Jump to content

Janó32

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2.475
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    100

Everything posted by Janó32

  1. Janó32

    Astra G szervízelés

    Cserélni akkor kell ha cserés, megelőző jelleggel nem szokás pl lengéscsillapítót cserélni. Ha kimérik és gyengélkedik, akkor kell a csere. Vastagon szedett részt nem igazán tudom értelmezni... (Lassan én is cserélni tervezem az autót, és pl szerintem a VW, Ford, Skoda, Seat, Opel -egyéb- modellek erősen túlárazottak. Ua évjárat, km futás és állapot mellett de gyengébb felszereltséggel egy Zafira 15-20%-kal drágább mint egy Scenic, pedig nem látom indokoltnak ezt a differenciát, még ha szervizre többet is kér a Renault, akkor is bőven pénzemnél lennék miközben ennyivel nem nyújt többet a Zafira ha egyáltalán többet nyújt. De ez csak egy példa...)
  2. Janó32

    Astra G szervízelés

    Szerintem nem lesz az meg 120-ból... Én nem zárnék ki minden francia autót és olaszt, mindegyikből van legalább annyira jól sikerült széria mint pl az Astra-k és legalább ésszerűbb áron vannak a piacon... Nagyon jó eséllyel lehet problémás Toyota-t és Mazda-t venni túlárazottan...
  3. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Az olajfogyást kiváltó okok és az olaj "minősége" közt én nem vonnék szoros párhuzamot (eleve konstrukciós kérdés ezen generációjú Ecotec motorcsaládnál), inkább tartom fontosnak a megfelelő gyakoriságú cserét (átlag 8000km-ként cserélem), mindösszesen inkább az a lényeg hogy ne a legolcsóbb anyagokkal történjen mindez és az alap teljesítményszíntnek megfeleljen. Úgy gondolom, hogy a Total cég termékei azért közel sem a lenézhető kategóriát képviselik, sőt gyártóművi megfeleléssel sincs gond, így elvileg a "minőségével" sem lehet.
  4. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Az hogy ki-mit-mennyire hall meg és miként ítél meg relatív... Ezért írtam hogy "talán mintha picit..", ellenben melegedve viszont mintha csendesebb lenne a motor mint 5w30-al.... Árban hatalmas a differencia egy 5L/8000Ft és egy 14-15000Ft/4L ár közt, pláne egy ciklusra vetítve (és pl esetemben kb 0,5l/1000km olajfogyással)... Nálam ez is szempont volt, hogy ne fogyjon annyi belőle, no nem az olajon így megfogható összegen hanem mert ha kevesebbet fogyaszt belőle akkor remélhetőleg kevesebb szennyezés kerül a rendszerbe...
  5. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Januárban Mobil Super 3000XE 5w30 került cserére Total Quartz Ineo 5w40 MC3-ra. Eddig mindig az említett Mobil volt egy Castrol Titanium FST kivételével, az 5w30-at csipegeti (finoman szólva), ebből még nem látható fogyás, eddig mindent egybevéve egész jó a tapasztalat (talán mintha picit hidegindításkor tovább csattogna mint 5w30-al).
  6. Janó32

    Jókivánságok topikja

  7. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Megpróbálok olyan hangnemben/stílusban reagálni neked ami nem bántja lelki világod, mert akkor megint elveszti gezoli a pajtiját... Nos két dolgot tegyünk rendben ezzel a hozzászólással és annak segítségével -szakmai értékével- kapcsolatban (mert ugye vagy segíteni akartál vele vagy csak nekem beszólni ami ellen meg pont te és gezoli az élenjáró harcos): 1) ha az elemtartó lenne a ludas, akkor ugyebár minden esetben fel kellene tanítani ahhoz hogy újra használni tudja (de erről szó nincs, neki random működik és a hőmérséklettől tette függővé első körben), akkor ezt kizárhatjuk szerintem de javíts ki ha tévedek. 2) Ki kell cserélni a mikrókapcsolót: rendben, ezt több mint másfél nappal előtted egy hsz-ben már olvashatod amikor írtam neki hogy első körben ez kell meglépni. Tehát megmondanád, hogy a hozzászólásod szerinted szakmai segítség volt vagy csak pusztán odaszólás ezek tükrében? (Én továbbra sem támogatom azt amit Ti itt többen is, hogy a hozzá nem értőket mindenféle forraszgatásra meg barkácsolásra buzdítsak ha érezni a bejegyzései közt hogy sötétben tapogatózik, mert vagy nagyobb kárt okoz magának vagy rosszabb esetben a hírekben szerepel majd egy nagyon elcseszett barkácsolás miatti leégett autó kapcsán... Persze egy kulcs max kinyírható véglegesen egy összetaknyolt forrasztással, de a buzdításra itt többen sokkal messzebb merészkednek.) Pont erre gondoltam az óvodás szint kapcsán, köszönöm hogy pár órán belül be is igazoltad ismét az igazam. Akkor tehát ez a kommunikáció megengedett a fórumon vagy csak kettős mérce és így neked lehet??? Oldalakon keresztül ezt látni tőled, semmi tartalom a topic témájával/egy feltett kérdéssel kapcsolatban, maximum beszólogatsz a felhasználóknak. Tehát ez a követendő példa mert ez nem esik moderátori irányelven kívül?
  8. Én meg már azt hittem, hogy eldöntheti ő maga hogy mit szeretne... Valóban így kell egy fórumon "szerepelni"...
  9. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Látszik hogy te csak egyetlen szemszöget ismersz, ami a tiéd, de az gyakran a tömegek véleményével nem fog egybe esni mint láthatod.. Akkor most megint letiltasz???? Totál összetörtem, de valahogy majd megpróbálom feldolgozni a veszteséget...
  10. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Tapasztalatból mondom, hogy az elektronikai "intermittent" típusú hibákat legtöbbször nem olyan hibaokok okozzák ami házi körülmények közt nyakon csíphető, ezért is ajánlottam előzetesen hogy ehhez hozzáértő szaki kell. Mert ha ő próbálkozik vele tapasztalat/rutin nélkül, lehet h javíthatatlanná teszi a most még menthető egységet...
  11. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    1) Kaptam is és adtam is sok segítséget, nem vitás, de ennek nem tudom mihez-mi köze (pláne a te szemszögedből nézve)... 2) Vastagon szedett rész minden szava igaz/vonatkozik rád is (kettős mércét hagyd meg másnak)... 3) Semmilyen moderálási szabály nem lett megszegve... 4) Szerintem nincs szükség önjelölt moderátorokra (remélem a való életben nem a helyi seriff-et játszod ezzel másokat veszélybe sodorva), de ezt is tárgyaltuk már... 5) Azért lapozz vissza néhány oldalt és nézd meg a hozzászólásaid szakmaiságát, minőségét, topic-hoz illőségét, hangnemét majd ezután akarj másokat rendre utasítani (ha szeretnéd csokorba szedem neked és belinkelgetem ide hogy csemegézz szabadon)... 6) Darthvödör kapcsán is előléptél valami testőr félévé (ön-felhatalmazva) egy vita kapcsán, aztán meg átmentél durcás ovisba, de ha neked így jó nekem mindegy.
  12. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Nincs itt semmi vita, érdemi megbeszélés és okfejtés folyik. Csak aztán vannak önjelölt szakértők, meg legalább ennyi önjelölt seriff is, ez az oldal már csak ilyen lett, aztán akinek nem inge... Sajnos a fővárosi lehetőségeket nem ismerem ilyen téren...
  13. Janó32

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Nem km-t függvénye, hanem hogy mennyiit volt használva. Egy autópályás autónál lehet új állapotúnak tűnő 200000km-nél, egy városinál meg negyed ennyinél rongyosodó mert annyit van nyüstölve... Nem lehet általánosítani. Én 11 évesen 120000km-nél cseréltem mert annyira nem jött be az állapota bár rongyos nem volt. F-et 21 évesen adtam el 172000km-el hibátlan -gyári- szoknyával.
  14. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Nézd, nem akarok mélyebben belemenni ebbe az SMT tárgykörbe, több mint 9 évet voltam SQA mérnök az egyik hazai legnagyobb autóelektronikai profilú cégnél... Egy nyákon belül és egy beültetett alkatrészben is számos dolog lehet hibás amit te nem fogsz kiszúrni egy "textil vizsgáló nagyító"-val... Ennél lényegesen komplexebb ez... Az igaz, hogy a mikrokapcsólót mindenképpen cserélném én is, én anno a 11 évesen vett autón a teljes kulcsot átadtam a rework csapat csoportvezetőjének két új kulcsházzal, azóta mintha új kulcsok lennének működésüket-megjelenésüket tekintve. Nem olyan módszerekkel dolgoznak mint amit te fentebb felsoroltál...
  15. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Háát.... Nem akarom megkérdőjelezni az SMT ismereteid, de maradjunk annyiban, hogy nincs az a képzett/gyakorlott SMD alkatrészek javítására felkészült rework/repair szaki, aki olyan hajszál repedéses kontakt hibákat kiszúrna amit röntgennel szoktak keresni esetenként. Lehet hogy pont egy ilyen forrasztási mizéria szívatja márkatársunkat..Ha mindenre szépen ráforraszt, gyakorlatilag új kötéseket hoz létre. Utána meg végigméri amit tud, ennél jobban nem lehet átnézni "házi" módszerekkel, vagy meg kell röntgenezni és a gyanús pontokon cross check ellenőrzés új alkatrésszel, így meglehet a hiba, de ehhez nagyon felkészült helyet kell találni...
  16. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Olyan szaki kell aki ért a kulcsok elektronikájához. Át kell nézni az összes forrasztott komponenst ill a forrasztásukat, tovább a mikrókapcsolók cseréje. Ez egy rutinos szakinak kb fél óra, átnézi, átforraszt meg kicseréli amit kell. Székesfehérváron tudok ajánlani ilyen szakit, mindkét kulcsot rendbe tette 5 éve, azóta még elemcsere sem volt, hibátlan minden (kopp-kopp-kopp)...
  17. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Én meg úgy gondolom, hogy mindenki el tudja dönteni mivel-miért foglakozik (mi foglalkoztatja). Ugye van aki motorteret waxol meg fogkefével tisztogat, van aki a belső világítás felkapcsolását próbálja kitalálni, van akit az foglakoztat hogy melyik Opel ülését tudná befaragni a G Astra-ba, van aki a Skoda kipufogó gyártásáról regél... Engem jelenleg meg az, hogy az autóm miért kapcsolgatja a hűtést 10 fok felett 5-6km-es városi közlekedés után... (Meg hogy milyen olajat tegyek bele a köv cserekor, de az más topic...)
  18. Janó32

    Karosszériaápolás

    Izopropilalkohol, bevált, kipróbált.
  19. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Lehet h rosszul gondolom, de az ECU nem a hőfok-jeladótól kapja az információt és onnan a műszeregység? Tehát ha fals adatot ad akkor azt látod a kocsiban és azt olvasod a programból is... Nekem anno nem a műszeregységet nézte a szaki és nem is élőadatot olvasot, mezei módszerrel a kiegyenlítőbe tett hőmérőt és utána nézte h mikor kapcsol a hűtés és mit mutat az óracsoporton a kijelző, ezzel validálta hogy kb egyezik a dolog... Lehet ez is, állítólag nekem azért melegszik gyorsan az autó és kapcsolgat gyakran hűtés, mert tavasszal a Mannol piros fagyállót a szerviz túl töményre hagyta. Mérés szerint 52 fokot tud... (De lehet h jobb lenne nekem is cserélni a gyári 16 éves hőfokjeladót...)
  20. Janó32

    Gumi, felni kérdések

    Igen rendelkezik téligumi jelöléssel, értds úgy h a hatóság el kell fogadja téli gumiként.
  21. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Biztos hogy a hőfok-jeladóddal nincs gond? Fagyálló csere volt közben?
  22. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Esetleg van valakinek tapasztalata az Aral High Tronic (5w40) motorolajjal kapcsolatban?
  23. Janó32

    Gumi, felni kérdések

    Nekik is úgy volt (külön szett gyári felniken), de totál felesleges bizonyos km futás alatt a két szett (ezért a 4 évszakos), hacsak nem olyan helyen élsz/laksz ahol indokolt. Ők évi max 3000km-t mennek (azt is 99%-ban városon belül ill az agglomerációba, itt max nagyobb emelkedők -ha- vannak), ez azt jelenti hogy 8 évente dobhatják ki a "szőrős" gyakorlatilag új állapotú de elöregedett szettet (számold ki, a szettek max ~12-13000km-t futnak a 8 év alatt). Amikor épp' nem ezt a hatalmas km futás teljesíti az autó, egy családi ház előtt eléggé szél és napfény védett helyen -lugas alatt- gyakran autóponyvával letakarva tölti idejét az autó. Ez a gumiápolós dolog meg hát inkább hobbi mint kötelező elem, mert egy olyan igénybevételű gumi ami alig fut évi 3000km-t, nagyon nem kell ápolgatni.
  24. Janó32

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Sziasztok! Mivel szép számmal vannak fővárosiak/főváros környékiek a fórumon, így most őket kérdezném mint elsődleges hiteles információforrás: ha a 7-es főúton érkezem Székesfehérvár felől és Szigetszentmiklósra mennék M0-on keresztül, akkor kell pályamatrica?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.