Jump to content

Janó32

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2.388
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    96

Everything posted by Janó32

  1. Janó32

    Karosszériaápolás

    Izopropil alkohol. Fogsz egy nem szöszölő rongyot (és speciel mikroszálas kendőt használok), rálöttyinted és erőlködés nélkül könnyedén letörlöd. Ha a nap nagyon ráégette, akkor kicsit jobban kell dörgölni de simán lejön. Utána teljes autómosás wax-os megoldással vagy pasztázni a kocsit (hogy legyen valami védelem újra a fényezésen, mert az alkohollal mindent letörölsz a felületről). Ajánlanám még a MEK-et is (metil etil keton), de azt ésszel kell mert az már tud kárt tenni ebben-abban...
  2. Akkor vissza kell pattintani ha leesnek a mutatók... Komolyra fordítva, a diesel topic-ba tedd fel a kérdésed inkább, esélyesebb h választ kapsz...
  3. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Legtöbb esetben -mint pl esetemben- elég volt a gumi gyűrű cseréje, 480Ft a gyári... https://cromax.hu/motor/hengerfej_es_alkatreszei/olajbetolto_sapka_tomitogyuru/tomitogyuru_olajbetolto_sapka_ala_opel_36027
  4. 2008-ban szüleim úgy döntöttek, hogy életükben először (és hogy őket idézzem: "utoljára") vesznek egy új autót szalonból. Tehát 2008/05-ben kihozták a szalonból a zSx4-et, mot van benn 31000km... 12 éves korára talán az is eléri a 40000km futást... Van ilyen, csak ritka mint a fehér holló, pont ezért vannak akik ilyen autókra vadásznak...
  5. 1.1 milló Ft irányár ha tökéletes műszaki és esztétikai állapotban van, de ezer dologtól függ: pl nem volt összetörve nagyon és az esetleges kisebb sérülés(ek) szakszerűen lettek javítva. Minden működik az autón. Az sem mindegy, hogy az ország melyik területén akarod eladni. Lehet többért is hirdetni, de ugye az emberek úgy működnek, hogy inkább vesznek újabb modellt a kínálat aljából mint adott összegért régebbi modellt a kínálat legtetejéből, és a H Astra-k már 1 milliótól kezdődnek.
  6. Janó32

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Felétek van szerelő aki 20000Ft-ért kijön a házából egyáltalán? Felénk -Székesfehérvár- szabad szervizt/szerelőt nem találsz, de ha véletlenül el is vállal valami munkát, akkor 20000Ft-ért gyakorlatilag még a motorháztető sem nyitja fel...
  7. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    A kézifékkar alatti fedlapot pattintsd ki (ahol az OBD csati van), ott látni fogod a a váltószoknya keret csavaros rögzítését. Azt kitekered és már barkácsolhatsz is...
  8. Janó32

    Karosszériaápolás

    Az hogy gyári érték, még nem feltétlenül jelenti hogy nem volt fényezve. Pl az én autómon is gyári érték a szórásokon belül, pedig tudom hogy hol volt javítva mert vásárláskor kaptam képeket a javítás előtti állapotról. Egy biztosítós ügyben meg a karszakértő avultatni akart és agyon mérte a kocsit de nem tudott belekötni, márkaszervízben javították szakszerűen. Szóval attól még lehet fényezett az elem. A polírozástól ugyan el tud vékonyodni a festék de metálnál az csak a lakk tehát nem sérülhet a festékréteg vagyis wax nélkül is egyben marad a fényezés... Ott valami más lehet.... Olyat már láttam hogy a sószóró az érdesítőkaviccsal megveri a fényezést és pl a vékony akril festékes autóról (pl Suzuki)lepattogzik ahol hozzáverte....
  9. Janó32

    Karosszériaápolás

    Nem tudom hol olvastad ezt a tartósság dolgot, inkább pont az ellenkezője jellemző, mármint hogy a tartóssabb mint az átlag a metál fényezés... Talán valamelyik korai sötétkéknél volt valami malőr. Feltételezem hogy ezen elemek voltak már javítva és a javítás minőségében keresendő a probléma gyökéroka. Nem lett a felület fényezés előtt megfelelően előkészítve, szennyeződés maradt alatta vagy a száradási időkkel és a komponensek arányainak beállítása ilyenkor a gond. Az a jó, hogy ha esetleg újra fényezni kellene akkor erre a rendszerre nem érdemes ráfújni.
  10. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Hogy a viharba ne találkozott volna Astra tulajdonos ezzel a jelenséggel?... Váltószoknyát alul a kerettel együtt gyorsan és egyszerűen fel kell bontani, ezt követően valami tartósabb/minőségibb (jó kúszóképességű de nyomásálló) kenőspray-el (aminek van csöve a kenőanyag célzott irányításához) befújni mindent, de leginkább felhúzod a csúszka részt, aláfújsz, majd ezt párszor megismétled és összerakod. Lehet hogy néhányszor majd még meg kell ismételni a mutatványt a későbbiekben, de többnyire nem és ez meg is oldja a problémát. Persze a szakszerviz megoldása biztosabb, de egy picit drágább is...
  11. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Én látok itt valami tömítés félét Z16XEP-hez (de anno termosztát cserénél Cromax-ban polcon volt Z16XE-hez is, igaz nem volt rá szükség, mert a Wahler termosztáthoz a dobozában van egy tömítés). https://cromax.hu/opel/astra_g_1998-2009_/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat_tomitesei/?limitstart=0 De az tény, hogy azt a tömítést ami egyszer már szét lett nyomva és néhány ezer km-en keresztül kapta a hőterhelés már nem lehet újból felhasználni, csak több darabban jön le a felületről.
  12. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    A láncosnál a kenőanyag minősége és elhasználtsága kiemelten fontos kérdés, tehát könnyen lehet hogy egy normális minőségű friss olajjal más hangokat adna. Ellenben ha a lánc annyira oda van hogy csörög folyamatosan, akkor nincs más hátra mint a csere, bár elvileg ennyire hamar nem szokta megadni magát, inkább a 200k km-hez közeledve jellemző, de persze ez erősen használat és kenőagyag (minőség és csere intervallum betartás) függvénye...
  13. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Ha valóban 140k km van a motorban, akkor azért csak nem kuka az egész (ha nem gyilkolták agyon). Igencsak olcsó ajánlatot kaptál, ennél többe szokott lenni a teljes láncos vezérlés csere (csak láncot ne cserélj, mindennel együtt szettben kell, a kerekeket is jobb cserélni). Arra is kíváncsi lennék, hogy mennyi az olajfogyasztása az autónak... Egyébként jobb lett volna a megvétel előtt átnézetni, Opel-nél van rá akció, 10k körül szokott lenni, kivéve ha valami egyéb akció van rá. Ehhez kell a jelenlegi és a leendő (jelölt) tulajdonos. Ott adnak komplett állapotlapot. Az első szervizben milyen hibaképre mondták hogy kuka a motor?
  14. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Sok? Láttál ilyet leírva bárhol? Pont erre utaltam, hogy gyakorlatilag pár ezerért kicserélték munkadíjban, nekik egy óra elég volt rá. Ennyiért ilyen összetett melóba bele sem fognék, hiába hiszek a csináld magad és egyéb takarékos -de ésszerű- megoldásokban. Továbbá miért kellene hogy többe kerüljön? Egy Nissens hűtő 22 körül van az alkatrész boltba az utcáról besétálva (értsd, nincs rajta kedvezmény). A generátoros történetben sincs semmi meglepő, nem vagy kellően tájékozott a dolgok mikéntjéről. Ha szervizbe viszed, ott értelemszerűen nem a Te pénztárcád az elsődleges szempont, ők ebből próbálnak megélni. Persze a pofátlan lehúzás más, de esetedben nem ez történt.
  15. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Áprilisban cseréltettem, egyik napról a másikra a csöpögésből folyás lett, 1 liter 3km-en kifojt belőle... Még a lököst is kell bontani hozzá a kerékdobokkal együtt (állítólag). Szervizben Nissens hűtővel és fagyálló teljes cserével (a fagyállót én vittem) kereken 30000Ft-ot kértek és ez nem számít olcsó szerviznek a környékünkön... Hát Janinál jobbat nem tudok, pláne ár-érték arányban. Teljesen olyan mint a gyári, csak sokkal tartósabb. Nekem anno személyesen ki is cserélte (eredetileg egy városból valók vagyunk így összefutottunk és a tesco parkolóban egy kellemes baráti beszélgetés közben ki is cserélte a váltó és kézifékkar szoknyát is). Postáz is és részletes leírást is mellékel ha kérsz, vagy ha személyesen felkeresed pikk-pakk cseréli és tényleg olyan mint a gyári. 5 éve cserélte ki, most is pont olyan még. http://valtoszoknya.hu/ Volt anno egy fórumtársunk aki vezetett egy oldalt ahol sok ilyen okosság össze volt gyűjtve, de sajnos fogynak a régi fórumtársak és már az oldalt sem találom... Egyébként szerintem youtube-on is esélyes hogy megtalálod videóval.
  16. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Igazából egyik sem kalibrált hőmérő, így mindegyik értéket (amit ECU-ból olvasol ki OBD-n keresztül vagy az óracsoport által mutatott) hozzávetőleges adat. Ha a függőleges állapotot (vagyis mutató szerint a 90-et elhagyja), akkor kapcsol a hűtés, ha 90-re visszaér akkor lekapcsol... Igen, a hűtésvezérlő modul az ECU szerint dolgozik.
  17. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Olajszintet ellenőrizted? Egyébként alapból van hangja a rendszer működésnek, így ennyi infoból nehéz bármi okosat mondani.Akkumulátorod állapota rendben? Mert ha gyengélkedik akkor az indításkori ABS visszajelző rakoncátlankodásán felül a szervo ami "sírással" jelez...
  18. Igen, rengeteg a valótlan autós hirdetés... Pl amikor láncosnak hirdetik a Z16XEP H Astra-kat... A riasztó lehet h ki van kapcsolva és ezért nem villog a led visszajelző. Isofix-es G Astra tudtommal nincs, talán ha külön rendelték, de az Opel saját rögzítési pontokon dolgozott így a G-ben nem nagyon fordul elő Isofix-es darab, szinte 90% biztonsággal mondhatom h az nincs az autódban. Az ablakos mondatod nem értem... Itt írd be az autód adatait (alvázszám), elvileg mindent le kell írni h mivel jött ki a gyárból... (Esetemben legalábbis mindent részletesen leír, de az enyém még régebbi Bochumi autó.) http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/
  19. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Nálam is ez az arányú keverék van, de előző töltetnél is kb pont ua működött a hűtésrendszer (pedig volt tavasszal egy termosztát csere is). Ellenben nekem ilyen időben 4km után 90-en áll a mutató, ha tovább megyek városi körülmények közt, akkor talán az 5. km felé már kapcsolja is a hűtést. De télen is eléri a 90-et 5km-es távon...
  20. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Amikor átlépi a középső vonalat (90 fok) menet közben akkor kapcsolja a hűtést is? Mennyire esik vissza 90 fok alá ezt követően? (Mert a termosztát hibánál inkább az a jellemző, hogy nagyon nehezen éri el az üzemi hőmérsékletet és nem az ingadozás.) Olyan előfordul, hogy haladsz folyamatos tempóban (esetedben 100km/h-val), az órán leolvasható érték elhagyja a 90 fokot, bekapcsol a hűtés közben meg egy lejtősebb szakaszra érsz és akkor a motorfékes haladás plusz a hűtés miatt 90 fok alá beesik... Ilyet az új termosztáttal is csinál nagy ritkán az autóm. (Múlt héten Balatonra menet a kocsisort kellett "tolni" -mert páran nem mernek 70-nél többel menni 90-es szakaszon- és a 35 fokban kapcsolgatta a hűtést 90 fok felett hiába a folyamatos haladás. Majd amikor kielőztem őket és pl a Lepsényi lejtőre értünk a gázelvétel+hűtés miatt 90 alá ment átmenetileg majd amikor már haladni lehetett egyenletes pedáltartással beállt 90-re.)
  21. Ez generátor is simán lehet... De vezérlés is lehet, mármint annak valamelyik egysége (pl feszítő csapágy), de a hosszbordás szíjnak feszítő görgője is tud hangot adni... A Z16XEP motor szerkezeti felépítését annyira nem ismerem, de megkockáztatom hogy a hosszbordás szíj relatíve könnyen levehető mint Z16XE esetében, és akkor a generátor is kézzel átforgatható és a feszítő görgő is. De ilyen hang tényleg millió dologból jöhet, szerelőnek több ötlete lenne ha élőben a motorteret vizslatná....
  22. A hang kapcsán még az ugrott be, hogy lehet hogy a szervokormány hangjára gondolsz? Mert sokan akik nem ismerik a G vagy H Astra-t, a szervó rásegítés működését jellemző hangra azt hiszik hogy meghibásodás...
  23. Ennyiből nem is tippelgetnék, rengeteg minden lehet a hang okozója... Ellenben a különlegesebb extrák és a Classic II nekem valahogy picit ellentmondásos, közel sem vagyok biztos abban hogy az ASR elérhető volt a G Classic II-ben. (Egyébként szerintem Twinport-ot vettél és nem Twinsport-ot...)
  24. A másik topic-ban is kérdeztél, így inkább egy helyen összeszedve egy kicsit itt próbálok reagálni valami használhatót: mint írtad töltesz fel videót amit nagyon támogatnék (vagy keress videót a youtube-on, lehet rálelsz a hibaképre) mert neme sajnos semmit nem mond a "nyomorgó" hang.... Egyébként kb sem sikerült azonosítani hogy honnan jön? Mert könnyen lehet hogy nem is a motortérből hanem a futóműből, tehát akár csapágy, a féknél valami, az is segíthetne hogy ciklikus a hang vagy a sebesség növelésére gyorsul vagy megszűnik vagy hasonló... Más: ha a nem működik valami (pl ABS), akkor miként tesztelnéd a meglétét és a funkcióját? Ha gyújtásra teszed világít az ABS felirat majd kialszik?
  25. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Osztani?! Én? De most akkor ez egy fórum ahol megbeszélik a dolgokat az emberek vagy valami csoportterápia nebáncsvirágoknak? Egyébként a töketlenkedős -értelmetlenkedésnek nagyon nem vagyok híve, amikor valaki azt sem tudja mit akar aztán személyeskedik, az nálam kiveri a biztosítékot... Vállalom, nem tudok elmenni az ilyen emberek mellett szó nélkül. (Egyébként nem keverem a neveket, gezoli Darth és köztem lezajlott történet miatt pikkel rám. Szíve-joga, elvégre morbid egy világban élnénk ha mindenki-mindenkit kedvelne...)
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.