Jump to content

Maverick087

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    389
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    9

Everything posted by Maverick087

  1. Én egyszer próbáltam egy olyat, hogy levettem az EGR-t és beindítottam a kocsit csak egy pár másodpercre. Olyan hangja volt, mintha levettem volna a kipufogó leömlőt DE ez a normális, ezzel kiszűrhető hogy az EGR járat le van-e rakódva. Egyébként ha el lenne valóban tömődve az elégtelen nyomásváltozás miatt a MAP szenzor jelezne vagy legalábbis az én X16XEL-lem így működik. Le van zárva az EGR-rem és mindig dobálgatja a hibakódot.
  2. A trafó hiba sok mindent tud eredményezni, nehezen indulást, rángatást, égéskimaradást - utolsó általában hibakóddal jelenik meg. Nem feltétlenül kell egyből cserélned, mert drága alkatrészről beszélünk, nehéz a kizárása hacsak konkrét hibakód nem utal rá. Csere - véleményem szerint - gyári vagy minőségi márkára! Neked azt hiszem elektromos gázpedálod van. Kell lenni olyan értéknek ami a gázpedál %-os kitérését mutatja. Nekem bowdenes a gázpedál és a "scan my opel" alkalmazást használom, ott pl. fojtószelep állás néven fut ez a paraméter. Üzemanyagnyomást OBD-vel nem fogsz tudni kiolvasni, csakis megfelelő eszközzel, általában a üzemanyaghíd vizsgáló szelepén keresztül. Nekem pl. majdnem egy évig tartott mire egy üzemanyagnyomás mérést követően sikerült kiderítenem, hogy a benzin nyomás szabályzó szelepem tönkrement és emiatt indul nehezen - csakis üzemmelegen - az autó. Hidegen - melegen is ezt csinálja?
  3. Gyertya, üzemanyagnyomás, trafó és élőadatban megnézetném, hogy a motorvezérlő hogyan kapja a jelet a gázpedáltól. Ugye ez egy %-os érték a pedál lenyomásától függően. Van-e esetleg benne ugrálás, kihagyás bármi rendellenes. Természetesen a sorrend, nem kell hogy ez legyen. Legolcsóbbtól indulj el....
  4. Ez ugyan G csoport de sebaj "A szerelő szerint lambda szonda és minden más!! jó" Mi minden? Lambda szondát hogyan ellenőrizte? Tehát az üzemanyag korrekciód hibásan működik. Lehetséges okok: - Fals levegő - MAF szenzor szennyezett, hibás, csatlakozó sérült - O2 szenzor csatlakozó sérült - Gyújtás trafó, kábelek sérültek - Főtengely, vezérműtengely jeladó fals jelek - Üzemanyag nyomás szabályzó szelep hiba Potential causes include a vacuum leak, unmetered air leaks Fuel saturated engine oil Leak in turbo air charge hoses (if equipped) Possibly bad O2 sensor (If Mercedes, may require adaptation with M-Benz compatible scan tool.) Oil contamination in MAF connector or O2 sensor connectors. Also check ignition coils, cam and crank sensors, and oil sensor for leakage contributing to oil intrusion in wiring harness. Defective MAF (Mass Air Flow) sensor (especially on Mercedez-Benz and other European autos. There are a lot of problems with aftermarket MAF sensors.) Defective fuel pressure regulator Leaking camshaft adjuster solenoids (Mercedes-Benz). NOTE: for some Mercedes-Benz models there is a service recall for a crankcase vent hose located under the intake manifold. It should be checked for leaks/cracking and also operation of check valve in the hose. The check valve should flow only one way.Read more at: https://www.obd-codes.com/p0170Copyright OBD-Codes.com
  5. Sziasztok, Klímás X16XEL-nek hány db hűtőventillátor fokozata van és ezek mikor kapcsolnak? Nekem úgy működik hogy op-com szerint 99 fokra felmegy a víz, bekapcsol állóról - meglátásom szerint egy nagy fokozatra - a ventillátor, víz lemegy 94-re és leáll. Hibakódom nincs. Van ezzel gond?
  6. Van itt baj nem kevés, nem fogjátok tudni egyedül kihámozni. Ahogy látom a töltéssel megint probléma lesz mert villant az akku visszajelzője. Az elektromos rendszer rendben van egyébként? Testpontokat kéne ellenőrizni és szakadás mérést kellene csinálni a vezetékeken, valamint töltést annak ellenére, hogy cseréltek generátort. Bár nem írtad de a motorkódod Z16SE? Ha igen akkor a vezérlőd a problémásak közé tartozik, keresd az alábbi címet tanácsért. Sajnos nem tudok többet segíteni. JAH, hibatárolót ki kell olvastatni valahogyan, találjatok rá módot, fontos támpont lehet a kódolvasás.
  7. Ez nem így megy. Mindig lesz ott valamekkora hézag különben a torony nem tudna dőlni, forogni. Sokan, sok mindent mondanak ezzel kapcsolatban, de egy biztos a toronycsapágyad elhasználtságát nem az általad megfigyelt rés mértéke határozza meg. Előfordulhat az is hogyha kicserélnék neked az egész tornyot, gátlóval rugóval, toronycsapággyal együtt, mindent összeraknak precízen akkora rés lesz ott hogy befér az ujjad, mert ilyet is láttam már az autó pedig tökéletes. Ha ropogó hangot hallasz kormánytekerés közben, nah akkor több mint valószínű, toronycsapágy gondod van.
  8. Nem vonom kétségbe a szakértelmedet, de én mindenképpen felvenném a kapcsolatot olyannal aki komolyan ilyen javításokkal foglalkozik. Akit ajánlottam megbízható és garanciát vállal a munkájára - nekem személyes tapasztalatom nincs vele de nagyon dicsérik. Még egy kis reklám amit találtam: Opel y17dt/dtl motorkódú diesel adagolóvezérlők javítása, felújítása, akár 36 hónap teljes körű garanciával. - A javításkor, felújításkor beépítésre kerülő alkatrészekre örökélettartam garanciát vállalunk. - Javítható cseredarab esetén azonnal elvihető a javított vezérlő. -A javítás szakszerűen a hibás alkatrészek cseréjével, a típushibák kiküszöbölésével történik, vákuumos , vízmentes lezárással. -A vezérlők tesztelve kerülnek értékesítésre. -Végleg javíthatatlan vezérlő esetén másik beszerzésében is tudok segíteni. A gépjármű hibájának tünetei: az autó nem indul, esetleg beindul és leáll, gyenge, a hibakódok: P0251. Javítás után a motor egyenletesebben halkabban jár, stabilabb jobb menetteljesítményt nyújt. Csere darab esetén nem kell az EDU-t a motorvezérlőhöz illeszteni (programozni) egyszerűen csak a régi darab helyére felszerelni, csatlakoztatni. Árainkról és egyéb vezérlők javításáról érdeklődni privát üzenetben vagy a info@vezerlojavitas.hu e-mail cimen lehet. #vezerlojavitasteam
  9. Típushibás lehet az ECU-d. Lásd bemásolt hírdetés... Delco, Simtec hibrid vezérlőegységek javítása, felújítása garanciával, rövid határidővel. A hiba meghatározásához szükség van a kiolvasott pontos hibakódokra. Típusok: Opel, Z14XE Opel, Z16XE Opel, Z16XEP Opel, Y16XE Opel, Z16Yng Opel, Z16SE Opel, Y17DT Opel, X18XE1 Opel, Z18XE Jellemző hibák: - hűtőventillátorok reléinek vezérlési hibája: P1481, P1482, P1483 - üzemanyag szivattyú relé vezérlés hiba P0230 - gázpedál áramkör hiba: P1120, P1121, P1122 - fojtószelep vezérlési hiba: P0120, P0220, P1550, P1500 - EGR hiba P0403 - főtengely és vezérműtengely jeladó hiba: P0335, P0340 - MAP szenzor hiba - visszafogott üzemmód, vezérlőegység funkció korlátozva: P1550, P0607 - gyújtáshiba: P0351, P0352, P0353, P0354 - CAN kommunikációs hiba: U2100, U2103, U2104, U2106, U2107, U2108 - kommunikációs hiba a műszeregységgel / központi elektronikával P1615, P1616 - hűtőközeg hőmérséklet érzékelő, alacsony feszültség P1116 (Z16Xep) - P0251 befecskendezés vezérlő mágnesszelep hibás működés. ( Y17DT) - P0216 előtöltés szabályzó szelep hiba. ( Y17DT) Árainkról és egyéb vezérlők javításáról érdeklődni privát üzenetben vagy a info@vezerlojavitas.hu e- mail cimen lehet. #vezerlojavitasteam
  10. Az a MAP szenzor. Szívótorok nyomás érzékelő.
  11. Ingadozik gondolom az alapjáratod és ezáltal a műszerfal megvilágítása is?! Ezt akartad mondani? Milyen motor? Mennyit ingadozik az alapjárat? Nagy fogyasztók ( reflektor, hátsó ablak fűtés, kormány eltekerés) kapcsolása esetén nem ejti be jobban az alapjáratot? Generátor volt cserélve, felújítva?
  12. Vagy beszívott levegő hőmérséklet jeladód van vagy MAF szenzorod. Egyébként a működésük monitorozható op-commal így a fals működés viszonylagosan szűrhető. Azért mondom hogy viszonylagosan mert a beszívott levegő hőmérséklet jeladó pl. "vicc kategória". A reggeli első indításkor mér esetleg pontosan, utána a motor hője annyira forrósítja a szívócsövet hogy eltolódik a jel. Nyáron vezetsz 30 fokban, megállsz, ez a jeladó 3 perc múlva már 65 fokos hőmérsékletet fog adni az ECU-nak.
  13. astra1 fórumtárs már leírta előttem de tényleg hülyeségeket írsz ismét. "Nyomatékkulcs mizéria" ez csak neked az mert le vagy maradva kb. 20 évvel. Barkácsoljál szépen otthon a hozzánemértéseddel, mindenből vedd meg a legolcsóbbat mert aki drágábbat mond az csak lehúzni akar, zsírozgassad a csavarmeneteket CSAK velem ne gyere soha szembe az úton.
  14. Szia, SKF-et ajánlom, mind a kettőt arra cseréltem elöl. 2 éve vettem az autót, akkor búgott a jobb első, srác aki árulta kicserélte közvetlen az eladás előtt, 1 évre rá elkezdett megint búgni. Gyenge minőséget nem érdemes venni.
  15. Nem feltétlen a csavar sínyli meg a nem megfelelő meghúzást hanem az alkatrész/elem amit közrefog. Gondolj bele van egy 10.9-es csavarod, elkezded húzatni légkulccsal mi fog történni? Szépen nyomod össze azt a szelvényt ami közrefogja a szilentet utána magát a szilenttestet roppantod meg. A nyomatékkulcs használatának hiánya tipikus nemtörődöm, lusta, hanyag hozzáállás és az hogy Neked és sokmás szerelőnek ebből nem volt problémája az pusztán szerencse és/vagy hozzáértés ami dicséretes, de semmiképpen sem helyettesíti a tudatos, számszerűsített előírásoknak a betartását. A másik hogy az autóipar sokat változott, rengeteg a puha, lágy fémből készült elem ami igenis igényli hogy normálisan bánjanak vele. Nem kell nagyon messzire menni az autószerelésben hogy a megfelelő csavar meghúzási nyomatékok hiánya gondot okozzon valakinek. Apámat kellett egyszer igy "menteni" mert a defektes kerékről az anyát nem bírta leszedni úgy ráhúzták neki téli - nyári szett váltáskor. Nekem ugyanez volt, a zártszelvényt ketten elhajlítottuk az astrám kerékcsavarján amikor 110Nm van előírva.
  16. Egyszer voltam ennél a szerelőnél és többszörösen befürödtem vele, csak sajnos minden később derült ki, vissza már nem megyek.... Elég jól felszerelt műhely - apám ismeri - úgy látszik a szilent ki-be nyomó készlet kimaradt, pedig sztem egy univerzális készlettel simán megoldható lett volna. Sajnos ilyen tapasztalatok okán kezd el otthon az ember egyedül szerelni... Azt már meg sem említem hogy a szilent M12x115-ös csavarját 90Nm+30+15 fokkal kell meghúzni, az ilyen "nyúló" kötőelemeket csak egyszer lenne "szabad" felhasználni.... persze hogy vissza rakta ugyanazt......
  17. Sziasztok, Továbbra is keresem a hátsó futómű kopogásának okát. Megtaláltam? Kinek mi a véleménye? Jobb és bal oldali hídszilentek (lehet letördelem a szerelő kezeit?)
  18. Arról az oldalról szereztem én is amit linkeltél, képmetsző és feltöltöttem ide a képet, nem ismerem az eredeti forrást sajnos pedig jó lenne-
  19. Sziasztok, Zotya! Említettem pár napja hogy kopog a hátulja a kocsinak. Készítettem videót a hátsó hídszilentekről és felmerült bennem hogy nem egészen úgy vannak berakva ahogy kéne. Mit gondolsz/gondoltok? (Elnézést a sok helyet foglaló posztért) Két videót készítettem mindkét oldali hídszilentről. Feltűnt hogy a szilenteknek van egy fém palástja ami nem fekszik fel a fészek oldalára, magyarul mintha a szilent nem lenne teljesen a helyére nyomva. Találtam egy szerelő videót amin 16:34-től lehet megfigyelni hogy teljesen belepréseli a helyére a szilentet. Továbbá találtam egy szilent hézagra vonatkozó méretet külön a 4 ajtós (saloon) és 5 ajtós (estate) karosszériára. Mi a véleményetek? Köszönöm Mindenkinek a hozzászólást
  20. Szia, Ez a világítás, fényerő, kontroll lámpák hibájának együttese elektromos hibára mutathat. Én első körben ellenőrizném a feszültséget leállított motornál, indítózásnál, járó motornál továbbá a testpontokat.
  21. Csak egy gyakorlati tipp, hátha. Mikor kicserélted a pollenszűrőt akkor kitakarítottad a helyét? Nekem nagyon sok szennyeződés szokott összegyűlni, mindig bedugom oda a porszívó végét és kiszívok mindent. A másik dolog, a pollenszűrőn van egy nyíl ami a levegő áramlás irányát mutatja. Azt figyelembe véve tetted a helyére? Ha 5-en ülnek benne valóban megeshet, de nekem 3 emberrel soha soha nem szokott és nem csinálok semmi extrát. A kocsit az utcán tartom, nem vágatom rá a légkondit, nem kenem át az üvegeket belülről borotvahabbal és mégsem párásodik.
  22. Ez igaz. De ha vesszük ezt a 800000 Ft-ot, olajfogyasztás miatt lehet kell neki egy motorfelújítás... 150-200, plusz egyéb hibák - mondjuk arról nem mondott semmit - de lehet lakatolás, kopó alkatrészek 150-200 sztem hát már hova? Ha jól veszem ki a leírtakból ez a 800 nem az autó fenntartására ment el, hanem egy fennálló probléma elhárítására. Természetesen lehet mondani, hogyha megcsinálják neki akkor lesz egy olyan autója ami rendben van, csak a mai szerelőket megnézve - akiknél a diagnosztizálási képesség a béka segge alatt van - ez elég kockázatos. '99-es az én autóm, nagyon szeretem, sokat foglalkozom vele, de már kezdem elhinni hogy soha az életben nem lesz hibátlan... és nem azért mert mindig valami más romlik el ( persze az is benne van) hanem mert a idióta szerelők után is kell dolgoznom. JAH - kicsit talán kapcsolódik ide - múlt héten adtál tippet a kopogásra. Elmentem a szerelőhöz, csápos emelővel felemelte, nézegeti, rángatja kérdezget engem, 3 perc múlva - nem tudom.... ennyi! Mondtam neki miket cseréltem, hogy kopog, mint kopog, még az agyát se kellett használnia de semmi. Kopogás maradt.....
  23. Ha tudod használni az autót és ha úgy ítéled meg hogy nem okozol nagyobb bajt akkor "pihenj" sztem is. Az olajat öntsed szorgalmasan az már úgy sem lesz jobb. Ez idő alatt gyűjtsed az infot, esetleg szerezz op-comot, próbálj diagnosztizálni (ez nem akkora költség és mindig hasznos kütyü). Ha látható olajszivárgásod nincs akkor az olajfogyasztás miatt a motort amúgy is szét kell borítani akkor meg tüzetesen át lehet mindent vizsgálni. De azért fontold meg hogy mennyit költesz MÉG továbbra is az autóra. Ahogy említetted más dolgok is várnak javításra és ha azt nézed 800000 Ft-ért már vehettél volna másik Astrát is.....
  24. Elkezdtem kikeresni a hibakódokat Neked, ezt az oldalt szeretem: https://www.obd-codes.com/ (angol tudás előny) - aztán abbahagytam, miért? sztem nem tudunk segíteni.... Remélem csak kihagytad a felsorolásból, de én egy értelmes diagnosztizálási procedúrát nem látok abban amit leírtál. Ha kerestél volna egy normális szerelőt, de inkább olyan embert aki profin olvas élőadatot és látja az összefüggéseket, sztem már meg lenne a hibád. Itt egyértelmű hogy a hibakódok puszta kiolvasásán túl jobban bele kell az embernek ásnia magát az adatokba. Javaslatom az hogy méress kompresszió végnyomást, az egy jó képet adna a motor állapotáról, aztán üzemanyagnyomást és élőadat vizsgálat. Ha jól tudom a motorkódod alapján, a vezérlőegységed is a problémásak közé tartozik. Érdemes lenne ezzel kapcsolatban is érdeklődnöd. "Opel Astra G Hungary csoportból tudom ajánlani: vezerlojavitas@gmail.com
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.