Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2018-06-16 in all areas

  1. 2 points
    Még egyszer, bárki bármit is ír, vagy bármire hivatkozik: BEHR 1 izzó, középső tekerőgomb kivehető, alatt lehet cserélni az izzót. Nem kell kibontani. Delphi 2 izzó, nem vehető le a tekerőgomb, csak középkonzol lebontása után lehet a 2 izzót hátulról cserélni!
  2. 1 point
    A gyári 17-es 225-ös kerekek vannak rajta, ugyanez télen is lemezfelnivel. Persze lehetne tenni rá 20-ast is, de az bőven a komfortérzet rovására menne. A fogyasztása most 6.4-re jött ki rátankolással, BC szerint persze csak 5,6 volt (vagy a marketingesek programozták, vagy elszúrtak valamit ). Ez 980 km. most zömében most autópálya volt kisebb dugókkal, klímával, 2 személlyel, 130-as utazósebességgel. A súly ellenére is jó a fogyasztása, az akkori kombik közül ennek volt az egyik legjobb légellenállási alaktényezője. Mondjuk a 163 lóerő ehhez a bódéhoz alap, városban nem lehet vele annyira vagánykodni, de igazából az autópálya az, ami bejön neki, ott érzi elemében magát. Amúgy meg igen, méretre egy tank, cserélni kellett garázsajtót is, mert nem fért be a garázsba, a Tesco parkolóban meg kilóg az eleje az útra, ha teljesen betolatok.
  3. 1 point
    A klíma ugye be van kötve az ECU-hoz is hogy megemelje a fordulatot ha kell, de hogy pontosan melyik szálon azt nem tudom kibogarászni a rajzból.
  4. 1 point
    Szia! Nekem gyárilag szerelt klímám van és a használata nélkül nekem is úgy működik a hűtés, ahogy írtad. Kb. 99 foknál bekapcsol a ventilátor, majd kb. 95 foknál kikapcsol. Klímázás közben nálam még nem ment fel a motor hőmérséklete 100 fok-hoz, hogy plusz hűtés kelljen. A fordulat pedig a klíma bekapcsolásakor nálam megemelkedik, hogy a nálad írt jelenség hogyan orvosolható, sajnos nem tudom, de majd egy hozzáértő fórumtárs megadja a választ!
  5. 1 point
    Jol gondolod A jobban megy szubjektiv dolog, par het utan ugyis elmulna az erzes, es ket, alapvetoen azonos auto kozott nem is lehet akkora kulonbseg. A tiz vagy otvenezer is mindegy, foleg, ha csak evi tizet mesz vele, mert husz evesen lesz benne ketszazezer. Ennyit meg egy benzines motornak is ki kell birni. Ha a serules nem erintette az alvazat, es szakszeruen volt javitva, akkor hasznalati szempontbol nem problema, de csak azert cserelni, mert jo aron van, nem erdemes. Ha az izgatna, hogy ujabb modell, uj kihivas, maskepp romlik el, stb., az persze mas, de ilyesmi hianyaban folosleges autoban penzt tartani, mert csak a potencialis veszteseget noveled, ha osszetorik, ellopjak, akarmi.
  6. 1 point
  7. 1 point
    Köszönöm szépen a felajánlást, nagyra értékelem, de már maradnak a depo-k Nem használom túl sokat a kocsit, este meg még annyit sem. Ahol lakom ott elég a bicikli is (ráadásul egészségesebb is)! Csak a műszaki miatt cseréltem.
  8. 1 point
    Azért a szélvédő cseréhez manapság már nem kéne különleges hozzáértés... Én sok éve cseréltettem, de még csak nem is néztem különösebben utána hogy hová viszem, szerintem ez annyira nem bonyolult művelet. Ismerek olyat aki otthon, magának csinálta (többet is), de ha téged aggaszt hogy esetleg nem lesz jó, akkor olyan céghez vidd akiknél ez rutinmunka, mert ez a szakterületük, pl. Carglass. Egyébként meg ha csak nem feltétlenül szükséges, ne ragaszkodj a gyors kötésű ragasztóhoz, illetve tedd el a számlát, és ha mégis gond lenne, akkor gariban megcsinálják még egyszer. Egyébként meg a karcos szélvédő leginkább éjszakai vezetésnél zavaró, amikor a szembejövő autók fényszórójának fénye úgy törik meg rajta, hogy gyakorlatilag semmit sem látsz... szóval oké hogy most még átlátszó, de próbálj meg vele éjjel menni, és másnap reggel azonnal a szélvédősnél fogsz kezdeni.
  9. 1 point
    Kevésbé érzem át a problémát, de amúgy az egyik megoldás (ahová a MOTE tagoknak még valami kedvezménye is van talán) : http://csergowebshop.hu/ . Eddig még nem nagyon volt olyan gyári alkatrész, amit ott ne találtam volna meg, beleértve a más boltokban egyáltalán nem kapható alkatrészeket (csak mindenképp a cikkszám keresőbe kell írni pl. az ecat -os típusszámokat, a szabadszavasnál nem fog semmit találni). Persze meg is van az áruk rendesen, de ez már csak ilyen. Itt egy 10 -es csomag a keresett izzóból: http://csergowebshop.hu/alkatresz?csn=2098017&cat= Vettem 8000Ft -ért egy komplett javított vauxhallosat. Nem tökéletes, de messze jobb mint a jelenlegi illetve mint a kínai borzalmak (aminek azért elég jelentős hatása van a légzsák nyitására is és nem szeretném pár ezer Ft -ért az életemet kockáztatni, ha esetleg az adott szituációban a légzsák megmenthetné...) és ez elméletileg már nem is nagyon kéne, hogy kiszakadjon mint az eredeti. A fene tudja, hogy jó üzlet volt-e, legalább úgy tudom kicserélni, hogy nem kell magára a javításra várnom. De egyelőre még a gyári rojtosra szakadt van benne.
  10. 1 point
    Most ennek azért fussunk neki még egyszer.... Tehát tényleg az a probléma egy műszerfal/fűtéskapcsoló izzónál, hogy 1,3W helyett 1,2W illetve hogy nem GM csomagolású?
  11. 1 point
    Ide sehová, az opelfórum nem nézi jó szemmel jogvédett tartalmak ( például javítási kézikönyv pdf-je) megosztását. Nem törvényszerű hogy fűtésről beszélünk, lehet inkább hűtésről, mert ugye ott van egy alu tömb felfogatva a hengerfejre, amiben vannak vízjáratok, és nem melegszik kábé 100 fok fölé. Ha erre olyan szívócsonkot tennél amiben nem kering hűtőfolyadék, valószinűleg melegebb lenne, ami megint nem jó a keveréknek. A jeladót már méricskélted a táblázat alapján?
  12. 1 point
    A szívócsövet mindig fűti a hűtőfolyadék. Függetlenül, hogy az utasteret fűtöd vagy sem. Máshol lesz a probléma a dadogásra, nem gondolnám, hogy hűtéssel kapcsolatos.
  13. 1 point
    Nem kell külön kapcsoló az átváltáshoz. Lehet kapni beépített kapcsolós 3,5mm-es JACK aljzatot, azt kell beépíteni. Ha bedugod az MP3 lejátszó dugóját, automatikusan átkapcsol a 3-as (Telefon) bemenetre, a kijelzőn pedig megjelenik a "MESSAGE" felirat. DELCO-sok figyelem, vonalbemenet megoldva!!!! A DELCO CDR500-nál meg ide kell kötni a kondikat (piros-jobb, kék-bal, a többi meg mint a VDO-nál):
  14. 1 point
    11.8 A gyári rádió (CAR300) kiszerelésének művelete, kódjának bevitele A gyári rádió (CAR300) kiszerelésének művelete Kitekerjük a négy darab imbuszfejű hernyócsavart, majd a rádióhoz kapott kettő darab kiszedőpálcákat behelyezzük a lyukakba kattanásig, utána oldalra feszítve húzzuk meg és emeljük ki a rádiót. Amennyiben a rádió régen volt kiszedve, esetleg még egyszer sem, akkor elképzelhető, hogy nehezen jön ki. A rádiót kivétel előtt ajánlatos tenyérrel enyhén megütögetni befelé, hogy az esetleg beragadt fülek kicsit megmozduljanak. Három lehetséges megoldás van a szoruló magnó kiszedésére: 1, a rádió feletti kijelzőt kiszedjük és rövid nyelű csavarhúzóval, vagy egyéb erős anyagú szerszámmal erőt fejtünk ki a rádió és a beépítőkeret közé. 2, leszereljük a kesztyűtartót, onnan hosszabb nyelű csavarhúzóval is odaférhetünk és a hosszabb nyél előnye a nagyobb erőkifejthetőség. 3, elölről óvatosan aláfeszítünk a rádiónak, vastag laposfejű csavarhúzóval, mégpedig úgy, hogy a csavarhúzóval nagyon óvatosan megfeszítjük, és a kiszedőt húzzuk magunk felé. Amint éreztük hogy mozdult, akkor a másik szélén hajtjuk végre ugyanezt a műveletet, és addig ismételjük, amíg ki nem jön a rádió. Mielőtt a másik szélét akarjuk feszíteni ügyeljünk rá, hogy ne csússzon vissza az előzőekben kintebb csúsztatott széle. Erre jó módszer, hogy a kazettanyíláson benyúlva tartjuk a pozícióját. Visszaszerelésnél csak vissza kell csúsztatni amíg nem kattan, majd beírhatjuk a rádió kódját. Amennyiben nincsen/nem kaptunk kiszedőkampókat a rádióhoz, a következőképpen járjunk el (by Tiu): Kivevő szerszám: 3mm-es köracélból készíthető, célszerű először meghajlítani és a végét utána méretre vágni, így nagyobb az esély rá, hogy egyforma hosszú lesz. Ezután kicsit széthajlítva a végek kalapáccsal ellapíthatóak, majd köszörűvel, háromszögű reszelővel a vég formája kialakítható. 1.kép A vég kialakításánál fő szempont, hogy használatkor a rádió elejétől 30mm-re levő kis kihajlított részbe biztonsággal beakadjon. 2.kép (ez csak egy lehetőség, profiknak szabadon választott) A rádiót a keretben, mindkét oldalon két fül tartja 3.kép, a szerszámot a fülek között levő kis kihajlított részig kell bedugni 4.kép, majd a rádió közepétől kifelé feszíteni, hogy a két fül kiakadjon a keretből 5.kép. A szétfeszítéssel együtt a rádió kihúzható 6.kép. A gyári rádió (CAR300) kódjának bevitele. Vegyük le a gyújtást, ha esetleg bekapcsolva maradt a rádió (facelift-es gyártmányoknál már a kulcsot kell kiszedni a lekapcsoláshoz, nem elég a gyújtás levétele), kapcsoljuk ki. Nyomjuk az "AS" gombot, majd a másik kezünkkel kapcsoljuk be a rádiót a hangerőszabályzóval. Közben az "AS" gombot ne engedjük el, nyomjuk addig amíg csippanó hangot nem hallunk a hangszórókon, ezután jelenik meg négy vonal a kijelzőn. A kód számait az 1-es, 2-es, 3-as és 4-es gombok nyomogatásával vihetjük be a készülékbe. Addig kell nyomogatni, amíg a megfelelő szám meg nem jelenik az adott helyi értéken. Amint beírtuk a helyes kódot, ellenőrizzük át még egyszer. Ha helyesnek véljük a kódot, az "AS" gomb megnyomásával érvényesíthetjük a kódunkat. Addig nyomjuk, amíg nem csippannak a hangszórók. Hibás kód esetén a rádió letilt pár percig. Akárhányszor rossz kódot ütöttünk be, úgy hosszabbodik az idő, míg beírhatjuk a kódot ismét. Összesen 10 lehetőségünk van a kód megadására, ha egyszer sem sikerül, az eszköz teljesen letiltja magát. Aki esetleg szétszedi a rádiót, azoknak leírok pár tanácsot, mint karbantartás. Először is, akinek olyan hibája van (mint például nekem volt), hogy hidegben berakott egy kazettát/adaptert és ugrált az eszköz a rádió és kazetta üzemmód között, akkor a kazettás rész végén egy érzékelő lett kontakt hibás, amit egy csúszó mechanika kapcsol, mikor beindul a kazettás rész. Ki kell pattintani óvatosan, majd egy leheletnyi kontakt spray-t adni neki és visszapattintani a helyére. Ha kell a mechanikát mozgatva megnézhetjük, hogy a helyén van-e, koppanásig nyomva egy kis fém pöcöknek meg kell mozdítania. Érzékelő. A másik lehetséges probléma, hogy a kazettát nehezen adja ki, ne adj isten ki sem dobja. Akkor ezt a rugót cserélni kell a mechanika tetején. Új autórádió beszerelése a gyári helyett A CAR300 autórádió lábkiosztása nem egyezik meg teljesen a szabvánnyal. Egyik ilyen probléma a memória tápvezeték és az üzemi tápvezeték felcserélése. Az alsó 8 érintkezőhelyes csatlakozóban találunk 6 érintkezést. Itt található az üzemi- és memóriatáp. A piros és fekete vezetéket fel kell cserélni, így elkerüljük azt a problémát, hogy állandóan feszültség alatt van a rádió és elfelejti a beállításainkat. Ehhez a művelethez ki kell venni a beépítőkeretet, ahol könnyedén felcserélhetjük a két vezetéket. Szerző: dayKilleR, Képek: Tiu, dayKilleR Külön köszönet Tiu-nak a felajánlásért még ha nem is kérdeztem meg Tőle, de remélem nem haragszik. :huh:
  15. 1 point
    hy all Csabának hívnak ,Nagykanizsán élek a szakmámat tekintve :autószerelő de egy nyilászáró cégnél vagyok művezető inmár 13-éve,az volt régi gépek:golf, fiat bravo, fiat stilo dynamic felszereltségü de el kellett adnom mert egy rakás sz.....r volt az összes elektronika gajra ment benne, meg kész voltam a fedélzetitől hogy mindért sipolt és 6 éves volt az auto!hogy idöben eladtam és akkor vettem egy astra g caravant, mert a kétgyerekkel igy jobban elférünk benne,igaz 10 éves de megbizhato embertöl vettem eddig nem csalodtam az autoban, csak az elektromos fütésfütéscsap szurt ki velem de megoldottam a kérdést!!:D na röviden ennyi lenne:)
  16. 1 point
    -Név: T. Lajos: corsIKa( a CORSA szó módosított,értelmezhető változata.kiejtése:korzika) -Szül: 1969 -Hely: Hajdú-bihar -Meló: Teherszállítás,vasúton. -Mód: Gyerekkortól kezdve fanatikus autórajongó,az a típus aki motorhang alapján,behunyott szemmel megmondta a kocsitípust.(akkor még könnyű volt:Lada,Trabi,Skoda stb...) Felnőttkorba lépve félprofi autócsereberélő,az első saját Kispolszkitól indulva fejlesztette fel kb. 20(2 P.Fiat,Citroen bx,2 renault,Lada,Wartburg,több Opel,sokra nem emlékszem) autó csere után az új Corsáig,sajna a kisautó,balesetben elhalálozott(ami után a nevét is szerezte). A fórumba 2005 óta írogat több kevesebb sikerrel.Inkább elméleti mint gyakorlati autószerelő. Jelenlegi autó :Astra G. 1.6 automata
  17. 1 point
    Andrásnak hívnak, Egerben születtem, de később a suli miatt felkerültem Pestre, azóta itt tengődök. 3 éve van jogsim, de csak másfél éve vezetek rendszeresen. Mivel az Astra az első kocsi a családba, így rengeteg mindent tanultam innen a fórumról, fórumlakóktól. (Ami másoknak alapvető, nekem nem biztos :D ) Már régóta érdeklődtem az autók iránt, figyelemmel kísértem évek óta a használt autók alakulását, így a realitás alapján maradva a legésszerűbb megoldás volt számomra az 1.6os gép. Azóta persze összenőttünk, igyekszünk megadni egymásnak amire vágyik (ő az élményt, én meg a karbantartást). :) Hivatásomat tekintve szoftverfejlesztő vagyok egy kis cégnél immár 4 éve.
  18. 1 point
    Máté vagyok és alkoholista! 2011. februárjában leszek 35 éves. 4 évvel ezelőtt, szakdolgozatírás alkalmával kerültem közelebb az alkoholhoz és ez a szenvedélyem azóta is töretlen. Előtte még elvégeztem pár egyetemet, ahol a megújulók még csak általánosságból határozták meg az életem. Függőségemet az alkoholhoz jól jellemzi, hogy mindig van pár liter párlat az autóban. Egyelőre nem vagyok nős, de ennek semmi köze nincs a szenvedélyemhez. Skoda 105S, Trabant 601 kombi, BKV, DKV, VRS, Astra F 1.4 Caravan, Chrisler Stratus 2.5 LX, Astra G 1.4 Caravan
  19. 1 point
    Sziasztok! Tomi vagyok a 77-ben születettek táborát erősítem. 2003-ig Ürömön laktam, azóta Kalocsán élek feleségemmel. Cukrászkodom. Autóim: Lada, Wartburg, Suzuki, B Corsa Como, C Corsa Combo, Omega és 2008 óta G Astra. A használt autók nem jöttek be, ezért döntöttünk egy új auto vásárlása mellett. Természetesen Opel és ár érték arányban Astra Classic II. A kezdeti hiányos összeszerelés kijavítása után, élvezzük és szeretjük. A Fórum rendszeres olvasója vagyok. Üdv.
  20. 1 point
    Sziasztok Sanyinak hívnak 87.-ben születtem, Szabolcs megyében egy kis faluban lakom. Közel 4 éve dolgozom a 107.-nél főállásban mellékállásban barkácsolgatok, megcsinálok mindent. Az első autóm egy lada samara volt amit nagyon szerettem jelenlegi autómnak 1.2 g astrának 2008 óta vagyok tulajdonosa. Nagyon szeretem ezt az autót ezt a típust gyakorlatilag életem második szerelme az autóm. /barinő után:)/ Nagyon szeretem szabadidőmben a fórumot olvasgatni, nagyon sok kedves embert lehet itt találni és ha valami problémám van az autóval kapcsolatban azonnali segítséget kapok. Egy rossz tulajdonságom van, mégpedig az, hogy szinte az összes fizum az astrám szépítgetésére költöm. :D FOREVER ASTRA G!!!
  21. 1 point
    Sziasztok! Barnabásnak hívnak. '79-ben láttam napvilágot. Van feleségem és egyszem gyermekem (egyelőre :D). Végzettségem szerint gépészmérnök vagyok, jelenleg a General Electric állományát erősítem. Előtte dolgoztam erőműben és még korábban megalapítottam saját IT cégemet. Ezt 10 év után, tavaly adtam el. '96-ban dobtak meg jogsival. Szüleim autóját nyúztam először, majd boldog tulajdonosa lettem egy velem egyidős Trabant 601-nek :) Itt kezdtem jobban belemélyedni az autószerelésbe. 20ért vettem és majd 100at költöttem rá. A végén mintha Merkurból tolták volna ki, eredeti, csontszínű, minden cserélve, felújítva. 90-ért ment el :). Ezután Suzuki 1000ccm :D A fantáziám elszabadult! :P Nemcsak hogy soha nem járt szervizben (mindent az albérlet előtti parkolóban orvosoltam :D), de belevetettem magam a fiatalos tuning őrületbe :D A végén a gép kategória győztes lett a ringi gyorsulásin :o Majd gyári dob vissza és lecserél F-Astrára. Azt meg a mostani G-re, ami életem első új autója volt. Szerencsémre öcsém jól nősült és 20 éve a szakmájában dolgozó, megbízható, becsületes autószerelő az apósa (akit már ajánlottam is a fórumon). Azóta máshol nem is járt az autó. Sajna a vezérműtengely törést benyeltem, de ezen kívül más nagy problémám nem volt a géppel. Ez viszont fájt. Azt a r..hadt visszahívó levelet küldhették volna egy évvel hamarabb, de úgy is mondhatjuk, csak kicsit hamarabb kellett volna a fórumhoz csatlakoznom... most 300+e Ft-al és pár barna hajszállal többem lenne...
  22. 1 point
    Sziasztok! Sanyi (Alex) vagyok, 1975-ben születtem, szobafestőként dolgozom, jelenleg Veszprémben élek, de munkámból kifolyólag sok helyen megfordultam már országon belül és kívül. Hobbim... az autó. :D Hét éve váltottam a villámos márkára, az eddigi Opeljeim: 1995-s F Astra hachback(c14se), azután egy baleset miatt rövid ideig 1993-s F Astra caravan (c14se), majd egy G Astra caravan, amit jelenleg is hajtok. Szerencsére eddig egyik sem okozott különösebb csalódást, amit talán az itt olvasott vásárlási tippeknek is köszönhetek... :) Mind a előző, mind a jelenlegi autómhoz sok hasznos tanácsot, ötletet kaptam Tőletek, amit itt szeretnék megköszönni!
  23. 1 point
    Szerbusztok Donát vagyok,gépésztechnikus,gépszerelő,lakatos,hegesztő(TÜV minősitéssel),és egyéb barkácsoló művész :D Nagy vándorló vagyok,eredetileg mádi vagyok,majd lettem miskolci,majd sajószentpéteri,most tízenéve a Pesten élek. Jelenleg rozsdamentes nagykonyhai gépek alkatrészei és komplett gépeket gyártó cégnél vagyok művezető 4. éve Emelet csinálok biztonsági rácsokat ,korlátokat,fűtés szerelés,villany szerelés mellék állásban Előtte munkaerő kölcsönző cégnél dolgoztam és emiatt rengeteg helyen dolgoztam:ikarus,lindab,ganz,mátrai erőmű,stb.... Mint jó munkás ember én is megjártam külföldiát:Horvátország,Németország,Svédország. Első autóm B corsa c12nz-vel imádtam annak ellenére hogy belenyúltam rendesem.... Jött az az elhatározás hogy akkor nem költök többet a corsára...így lett a G astra.(ezt még jobban imádom) Van három macskám,Boxi,Niki, na meg a fő macska Nati :) u.i.:Ha eszembe jut még valami akkor bővítem
  24. 1 point
    Jó ötlet a topik, hogy nem nekem jutott eszembe?! Dani vagyok, zuglói legény :D 77-ben születtem, és a mai trendek ellenére már feleséggel és 2 kölyökkel is bírok (illetve alig bírok...) Nyomdai előkészítéssel (DTP) foglalkozom, imádom a könyveket/újságokat, (majdnem) mindent lenyomok a torkomon, amit a nyomdafesték megfestett. 2003-ban kezdtem egy Fiestával, azóta volt egy F Astrám, és most ez a G. Próbáltam mindig figyelni, hogy ne szívjak az öreg használt autóimmal, eddig akár azt is mondhatom, hogy bejött, mert nagyot még nem koppantam velük (9 évesen vettem őket, a G-t meg 6 évesen). Műszaki vénám nem sok van, ami van, azt kb. ezen a fórumon szedtem magamra, amit ezúton is köszönök Mindenkinek! Nélkületek egy csomó pénzt és tapasztalatot kidobtam volna az ablakon... Az olvasgatáson kívül szeretem a jó filmeket, és a fő hobbim a bringa (közlekedési eszközként - is - használom, ezért amolyan ritka autósnak számítok). ui: innen a fórumról 2-3 embert ismerek személyesen, de nem árt, ha több jó fej emberkét megismerek, szóval ismét gratula a topikötlethez!
  25. 1 point
    Ugy illik én is dobjak ide nehány sort, mivel még nemrég vagyok itt. Keménytökű alföldi parasztlegény vagyok, egy Debrecen melletti kis faluból. Nyomdagépszerelőként dolgozok 10 éve, plussz 6 évig űztem egy kockaladát, úgyhogy nem áll messze tőlem a szervizelés. Lada után Opelre váltottam, de az első nem vált be. Gatyám ráköltöttem egy év alatt, szóval kicseréltem. Ez már hibátlan, remélem sok nyugodt km-t utazok még vele. Előző astrám szereléseinél nagyon sok hasznos információt szereztem innen, a Fórumról. Ezúton szeretném megköszönni Mindenkinek!


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.