Jump to content

Smith

Forummember
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Smith last won the day on July 28 2017

Smith had the most liked content!

Community Reputation

19 Segítőkész

2 Followers

About Smith

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 07/12/1970

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://smithastra.atw.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Délpest
  • Érdeklődés
    Astra G

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    G Astra Caravan
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

1,977 profile views
  1. Mit szeretnél tudni?? (nem én csináltam csak beleokoskodtam ) Korábban másodmagammal kitaláltuk hogy 2 féle Auto.Trip kellene egy ami teljes értékeket lépteti a másik csak a napit,ez sajnos időhiány miatt nem készült el.. Akartam már említeni (nem kerestem utána itt a fórumon de ha van róla téma akkor sorry ) szóval közel féléve beraktam egy óccó TPMS kijelzőt, ez egy kínai noname valami copy ami napelemről töltődik (nem kell kábelt bekötni),mozgásra bekapcsol majd megállás után 3 perc után lekapcsol. A kerék szelepeire kell tekerni bumszli jeladót ami időközönként a nyomást és a hőmérsékletet küldi a kijelzőre,beállítható alsó és felső nyomás és hőmérséklet értékszint riasztás! Meglepően jól működik. itt a linkje :
  2. Nálam ezzel az értékkel (téli gumi,ugyanaz mint a tiéd) 100km-után 2-3km az eltérés. Ettől pontosabbra nem sikerült beállítanom. Pl.: 100km megtétele alatt többször megállok (leállítva a motort) akkor nagyobb eltérés adódik... const float fatorDist = 1.1000; //.. const float fatorVel = 1.15; //.. const float fatorCons = 12.5; //..
  3. Ezt a mérési pontatlanságot annak idején szóvá tették az "eredeti" fórumon,az egyik fórumozó azt tanácsolta (én így használom) hogy a BC bemenő feszültség (3.) 100k-s ellenállása helyett egy 150K-s mini heli potit javasolt amivel a fesz.osztó értéke minimálisan változtatható,majd így egy multiméterrel mérve a feszültséget az akku sarukon hozzá állítható a kijelzőn megjelenített értékhez.
  4. A kérdésedre nem tudom a választ,de nálam is történt furcsaság : pár hónapja induláskor dadogni kezdett a motor ami egyből hibalámpát dobott.Lekérdeztem és a 4. henger gyújtását jelezte,leszedtem a gyújtást gyertya ki és látszott hogy ázott.. Cseréltem gyújtás trafót,töröltem a hibát stb. jó lett! viszont amikor elkezdte a dadogást megdöglött az Arduino-s BC-m! Majd később ellenőrizve tapasztaltam hogy az arduino Atmega processzora feladta a működését,programozni sem lehetett. Ebből arra következtettem hogy a gyújtás trafó (ami kiöntött) belül valahol átégett és a nagyfesz bekerült a hálózatba ami kinyírta az Atmega-t,ez közel sem biztos csak feltételezés. A trafó és az Arduino cseréje óta minden rendben működik. Semmi más nem ment tönkre,ebből ki indulva nálad lehet hogy csak a Veramon valamelyik bemenete szállt el ami miatt nem mér rendesen.
  5. Sziasztok. Aki használja az Arduinos TID-et! (ahogy korábban említettem) jó pár módosítás történt rajta. Innen letölthető az új beta verzió TID_V80916.zip Amivel bővült : Javítások,apró módosítások és egy új menüpont az - Auto Trip. - az új menüpont 3 másodpercenként léptetve megjeleníti a - Battery/Akkumulátor - Sa / átlagsebesség - Au / Autonomia a még megtehető km .távolság - TT / a reset óta eltelt üzemidő - Cf fogyasztás értékelés (ennek semmi értelme de aki alacsony üzemanyagfogyasztást ér el csillagot kap pl. ország úton haladva) - CA / átlag fogyasztás 100Km-en - DT / reset után megtett teljes távolság. Majd újra indul a Battery kijelzéstől,így nem kell nyomkodni a menüket. A Cf és a CA fogyasztási értékek kijelzéséhez reset után legalább 8-10 km megtétele szükséges. Az Auto Trip. menü alatt az S gomb nyomásával állítható a megjelenítési időtartam ami 3-6-9 sec. lehet. Több hónapja használom jól működik,teszteljétek ha van észrevétel szóljatok. Video demo : http://youtu.be/tHDlI1rpaq4
  6. Valami bekötési probléma lehet,nézd meg a Gnd-t vagy kösd át máshova.A 3 jelvezeték SDA/SCL/MRQ és a Gnd a TID kijelzőhöz minél közelebb legyen bekötve (ezt többeknek javasolták a brazil fórumon). Az injektor jel bekötést is nézd át,az az egyetlen ami kapcsolatban van a motor fordulattal..
  7. Mi volt a gond? Pár módosítást kreáltam az Arduino-s BC programban,bekerült egy "Auto Trip" menüpont a főmenübe amiben 3 másodpercenként lépetődnek a mérés kijelzések,sorban : - Akku - Autonomia - vezetési értékelés - átlag fogyasztás - átlag sebesség - összes megtett km. (gombnyomásra a váltási idő növelhető 3/6/9 sec.) Lassan 1 hónapja használom,eddig nincs vele hiba..
  8. A program elején a fatorCons = 14; érték módosításával pontosítható a fogyasztás.(mondjuk attól függ miből számolod a mérést) a korábban tárgyalt 100 / ConsMed lassan áll be,legalább 30 km-t kell egyhuzamban autókázni,ezért elvettem..
  9. Nekem az Arduino-s BC is ennyit számol fogyasztásra amit sokallok. Amit mostanában megfigyeltem (lehet már beteges) az útszéli zöld km jelzőtábláknál a napi km számlálót nullázva 3-4 km megtétele után egyenes úton kb.100 méterrel kevesebbet mutat a gyári kijelző,pedig a gumi méretem a gyári előírásnak megfelelő. (ami 100 km-nél 2-3 km eltérés is lehet!) Hol van a kutya elásva? Tavaly nyomtunk egy 1500km-es utat a gyári mérő az Arduino BC és a GPS navigáció elég nagy eltéréssel végzett a megtett út mérésében..
  10. Szuper a leírás! köszönet érte! Nem egyszerű a feladat de agyalunk rajta.
  11. Így van,ezt feltételeztem én is ezért módosítottam amit előtte írtam.még csak rövid távon tudtam próbálni de végig nyomkodtam a menübe lépkedést semmi elcsúszás nem volt a napi km számlálásnál a gyári méréshez képest. A vízhőfok menüje pont így van megcsinálva,csak a menübe lépés után olvassa a bemenetet. Megmértük a hőmérőt,a szerviz programban leírtak alapján : 0°/ 2.92V - 20°/2.1V - 30°/1.45V - 40°/1.11V majd 50° felugrik 3.42V-ra - 60°/3.11V - 70°/2.70V - 80°/2.34V stb. mérés közben a Torque .app írta a hőmérsékletet. Ötlet?
  12. A hőgomba mérése a napokban tervben van. Elviekben valamit csináltam . A gond ugye a menü nevének kiírásakor az idő várakozása.A várakozási rész a calcula_intervalo(); ,oda be hívtam a "coisas_a_fazer_sempre" részt amiben a bemeneteket figyeli és számolja így a várakozás alatt is fut az a rész,elviekben a gyakorlatban majd kiderül A fordítás lefutott a program tesztre készen autóban. Ha ez ennyire egyszerű lenne a program készítője miért nem tette bele?
  13. Tök jó hogy erről témáztok tetszik,lehet belőle tanulni! Ezek után felmerült bennem a kérdés hogy mihez kalibráljam az arduino-s BC-t, egy egyenes útszakaszhoz amit kilométer tábla jelzéssel elláttak vagy a napi km számlálóhoz? (amit a téli/nyári gumi minimális eltérésénél megint kalibrálni kellene..)
  14. Igen,tisztában vagyunk vele! A megfelelő bemeneti illesztés megoldott,a vízhőmérséklet jeladó NTC ezt is tudjuk! A műszercsoportnál nem ez mérhető..
  15. Sajna nekem sincs pluszba TID így nehézkes a kisérletezés,hideg van kint játszani,viszont Arduino van bőven egyéb projektekben kb. 10 félében használom. Igen az elején is float-ban van,a többit (menük működése,stb.)mind kitapasztaltam az idők során a speed menü és az options közé bekerült a vízhőmérséklet,ugyanúgy működik mint a többi menüpont (nem csúsznak szét a karakterek). A korábbiak miatt a érdemes a menübe lépéskor értéket kiolvasni az adott bemenetről. Időközben megmértük a műszercsoport vízhőmérséklet vezetékét amin 1.2V - 5V közötti impulzusok vannak ami nekünk analóg bemenetre nem jó. A rajzok szerint a motortérben a hőgomba (kék/piros vezetéke) közvetlenül az ECU-ba csatlakozik,a műszercsoporthoz nem ez megy.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.