Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.572
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    102

tgabika76 last won the day on Február 6

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

889 Lelkes-segítőkész

3 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    ...a tgabika ;)
  • Születésnap 1976-02-11

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

22.577 profile views
  1. tgabika76

    Egyebek

    Nahát, mivel megfelelő topikot nem találtam, így jobb híján ide postolok... az van hogy majd' 11 évnyi sóvárgás és bánkódás (az eladott egykori Calibrám miatt) után idáig bírtam, és mivel a fertőzés nemhogy nem múlt, de még csak nem is csökkent, végül megint vettem Calibrát. Viszont mivel még egyszer nem akarok úgy járni hogy megbánom a döntésemet, így természetesen a coupé is marad, most már kettőből nulla a rendes napi használatra alkalmas autóim száma. Hosszas fontolgatás végére került pont amúgy a döntéssel, mert voltak feltételeim: mindenképpen 1., faceliftes Caibrát akartam (azok kevésbé rohadnak és kell a dupla légzsák, öreg vagyok már), 2., ha lehet klímásat, és végül 3., NE vagy XEV motorosat (ezek a legelterjedtebb motorok, tehát bőven van hozzájuk alkatrész, ugyanakkor a leggyengébbek is, tehát a boyracerek akik hajtani vették, feltehetően nem ezt választották). Sajnos azonban úgy tűnik túl sokáig válogattam, és a rendelkezésre álló pénzösszegből ma már nem lehet idehaza sem olyan autót venni ami megfelel mindhárom feltételnek, így végül a klíma kimaradt. Pedig még így is a magyar piac egyik legdrágább autóját vettem meg szerintem. Amit sikerült vennem végül: '97 márciusi Young Edition (egyike az utolsóknak, '97 augusztusában ért véget a gyártás) X20XEV motorral, Keramikblau színben. Egyelőre az ismerkedési fázisnál tartunk, vannak orvoslásra váró hibák és tervek is, ezekről majd később.
  2. Nyugodtan beteheted a ködlámpás kapcsolót is, nekem is az van bent, pedig évekig nem volt első ködfényszóróm (most már van megint)
  3. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Nem, a Behr teljesen más kialakítású, félgömb alakú zsaluval, ott nem szokott a tengely eltörni. Annál maximum a zsalu mozgató rudazata szokott leugorni a motorrlól, olyankor nem vált külső/belső keringetés között (holott a motor hallhatóan megy), de a kesztyűtartót kiszedve könnyedén visszapattintható és újra olyan mint újkorában.
  4. tgabika76

    Astra G szervízelés

    Ezzel jórészt egyetértek, de azért hozzátenném hogy egyes autók minősége vagy minőségérzete nem feltétlen (sőt inkább nem) a beépített anyagok avagy alkatrészek minőségétől függ, hanem sokkal inkább a gyártástechnológiában jelentkező nüansznyi különbségekből, mert ezeket nem biztos hogy egy autógyár előírja a távoli országban levő leányvállalatának. Csak egy példa: Opel Calibra (hogy márkánál maradjunk). A teljes gyártási periódus alatt két üzemben készültek, egyszer Rüsselsheimben az Opelnél, egyszer pedig a finnországi Uusikaupunki-ban a Valmet Automotive-nél. A felhasznált alaktrészek alapvetően ugyanazok, a finn példányok mégis kevésbé rozsdásodnak, két okra visszavezethetően: Finnországban a kezdetektől mindkét oldalán galvanizált lemezből készítették a karosszériát, míg Rüsselsheimben csak a '95-ös modellfrissítéskor vezették ezt be, valamint a lemezillesztéseknél használt karosszériatömítő pasztát is gazdagabban adagolták a Valmetnél, mint az Opelnél.
  5. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Nem. 2001-ig biztosan van, és a Twinportokban (2004-től) biztosan nincs, de nem tudom pontosan hol volt a váltás. Amelyikben nincs, ott azt hiszem 2db relével oldották meg a ventillátorok vezérlését.
  6. tgabika76

    BemutatkoZOO

    Üdv itt!
  7. Igen, szét tudod, de a legjobban akkor jársz ha kiveszed a komplett szivargyújtó-hamutartó egységet (2-2 csavar alul-felül, az alsókhoz ki kell pattintani a hamutartó alatti műanyag elemet, a felsőkhöz elég ha kinyitod a hamutartót. A szivargyújtó körüli rész kipattintható), mert úgy jobban hozzáférsz. Én ilyen USB töltőre cseréltem, bár hozzáteszem hogy ez nem teljesen méretpontos, a képen látható műanyag menetes részt egy kicsit meg kellett csiszolnom mert amúgy túl vastag az átmérője:
  8. tgabika76

    Gumi, felni kérdések

    Hozzátartozik még hogy a gumik sebességindexe azt a tempót jelzi, amit az abroncs még tartósan (= több 10, akár 100km-en keresztül is) elvisel, szóval ez nem azt jelenti hogy a 190km/h-s sebességindexű gumi azonnal darabjaira fog szakadni amint 200-ra gyorsítasz, időnként, átmeneti jelleggel elbír jóval nagyobb tempót is. Például a '80-as években még nem is nagyon voltak ZR (=240 felett) feletti sebességindexű gumik, egyebek közt ezt szerelték a Lamborghini akkori csúcsmodelljére is, holott az hivatalosan 306 km/h-val is tudott menni... Ugyanakkor nem gondolom hogy az alacsonyabb sebességindexű abronccsal sokat spórolnál, már ha ez a cél...
  9. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Semmi. Csodák nincsenek, a sok rövid táv és a hideg nagyon meg tudja dobni a fogyasztást. Nekem a Z18XE még nyáron is 9 liter felett eszik ha csak városban használom (amúgy 7,8, szóval ez majd' másfél liter pluszban, pedig még hideg sincs), és anno a C12NZ-vel (igen, 1.2-es!) is meg tudtam etetni 12 litert(!) 100-on pusztán attól hogy napi 2x3km-t mentem vele télen... Én nem aggódnék a helyedben, csak ha tavasszal, rendes körülmények között használva sem csökken vissza a fogyasztás normális szintre.
  10. Nem tudom hogy Dark benéz-e még néha, de anno írtam egy cikket a blogomra az XE fejekről, talán abban benne van a válasz: Opelia Blog: Gondolatok a C20XE körül
  11. tgabika76

    Egyéb csevegés

    Röviden: igen. Két lehetőség létezik, de számodra csak az egyik járható viszonylag egyszerűen. Első verzió a DID (Dual Info Display), két funkciója van: az időt és a külső hőmérsékletet mutatja digitálisan. '94-től gyárilag is ezt szerelték az alapmodellekbe analóg óra helyett, viszont a tied még korábbi modell, és ezért nincsen benne ennek a csatlakozója (teljesen más mint az analóg óráé), azaz be lehet ugyan rakni, de műszerfali kábelköteget kell hozzá cserélni, vagy befűzni a DID vezetékét. Erről lenne szó amúgy (a képen mellette a külső hőmérséklet érzékelője látható, ezt a lökhárítóba kell bepattintani): A másik verziót közekeletű néven BC-nek (Board Computer) hívják, ez is gyári kijelző, de ez már több mindent tud: az időn és a külső hőmérsékleten kívül átlagfogyasztást, pillanatnyi fogyasztást, átlagsebességet, hatótávot is számol, és van benne stopper is. Bizonyos szempontból a bekötése is könnyebb, mert a műszerfal mögött a te autódban (évjáratból és motorból gondolom) jó eséllyel ott lesz a széles sárga csatlakozó amit erre a computerre kell dugni, viszont ez még csak a művelet fele: kell hozzá a kézifékkar mellett, az érmetartó helyére pattintható gomb is amivel kezeled, ez viszont eléggé esetleges hogy be van-e vezetékelve, autója válogatja. Persze a BC-t gombok nélkül is berakhatod, működni is fog, csak nem fogsz tudni váltani a funkciói között, illetve nem fogod tudni beállítani az órát. De a neten egész sok leírás terjed a beszereléséről, szóval nem ördöngösség belevágni. Ennek a BC-nek a hátuljában van egy kis fehér kocka, az az EPROM, azt mindig fel kell programozni az autód motorjához, különben hamis adatokat fog mutatni (főleg a fogyasztás). Arra figyelj hogy hathengeres autóból (V6) nem jó ez a BC, mert annak az EPROM-ját nem lehet négyhengeresre felprogramozni, illetve Omega A-ból vagy Senator B-ből se vegyél ilyet, mert annak meg a kialakítása más, nem fogod tudni rápattintani a díszkeretet (itt a képen már rajta van). Szóval neked Vectra vagy Calibra négyhengeresből (2.0, 2.0 16V, vagy 2.0 Turbó) való BC kell:
  12. tgabika76

    Elektromos

    Nem feltétlenül jelenti hogy baj van. Illetve igen, de nem úgy ahogy gondolod. A légzsák visszajelződ feltehetően azért gyulladt ki mert leesett a feszültség a rendszerben. Azóta megjavult a generátor, viszont a légzsákhiba nem törlődik magától, azt törölni kell szervizben, különben nem alszik el. Baj azért van, mert amíg világít a visszajelző, nem működik a légzsák, se az automata övfeszítő, de ha kitörlöd a hibakódját (és nem jön vissza), akkor minden rendben lesz.
  13. Ez az a bizonyos 31-es számú PIN amire kötöttem és amit DarthVödör is említett. Készülj rá hogy nem lesz benne érintkező, úgyhogy faragnod kell oda valamit. Nekem kicsi (3mm-es) csúszósaruból van, ezért is néz ki másképp mint a többi:
  14. Sztem kb. lehetetlen. A kipörgésgátló ezekben elég egyszerű elven működik: az ABS- szenzorokon keresztül figyeli az első és a hátsó kerekek fordulatszámait, és ha a kettő eltér egymástól, akkor próbálja lassítani az első kerekeket. Ezt még fékezéssel nem tudja mert nem elektronikus a fékrendszer, helyette megpróbálja elvenni a gázt a fojtószelep zárásával. Ebből következik hogy elektromos gázos autó kell hozzá olyan motorvezérlővel ami képes erre. Neked sztem motorvezérlőt és fojtószelepet is kéne cserélned, mert 1.8 alatt tudtommal nem volt kipörgésgátló szériában, azaz a vezérlőegységed sem ismeri ezt a funkciót.
  15. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Nem gondolnám. Sokat beszélgettem erről a Janival, éppen azon apropóból hogy amikor az üléseimet bőröztettem (ezt nem ő csinálta), akkor megcsináltattam a váltó- és a kézifékszoknyát is, éppen azért hogy pontosan ugyanolyan árnyalatú legyen mint az ülés. Csakhogy én ugye nem értek a bőrözéshez, és ne tudtam hogy az a bőr ami az üléseken van, túl merev, vastag és kemény váltószoknyának. Ráadásul a bőr ugye drágább (autóipari bőrről beszélünk, az nem jó amiből otthon a kanapé van, mert az nem UV-álló), a vékonyított (hántolt) bőr meg méginkább, sztem nem jönne ki ennyiből ha valódi bőrből csinálná. A Jani is műbőrt használ a váltó- és a kézifékszoknyához, de ma már nagyon jó minőségű műbőrök vannak, ha nem vagy szakmabeli, akkor csak akkor mondod meg hogy ez nem igazi bőr, ha közvetlenül azután tapintod meg, hogy előtte egy valódi bőrt fogtál.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.