak és az meg szabályozgatna, de nem sok sikerrel. Erre egyszer kell áldozni. Zöldkártyán nem fog megbukni a verda. Nem rossz megoldás az EGR cheater, viszont a KPM-esek nem vigyorognak majd úgy mint Te. Amennyiben megvan a csere, akkusaru le, 10-15 perc malmozás vagy M-zárolt Marbi. Nekem ugyan nem oldotta meg a rángatást, mert benzinoldal okozta, valami szutykot tankolhattam... Miután kipróbálod, a Torque Pro-n ezt kell látnod gázadásokra. Nekem 1,1 és 2,8 Volt között mozog, lepadlózva visszamegy 1,1-re. Köszönet az alkatrészek beszerzéséért Kiss Lacinak. Extra köszönet a műszaki támogatásért és a műhelytechnikáért Szikra Lászlónak ! A virslis lángosért pedig Szikránét illeti dicséret ! astra_g_javitasok_EGR.pdf
  48. 1 point
    3.2 Váltó rudazat beállítás Amennyiben kapcsolási, váltási nehézségeket tapasztalunk, egyes sebességek nem, vagy nehezen kapcsolhatók, érdemes elvégezni a váltórudazat-beállítást, amely a következő módon történik: Itt található a pozicionáló két furat. Ezeket kell összehozni 5-ös fúrószárral, vagy mint én, egy 5-ös csavarral. Ezután, de inkább előtte (mert akkor még egyenesen áll) fellazítod a bekarikázott csavart, (az X-re még visszatérek) egy 13-as dupla hosszabítós crovával, vagy ha van akna, akkor lentről. Ezt a dugót kihúzod, és addig forgatod az X-elt tengelyt, amíg be nem tudsz dugni egy 5-ös fúróhegyet. Onnan tudod, hogy jó a bedugás "mélysége", hogy akkor már nem tudod elforgatni a tengelyt, ha jól csináltad. Egy kis viszonyítás: ennyire kell bemenni a fúrószárnak. Ha megvan, a csavart meghúzod a crovával, fúrószár ki, dugó be, a sebváltókarnál csavar ki, szoknya vissza, kinyomott kuplunggal minden fokozatot tudni kell kapcsolni. Próbakör. Öröm ét bódogtág! Amúgy itt a stift, amit cserélni szoktak, és amit x-eltem a csavar mellett az a fekete műanyag összekötő, amit még lehet cserélni, ha a stiftcsere nem vált be. Állítólag van fémből is. A stiftet 650ft-ért láttam, (van akinek kettő kell) ezt a fekete biszbaszt 2-3 ezer körül. (Az árak 2009 februári adatok) Alkatrész cikkszámok: - csapszeg: 07 58 915 - A váltórúdon van egy gumigyűrű, aminek a kopása a váltókar lötyögését okozza, annak a cikkszáma: 07 38 789 Szerző: zotya975
  49. 0 points
    Összetörtem óttókámat! Lengőkar, kormányösszekötő, zárhíd, sárvédő, géptető, lámpa stb kuka. Úton van a tréler!
  50. 0 points
    Sétálj be a márka szervizbe ha nem bízol a kis boltokba! 5w30 a gyárija. 1700ft környékén szokták adni literjét attól függően milyen kedvük van! Én mindig ott veszem a gyári gm olajat. De a bárdiba és unixba is adnak neked gm olajat. Felejtsd el a "neten olcsóbb" hozzá állást!


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.