Jump to content
OPEL FÓRUM

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/06/2019 in all areas

  1. 4 points
    Bár viharos szél van, de 15 fok így úgy döntöttem kicserélem a hátsó dobot. A kocsival feljártam a dobbantóra, és némi csavarlazítózás és drótkefézés után kitekertem a két csavart a toldásnál. Ezek után a dobot csak le kellett húzni a tartófülekről: http:// Alaptalan volt a félelmem, a cső nem tud kiesni ha le is törik, belül egy perem van: http:// Csak hogy ne legyen felhőtlen az öröm, egy kis hővédő pajzs azért a nyakba hullott. A tőcsavarok persze azonnal letörtek amint megpróbáltam letekerni róluk az anyát. Így némi tanakodás után összeraktam nélküle. Később vagy felrakom, vagy nem. http:// Kapott a csavar rézpasztát, majd kiderül évek múlva hogy volt-e értelme: http:// De szééép: http:// Alkatrész költség: Bosal dob+csavarok+rugók+tömítés +postaköltség: 26500Ft. Szerszám: csavarlazító, drótkefe, 15-ös crova. Időigény: kábé 1 óra ebből 10 perc a hővédő nézegetése és 10 perc a por kipislogása a szememből . Elvileg kellene, de nem cseréltem gumibakokat, nem láttam értelmét, semmi bajuk.
  2. 4 points
    B.U.É.K. mindenkinek! https://kepkuldes.com/image/hPFffe
  3. 4 points
    Elkészült a leírás, elvileg innen le tudjátok tölteni.
  4. 3 points
    Műanyag patent tartja, és ha ügyes vagy többször fel is lehet használni. Én legalábbis párszor már levettem és még mindig a gyárit tettem vissza. Nem feszegetni kell hanem a patent belsejét benyomni, akkor könnyen kijön. A patent közepére figyelj ha az megvan akkor újra feltudod használni.
  5. 3 points
    Na, hát ez egyszerűbb volt mint gondoltam, és még csak diagnosztika se kellett hozzá. Nem hittem volna, de az alacsony motorolajszint olyasféle zajokat okozhat a motor járásában, amit a motorvezérlő kopogásos égésnek érzékel. Olajszintet normálra feltöltve (a minimum alatt volt, épphogy elérte a nívópálca vége, de az alacsony olajnyomásra figyelmeztető lámpa még csak fel sem villant) a tünetek megszűntek és a hibakód sem jött elő többet.
  6. 3 points
    Sziasztok! Nagyon-nagyon rég jártam erre... Talán azért is, mert nekem olyan Astra G jutott amivel gyakorlatilag semmi baj nem volt soha (kisebb-egyszerűbb apróságokat leszámítva), soha ne legyen rosszabb autóm(!). Elköszönni jöttem (talán a régieknek ismerős lehetek), elvégre régen ez a fórum nagyon sokat adott nekem és tevékeny tag voltam, voltak jó és meddő viták is, de ettől épül egy közösség. Vannak tanácsok amiket érdemes megfogadni és vannak amiket fenntartással kell kezelni (pl a motorolaj téma, de én megtaláltam végül ami nekem azaz nekünk tényleg bevált, ha már egy kis szentimentalizmus). Sok baleset- és hibakód mentes kilométert kívánok minden Opel-es társnak! Végezetül amolyan in memoriam a link amit a hirdetésben használtam, ezzel emléket állítva szeretett Opelemnek: https://indafoto.hu/janos_m/image/26677495-ec75defa/797575#nagyitas Köszönök mindent, széles utat mindenkinek! U.i.: Ja, igen, még valami: az Opelek jó autók (immáron 20 év Opelezés/2 Astra tapasztalata), ha bárki mást mond, ne törődjetek vele...
  7. 3 points
    Emlékszem amikor anyukám corsájánál mondta azt a szerelő hogy meg kell " kergetni" mivel, ő nem merte hát nekem kellett. http:// Amúgy nem javult meg, hibás EGR szelep és egy eltört gyertya miatt görbült szelep okozta a hibalámpát és a rángatást. De azért szedte a lábát. Aztán még nem is örült neki. http://
  8. 3 points
    Meginén! Egy tisztességben megöregedett, ott-ott megviselt bódé, ami még bőven tartja magát. (A távolság szépít)
  9. 3 points
    Mert van ami csak itt elérhető :D
  10. 3 points
    Boldog vasárnap! Végre valahára, bekerült az újrabőrözött kormánykerék, ami tök véletlenül zöld cérnás. Akit érdekel, tudom ajánlani: Autó kormány bőrözés Gátér, Petőfi Sándor u. 37, 6111 Magyarország +36 20 484 2921 https://g.co/kgs/RyZvoy
  11. 3 points
    Igen, szeretem én is dokumentálni az ilyesmit. Nem tudom, lesz-e 444.444 km-es képem... Amúgy szerintem én már nem fogom eladni ezt az autót, értelmes pénzt már nem lehet érte kérni, FogatlanJóskák kezébe meg elvből nem adnám. Többször megjártam vele Horvátországot, Olaszországot, Ausztriát, stb., hozzám nőtt teljesen a 19 év alatt, legfeljebb youngtimer, később oldtimer lesz majd, vagy ki tudja...
  12. 3 points
    Sziasztok! Régen jártam erre... Mai napon „kerek kilométert” értünk meg a géppel: 333.333 km
  13. 3 points
    Sziasztok. Kicsit elhavazva és sajnos időhiány miatt nem tudtam itt lenni. Elnézést kérek mindenkitől. Remélhetőleg mostmár lesz időm irni is ,meg itt lenni. Szép napot mindenkinek.
  14. 3 points
    Z14XE 2004-es évjárat. Én cseréltem benne előszőr gyertyát 60.000 km-nél. Gyárilag 1 polúsú gyergya volt benne, utána ismét egypolusút tettem bele, jelenleg 2 polusú van benne. Az autó köszöni szépen, az összessel szépen elment, semmit nem lehetett észrevenni a gyertya típusa miatt. Se többlet fogyasztás, se semmi....
  15. 3 points
  16. 3 points
  17. 3 points
    Én is a generátort tippeltem volna ahogy Zotya. Nekem annyira ki volt a generátor, hogy kormányfordításra bezuhant 500-ra az alapjárat. Aztán elvittem felújíttatni egy autóvillamosságis palihoz, nem lett sokkal jobb pedig csapágy, fesz. szabályzó stb. minden cserélve lett. Vettem zsír új generátort - Delco Remyt. Soha többet! Reggeli hidegindítás, töltés 16V! szervó tiltás 1-2 percig aztán egész nap jó. Vettem helyette egy hivatalos Bosch szervízben felújított Bosch generátort a Cromax-nál azzal lett helyen megint minden és azóta is minden ok.
  18. 3 points
    Párásodik az anyósoldali fényszóróm, ami nem is normális jelenség plusz vakítja a szembejövőket hiszen a párás búra megtöri a fényt. A lökhárító leszedése nagyobb munka mint maga a tényleges javítás, ami esőálló akrillal történt tömítés a gyári tömítő fölé. http:// Egyenlőre a radiátoron szárad a lámpa holnapig, az izzókat kivettem, tudjon hol eltávozni a pára, amit tudtam papírtörlővel felitattam. http:// A lökös leszedése előtt kivettem a féktárcsa hűtőlevegő terelő műanyag elemet, és részben megbontottam a dobbetétet. Az autó előtt a falon berajzoltam a lámpa sugarának a határát, remélhetőleg sikerül pont ugyanoda visszaszerelni. Az alsó patentokkal coptam egy kicsit, szerintem visszarakáskor ( a lámpa belövése után) dobbantóra járok hogy jobban hozzáférjek.
  19. 3 points
    Sziasztok . Kori nálam majdnem ugyan ez a helyzet 19 után jött vissza az A 1 Senátorom , azaz 19 év alatt mort vagyok negyedszer , a tulajdonosa , de most már nem megy sehova
  20. 3 points
    Sziasztok! Kész az autó! Cserélve lett: Váltó, kuplung, szimeringek, váltóolaj, motorolaj, szűrők, hátsó rugók, hűtő. Szuper lett!
  21. 3 points
    időközben megvalósítottam a régi álmomat, miszerint Volvo lökhárító-toldatot teszek a Calibrára. Sok éve már láttam fényképen, akkor nagyon bejött, de nem mertem lépni, azt vártam hogy valaki megcsinálja és akkor megnézhetem élőben is. Mivel senki nem csinált ilyet, gondoltam olyan sokat talán nem veszíthetek, úgyhogy beszereztem két ilyen műanyagot és felraktam a hátsó lökhárító aljára a kerék mögé. Egy az egyben nem megy fel, a gyári Volvo rögzítőfüleket le kell vágni róla és 1db csavarral (a kerékjárat felől), illetve szélvédőragasztóval könnyedén fel lehet tenni, egészen jól illeszkedik. Élőben is tetszik, jól áll az autónak, aki nem ismeri a Calibrát, sztem nem mondja meg hogy nem gyári:
  22. 3 points
    Én fából raktam össze egyet, plusz megtoldottam egy lánccal, amit be lehetett akasztani az asztal élébe egy csavarba, így nem kellett tartanom. Ugye a szerkezet fixen volt az asztalon a hengerfejet tologattam alatta. http:// http://
  23. 2 points
    Hát igen, rettentően hanyag az alkatrészgyártók cikkszám adatbázisa, mi napi szinten szívunk ezzel a Mentőszolgálatnál ha egy Merci mentőhöz kell alkatrész. Az a tapasztalat hogy ráadásul minél többször váltod a cikkszámot, annál inkább semmi köze nem lesz ahoz amit kerestél, szóval nekünk az vált be hogy kizárólag gyári (nálunk Mercedes, esetedben Opel) alkatrészkatalógusból kinézett cikkszámot szabad beírni a gyártó (INA, SKF, Febi, stb..) oldalára, ha van egyezés akkor jó, de egy Febi oldaláról lelesett cikkszám az INA katalógusba írva teljesen rossz felé vihet.
  24. 2 points
    Igen, elképesztően sima lett ettől a váltás a fokozatok között. Egyébként nem kell akna hozzá, felülről simán be lehet kenni, főleg, ha az ember kibontja az akkut meg a tartótálcáját. Így annyi hely lesz, hogy még a régi dzsuvás zsírt is le lehet simán törölni. Ha valaki nem akarja ezt, akkor célszerű vagy egy hosszú csavarhúzóval bedugdosni a zsírt a megfelelő helyekre, vagy ami még jobb: egy vékony, de hosszú (50-60 centis) csővel vagy vékony szívószál segítségével a zsírsprayvel lefújni a megfelelő pontokra.
  25. 2 points
    Megvan a műszaki a Rekordra. Előbb azonban a hátsó sárvédők kerék mögötti alját kellett kicserélni, illetve a pótkeréktartót kihegeszteni. Valamint a jobb szélső kormányösszekötőt cserélni. A műszaki vizsga akadályait simán vette, minden tökéletesen megfelelt, pedig a co méréstől és a bal első lengéscsillapító állapotától tartottam. De ezekkel sem volt probléma. Következő lépés nyáron lesz, mikor tovább folytatom a kasztni kijavítását.
  26. 2 points
    Helló! Febi-vel az a legkisebb gond. Mikor megpróbálod beszerelni észreveszed hogy a ház kialakítása sem stimmel és úgy kell beerőszakolni a helyére és ráadásul ugyanúgy hamarabb nyit mint kéne. Teljesen használhatatlan. Én így jártam vele és még néhányan itt a fórumon. Nekem a vernet termosztátok váltak több autómárkánál is. Nem írtad hogy melyik kódú motor van benne nekem a 2003-as Z14XE-hez TH6856.92J cikkszámú kellett.
  27. 2 points
    Sziasztok, Megosztok egy érdekes sztorit hátha másnak is hasznos lesz. Nmrég Astra H autómon (Z16XEP), kigyulladt a check engine lámpa, és beállt pár DTC. P0141 és a P0443 DTC-k álltak be melyek rendre O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 és EVAP System Purge Control "A" circuit A hiba mint utólag kiderült a 26-os számú biztosíték elolvadása miatt lépett fel. (Motortér jobb felső részében lévő biztosíték tábla 26 -os biztosíték) A fent említett DTC-k egyike sem utalt a valós hibára, ugyanis ezen a 26-os biztosíték körön több eszköz is fel van fűzve (amelyet a 26-os biztosíték véd), mint tankszellőztető légtömegmérő szenzor elemei, Lambda szondák, Termosztát előmelegítő áramköre. Mivel mindent kicserélni nem lehetett ki kellett nyomozni mi is volt a tényleges hiba. Nyomozás után kiderült, hogy a gyári termosztátban lévő előmelegítő áramkör (egy stekker ami a termosztát házra van rádugva) volt zárlatos. Kicserélve gyárira a teljes termosztátházat és a biztosítékot a hiba megszűnt és minden megoldódott. Érdekességnek írtam, hogy a fenti DTC-k egyike sem utalt a tényleges hibára, ha kimegy egy biztosíték mindig meg kell nézni az áramkörön csücsülő összes eszközt melyik is a zárlatos. -Zsolt
  28. 2 points
    Gyújtás ráadáskor kigyullad az ABS ellenőrző lámpa.Ilyenkor a rendszer ellenőrzi a bejövő adatokat ha mindent rendben talál akkor kialszik.Ha hibát észlel akár menet közben akkor kigyullad ezzel kikapcsolja az ABS-t Nem működik.Ha a hiba elháritva akkor elalszik és aktiv a dolog.Persze hibaüzenetet küldött közben.Gondolom azért nem jelez ha működik hogy ne legyen zavaró ill.megtévesztő hogy most azért világít mert nem működik vagy azért mert működik.Pedálon ugy is érezni ha nem pulzál akkor nem műkszik
  29. 2 points
    2008 06.havi,159500 km futású,ardenblau(opc kék),manuális,félbőrős,2019 Szept-ig vezetett szervizkönyve van,Cseh országból,én leszek a 3 tulaj. Ez már a 280 lovas,de találtam a szerviz papírok között egy fékpad mérést amin 325 le és 472 nm a teljesítménye,és ahogy teszteltem tudja is a dolgot . Mivel van már egy gts caraván (és persze a szerelem az f astra cabrió) akartam rá venni illetve vettem is Ausztriából egy garnitúra 19"opc felnit,(olyan mint a kocsin,csak ezüst)elkezdtem keresgélni a neten fotókat,hogy hogyan mutat ez a kombin,aztán ott rátaláltam a vectra opc-re,a nagytétényi úton hirdettek egyet,de abba sok volt a km nem vettem meg,így elkezdtem keresgélni aztán 2 hónap levelezés végeredménye lett a jószág.
  30. 2 points
    Én úgy tudom 10 fölött jó. Biztos nem ennyi volt gyárilag, de szerintem nem rossz. Régi autószakik mondták nekem az a 10.5 nagyon jó. Bár lehet a ladákhoz viszonyítottak.. Gondolom ami ott jó volt az ennél a motornál már nem biztos.. Amúgy pont ma lett vége a bejáratásnak.. :D ;) Ja és mielőtt itt is megkapom az okítást asszony kamerázta nem én voltam .
  31. 2 points
    Minden kedves fórumtársnak s szeretteinek Áldott Békés Ünnepeket kívánok!
  32. 2 points
    Szerintem ez butaság nekem 160-nál jár és hangtalanul működik most cseréltem a szelep fedél tömítést és minden olyan feszes mint új korában.Természetesen a megfelelő karban tartás is hozzá járul.A másik céges kocsi peugeot boxer business pedig a gyártó élettartam garanciát adott a láncra és most 200ezer van benne.
  33. 2 points
    Valami rémlik, megnézem majd, csak ugye 0 fok van. Nyilván ha meleg lenne, nem fagyna meg és nem is keresném az okát.
  34. 2 points
    A rendőrautó tulajdonosával Kezes Péterrel beszélgetünk, hagyományőrzésről és hobbijáról azaz F Astra Police GL-ről. Mikor és hogyan kezdődött? Közel 2 éve már aktívan dokumentáljuk a Police GL Astrákat, és adatbázisunkban tároljuk a még futó, vagy már forgalomból kivont autókat. Marci barátomnak 20 évre visszamenő fotó gyűjteménye van a rendőrségben szolgálatot teljesített járművekről, fényhidakról. A TC erőmérőn Marci barátom autója állt a mérőpadon. (Fehér Márton youtube csatorna: Lightbarmarci ) Nagyon sokat készültünk a megjelenésre. Mióta foglalkozol hagyományőrzéssel? A hagyományőrző tevékenység létezéséről két évvel ezelőtt hallottam. Egy másik, rendőrségi múlttal rendelkező autó helyreállítása kapcsán találkoztam Fehér Márton (Lightbarmarci) barátommal, aki rendőr-technikai berendezések, főleg villogók, fényhidak szakértője. Ő mesélt erről a tevékenységről, amely megtetszett, és segített a speciális magyar vonatkoztatású eszközök felkutatásában, és beüzemelésében. Ő szintén egy Astra Police GL tulajdonosa. Feladatom a gépjárművek helyreállítása, eredeti állapotba való visszaállítása ami a hobbim, kedvenc időtöltésem is. Aktív hagyományőrzés ebben az évben indult részemről, próbálok hasznos tagja lenni majd a csoportnak a jövőben. Az autókon főleg optikai felújítások zajlottak először. Reményeim szerint minnél több meghívást kapok majd a hagyományőrző céllal kiállításokra. Az autó még fiatal, de az aktív 20 év szolgálat miatt már most tisztelet övezi a testületen belül, és mi Opelesek büszkén beszélünk róla, főleg a hazai vonatkozása miatt, az egyetlen igazi magyar rendőrautóról. Hogyan sikerült szert tenned erre a rendőrautóra? A rendőrségi autók múltjában kihagyhatatlan ékkő a szentgotthárdi Opel Astra Police GL. Célzottan kerestem, az apró külső jegyekre figyelve (antenna furat, fényhídfurat a tetőn,üzembe helyezéstől eltérő EU plakettes rendszám), de még a SZUF rendszer bevezetése előtti korszakban, és ez igen nehéz volt. A publikus rendőrségi árverések megjelenése, lezajlása után figyeltük a használt autó piaci felbukkanását a selejtezett példányoknak. Az RB-49-30 szolgálati rendszámú Opel Astra GL-t egy pécsi kereskedésben, már átrendszámozva találta egy barátom, és tette közhírré egy fórumon. Annyi volt csak a dolgom, el kellett indulni egy használt Opel Astrát venni a meglévő két másik autóm mellé.:) Nehéz időszak jött. Az autó jó választásnak bizonyult. Eredeti járőr autó volt, és törésmentes. Minden rendőrtechnikai berendezést (ma már nem használatosat) be kellett újra szerezni, fel kellett szerelni. Mi a legkedvesebb emléked a rendőrautó felújítása kapcsán? Általánosságban az egész felújítás alatt a kiszámíthatóság jellemezte a dolgokat. Nem történt előre nem várt dolog, soha egy pillanatra sem gondoltam, hogy félbe kellene hagynom. Egy barátság is kötődött, és rengeteg jó szakemberrel találkoztam, nagyon sok segítőkész fórumozó adott tanácsot az interneten. Nagy örömet szerzett amikor kézhez kaptam az autó típusmódosítási bizonyítványát, a rengeteg műszaki dokumentációval együtt. A legkedvesebb, és a legmegtisztelőbb az volt, hogy egy szenior mérnök a szentgotthárdi gyárból felvette velünk a kapcsolatot, és segített az összerakásnál a finomhangolásban. Sokat mesélt az autó tervezéséről, és elmondta azt hogy egy akkori magyar profi szerelő-mérnök csapat munkája volt ez a szeretnivaló rendőrségi autó. Ez mindig eszembe jut, amikor beleülök. Milyen autót használsz a minden napokban? Részemről nagyon fontos a fenntarthatóság, és biztos üzemeltetés egy napi autó esetén. A biztonság miatt is egy nagyobb kocsiszekrényes masszív autót használok, amely LPG/benzin vegyes üzemre van átalakítva. Ez egy 18 éves Skoda Octávia I 1.6L 8 szelep. 75 LE Képek:
  35. 2 points
    Talán a benzin olyan, mint az olaj. Minél jobb, annál jobb, csak az árát nem tudni, hogy megéri-e. A 100-as mindennek jó szerintem. Egy barátom a veterán 120L-be és Waresz 353-asba is 100-ast rak. Nyári autók, keveset mennek. A sima 95-el rozsdásodott minden, és meg is romlik hamar. 4-5 hónap állás után döglött az autó vele. 100-as üzemanyaggal 6 hónap után is repülnek. Én a H-ba mindig 100-ast rakok. (14 éves) G-n még meg az agyalás. Meglátom tapasztalok-e negatívumot januártól. Majd lehet megy a teszt ide-oda.
  36. 2 points
    Ez engem is foglalkoztat. Mindenhol azt írják, hogy káros, problémás. A kérdés, hogy milyen mértékű lesz ez a hatás. Lehet az ég világon semmilyen. De aki keveset megy, annak talán ajánlott gondolkodni a 100-ason.
  37. 2 points
    98-ban vettem a 83-as 2.0E Rekordot. 2002-ben öcsémhez került, majd 2005-ben édesanyámhoz. De ők vettek egy Peugeot 807-et, amibe könnyebb ki-beszállniuk, így visszakaptam. Eddig is folyamatosan csinálgattam, de azért van mit csinálni rajta. Legrosszabbul a hátsó lökös alatti sárvédőrész néz ki. Szerencsére kaptam hozzá javító elemeket. Igazából napi használós lesz, így nem cél az OT.
  38. 2 points
    Nyitva megragadt termosztátnál, hideg motort indítva a vízhűtő fokozatosan kezd langyosodni, jó termosztátnál pedig hirtelen önti el a forró folyadék amikor nyit.
  39. 2 points
    Visszaterve a toronyszilent ugyre, regebben probaltuk kitalalni, hogy jut bele a viz, es volt olyan otlet, hogy a motorhazteton pont folotte levo lukbol megy le. Nalam hosszu idon at le voltak ezek a lukak ragasztva papirral, amin egyetelmuen latszott volna, ha viz erte, de nem volt ilyen nyom. Most bekukkantottam a kapakok ala: a jobb oldal szaraz volt, de a bal toronyszilentben volt eleg sok viz. A kiszedett peldanyt nezegetve nem tudom elkepzelni, hogy alulrol juthatna be. Jobb hijan marad az, hogy ha a menetszel oldalrol presel be vizet a kupak ala, az be tud folyni. Kedden eleg sokat mentem abban a rusnya esoben, akkor azhatott be. Fogom tovabb nezegetni, es tesztelem a kupak pereme ala rakott papirral.
  40. 2 points
    Ventilátor indulási hőmérsékletnél nézd a motorteret, járó motornál. Talán találsz szivárgást, megduzzadt csövet. A termosztáton lévő kis csőnek nem kellene mozognia. Z14XE-nél csak 1 hő szenzor van. A motorvezérlő indítja (vagy hűtés modul) ez alapján a ventit, ventiket. Nincs már külön venti kapcsoló. A műszerfali hőfokmérő nem a valóst mutatja. Direkt mindig 90 környékén van. OBD-n keresztül lehet nézni a valós értéket. 88-92 mutatott hőmérséklet 85-100 fok lehet valójában simán. Hamar kapcsol a venti álló helyben. Klímánál meg folyamatosan kapcsolgat a külső hőmérséklettől függetlenül.
  41. 2 points
    Okuljatok.. : Nem működött a belső keringetés mióta nálam van a kocsi.. 1 hónapja csináltam meg, de nem kellet volna az szívatott meg. Helyén vannak a csövek, de valahogy mégis falsot szív..
  42. 2 points
    Sziasztok G Astra Classic A sebváltón a műanyag gyűrű(nem tudom a hivatalos nevét) amit tolatáskor felhúzunk elég sűrűn fennmarad nem ugrik vissza alapállásba orvosolható házilag?Simán fújjam be WD 40-nel?
  43. 2 points
    Köszönöm.igazad lett....a balos zajong,ez nem kottyant semmit kézzel a kereket forgatva sem volt hangja még.viszont kaptam egy tippet hogyan lehet kideriteni hogy ott a galiba...tehát megemeled kereket megforgatod és közbe rámarkolsz a rugó egy menetére ...ha rezgést érzel akkor az kerékcsapágy a rossz...ugyanis átviszi a rezgést a rugóra ha forgatod.simán éreztem ahogy rágodik a csapágy...köszönom a válaszod már kicseréltem a balost is ,tökéletes semmi hang nincs
  44. 2 points
    A kép alapján a sárvédő és az ajtó benyomódásának a mértékéből nekem az jön át hogy futómű, alváz, stb nem sérülhettek. Sárvédőt-tükröt legjobb lenne cserélni az ajtón kitteléssel , és színre fújással el lehet tüntetni azt a húzást. Az ajtónál nézd meg a zsanérokat hogy nem deformálódtak-e és a B-oszlopnál rendesen futnak-e az élek, illesztések. Sárvédőt nem könnyű teljesen épet találni, mert a legtöbb autó orrtörött, de nem lehetetlen. 10-15 ezer forint egy bontott elem, ha szerencséd van találsz színben passzolót. A neten is lehet rendelni sok helyen postáznak az ország egész területére, de ezt talán jobb lenne személyesen intézni, elviszed magaddal a tükör burkolatát és hozzá tudod nézni az elemhez ha passzol nem kell fújatni.
  45. 2 points
    Sziasztok! Elköszönni jöttem, eladtam az autót. Igaz családban maradt mert Apósom vette meg, szóval lehet néha belátogatok még majd. Köszönöm mindenkinek aki segített, remélem azért én is tudtam segíteni az elmúlt 7 év tapasztalataim alapján. Egy kép az új és régi vasakról:
  46. 2 points
    Ha már ennyire boldogtalan vagyok, de legyen sikerélményem címszóval, gyártottam szeleprugó összenyomót. Még nincs teljesen kész, de már nincs messze tőle. Egyszer még jól jöhet, egy Lincos készlet 5-6 ezer, a nyersanyag a tyúkudvarban hevert...
  47. 2 points
    Ahogy írtad, a vízhőmérséklet szenzoron gyújtásra megjelenik a +12V! Ami azt jelenti, hogy valami átvezet. Lambda szonda (4 szálas) 2 vezeték (1, 2) a fűtés, ami pár Ohm, 2 szál (3,4) a szenzor. Az ECU-n belül nem tudom hogy van kapcsolva. Gondolom a fűtés szál leolvasztotta a test fóliát, vagy FET-et ami azt kapcsolta. Csoda, hogy más nem ment el. Először mérd ki, melyik egység vezet át! (valószínűleg a lambda szonda) Denso gyártmányú szonda. Kék: jelvezeték, fehér: jel test, 2 fekete: fűtés. Bosch gyártmányú szonda. Fekete: jelvezeték, szürke: jel test, 2 fehér: fűtés. Nem felmelegedett szonda, vagy vezetékszakadás esetén az ECU hardveresen egy alapértékkel (általában 0,45V körül) helyettesíti be a kiesett jelet. Ilyenkor a motor open loop üzemmódban működik. Lambda szonda nélkül mérj szakadást a test és a barna szál között. Ha szakadás van az gond, ha megvan a test akkor rendben, csak valamelyik lambda van elkötve...
  48. 2 points
    Akkor mérd meg a csatlakozó végén. (NEM első szélvédő állásban, mert akkor nem enged csak külső levegő állást!!!) ECO kapcsoló kikapcsolva, 1:+12v 3: test. ECO kapcsoló bekapcsolva, 1: test, 3: +12v. legalábbis ennek kellene lennie.
  49. 2 points
    Nem tudom pontosan mit keresel és miért, de jobb felső részén a képnek találsz 2 fekete dobozt. A keskenyebbikben vannak a főbiztosítékok. A szélesebbik, amin 8 db négyzet van megszámozva. Ebben van(nak) relé(k). Típustól, és felszereltégtől is függően 1-4 relé. 1: - 2: Engine coolant blower relay (x16szr, x18xe, x20xev) 3: Engine coolant blower motor relay (x14xe, x16xel) 4: Fuel pump relay 5: - 6: Engine coolant blower motor relay 7: Head lamp washer pump delay relay 8: -
  50. 2 points
    A lökhárító leszereléséhez szükség lesz 2db lapos csavarhúzóra, csípőfogóra, T-25-ös torx csavarhúzóra. Továbbá az első lámpák leszereléséhez 8-as kulcsara. Első lépésként az összes csatlakozást kikötöttem. Helyzetjelző, tompított, távolsági, irányjelző, magasság állító motor, hőmérséklet jeladó, ködlámpa, DRL. (a képen az irányjelző nem látszik) Második lépkésként eltávolítottam a lökhárító alján található 3db műanyag patentot. Ezt csak csípőfogóval tudtam megfogni és nagyon óvatosan kihúzni nehogy közben elvágjam a fejét. Miután kijött a közepe az egész patentot ki lehetett húzni a furatból. Nagyon nehezen indult meg, és ha nem akarsz vele kínlódni inkább vegyél 3 újat a régieket meg vágd le. Csípőfogóval elcsíped és a közepét egy hegyes tárgyal befelé nyomod míg át nem megy az egész patenton. A következő lépés a lökhárító közepén található két patent eltávolítása. Ezen van két vájat. Ebbe egyszerre két lapos csavarhúzóval belenyúlsz és felfelé húzod a patent fejét. Csak egy darabig jön ki a patentból nem teljesen, ha megvan akkor az egész patent kivehető a furatból. Már csak 4db torx csavar fogja a lökhárítót az oldalán. Oldalanként 2-2db. Az egyik a lökhárító alját tartja, ha nincs aknád akkor le kell feküdni a kocsi elé hogy lásd. A másik a lökhárító tetejét ez a kerékdobból elérhető. Ha kiszedted a 4db csavart, akkor kézzel kicsit kiemelve a lökhárító egyik majd másik szélét már lehet is levenni a helyéről. Visszarakni ugyan ez csak fordítva. Én mondjuk egy segítséget szoktam kérni mert ketten könnyebb felhelyezni. A lámpa kiszerelése innentől már gyerekjáték. 3db csavar fogja amit a 8-as kulccsal lehet kivenni. 2db a lámpa tetején. 1db a lámpa alján. Ha jól dolgoztál akkor a végeredmény ilyen lesz: Írta: kobraCode


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.