Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/21/2018 in cikkek

  1. 1 point
    Legyél Te is Klubtagunk! Csatlakozz a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületéhez! Légy részese a klubéletnek és támogasd tagságoddal az opelforum.hu oldalt és éves találkozókat a Hungarian Blitz Weekendet! A klubkártya ára, 2003 óta változatlanul 5.000 Ft Kiknek ajánljuk? Minden olyan Opel-esnek! Akik szívesen lépnek be, mert fontosnak tartják a klubéletet. Akik támogatnák egy adószámmal rendelkező egyesület munkáját. Akik szeretnének minél színvonalasabb Opelos találkozón részt venni és nem mindegy számukra milyen minőségű az. Akik már rendelkeztek tagságival és MOTE klubtagok szeretnének lenni újra. Akik használják, értékelik kedvezményeinket. Kedvezmények: Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó Benefit Barcode kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30% MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE! Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel A jelentkezés menete: Regisztráld magad a www.opelforum.hu oldalon! A regisztráció folyamán töltsd ki megfelelően a személyes adataidat Nézelődj, olvas, írj a fórumon. Ha úgy érzed vegyél részt pár találkozón . Amennyiben szimpatikus a társaság, akkor csatlakozz hozzánk! Fizesd be a kártya díját, mely a belépéstől számítva 365 napig érvényes. A fizetés módja átutalás, vagy bármely Budapest Bank fiókban bankszámlára befizetés. Számlaszám: Budapest Bank: 10100826-02289900-01003004. Közleményben írd meg a fórum neved. A befizetést jelezd nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre.
  2. 1 point
    Szia Hemi! Milyen autó van nálad? Crossland X, kipróbálod? ŐŐŐŐ, milyen motor? 1.2, 3 henger...82 lóerő... 118 nm... Tulajdonképpen felkeltette az érdeklődésem, hogy a 21. századra jellemző downsizing, hogyan jelenik meg Opeléknél. Volt már szerencsém 3 hengerhez Suzukinál, így előítéletekkel teli érkeztem az autóhoz. Nézzük a formát. Ahogy sétáltam a parkolóba az autóért, elég messziről szemet szúrt, a magasságának és színének köszönhetően. Kicsit teherautós feeling, de nekem nagyon bejön. A két első fényszóró, nagyon karakteres. Ezzel telitalálatot lőtt az Opel már az első megjelenéskor. Más márkával összetéveszthetetlen helyzetjelzőt már messziről felismerjük ha a tükörben látjuk! A hátulja a megszokott vonalvezetéstől teljesen eltér, és milyen jól sikerült! Oldalról nézve az autót, olyan, mintha tolóajtós lenne. Kicsit buborék a forma, viszont azt egyből lehet látni, hogy a fejtér hátul sem szűkül, 190 centivel még a lábam is elfért, amiben szerepet játszott a Családi csomag, mint extra, mely tartalmazza a hátsó ülések állításának lehetőséget, 15 centi előre-hátra. Fontos kiemelni, hogy ez külön külön állíthatóságot jelent! A teljes kulcsmentesség Nekem nagyon bejön, mindenkinek ajánlom, hogy éljen ezzel az opcióval, bármilyen márka esetén, DE. Itt nem gombot találunk, hanem amikor a kezünkkel rányúlunk a kilincsre, akkor történik meg a csoda. A gombos verzió kicsit jobban tetszik számomra, de biztos meg van az oka, hogy ilyen. Indítás szokásos start/stop gomb, kulcs meg maradhat a zsebben. Beültem, beindítottam az autót és felhördült a 3 henger. Ki kéne tolatni, rükverc jobbra hátra... Tessék? Következő meglepetés, hogy kb. a hátsó ülésig tartott a váltó útja. Gyors telefon, mert eddig ilyennel nem találkoztam, és megerősítettek, hogy igen, ez tipikus Peugeot. Hát jó, ezt majd megszokjuk, nem feltétlen baj ez, egyébként pedig nagyon nagyon pontos, és könnyen mozgatható. Egyedül az útja szokatlanul hosszú. A futómű elég erőteljesen áthozta az útminőséget az utastérbe amin meglepődtem. Hiába 17", ballonos gumik voltak az autón, tehát valóban a futóművet okolhatjuk. Az biztos, hogy stabilan tartott minden kanyarban, egyszer sem tűnt bizonytalannak, de talán ha 4 fő ült volna benne, cuccokkal együtt, akkor puhult volna az érzés. Mindenesetre, ha csak kicsit lenne lágyabb a futó, még nem hiszem, hogy 4 fő összeültetné! És a motor. Maximum teljesítmény: 82 LE / 5750 Fordulatszám Maximum forgatónyomaték: 118 /2750 Fordulatszám Ha a 3 henger hangját ki tudnánk szűrni, senki meg nem mondaná, hogy kevés henger és kevés lóerő. Nagyon érdekes karakterű motor, ugyanis alacsonyabb fordulatszám tartományban is jól autózható, nem nyögvenyelős és erőlködő. Nem kell lerajtolni a lámpánál, hogy elinduljon, és előzések előtt sem kell vadul visszaváltogatni. Autópályán gond nélkül tartja a 130-at, és nem forog 4 ezret, mint egy XER opc, ha előzni kell maradhat 5-ben és hajrá. Mondjuk azért hely kelleni fog. Nagyon meglepett ez a motor, ugyanis a hangján kívül és az alapjárati rázáson kívül, semmi jel nem utalna arra, hogy itt bizony egy erős downsizing kúrán átesett motor ketyeg. Biztos ami biztos, felvittem a Galyatetőre is. Másztunk felfelé szorgosan és semmi ellenállás, vagy tiltásig forgatás. Igazán megnézném a nyomatékgörbéjét. Valahogy nagyon eltalálták! Legkisebb mértékben sem küzdött. Nem volt olyan, hogy gyorsítanék, Ő meg lassul, vagy megáll, a szokásosnál nem kellett sokkal nagyobb gázt adni az emelkedőn elinduláshoz. A turbós verzióhoz nem volt szerencsém, melynek az adatai: Maximum teljesítmény: 130 LE /5500 Fordulatszám Maximum forgatónyomaték: 230/1750 Fordulatszám Nem feltétlen horror összeg a turbós motor, viszont így látatlanba nem tudom elképzelni, hogy szükség lenne rá. Nem csak arra gondolok, hogy több a hibalehetőség a későbbi években, hanem, ha ez a motor ennyire ki tudta elégíteni az igényeket, kb. 7 literes fogyasztás (920km) környékén, akkor miért bonyolítsuk az életünket? A fényszórók mostanában egytől egyig a kiskedvencemmé válnak. Ledes mivolta garantálja a napsütéses világosságot az éjszaka közepén is, és automatán le is kapcsolja, még mielőtt valakit zavarna. Utastérrel semmilyen probléma nem volt. A kivilágított kezelőszervek tökéletesek, vannak klímakezelő szervek, amiket egyébként a PSA már integrált az infotainment rendszerbe, de itt még megmaradt a hagyományos verzió. Összességében nekem kellemes csalódás volt! Megmondom őszintén, tényleg sokkal sokkal rosszabbra számítottam! UI: A kezem közé került egy Grandland X 1.2 Turbó.... Kell az a turbó :D
  3. 1 point
    6:30 - Csörög az ébresztő. Kimásztam az ágyból, gyors zuhany + fogmosás. -Öltözés- Az előkészített fehér inget végig gombolom, a nyakkendőm igazítása közben pedig egy pillantást vetettem a tükörben a mai szettre. Lesz egy kemény tárgyalás, de megcsináljuk.. Óra felcsatol, irány a garázs. 7:00 - Ahogy közelítek felé, megint elcsodálkozom a méretein. Gyönyörű fekete, tökéletes a forma. A hátulján még lenne mit javítani, de ennyi hibája legyen. 7:01 - Kilincsre ráfog - Gomb megnyom - Ajtó nyílik. Start gomb és az autó beindul. A telefonom bedobom a szokásos helyére ahol az induktív töltő azonnal elkezd dolgozni. Kuplung kinyom, 1-es, indulunk. A garázs elég szűkös építésű, így a 4,9 méter hosszú autóval elég nagy kihívás egy lendületből kifordulni. Élesen fordulok balra, és a jobb eleje közeledik az oszlophoz, a PDC asszisztens már folyamatosan sípol. TUDOM, hogy elfér, de mégis bennem van az ideg. A középső kijelzőn megnyomom a kamera gombot, így a jel alá rejtett kis objektívnek köszönhetően, az autó teljes orrszélességében látom, hogy mi merre van. Kb 4cm az oszlop, el fogunk férni. 7:30 - 31 fok van kinn, én pedig az M1M7-es közös szakaszán vagyok Siófokra, a tárgyalás helyszínére tartva. A klima tökéletesen teszi a dolgát, de a fullbőr belső ilyenkor tudNA kellemetlenségeket okozni, pláne hosszú ujjú ingben... Amikor az extrákat X-elgettem, mindenki mondta, hogy ne legyen bőrbelső, mert szívás nyáron és télen. Tudtam, hogy igazuk van, ezért rendeltem úgy, hogy fűthető és hűthető is legyen... 3-4 órás autó út alatt sem izzadsz bele, legyen bármilyen meleg is. 7:36 - 1km- múlva, tarts balra... és a szélvédőre vetítve, pont a látómezőmbe, megjelenik egy piros nyíl. Érkezik egy fontos e-mail, amire azonnal reagálnom kell. Az adaptív tempomatot beállítom 100km/órára, és a követési távolságot nagyra. Elkezdem írni a válasz e-mailt amikor heves sípolásba kezd valami műszer és a kormány balra tekeredik magától. Annyira belemerültem a telefonozásba, hogy megfeledkeztem az M7-re vezető nagy balkanyarról, de a sávtartó asszisztens bekanyarodott helyettem, gyakorlagilag beavatkozás nélkül. 7:40 - A HUD jelzi, hogy már nincs 100km/órás korlát, a tempomaton állítunk egy keveset. Az este keveset aludtam, izgultam a mai tárgyalás miatt. Hogy oldjam a feszültséget, bekapcsolom a masszírozó funkciót, ami a gerincem szinte teljes hosszában megdolgoz. 8:00 - Néha végignézem az autó vitális jeleit. Töltés, olajhőfok, gumiabroncsokban a nyomás... A kormányon található gombokkal, a félig digitális műszerfalon pillanatok alatt nyugtázom, hogy minden rendben. Elmegy mellettem egy autó, látom, hogy lefotóznak a jobb1-ből... 8:01- A hűtött kesztyűtartóból előveszem az energiaitalt. Pont van elég idő, hogy hasson. Ahogy távolodunk a fővárostól, kedvenc rádióadóm elnémul, így a telefonomon található zenék között böngészek a középső kijelzőn, majd berakom a legújabb Szecsei mixet. A Bose hifi könyörög, hogy kicsit hangosítsak rajta, nem szereti, ha nem hagyják kiteljesedni. 8:33 - A belső sávban veretek, miközben a külsőből mindenféle jelzés nélkül egy igazi idióta berántja elém. Az adaptív tempomat lekezeli. 8:45 - Begurulok a partner parkolójába. Az autók a padka mellett egy sorban állnak, de látom, hogy van egy lefoglalt hely. Az lesz az enyém. Ahogy elgurulok a hely mellett, az autó jelzi, hogy itt egy parkoló. A képernyő átvált felső nézetbe, így az autó körül 360 fokba látok mindent. Rükvercbe váltok, elindulok hátra és a kormány magától elkezd tekeredni. Egyből tökéletesen beáll, én csak a pedálokat használtam. Stop Gomb - Ahogy leállítom a motort, az ülés előlrébb csúszik az ülés. A közel 2 méteres magasságom miatt, a B oszlop mindig útba van kiszálláskor, ezért bekapcsoltam a "könnyő kiszállás" opciót. Keresem a kulcsot, de eszembejut, hogy a laptoptáskámba van, úgyhogy nincs baj. 21:00 - Vége a tárgyalásnak. Elhúzódott. 21:05 - Sétálunk az autó felé, nyakkendő lazítás, hárman még feljönnek velem Budapestre. Gyanítom, hogy pokoli forróság lehet az autóban, ezért hosszan nyomom a nyitó gombot. Az autó szokásos fényjátékát eljátssza, és lehúzódik mind a 4 ablak, továbbá kinyílik a napfénytető. Még egy kicsit beszélgetünk. 21:10 - Beszállunk az autóba. Meglepődik a mögöttem ülő szintén 2 méter körüli magassággal rendelkező Úr, hogy a térde közelében sincs az én ülésem, és milyen óriási a hely hátul. 21:15 - Gurulunk a parton, és a semmiből, tényleg a _SEMMIBŐL_ egy erősen ittas férfi lép le az útra. Le se tudtam reagálni, addigra a vészfékező rendszer megállította az autót. 21:30 - Megyünk az autópályán és magától felkapcsolódik a reflektor. Furán néznek a többiek, hogy előttünk azért van pár autó, de én mégse kapcsolom le. "Had vakuljanak?" Ahogy haladunk el az autók mellett azt látják, hogy sosem vetül fény rájuk. A lézer led fényszóró felismeri az objektumokat, és kikerüli azokat, illetve úgy állítja a fénycsóvákat, hogy a szembejövőt se vakítsa el, viszont nekem maximális legyen a látótávolságom. -Adaptív tempomat+sávtartó- A jobb egyben ülő hölgy kicsit fázott, ezért a kétzónás klíma adta lehetőségekkel élt. 21:50 - Folyamatosan beszélgettünk, és kérdezték, hogy ennyire csendes-e az autó, magasabb sebességnél is. Felgyorsítottunk 200-ig, majd a tempomat. Ugyan olyan hangerőn tudtuk folytatni a beszélgetést. Minimális menetzaj. 23:00 - Nyílik a garázsajtó. A helyem két oszlop között van, elég egy apró figyelmetlenség és a fizetésem egy részét lapátolhatom a márkaszerviznek. 360 fokos nézet, (Egyébként a tükrök alljában vannak ezek a nagyon nagy látószögő kamerák) így már látom az oszlopokat, és az autót. Motor leállít - ülés előre - kiszállás. Gomb megnyom, autó bezár. Sétálok el, majd kb. 10 méter után, visszanézek... <2036 KM, 4 nap , 8,1 Literes átlag... ;) >
  4. 1 point
    Az autó egy 1993-as 1.7 szívódízel motorral szerelt caravan F Astra. Alapjában véve amennyire jelentéktelen autó a hétköznapi életben, annyira fontossá és az életem részévé vált. 1993-tól 2002-ig egy telekomos céges autó volt. A forgalomba alapból teherautóként volt bejegyeztetve. Na de ugorjunk vissza Magyarországra, a Király családhoz Debrecenbe. 2002 januárja van. Én ekkor voltam 12 éves, nővérem 14. Ekkor volt a családnak egy 21 éves Volkswagen 1-es golfja. Természetesen szívódízel 1.6-os motorral. A gyerekek nőnek, az autó egyre kisebb…. kellene valami nagyobb, viszonylag olcsó, jó alkatrész ellátottsággal rendelkező kis fogyasztású autó. Gondolták ezt faterék. Jött az ötlet fater egy ismerősétől, kombi F astra szívódízellel. Minden igénynek megfelel a család részéről, és ki is lett adva a „meló” az ismerősnek, hogy minél hamarabb hozzon Németből egy általa jónak vélt autót. Így is lett… kiment az ismerős, pár nap múlva jött a telefon: van egy fekete caravan opel, sok extrával, igaz isuzu dízel, de azok is jók…Az autó rendben van, jöhet-e…? Természetesen igen! Bele is élte mindenki magát. Fater abba, hogy turbós, muter abba, hogy metálfekete, mi gyerekek meg abba hogy van benne villanyablak. Pár nap elteltével amikor már szinte az autót vártuk, jött egy újabb telefon…a feketét elvitték, de van egy fapados 1.7 szívódízel fehér caravan..olcsóbban. Természetesen ez is rendben van. Akkor jöhet az autó…ez a feketével ellentétben jött is. Na itt kezdődik meg az autó kapcsolata a családdal. Az autóban volt 157ezer kilométer amikor begurult az országba. Megvolt a próbaút, körbe lett nézve, mindenkinek nagyon tetszett a jövevény. Bár eleinte furcsa volt, hogy nincs benne hátsó ülés…csak egy rács. Ugyebár kiderült, hogy a kocsi a telekom céges autójaként volt teherautóként vizsgáztatva. Nincs is ezzel semmi gond, aki hozta szerzett bele azonos mintázatú szövet üléseket. 2002 tavasz Ekkor már rajta volt az E betűs rendszám. Az ismerős aki hozta a kocsit húzta halasztotta a papírozást…végül kiderült miért…Az autóval gáz van. Az alvázszámmal nem stimmelnek a dolgok. Ami „egyenszám” szokott lenni ezeknél az opeleknél hát ennél nem az volt. Ekkor volt némi para a dolgokban, mert mi van ha az autó lopott…? Se pénz, se kocsi? Darázsfészekbe nyúlás? Aztán telefonálgatás, hivatalba járkálás, és a többi és a többi. A hatóságok felvették a kapcsolatot a németekkel, illetve a gyárral ahonnan kijött az autó, majd megjött a határozat. Az autó papírozható, ugyanis nem lopott, nincs átütve az alvázszám, egész egyszerűen csak egyedi gyártmány volt a telekom részére a gyártól, amit külön számmal jelöltek. 2002. december 13. Péntek. Megkapta a rendszámot, mindenki örült, minden sinen van. Remek kis családi autóként tette a szolgálatot. Fater melóba járt vele, olykor cefrét vitt vele, olykor utánfutót húzott vele, vagy elmentünk vele kirándulni. Mindez így ment 2010 szeptemberig…Amikor árnyaltabbra fordultak a dolgok…Hengerfejes a gép. Értéke már nem nagyon van…. csináltassuk meg vagy bontó? Ekkor mutatott a kilóméteróra 388ezret. Hengerfejes…Rozsdás…belseje lelakott…futóműve már borzalmas. Mi legyen? A komplett generál kb. 300-400ezer között lenne, és akkor a többiről még nem is beszéltünk. 2010-ben már 2 éve volt jogsim, és 2 éve hajtottam én is a jóöreg opelt. Szó mi szó, hozzám nőtt…. Aztán fater kimondta azt amit ki kellett mondani…. rendbe szedjük. Be is került egy műhelybe. Elkezdték a generálozást. Az utolsó kopott csavarig minden ki lett cserélve, és minden fel lett újítva. Új dugók, fúrás, adagoló felújítás, esztergályos munkák, minden. Láttam, hogy az összeg nem lesz kicsi, így amit diákmunkával kerestem pénzt, beleadtam a generálba, ugyanis tudtam, hogy ezt a kocsit én akarom. Kb. másfél hónap alatt elkészült a motor. Hibátlan volt. Szépen ketyegett, nem füstölt, nem csattogott. Ekkorra már én is nagyon beleástam magam az opeles témákba. Kezdtem minden apró porcikáját megismerni, szerelni, javítgatni. A kasztni már erősen beteg volt…. Szokásos helyeken + alja. Mit tudunk tenni? Irány a lakatos + fényező műhely. 2-3 hét alatt rendbe is vágták a dolgokat. Fater ekkor már keresgélte az utódot, ugyanis megbeszéltük, hogy az útjuk különválik. Ő vett magának egy mitsubishit, és az enyém maradt a caravan astra. 2011-ben megvettem rá az első „tuning” elemet, az alufelnit. Igaz hogy gyári Opel volt, és 13 collos de akkoris…alufelni kerül az opelre. Tavasszal felkerültek az új papucsok, és az Opeles cimborák unszolására lecseréltem róla a narancssárga indexeket. A futóművet teljesen felújították, végre biztonságosan lehetett vele autózni. Azt hiszem ez volt az a pont amikor nagyon elkezdett a gyógyszer elgurulni…. Lett egy elképzelés, illetve voltak olyan szavak amik teljesen hatalmukba kerítettek, mint például irmscher, rieger, GSi, és hasonlók. Ebben az évben sikerült szerezni rá egy kis szárnyat, és kőkeményen divatos angel lámpákat, illetve egy paragi sportdobot. Az autó pofás, rendben is van…de nem az igazi. A felni kicsi, a futómű magas…billegős…a tekintet az angeltől bamba. 2012-es év eléggé eredményes volt. Kapott egy morcosított rácsot, és egy 15-ös felni szettet. (köszönet érte SPZolinak) Miután meglett ez a felni szett, kb úgy éreztem, hogy egy terepjárót kaptam…borzasztó magas lett az egész. Akkor ültessük. 2013 Az öreg vas kapott egy 60/55-ös vmaxx ültetőszettet. Egész pofás volt, ahogy rácsüccsent a kis ütött kopott téli garnitúrára. Alig vártam, hogy tavasz legyen és menjen vissza a 15ös alu. Ez is eljött. Tetszett az összkép… 2013-ban kapott még egy GSi motorháztetőt. Összesen ennyi változás érte az autót. (Ha nem számoljuk a légzsákosítást, központizár szettet riasztóval, tetőkárpit felújítást, és teljes belső cserét, A szürke szövet helyett kapott egy fekete plüss belsőt). 2013-ban érte utoljára hó az autót. Ugyanis barátnőmmel (mára már feleségemmel) vettünk egy seat cordobát. Az lett az én kis mindennapos melóba járós kocsim. A caravant csak találkozók erejéig, és egy-egy kellemes napos autózás erejéig vettem elő. Azóta bevett szokás hogy novembertől márciusig áll a garázsban letakarva, és várja a jó időt. 2014 Életem egyik legemlékezetesebb találkozója. A legendák találkozása. Mindamellett, hogy sikerült egy 3. helyet összekaparni a Facebook szépségversenyen rengeteg jó fej emberrel találkoztam, akik hozzám hasonlóan megszállottak. 2015-ben meguntam a kockatükröket, és kapott egy faceliftes tükörszettet. Valamint egyik legnagyobb fogást sikerült összehozni, (ezúton is köszönet „Novinak”, és „Brekinek”) kapott egy szürke hátsó lámpa szettet. 2016 Betegség….táppénz…unalom…keresgetés a hirdetős oldalakon…agyalás…messengeren duma F. Dáviddal…a GSi optikáról. Szép is, jó is, drága is…Aztán jön az üzenet Dávid cimborától „van egy srác aki épp hirdet egyet cakkpakk mindenestől 40ezerért. (koptató, vonószemtakaró, vas, ép fülek). „ Csábító a dolog…de nem szabad…asszony van, kisgyermek van, nincs ilyenre felesleges 40ezer….Aztán poénból rákérdeztem az asszonytól, hogy nem bánná-e…? A válasz pedig nem várt volt. Vegyem meg ha annyira akarom, és olyan jó árban van. Azonnal hívtam az eladót, hogy kell a cucc…A lökhárító Csongrádban volt. Debrecentől 200 kilóméterre…Másnap délre lebeszéltem a sráccal a találkozót. Be a seatba, motor indít, csongrádig nincs megállás. Hazahoztam a lökit, mérhetetlenül boldog voltam. Jött a tavasz, jött a színrefújás ideje. Fater már nem ismert rá az egykori kis autójára…de azért látom rajta, hogy tetszik neki a dolog. Lassan rájöttem, hogy ez az angel és morcosítás nem is olyan jó…jobb lenne kicsit gyáriasítani, ezért visszaraktam a gyári lámpákat, (kicsit megszínezve) és a gyári rácsot. Jövő évben 1 dolog fog BIZTOSAN változni rajta, a maszk. Kap egy gyári GSi maszkot az autó. Összegezve ezt az egészet. Rengeteg élmény van ezzel az öreg kis Caravan Astrával. Ez volt a „csajozós kocsim” régen, és ő vitt az oltárhoz minket a feleségemmel. Rengeteg barátot szereztem az opelesség miatt (köszönet ezért a MOTE-nak is). Rajta tanultam meg vezetni, szerelgetni. Amikor valaki hozzámvágja, hogy ez csak egy tárgy…annak mindig azt mondom, hogy „a te kocsid neked lehet, hogy egy tárgy, de nekem az enyém egy barát.”


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.