Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Najó, sokba fog ez nektek kerülni, de megmondom mi zörög!

Fél évig hallgattam a rohadék vájlinghangot, ami elindulásnál, főleg gáz nélkül, berregett (ezzel megölve a dízelben azt amit imádok, az alapjáraton indulást)..

A légszűrődoboz az lötyögött nálam is, ezt megcsináltam, de a hang maradt, az őrületbe kergetve (ha egy kattanásra csuktam a m.tetőt hang nuku)!

Aztán most hétvégén tenyéréllel elkezdtem ütögetni a motorháztetőt és meglett a ludas!

Az a rohadt m.háztető kitámasztó pálca zörgött!!

Picit hajtogattam rajta, meg az akksi negatív pólusvezetékén, meg egy kis puha ablaktömítő csíkot ragasztottam a zárhídra, és most végre csend van.!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olyan problémába futottam bele a diesel 1.7DTI autómmal, hogy hidegen rendesen gyorsul/húz, de bemelegedve egy 20km után kb, néha gázadásra nagyon lassan akar gyorsulni.

Főleg előzésnél para, mert nem tudni fog-e gyorsulni vagy csak vánszorog. Ilyenkor, ha visszaengedem a gázpedált teljesen és újra gázt adok megjavul, de nem gázpedál potméter a probléma.  Hibakódra a p0108 volt benne( légtömegmérő a mért érték túl zajos). Ez 2x jött vissza eddig. Vezetéket megnéztem, nem szakadt nem kontaktos.

Fogyasztása jó, nem füstöl. Légtömegmérőt tisztítóval (crc) kitakarítottam (volt benne némi olajfilm réteg), azzal megszűnt a 3500-4000 körüli enyhe rángatás/füstölés.

Ha valaki belefutott ebbe, megköszönném a segítségét.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, atgyuric írta:

Sziasztok,

olyan problémába futottam bele a diesel 1.7DTI autómmal, hogy hidegen rendesen gyorsul/húz, de bemelegedve egy 20km után kb, néha gázadásra nagyon lassan akar gyorsulni.

Főleg előzésnél para, mert nem tudni fog-e gyorsulni vagy csak vánszorog. Ilyenkor, ha visszaengedem a gázpedált teljesen és újra gázt adok megjavul, de nem gázpedál potméter a probléma.  Hibakódra a p0108 volt benne( légtömegmérő a mért érték túl zajos). Ez 2x jött vissza eddig. Vezetéket megnéztem, nem szakadt nem kontaktos.

Fogyasztása jó, nem füstöl. Légtömegmérőt tisztítóval (crc) kitakarítottam (volt benne némi olajfilm réteg), azzal megszűnt a 3500-4000 körüli enyhe rángatás/füstölés.

Ha valaki belefutott ebbe, megköszönném a segítségét.

Ha nem "padlóval "gyorsítasz, hanem viszonylag fokozatosan akkor is csinálja,? Egyébként meg tisztogatni lehet a légtömegmérőt, én is pucolgattam, de így is elhalálozott. Igaz a gyári kibírt 220 ezer km-et.

4000-ig kiforgatni egy y17DT-t? Az elég gyilkos nem? :) Max. havonta 1x ha fagyizás van.

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, oggy írta:

Najó, sokba fog ez nektek kerülni, de megmondom mi zörög!

Fél évig hallgattam a rohadék vájlinghangot, ami elindulásnál, főleg gáz nélkül, berregett (ezzel megölve a dízelben azt amit imádok, az alapjáraton indulást)..

A légszűrődoboz az lötyögött nálam is, ezt megcsináltam, de a hang maradt, az őrületbe kergetve (ha egy kattanásra csuktam a m.tetőt hang nuku)!

Aztán most hétvégén tenyéréllel elkezdtem ütögetni a motorháztetőt és meglett a ludas!

Az a rohadt m.háztető kitámasztó pálca zörgött!!

Picit hajtogattam rajta, meg az akksi negatív pólusvezetékén, meg egy kis puha ablaktömítő csíkot ragasztottam a zárhídra, és most végre csend van.!!

ESKÜSZÖM, EGYSZER NYOMTAM A H.SZ. GOMBRA!!!!

Dobott egy hibaüzenetet, hogy az Opel Fórum oldal leállt, és 2X jelent meg irományom :(

ilyen már nálam is elöfordult.

 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Handbrake írta:

Ha nem "padlóval "gyorsítasz, hanem viszonylag fokozatosan akkor is csinálja,? Egyébként meg tisztogatni lehet a légtömegmérőt, én is pucolgattam, de így is elhalálozott. Igaz a gyári kibírt 220 ezer km-et.

4000-ig kiforgatni egy y17DT-t? Az elég gyilkos nem? :) Max. havonta 1x ha fagyizás van.

 

légtömegmérö csere de ne utángyártottra mert arra már én is ráfaragtam.

Link to comment
Megosztás:

16 perce, Handbrake írta:

Ha nem "padlóval "gyorsítasz, hanem viszonylag fokozatosan akkor is csinálja,? Egyébként meg tisztogatni lehet a légtömegmérőt, én is pucolgattam, de így is elhalálozott. Igaz a gyári kibírt 220 ezer km-et.

4000-ig kiforgatni egy y17DT-t? Az elég gyilkos nem? :) Max. havonta 1x ha fagyizás van.

 

Én ha keményen előzök 4500-4700 -ig is forog (bár ez eléggé ritka :) ).

Jut eszembe, azt kérdezném Y17DT-t hajtóktól. Többször olvastam már, hogy  hidegen nem forgatja 2000 fölé, mert onnantól nyom a turbó maxot stb. De! Nekem (melegen) ha 1500-tól gyorsítok, akkor kb 1700-1800 közöttől erőteljesen megindul és kb 3000-ig tolja. Ültem egy másikban, ott nem lehetett érezni ezt, de lomhább is volt az az autó. Enyém sokkal dinamikusabb. Ráakasztottam OBD műszert és az alapján 1700-as fordulattól már maximumon tölt a turbó, és lehet, hogy 197kPa ( 1,97bar) ?

Link to comment
Megosztás:

1 perc, commodore írta:

Én ha keményen előzök 4500-4700 -ig is forog (bár ez eléggé ritka :) ).

Jut eszembe, azt kérdezném Y17DT-t hajtóktól. Többször olvastam már, hogy  hidegen nem forgatja 2000 fölé, mert onnantól nyom a turbó maxot stb. De! Nekem (melegen) ha 1500-tól gyorsítok, akkor kb 1700-1800 közöttől erőteljesen megindul és kb 3000-ig tolja. Ültem egy másikban, ott nem lehetett érezni ezt, de lomhább is volt az az autó. Enyém sokkal dinamikusabb. Ráakasztottam OBD műszert és az alapján 1700-as fordulattól már maximumon tölt a turbó, és lehet, hogy 197kPa ( 1,97bar) ?

A tolás, lökés ha jól emlékszem 1800-tól lendíti, onnan már van turbónyomás, ezért ugrik meg. A másikba lehet másik szoftver volt, vagy a tiédben van módosított, vagy abban van már gyári frissített. Nekem optimalizálás előtt is ugrott, és tolt, most egy kicsit erőteljesebben teszi.

Már nem is tudom ki mondta annó, hogy ezeknek a "kis" köbcentis motorokat hidegen a turbó magas nyomását nem szereti a hideg hengerfej. Valami ilyesmi rémlik, de majd a "szakik" megírják! :)

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, oggy írta:

Najó, sokba fog ez nektek kerülni, de megmondom mi zörög!

Fél évig hallgattam a rohadék vájlinghangot, ami elindulásnál, főleg gáz nélkül, berregett (ezzel megölve a dízelben azt amit imádok, az alapjáraton indulást)..

A légszűrődoboz az lötyögött nálam is, ezt megcsináltam, de a hang maradt, az őrületbe kergetve (ha egy kattanásra csuktam a m.tetőt hang nuku)!

Aztán most hétvégén tenyéréllel elkezdtem ütögetni a motorháztetőt és meglett a ludas!

Az a rohadt m.háztető kitámasztó pálca zörgött!!

Picit hajtogattam rajta, meg az akksi negatív pólusvezetékén, meg egy kis puha ablaktömítő csíkot ragasztottam a zárhídra, és most végre csend van.!!

Érdekes, amit mondasz. Korábban már gondoltam rá én is, egyik ismerősömmel már gyanítottuk. Aztán végül igazítottunk az akksi sarun, mert olyan volt, mintha az odaszorítaná a zárhídhoz a pálcát. Utána igaz nem szűnt meg a zaj, de úgy láttuk, hogy a pálca már nem ér hozzá, ezért ezt a lehetőséget kizártunk, és mivel tudtuk, hogy a légszűrőház nincs megfelelően rögzítve, így azt tituláltuk bűnbaknak. De, mint kiderült nem az okozza. Megnéztem ma, és ott ahol a feje van a pálcának, ott a zárhídnál a fekete festék már lejött egy pici részen (vélhetően ahol hozzáér, vagy hozzáért). Megpróbálok akkor én is odaragasztani valami kis szivacsot, vagy gumit, hogy az tompítsa a rezgést, aztán majd meglátjuk. Ha megcsináltam beszámolok az eredményről.

12 perce, Handbrake írta:

4000-ig kiforgatni egy y17DT-t? Az elég gyilkos nem? :) Max. havonta 1x ha fagyizás van.

 

2 perce, commodore írta:

Én ha keményen előzök 4500-4700 -ig is forog (bár ez eléggé ritka :) ).

Jut eszembe, azt kérdezném Y17DT-t hajtóktól. Többször olvastam már, hogy  hidegen nem forgatja 2000 fölé, mert onnantól nyom a turbó maxot stb. De! Nekem (melegen) ha 1500-tól gyorsítok, akkor kb 1700-1800 közöttől erőteljesen megindul és kb 3000-ig tolja. Ültem egy másikban, ott nem lehetett érezni ezt, de lomhább is volt az az autó. Enyém sokkal dinamikusabb. Ráakasztottam OBD műszert és az alapján 1700-as fordulattól már maximumon tölt a turbó, és lehet, hogy 197kPa ( 1,97bar) ?

Azt szeretném tőletek (főként Handbrake, commodore, és tapasztaltabb Y17DT tulajok) kérdezni, hogy célszerű időnként így fagyizni az autóval? Amióta nálam van én nem csináltam. De őszintén szívem sincsen 3000 fölé menni, mert sajnálom szegény gépet. Illetve meglátásom szerint ott ereje sincsen, meg bőg is rendesen a motor. Ebből a másodikat értem, de! Az autó osztrák papírjai között találtam egy olyan bejegyzést, miszerint a legnagyobb teljesítményt, 55 kW-ot 4400-as fordulatnál adja le a motor. Ez létezik? Már bocsánat, de ki az az állat, aki odáig elhajtja? Nekem autópályán bőven elég a 130-as tempó, az meg 3000 ezres fordulatnál van nálam, bár ott már elég hangos véleményem szerint. Szóval, visszatérve a fagyizásra, érdemes lenne időnként? Igazából nincsen semmilyen tünet, talán az EGR is rendben van (nem rángat, de le is kopogom inkább), üzemanyagból is a jobbat kapja (igaz nem prémium, hanem normál gázolajat). Sokat közlekedek vele városban (Budapest). Van, hogy csak rövid távokat, de szinte minden hétvégén megyek vele autópályán is. Időnként hét közben is.

commodore kérdésére válaszolva, igen, nekem is ilyen. Kb. 1800-tól erőteljesen megindul, ahogy írtad, és igen, olyan 3000-ig tolja. Utána meg már meglátásom szerint inkább csak erőlködik a motor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

34 perce, Handbrake írta:

Már nem is tudom ki mondta annó, hogy ezeknek a "kis" köbcentis motorokat hidegen a turbó magas nyomását nem szereti a hideg hengerfej. Valami ilyesmi rémlik, de majd a "szakik" megírják! :)

Ez engem érdekelne részletesebben, ha valaki kifejtené. Amennyit én találtam az csak annyi volt, hogy hidegen ne pörgessem, mert hengerfejes lesz.

A másik: azt tudom, hogy ("ez ilyen") lassan melegszik be a hűtővíz, de az normális, hogy mondjuk, kb. 5 km után felhajtok az autópályára, és ott megyek vagy 15 km-t (mondjuk kímélve egy 100-as tempóval, kb. 2200-as fordulatszám mellett, tempomattal) és épphogy kimozdul a mutató, és ahogy nézem még a 80 fokot sem éri el a hűtővíz. Tavaly januárban volt, hogy picit kibővítve ezt az utat (összesen kb. 30 km) mire megérkeztem meg se mozdult a mutató. Mivel pont szervizbe vittem, rákérdeztem, és azt mondta a szerelő, hogy ne csodálkozzak, mert a menetszél autópálya tempónál ennyit visszahűt.

Fűtés viszont szinte 5 perc után lesz. Igaz, ha fűtök, akkor a víz "sosem" melegszik be (25-30 km-es távon kb.).

A legérdekesebb novemberben volt. M6-oson jöttem Paksról haza, 130 tempomat, klíma bekapcsolva. Ha feltekertem a hőfokot, akkor marha meleget is tudott csinálni, de a víz hőmérséklete lement picivel 80 fok alá. Ekkor kicsit visszavettem a fűtést, akkor megint felment kicsivel 90 alá.

Szóval egy szó, mint száz, ez tényleg ilyen? Sok minden átfutott már az agyamon, termosztát, hengerfej esetleg. De végül is olaj nincsen a vízben, nem füstöl, fűtés mondom, megjön akár 5 percen belül is, igaz akkor a mutató jó soká mozdul ki.

Nyáron viszont elég hamar bemelegszik kicsivel 90 alá, ha jól tudom dízelnél ez az üzemi hőmérséklet. Ha dugó van, és felmegy a hőmérséklet olyan kb. 92 körülire akkor meg szerintem bekapcsol a ventillátor és visszahűti az üzemire.

u.i.: Elnézést, hogy nem az előzőhöz írtam ezt is hozzá.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, malark írta:

Érdekes, amit mondasz. Korábban már gondoltam rá én is, egyik ismerősömmel már gyanítottuk. Aztán végül igazítottunk az akksi sarun, mert olyan volt, mintha az odaszorítaná a zárhídhoz a pálcát. Utána igaz nem szűnt meg a zaj, de úgy láttuk, hogy a pálca már nem ér hozzá, ezért ezt a lehetőséget kizártunk, és mivel tudtuk, hogy a légszűrőház nincs megfelelően rögzítve, így azt tituláltuk bűnbaknak. De, mint kiderült nem az okozza. Megnéztem ma, és ott ahol a feje van a pálcának, ott a zárhídnál a fekete festék már lejött egy pici részen (vélhetően ahol hozzáér, vagy hozzáért). Megpróbálok akkor én is odaragasztani valami kis szivacsot, vagy gumit, hogy az tompítsa a rezgést, aztán majd meglátjuk. Ha megcsináltam beszámolok az eredményről.

 

Azt szeretném tőletek (főként Handbrake, commodore, és tapasztaltabb Y17DT tulajok) kérdezni, hogy célszerű időnként így fagyizni az autóval? Amióta nálam van én nem csináltam. De őszintén szívem sincsen 3000 fölé menni, mert sajnálom szegény gépet. Illetve meglátásom szerint ott ereje sincsen, meg bőg is rendesen a motor. Ebből a másodikat értem, de! Az autó osztrák papírjai között találtam egy olyan bejegyzést, miszerint a legnagyobb teljesítményt, 55 kW-ot 4400-as fordulatnál adja le a motor. Ez létezik? Már bocsánat, de ki az az állat, aki odáig elhajtja? Nekem autópályán bőven elég a 130-as tempó, az meg 3000 ezres fordulatnál van nálam, bár ott már elég hangos véleményem szerint. Szóval, visszatérve a fagyizásra, érdemes lenne időnként? Igazából nincsen semmilyen tünet, talán az EGR is rendben van (nem rángat, de le is kopogom inkább), üzemanyagból is a jobbat kapja (igaz nem prémium, hanem normál gázolajat). Sokat közlekedek vele városban (Budapest). Van, hogy csak rövid távokat, de szinte minden hétvégén megyek vele autópályán is. Időnként hét közben is.

commodore kérdésére válaszolva, igen, nekem is ilyen. Kb. 1800-tól erőteljesen megindul, ahogy írtad, és igen, olyan 3000-ig tolja. Utána meg már meglátásom szerint inkább csak erőlködik a motor.

Egyébként ez egy érdekes motor, mert szeret pörögni is. A haver Mondeójában  4500 a piros itt meg 5400. Én szoktam neki tolni. Ha van egy kis akció, akkor 4000-ig legalább. Bár igaz 3500 felett már nem érezni a gyorsulást úgy, ott már a nyomaték görbe lefelé megy. De szoktam neki nyomni kicsit. Végül is nem az a lényeg, hogy szétforgassa az ember, hanem tartósan üzemmelegen menjen bele a kilóméter. Az autópálya legjobb, de a hosszútáv a lényeg. Egész héten ha csak lötyögés van a városba, akkor el kell távolíttatni a sok lerakódást. Egyébként lehet, hogy nekem valami módosított szoftverem van, mert már javították előttem, és elég jól ugrik. Fogyi városban 6-6,2L hosszútáv 4,7-5L.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, commodore írta:

Egyébként ez egy érdekes motor, mert szeret pörögni is. A haver Mondeójában  4500 a piros itt meg 5400. Én szoktam neki tolni. Ha van egy kis akció, akkor 4000-ig legalább. Bár igaz 3500 felett már nem érezni a gyorsulást úgy, ott már a nyomaték görbe lefelé megy. De szoktam neki nyomni kicsit. Végül is nem az a lényeg, hogy szétforgassa az ember, hanem tartósan üzemmelegen menjen bele a kilóméter. Az autópálya legjobb, de a hosszútáv a lényeg. Egész héten ha csak lötyögés van a városba, akkor el kell távolíttatni a sok lerakódást. Egyébként lehet, hogy nekem valami módosított szoftverem van, mert már javították előttem, és elég jól ugrik. Fogyi városban 6-6,2L hosszútáv 4,7-5L.

Mondjuk ez érdekes, mert én másfél év és 30 ezer km alatt egyszer produkáltam 6 liter feletti fogyasztást, 2015 januárjában. Akkor volt benne először és valószínűleg utoljára Auchan (normál) dízel. Ekkor 6,3 volt. Előtte Lukoil, Agip, Shell. Utána egy kb. fél évig csak Shell FuelSave Diesel-t kapott, és az átlag valahol 5,5 körül mozgott. Aztán megcsináltattam a klímát is (szivárgott is, meg a klímahűtő is lyukas volt, meg el is volt deformálódva) és pl. májusban 4 emberrel, autópályán (Budapest-Debrecen-Budapest) 5,9 volt a fogyasztás. A klíma végig ment, 130-al mentem szinte végig.

Nyár óta viszont MOL normál gázolajat kap, és ezzel sikerült a legalacsonyabb fogyasztást is produkálnom, az 4,9 volt. Bár ez nagy részben autópálya volt (Keszthely-Budapest-Keszthely-Budapest) és 100-as tempomat. Igaz, meg is volt rendesen pakolva, második úton Budapest felé 3 ember, plusz annyi csomag, hogy az nem igaz, alig fértünk be. Újabban adok hozzá Wynn's adalékot (cetánszám növelő), és eddig semmit nem használt. Fogyasztásom nem változott, a motor ugyanúgy jár. Alig várom, hogy elfogyjon.

Egyébként az is érdekes, hogy az öregem pedig már isten tudja hány km-t tett meg Auchan gázolajjal. Neki egy Fiat Tipo 1.7D ('93) autója volt, most pedig egy Chevrolet Lacetti 2.0D ('08). A Tipot végül 417 ezer km-el adta el, mindet ő tette bele. De például a Chevy az Auchan dízellel is 6 literes fogyasztást produkál alatta, pedig az 2 literes, és 121 lóerős.

Végezetül annyi, hogy nekem az autó normál használat mellett 5,5 litert fogyaszt, ha pedig a klíma is be van kapcsolva, akkor 5,9. És (ezen én is meglepődtem) ezt télen és nyáron is tartja. Tele tank módszerrel mérve, természetesen.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, malark írta:

Ez engem érdekelne részletesebben, ha valaki kifejtené. Amennyit én találtam az csak annyi volt, hogy hidegen ne pörgessem, mert hengerfejes lesz.

 

Kobcentitol fuggetlenul azert nem szabad hidegen meghajtani a turbos motorokat, mert hideg a hengerfej, a kiaramlo kipufogogaz pedig tuz forro. Ezt a hideg-meleg kulonbsegbol adodo feszultseget (hotagulas problema) nehezen tudja levezetni a hengerfej, emiatt repedesek keletkezhetnek benne.  Ajanlott a turbos motorokkal foleg, az inditast kovetoen nehany percen belul elindulni es 2000 fordulat felett nem hasznalni, mig be nem melegszik valamennyire.

Link to comment
Megosztás:

Nem érdemes szétpörgetni ezt a jó kis motort, hacsak valaki nem folyton városban használja, akkor esetleg néha kis padló nem árt.Rengeteg km-t megtettem már ezzel a típussal, és nem volt véletlen, hogy modern dízel csömöröm után ismét ilyent vettem tavaly.Ebbe is megy a km rendesen, mivel napi 80-km-t ingázok melóhelyre vele, jobbára országúton, de azért van város is, 90-100-as tempóval 5l környékén fogyaszt, nem nagyon méricskéltem még decire, de nem is érdekel.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, astra írta:

légtömegmérö csere de ne utángyártottra mert arra már én is ráfaragtam.

Igen, ha nem padlón nyomom, hanem csak mondjuk negyedig-félig pl induláskor 1esbe, akkor is néha alig akar gyorsulni, ha visszaengedem és újra nyomom, akkor jó szokott lenni. Fokozatosan lett egyre rosszabb, elején csak kb havi 1x csinálta klímával, aztán egyre többször jött elő a hiba.

Nekem 260.000km van benne és nálam van újkorától, ezek után is légtömegmérő lehet? Alapjáraton 26-27kg levegőt ír ki a szenzor, csak hullámzik a kimeneti feszültsége alapjáraton is. +-0.5 voltokat, szép sinus hullámokat rajzol néha, aztán meg egyenes marad a jele. Nem tudom másnak mennyi levegőt mér a szenzor alapjáraton, valaki megírhatná összehasonlítani körülbelül. Azért kérdezek itt, mert volt már szerelő, aki az adagolónak akart nekimenni emiatt....

Hidegen, melegen pöccre indul.

Módosítva : atgyuric
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 21. at 19:54, Handbrake írta:

A tolás, lökés ha jól emlékszem 1800-tól lendíti, onnan már van turbónyomás, ezért ugrik meg. A másikba lehet másik szoftver volt, vagy a tiédben van módosított, vagy abban van már gyári frissített. Nekem optimalizálás előtt is ugrott, és tolt, most egy kicsit erőteljesebben teszi.

Már nem is tudom ki mondta annó, hogy ezeknek a "kis" köbcentis motorokat hidegen a turbó magas nyomását nem szereti a hideg hengerfej. Valami ilyesmi rémlik, de majd a "szakik" megírják! :)

 

ez nem biztos hogy szoftver mert az enyémbe tavaly cseréltem turbot és a rajta lévö vákummal müködö labda a réginél 1800-tól  a másik meg 2000- töl  lökte meg a turbót y 17dt .

Link to comment
Megosztás:

13 órája, betegkutya írta:

Ajanlott a turbos motorokkal foleg, az inditast kovetoen nehany percen belul elindulni es 2000 fordulat felett nem hasznalni, mig be nem melegszik valamennyire.

Érem. És tekintettel arra, hogy télen a hűtővíz hőmérsékletét nem tudom felhasználni, honnan tudom, hogy már bemelegedett kellően? :huh:

Mondjuk olyat is hallottam, hogy az, hogy a hűtőfolyadék eléri az üzemi hőmérsékletet nem jelenti azt, hogy a motor kellően bemelegedett, mert az olaj lassabban éri el az üzemi hőmérsékletét. (Természetesen, ha téves az információ, javítsatok ki, kérlek!)

Más. Ma megint megnéztem a motorvezérlőbe menő csatlakozót, ezúttal mind a kettőt. A tűzfal felőli csatlakozóval szerintem nincsen gond. Viszont az autó orra felé lévőben ma, írd és mond, nem volt egy csepp gázolaj sem. Végighúztam az ujjam rajta, és nem volt rajta semmi. A motorvezérlőben sem. Teljesen száraz volt. Ez azért érdekes, mert előző pénteken néztem meg, és akkor, bár nem tocsogott a gázolaj, de láthatóan gázolajos volt. :blink:

Aztán mentem vele olyan 55-60 km-t (volt benne mindenféle út, és sebesség), aztán most megnéztem hazafelé, és ekkor már gázolajos volt, de csak nagyon-nagyon picit. Viszont én meglátásom szerint, ha csak ennyi szökik ott fel, az nem fog tönkretenni semmit. Úgy döntöttem, hogy inkább most ellenőrzöm gyakrabban, és ha nem változik, akkor nem cserélek szelepet. Azért, amint lesz rá alkalmam alánézek, hogy mennyire engedi lent a naftát. Ha nagyon, akkor inkább kicserélem, csak hát az most újabb kb. 40 ezer lenne. :confused:

Link to comment
Megosztás:

A gázolajos bandázst visszabontottam, a csatlakozó előtt, kapott féktisztítót minden, de itt írták, hogy nem az vezeti fel a gázolajat, hanem a vezetékek rézszálai között kúszik fel.., azóta mentem mentem 300 km-t, és többször is néztem a csatit, és minden száraz.

Akkor most mi van?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, malark írta:

Érem. És tekintettel arra, hogy télen a hűtővíz hőmérsékletét nem tudom felhasználni, honnan tudom, hogy már bemelegedett kellően? :huh:

Mondjuk olyat is hallottam, hogy az, hogy a hűtőfolyadék eléri az üzemi hőmérsékletet nem jelenti azt, hogy a motor kellően bemelegedett, mert az olaj lassabban éri el az üzemi hőmérsékletét. (Természetesen, ha téves az információ, javítsatok ki, kérlek!)

Más. Ma megint megnéztem a motorvezérlőbe menő csatlakozót, ezúttal mind a kettőt. A tűzfal felőli csatlakozóval szerintem nincsen gond. Viszont az autó orra felé lévőben ma, írd és mond, nem volt egy csepp gázolaj sem. Végighúztam az ujjam rajta, és nem volt rajta semmi. A motorvezérlőben sem. Teljesen száraz volt. Ez azért érdekes, mert előző pénteken néztem meg, és akkor, bár nem tocsogott a gázolaj, de láthatóan gázolajos volt. :blink:

Aztán mentem vele olyan 55-60 km-t (volt benne mindenféle út, és sebesség), aztán most megnéztem hazafelé, és ekkor már gázolajos volt, de csak nagyon-nagyon picit. Viszont én meglátásom szerint, ha csak ennyi szökik ott fel, az nem fog tönkretenni semmit. Úgy döntöttem, hogy inkább most ellenőrzöm gyakrabban, és ha nem változik, akkor nem cserélek szelepet. Azért, amint lesz rá alkalmam alánézek, hogy mennyire engedi lent a naftát. Ha nagyon, akkor inkább kicserélem, csak hát az most újabb kb. 40 ezer lenne. :confused:

Fejleszd fel a latnoki kepessegeid.

A motor olaj sokkal hamarabb bemelegszik, mint a hutofolyadek. 

Ezt ne ugy kepzeld el, hogy ott csepeg a gazolaj. Szep lassan maszik fel a vezeteken, ha idonkent kipucolod az ecu csatlakozot es magat a csatit is amit beledugsz, akkor sincs gond. Kerdes jo-e ez igy es mikor bassza szet az ecut a rendszeres vezetekmegbontogatas.

 

Link to comment
Megosztás:

50 perce, oggy írta:

A gázolajos bandázst visszabontottam, a csatlakozó előtt, kapott féktisztítót minden, de itt írták, hogy nem az vezeti fel a gázolajat, hanem a vezetékek rézszálai között kúszik fel.., azóta mentem mentem 300 km-t, és többször is néztem a csatit, és minden száraz.

Akkor most mi van?

Helló, cseréltesd ki az előtöltés szabályzó szelepet mindenképp, kb 27-28+áfa és egy 10es a szerelő kb. Adagolót ne engedd levenni, alulról is lehet cserélni, csak macerásabb szétszedni.

Fórum elején valaki leírta a menetét szépen, én is kinyomtattam elvittem a szerelőnek és simán ki tudta cserélni. Az adagoló vezérlő elektronika alatt van. A motorvezérlőt is pucold ki, mert szép lassan kinyírja a gázolaj és ha cserélni kell az fájni fog. A tüsiknél belefolyik a belsejébe, azért nem látod. A szelepbe menő két vezeték belsején nyomja fel a gázolajat, mert a tömítés elenged a vezetéknél.

Link to comment
Megosztás:

18 perce, atgyuric írta:

Helló, cseréltesd ki az előtöltés szabályzó szelepet mindenképp, kb 27-28+áfa és egy 10es a szerelő kb. Adagolót ne engedd levenni, alulról is lehet cserélni, csak macerásabb szétszedni.

Fórum elején valaki leírta a menetét szépen, én is kinyomtattam elvittem a szerelőnek és simán ki tudta cserélni. Az adagoló vezérlő elektronika alatt van. A motorvezérlőt is pucold ki, mert szép lassan kinyírja a gázolaj és ha cserélni kell az fájni fog. A tüsiknél belefolyik a belsejébe, azért nem látod. A szelepbe menő két vezeték belsején nyomja fel a gázolajat, mert a tömítés elenged a vezetéknél.

Pont most hozta meg a Posta :-) , de az árának már ennyire nem örültem!

http://zjwbcuhj5cy3wkt4whjw.jpg

Módosítva : oggy
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, oggy írta:

A gázolajos bandázst visszabontottam, a csatlakozó előtt, kapott féktisztítót minden, de itt írták, hogy nem az vezeti fel a gázolajat, hanem a vezetékek rézszálai között kúszik fel.., azóta mentem mentem 300 km-t, és többször is néztem a csatit, és minden száraz.

Akkor most mi van?

nekem visszabontották és 1,5 évig ugy jártam vele aki visszabontotta mondta miért csinálja aki csinálta a kisujjában van az OPEL..de a biztos a csere.nekem azért volt 1,5 év mert nem ért rá a szerelö.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

 

Alapjáraton a levegőmennyiség 38,2 - 38,9 a voltot nem figyeltem. ( 2,00 - 2,02 V)

Én egészen addig amíg a hőfokmérő nem mozdul ki, addig nincs 2000 rpm feletti pörgetés. Jelenleg, lehet a termó miatt nem megy még 90 fokig se fel.

Viszont korábban írtam a lassú melegedésről ( termó elnyomódik a blokktól, így mellette átszökik a víz, ergó ultrabrutál lassan melegszik). De egyébként a dízelnek kevesebb a hulladékhője. Télen sok km kell ( kartonlap), nyáron 3-4 km és kimozdul a mutató. Gyorsítani lehetne talán a "Ford" módszerrel, ahol 3 izzítógyertya van a vízkörbe, így melegítve menet közben.

Erre a szelepre nincs más forrás? Nem lehetne valahogy nagy tételben olcsósítani rajta, vennék én is, bár mi lesz a kocsi sorsa még nem tudni....

Közben, SKF bal hátsó kerékcsapágy megadta magát, talán 100 000 km ha belement, a másik oldalon még a gyári van, ez a nem mindegy. GSP from Bárdi  nevűt szereztem, "k**va" olcsón. Márkásat többet nem veszek, azt hittem jobban bírja majd. Magam cseréltem 1,5 óra alatt, alap szerszámokkal.

Viszont a fogyasztásom az utóbbi időben stagnál, 5 liter, feljebb írta valaki, hogy 5,9 az alap. Nekem a hackelés után 4,5-4,7 volt mindegy hogy tapostam, alap szoftverrel 5,2-5,3 vegyesbe. Pedig OMV Maxxmotion Dízel megy bele már lassan egy éve, lehet kéne valami CataCleant nyomatni, már 14 év alatt csak "elhasználódott" szerencsétlen.

 

 

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Handbrake írta:

 

A Télen sok km kell ( kartonlap), nyáron 3-4 km és kimozdul a mutató.

 

Kartonlap miert kell? Ha megfeleloen mukodik a termostat, a hutoben nem is fog hidegen keringeni a viz, igy a kartonlapnak semmi szerepe. Palyan viszont an meg lehet fozni a motort eltakart hutovel.

Módosítva : betegkutya
Link to comment
Megosztás:

A diesel motor működési elvéből adódóan nehezebben melegszik be, az Isuzu meg a még nehezebben melegedő fajta, ezért felesleges a termosztát, hőgomba, kartonlap! piszkálgatás!

Amíg a vízmutató meg nem mozdul, nem báncsuk 2ezer felett és kész!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.