Jump to content
uhuhu

Elektronikák, elektromos kérdések

Recommended Posts

9 perce, quad405 írta:

Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy milyen határok közt mozog  a 2 gázpedál szenzor feszültsége XER motorok esetén. Előre is köszönöm a választ.

Egyszeruen ket potmeterrol van szo, 5 voltot kapnak, igy 0 es 5V kozott mozoghat, de nem biztos, hogy a szelso ertekeket el tudja erni.  

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
5 minutes ago, csaba66 said:

Egyszeruen ket potmeterrol van szo, 5 voltot kapnak, igy 0 es 5V kozott mozoghat, de nem biztos, hogy a szelso ertekeket el tudja erni.  

Ezt tudom, csak az érdekelne, hogy valaki tudja-e, hogy a gyakorlatban milyen  értékhatárok közt változnak ezek a feszültségek. Vagy esetleg ha tud valaki egy diagnosztikai leírást ahol ez pontosan le van írva. Ahogy látom ez nem motorfüggő, sőt G astrán is ugyan az a pedál van. Már keresgélek egy idej, de csak J astrához találtam konkrét feszültségértékeket. 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
35 perce, quad405 írta:

Ezt tudom, csak az érdekelne, hogy valaki tudja-e, hogy a gyakorlatban milyen  értékhatárok közt változnak ezek a feszültségek. Vagy esetleg ha tud valaki egy diagnosztikai leírást ahol ez pontosan le van írva. Ahogy látom ez nem motorfüggő, sőt G astrán is ugyan az a pedál van. Már keresgélek egy idej, de csak J astrához találtam konkrét feszültségértékeket. 

Mit akarnal ezzel diagnosztizalni, milyen hibat eszlelsz? A vezerlo figyeli, hogy a ket potmeter (bizonyos turesen belul) egyutt fut-e, es ha nem, akkor kiabal. Ha nincs ilyen hibajelzes, akkor feltetelezheto, hogy a potmeterek jok, es ha az 5V megvan, akkor a feszultsegek is.

Az OpCom egyebkent kiirja a ket feszultseget es a "Calculated Pedal Position"-t. Ha az utobbit tudod 0 es 100% kozott valtoztatni, akkor minden rendben van, es meg a vegpontokhoz tartozo feszultsegeket is le tudod olvasni.

Furja az oldalamat a kivancsisag, hogy mire keszulsz ezen ertekek ismereteben :)

 

Ui: talaltam egy elmetett kepet, nalam 0% -hoz 0.96 es 0.47 V tartozik. Lehet, hogy az egyik 0.5 es 4, a masik 1 es 4.5 V kozott kene menjen. Illetve a fene tudja, nyilvan attol is fugg, mennyi az ADC-k mereshatara.

Módosítva : csaba66

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
27 minutes ago, csaba66 said:

Mit akarnal ezzel diagnosztizalni, milyen hibat eszlelsz? A vezerlo figyeli, hogy a ket potmeter (bizonyos turesen belul) egyutt fut-e, es ha nem, akkor kiabal. Ha nincs ilyen hibajelzes, akkor feltetelezheto, hogy a potmeterek jok, es ha az 5V megvan, akkor a feszultsegek is.

Az OpCom egyebkent kiirja a ket feszultseget es a "Calculated Pedal Position"-t. Ha az utobbit tudod 0 es 100% kozott valtoztatni, akkor minden rendben van, es meg a vegpontokhoz tartozo feszultsegeket is le tudod olvasni.

Furja az oldalamat a kivancsisag, hogy mire keszulsz ezen ertekek ismereteben :)

 

Ui: talaltam egy elmetett kepet, nalam 0% -hoz 0.96 es 0.47 V tartozik. Lehet, hogy az egyik 0.5 es 4, a masik 1 es 4.5 V kozott kene menjen. Illetve a fene tudja, nyilvan attol is fugg, mennyi az ADC-k mereshatara.

Egyszerűen csak arra vagyok kíváncsi, hogy mik a normális értékhatárok. Köszi, akkor az alsók stimmelnek. Nálam 0,98 és 0,47V. Kiváncsi lennék a felsőkre is. A lehet és a fene tudja értékeket nem tudom elfogadni :) A dolog hátterében az áll, hogy ma reggel újra előjött a 212052-es hibakód, erőtlen motor kíséretében. 2,5 éve volt még ugyan ez kb 50.000 Km-t futott azóta gond nélkül. Kiolvastam OPcommal de sajnos lányos zavaromban, meg a fáradság miatt nem jegyeztem meg a pontos hibaleírást. A lényeg hogy az 1-es potival van valami. Pár alapos pedáltaposás és 2 csatilevétel után megoldódott. Azóta mentem az autóval kb 1/4 órát és 8 Km-t és nem jött elő a hiba..  A múltkor is ennyitől jött helyre. A hiba előtt és után is hasonló határértékeket mértem. Akkor ezek szerint azok jók. Csodálkoztam hogy nem egyforma a 2 feszültség, de végül is most mikor nincs hiba, most is alacsonyabb a 2-es potin. A hiba alatt is 0 és 100% közt volt a számított pedálpozíció. Valószínűleg akkor az együttfutás nem stimmelt a 2 poti közt. Már csak az a kérdés, hogy a csatin volt kontakthiba vagy a poti haldoklik. Érdemes ezeket tisztítani, vagy kuka? Nekem csak audió potikkal van tapasztalatom, de azokkal sem túl bíztató. Ha egyzser elkezdtek sercegni akkor hosszú távon nem igazán volt hatásos a tisztogatás.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
8 perce, quad405 írta:

Egyszerűen csak arra vagyok kíváncsi, hogy mik a normális értékhatárok. Köszi, akkor az alsók stimmelnek. Nálam 0,98 és 0,47V. Kiváncsi lennék a felsőkre is. A lehet és a fene tudja értékeket nem tudom elfogadni :) A dolog hátterében az áll, hogy ma reggel újra előjött a 212052-es hibakód, erőtlen motor kíséretében. 2,5 éve volt még ugyan ez kb 50.000 Km-t futott azóta gond nélkül. Kiolvastam OPcommal de sajnos lányos zavaromban, meg a fáradság miatt nem jegyeztem meg a pontos hibaleírást. A lényeg hogy az 1-es potival van valami. Pár alapos pedáltaposás és 2 csatilevétel után megoldódott. Azóta mentem az autóval kb 1/4 órát és 8 Km-t és nem jött elő a hiba..  A múltkor is ennyitől jött helyre. A hiba előtt és után is hasonló határértékeket mértem. Akkor ezek szerint azok jók. Csodálkoztam hogy nem egyforma a 2 feszültség, de végül is most mikor nincs hiba, most is alacsonyabb a 2-es potin. A hiba alatt is 0 és 100% közt volt a számított pedálpozíció. Valószínűleg akkor az együttfutás nem stimmelt a 2 poti közt. Már csak az a kérdés, hogy a csatin volt kontakthiba vagy a poti haldoklik. Érdemes ezeket tisztítani, vagy kuka? Nekem csak audió potikkal van tapasztalatom, de azokkal sem túl bíztató. Ha egyzser elkezdtek sercegni akkor hosszú távon nem igazán volt hatásos a tisztogatás.

Nem kell jarjon a motor, csak a gyujtas legyen rajta, nyomd tovig a gazt, es ha felmegy 100%-ig, akkor a feszultsegek is kiderulnek, es az is, hogy jo-e a pedal (akkor eppen).

A kabelek egyebkent at vannak vezetve az UEC-en, altalaban ott szokott kontakthibas lenni, ugyhogy azokat a csatlakozokat is pucold meg. Ha maga a potmeter haldoklik, azon valoban nehez segiteni, bar kidobas elott egy adag WD40-et erdemes belefujni (ha egyaltalan lehet, mert gyanithatoian ezek alaposan le vannak zarva). De szerintem az UEC kontakthiba a valoszinubb, erre sokan csak pedalcsere utan eszmelnek ra, amikor marad a hiba.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
21 hours ago, csaba66 said:

Nem kell jarjon a motor, csak a gyujtas legyen rajta, nyomd tovig a gazt, es ha felmegy 100%-ig, akkor a feszultsegek is kiderulnek, es az is, hogy jo-e a pedal (akkor eppen).

A kabelek egyebkent at vannak vezetve az UEC-en, altalaban ott szokott kontakthibas lenni, ugyhogy azokat a csatlakozokat is pucold meg. Ha maga a potmeter haldoklik, azon valoban nehez segiteni, bar kidobas elott egy adag WD40-et erdemes belefujni (ha egyaltalan lehet, mert gyanithatoian ezek alaposan le vannak zarva). De szerintem az UEC kontakthiba a valoszinubb, erre sokan csak pedalcsere utan eszmelnek ra, amikor marad a hiba.

Igen tegnap reggel így csináltam és szépen ment fel 100%-ra meg vissza. A feszültségek 0,98 - 4V és 0,47 - 2 közt változtak. Akkor tekinthetjük ezt normál állapotnak. Tegnap este mentem be melóba és hiba nélkül működött a 20 perces úton. Erre ma reggel még el sem indítottam és már villáskulccsal fogadott a gyújtás ráadásakor. Ugyan az a hiba. Opcom szerint: P2120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio. Sajnons a %-ot nem néztem csak a feszültségekre koncentráltam. 0,97 - 4V és 0,23 - 1,56V közt volt. Úgy sikerült megszabadulni tőle, hogy tövig nyomott gázpedálnál adtam rá a gyújtást. Akkor beállt 2 volt körülire a 2-es potin a feszültség. Utána a normális keretek közt volt mind a kettőn. Mintha elvesztené a kalibrálást vagy valami ilyesmi és a tövig nyomott gázpedállal újra tudná kalibrálni magát. Azóta müxik újra. Ezek tudatában is az UEC-re gyanakszol? Szép mutatvány egy ilyen UEC pucolás. Feleslegesen nem csinálnám meg ha nem muszáj. 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
53 perce, quad405 írta:

Igen tegnap reggel így csináltam és szépen ment fel 100%-ra meg vissza. A feszültségek 0,98 - 4V és 0,47 - 2 közt változtak. Akkor tekinthetjük ezt normál állapotnak. Tegnap este mentem be melóba és hiba nélkül működött a 20 perces úton. Erre ma reggel még el sem indítottam és már villáskulccsal fogadott a gyújtás ráadásakor. Ugyan az a hiba. Opcom szerint: P2120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio. Sajnons a %-ot nem néztem csak a feszültségekre koncentráltam. 0,97 - 4V és 0,23 - 1,56V közt volt. Úgy sikerült megszabadulni tőle, hogy tövig nyomott gázpedálnál adtam rá a gyújtást. Akkor beállt 2 volt körülire a 2-es potin a feszültség. Utána a normális keretek közt volt mind a kettőn. Mintha elvesztené a kalibrálást vagy valami ilyesmi és a tövig nyomott gázpedállal újra tudná kalibrálni magát. Azóta müxik újra. Ezek tudatában is az UEC-re gyanakszol? Szép mutatvány egy ilyen UEC pucolás. Feleslegesen nem csinálnám meg ha nem muszáj. 

Az OpCom altal kiirt feszultseg az kell legyen, amit tenylegesen mer; kalibralasrol legfeljebb a %-os erteknel lehetne szo. Feltehetoen az egyik potmeterrel sorba van kotve egy ugyanakkora ellenallas, ezert fele akkora feszultseget kell latni rajta, mint a masikon.
  
Mivel ennel is kisebbet lattal, tovabbi plusz ellenallas is bejott a kepbe, magyarul kontakthiba. Hogy hol, az mas kerdes, de arra nincs semmi garancia, hogy pont a gazpedal lenyomasakor javult meg, csak azt tudjuk, hogy valamikor a ket meres kozott.

Vilagos, hogy az UEC csatlakozok szetszedese nem egy leanyalom, elso korben erdemes WD-40-es befujast es mozgatast probalni, hatha az is eleg, ha egyaltalan megoldhato. Szerencsere meg nem kellett ilyet csinalnom, igy nem tudom, mennyire kivitelezheto a dolog.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre volna szükségem. Astra H Z16XER . Kb egy hete kigyulladt egy vissza jelző autó és benne egy villáskulcs, motort leállítottam újraindítottam eltűnt a jelzőlámpa. Hibakódnak ECN202052 ír ki. Sajnos nem tudom mit jelent, rá kerestem, de annál analfabétább vagyok, hogy értsem mi a gond. Azóta: tankoltam, műszerfalon a mutató jelzi, de computer kéri, hogy tankoljak. Mi lehet a gond? Járt már így valaki? Azt tudom, hogy a cim modulom nem jó, leforrasztatom, de cim modul vezérelné az üzemanyag szintet is? 

Segítségeteket előre is köszönöm!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
9 perce, Balco33 írta:

Segítségre volna szükségem. Astra H Z16XER . Kb egy hete kigyulladt egy vissza jelző autó és benne egy villáskulcs, motort leállítottam újraindítottam eltűnt a jelzőlámpa. Hibakódnak ECN202052 ír ki. Sajnos nem tudom mit jelent, rá kerestem, de annál analfabétább vagyok, hogy értsem mi a gond. Azóta: tankoltam, műszerfalon a mutató jelzi, de computer kéri, hogy tankoljak. Mi lehet a gond? Járt már így valaki? Azt tudom, hogy a cim modulom nem jó, leforrasztatom, de cim modul vezérelné az üzemanyag szintet is? 

Biztos, hogy jol masoltad ide a hibakodot? Mert ilyen valoban nincs...

Miaz, hogy a computer keri? Azt mondja, 50 km alatt van a megteteto tavolsag?

Kosd le az akkut egy fel orara, attol talan meggondolja magat.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
5 perce, csaba66 írta:

Biztos, hogy jol masoltad ide a hibakodot? Mert ilyen valoban nincs...

Miaz, hogy a computer keri? Azt mondja, 50 km alatt van a megteteto tavolsag?

Kosd le az akkut egy fel orara, attol talan meggondolja magat.

Nem az 50 km est kéri, hanem a 30 km alattit, azt írja, ill. nem számol hátralévő megtehető utat sem, mintha üres lenne a tank, és kéri hogy tankoljak. Pedig tankoltam és a mutató is jelzi. Igen jól írtam a hibakódot.

 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
20 órája, Balco33 írta:

Nem az 50 km est kéri, hanem a 30 km alattit, azt írja, ill. nem számol hátralévő megtehető utat sem, mintha üres lenne a tank, és kéri hogy tankoljak. Pedig tankoltam és a mutató is jelzi. Igen jól írtam a hibakódot.

 

Szia! Valóban rosszul írtam 212052 a hibakód. Tudjátok mit jelent? Elöre is köszönöm!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
8 perce, Balco33 írta:

Szia! Valóban rosszul írtam 212052 a hibakód. Tudjátok mit jelent? Elöre is köszönöm!

Tudjuk :)

Gazpedal szenzor, nincs koze az uzemanyagszinthez...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
29 perce, csaba66 írta:

Tudjuk :)

Gazpedal szenzor, nincs koze az uzemanyagszinthez...

Na jó jó. De az miért felel? Lehet elég kitöröltetnem, vagy autó villamossági? A cim modultól függhet az üzemanyag visszajelző nem a mutató, hanem computeres visszajelző.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
3 perce, Balco33 írta:

Na jó jó. De az miért felel? Lehet elég kitöröltetnem, vagy autó villamossági? A cim modultól függhet az üzemanyag visszajelző nem a mutató, hanem computeres visszajelző.

Ezt a hibat altalaban az UEC csatlakozoinal levo kontakthiba adja. Lehet torolni, ha mazlid van, el is tunik egy idore, de a lenyeg az, hogy a gazpedalt ne hagyd cserelni. Talasz errol boven infot itt a korabbi irasokban.

A CIM-tol nem fugg, de mondtam mar, hogy kosd le az akkut egy fel orara, lehet, hogy attol osszekapja magat.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
59 perce, csaba66 írta:

Ezt a hibat altalaban az UEC csatlakozoinal levo kontakthiba adja. Lehet torolni, ha mazlid van, el is tunik egy idore, de a lenyeg az, hogy a gazpedalt ne hagyd cserelni. Talasz errol boven infot itt a korabbi irasokban.

A CIM-tol nem fugg, de mondtam mar, hogy kosd le az akkut egy fel orara, lehet, hogy attol osszekapja magat.

Nagyon szépen köszönöm a segítsèget! 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Astra H (2008-as, ferdehátú) 5 ajtós szériához vonóhorgot szeretnék felrakatni. A kocsiban van REC modul legalábbis a bal hátul van benne egy nagy panel relékkel meg csatlakozókkal. Gondolom ez az.  A kérdésem az hogy ha felrakatom a vonóhorgot akkor elektromosan:

1. Kell e "okosítani" a fedélzeti komputert?

2. Visszajelzés van e műszerfalon gyárilag vagy milyen fajta visszajelzés lesz?

Előtte G-s Astra-m volt ott volt a műszerfalba visszajelzés.

Köszönöm a válaszokat!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném kicserélni a külső visszapillantó tükröket elektromosan behajlóra. A jelenlegiek nem behajtósak, de fűthetőek és elektromosan állíthatóak. Nyilván több pin-re lesz szükségem a csatlakozóban, mint eddig. Ahogy nézegettem, a tükrön lévő csatlakozón ez a kiosztás:

1-3-2: Ez a tükörlap billentéshez
5-6: Ez az elektromos behajláshoz
8-9: A 8-ason jön a fűtőszál jele, a 9-es test (elvileg mindegyikhez eljut)

Két kérdésem van. Az első, hogy hogyan tudom letesztelni az "új" tükör funkcióit, mielőtt szétkapnám az ajtóm? (Azért idézőjelben, mert volt már autóban. És szeretném megtudni, hogy jól működik, mielőtt bármihez hozzányúlok az autóban.) Tehát melyik pinre adjam a gyújtást, melyik a test, ha pl. jobbra-balra, vagy fel-le billenteném a lapot, és melyik pinre adjak fszt és testet a kiforduláshoz és beforduláshoz? A behajtáshoz találtam kapcsolási rajzot (csatolva), de nem tudom értelmezni, valaki tud segíteni légyszí? A kapcsoló oldalon a 13-as lábon +12V jön, a bal oldalon felül gyújtásra 12V, a bal alulról bejövő a test.

folding-button.jpg          left-mirror.jpg

A másodika pinek bővítése a csatlakozóban. Honnan tudom meg, milyen pinre van szükségem és honnan vegyek? Nem szeretnék Kínából rendelni, mert hónapok alatt ér ide. Gondoltam, hogy bontóban kérdezősködök kábelköteg után, de nem akarok mellényúlni, a "fullos" tükör kábelkorbácsa meg ritka, mint a fehér holló, ezért azt gondoltam, vennék elektronikai boltban, ha tudnám, milyen kell.

Köszi szépen!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 óra, Imre75 írta:

Sziasztok!

Szeretném kicserélni a külső visszapillantó tükröket elektromosan behajlóra. A jelenlegiek nem behajtósak, de fűthetőek és elektromosan állíthatóak. Nyilván több pin-re lesz szükségem a csatlakozóban, mint eddig. Ahogy nézegettem, a tükrön lévő csatlakozón ez a kiosztás:

1-3-2: Ez a tükörlap billentéshez
5-6: Ez az elektromos behajláshoz
8-9: A 8-ason jön a fűtőszál jele, a 9-es test (elvileg mindegyikhez eljut)

Két kérdésem van. Az első, hogy hogyan tudom letesztelni az "új" tükör funkcióit, mielőtt szétkapnám az ajtóm? (Azért idézőjelben, mert volt már autóban. És szeretném megtudni, hogy jól működik, mielőtt bármihez hozzányúlok az autóban.) Tehát melyik pinre adjam a gyújtást, melyik a test, ha pl. jobbra-balra, vagy fel-le billenteném a lapot, és melyik pinre adjak fszt és testet a kiforduláshoz és beforduláshoz? A behajtáshoz találtam kapcsolási rajzot (csatolva), de nem tudom értelmezni, valaki tud segíteni légyszí? A kapcsoló oldalon a 13-as lábon +12V jön, a bal oldalon felül gyújtásra 12V, a bal alulról bejövő a test.

folding-button.jpg          left-mirror.jpg

A másodika pinek bővítése a csatlakozóban. Honnan tudom meg, milyen pinre van szükségem és honnan vegyek? Nem szeretnék Kínából rendelni, mert hónapok alatt ér ide. Gondoltam, hogy bontóban kérdezősködök kábelköteg után, de nem akarok mellényúlni, a "fullos" tükör kábelkorbácsa meg ritka, mint a fehér holló, ezért azt gondoltam, vennék elektronikai boltban, ha tudnám, milyen kell.

Köszi szépen!

Az S115 jelu a kapcsolo, amibol uj kell a behajtoshoz, es nyilvan probalni is csak azzal erdemes.

A tukorben, a balodali ket motor az allitas, a jobboldali a nyitas/csukas, jobb szelen pedig a futoszal van.

A TIS2000-ben levo rajzon kattintgatassal kiderul, mit hova kell kotni, mas otletem erre nincs.

Nem valoszinu, hogy tudsz szerezni pont a csatlakozoba valo pint, de ha Kinabol tudod, mit kene rendelni, akkor annak a rajza es tipusszama alapjan erdemes probalkozni.


 

  • Köszi! 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 óra, Imre75 írta:

Sziasztok!

Szeretném kicserélni a külső visszapillantó tükröket elektromosan behajlóra. A jelenlegiek nem behajtósak, de fűthetőek és elektromosan állíthatóak. Nyilván több pin-re lesz szükségem a csatlakozóban, mint eddig. Ahogy nézegettem, a tükrön lévő csatlakozón ez a kiosztás:

1-3-2: Ez a tükörlap billentéshez
5-6: Ez az elektromos behajláshoz
8-9: A 8-ason jön a fűtőszál jele, a 9-es test (elvileg mindegyikhez eljut)

Két kérdésem van. Az első, hogy hogyan tudom letesztelni az "új" tükör funkcióit, mielőtt szétkapnám az ajtóm? (Azért idézőjelben, mert volt már autóban. És szeretném megtudni, hogy jól működik, mielőtt bármihez hozzányúlok az autóban.) Tehát melyik pinre adjam a gyújtást, melyik a test, ha pl. jobbra-balra, vagy fel-le billenteném a lapot, és melyik pinre adjak fszt és testet a kiforduláshoz és beforduláshoz? A behajtáshoz találtam kapcsolási rajzot (csatolva), de nem tudom értelmezni, valaki tud segíteni légyszí? A kapcsoló oldalon a 13-as lábon +12V jön, a bal oldalon felül gyújtásra 12V, a bal alulról bejövő a test.

 

A másodika pinek bővítése a csatlakozóban. Honnan tudom meg, milyen pinre van szükségem és honnan vegyek? Nem szeretnék Kínából rendelni, mert hónapok alatt ér ide. Gondoltam, hogy bontóban kérdezősködök kábelköteg után, de nem akarok mellényúlni, a "fullos" tükör kábelkorbácsa meg ritka, mint a fehér holló, ezért azt gondoltam, vennék elektronikai boltban, ha tudnám, milyen kell.

Köszi szépen!

Egy 9Voltos elem is mozgatja a tükröt, és melegiti is az üveget, és ezzel nem okozok kárt ha valamiért véletlenül rövidzárlat történik. Kézzel is lehet érezni ha melegszik, de igazából ide multiméter is jó ellenállás vagy szakadás vizsgálattal. Vagy kiviszed a hidegbe ( bár most meleg van kint is) rálehelsz és látni ahogy megy le a pára ha működik a fűtése.

  • Köszi! 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
13 perce, zotya975 írta:

Egy 9Voltos elem is mozgatja a tükröt, és melegiti is az üveget, és ezzel nem okozok kárt ha valamiért véletlenül rövidzárlat történik. Kézzel is lehet érezni ha melegszik, de igazából ide multiméter is jó ellenállás vagy szakadás vizsgálattal. Vagy kiviszed a hidegbe ( bár most meleg van kint is) rálehelsz és látni ahogy megy le a pára ha működik a fűtése.

Köszönöm, ez nagyon jó lenne. Akkor pl. kössem az 5-6 lábra a külső áramforrást és meglátom, hogy működik? Ha nem lehet kárt okozni, ez a legpraktikusabb. Sajnos nekem nincs TIS2000 és amennyit szerelem az Astrát, nincs is értelme megvenni, kalózba nem igazán szeretnék ilyet. Ezért is kérdeztem, mert magamtól nem tudom kitotózni, hogy mire kell kötni a pozitívat és a negatívat.

Csaba66, Neked is köszi, a behajtós kapcsoló beszerzés is folyamatban, de az még nincs itt, a bal tükör már megjött, ráadásul egy mikrokontrollerrel és egy relével a behajtást majd szeretném a központi zárásra-nyitásra rátenni. (A zárásra mindenképp szeretném, hogy lezárjon, és persze kézzel lehet majd a kapcsolóval is.)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
3 perce, Imre75 írta:

Köszönöm, ez nagyon jó lenne. Akkor pl. kössem az 5-6 lábra a külső áramforrást és meglátom, hogy működik? Ha nem lehet kárt okozni, ez a legpraktikusabb. Sajnos nekem nincs TIS2000 és amennyit szerelem az Astrát, nincs is értelme megvenni, kalózba nem igazán szeretnék ilyet. Ezért is kérdeztem, mert magamtól nem tudom kitotózni, hogy mire kell kötni a pozitívat és a negatívat.

Csaba66, Neked is köszi, a behajtós kapcsoló beszerzés is folyamatban, de az még nincs itt, a bal tükör már megjött, ráadásul egy mikrokontrollerrel és egy relével a behajtást majd szeretném a központi zárásra-nyitásra rátenni. (A zárásra mindenképp szeretném, hogy lezárjon, és persze kézzel lehet majd a kapcsolóval is.)

Ha be vannak szamozva a labak a tukor csatlakozojan, akkor persze, lehet probalgatni a motorokat es a futoszalat is, 3-1, 3-2, 5-6 es 8-9, a polaritas a futesnel mindegy, a motoroknal pedig a forgasiranyt szabja meg.

A mikrokontrolleres ugy nem trivialis, es nem kizart, hogy helybol is tudja ezt, csak be kell allitani OpCommal. Ha ez nem lehetseges, akkor a kapcsolo megnyomasat kell szimulalni, nem kozvetlenul a motorokat tamadni. Nem tudom, hogy erzekeli a vegallast, lehet, hogy az aramfelvetelt nezi, ahhoz van a rajzon levo elektronika. Es persze a nyitas es zaras jelet is le kell vadasznod valahonnan. Az ujabb autoknal be lehet allitani automatikusra, es/vagy lehet a taviranyitoval is piszkalni, nem szep dolog, ha a H Astra ezt nem tudja :) 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
5 órája, csaba66 írta:

Ha be vannak szamozva a labak a tukor csatlakozojan, akkor persze, lehet probalgatni a motorokat es a futoszalat is, 3-1, 3-2, 5-6 es 8-9, a polaritas a futesnel mindegy, a motoroknal pedig a forgasiranyt szabja meg.

A mikrokontrolleres ugy nem trivialis, es nem kizart, hogy helybol is tudja ezt, csak be kell allitani OpCommal. Ha ez nem lehetseges, akkor a kapcsolo megnyomasat kell szimulalni, nem kozvetlenul a motorokat tamadni. Nem tudom, hogy erzekeli a vegallast, lehet, hogy az aramfelvetelt nezi, ahhoz van a rajzon levo elektronika. Es persze a nyitas es zaras jelet is le kell vadasznod valahonnan. Az ujabb autoknal be lehet allitani automatikusra, es/vagy lehet a taviranyitoval is piszkalni, nem szep dolog, ha a H Astra ezt nem tudja :) 

Sikerült kipróbálni, működik, köszönöm. A csatlakozó kiosztása elég egyértelmű. A tükörlap mozgató motornak nincs végállás-érzékelője, egy undorító racsnis megoldással ugrál a tükör a végállásban. A be-kihajtásnak van végállás-érzékelője, úgy vettem észre. És sajnos a H Astrán nincs can buson a tükör behajtás, egy teljesen elkülönült rendszer, mintha csak utlag jutott volna eszükbe a mérnököknek, hogy ilyen is jó lenne. De nem gond, ha megjön a kapcsoló, akkor úgyis kimérem, hogy mit csinál és le tudom szimulálni. A nyitás-zárás jelét a canbusról elvileg le tudom venni, mivel egyébként is van már egy kontroller a kocsiban ami a motor hőfok jelét kiírja a GIDre, nem gond hogy még valamit vezéreljek vele.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Lehet hogy itt gyorsabban kapok választ....talán.

 

Sziasztok !
 
Nem rég beszereltem egy Opel specifikus androidos fejegységet egy 2009-es Astra H Caravan Z16XER-be.
OPCOM-mal Not Present-re állítom az EHU-ba és a DIS-be az gyári CD-t.
CANBUS modult adtak a fejegységhez. Működik is szépen minden csak az a bajom hogy a gyári GID nem kapcsol ki ha az Androidos fejegységet kikapcsolom, és PRESENT-en van a DIS-be az EHU. De Not Present-en jól működne csak akkor szívja az akkumlátort pedig minden ki van kapcsolva. Ilyenkor tudom a fejegységet kulcs nélkül is ki-be kapcsolni és a GID kikapcsolva marad be nem indított autónál, valami meríti az akksit.
Tud valaki segíteni hogy úgy működjön az egész hogy ne szívja le akkut ?
 
köszönöm a válaszokat !

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok.
A problémám a következő lenne.

Van egy 2009-es Z16XER Opel Astra H sedanom, Szerettem volna bekapcsolatatni a REC modulból az indulás utáni központi zárat és a komfort ablakemelőt,de az OP-Com nem tud belépni a REC modulba.
Tudna valaki esetleg segíteni ezen beállításokat megcsinálni egy Tech2-vel Budapesten ? (Azt mondták valószínűleg a Tech2-vel menni fog)
Köszönöm a választ ! :)
 

Módosítva : barnusss

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
11 perce, barnusss írta:

Sziasztok.
A problémám a következő lenne.

Van egy 2009-es Z16XER Opel Astra H sedanom, Szerettem volna bekapcsolatatni a REC modulból az indulás utáni központi zárat és a komfort ablakemelőt,de az OP-Com nem tud belépni a REC modulba.
Tudna valaki esetleg segíteni ezen beállításokat megcsinálni egy Tech2-vel Budapesten ? (Azt mondták valószínűleg a Tech2-vel menni fog)
Köszönöm a választ ! :)
 

Biztos, hogy van REC modulold? Ki kell irja az OpCom, hogy van, es minimum a hibakodokat tudnia kell kiolvasni.

Arra mar nem emlekszem, hogy a REC-ben, vagy mashol, de en biztos OpCommal allitottam be ezeket a funkciokat. 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.