Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Content Count

    10,605
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    107

tgabika76 last won the day on April 8

tgabika76 had the most liked content!

Community Reputation

896 Lelkes-segítőkész

3 Followers

About tgabika76

  • Rank
    ...a tgabika ;)
  • Birthday 02/11/1976

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • City
    Veszprém

Recent Profile Visitors

22,734 profile views
  1. Hogy érted hogy rövid? A Classic-oknak (2004-től) eleve rövidebb volt az antennájuk, a képen lejjebb látszik is. De ha a te autód 2000-es évjáratú, akkor még a hosszabbik kellett hogy legyen rajta, hacsak valaki nem cserélte már korábban. Én pl. kicseréltem rövidre mindkét autómon, egyszerűen mert úgy jobban tetszik és különben sem hallgatok rádiót. Lehet hogy a tieddel is ezt tette egy korábbi gazdája. Amúgy az összes Opel antennája ami ilyen csavarmenetes az kompatibilis egymással, évjárat teljesen mindegy, meg az is hogy Astra G, Vectra B vagy netalán Corsa. A lenti képen látható mindkét antenna gyári:
  2. Az más, akkor 42-es hibakódot hozna (jobb első sebességjeladó, légrés és működés). Itt valami elektromos probléma lesz szerintem, de persze nem árt kitakarítani az ABS fogaskoszorúját sem a rárakódott mocsoktól.
  3. Így már oké. Két hibakódot látok, a 12-t és a 43-at (1 villanás, szünet, 2 villanás: 12, illetve 4 villanás, szünet, 3 villanás: 43. Minden kódot háromszor ismétel.) Ezek közül a 12 nem igazi hibakód, a diagnosztika kezdetét jelzi, a 43 viszont a jobb első sebességjeladó (a keréknél) problémájára utal. Konkrétan "ellenállás és csatlakozó", tehát vagy el van szakadva a vezetéke, vagy letestel valahol. Ebbe az irányba kéne tovább menned.
  4. "Ez a videó nem érhető el"
  5. Az ABS-t a diagcsati A és K pinjének az összekötésével tudod kivillogtatni (a csati oldalán rajta vannak a betű jelzések hogy melyik láb melyik, csak jó szem kell hozzá): U alakra meghajtasz egy gemkapcsot, összekötöd vele az említett lábakat, aztán beülsz az autóba, ráadod a gyújtást, és számolod hogy mennyit villog az ABS lámpa a műszerfalon. Az eredményt beírod ide, és megmondjuk mit jelent.
  6. Arra gondoltam hogy mire annyira átrozsdásodna hogy az a működését befolyásolná, addigra a lengéscsillapító amúgyis elhasználódik/tönkremegy a jó magyar utakon. És mivel nem célja a gyártónak hogy egy kopó-fogyó alkatrész annak teljes élettartama alatt újszerű kinézetű legyen, ebből gondoltam hogy a kérdés főleg esztétikai. Peace.
  7. A W0L0TGF kezdetű kódsor az alvázszám. Habár ebből is meg lehet tudni hol végezték az autó összeszerelését, de neked a motorszám kell, mert az gyakran egészen máshonnan származik, mint maga az autó. Például az én Bertonemat Grugliasco-ban (Olaszország) a Bertone székhelyén szerelték össze, de magyar (szentgotthárdi) motor van benne.
  8. De igen, gyártási hiba volt, ezek az alvázszámok érintettek (az alsó sor fontos, abból kiderül hogy nem csak a Z14XEP s hibás, hanem a többi Twinport is, amennyire emlékszem az összes ilyen motor ami Aspern-ben, Ausztriában készült egy bizonyos időintervallumban): Modell Gyár Alvázszámtól Alvázszámig Astra H Bochum 5 2 127191 5 2 243170 Astra H Antwerpen 5 5104564 5 5 256209 Astra H Ellesmere Port 5 8 076219 5 8 173158 Agila Gliwice 5 G 068130 5 G 115860 Astra G Gliwice 5 G 066872 5 G 115858 Meriva A Zaragoza 5 4 211396 5 4 395995 Combo C Azambuja 5 3 033004 5 3 071565 Corsa C Zaragoza 5 4 206462 5 4 395998 Corsa C Eisenach 5 6 068545 5 6 121411 Tigra B Heuliez 5 E 000001 5 E 042126 Csak az alvázszám-listán szereplő, Z10XEP (RPO kód LJ4), Z12XEP (RPO kód LB4), Z14XEP (RPO kód LJ2) vagy Z14XEL (RPO kód LKA) motorral felszerelt járműveket kell átszerelni.
  9. Egyetértek. Ne vedd a szívedre @freddy_ de néha az az érzésem túl sokat vársz el bizonyos autóval kapcsolatos dolgokban, legyen ez autóalkatrész vagy szerelő. Egy lengéscsillapítónál véleményem szerint nem kulcskérdés az esztétika, szóval amennyiben a működést nem befolyásolja, én nem reklamálnék amiatt hogy a két burkolat összeér.
  10. A váltó ezek szerint gyenge pontja ezeknek az autóknak... ismeretségi körben van két Trafic is (ugyan nem Vivaro, de majdnem), mindkettőt elérte már a végzete, ráadásul az egyik az szalonból, újonnan vásárolt autó volt. És mindegyik 1.9dCi, szóval még csak a motor típus sem számít. Ők Szekszárdra vitték a váltót felújítani a sebessegvaltok.hu-hoz, bár neked ugyanolyan messze lett volna mint Pécsvárad.
  11. Pár fontos dolgot kifelejtettél: 1., ez még hűtőmodulos autó (van egy hűtővezérlő a lökhárító szemből nézve jobb sarka alatt), vagy sima relé vezérli a ventillátorokat a motortéri relédobozban 2., klímás az autó vagy sem?
  12. A sportülések ülésvázai mind egyformák, egyetlen eltérés van köztük, hogy kettő- vagy négyajtóshoz készültek-e, azaz dönthetőek-e vagy sem. Ebből kifolyólag mindegyikben ott a légzsák helye, ráadásul az ülésvázak szimmetrikusak tehát a másik oldalon is megvan bennük a légzsák beszerelésének lehetősége.
  13. Az sehogy sem jó... A csatlakozónál hány vezetéket látsz? 4-nek kéne lennie...
  14. A TID-es változat nem, csak angolul meg csehül (cseh ugye a fejlesztő anyanyelve). A MID-es igen, de azt meg tisztáztuk hogy nem megy bele a Zafirába.
  15. tgabika76

    Motor

    Mivel olvastad ki a hibakódot? Mert ha a neten rákeresel (görgess lejjebb, ott lesz az Opel is), akkor nem csak azt írja hogy CAN adatbusz hiba (amúgy szerintem a B Vectra még nem is CAN buszos), hanem azt is hogy üzemanyagpumpa vezérlő, ami nálad valószínűleg a relét jelenti. Talán így már el tudsz indulni. (azért nem indul mert nem kap gázolajat. Üzemanyag hol van, a tankban vagy a hengereknél is?)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.