Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

5 perce, csaba66 írta:

Akkor csak a tankot szivtad le, es amig a szuro ki nem urult, benzinnel jart a motor? Persze nincs oka nem elpofekelni valahogy, most visszaolvasva latom, hogy nem is allt le magatol, csak furan viselkedett. Annyi a hatranya a dolognak, hogy ilyenkor nem kapnak kenest az injektorok es a szivattyu, de azert egy eset valoszinuleg nem okoz tul nagy bajt.

Ami a startert illeti, ha a muszer feszultseg meresen van, akkor olyan, mintha ott sem lenne, tehat nem befolyasolhatja az inditast.

Valojaban akkor lenne erdekes a meres, amikor eppen nem akar forogni a starter, aminek az a gyanithato oka, hogy a kisebb csatlakozon nem jelenik meg a 12V. 

Csak a tankot szívtam le, de mikor megtankoltam akkor kb. 10-15 másodpercig még furcsa volt aztán újra szép alapjáratom lett. Talán szerencse volt, hogy kb. 21-31 liter volt a gázolaj-benzin arány, illetve, hogy amikor bedadogott, akkor kb. meg is álltam vele.

Az önindító abszolút nem indul be csak akkor, ha rajta van a multiméter. A bendix vezetékén (kicsi) akkor kell 12 V legyen, mikor indítunk, igaz? Nem merem kipróbálni direktben egy kábellel, de valószínűleg működne. Fogalmam sincs mi lehet a baj, de így nem merek új önindítót venni, mert félek, hogy nem lesz jó és csak kidobtam a pénzt. G.

Módosítva : huggybear
Link to comment
Megosztás:

35 perce, huggybear írta:

Csak a tankot szívtam le, de mikor megtankoltam akkor kb. 10-15 másodpercig még furcsa volt aztán újra szép alapjáratom lett. Talán szerencse volt, hogy kb. 21-31 liter volt a gázolaj-benzin arány, illetve, hogy amikor bedadogott, akkor kb. meg is álltam vele.

Az önindító abszolút nem indul be csak akkor, ha rajta van a multiméter. A bendix vezetékén (kicsi) akkor kell 12 V legyen, mikor indítunk, igaz? Nem merem kipróbálni direktben egy kábellel, de valószínűleg működne. Fogalmam sincs mi lehet a baj, de így nem merek új önindítót venni, mert félek, hogy nem lesz jó és csak kidobtam a pénzt. G.

Ha volt benne 40% gazolaj, akkor sokkal jobb a helyzet...

Oninditot ne is vegyel, biztos nem az a beteg. Kosd le a kisebb csatlakozot, es ugy merd, hogy van-e a droton 12V inditaskor, illetve leszedett kabel mellett adhatsz direktben 12 voltot a bendixre.

Az a csavar stabilan all a bendixen? Lehet, hogy a voltmero kabelet odarakva csak valami kontakthibat haritasz el.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, csaba66 írta:

Ha volt benne 40% gazolaj, akkor sokkal jobb a helyzet...

Oninditot ne is vegyel, biztos nem az a beteg. Kosd le a kisebb csatlakozot, es ugy merd, hogy van-e a droton 12V inditaskor, illetve leszedett kabel mellett adhatsz direktben 12 voltot a bendixre.

Az a csavar stabilan all a bendixen? Lehet, hogy a voltmero kabelet odarakva csak valami kontakthibat haritasz el.

Okés, holnap kipróbálom, leveszem a kis kábelt és multiméterrel megmérem, hogy mit mutat, mikor indítózunk. A csavar nekem stabilnak tűnik, semmi furcsát nem láttam rajta. A direkt áramot a kis csatlakozónak adhatom a nagyobb, fix 12V-ról, mondjuk egy dróttal és úgy ráindítok? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

9 perce, huggybear írta:

Okés, holnap kipróbálom, leveszem a kis kábelt és multiméterrel megmérem, hogy mit mutat, mikor indítózunk. A csavar nekem stabilnak tűnik, semmi furcsát nem láttam rajta. A direkt áramot a kis csatlakozónak adhatom a nagyobb, fix 12V-ról, mondjuk egy dróttal és úgy ráindítok? Köszi. G.

Adhatod, de kezifek be, valto nullaba, mert egybol elkezd majd forogni a starter. Gyujtas csak akkor kell ra, ha azt akarod, hogy be is roffenjen a motor, de nem ez a kerdes, hanem hogy a starter rendben mukodik-e.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, csaba66 írta:

Adhatod, de kezifek be, valto nullaba, mert egybol elkezd majd forogni a starter. Gyujtas csak akkor kell ra, ha azt akarod, hogy be is roffenjen a motor, de nem ez a kerdes, hanem hogy a starter rendben mukodik-e.

Sziasztok!

Kipróbáltam, megmértem lekötve a kis drótot, olyan 4.5-10.5 V-ot mutat a műszer. Nem tudom elég-e, viszont a másik módszert nem mertem kipróbálni, nem tudom miért... Lehet holnap veszek egy önindítót, nem hinném, hogy kábelhiba van, semmi nincs beoxidálódva, minden jónak tűnik. Van még tippetek? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

46 perce, huggybear írta:

Sziasztok!

Kipróbáltam, megmértem lekötve a kis drótot, olyan 4.5-10.5 V-ot mutat a műszer. Nem tudom elég-e, viszont a másik módszert nem mertem kipróbálni, nem tudom miért... Lehet holnap veszek egy önindítót, nem hinném, hogy kábelhiba van, semmi nincs beoxidálódva, minden jónak tűnik. Van még tippetek? Köszi. G.

Igazából a két csavar összekötése a nagykönyv szerinti eljárás az önindító kipróbálására és egyben a gyujtáskapcsoló kiiktatására.  Vastag csavarhúzó-villáskulcs ajánlott a művelethez, addig nincs értelme önindítót venni. Egyrészt...másrészt lehet venni külön behúzótekercset is, nem kell az egészet cserélni ( főleg potyára). 

2897449-20180816-GHGzo5.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, huggybear írta:

Sziasztok!

Kipróbáltam, megmértem lekötve a kis drótot, olyan 4.5-10.5 V-ot mutat a műszer. Nem tudom elég-e, viszont a másik módszert nem mertem kipróbálni, nem tudom miért... Lehet holnap veszek egy önindítót, nem hinném, hogy kábelhiba van, semmi nincs beoxidálódva, minden jónak tűnik. Van még tippetek? Köszi. G.

Ha okvetlenul szorni akarod a penzt... Az 5-10 volt egyaltalan nem eleg, az a hiba, hogy nem 12-t mersz azon a kabelen.

De ha kiprobalnad, azt is latnad, hogy a starter jo.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, csaba66 írta:

Ha okvetlenul szorni akarod a penzt... Az 5-10 volt egyaltalan nem eleg, az a hiba, hogy nem 12-t mersz azon a kabelen.

De ha kiprobalnad, azt is latnad, hogy a starter jo.

Azon gondolkodom, hogy beszerelt állapotban nem fogok beférni csavarhúzóval vagy villáskulccsal úgy, hogy véletlenül hozzá ne érjek valamihez. Emlékeim szerint kiszerelve kipróbáltam ezt, hogy az állandó 12V volt a felső csavaron, a test a fülön és úgy érintettem hozzá a szénkefés csavarhoz a vezetéket, de működött... Ezek szerint akkor nem itt lesz a bibi... G.

Link to comment
Megosztás:

36 perce, huggybear írta:

Azon gondolkodom, hogy beszerelt állapotban nem fogok beférni csavarhúzóval vagy villáskulccsal úgy, hogy véletlenül hozzá ne érjek valamihez. Emlékeim szerint kiszerelve kipróbáltam ezt, hogy az állandó 12V volt a felső csavaron, a test a fülön és úgy érintettem hozzá a szénkefés csavarhoz a vezetéket, de működött... Ezek szerint akkor nem itt lesz a bibi... G.

Nem letszukseglet a proba, de ott csak a bendix behuzo arama folyik, tehat drottal is mehet. Sot, akar a muszerrel is rovidre zarhatod, ha van rajta 10 vagy 20 amperes mereshatar, es akkor azt is latod, mekkora aramot vesz fel. Utana a drot es a csatlakozo koze kotve a muszert az is lathato, hogy mennyivel kevesebb aram folyik, amikor nem indul.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, csaba66 írta:

Nem letszukseglet a proba, de ott csak a bendix behuzo arama folyik, tehat drottal is mehet. Sot, akar a muszerrel is rovidre zarhatod, ha van rajta 10 vagy 20 amperes mereshatar, es akkor azt is latod, mekkora aramot vesz fel. Utana a drot es a csatlakozo koze kotve a muszert az is lathato, hogy mennyivel kevesebb aram folyik, amikor nem indul.

Sziasztok!

Mindenkinek nagyon köszönöm a tanácsokat, a mágneskapcsolót kicseréltem és minden tökéletesen működik. Köszi még egyszer. G.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, M Gyuri írta:

Sziasztok opel Astra H van és a generátora füstöl de már a töltés lámpa is világit mi lehet a baja a tudnátok segiteni

Ha füstöl akkor NE használd az autót mert kigyulladhat.

Valószínű valami zárlatos. De hogy mi ? azt innen senki meg nem mondja. Hivj autóvillamossági szerelőt.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 08. 17. at 11:57, arnoldline írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni hibakód olvasást illetőleg.
Kaptam 4 darab hibakódot Opel H Astra Z17DTH motorkódú autómra:

ECN 33529
ECN 50074
ECN 5007F
ECN 21397F

Tudnátok ebben segíteni, hogy melyik mit jelenthet?
Köszönöm előre is,

Üdv,
Arnold

Főtengely jeladó hiba. Valószínű csere.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szaisztok,

A mai napon azzal szembesültem a benzinkútnál, hogy nem működik a központi záram a kulccsal, illetve nem nyílik az üzemanyagtartály ajtaja.

Kezdetben a távirányítóról még ment a központi zár, de aztán, miután kivettem és visszaraktam a hátsó biztosíték panelon a 38-as számú (központti zár, 30-as pólus feliratú 25-ös biztosítékot) már a központi zár sem működik távirányítóról sem.

 

Van ezzel kapcsolatban bármi ötletetek, van Opel Astra H-n (2012) vésznyitó az üzemanyagtöltő nyíláshoz?

 

Előre is köszönöm a segítségeteket!

 

Üdv.,

Levi

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 08. 30. at 19:57, Levi85 írta:

Szaisztok,

A mai napon azzal szembesültem a benzinkútnál, hogy nem működik a központi záram a kulccsal, illetve nem nyílik az üzemanyagtartály ajtaja.

Kezdetben a távirányítóról még ment a központi zár, de aztán, miután kivettem és visszaraktam a hátsó biztosíték panelon a 38-as számú (központti zár, 30-as pólus feliratú 25-ös biztosítékot) már a központi zár sem működik távirányítóról sem.

 

Van ezzel kapcsolatban bármi ötletetek, van Opel Astra H-n (2012) vésznyitó az üzemanyagtöltő nyíláshoz?

 

Előre is köszönöm a segítségeteket!

 

Üdv.,

Levi

 

Link to comment
Megosztás:

19 perce, norbika74 írta:

Sziasztok! Olyan problémám lenne,hogy semmi visszajelzésem nincs a műszerfalon,se fordulatszám,se kilométeróra,se tankvisszajelzés minden mutató nullán áll,és semmi fényvisszajelzés:(mi lehet a probléma? Köszönöm előre is a válaszokat.:)

A biztosoitekot kell megnezni, ha kiment, akkor valoszinuleg valami oka is van. Jobb hijan rakj be egy ujat, aztan ha az is elszall, marad maga a muszeregyseg, vagy a kabelek. Ha esetleg jo a biztositek, akkor nincs sok mas lehetoseg, mint hogy a muszeregyseg hibas (felteve, hogy egyebkent minden mas mukodik).

https://fusesdiagram.com/opel-vauxhall/fuse-box-diagram-astra-h.html

Link to comment
Megosztás:

35 perce, csaba66 írta:

A biztosoitekot kell megnezni, ha kiment, akkor valoszinuleg valami oka is van. Jobb hijan rakj be egy ujat, aztan ha az is elszall, marad maga a muszeregyseg, vagy a kabelek. Ha esetleg jo a biztositek, akkor nincs sok mas lehetoseg, mint hogy a muszeregyseg hibas (felteve, hogy egyebkent minden mas mukodik).

https://fusesdiagram.com/opel-vauxhall/fuse-box-diagram-astra-h.html

Köszönöm szépen a segítséget!:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos a németeknél meghúzták a kocsit. De azon gondolkozok hogy javítgatás helyett komplett ajtókat cserélnék ha elfogadható áron találnék színazonost. Viszont hátul most tekerős az ablak. Az elektromos ablak be lehet húzva hátra csak a csatit rádugom és működik? Vagy nagyon optimista vagyok? :)

Mert ha legalább a kábelezés meglenne és max tanítani kellene akkor keresnék elektromos ablakos ajtókat hátra.

2005 5ajtós 1.9 Sport

Válaszokat előre is köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Mark716 írta:

Sziasztok!

Sajnos a németeknél meghúzták a kocsit. De azon gondolkozok hogy javítgatás helyett komplett ajtókat cserélnék ha elfogadható áron találnék színazonost. Viszont hátul most tekerős az ablak. Az elektromos ablak be lehet húzva hátra csak a csatit rádugom és működik? Vagy nagyon optimista vagyok? :)

Mert ha legalább a kábelezés meglenne és max tanítani kellene akkor keresnék elektromos ablakos ajtókat hátra.

2005 5ajtós 1.9 Sport

Válaszokat előre is köszönöm :)

Hali!

Többnyire ezeket lebontva árulják, tehát csak az ajtót kapod a kárpit és minden egyéb nélkül. Ha mégis van olyan aki a kárpittal együtt adja és elektromos akkor pedig a kárpitnak is stimmelnie kell. Szerintem elég kicsi rá az esély hogy találsz ugyanolyat. 

Én úgy tudom, hogy nem kell programozni semmit, összedugod és működik, persze akkor ki kell cserélned a bal első ajtóban levő panelt is.

Link to comment
Megosztás:

22 perce, tothzoli70 írta:

Üdvözlök mindenkit.

Nekem van egy 2007 Astra H 1,3cdti,az a problémám vele hogy központi zárral bezárom de a bal hátsó ajtó külső kilincset meg húzva kinyitja az összes ajtót.

Mi lehet a gond vele?

Köszönöm.

Az ajtó alján lévő átvezető kábelek (tipushiba miatt) elszakadnak. Ha magadnak csinálod a vezeték toldásokat az nagy kínlódás, de rendkívül olcsó.

Ha szakember javítja (esetleg megvásárolt toldókészlettel) az rendkívül drága.

Sok szó esett már erről.

Módosítva : Zsolti25
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.