Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.550
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    100

tgabika76 last won the day on December 4

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

884 Lelkes-segítőkész

3 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    ...a tgabika ;)
  • Születésnap 1976-02-11

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

22.397 profile views
  1. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    A kulcsszó a szilikonos macskaalom. Ebből 4-5 liternyi egy légáteresztő (hálós) tasakban mondjuk a hátsó ülés lábterébe helyezve működik, hátránya hogy sajnos a macskaalom szóródik (ha nagyon nagy a hálós tasak lyukmérete), szóval időnként porszívózni kell.
  2. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Ez így is van. De azért az Opel mérnökei nem voltak hülyék, feltételezték hogy ha a forgatógomb a szélvédőre van állítva, akkor párátlanítani akarsz, így ilyenkor nem lehet bekapcsolni a belső levegő keringetést, mert ha a benti párás levegőt fújnád a szélvédőre, az annyit tenne, mint halottnak a csók...
  3. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Teljesen más a felső része, ahol a kijelző van:
  4. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Öö... de ez digitklímáshoz való, electrogernek meg (legalábbis a beillesztett kép alapján) nem olyan kell. A manuális klímáshoz való meg nem kapható már az általad belinkelt helyen sem.
  5. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Uhh, ez a fabetét eredetileg Irmscher cucc volt, baromi ritka és elég drága is. Cikkszámot tudnék mondani hozzá, de felesleges mert újan sem kapni, nemhogy használtan. Amúgy tartozott hozzá fabetétes kormánykerék, váltógomb és kézifékkar is. Tudom, nem ilyen minőség (bár ez is műanyag), de nem járnál jobban ha lefóliáztatnád a középkonzolt valami famintás fóliával?
  6. tgabika76

    Általános műszaki problémák

    Na végre egy kérdés amire tudok válaszolni (ideje lenne újra vennem egy Calibrát hogy megint beleszokjak ). Szóval: nem, a gyári gomba nem alkalmas, mert az csak az olajnyomás meglétét/nem létét tudja jelezni, de a pontos értékét nem. Ugyanakkor szendvicsadapter sem kell, egyszerűen a gyári egyvezetékes olajgombát kell lecserélni egy kétvezetékesre, olyanra mint itt lentebb a képen. Utángyártottban 15e Ft körül lehet kapni, a gyári olyan 40e környékén van.
  7. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Nahát, egy napig nem fórumoztam és mire jöttem ide... Álláspontom szerint az érdekek és vélemények kulturált módon történő ütköztetése (úgy is mint építő jellegű vita) használ a társalgásnak, szóval amíg megmaradunk ezeknél a kulturált kereteknél, addig maradhat a fenti eszmecsere, annak ellenére hogy nem igazán illik a topik profiljába. Személyes véleményem szerint viszont van aki az ilyesmit túlságosan a szívére veszi, neki üzenném hogy ne tegye, nem érdemes! Sok ember = sokféle világlátás, akinek a segítség szól, majd eldönti hogy saját képességei tudatában mit kezd vele.
  8. Egyébként a C Corsa már gyárilag ilyen, bár nem tudom a relé miatt van-e ez, ennyire nem néztem utána. Viszont potis kar abban sincs.
  9. tgabika76

    Futómű, gumik, felnik

    A váltó rámenne, mármint az F18-as, de nem csak a kuplung itt a gond: én úgy tudom hogy az F23 bowdenes kapcsolású váltó, az F18 (F20, F16) pedig rudazatos, szóval lehet hogy ez is gond lesz... én a helyedben inkább keresnék F23-as váltót ha már egyszer az volt rajta, de az elvileg a 2.2-es benzinesek váltója, meg a V6-é, illetve a 2literes dízelé.
  10. tgabika76

    Futómű, gumik, felnik

    Ez ennél sokkal kevésbé bonyolultabb. A '90-es, 2000-es években az Opel négyhengeres motorjai (mindegy hogy dízel vagy benzines) alapvetően két csoportra voltak oszthatóak: kisblokkra és nagyblokkra (hivatalosan GM Family I és Family II motorcsalád). A blokköntvény alapja az egyes motorcsaládon belül azonos volt, tehát a váltók is alapvetően kétfélék voltak: kisblokkra és nagyblokkra valók. A határ egyébként benzines motoroknál 1.8l lökettérfogatnál van, alatta kisblokk, felette nagyblokk. Az 1.8l pont necces, mert az X18XE motorkód még nagyblokk, de az X18XE1 viszont kisblokk, a két motornak semmi köze egymáshoz, hiába majdnem megegyező lökettérfogatúak. Téged ez a dolog annyiban érint, hogy az autóra bármelyik váltó felrakható ami nagyblokkos autóról való, tehát F18, F16, F20, teljesen mindegy, még csak nem is kell hogy X20XEV-ből netán B Vectrából származzon az a váltó. A kisblokkokhoz (az 1.6 is az!) viszont F13, F15 illetve F17 váltó járt, ezek NEM rakhatók fel a tiedre! A fentebb írt F16, F18, F20 váltók közül tehát bármelyik jó neked, különbség leginkább az áttételben lesz, a dízelekhez általában hosszabb áttételű váltókat párosítottak, amivel csökkeni fog valamicskét a fogyasztás, viszont lomhább lesz az autó.
  11. tgabika76

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Nem tudom aktuális-e még, de nem kell. Csak az M0 keleti szektorára kell matrica, az M5-től kelet felé eső részen.
  12. Bár dízel autóval nincs tapasztalatom tempomat ügyben, de a sajátomba szereltem, és a net szerint a motorvezérlőd neked is támogatja. Ha így van, akkor meg kell nézni hogy ki van-e kábelezve (megvannak-e a szükséges csatlakozók), és ha igen, akkor csak egy kuplungpedál-kapcsoló, egy fékkapcsoló, és egy tempomatos indexkar kell hozzá, valamint felprogramozás, és kész is. Gezoli fórumtársunk leírása ugyan Astrához szól, de tanulmányozása hasznos lehet, az elv sztem ugyanaz. Az androidos Opel kinézetű fejegység pontosan mit takar? Utólagos dupla DIN méretű fejegységet számtalan formát lehet kapni android rendszerrel, bármelyiket bele is lehet faragni Combóba, de nem értem az "Opel kinézetű" kitételt.
  13. tgabika76

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Én a pirossal bekarikázott résznél szoktam emelni hidraulikus emelővel (krokodil), kis fakockát használva alátétnek:
  14. tgabika76

    Fogyasztás

    Hogyne, én is azt használom, az aláírásomban láthatod is. Nem tudom van-e jobb alternatíva, szerintem ez a legelterjedtebb, nekem teljesen megfelel.
  15. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Ezt az oldlat ki szerkeszti? Mert írnék egy kis pontosítást: a sűrű beosztású fekete számlapos óracsoport sem mindig sárgított, a 2002-es modellévig biztosan nem. Az enyém ilyen a coupéban, 2001 októberi az autó, és nem volt benne sárga fénytörő. Én amúgy úgy tudtam hogy egységesen csak a 2002-es modellévtől sárgák a fények a G Astra műszerfalakban, addig fehérek, függetlenül attól hogy milyen a számlap kialakítása.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.