Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2018-06-12 in all areas

  1. 2 points
    Tehát: - Felső kormányburkolat le (2 db csavar rögzíti - a kormány 90 fokos elfordításával válnak láthatóvá) - Alsó kormányburkolat le ( 3 db csavar fogja) - célszerű levenni a kormány pozíció állító kar műanyag fogóját hogy lejöjjön a burkolat - Ablaktörlő bajuszkapcsoló ki - két patent benyomásával után ki is jön - csati maradhat rajta Aztán ez a videó - valamilyen célszerszámmal be kell nyomni a zárhenger rögzítőt, a kulcsot megfelelő pozícióba forgatni (finoman) és kint is van Fontos!! Van belül egy retesz - videón mutatja - amit a gyújtáskapcsoló behelyezés előtt fel kell pattintani - enélkül nem ugrik vissza. Aztán kezdhetsz neki a szétszedésnek. Miután levetted a külső hengert - egy rúgós stiftet kell benyomni és túlforgatni a hengert a megfelelő pozícióba - elkezdheted kiszedni a lamellákat, amik a kulcs kihúzásával emelkednek ki, így vehetőek majd ki. Minden lamella alatt van egy kis rúgó, azok is kiszedhetőek. Nagyon fontos! A kulcsot nagyon lassan húzd ki, mert ha hirtelen teszed a lamellák kiugrálnak a rúgókkal együtt. Ebből következik, hogy minden lamellának pontosan oda kell visszakerülnie ahonnan kivetted mert ha nem, a kulcson lévő bemarások nem a megfelelő alakú lamellát fogják süllyeszteni. (tipp - nyugodt helyen csináld ezt a műveletet ahol nem zavarnak - keresztfiam támadt neki az asztalnak ahol dolgoztam, az egyik rúgót 20 percig kerestem a földön )
  2. 2 points
  3. 2 points
    15X15-ös gerendából készült, kettőt összefogattam menetes szárral, így 30 centi széles lett, és a végén 35-centi hosszú a ferde rész. Száraz kerékkel fel lehet rá menni "erőből is" de ha 20 centit hátragurulok, és "nekifutok" könnyebben felmegy. Egyszer eső után akartam feljárni, elkapart a kerék majd felhordta a sarat a rámpára, akkor ott bukott a mutatvány. Azóta csak száraz időben használom. Én ugye füves földön jártam rá, ott sem csúszott szét a két stafni, betonon sem fog, de végülis össze lehet ideiglenesen fogatni. Volt két végelem, amivel le tudtam zárni a kerék előtt-mögött, hogy véletlenül se guruljon le, mert ugye szereléstől függően a kéziféket ki kellett oldani vagy éppen sebességből kivenni.
  4. 2 points
    Írtam neki a weboldalon található e-mail címre. Angolul beszél. Az árakat is megtalálod. A borostyánt rendeltem, az illik a gyári narancssárga műszerfal-világításomhoz. Amikor először próbáltam, nem volt neki és mire lett volna, késő volt (nem tudok akármikor szerelni). A másodiknál volt neki, expess-el kellett, így elég sokat ráfizettem a szállításra. Egyébként 10 nap is lehet és 10 EUR körül van, ha jól emlékszem. Gondold meg, néhányaknak sikerült összehozni az arduinos dolgot. Bár az tény, hogy a Veramon kijelzőjén egyszerre sokkal több mindent láthatsz.
  5. 2 points
    Szerintem a gyári emelési pontoknál ( meg még jópár helyen) emelve, el kell bírnia a motor súlyát, sohasem hallottam még olyat hogy ebből gond lenne ha nem vakrozsdás. Én is fa dobbantókat, stafnikat..egyebet használok, másban nem bízok.
  6. 1 point
    A végelemnél a tüskés felfogatás jó ötlet. Az oldalára a laposvas is, csak a folyamatos csavarozgatás rémálom lenne (még akkus géppel is, amin nincs). Akkora lyuk kellene a laposvasba, amibe fixen becsavart csavar feje befér. Úgy kellene kivágni a laposvasat, hogy a furattal egybefüggő 90°-os belső kivágás mentén elhúzható legyen, ahol már nem fér át a csavar feje és nem tud leesni, sem oldalra lecsúszni. Szerintem csak meg kell fúrni több helyen és kireszelni. A fű és a talaj nem teljesen sima. A beton viszont eléggé, ezért tartok a szétcsúszástól. Köszönöm a kiváló tippeket. Összedobok valamit és majd közzéteszem az eredményt.
  7. 1 point
    Mi volt a gond? Pár módosítást kreáltam az Arduino-s BC programban,bekerült egy "Auto Trip" menüpont a főmenübe amiben 3 másodpercenként lépetődnek a mérés kijelzések,sorban : - Akku - Autonomia - vezetési értékelés - átlag fogyasztás - átlag sebesség - összes megtett km. (gombnyomásra a váltási idő növelhető 3/6/9 sec.) Lassan 1 hónapja használom,eddig nincs vele hiba..
  8. 1 point
    Igen ez 1.6, gondolom van még típus hibája ezen kívűl is, de nem nagyon tudok róla. Majd mikor baj lesz. Ezt is így tudtam meg. Esetleg a belső levegő keringetés az ami abban az 1.4esben is van.
  9. 1 point
    Pontosan nem tudom honnan indult a rozsda, más így vettem az autót. Sajna elégggé zárt az a hely rá sem látni, meg ki sem tud száradni, érdemes időnként megnézni száraz-e. Igen, csak csavarok fogják, viszont a lámpát is le kell szedni a lebontásához, egy csavar alatt van.
  10. 1 point
    A végelem egy 5X5-ös 30 centi hosszú léc volt, két tüskével, amit a dobbantóba fúrt lyukba ment bele, így ( elvileg) nem tudott legurulni az autó. Ha van akkus csavarbehajtód, akkor a legegyszerűbb összefogatás egy laposvas pár lyukkal, és két oldalról fel lehet csavarozni. De igazából nekem még füves udvaron sem csúszott szét egyszer sem.
  11. 1 point
    Mondanám hogy libákat kell tartani pár hónapig azon a részen ahol gaz nő, mert azok kitaposnak-esznek-fosnak mindent, de gyanítom libáid sincsenek. A ház háta mögötti részre zártunk be egyszer pár kölcsön libát, évekig nem nőtt ott utána semmi.
  12. 1 point
    Á, a padló.. Ebben az esetben Róóóbi már megírta a választ. Jobb mielöbb ellenőrizni, korrigálni a hibát. Az Opel kasztnija elég érzékeny mondhatni, a karosszériás munkadíja viszont elég magas, minősége ellenben nagyrészt az ellenkezője.
  13. 1 point
    Szia! Én megtanultam együttélni a dologgal. A km órád " legálisan " csal, mindegyik ilyen. Arányosan csal egyébként, 50 Km/h-nál még kb. 5-öt, míg 100 Km/h-nál már kb 10-et csal. Valahol e környékény szokott lenni. Üzemanyag nálam is ilyen, tudtom szerint ez is megszokott. Nekem pont 8 liter benya van még a tankban, mikor teljesen kifekszik a mutató. Nálad mondjuk erős az eltérés, biztos lesz itt valami pontos válasz, de szerintem a mutatót arrébb lehet tenni, ezzel korrigálni. Én nem csináltam meg, mert nem zavar.
  14. 1 point
    Több dolog is lehet: Alulról benyomta egy tócsa a padlódugót és beázik Elrohadt a padló és beázik Nincs dobbetét elöl és a kerék felveri a vizet beázik Ki kell szedni az egészet, kirakni lógni hadd csöpögjön. Különben elrohad a trepnilemez elöl.
  15. 1 point
    Feltolatok a rámpára, ami mögé teszek egy stafnit erre átgurulok. Aztán a rámpát az első kerékhez mögé teszem, a hátsó stafni mögé pedig még egyet. Ekkor megint hátra járok, az első kerék felmegy a rámpára, a hátsó átkerül a második stafnihoz, ekkor már az elsőt elvehetem. A kocsibeálló nekem is elég szűkös, így a hátsó udvarban szoktam ilyenkor ténykedni, ugye az időjárástól sajna ilyenkor függök.
  16. 1 point
    Ide sehová, az opelfórum nem nézi jó szemmel jogvédett tartalmak ( például javítási kézikönyv pdf-je) megosztását. Nem törvényszerű hogy fűtésről beszélünk, lehet inkább hűtésről, mert ugye ott van egy alu tömb felfogatva a hengerfejre, amiben vannak vízjáratok, és nem melegszik kábé 100 fok fölé. Ha erre olyan szívócsonkot tennél amiben nem kering hűtőfolyadék, valószinűleg melegebb lenne, ami megint nem jó a keveréknek. A jeladót már méricskélted a táblázat alapján?
  17. 1 point
    Két ZV3937 és ZV6737 van (bal és jobb oldalon), tévedésből az első ablakemelőkről küldtem a rajzokat, de nem gond, mert ugyanaz a rajz. A hátsó ablakemelők is pontosan ugyanoda mennek (X61 / 24), az utolsó két rajzon a piros téglalapoktól eggyel lejjebbi téglalapba. A legalsó téglalap pedig a napfénytető lenne. Nekem úgy tűnik össze van kötve mind a négy ablakemelő piros-sárga vezetéke (mivel ugyanoda végződnek a rajz alapján), de azért erre ne vegyél mérget. Jelmagyarázat a második rajzhoz (központi zár): X61 elhelyezkedés és lábkiosztás:
  18. 1 point
    Éppen a hétvégén csináltam meg én is. Nekem egy teljes tisztítás, utána grafit olaj spray-yel történő átfújás után sokkal jobb lett. Mondjuk a benne lévő mocsok eltávolítása után nem is csoda. http:// http://
  19. 1 point
    A szívócsövet mindig fűti a hűtőfolyadék. Függetlenül, hogy az utasteret fűtöd vagy sem. Máshol lesz a probléma a dadogásra, nem gondolnám, hogy hűtéssel kapcsolatos.
  20. 1 point
    A lámpa belső íve változott, 94-éve elejéig, majdnem párhuzamos a külső-belső oldal, 94 év után jóval ferdébb lett. Ugye ezért a hűtőrács sem pakolható oda-vissza 94 előtt és utáni autóról. Vagy akkor lámpát is kell cserélni.
  21. 1 point
    Szerintem irtózatosan túlaggódod a dolgot... Ez egy G Astra, nem űrtechnika... Engedtet már le a fagyállót belőle x évesen? Tudnád mennyi lerakódás van a rendszerben. Ráadásul ha nagyon melegedne mert valami nem oké, azt úgyis látod a műszerfalon és akkor félreállsz és max ennyi de nem fog a világ darabjaira hullani. Láttál már szervizben pl hűtőcserét? Vagy amikor vízpumpát is cserélnek? A legtöbb szervizben (igen, márkaszervizben is láttam) alátesznek valami edényt (ráadásul abból sem mindig tisztát), az végigmossa a blokk/motor minden részét utána meg visszatöltik a rendszerbe mindenféle szűrés nélkül. Az a rengeteg autó amit az utakon látsz így kapott szervizt és mégis jönnek-mennek. Az új radiátor alatt a hűtőt érted? 62000Huf?! Aranyból van? Klímás autómba néhány hónapja cseréltek 30ért hűtőt (és cserélték a fagyállót amit én vittem), abból 10 a munkadíj és 20 volt a Nissens (az a cég meg elvileg tud egy s mást a hűtőrendszerekről). Hagyd így szerintem (mármint az új csonkkal). Töltsd fel a megfelelő hűtőfolyadékkal és mehetsz (csak eleinte gyakran ellenőrizd h minden rendben-e).
  22. 1 point
    Részben igaz. Az ECU parancsára indul a klímamodul. Részben igaz. Az X-es is ugyan úgy szabályoz. Az AC kapcsoló közvetlen az ECU-ba megy! Az ECU 2 szálon vezérli a hűtő modult. A modul megkapja az összes lényeges/aktuális információt. Levegő hőmérséklete, hűtőközeg hőmérséklete... A modulba megy a gáznyomás gomba jele. A modul szabályozza a venti(k) sebességfokozatát. (2 fokozat, 2 vezeték)
  23. 1 point
    Mindent elmondtál ami a lényeg, hidegen a leömlő hőpajzs alól szívja a levegőt hogy gyorsabban melegedjen a motor melegen meg átvált és már csak a hűtőmaszktól. Én kikötöttem pár éve az enyémet. A kék cső helyét ledugóztam az injektor fedélné,l a szelepet kibeleztem, a légszűrőnél, és csak hideg szívásra állítottam.
  24. 1 point
    Elvileg a légszúróházban van egy " szelep " ami a hideg-meleg motornál szabályozza, honnan szívja be a levegőt. Óriási jelentősége nincs, én így járok vele mióta megvan az autó. Bár ezt a tőlem jóval okosabbak úgy is kifejtik pontosan.
  25. 1 point
    Világosíts fel kérlek! Én ezekhez a mai - mikrochip-vezérelte, már csak katalizátorral menő, s majdnem önjáró autókhoz valahogy nem igazán értek, pedig valamikor majdnem autószerelő voltam ... de akkor még nem holmi komputer adagolta a benzincseppeket, hanem én magam - a lábammal - a mindenféle áttételeken át mozgatott fojtószelep alapján - a karburátor szívótorka(i) előtt/alatt.


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.