Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/21/2019 in Posts

  1. 3 points
    Szia! DarthVödör kolléga jóvoltából anno lementettem: Műszercsoport csatlakozó lábkiosztása: Pin 1 fekete/ kék : 0,50 mm2 Hátsó ködlámpa Pin 2 barna : 0,50 mm2 TEST 31 Pin 3 nincs bekötve Pin 4 piros : 0,50 mm2 AKKU 12Volt 30 Pin 5 barna/sárga : 0,50 mm2 Sebességváltó hibája Pin 6 barna/lila : 0,50 mm2 Sportos sebességváltás Pin 7 fehér/zöld : 0,35 mm2 Utánfutó index Pin 8 fekete/zöld : 0,35 mm2 Jobb irányjelző Pin 9 fekete/fehér : 0,35 mm2 Bal irányjelző Pin 10 barna/sárga : 0,35 mm2 ABS Pin 11 fekete : 0,50 mm2 Köd fényszórók Pin 12 barna/fekete : 0,50 mm2 Biztonsági öv Pin 13 barna/zöld : 0,35 mm2 TC & ESP Pin 14 nincs bekötve--------------------CC Tempomat LED Pin 15 barna/kék : 0,5 mm2 Xenon üzemben Pin 16 kék/fehér : 0,35 mm2 Töltés Pin 17 fehér : 0,50 mm2 Reflektor Pin 18 barna/sárga : 0,50 mm2 Légzsák Pin 19 barna/fehér : 0,35 mm2 OBD2 "K" Line! Pin 20 zöld : 0,35 mm2 Fordulatszámmérő jel Pin 21 nincs bekötve Pin 22 fekete : 0,50 mm2 Gyújtás +12V 15 Pin 23 nincs bekötve Pin 24 barna : 0,50 mm2 Test Pin 25 kék/fekete : 0,35 mm2 Üzemanyag mérő jel Pin 26 nincs bekötve Pin 27 kék/piros : 0,35 mm2 Sebesség jel Pin 28 kék : 0,35 mm2 Hűtővíz hőmérséklete Pin 29 barna/kék : 0,50 mm2 Villáskulcs ikon Pin 30 kék/sárga : 0,35 mm2 Dieselhez :-> izzítás Pin 31 barna/kék : 0,50 mm2 Motorhűtő egység/Klíma Pin 32 nincs bekötve Pin 33 kék/zöld : 0,35 mm2 Olajnyomás Pin 34 barna/kék : 0,35 mm2 Motor hiba Pin 35 barna/fehér : 0,35 mm2 Fék +folyadék szint Pin 36 szürke/sárga : 0,50 mm2 Műszervilágítás
  2. 2 points
    Végülis röviden annyi, hogy ugye vezérlést bontasz, leveszed a Dis kockát, kiveszed a tengely rögzítését, ami ugye egy lapka két csavarral, kiveszed az akkut, mert annak a helyére fog kijönni, és leveszed mind a 8 himbát, aztán szépen ki lehet tolni oldalra. http:// Az asszony még nem kereste a kockás konyharuháját azóta sem.
  3. 2 points
    3-as testelési pont: A oszlop alja, X1 csatlakozó alatt. (csak zárójelben jegyzem meg, hogy ez a szál több egységhez is megy. Ha itt lenne a gond, akkor ABS/TC, fűtés konzol, tükör fűtés/mozgatás, mennyezeti lámpa, napfénytető, távolsági-fény relé, világítás kapcsoló, ablaktörlő kapcsoló, ülésfűtések, TID/MID, hátsó eablakok, és az isuzu motorvezérlő kuplungpedál kapcsoló és pedál helyzet szenzora is. )
  4. 2 points
    Az 5w30 az arany középút szerintem, 5w40 ha csipegeti az olajat, 0w ha nem annyira mert különben hiába a gyors olajozás ha magasabb olajfogyasztásod lesz vele... Egyébként pl a Mobil Super 3000 XE 5w30 4L kb 8000Ft, szűrők )olaj+levegő) meg mondjuk 4000Ft a prémium. A Total Quartz Ineo MC3 5w40 5L kb 8500Ft, szűrők ua... Mire jön ki a 20000Ft? A szerelés díját is beleszámoltad? 5w30 és az 5w40 sosem habosodott nálam, pedig 90%-ban városban van az autó használva...
  5. 2 points
    Teljesen felesleges nézni a gyárit. Nekem most ez van fent, csak még annó 2500 Ft volt egy másik webáruházból: https://www.conrad.hu/hu/autoradio-antenna-16v-hirschmann-373313.html?utm_campaign=Price_comparison&utm_medium=cpc&utm_source=argep.hu De itt van egy olcsóbb, ez is jó. https://alkatreszek.hu/ta_yj8067_td Meg ez is https://www.somogyi.hu/product/autoantenna-szar-40cm-spiral-m5-90618-13827 Nekem Jacky auto és 4Cars antenna is volt, azok ilyen 500-1000 Ft között vannak. Az eredeti kb 30 cm-en antennánál jobban fogja az FM adókat. De álljon itt egy tapasztaltabb antennákkal foglalkozó embertől egy idézet: " Általában ezek az "antennák" inkább töltenek be design szerepet mint funkcionalitást. Régi autókon 1.5 méteres antennák voltak FM vételre. A fizikát nem lehet meghazudtolni még ezekkel a nyúlfarknyi HUUUUUDEJÓLNÉZKI antenna kezdeményekkel sem. 100MHz hullámhossza 3 méter , ennek a fél hullámhossza ami ideális lenne vételre 1.5 méter. Lehet erősíteni a jelet, de ezzel a zajt is ugyanúgy erősítjük , tehát nesze semmi fogd meg jól. Léteznek az 1/2 azaz estünkben 1.5 méteres, 1/4 75 cm, 1/8 37.5cm, 1/16 hullámhosszú 18.75cm antennák. Viszont ezzel a tört mérettel a vétel is szinte arányosan romlik. A 37.5cm (1/8 hullámhossz) elég közel van a 40 centis antennákhoz, ami talán kicsit jobb mint az a sehova nem méretezett eredeti. "
  6. 1 point
    Na hát egyszer én is tudok jól tévedni.
  7. 1 point
    Jó kis tortúra ez, de valahogy így kell működnie!
  8. 1 point
    Pontosan ne tudom mi az oka hogy a relé 3 lábú ,a rajzon meg van egy 4. láb, talán a gyári vonóhorgos autónál másik relé van, vagy esetleg a riasztónak van a plusz láb ami ugye tudja villogtatni az indexeket. A H6 a vészvillogó kapcsolóban található pici izzó az indexek visszajelzője egy másik rajzon van ahol a műszeregység látszik: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0500.jpg ezen a H3. A bekeretezett számok és kódok a kábelek továbbhaladását jelzik hogy mihez kapcsolódik, sajna ennek a dekódolása már meghaladja az én ilyen ismereteimet.
  9. 1 point
    Egy korábbi hozzászólásban ez van: "Ha jól emlékszem, SE esetében a szívó és kipufogó egyaránt 6.12 mm-t emel, NZ esetében a szívó 5.61 talán a kipufogó 6.12. A nemcsak emelésben, hanem fázisban is eltérnek, ebből adódóan a bütyökprofil is más." HaPetya hozzászólásából idéztem. Nekem most úgy van hogy egyik oldalon van megfáradt csomagtér teló, az elég emelni, a másik felén kamuból van egy tök kuka, csak hogy ránézésre szimetrikus legyen.
  10. 1 point
    Itt a rajz: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0600.jpg Amin a S52 a vészvillogó kapcsolója, aS5.3 az irányjelző kapcsolója a K10 a relé. A H11-12-13-14- az indexlámpák elöl-hátul a H33-34 az oldalindex ha van. Próbálj valakitől kölcsönkérni egy vészvillogó kapcsolót, az is tud érdekes dolgokat produkálni.
  11. 1 point
    Szia! Igen, nálam is ez volt, teljesen kifogyott a gáz, ezért meg sem nyikkant. Nézesd meg klímással.
  12. 1 point
    Alakul ez.
  13. 1 point
    Hát igazából nincs rá csereperiódus. Amig ránézésre jó a cső, nem porózus, repedezett, addig nem szokták cserélni és a bilincseket sem.
  14. 1 point
    A cső csalóka lehet legalábbis a kunkori mert közel van a leömlőhöz, azért kell inkább a hűtőt tapizni. Hideg motort indíva 10-15 perc múlva hirtelen kell átforrósodnia, ha nyit a termosztát.
  15. 1 point
    TISZTELT URAIM! Ezúton bejelentem, hogy az SZR vagyis XE vagy lehet SE óttókám feladta az ellenem folyó harcot, és elkezdte ismét égetni a benzint. Nem tudom szavakkal kifejezni, mennyire hálás vagyok NEKTEK, minden építő jellegű hozzászólásnak - segítségnek amiket az elmúlt hetek-hónapon alatt kaptam. Rövid videót csináltam csak az indításról, mert a korábban említett nyomás ellenőrző szelepem az injektor hídon szivárog, így jobbnak láttam nem járatni sokáig. Még szemmel láthatóan rengeteg munka van, de ezek remélhetőleg már csak a finomítások, elektromos bekötések, terveim szerint gond nélkül, de majd meglátjuk. Csinálok majd egy összegzést mi is történt az autóval, ez elég hosszú lesz. Ugyan mégsem tudtam hazahozni vidékről Vasárnap, mert nagyon sok időt elvett a hibakeresés a nem indulás miatt, de reggeltől ismét vissza, újult erővel, 1 nap pihenéssel, és terv szerint befejezéssel. Van még 1-2 kérdéses pont, egyrészről az utólag beletákolt központi zár vezérlő, továbbá a szerintem nem eredeti indításgátló kiépítésével kapcsolatban, de ezt tesztelgetéssel megpróbálom megoldani. Teljes beépítés elött az összes műszer csekkoplva lesz. Pl. a világítás kapcsoló csatiját a régi kábelről át kell forrasztanim az XE kötegére, mert a közepe megégett, és hasonló tökölős finomságok, de ez így lesz rendben. Egy rövid videó: Hallhatóan a klíma nem épp egészséges, de majd erre is biztos lesz megoldás. Többi már tényleg az " Egyéb csevegés " topik, így inkább a videó linkje: https://videa.hu/videok/jarmuvek/se-WwYbbWjpWuy40vDA KÖSZÖNÖM NEKTEK!
  16. 1 point
    Köszönöm, ezt azóta kiderítettem egy kis kutatómunkával, és nem is jártál messzire az igazságtól: a KW/LIF a Karawane/Lieferwagen, azaz kombi/kisáruszállító kivitelt jelenti, ezek szerint azoknak nem csak a lámpatest formája más, hanem a csatlakozó lábkiosztása is.
  17. 1 point
    Csatlakozókiosztás: A bal oldali blokk a bal, a jobb oldali a jobb lámpa. Mindkettőn a ".3" a tolatólámpa. Pont ennél és a testnél van variálás, de sajnos még a jelmagyarázatban sincs benne a "KW/LIF" jelentése. Talán valamilyen felszereltségre utal. Mindkettőnél fehér-fekete 0.75mm2-es vezetéknek kell lennie elvileg.
  18. 1 point
    Ez szerintem nem az immo része hanem talán a gyári kp zár vezérlője, mintha lenne ilyen a pincében, de most nem otthon vagyok. Ha találsz rajta számsort, azt beírva a keresőbe kidobja mi az. Az immonak úgy tudom nincs külön elektronikája csak az immo karika van a gyujtáskapcsolónál ami fogja a kulcsban található csip jelét, és a többi "varázslat" az ecuban van.
  19. 1 point
    Alapesetben a hűtőfolyadékban csak olaj jelenhet meg és ugye az meg úszik a vízen. Azért mókásabb ha az olajba kerül víz, mert az meg a karter alján fog elhelyezekedni és a kihúzott pálcán nem látszik, csak az hogy nő az olajszint, és menet közben habos trutyivá keveri a főtengely az emulziót. Ami kosz ott látszik az szerintem részben az öregedő vízcsövekből van részben meg ugye mivel a hűtőfolyadék találkozik rézzel-aluminiummal és vassal az eltérő elektród potenciálú fémek miatt a vas ha nem is nagy mértékben de fogy és belekerül a folyadékba. A blokk nem fog elfogyni de minél öregebb az autó annál több trutyi rakódik ki, amit néha érdemes kimosni, a hűtőből- radiátorból, egyéb járatokból. http://
  20. 1 point
    Ha ilyen kis víz ( vagy egyéb) felületre olaj kerül akármilyen kevés, akkor nem áll meg egy folt formájában hanem elterül az egészen és szivárványosan csillog.
  21. 1 point
    Veszel 15L desztillált vizet (ha marad jó lesz az asszonynak a vasalóba). Leengeded a régit, kiegyenlítőbe mehet a mosófolyadék, aztán desztillált víz a kiegyenlítőn lévő jelölésig. 15-20 percig járatod, aztán lehűl, leengeded. 2-szer, 3-szor ezt megcsinálod de már csak deszt. vízzel, hogy a maradék retek és mosófolyadék is kijöjjön. Utána beállítod a fagyállót, ügyelve a helyes bekeverési arányra. Mosófolyadék amit használtam: WYNN'S (W56072) Fagyálló: FEBI79400 G12+ 50:50 arányban keverve Ha érdemes, leszerelheted a kiegyenlítőt is és kimoshatod. Mindig ügyelj arra hogy a rendszerben a nyomás csökkenjen mielőtt a kiegyenlítő kupakját leveszed (ezt gondolom tudod). Óvatosan azzal is hogy a forró hűtőrendszerre, ráöntöd a "hideg" deszt. vizet....
  22. 1 point
    Megoldottam a cserét ,gyári GM volt még fent rajta,most egy DOLZ váltotta.Nem volt gáz ,bár a motortartó bak igencsak útban volt.Nekem 2.5 óra alatt sikerült.A gyári vízpumpán műanyag csonk volt a lélek tartotta csak,most fém került rá + 1 új termosztát.5 l új fagyival.Szíj okés feszítőgörgő is 1 éve lett cserélve.23 volt anyagostól minden.
  23. 1 point
    Hát én még annyira nem vagyok öreg és gyenge, meg sajna nincs itt normális szerelős sem. Így marad a csináld magad. Na jó persze szeretek is vele foglalkozni különben nem csinálnám.
  24. 1 point
    Na ezt majd kipróbálom. Amúgy egyszer valamiért 500-as volt az alapjáratom, akkor sem pislákolt ha jól emlékszem.
  25. 1 point
    Nekem két oldalt az A oszlop aljánál, közvetlenül az ajtó előtt a lábtér-küszöb burkolat mögött vannak testpontok.
  26. 1 point
    Bárdi-ban, Unix-ban, Cromax-ban, Szakállmetál-nál (meg sorolhatnám) max a szerelők vesznek olajat meg szűrőt mert nekik megéri a kedvezmény miatt... Van az országunkban bőven megbízható beszerzési lehetőség mint kenőanyagra mint szűrőre az előbb felsorolt üzleteknél 30-40-50%-kal olcsóbban... Például: https://alkatreszek.hu/mo_5w_30_3000_xe_5l https://alkatreszek.hu/to_5w_40_ineo_mc3_5l https://alkatreszek.hu/to_5w_30_ineo_mc3_5l
  27. 1 point
    Nincs se rele, se "annak a vezeteke"... Az egesz vezerles elektronikus, es ugyanazon a droton megy, mint amikor kezzel kapcsolod.
  28. 1 point
    Igaz én Mobil1 olajat használok 0w40-est, de rövid utaknál szerintem megéri, főleg télen. Nincs habosodás, indítás után egyből ott van mindenhol az olaj ahol kell. Hosszú távon biztosan jót tesz a motornak.
  29. 1 point
    Tessék, a lámpamosó csatlakozó:
  30. 1 point
    Nagyszombat termése, kis szerencsétlenkedéssel volt kb. 3-4 óra az egész művelet. 0 műszaki érzékkel is elvégezhető szerelések, ajánlom bárkinek, akinek van egy emelője, csavarhúzója, torx kulcsa, kalapácsa. A féktárcsa+betét Bárditól, rézsprayvel és csavarrögzítővel 33.000 Ft: Vadonatúj Juratek tárcsa vs. gyári(?) (2004-es a kocsi) https://www.dropbox.com/s/hvdc6dfutu6rcez/IMG_20190420_103446.jpg?dl=0 Ez pedig ami alatta van, lehet sose volt megtakarítva, drótkefével és reszelővel szépen le lehetett tisztítani: https://www.dropbox.com/s/r0268097k1wfji7/IMG_20190420_112502.jpg?dl=0 Világításkapcsoló nálam is gyengélkedett, egy kis körömlakklemosó csodákat művelt vele: https://www.dropbox.com/s/k3ptrzwvjf2stgc/IMG_20190421_083704.jpg?dl=0
  31. 1 point
    Faxa, akkor én fordítva szereltem be. Nekem lefelé nyílik.
  32. 1 point
    Ma sem unatkoztunk hiába.
  33. 1 point
    Na szóval a tűzfalnál található csövek közül a kormányműhöz közelebb eső az odafolyó, tehát az megy az injektor hídra közvetlenül a másik az ablakmosó tartályhoz közelebbi a visszafolyó, ez megy rá az injektor hídon a nyomásszabályzóból jövő csőre. A puffertartály az odafolyó csőbe kell, elméletileg padlógázas gyorsításkor kiküszöböli az ideiglenes benzinhiányt, ha esetleg a 4 injektort nem tudná kiszolgálni a nagynyomású pumpa. Ez nem tűnt olyan fontosnak amikor összeraktam gondoltam úgysem üzemszerű hogy az ember padlógázzal gyorsít, ( nem a faxt nem)most meg agyalok rajta hogy be kellene szerelni. Más: egyenlőre úgy néz ki megszűnt az olajfolyás, legalábbis nem kellett letörölgetnem a burkolat belső részéről azóta olajat.
  34. 1 point
    Véleményem szerint ezzel nincs probléma. Egy kis lerakódás a csövekből, kiült a műanyag oldalára, de olajos szennyeződés nem úszkál a felszínen, a fagyálló is normális színű. Ha a jövőben tervezed leengedni a fagyállót, felöntöd a rendszert desztillált vízzel, adsz hozzá valamilyen tisztító adalékot, megjáratod, leengeded, 1-2-3 körön, beállítod a fagyállót, patent lesz.....
  35. 1 point
    Így van! Ha a TID mutatja a sebességet, felesleges volt az ABS jeladó csere. A WEG (sebességjel) több helyre is jut: km óra, TID, rádió, kormány szervó, bowdenes tempomat, tetőablak, is. A km órát tesztelni a "K" vonalon OBD-n keresztül lehet. Ez nem azonos a WEG jel feldolgozásával. Csak annyit jelent, hogy a km mutató motorja működik. Esélyes, hogy a km óra csatlakozóját kell csak átforrasztani, mert elengedte magát. kb ilyen lehet.
  36. 1 point
    A Bosch 4 FR78 volt a legjobb, amíg Gernany felirat volt rajta. Az FR91X már nem volt ugyanaz... Azután Denso K20TXR lett, nincs vele gond. Hézag a gyertya gyárija.
  37. 1 point
    NGK BKR5EK, V-profilú dupla elektródák, hézagot passzolom, több, mint 30000km van bennük és szépek. X16SZ, DIS gyújtás.
  38. 1 point
    7 éve és több mint 100e km óta van meg a kocsi. Amikor megvettem már akkor is eresztette a szervo olajat, na nem annyira hogy tócsa legyen a kocsi alatt. Most is kb ugyan annyira fogy mint amikor megvettem. kb 2-3-4000km-eneként kell rátöltenem 0,5-1dl olajat. És ez már 7 éve ilyen.
  39. 1 point
    A toldás nekem úgy lesz megoldva, hogy egybe nyomjuk a csöveket és bilincset neki. A tankvédő csavarjait mikor lazítottam beletört. Oda csavar lett heggesztve, de aval csak óvatosan, nemhogy tüzijáték lesz :D
  40. 1 point
    ELM327-el lehet élő adatot is olvasni tudomásom szerint, nálam lehet legalábbis...
  41. 1 point
    Idegesített így megint levettem a kereket, semmi különös nem látszik a szimering-ház között. Jobban nem tudtam kitalálni lemostam higítóval és kentem rá Loctite 5910-et ,nem szép, de legalább úgysem látszik. Hát majd kiderül. ha még most is szivárog akkor nincs több ötletem. A jobb oldali csavarnál ( el van repedve a műanyag azért másik a csavar nagy lemez alátéttel) elég sok olaj látszik, de nem tudom hogy a forgásirány miatt csapódik oda, vagy esetleg ott lehet valami repedés? Egyenlőre meglátom mi lesz.
  42. 1 point
    Én viszont úgy gondolom hogy ha a 150-et viszi 300 ezer kilométer felett akkor még nagyon is jó állapotban van, mert a 60 lovas caravannak gyárilag 153 a vége. Érdekes lenne ha ennél gyorsabban tudnák vele menni.
  43. 1 point
  44. 1 point
    Készítette: Szöllősi Zoltán Az EGR szelep feladata, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátást. Ezt úgy éri el, hogy a motor megfelelő ciklusaiban visszaengedi a kipufogógázt a szívótorokba, így amellett, hogy megnöveli a beszívott levegő hőmérsékletét, a motor újra el fogja égetni az elégetlen szénhidrogéneket. Nem igaz, hogy a szelep csak néha működik, inkább azt mondom, néha nem. Mikor is? Amikor nem számít a környezetvédelem, mert károsítaná a motort... Hajrá ZÖLDEK :icon1: Szóval nem működteti, hideg motornál, és (hideg vagy meleg motornál egyaránt) padlógázon. A motorok illesztéséből adódóan mindig van egy kis olajfogyasztás, mely a kipufogócsövön távozik, illetve a fent leírtakból kiderül, hogy az EGR szelepen is keresztül halad. Sajnos itt lerakódik és a szelep beragadását vagy nem tökéletes tömítését okozza. Hogyan tudjuk ezt kimérni? Vagy levesszük a szelepet és megvizsgáljuk, vagy egy ODB vagy egyéb autós applikációval lecsekkoljuk a működését. Amennyiben ezt a két kupakot lepattintjuk, találunk alatta egy-egy érintkezőt. Ide 12VDC-t kapcsolunk, hallanunk (szelep leszerelése esetén, látnunk is) kell a szelep mozgását, vagy az oldalsó csatlakozó két szélső érintkezőjére. Mivel egyenáram, így polaritásfüggetlen. A jól működő szelepnek kb. 10mm kell mozdulni (ez később fontos lesz :icon1: ) Másik lehetőség a szoftveres ellenőrzés, esetleg szoftveresen is meg lehet mozgatni, pl.: TECH2. Én a Torque Pro app-al próbálkoztam, kell hozzá egy teló, bluetooth-os ELM egység. Kézifék kar alatti műanyag borítás kipattint, csatlakoztat, app elindít, az EGR V jelet kell megjeleníteni. Nekem 1,8 – 2,0 között mozgott, mondanom sem kell be volt állva keményen. Nah, akkor rendeltem egy újat, irány Szikra barátomhoz, leszereltük, csere, majd le is vakoljuk, nehogy az új tönkremenjen, hajrá ZÖLDEK. Szedjük szét. Mi van benne? Kiszerelve, le kell peremezni a felső részét. Nem nagy ügy. Álljunk is meg egy pillanatra. Honnan tudja a computer, hogy hol van a szelep aktuális pozíciója? Meglepő, de egy érzékelő van benne, onnan tudja, hogy ha kiadta neki a feszültséget és a tekercs elmozdította a szelepet,akkor az el is mozdult-e. Bezzeg az ablakmosó folyadék szintje nem számít..... Felső csatlakozó részt leveszed. Ott vigyorog bent a szelep szára. Jobb híján lefúrod a szárat. Itt a bűnös. Kokszos rendesen... A sárga csíknál kellene neki tömíteni. A külső rész és a tekercs eltávolítása után ezt fogod látni: A 3 csavart kikapod. Ebben kis perselyben mozog a szelep. Az alsó részből pedig kiütöd a kör alakú betétet. Így darabokban van minden :D De miért is csináljuk ezt? Új ház, Régi (kibelezett) ház Egyébként, 13mm vastag, tehát mozoghat benne a szelep, ahogy jólesik neki, nem ér bele semmibe, le lehet az alsó résznél teljesen vakolni. Hát ezért...Nem kell megvenni a levakolásra szolgáló lemezt. Félrefordítva visszaszerelni a szelepet... Mert szerintem ez esztétikusabb megoldás Mivel ezt így jól kitaláltuk, jöhet az M-zárolt Marbi... Jöhet egy kis esztétika... Amíg szárad a matt fekete...Jöhet az M-zárolt Marbi... Tömítés... Vissza a helyére. Kicsit, a motorkiemelő lemez felső részét el kell hajtani, mert lehet, hogy a megnövekedett magasság miatt útban lesz. Nekem jobban tetszik, mint az elfordítós változat. Javaslom, hogy cseréd ki újra a teljes szelepet, mert ha lezárod, de a szelep nem működik, akkor visszadumálhat a ECU-nak és az meg szabályozgatna, de nem sok sikerrel. Erre egyszer kell áldozni. Zöldkártyán nem fog megbukni a verda. Nem rossz megoldás az EGR cheater, viszont a KPM-esek nem vigyorognak majd úgy mint Te. Amennyiben megvan a csere, akkusaru le, 10-15 perc malmozás vagy M-zárolt Marbi. Nekem ugyan nem oldotta meg a rángatást, mert benzinoldal okozta, valami szutykot tankolhattam... Miután kipróbálod, a Torque Pro-n ezt kell látnod gázadásokra. Nekem 1,1 és 2,8 Volt között mozog, lepadlózva visszamegy 1,1-re. Köszönet az alkatrészek beszerzéséért Kiss Lacinak. Extra köszönet a műszaki támogatásért és a műhelytechnikáért Szikra Lászlónak ! A virslis lángosért pedig Szikránét illeti dicséret ! astra_g_javitasok_EGR.pdf
  45. 1 point
    Honnan tudhatom, hogy sperr difi van-e az Omegám alatt? Álljunk fűre mindkét hátsó kerékkel, nagy gázzal induljunk el, hogy kipörögjön a kerék. Ha utána két nyom látható a fűben, nagy eséllyel sperres az autó. Ha biztosra akarunk menni, ki kell húzni az egyik féltengelyt, és benézni a lyukon. Ha csak egy rudat látunk, akkor sima, ha keresztet látunk, akkor sperr difi van az Omega alatt. Harmadik, és legbonyolultabb módszer ha leszedjük a difi hátsó fedelét, amihez le kell szedni az egész difit. Így az áttételt is meg lehet állapítani: s45= 45%-os sperr, 36:11=3,273; 38:11=3,455; 37:10=3,7; 39:10=3,9; 38:9=4,22.
  46. 0 points
    Sziasztok. Van egy 1998-as Vectra B-m. A problémám a következő: Reggelente hideg indításkor az autó beindulása után világít a generátor lámpa és a fordulatszám mérő mutató fekszik. 2-3 km megtétele után a jelenség teljesen elmúlik, vagy erősebb gázadás után is. Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz, generátorra gyanakodott és fel is újította teljesen a generátort. Elhoztam és szépen is ment, húzott ahogyan az kell. Következő reggel munkába indultam. A kocsi indításakor megint ugyanaz a jelenség. Generátor lámpa világít, fordulatmérő fekszik. Adtam kis gázt, a jelenség elmúlt. Meló után kivittem egy motordiagnosztikára, de semmi tárolt hibát nem talált. A fura az a dologban hogy ha reggel megyek vele valahova akkor elkezdi ezt a jelenséget, és amikor elmúlik, ahogy azt fentebb írtam és aztán a nap folyamán amikor használom a kocsit már nincs a jelenség. Tehát elmúlik és nem mindig van. Ha valaki találkozott már ilyennel és esetleg van valami tapasztalata, nagyon örülnék ha megosztaná velem. Köszönöm.
  47. 0 points


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.