Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

9 hours ago, kovacspro said:

Most teszteltem a hűtőventillátorokat, de valami gebasz van. A belső ventillátor előtét ellenállása iszonyatosan felhevül, de úgy, hogy a rárakódott kosz elfüstölt rajta, gondolom ez nem nem ok. Mi lehet a gond? Egyébként pörög rendesen, nem szorul, nem csapágyas.

Vagy a ventilátor áramfelvétele túl nagy, vagy az előtét ellenállás fáradt el.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Adam1 írta:

Vagy a ventilátor áramfelvétele túl nagy, vagy az előtét ellenállás fáradt el.

Ahha, értem, azt lehet külön cserélni?

Egyébként így sem stimmel valami, mert az 1-es fokozatban nem kapcsolnak a ventik, 2-es és 3-as fokozatban pedig ugyanúgy felmelegszik az előtét ellenállás.Nem értem miért kellett ezt ennyire elbonyolítania a GM mérnököknek. Ennél sokkal modernebb autókban sincs ennyire agyonbonyolított hűtés...vicc.

A klímának a nyomáskapcsolója hol van? Én sehol nem találom.

 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, kovacspro írta:

Ahha, értem, azt lehet külön cserélni?

Egyébként így sem stimmel valami, mert az 1-es fokozatban nem kapcsolnak a ventik, 2-es és 3-as fokozatban pedig ugyanúgy felmelegszik az előtét ellenállás.Nem értem miért kellett ezt ennyire elbonyolítania a GM mérnököknek. Ennél sokkal modernebb autókban sincs ennyire agyonbonyolított hűtés...vicc.

A klímának a nyomáskapcsolója hol van? Én sehol nem találom.

 

Most melyik ventiről van szó, ami az utastérbe nyomja a levegőt? Annak az előtét ellenállását a légáramnak kell hűtenie, alapból melegszik, ( hiszen ellenállás)azért tették oda ahova. Ennél egyszerűbben nem lehet egy venti fordulatszámát csökkenteni. 

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, kovacspro said:

Ahha, értem, azt lehet külön cserélni?

Egyébként így sem stimmel valami, mert az 1-es fokozatban nem kapcsolnak a ventik, 2-es és 3-as fokozatban pedig ugyanúgy felmelegszik az előtét ellenállás.Nem értem miért kellett ezt ennyire elbonyolítania a GM mérnököknek. Ennél sokkal modernebb autókban sincs ennyire agyonbonyolított hűtés...vicc.

A klímának a nyomáskapcsolója hol van? Én sehol nem találom.

 

Nincsen ez elbonyolítva egyáltalán. Egy 3 ventillátoros, egyszerű, relék által vezérelt, ugyanakkor minden üzemállapotban tökéletesen működő hűtésvezérlésről van itt szó (klímás, 1,7 TD motoros vectráról van szó). Ami még a motor álló helyzetében is keringeti és hűti a vizet, hogyha szükséges. Nincs benne bonyolult elektronika, csak hőkapcsoló, vezeték, relé, és előtét ellenállás.

Az egy másik dolog, hogy (valószínűleg) a kocsid előző tulaja összetákolt benne valamit. (Ha jól emlékszem, írtad, hogy nem is megfelelelő hőkapcsoló volt a hűtőbe csavarva). Ez ugye nem a GM mérnökök hibája :) Te pedig most próbálod visszaállítani az eredeti, gyári állapotot.

Nemtudom hogy miért van ez, de ha tönkremegy benne valami akkor az emberek egy része nem a legegyszerűbb megoldást választja - javítják vagy cserélik a hibás relét, előtét ellenállsát vagy bármi mást - hanem összetákolják, hogy valahogy mégis működjön. Aztán a következő tulaj meg csak szív vele, és a gyáriakat szidja. Pedig csak az előző tulajt, vagy a szerelőjét kellene megkérdezni, hogy mit tákolt össze a rendszerben.

A fokozatok a következőképpen működnek:
1 fokozat: A 4 pólusú hőkapcsoló 1-es és 2-es lába zár össze. A hátsó és a jobb oldali első ventilátor üzemel ilyenkor, egymásal sorba kapcsolva, kb 1/3-ad fordulaton. Az 1-es fokozatot a klíma automatikusan indítja. Ez a fokozat gyújtás nélkül - leállított motor mellett - is működik, és álló motornál működik az állóhelyzeti elektromos szivattyú is, ami keringeti a vizet a hűtőben. Mindaddig működik, amíg a hőkapcsoló 1-es és 2-es lába rövidzár.

2-es fokozat: A hűtőben lévő hőkapcsoló 1,2 és 3-as lába rövidzár. Mindhárom ventilátor üzemel, az előtét ellenállásaikon keresztül kb 2/3-ad fordulatszámon. Ebből látszik, hogy amelyik ventilátor ilyenkor nem megy, annak előtét ellenállása rossz (Feltételezve hogy nincs más kókányolás a redszerben). A 2-es fokozatot a klíma nyomáskapcsolója is tudja aktiválni, ha megnövekszik a nyomás a redszerben.

3-as fokozat: Hőkapcsoló 1,2,3 és 4 lába rövidzár. Mindhárom ventillátor teljes fordulatszámon üzemel. A 3-as fokozatot is tudja kapcsolni a klíma nyomáskapcsolója.

 

Az előtét ellenállások a rendszer leggyengébb pontjai. Egyrést nagy terhelésnek is vannak kitéve, másrészt el is szoktak rohadni 10-15 év után. Ilyenkor kiesik a 2-es fokozat. Ebben az esetben ha az egyes fokozat még működik, de nem elég, akkor néha dugóban túlságosan felmegy a vízhűmérséklet, mire bekapcsolnak a ventilláttorok. Ekkor szokott jönni a házi "javítási technológia", kicserélik a hőgombát valami másra, vagy.

Egyébként ha vissza akarod állítani a gyári állapotot, akkor ki kell szerelni a vezérlést (az akksi előtt van egy doboz, abból indulnak a kábelek a ventillátorokra, érzékelőkre, stb) és az elektroos rajz alapján átnézni az egészet. Időigényes, aprólékos meló, villamossági szerelő ilyet nemnagyon vállal el.

Klíma nyomáskapcsolója lent van bal oldalon alul a klímahűtőből kiinduló csövön. 2 db van. Egyik tiltja a klímát elégtelen nyomás eseén, másik a ventillátorokat kapcsolgatja.

Módosítva : Adam1
Link to comment
Megosztás:

22 perce, Adam1 írta:

Nincsen ez elbonyolítva egyáltalán. Egy 3 ventillátoros, egyszerű, relék által vezérelt, ugyanakkor minden üzemállapotban tökéletesen működő hűtésvezérlésről van itt szó (klímás, 1,7 TD motoros vectráról van szó). Ami még a motor álló helyzetében is keringeti és hűti a vizet, hogyha szükséges. Nincs benne bonyolult elektronika, csak hőkapcsoló, vezeték, relé, és előtét ellenállás.

Az egy másik dolog, hogy (valószínűleg) a kocsid előző tulaja összetákolt benne valamit. (Ha jól emlékszem, írtad, hogy nem is megfelelelő hőkapcsoló volt a hűtőbe csavarva). Ez ugye nem a GM mérnökök hibája :) Te pedig most próbálod visszaállítani az eredeti, gyári állapotot.

Nemtudom hogy miért van ez, de ha tönkremegy benne valami akkor az emberek egy része nem a legegyszerűbb megoldást választja - javítják vagy cserélik a hibás relét, előtét ellenállsát vagy bármi mást - hanem összetákolják, hogy valahogy mégis működjön. Aztán a következő tulaj meg csak szív vele, és a gyáriakat szidja. Pedig csak az előző tulajt, vagy a szerelőjét kellene megkérdezni, hogy mit tákolt össze a rendszerben.

A fokozatok a következőképpen működnek:
1 fokozat: A 4 pólusú hőkapcsoló 1-es és 2-es lába zár össze. A hátsó és a jobb oldali első ventilátor üzemel ilyenkor, egymásal sorba kapcsolva, kb 1/3-ad fordulaton. Az 1-es fokozatot a klíma automatikusan indítja. Ez a fokozat gyújtás nélkül - leállított motor mellett - is működik, és álló motornál működik az állóhelyzeti elektromos szivattyú is, ami keringeti a vizet a hűtőben. Mindaddig működik, amíg a hőkapcsoló 1-es és 2-es lába rövidzár.

2-es fokozat: A hűtőben lévő hőkapcsoló 1,2 és 3-as lába rövidzár. Mindhárom ventilátor üzemel, az előtét ellenállásaikon keresztül kb 2/3-ad fordulatszámon. Ebből látszik, hogy amelyik ventilátor ilyenkor nem megy, annak előtét ellenállása rossz (Feltételezve hogy nincs más kókányolás a redszerben). A 2-es fokozatot a klíma nyomáskapcsolója is tudja aktiválni, ha megnövekszik a nyomás a redszerben.

3-as fokozat: Hőkapcsoló 1,2,3 és 4 lába rövidzár. Mindhárom ventillátor teljes fordulatszámon üzemel. A 3-as fokozatot is tudja kapcsolni a klíma nyomáskapcsolója.

 

Az előtét ellenállások a rendszer leggyengébb pontjai. Egyrést nagy terhelésnek is vannak kitéve, másrészt el is szoktak rohadni 10-15 év után. Ilyenkor kiesik a 2-es fokozat. Ebben az esetben ha az egyes fokozat még működik, de nem elég, akkor néha dugóban túlságosan felmegy a vízhűmérséklet, mire bekapcsolnak a ventilláttorok. Ekkor szokott jönni a házi "javítási technológia", kicserélik a hőgombát valami másra, vagy.

Egyébként ha vissza akarod állítani a gyári állapotot, akkor ki kell szerelni a vezérlést (az akksi előtt van egy doboz, abból indulnak a kábelek a ventillátorokra, érzékelőkre, stb) és az elektroos rajz alapján átnézni az egészet. Időigényes, aprólékos meló, villamossági szerelő ilyet nemnagyon vállal el.

Klíma nyomáskapcsolója lent van bal oldalon alul a klímahűtőből kiinduló csövön. 2 db van. Egyik tiltja a klímát elégtelen nyomás eseén, másik a ventillátorokat kapcsolgatja.

Igen, tudom, hogy így kellene működnie. Rajzot is találtam.
Nekem most ez az állapot:

Nem kapcsolt egyik fokozat sem, ezért elkezdtem kutatni. Első hiba, sima kétpólusú hőkapcsoló volt bent rákötve a 4 pólusú csatira, a 2-3 lábra, na ez így alapból nem jó, mert az 1-es a test.
Elkezdtem tesztelgetni az egyes fokozatokat.
Gyújtás nélkül 1. fokozat 1-2 láb --> keringető szivattyú bekapcsol ez ok, de a ventik nem.
Gyújtás ráadva 1. fokozat 1-2láb --> relé kattan, de semmi nem megy
2. fokozat 1-3 láb -- > Egymás szemben lévő két venti üzemelne, de csak az első indul el a hátsónak az előtétje "felizzik", ha hozzá fogom a 2-es szálát semmi különbség, de a rajz alapján a 2-es láb nélkül nem is tudna kapcsolni a 2. fokozat. Vagy nem?
3. fokozat 1-4 láb --> Ua mint a 2-es fokozatban, a másik külső venti sem indul el. :(
4. fokozat ezt nem tudom tesztelni ugyebár a nyomáskapcsoló nélkül.

Az összes relét kivettem, teszteltem mind ok. A hátsó venti zárlatos lehet, mert nem is pörög fel, de a rámenő csatijában a fokozatoknak megfelelően megjön a fesz, de fura, hogy állandóan van benne test. Ez így ok? A másik kicsi ventinek a csatijában nincs test, így érthető, hogy nem megy.

Ami a legfurább, hogy nekem úgy is kapcsolnak a relék, hogy nem egymás után fogom össze a szálakat hanem egyiket másikat testre húzom.

Most átmenetileg kiiktattam a hátsót és a 95-ös 2 pólusú hőgombára rátettem a 3. fokozatot, ez talán elég neki, hogy ne forrjon meg. Nem is nagyon használom városban egyébként.

Nincs esetleg egy jó rajzot, ami nekem van olyan pixeles, hogy a vezetékeken kívül más nem nagyon látok rajta.

Érzem ezzel szopni fogok rendesen.... :(

Mint úgy egyébként belenyúltam ezzel a kocsival rendesen... már a második turbót kéne cserélni, mert a bontott eddig bírta.. kormánymű is fel lett már újítva..
Abba bízok, ha egyszer kész lesz akkor megbízható autó lesz, Isuzu motorral eddig nem volt gondom csak minden mással ami köré van építve. :(

Módosítva : kovacspro
Link to comment
Megosztás:

Én meg csak a motorral szívok, most már a 3-adikat szaggatom. Minden más, ami körülötte van, jó.

A turbók nem igazán szoktak fogyni ennél a motornál, ott valami gond van a motornál a kenéssel, ami megöli a turbót.

Nekem is csak az a pixeles rajz van, ami neked is.

 

Megnéztem még egyszer a rajzot, nem teljesen úgy vannak a fokozatok, ahogy írtam. Már régen (5 éve) volt vele dolgom, amikor klímát szereltem be a kocsiba.
3 fokozatot tud kapcsolni a hőgomba, és 3-at a nyomáskapcsoló. Ebből a 2-2 fokozat közös, is összesen 4 fokozata van a ventilátoroknak.

1-es hűtés fokozat = 1-es klíma fokozat
2-es hűtés fokozat = 2-es klíma fokozat
3-as hűtés fokozat = 3-as klíma fokozat
4-es klíma fokozat

 

1-es hűtés fokozat = 1-es klíma fokozat
Ezt jól írtam. K53-as relé (nem behúzott állapotban) és a K52-es relé kapcsolja egymással sorba az M12-es (Ez a vízhűtő felőli nagy venti) és az M4-es (ez pedig a klíma hűtő felőli, jobb oldali kis venti) motorokat. Aktiválni tudja a hőgomba, illetve a klíma bekapcsolásakor automatikusan indul. A klíma nyomáskapcsoló nem tudja aktiválni. Az állóhelyzeti szivattyú pozitívja a K6-os relén keresztül kap +12V-ot, ha nincs gyújtás. Testje a hőgomba 2-es lábára van kötve, ahonnan akkor kap testet, ha a hőgomba 1-es fokozata aktív.
M12-es és M4-es motor egymással sorba kapcsolva kb 1/3-ad fordulatszámon forog. 

2-es hűtés fokozat = 2-es klíma fokozat
Ha a hőgomba 3-es lábán, és/vagy a nyomáskapcsoló 1-es lábán megjelenik a test, akkor
 - a K53-as relé behúz, ezzel átkapcsolja az M12-es motor előtét ellenállására a pozitívot (a K87-es relén keresztül, a K87 már alapból meg van húzva, mert az előző fokozat behúzva tartja) 
 - a K52-es relé is meghúz, ami az M12-es motor negatív lábát leválasztja az M4-es motorról (az első fokozatnál ugyebár sorba volt kapcsolva M12 és M4), és direktben testre kapcsolja. Ezzel elindul az M12-es motor az előtét ellenállásán keresztül
 - a K26-os relé is meghúz, ami az M4-es és M11-es motorok előtét ellenállásaira rákapcsolja a +12V-ot. M4 és M11 negatívja direktben a testre van kötve.
Mindhárom motor az előtét ellenállásán keresztül forog, kb 2/3-ad fordulatszámmal.

3-as hűtés fokozat = 3-as klíma fokozat
Ha a hőgomba 4-es lábán, és/vagy a nyomáskapcsoló 5-es lábán megjelenik a test, akkor
 - K91-es relé direktben (van egy diódás betápja is) megkapja a testet, és behúz. Ekkor az M11-es motor megkapja direktben a 12V-ot.
Az M12-es és M4-es motorok már az előző fokozatból adódóan 2/3-on forognak, plusz az M11-es motor teljes fordulatszámon. Ez a 3-as fokozat

4-es klíma fokozat:
A klíma nyomáskapcsoló 6-os lábán megjelenik a test, akkor
 - a K96-os relé behúz, amely az M4 és M12 motorokra direktben rákapcsolja a 12V-ot. Negatívjuk a testen van, emiatt max fordulaton forognak.
 - a K91-es relé behúz egy diódán keresztül, ami az M11-es motorra is ráadja a 12 V-ot. Azért diódán keresztül húz be, hogy a 3-as fokozat ne táplálja vissza a K26-os és a K52-es reléket, mert akkor a 3-as fokozat aktiválná egyből a 4-eset.
A 4 es fokozatnál mindhárom ventillátor motor teljes fordulatszámon forog.

 

Egyébként nálam az egyes fokozat csak a klíma miatt szokott menni, a víz felmelegedése miatt nagyon elvétve. A nyári forgalmi dugók errefelé nem nagyon jellemzőek. Viszont évente egyszer nyár elején meg szoktam nézni, hogy működnek-e rendesen a fokozatok, a hőgomba lábainak rövidre zárásával.  

Ezek az előtét ellenállások eléggé fogyó alkatrészek. Amikor a klímát szereltem be a kocsiba, a ventillátorokat is úgy kellett össze válogatni. A két kocsiban (Donor+sajátom) összesen 5 ventillátor közül 1-nek volt jó az előtét ellenállása. Szóval cserélgetni kellett őket, bontóból vateráról sikerült beszereznem előtét ellenállásokat.

Módosítva : Adam1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Adam1 írta:

Én meg csak a motorral szívok, most már a 3-adikat szaggatom. Minden más, ami körülötte van, jó.

A turbók nem igazán szoktak fogyni ennél a motornál, ott valami gond van a motornál a kenéssel, ami megöli a turbót.

Nekem is csak az a pixeles rajz van, ami neked is.

 

Megnéztem még egyszer a rajzot, nem teljesen úgy vannak a fokozatok, ahogy írtam. Már régen (5 éve) volt vele dolgom, amikor klímát szereltem be a kocsiba.
3 fokozatot tud kapcsolni a hőgomba, és 3-at a nyomáskapcsoló. Ebből a 2-2 fokozat közös, is összesen 4 fokozata van a ventilátoroknak.

1-es hűtés fokozat = 1-es klíma fokozat
2-es hűtés fokozat = 2-es klíma fokozat
3-as hűtés fokozat = 3-as klíma fokozat
4-es klíma fokozat

 

1-es hűtés fokozat = 1-es klíma fokozat
Ezt jól írtam. K53-as relé (nem behúzott állapotban) és a K52-es relé kapcsolja egymással sorba az M12-es (Ez a vízhűtő felőli nagy venti) és az M4-es (ez pedig a klíma hűtő felőli, jobb oldali kis venti) motorokat. Aktiválni tudja a hőgomba, illetve a klíma bekapcsolásakor automatikusan indul. A klíma nyomáskapcsoló nem tudja aktiválni. Az állóhelyzeti szivattyú pozitívja a K6-os relén keresztül kap +12V-ot, ha nincs gyújtás. Testje a hőgomba 2-es lábára van kötve, ahonnan akkor kap testet, ha a hőgomba 1-es fokozata aktív.
M12-es és M4-es motor egymással sorba kapcsolva kb 1/3-ad fordulatszámon forog. 

2-es hűtés fokozat = 2-es klíma fokozat
Ha a hőgomba 3-es lábán, és/vagy a nyomáskapcsoló 1-es lábán megjelenik a test, akkor
 - a K53-as relé behúz, ezzel átkapcsolja az M12-es motor előtét ellenállására a pozitívot (a K87-es relén keresztül, a K87 már alapból meg van húzva, mert az előző fokozat behúzva tartja) 
 - a K52-es relé is meghúz, ami az M12-es motor negatív lábát leválasztja az M4-es motorról (az első fokozatnál ugyebár sorba volt kapcsolva M12 és M4), és direktben testre kapcsolja. Ezzel elindul az M12-es motor az előtét ellenállásán keresztül
 - a K26-os relé is meghúz, ami az M4-es és M11-es motorok előtét ellenállásaira rákapcsolja a +12V-ot. M4 és M11 negatívja direktben a testre van kötve.
Mindhárom motor az előtét ellenállásán keresztül forog, kb 2/3-ad fordulatszámmal.

3-as hűtés fokozat = 3-as klíma fokozat
Ha a hőgomba 4-es lábán, és/vagy a nyomáskapcsoló 5-es lábán megjelenik a test, akkor
 - K91-es relé direktben (van egy diódás betápja is) megkapja a testet, és behúz. Ekkor az M11-es motor megkapja direktben a 12V-ot.
Az M12-es és M4-es motorok már az előző fokozatból adódóan 2/3-on forognak, plusz az M11-es motor teljes fordulatszámon. Ez a 3-as fokozat

4-es klíma fokozat:
A klíma nyomáskapcsoló 6-os lábán megjelenik a test, akkor
 - a K96-os relé behúz, amely az M4 és M12 motorokra direktben rákapcsolja a 12V-ot. Negatívjuk a testen van, emiatt max fordulaton forognak.
 - a K91-es relé behúz egy diódán keresztül, ami az M11-es motorra is ráadja a 12 V-ot. Azért diódán keresztül húz be, hogy a 3-as fokozat ne táplálja vissza a K26-os és a K52-es reléket, mert akkor a 3-as fokozat aktiválná egyből a 4-eset.
A 4 es fokozatnál mindhárom ventillátor motor teljes fordulatszámon forog.

 

Egyébként nálam az egyes fokozat csak a klíma miatt szokott menni, a víz felmelegedése miatt nagyon elvétve. A nyári forgalmi dugók errefelé nem nagyon jellemzőek. Viszont évente egyszer nyár elején meg szoktam nézni, hogy működnek-e rendesen a fokozatok, a hőgomba lábainak rövidre zárásával.  

Ezek az előtét ellenállások eléggé fogyó alkatrészek. Amikor a klímát szereltem be a kocsiba, a ventillátorokat is úgy kellett össze válogatni. A két kocsiban (Donor+sajátom) összesen 5 ventillátor közül 1-nek volt jó az előtét ellenállása. Szóval cserélgetni kellett őket, bontóból vateráról sikerült beszereznem előtét ellenállásokat.

Mit értesz azon hogy szaggatod? Ezek sokat kibírnak. Én még csak hengerfej és hajtókarcsapágy hibáról hallottam. Utóbbit olcsón megcsinálják, a hengerfej már más téma.

Amivel vettem turbót, az szerintem a repedt turbócső miatt adta fel. Nagyon sokáig használhatták így mert a repedés környékén vastagon olajsáros volt. A mostani egy bontott régebbi típus, még az ami nem golyóscsapágyas, sajnos csak ilyet találtam és eleve nem volt tökéletes. De most van két rossz darabon ezen felül, szakműhellyel összerakatok egy felújítottat.

A hűtőventinél annyival jutottam előrébb, hogy 2 relé nem olyan aminek lennie kellene, illetve jó eséllyel össze vannak cserélve a venti csatlakozók. Ezen felül persze a hátsó venti eleve rossznak tűnik. A kábelköteg nem tűnik kókányoltnak, mindenhol a gyári csatlakozó van, nincs toldás átkötésnek nyoma, a reléknél sem, ahogy néztem.
Azt fogom csinálni, hogy szerzek reléket amiknek lennie kellene, utána kimérem a csatalakozókat, hogy melyik ventié melyik.
Esetleg a tiédet meg tudnád nézni, hogy melyik relének milyennek kellene lenni? Cikkszám, GM szám bármi jó lenne.

 

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, kovacspro said:

Amivel vettem turbót, az szerintem a repedt turbócső miatt adta fel. Nagyon sokáig használhatták így mert a repedés környékén vastagon olajsáros volt. A mostani egy bontott régebbi típus, még az ami nem golyóscsapágyas, sajnos csak ilyet találtam és eleve nem volt tökéletes. De most van két rossz darabon ezen felül, szakműhellyel összerakatok egy felújítottat.

A hűtőventinél annyival jutottam előrébb, hogy 2 relé nem olyan aminek lennie kellene, illetve jó eséllyel össze vannak cserélve a venti csatlakozók. Ezen felül persze a hátsó venti eleve rossznak tűnik. A kábelköteg nem tűnik kókányoltnak, mindenhol a gyári csatlakozó van, nincs toldás átkötésnek nyoma, a reléknél sem, ahogy néztem.
Azt fogom csinálni, hogy szerzek reléket amiknek lennie kellene, utána kimérem a csatalakozókat, hogy melyik ventié melyik.
Esetleg a tiédet meg tudnád nézni, hogy melyik relének milyennek kellene lenni? Cikkszám, GM szám bármi jó lenne.

 

Valóban golyós csapágyas lenne az újabb típusú Isuzu turbó? Biztos vagy ebben? Ezek sikló csapágyasak szoktak lenni. Mikor télen a motorcserém volt, gondolkodtam, hogy az új típúsú turbót, vagy a régi típust tegyem-e fel. De végül maradt a régi típus. Csőcsatlakozások egyeznek.

Ha a kábelkötegen nincsen toldás, átkötés, és minden csatlakozó az eredeti, akkor jó eséllyel csak a relék, valamelyik ventillátor, és az előtét ellenállások lehetnek rosszak. Így egyszerűbb lesz visszaállítani a gyári állapotot.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

A problémám kb 1 hónapja kezdődött. A jelenségem, hogy a távirányítós kulcsom, csak egyre közelebbről nyitotta/zárta a kocsit. Eleinte úgy gondoltam, hogy az elem merül, kicseréltem egy otthon lévőre, de mivel azzal sem javult a helyzet, így vettem egy márkás újat. Nos azzal sem lett jobb. Aztán 3 napja végleg megadta magát. Nem nyit, nem zár. 

Kocsit csak kulccsal tudom nyitni/zárni. A kulcson a kis piros visszajelző led világít, tehát a az áramkör nem szakadt meg sehol (gondolom én ). Elővettem a pótkulcsot és azzal tökéletesen működik a zár, így a kocsiban lévő elektronikát kizártam a hibakörből.

Találkozott már valaki ilyennel? Esetleg tudtok javasolni valakit Budapest - Fót környékén aki foglalkozik ilyesmivel?

Köszi  a segítséget. 

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, Adam1 said:

Szerintem be kellene határolni, hogy távirányító, vagy vevő problémával állsz szemben. Ehhez kell másik távirányító amivel kiderülne, hogy működik-e a zár.

Szia!

Igen én is ezzel kezdtem, de írtam is, hogy : "Elővettem a pótkulcsot és azzal tökéletesen működik a zár, így a kocsiban lévő elektronikát kizártam a hibakörből." Ezzel kizártam a zár és a vevő problémáját. Ezért gondolom azt, hogy a kulcsban lévő adó ment tönkre. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hali.
Nekem B1 vecim van az külön távirányítós. Nekem is szórakozott hasonlóképp és a kis ledek folyton világítottak ha megnyomtam.
A neten rákeresve találtam megoldást mégpedig az ellem tartója ami a panelba van forrasztva kilazult a sok nyomogatástól az idők során itthon átforrasztottam (ennek már több hónapja) tökéletesen működnek. Szervizben minimum 6000ft /db árat mondtak a javításra.
Esetleg egy próbát megér neked is. A rosszabbik eset ha tényleg behalt benne valami.

Link to comment
Megosztás:

A csepp alakú, különálló távirányítóval nekem is gondom volt régebben. Pontosabban az elemek érintkezőjével. Az én távirányítómban elég gyenge, hajlékony elem érintkezők voltak gyárilag.

De nálam a probléma nem úgy jelentkezett, hogy egyszercsak se kép se hang, és tanítani sem lehetett. Hanem épp ellenkezőleg. Néha elfelejtette a tanítást, volt hogy csak úgy magától, volt hogy leejtettem a földre és azért, elmozdult az elem. Ilyenkor viszont csak egy tanítás kellett neki, és egyből jó lett. Aztán megint pár napig, pár hétig jó volt. Érintkezési hiba volt, egyszerűen elmozgott az elem, megszakadt az érintkezés, és elveszette a tanítást. Először úgy orvosoltam, hogy a külső érintkezőt ráforrasztottam az elemre. Jobb lett, már nem tudott elmozogni az elem, de az alsó érintkező még mindig bizonytalan volt.

Később egy topiktárstól sikerült vennem 2 db komplett távkapcsolót, amik külsőre ugyanolyan csepp alakú különálló távkapcsolók voltak, de a belsejükben egész más volt az áramkör, szóval nem lehetett összetanítani a kocsimmal. A ház is belül különbözött picit, és ebben sokkal vastagabb, merevebb elemtartók voltak, amik jobban szorítják az elemeket. Fogtam, és az elem érintkezőket átforrasztottam az én távirányítóimra. Azóta hibátlanul működnek.

Viszont hogyha gombnyomásra világítanak a ledek, de a tanítással, OP COM-os programozással sem lehet működésre bírni őket, akkor nem ez a gond.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

Ezen az elem csatlakozós témán már én is túl vagyok :)

Nekem is a vékony lábak letörtek és sokszor nem működött miatt, mert ugye nem érintkezett. Ezt megcsináltam én is, újraforrasztással és azóta ezzel nincs gond.

Mivel a ledek mikor megnyomom világítanak, így biztos vagyok benne, hogy az táp ellátással nincs gond, így a csatlakozások is tökéletesek. 

Viszont ez a tanítás dolog nekem új. Ezt hogy lehet kivitelezni, mert még nem csináltam ilyet. 

Külön párosítani kell a kocsit a távirányítóval?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok...Utolsó esélyként ide irok mert már mindent megprobáltam de nem megy....adott egy z22se B vectrám.nincsen benne TC gomb...és nagyon idegesit hogy közbeszól...Valakinek valami ötlet??már néztem nincs e ott a piros fekete kábel....elvileg a abs kockától bejön.....ottt probáltam letestelni..akkor egy darabig égve marad a TC visszajelző de elalszik???!!!!!Valakinek valami ötlet??

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Vectra22 írta:

Sziasztok...Utolsó esélyként ide irok mert már mindent megprobáltam de nem megy....adott egy z22se B vectrám.nincsen benne TC gomb...és nagyon idegesit hogy közbeszól...Valakinek valami ötlet??már néztem nincs e ott a piros fekete kábel....elvileg a abs kockától bejön.....ottt probáltam letestelni..akkor egy darabig égve marad a TC visszajelző de elalszik???!!!!!Valakinek valami ötlet??

Jól értem, az a gond hogy működik a TC-d (ami ugye az alapeset), és te kikapcsolhatóvá szeretnéd tenni?

Nem tudom Vectránál mi a helyzet, de Astrában az ABS kocka csatlakozójának 25-ös pinjére menő vezetékre kell testet kapcsolni, hogy ez most piros-fekete-e vagy sem, azt nem tudom (nekem nem is volt benne vezeték, nekem kellett behúznom). Érdemes lenne megnézni hogy valóban onnan jön-e a vezeték amit letestelsz, illetve azt is tudni kell hogy a TC csak az első gyújtáslevételig marad kikapcsolva, ha újra ráadod a gyújtást, akkor megint bekapcsol, ez az alaphelyzet.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, tgabika76 írta:

Jól értem, az a gond hogy működik a TC-d (ami ugye az alapeset), és te kikapcsolhatóvá szeretnéd tenni?

Nem tudom Vectránál mi a helyzet, de Astrában az ABS kocka csatlakozójának 25-ös pinjére menő vezetékre kell testet kapcsolni, hogy ez most piros-fekete-e vagy sem, azt nem tudom (nekem nem is volt benne vezeték, nekem kellett behúznom). Érdemes lenne megnézni hogy valóban onnan jön-e a vezeték amit letestelsz, illetve azt is tudni kell hogy a TC csak az első gyújtáslevételig marad kikapcsolva, ha újra ráadod a gyújtást, akkor megint bekapcsol, ez az alaphelyzet.

Szerintem nekem is üres...egy ilyen kis papir vagy mi van ott.a 31 es pinbe van a piros fekete.az a TC kábele.....te milyen kábelt raktál bele???vagy hogyan??

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Vectra22 írta:

Szerintem nekem is üres...egy ilyen kis papir vagy mi van ott.a 31 es pinbe van a piros fekete.az a TC kábele.....te milyen kábelt raktál bele???vagy hogyan??

Nana, várjál csak, a 31-es pin az csak Z18XE motornál a TC csatlakozója, Z22SE-nél a 25-ös pin kell neked! Én egy sima 3mm-es tűzősarut barkácsoltam be az üres helyre, szép nem lett, de a funkcióját ellátja. Nekem ilyen mint lentebb: a piros színnel jelöltem a 31-es pint ahová én belebarkácsoltam az érintkezőt (látszik is hogy nem olyan mint a többi), de neked a sárgával jelölt 25-ös pin kell!

IMG_20121009_143246.jpg

Link to comment
Megosztás:

19 órája, tgabika76 írta:

Nana, várjál csak, a 31-es pin az csak Z18XE motornál a TC csatlakozója, Z22SE-nél a 25-ös pin kell neked! Én egy sima 3mm-es tűzősarut barkácsoltam be az üres helyre, szép nem lett, de a funkcióját ellátja. Nekem ilyen mint lentebb: a piros színnel jelöltem a 31-es pint ahová én belebarkácsoltam az érintkezőt (látszik is hogy nem olyan mint a többi), de neked a sárgával jelölt 25-ös pin kell!

IMG_20121009_143246.jpg

Okk!!! akkor a 25 ös pinemet megnézem...és azt testeljem le ugye??

19 órája, tgabika76 írta:

Nana, várjál csak, a 31-es pin az csak Z18XE motornál a TC csatlakozója, Z22SE-nél a 25-ös pin kell neked! Én egy sima 3mm-es tűzősarut barkácsoltam be az üres helyre, szép nem lett, de a funkcióját ellátja. Nekem ilyen mint lentebb: a piros színnel jelöltem a 31-es pint ahová én belebarkácsoltam az érintkezőt (látszik is hogy nem olyan mint a többi), de neked a sárgával jelölt 25-ös pin kell!

IMG_20121009_143246.jpg

Okk.Akkor megnézem a 25 ös pinemet és letestelem..:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne,hogy világít az ABS lámpám folyamatossan és nem megy a kilóméter óra,illetve a napi kilóméter számláló.Utóbbi kettő párás napokon néha működik,de az ABS lámpa olyankor is világít.

Kocsit (1996-os 1.7TD Vectra B,X17DT motorkód) elvittem szerelőhöz,de állítja,hogy szerinte valami más motorvezérlő van a kocsiban,mert nem tudj olvasni szoftverrel,tudtommal OP-com-ot használt!Valóban létezhet ilyen,hogy nem bele való a vezérlő?

Esetleg valakinek így van tippje,hogy az ABS hibát merre keressük?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.