Jump to content
OPEL FÓRUM

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/06/2020 in all areas

  1. 2 points
    Hát igen, rettentően hanyag az alkatrészgyártók cikkszám adatbázisa, mi napi szinten szívunk ezzel a Mentőszolgálatnál ha egy Merci mentőhöz kell alkatrész. Az a tapasztalat hogy ráadásul minél többször váltod a cikkszámot, annál inkább semmi köze nem lesz ahoz amit kerestél, szóval nekünk az vált be hogy kizárólag gyári (nálunk Mercedes, esetedben Opel) alkatrészkatalógusból kinézett cikkszámot szabad beírni a gyártó (INA, SKF, Febi, stb..) oldalára, ha van egyezés akkor jó, de egy Febi oldaláról lelesett cikkszám az INA katalógusba írva teljesen rossz felé vihet.
  2. 1 point
    Hát tudtommal immo hibánál villogni kéne a lámpának. Akkor ez más lesz.
  3. 1 point
    Immo kikötés tudtommal csak a motorvezérlő átírásával működik. Amikor motorvezérlőt kerestem figyelni kellett a motorkódon kívül hogy immos vagy immo nélküli autóból veszem ki.
  4. 1 point
    A vajszínű kocka a "fényszóró égve maradt" figyelmeztető zümmögő ( vagy sípoló évjárattól függően). Ezért van a lámpa és a harang szimbólum a fedélen. A kapcsolási rajz szerint az F 24-es bizti felel a belső világításért, de még több másért is, ezért nem biztos hogy járható út, ha ezt húzod ki, legalábbis akkor nem, ha közben mennél is az autóval. Ha jól látom az X6-os csatin átmegy a tápja, ami ugye a vezetőoldali lábtér-küszöb burkolat alatt van, esetleg oda tudsz tenni egy kapcsolót, ami csak a belső világítás áramellátását szakítja meg. Ugye erről a csatiról van szó: http:// Azt a szürke-fekete kombinációt nézd, végülis két csatlakozó egymás mellett. Egy fekete 1.5-ös kábel megy itt, ( több is megy nem csak ez) ez felel az első-hátsó utastér világításért és a hátsó oldalsó kapaszkodós világításokért. Mivel a lámpáknál állandó táp van és a testet kapcsolód, mondjuk nem olyan egyszerű megtalálni a kérdéses kábelt, mert ugye mindíg van benne áram nem csak akkor ha ég a lámpa. Úgy tudod " szűkíteni " a szóbajöhető kábelek körét, hogy ha kiveszed az F24-et akkor ezen a fekete 1.5-ös kábelen biztosan nem folyik áram. Ha megvan vagy megvannak a kábelek, akkor széthúzod a csatlakozót, és a lámpánál található fekete szálat felhasználva megnézed melyik az a szál, multiméterrel csipogtatva vagy keresőlámpával.
  5. 1 point
    Fekte cipőpaszta? Fekete alkoholos filc?
  6. 1 point
    Ha MEK-mar meg valamit annak úgy vége van. 10 ezer körül van bontott műszerfal, rohadt nagy munka, de szerintem ez az egyetlen megoldás. https://www.vatera.hu/opel-astra-g-muszerfal-2901975392.html Nálunk is van a cégnél ilyen anyag, ecsetet mosni, festéket lemarni is szoktam vele.
  7. 1 point
    Szerintem benzin-higító-féktisztító az jó hármas. Miután befújtad próbáld olyan pozícióban helyezni hogy a mozgató motor legyen felül. Én mondjuk zsíroldóval és vízzel mostan EGR-t. http:// Igazából szerintem meg is lehetne járatni kiszerelt állapotban is. Az alapjárati motorhoz elektronika kell, de ehhez ha jól tudom nem, elég a 12Volt. A csatornákhoz meg fogsz egy vékonyabb ecsetet fúrógépbe, megpörgeted és azzal pucolod.
  8. 1 point
  9. 1 point
    Jó helyen is kapisgálsz akár.. Hall jeladó is okozhat ilyet.. Ha pl most hallt meg a hall jeladó, akkor lehet rosszkor adott gyújtás jelet ami miatt nyitott kipufogószelepkor robbantott ezért is hallhattad a durranást. Engem 1 évig szivatott ez a kis sz@r.. Indítózáskor olyan volt mintha kapna egy pofont az önindító és visszafele akarna elindulni az auto. Nem tudom máshogy leírni mintha vizütést kapna a dugattyú.. Meg olyan is volt leállítottam nem indult el fél órát. Utána pöcc röff.. Ha ment sosem állt le amúgy.. És egyszer kicseréltem a hall jeladót és minden hiba megszűnt.. Ha rossz se szikra se benzin.. De ha úgy szarik be előfordulhat, hogy ad jelet csak nem jókor.. Ezért durrog..
  10. 1 point
  11. 1 point
    A 116 lóerőset csak 3 hónapig gyártották (2000 márciusától ugyanaz év júniusáig), szóval nem sok van belőle. Én eddig csak kettőt láttam élőben pedig már több mint 10 éve Bertonezok.
  12. 1 point
    Még bírja. Nem én vagyok az első aki motortakarót fóliáztatott, úgyhogy gondolom a fóliagyártók fel vannak készülve erre a fajta kihívásrs is. Előtte fényezve volt 10 évig, minden különösebb előkészítés és hőálló festék nélkül, az is bírta.
  13. 1 point
    Ennyi pénzből valóban az 1.8 a legésszerűbb választás. Típushibája nem igazán van, annyit érdemes megjegyezni hogy 2001-ig X18XE1 volt a motorkód és 116 lóerős az 1.8-as, utána Z18XE a kód és 125 lóerős lett az autó. A főbb különbségek annyi hogy a korábbinak van EGR szelepe és bowdenes a gázpedálja, az újabbikban nincs EGR és elektromos gázpedálja van. Rozsdásodni nemigen szoktak, csak ahol korábban sérült volt az autó (kőfelverődés vagy törés miatt). A 2.2 kicsit drágább (a fenntartása is, pl. az láncos és drágább a vezérléscseréje is), és nyűgösebb (ismert típushibája a lánc szakadása az olajos láncfeszítő hibája miatt, ez a motor különösen érzékeny az olaj minőségére és időben történő cseréjére, meg a megfelelő olajszintre is), viszont csak ebből van automata. Turbót másfél millió alatt nem vennék, annyiért már lehet vállalhatót kapni, az ennél olcsóbbakra a hiányzó összeget kapásból rá lehet költeni.
  14. 1 point
    Egy rövid beszámoló, tapasztalat-megosztás a tetőkárpit-ragasztási projectemről - okulás végett sorstársaknak, akik utánam jönnek. Megyeszékhely, nagyváros. Ott kezdődött, hogy sehol sem találtam nekem tetsző, megfelelő tetőkárpit-anyagot, pedig bejártam vagy 8 méterárú boltot. Még a kb. 2-3 mm vastagságú filc tetszett volna legjobban, de abból meg nem volt min. 1,3 m széles. Márpedig ezt csíkokból összeragasztgatni, az nem az igazi. Végül találtam a neten egy Székesfehérvári boltot, onnan rendeltem. Egy kicsit drágább volt (kb. 6000, + posta), mintha filcet vettem volna, de ez konkrétan tényleg tetőkárpit-anyag, vékony (3 mm), szivacsos, 3 rétegű, szép a színe is. A ragasztóval is gondok voltak, azt is nehezen találtam. Először spray-ben gondolkodtam, de egyrészt nagyon nehéz abból hőállót (legalább 80 fokig) találni másrészt abból 2 flakon kellene (mit csinálok, ha a 3/4-énél elfogy az egy db?). És egy flakon ilyen ragasztó-spray kb. 5000 ft (nooormális?). Dobozos ragasztót sem nagyon találtam, a festékboltokban semmi, a Praktikerben volt Pattex Palmatex, az jónak tűnt, de aztán egy bőrboltban találtam olcsóbbat (csóró vagyok, azért járok Astrával, és nem Audi S8-al), valami "Tre Pin Super Extra Rapid"-ot. Érdekes módon, nincs ráírva a hőállósági mutatója, de akkor már annyira tele volt a tököm a projecttel, meg az eladó is mondta, hogy a kárpitosok is ezt viszik, hogy lecsaptam rá. Valami 3700 ft volt a 800 ml, az manapság kb. a legjobb vétel a piacon. Maga a ragasztás a gyakorlatban nem egészen úgy történt, mint ahogyan az a ragasztóipari nagykönyvben meg van írva. Hanem sokkal gyorsabban, kapkodósabban. Egyrészt ugye, spórolni is kellett a ragasztóval (a felület több mint 2 m2), el ne fogyjon menet közben - vagyis túl vastagon nem kenhettem -, másrészt - ez a lényeg -, bár csak kb 20 fokos hőmérsékleten csináltam, a ragasztó a neki előírt 20 perc száradási időt messze nem figyelembe véve, kb. 10 másodperc alatt megszáradt. Így az egész művelet inkább hasonlított valami idegbeteg kapkodásra, mint megfontolt kárpitosipari munkára. Egyszerre csak kb. 15 cm-es csíkokat tudtam bekenni (ecsettel kentem), az azonnal meg is száradt, és már kellett is rá hajtani, nyomni. Egyszerűen el kell felejteni ami a ragasztóra rá van írva, nem is értem, hogy akik ezeket gyártják, azok sosem használják a terméküket a gyakorlatban? Végül azért sikerült, muszáj volt neki, hülyén nézett volna ki félbehagyva, de maradtak rajta kis egyenetlenségek, ahol jobban hozzá tapadt ez a szivacsos anyag, ott nem volt annyira sima. De érdekes módon, ezen egyenetlenségek nagy része pár nap alatt kisimult. Most ha valaki ránézne, nem nagyon mondaná meg, hogy nem gyári a mű. És ez jó (látá, hogy jó). Ja még egy tanács. A ragasztás idegbeteg kapkodási művelete közben nehéz elkerülni, hogy ne kerüljön a felületre egy kis ragasztó. Nekem is került, és ettől kissé be is szartam, hogy oda az esztétikai minőség. Szerencsére ezeket szintetikus hígítóval (óvatosan adagolva, ecsettel) nyom nélkül ki lehetett szedni. Szóval, végül teljes siker. Persze a puding próbája végül is az evés lesz, vagyis a nyári 40 fokos melegben felfűtött tető. Meglátjuk... Összességében, azt mondhatom, hogy érdemes magánügyileg nekiállni. Fejleszti a kézügyességet, közben sokat okosodik az ember, és talán még az orrot is "tisztíccsa".
  15. 1 point
    Én a helyedben a pótkulcsot másoltatnám. Mikor én az autót vettem, elballagtam az egyetlen, lógó szárú satnya immós kulccsommal a kulcsos emberhez, kértem egy ugyanolyat, kb 13000Ft volt 2017 őszén. Nem kért semmilyen kódot, ő olvasta ki és klónozta, majd felprogramozta az új szűz chipet.
  16. 1 point
    Az immobilizer hibáját jelzi így az autó h a chek lámpa villog.
  17. 1 point
    Igen.Ha van másik kulcsod megpróbálhatod azzal is indítani.
  18. 1 point
    Mivel a parkolóban hagytam így olnap munka után megpróbálom megnézni.Ezzel a leírással? http://opelhelp.clan.su/blog/opel_astra_f_hibakod_lista/2017-06-18-21
  19. 1 point
    Na, végül úgy néz ki, hogy fél óra több, mint elég volt a bemelegedéshez. A váltóház hőmérséklete 60 fok, a differenciálé 50 fok lett (lézeres hőmérővel mérve). De mivel sokat szenvedtem a teknő leszedésével, ezért még ebből is hűlt mire kinyitottam, és így is simán híg volt még amikor kifolyt. Annyira, hogy konkrétan 5 perc után már gyakorlatilag csak a fogaskerékről csepegett percenként egy-kettőt, egy fél óra múlva meg gyakorlatilag teljesen megállt mindent mozgás még a váltóház falán is. A teknő nagyon nem akart lejönni, hiába lazítottam ki minden csavart, feszegettem tömítésvakaróval, de még gumikalapáccsal is ütögettem, de semmi. Aztán végül kb. 20 perc után meguntam, elővettem egy hagyományos kalapácsot, ráhúztam párat, és akkor mindjárt megindult a folyás a csavarlyukakon át, meg sikerült teljesen le is választani a teknőt. Amin egyébként szintén a GM felirattal lefelé volt fent a tömítés. Szóval akkor már ezt is tudjuk. A folyadék egyébként nem volt mattfekete, mint mondjuk a dízelek használt olaja, de csak nyomokban lehetett látni benne a váltóolaj rózsás színét, és leginkább csak egy nagyon sötét barna lötty volt az egész. Szabad szemmel látható fémszemcsék nem voltak a folyadékban, de a teknő aljában és a váltóház falán is ilyen fekete, csak dögröléssel eltávolítható lerakódás volt, ami gondolom a rendkívül finom, porszerű és porfinomságú kopadék a fogaskerekekről. Ami mondjuk annak tükrében, hogy az autó már erősen 300.000 km felé tart és túl van a másfél évtizedes koron is, nem túl meglepő. A tömítés egyébként nagyrészt jól lejött, de pár helyen annyira rá volt gyógyulva a teknőre, illetve a házra, hogy kaparással is csak rendkívül nehezen jött le. Érdekes, hogy ezek között volt olyan hely ami csavar mellett volt, de volt olyan is, ami félúton a csavarok között. És a darabkák között éppen úgy volt olyan, ami ház peremén maradt, mint ami a teknőn. El nem tudom képzelni, hogy ezeken a fél-egy centis helyeken miért gyógyult ennyire rá, illetve miért pont ezeken a helyeken gyógyult rá ennyire a tömítés a fémre, és azt sem, hogy mitől függött, hogy melyik felére ragadtak az érintkező felületeknek. Mindegy. Most visszaraktam a teknőt. Lehúztam az előírt nyomatékra a csavarokat. Gyógyul a tömítés. Este majd betöltöm az olajat. Remélem ennyi munka után nem kezd el majd szivárogni, mert akkor mérges leszek. Kösz a segítséget.
  20. 1 point
    Szerintem az, pont a féltengely mögött van: http:// Nem hiszem hogy gond lenne, van aki addig tölti amig ki nem csordul a szintellenőrzőnél, és nem alatta van. Szerintem még csak ki sem fogja fent nyomni.
  21. 1 point
    Megnézem neked, még megvan a flakon.
  22. 1 point
    Chiptuning.hu katalógus Opel chiptuning értékekkel, gyári teljesítmény és forgatónyomaték adatokkal. https://chiptuning.hu/chiptuning/opel/ Z14XEP https://chiptuning.hu/chiptuning/opel/astra-h-2004-2009/1-4-16v-90le/
  23. 1 point
    Szia. Hát a szűrőn lévő két fehér csatlakozó patentnek be kell akadnia a csövön lévő csatlakozó fejbe.Ha ez sikeres akkor nem folyik.De mivel neked összevan gányolva ez a fekete csatlakozó én ugy biztosítanám be hogy a csatlakozót kötöző dróttal ráspanolnám a szűrőházra mindkét oldalit.Biztosan nem fogja lelökni menetközben.Ideiglenesen más megoldás nincs .
  24. 1 point
    Én tavaly, mikor cseréltem például Mannol 75W90 váltóolajat öntöttem az F13-ba. Az volt elérhető akkor ott. Nem hisztizik, hogy valami nem tetszik neki.
  25. 1 point
    Amennyiben úgyis szét van szedve a motor,viszonylag könnyű ellenőrizni az okoskerekeket.Leszerelt vezérműszíj esetén kézzel meg kell próbálni mozgatni az okoskereket.Abban az esetben,ha kotyog cserélni kell,viszont ha stabilan áll,akkor rendben van.
  26. 1 point
    Nem sokban egyezik meg a fórumozók véleménye de szerintem abban igen hogy a váltóba a piros GM olaj való. http://www.olajsziget.hu/webshop/details/731/101285/nagyker-kenoanyaglista/opel-gm/opel-gm-valtoolaj-75w-85-1l.html
  27. 1 point
    Szerintem nincs róla sablon, max ha van valakinek pont ilyen meg tudja mérni hogy hol vannak a lyukak. Csinálsz egy papírsablon a lyukakkal, elhelyezed, átfúrod, lekezeled a fúrást.
  28. 1 point
    Szia . Alapjáratban nem kéne hogy beleszóljon (fojtószelep alap állásától függ mert ufó szelep alapjáraton teljesen nyitva van) , de gyorsításkor plusz levegő miatt el fog szegényedni a keverék. Link: Mert a ported vákuum furatánál nagy szívás van gyorsításnál. Én is már rendbe raktam a rendszert:) Íme a vákuumok alakulása fojtószelep nyitásának megfelelően. C14NZ-X14NZ központi injektoros motornál a három fajta vákuumhoz csatlakozások és rendeltetésük: Venturi: Ide csatlakozik a szelepfedél vastag kartergáz csöve és itt található a meleg levegő vezérlő bimetálos termosztátja (a injektor házfedélben). Még a beépített benzin nyomás szabályzó szelep rugós oldala is ide csatlakozik (vákuum benzin nyomás korrekció) ezért a furat tisztaságára ügyelni kell. Ported: Ide csak a csatlakozik a benzingőz beeresztés 1,6mm furaton keresztül. Az aktívszenes szűrő avagy benzingőz tároló! és az vezérelt ufó szelepen át. (lásd linkelt hozzászólást). Manifold:Ide csatlakozik a legtöbb minden és itt szívhat fals levegőt a rendszer ha valami rossz. Fékrásegítő a visszacsapó szelepen keresztül . Az ufó szelep vezérlése, hogy csak alapjáraton (a túlnyomást) és gyorsításkor (ilyenkor szívja) engedje be a benzingőzt a Ported vákuumnál. A belső-külső fűtés levegő vezérlő. A bimetálos termosztát vezérlése és a munka szelepének működése. A szelepfedél karter gáz cső (a vékony) egy 1,7mm furaton keresztül. És végül a MAP szenzor is ide csatlakozik.
  29. 1 point
    Kb 5-6 éve csinálta meg nekem egy kárpitos a kombi tetőkárpitomat, szivacsos szövettel, amit én vettem hozzá! Egy tizes munkadíjat kért, a ragasztót ő szerezte hozzá, ami dobozos pálmatex volt! Azt mondta kb másfél dobozzal ment el rá! Kétszer elázott azóta, mert a tetőlemez illesztésnél beáztam! A kocsi télen nyáron kint áll, csillag garázsban, de a kárpitnak semmi baja azóta sem! 2 éve rászántam magam, megcsináltam párom sedanját, szintén pálmataxel,1 800ml doboz elég volt hozzá! Kb 15 volt a szövet meg a ragasztó! Szintén csillag garázsban a kocsi és hibátlan a kárpit!
  30. 1 point
    Köszi, igy már menni fog...
  31. 1 point
    ok rendben megpróbálom. Köszi a segitséget.
  32. 1 point
    Üdv. A kopogásszenzorral nem sok gond szokott lenni, de előfordul hogy lelazul a blokkról, vagy korrodálódik a felfekvési felületet, és rosszul "hall" ( ugye ez akusztikus érzékelő) . Mivel nem kerül pénzbe érdemes megnézni, esetleg kitekerni a rögzítő csavarját, ellenőrizni alatta a blokkot majd visszahúzni. A motor hátsó részén van az önindítótól jobbra ( menetirány szerint) két fagydugó között. A twinport szívósornál jellemzően a műanyag rudazat sérül és zörög, ez eléggé jellegzetes és könnyen felismerhető jelenség. Ha nincs ez a zörgés, akkor rendben működik.
  33. 1 point
    Én ugyan nem jártam sikerrel kétszer sem, de szerintem nem a ragasztóval volt baj hanem a kárpitanyaggal, mert én műbőrt használtam, az a melegben zsugorodott és elvált a hordozótól. Első alkalommal pálmatexet használtam, aztán meg direkt kárpitragasztót mindegyik esetben 8-10 ezer körül volt a két doboz-flakon ami elég volt a caravan ( kombi) ragasztásához. Szóval sajna nem olcsó. http:// http:// A pálmatexel tovább bírta olyan 3-4 évig tök jó volt aztán elkezdett leválni a flakonos ragasztó már az első nyáron lógott. Nekem ingyen volt a műbőr, ezért kísérleteztem vele. Mivel kb 20 ezer forint után ( plusz kétszeri kiszerelés, munka) sem volt jó, gyanítom jobban jártam volna ha elviszem kárpitoshoz.
  34. 1 point
    Nem egyszerű, én pl a hosszbordásfeszítő görgőjét szeretném keresni. (Mindig le szoktam ellenőrizni, hogy a kiszemelt gyártó katalógusában szerepel-e a keresett alkatrész.) Gyári cikkszám alapján egyedül Febi/Swag van, de a Cromax hoz SKF-et és INA-t is. Ha megnézem a Febi katalógusában, hogy mi még a más gyártóhoz tartozó cikkszáma, akkor egy Mercedes-Benz szám alapján kihozza az INA honlapja is, a méretben, formában egyező görgőt. Ugyanerre az MB számra az SKF katalógusa egy generátor görgőre mutat
  35. 1 point
    időközben megvalósítottam a régi álmomat, miszerint Volvo lökhárító-toldatot teszek a Calibrára. Sok éve már láttam fényképen, akkor nagyon bejött, de nem mertem lépni, azt vártam hogy valaki megcsinálja és akkor megnézhetem élőben is. Mivel senki nem csinált ilyet, gondoltam olyan sokat talán nem veszíthetek, úgyhogy beszereztem két ilyen műanyagot és felraktam a hátsó lökhárító aljára a kerék mögé. Egy az egyben nem megy fel, a gyári Volvo rögzítőfüleket le kell vágni róla és 1db csavarral (a kerékjárat felől), illetve szélvédőragasztóval könnyedén fel lehet tenni, egészen jól illeszkedik. Élőben is tetszik, jól áll az autónak, aki nem ismeri a Calibrát, sztem nem mondja meg hogy nem gyári:


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.