Jump to content
Sign in to follow this  
hemi

Futómű, gumik, felnik

Recommended Posts

Jaj be szép a megújült Vectra B részleg!

Már is írom, hogy megjöttel a felni díszkupakjaim Opel emblémával!

Már csak egy kis napsütés kellene meg +10fok és dobom is föl!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üdv B Vectrások! Azt kéne kiderítenem, hogy vajon a B Vectra hátsó féktárcsája csereszabatos-e (méretben egyezik) a Caliéval. A Calibra féktárcsájának méretét ismerem, már csak a B Vectráét kéne tudnom. Ja és az 1.6-os verzió fékjének méretei (átmérő, tárcsa vastagsága) érdekelnének, mert tudtommal csak az négycsavaros.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Üdv B Vectrások! Azt kéne kiderítenem, hogy vajon a B Vectra hátsó féktárcsája csereszabatos-e (méretben egyezik) a Caliéval. A Calibra féktárcsájának méretét ismerem, már csak a B Vectráét kéne tudnom. Ja és az 1.6-os verzió fékjének méretei (átmérő, tárcsa vastagsága) érdekelnének, mert tudtommal csak az négycsavaros.

Nézd meg a http://www.textar.com azon belül katalog PKW Online-Katalog ott me tudod nézni a ponto méreteket.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nézd meg a http://www.textar.com azon belül katalog PKW Online-Katalog ott me tudod nézni a ponto méreteket.

Köszi, megnéztem. Úgynézki a hátsó fék méretei stimmelnek, viszont találtam egy érdekességet: ha minden igaz (legalábbis a fenti oldal szerint) '99 márciustól a B Vectra 1.6i első tárcsái 284mm-esek lettek, ami megfelel a Calibra Turbo ('95-ig) adatainak. Sajna az említett oldal ezt nem írja, de ha ez télleg így van, és '99 márciustól is még 4csavarosak voltak ezek a tárcsák, akkor már kezd körvonalazódni előttem, hogy hogyan is fog kinézni a fékem a Calibrán... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh, utánanéztem, és sajna nem jött be amiben reménykedtem. Az télleg igaz hogy '99-től az 1.6 16V-nek 284mm-es tárcsái voltak elöl, csak sajna 5csavarosak:( Mivel nincs kedvem osztókörmódosítóval operálni, így az egyetlen lehetséges alternatíva a Renault Clio Sport tárcsája maradt, mert az nagy is meg 4csavaros is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mondjuk még kérdés az is, hogy a hátsó dob mérete ugyanaz-e, mivel a 260-as méretben (ami most van fent neked hátul) is kétfajta belső méret volt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akkor az adatok:

Vectra B

1.6 1.7 1.8L motorok

elöl: 256mm 24mm vastag, GM szám: 90 487 402

hátul: 270mm 10mm GM szám: 90 512 909 (4 lyukas)

2.0 2.5L motorok

elöl: 288mm 25mm vastag GM szám: 90 512 029 vagy a Textar oldalon 90 496 327

hátul: 286mm 10mm

De a kis motoroknál volt dobfék is ami a 75LE-nél 230mm.

Egyenlőre ennyit tudtam.

Edited by tomi023

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akkor az adatok:

Vectra B

1.6 1.7 1.8L motorok

elöl: 256mm 24mm vastag, GM szám: 90 487 402

hátul: 270mm 10mm GM szám: 90 512 909 (4 lyukas)

Ezek az adatok stimmelnek, bár a könyv szerint a Calibra hátsó tárcsája nem 10 hanem 11mm vastag.

mondjuk még kérdés az is, hogy a hátsó dob mérete ugyanaz-e, mivel a 260-as méretben (ami most van fent neked hátul) is kétfajta belső méret volt :rolleyes:

Akkor te többet tudsz mint én. Az a helyzet hogy nem mértem meg, de a szakirodalom szerint a Calibra hátsó tárcsája nem 260 hanem 270mm átmérőjű (ebből 200mm a dobfék), és csak egyfajta belső méretet hoz. Bár ha jól gondolom ez a "belső méret" nem a dob átmérőjét hanem a szélességét jelenti, de ebben sem találtam kétfélét. Mondjuk túlzott jelentősége szvsz nincs, ha már nagy fékben gondolkodom, nekem bőven elég lenne az elsőket kicserélni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van itt egy érdekes Vettem Brembo tárcsát meg Textar betétet előre és holnap cserélném.

Jó lesz-e ?

A Vectraban mekkora betét van?

156.3x52.5mm(99/3-ig) vagy 156.3x74mm(99/3-tól) szerintem.

De az enyém 99/6. és a bolt 52mm-es féket adott. igaz ez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Az A vectrában is kérdeztem, meg itt is, igaz, hogy a vectra első lengécsillapító a gólyalábba van préselve, és csak azzal együtt cserélhető?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kérdésem a következő...

Gumik terén gondolom, ha már választani lehet a Matador, Barum, BFgoodrich és Falken közül, akkor a felsorolás végéről válasszak?

Vagy esetleg Dunlop?

Nokian-ról mit tudtok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az első kettő szvsz nem biztos, hogy igenjó választás, a többire tudod a választ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holnap felkerülnek a kocsira a nyári kerekek. Csak azért holnap, mert ma nem volt olyan gumi.

Ja, és Falken ZE-512 lesz 195/60 R15 méretben. A Felnik az egyik kedves klubtárstól még az astrára vásárolt AEZ Xylo-k lesznek. (a gumik 15e/db áron lesznek)

Majd kíváncsi leszek rájuk! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mivel egy ideje kezdett kopogós lenni a futóművem, így elkezdtem keresgélni.

Egy nagyon kedves ember jóvoltából ma kicserélődött 4 hátsó szilent, 4 első szilent, az első fék, és egy "kutyacsont". Teljesen más! Mintha új ótóban ülnék.

ja, egyúttal a fékfolyadék csere is megtörtént.

Minden köszönetem a szervíznek érte. :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nos, mostanában 90-100 környékén, vagy azon túl mindig előjött egy abs hiba. Ma megvolt a kiolvasás... bal első jeladótól rossz, eltérő jel.

Holnap első körben szétnézek a jeladó környékén, remélem kosz formájában megtalálom a bűnöst. Ha nem, akkor gondolkozhatok, hogy a csapágy a bűnös, vagy más...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nos. megnéztem mi van a keréknél...

a féltengelycsuklón lévő jeladó tárcsa meg van repedve, így 1 légrés kb. 1,5szeres.

Ezt csak csuklóval együtt lehet cserélni? vagy nem?

a másik, hogy emelés előtt behúztam a kéziféket... baloldali kötél el is pattant... :unsure:

szóval most i am not happy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
nos. megnéztem mi van a keréknél...

a féltengelycsuklón lévő jeladó tárcsa meg van repedve, így 1 légrés kb. 1,5szeres.

Ezt csak csuklóval együtt lehet cserélni? vagy nem?

Szerintem lehet szerválni bontottat.Mármint gyűrűt......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.