Jump to content
hemi

Futómű, gumik, felnik

Recommended Posts

Jaj be szép a megújült Vectra B részleg!

Már is írom, hogy megjöttel a felni díszkupakjaim Opel emblémával!

Már csak egy kis napsütés kellene meg +10fok és dobom is föl!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Üdv B Vectrások! Azt kéne kiderítenem, hogy vajon a B Vectra hátsó féktárcsája csereszabatos-e (méretben egyezik) a Caliéval. A Calibra féktárcsájának méretét ismerem, már csak a B Vectráét kéne tudnom. Ja és az 1.6-os verzió fékjének méretei (átmérő, tárcsa vastagsága) érdekelnének, mert tudtommal csak az négycsavaros.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Üdv B Vectrások! Azt kéne kiderítenem, hogy vajon a B Vectra hátsó féktárcsája csereszabatos-e (méretben egyezik) a Caliéval. A Calibra féktárcsájának méretét ismerem, már csak a B Vectráét kéne tudnom. Ja és az 1.6-os verzió fékjének méretei (átmérő, tárcsa vastagsága) érdekelnének, mert tudtommal csak az négycsavaros.

Nézd meg a http://www.textar.com azon belül katalog PKW Online-Katalog ott me tudod nézni a ponto méreteket.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Nézd meg a http://www.textar.com azon belül katalog PKW Online-Katalog ott me tudod nézni a ponto méreteket.

Köszi, megnéztem. Úgynézki a hátsó fék méretei stimmelnek, viszont találtam egy érdekességet: ha minden igaz (legalábbis a fenti oldal szerint) '99 márciustól a B Vectra 1.6i első tárcsái 284mm-esek lettek, ami megfelel a Calibra Turbo ('95-ig) adatainak. Sajna az említett oldal ezt nem írja, de ha ez télleg így van, és '99 márciustól is még 4csavarosak voltak ezek a tárcsák, akkor már kezd körvonalazódni előttem, hogy hogyan is fog kinézni a fékem a Calibrán... :rolleyes:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ehh, utánanéztem, és sajna nem jött be amiben reménykedtem. Az télleg igaz hogy '99-től az 1.6 16V-nek 284mm-es tárcsái voltak elöl, csak sajna 5csavarosak:( Mivel nincs kedvem osztókörmódosítóval operálni, így az egyetlen lehetséges alternatíva a Renault Clio Sport tárcsája maradt, mert az nagy is meg 4csavaros is...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

mondjuk még kérdés az is, hogy a hátsó dob mérete ugyanaz-e, mivel a 260-as méretben (ami most van fent neked hátul) is kétfajta belső méret volt :rolleyes:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Akkor az adatok:

Vectra B

1.6 1.7 1.8L motorok

elöl: 256mm 24mm vastag, GM szám: 90 487 402

hátul: 270mm 10mm GM szám: 90 512 909 (4 lyukas)

2.0 2.5L motorok

elöl: 288mm 25mm vastag GM szám: 90 512 029 vagy a Textar oldalon 90 496 327

hátul: 286mm 10mm

De a kis motoroknál volt dobfék is ami a 75LE-nél 230mm.

Egyenlőre ennyit tudtam.

Módosítva : tomi023

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Akkor az adatok:

Vectra B

1.6 1.7 1.8L motorok

elöl: 256mm 24mm vastag, GM szám: 90 487 402

hátul: 270mm 10mm GM szám: 90 512 909 (4 lyukas)

Ezek az adatok stimmelnek, bár a könyv szerint a Calibra hátsó tárcsája nem 10 hanem 11mm vastag.

mondjuk még kérdés az is, hogy a hátsó dob mérete ugyanaz-e, mivel a 260-as méretben (ami most van fent neked hátul) is kétfajta belső méret volt :rolleyes:

Akkor te többet tudsz mint én. Az a helyzet hogy nem mértem meg, de a szakirodalom szerint a Calibra hátsó tárcsája nem 260 hanem 270mm átmérőjű (ebből 200mm a dobfék), és csak egyfajta belső méretet hoz. Bár ha jól gondolom ez a "belső méret" nem a dob átmérőjét hanem a szélességét jelenti, de ebben sem találtam kétfélét. Mondjuk túlzott jelentősége szvsz nincs, ha már nagy fékben gondolkodom, nekem bőven elég lenne az elsőket kicserélni.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Van itt egy érdekes Vettem Brembo tárcsát meg Textar betétet előre és holnap cserélném.

Jó lesz-e ?

A Vectraban mekkora betét van?

156.3x52.5mm(99/3-ig) vagy 156.3x74mm(99/3-tól) szerintem.

De az enyém 99/6. és a bolt 52mm-es féket adott. igaz ez?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Az A vectrában is kérdeztem, meg itt is, igaz, hogy a vectra első lengécsillapító a gólyalábba van préselve, és csak azzal együtt cserélhető?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Most néztem utána a szerelésiben...

20632933.jpg

Így néz ki az egész! Vagyis a gólyalábbal együtt van!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Kérdésem a következő...

Gumik terén gondolom, ha már választani lehet a Matador, Barum, BFgoodrich és Falken közül, akkor a felsorolás végéről válasszak?

Vagy esetleg Dunlop?

Nokian-ról mit tudtok?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Az első kettő szvsz nem biztos, hogy igenjó választás, a többire tudod a választ! :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Holnap felkerülnek a kocsira a nyári kerekek. Csak azért holnap, mert ma nem volt olyan gumi.

Ja, és Falken ZE-512 lesz 195/60 R15 méretben. A Felnik az egyik kedves klubtárstól még az astrára vásárolt AEZ Xylo-k lesznek. (a gumik 15e/db áron lesznek)

Majd kíváncsi leszek rájuk! :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

mivel egy ideje kezdett kopogós lenni a futóművem, így elkezdtem keresgélni.

Egy nagyon kedves ember jóvoltából ma kicserélődött 4 hátsó szilent, 4 első szilent, az első fék, és egy "kutyacsont". Teljesen más! Mintha új ótóban ülnék.

ja, egyúttal a fékfolyadék csere is megtörtént.

Minden köszönetem a szervíznek érte. :lol: :lol:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

nos, mostanában 90-100 környékén, vagy azon túl mindig előjött egy abs hiba. Ma megvolt a kiolvasás... bal első jeladótól rossz, eltérő jel.

Holnap első körben szétnézek a jeladó környékén, remélem kosz formájában megtalálom a bűnöst. Ha nem, akkor gondolkozhatok, hogy a csapágy a bűnös, vagy más...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

nos. megnéztem mi van a keréknél...

a féltengelycsuklón lévő jeladó tárcsa meg van repedve, így 1 légrés kb. 1,5szeres.

Ezt csak csuklóval együtt lehet cserélni? vagy nem?

a másik, hogy emelés előtt behúztam a kéziféket... baloldali kötél el is pattant... :unsure:

szóval most i am not happy...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
nos. megnéztem mi van a keréknél...

a féltengelycsuklón lévő jeladó tárcsa meg van repedve, így 1 légrés kb. 1,5szeres.

Ezt csak csuklóval együtt lehet cserélni? vagy nem?

Szerintem lehet szerválni bontottat.Mármint gyűrűt......

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.