Jump to content

zotya975

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    30.151
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    280

zotya975 last won the day on Január 6

zotya975 had the most liked content!

Hírnév

1.654 Lelkes-segítőkész

5 követő

zotya975 névjegye

  • Felhasználói rang
    Rinyálós zotya, Fejben szerelő.
  • Születésnap 1975-04-16

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Győr
  • Érdeklődés
    számitógép, internet, Opel

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel astra f caraván c14nz-c14se
  • Város
    Győr

Legutóbbi látogatók

21.733 profile views
  1. zotya975

    Általános műszaki problémák!

    Fogja a mágnes , szóval csak a külső része rész. Sajna itt akkora hőterhelés van hogy bármit kenek a csavarokra ( hőálló rézpaszta ..stb) minden kiég egy idő után. A csavarok meg ugye gyárilag ekkorák.
  2. zotya975

    Általános műszaki problémák!

    Nincs mit. Nekem azért még mindegyik volt olyan állapotban hogy dugókulccsal ki lehetett tekerni, de már hetekkel a művelet előtt rendszeresen befújtam csavarlazítóval őket, közben meg ugye kapta a meleget is, amelyiknél nagyon korrodált volt már a tőcsavar menete az jött ki egészben. Mondjuk nekem már 10 éve egyszer le lett szedve a leömlő, lehet hogy már akkor cserélgetve lettek a csavarok, erre nem emlékszem. Nem is látszik hogy réz anya, pedig ugye az.
  3. zotya975

    Általános műszaki problémák!

    Gondolom azért raktak oda réz anyát hogy ne rohadjon össze ( annyira) a csavarral. De eléggé megeszi őket így is az idő, két motorról találtam annyit hogy majdnem össze tudtam szedni egy ép garnitúrára valót. Először a szebbeket akartam fentre rakni aztán arra gondoltam hogy ha majd szét kell szedni akkor inkább a rosszak legyenek elérhetőbb helyen. Modnjuk nekem mind kijött , de volt ami a tőcsavarral együtt tekeredett ki inkább a hengerfejből. Ráadásul a gyárban betekerés után még egy kicsit meg is lapítják őket, ez sem tesz jót a hatlapfejnek.
  4. zotya975

    Sebességváltó

    Vagy cseréljen velem, én lassan két lábbal nyomom. Lassan úgy megyek hogy a jobb lábammal kettőt lépek amig a ballal csak egyet.
  5. zotya975

    Sebességváltó

    Hát nekem úgy rémlik hogy a rugó az a lábnak segít rá a kuplungolásra, ha kiakasztod vagy kiveszed nehezebb lesz benyomni. De nem vagyok benne biztos 100%-ban. Ha mégsem, akkor meg kellene próbálni máshova beakasztani hogy jobban feszítsen.
  6. zotya975

    Általános műszaki problémák

    Nemrég cseréltem a kinyomócsapágyat ( azért volt kiszedve a tárcsa-szerkezet) a régibe a kinyomóvilla már egy kicsit "beleette" magát mivel ott elég nagy az erőkarok közti különbség ( a forgáspont két oldalán)ez a kicsi is sokat javított a helyzeten. A kinyomó villa és a hozzá kapcsolódó kar amibe a bowden bele van akasztva szerintem még gyári. A bowdent rendszeresen ( évente)kiszedem és megzsírzom hogy az se fogja meg ahogy a pedál tengelyét is. Elvileg a kopás miatt vándorol felfelé a pedál a nehéz benyomhatóság meg a szerkezet rugóinak a merevedésétől lehet, ugye minimum 11 éves ez már azóta van nálam. Igazából ugy vagyok vele hogy csak ezért nem akarom cserélni, mert amúgy hibamentes, kiemel, nem csúszik rendesen lehet váltani. Ha nem jön közbe semmi ( rugótörés pölö a szerkezeten) akkor az lesz a vége hogy szegecsig kopik a tárcsa és cserélem mindkettőt.
  7. zotya975

    Általános műszaki problémák

    Nekem már olyan magasan van a pedál hogy ha felengedem eléri a térdem szinte a kormányt. Amikor vettem 2008-ban 224 ezer kilométerrel azt mondta a csóka aki hazahozta ( még nem volt jogsim) hogy hamarosan kuplungcserés lesz. Most van benne 344, és még működik. Amikor a legutóbb a kezemben volt még volt rajta kopóréteg és semmi sérülést nem láttam a szerkezeten sem. Beállítani sajna nem tudom, mert ha az egyik irányba tekerem akkor ugye még feljebb jön, ha a másikba akkor ugye lejjebb megy csak már nem marad elég hely a padlólemezig hogy szétkapcsolásig benyomjam. Most kábé az alsó negyedben kapcsol szét. Majd egyszer csak elkopik teljesen és akkor cserélem. Már elég nehéz benyomni csak ugye nem ülök más autóban és nem furcsa. A múltkor az öcsémével mentem akkor tűnt fel hogy neki milyen könnyű.
  8. zotya975

    Általános műszaki problémák

    Hát amig megszűnik a jelenség már ha megszünik.
  9. zotya975

    Általános műszaki problémák!

    A benzin-levegő keverékért felelős érzékelők , vízhőfok jeladó, Map, Maf..stb is lehet oka a labda értéket nem tudod?
  10. zotya975

    Általános műszaki problémák

    Lehetséges, próbáld meg hogy tekered a bowden végén a menetes rúdon a csavart, úgy hogy a kocsi orra felé haladjon, tehát óramutató járásával ellenkezőleg. Előtte jelöld meg pölö alkoholos filccel hol volt hogy vissza tud állítani ha nem lesz jobb. Vagy mérd meg milyen messze volt a menetes rész végétől.
  11. zotya975

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Hát ha szerencséd van megúszod egy hengerfej tömítés cserével, kell keresni egy szerelőt aki pontosan megállapítja az okot és meg is tudja csinálni.
  12. zotya975

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    A hengerfejesség egy gyüjtőfogalom. Jellemzően arra a hibára mondják, amikor a hengerfej tömítés, a hengerfej vagy akár a blokk hibája miatt az égéstér-víztér-olajjáratok vagy a külvilág "közlekedik egymással" . Olaj úszik a vízben, habosodik az olaj, a motor beledolgozik a vízkörbe, vagy kifelé jön olaj-víz a motor kifúj. Itt megjegyezném hogy olaj-víz tud keveredni egyes motorok vezérlés alatti tömítésének a hibájakor, vagy izzítógyertya O-gyűrűjének a hibájakor, ezt azért nem árt kizárni bontás előtt. Attól függően hogy hol van a hiba, függ az alkatrészszükséglet a munka nagysága és az ára is. Legjobb esetben ha a hengerfej tömítés sérült, akkor csak ezt cserélik , a hengerfejet illik síkolni, nyomáspróbázni ha 100% a tömítés hibája akkor ezt elhagyhatják, szerelőtől függ. Új csavarok, olaj, hűtőfolyadék, szíjas motornál van aki alapból vezérlést cserél ilyenkor ,ha már le van szedve a hengerfej esetleg a szerelő javasol szelep becsiszolást, szelepszár szimering cserét stb. Én szerintem 60-70-től felfelé. Az sem mindegy hogy 8 vagy 16 szelepes a motor más alkatrészek, más árak...
  13. zotya975

    Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer

    G astránál ugye közvetlenül a radiátor mögött van kibontott radiátor képein látszik, de a H-nál nem látok ilyen csak a két csonk van.
  14. zotya975

    Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer

    Az adott típust nem ismerem, de ha a légelosztó dobozban egymás felett van a radiátor és a klíma hőcserélője, akkor a radiátort egy csappal elzárja a bekapcsolt klíma hiszen amúgy a hideg ellen dolgozna a meleg hűtőfolyadék. Pölö B corsánál ez a vákumos csap a váltó felett van,ha valamiért nem vált át akkor nem kering a radiátorban a hűtőfolyadék, a bemenő cső hideg a kimenő enyhén langyos, mert a vízpumpára visszatérő cső egy kicsit belenyomja ide is a vizet, de keringés és így fűtés nincs.
  15. zotya975

    Általános műszaki problémák!

    Milyen motorral szeret autóról van szó?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.