Jump to content

Recommended Posts

Hétvégén méregettünk picit:

Kb. 100km Pesten - szokásos dugók, meg minden, szóval 0-140km/h közti tempó

Kb. 100km BP-Kecsk - 170-180km/h "kicsit haladós" tempó

Kb. 100km Kecsk-Bp - 120-140km/h lopakodó üzemmód

300km után kemény 19.4l ment a tankba -> sum:6.46l/100km

Ez így nem olyan rossz :rolleyes:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hétvégén méregettünk picit:

Kb. 100km Pesten - szokásos dugók, meg minden, szóval 0-140km/h közti tempó

Kb. 100km BP-Kecsk - 170-180km/h "kicsit haladós" tempó

Kb. 100km Kecsk-Bp - 120-140km/h lopakodó üzemmód

300km után kemény 19.4l ment a tankba -> sum:6.46l/100km

Ez így nem olyan rossz :rolleyes:

Igenszéép teljesítmény! :blink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

1.6 caravan(2500Km van benne)+4személlyel megpakolva

BP-Szeged oda-vissza

350Km

átlag tempó: 140Km/h

fogyi: 8.5L/100Km

Módosítva : Thom007

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

5 ajtós, 1.6-os benzines motor. Eddig kétszer tankoltam mióta nálam van az autó, mindkét alkalommal 7 literes fogyasztás jött ki (mindkét esetben a fed. komp szerint 7.2 l/100km) Ebben 20% Bp, 80% főútvonal.

Tegnap mentem 250 km-t főútvonalon (51-es út), az átlag fogyasztás fed. komp szerint 6.5 l/100km volt.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Bocsi, elfelejtettem hozzátenni, hogy közben 6L-t fogyasztott a kocsi :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Lehet írogatni, hogy a jó idő közeledtével mik a fogyasztási tapaszalatok! Esetleg üzemagyagonként milyen eltérések vannak!

Ajánlom figyelmetekbe a www.spritmonitor.de oldalt, szép statisztikákat lehet készíteni...

Hétvégén volt egy light utam: BP - Szentendre-Visegrád (visszafordulás) - hegyeken Dobogókő, Tinnye, M1, Tatabánya felé, aztán vissza Szentendrére M1, majd BPn át. Padlón kb. 450Kmt tettünk meg fél tankból...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Akkor, legyen egy DTL-es fogyi is, ha nem gond B)

Szal Z17DTL átlagban 5,5-5,8 között eszik.

Az 5,5 kb 60% vidék, 40% város, 5,8 pedig ennek inverze.

Bejáratós időszakban bekapkodta a 6 litereket, most, 9000 km-el kezd beállni a fogyim.

ÉS ennek nagyon örülök. :blink:

Amúgy üzemanyag tekintetében ÖMV-t szereti, talán pár %-ot jelent is fogyasztás szempontjából (gondolom adalék miatt).

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Most, hogy csütörtökön sikerült pest egyik végéről a másikba átérni vagy 3 óra alatt, picit megnőtt a fogyasztásom

Erre a 20km-re 8.5l/100 jött ki :blink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Jól elírkálok itt magamban :)

Hétvégi eredmények - vagy 1600km után:

Autópálya @180 40%

Főút @80-130 30%

Hegyek @40-90 30%

Sum: @90 6.5l/100km :)

mindennek felét 2en, kevés csomaggal (6.2-es részeredmény), majd ue. úton 4en, fullra pakolva...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ma adtam vissza a BUDGET-nak az 1,6-os Astra H-t Stockholmban 10 nap bérlet után.

103 lit / 1525 km=6,75 l/100 km.

Ez most sok vagy kevés?

Én nem tom mer nekem a 2 lityis F Astrám 8,2-t iszik átlagban.

Minden esetre elég vérszegénynek éreztem az előzéseknél.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Egy adatot kihagytál az összehasonlításnál:

önsúly kb. 1380kg (teletankolva, vezető nélkül)

Amúgy korábban már kitárgyaltuk, hogy az 1.6TP (105?LE) elég gyengus ebbe a kocsiba...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Kinek mi a tapasztalata a BC által kiírt fogyasztásról? Én annyit tudnék hozzáfűzni a fogyasztáshoz,hogy éjszaka főúton sikerült 4,2es fogyasztást produkálnom Szfváron és pár falun keresztül...mondjuk 1-2 lámpa volt csak.. de ahhoz tényleg nagyon tojásokon lépkedtem... autopályán 4,8 volt eddig a minimum M1M7kivezetőtől kezdve mérve Gárdonyig, a házig (utsó pár km biztos rontott a fogyin...) végig 100-110es tempóval csak, emelkedőkön kicsit lassulgatva... 1.6os benzinessel, sportlégszűrő az,ami extra benne... viszont 5,2es fogyasztás ugyanitt sikerült, de az háztól házig, BP belváros-Gárdony, 120-130, emelkedőkön itt is spórolva, tojás üzemmód on...

másik extrémumként a BP-Tiszadadát említeném, M3ason 170-180nal végig, egyszer 200 (óra szerint...) volt némi dugó Bp-en is... itt nem tudom pontosan,mennyit evett, de 10 liter körül volt... eléggé meglepett,hogy ennyire eszik,ha ilyen tempóval taposom...lehet,h kicsit kevesebb volt, de nem sokkal...

persze órákig dugóban ácsorogva sikerült már 10feletti fogyasztás is, de álló helyzetben pöfékelve természetes,hogy nagyon rossz a fogyasztása az autónak...

tényleg, az üreshez közelítő tankról kinek mi a véleménye? mert az üzemanyagkijelző elég érdekes jószág... teletank...az 1-es fölé ér a mutató kicsit...50km Bp-i közlekedés után (8.2 körüli fogyasztás BC szerint)...most van pont az 1-esnél a mutató...

más...a BC, de még az üzemanyag mutató is igen érdekes 'állat'... néhány 'tojásos' akciónál láttam érdekességet... péell...mutató negyeden...mentem még 25km-t, lejjebb ment,természetesen... aztán állt a kocsi pár órát, majd mutató megint negyedről kezdett, sárga lámpa is kialudt,ami addig világított...

BC range becslése is érdekes állatfaj, legdurvább az volt, amikor 30km-t írt és ennek örömére tankoltam a kocsiba 5 liter körül...lehet,h csak 4 volt...lényeg,hogy hazáig biztosan elég legyen... a range nem változott...hazafelé úton folyamatosan csökkent, majd az autópálya közepén elfogyott, onnantól 0 km-es volt a range hazáig (és az első tankolásig)... itt a mutató rendesen mutatta a dolgokat...

amúgy a tank ürülés is érdekes móka, mert ilyen rátankolásos móka nélkül volt,hogy úgy értem haza,hogy a range 12km-re lement (az adott út átlagfogyasztását számoltattam a computerrel,nem régebbit)... teletankoltam...és 45,2 liter ment bele, azaz majdnem még 5 liter benzin volt...ami legalább 70km-re lett volna még elég nagyon óvatos tempóban...ekkor a mutató 3-4 legkisebb osztást mutatott...

más is tapasztalt hasonlókat?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
más is tapasztalt hasonlókat?

Igazabol ilyen komolyan nem nézegettem anyira nem érdekel:) Nekem dieselem van nekem autópályán 135-140 ora szerinte tempomat kecskmét győr 4.2 fogyasztás! :)

Amit a Range rol tudni kell mindig az utloso 20km átlagát veszi ezért lehet az hogy felemelkedikg majd utánna csökken. Amugy nekem legutobb azt irta ki hogy 20km van még és belement a tankba 47 liter ugyhogy tényleg nem volt sok benne!

Mondjuk ha nekem 100km alá megy akkor én tankolok nagyon nagyon ritkán szokott ettől kevesebb a tankban lenni!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Úgy tudom, hogy nem is tesz jót az injektoros/adagolós autóknak, ha tökig kifogy az üzemanyag, mert utána levegős lesz a rendszer és légteleníteni kell, meg ilyesmi.

Ezen a fogyasztás mérésen gondolkoztam én is már, de én nem technikai, hanem elméleti szinten :) Arra jutottam, hogy lehet, hogy pontosabban lehetne mérni a fogyasztást (és ami a fontosabb: a fogyasztás változását -hiszen ezért figyeljük, hogy ha valami nem gömbölyű a motor körül, akkor nagy eséllyel itt fog először meglátszani). Szóval arra jutottam, hogy a repülőgép motorok mintájára, nem a megtett Km-t kéne figyelni, hanem az üzemórát (igaz ez sem pontos, mert a fordulatszám függvénye is a dolog). Azért gondoltam erre, mert az igaz, hogy városban többet ehet az autó, de talán azért is (nyílván a gyakori egyenletlen mozgás -elindulás/megállás is számít), de egy olyan egyszerű oka is lehet, hogy egyszerűen ugyanannyi járó motor időre kevesebb Km jut, tehát a fogyasztás/Km nyílván rosszabb lesz mert a Km-t nézzük, de az üzemanyagfelhasználás lehet, hogy alíg tér el.

Már nálam okosabb emberek ezt biztos kitalálták, úgyhogy bocsi, ha egy meg nem értett "zseni" itt csapong B)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hű, lehet, hogy megint eltévedtem topikilag... B) :)

Jó az elmélet lehet utánna kell számolni :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

nem mindegy, milyen fogyasztók vannak bekapcsolva, egyenletes fordulatszámmal haladsz-e, stb...

Ha pl. egy heli működését nézzük, ott van egy fix fordulatszám, majd a hidraulika változtatja a rotorlapátok állásszögét... itt tényleg reális az üzemóra.

Egy munkagépnél szintén (munka és nem menet közben!) fix fordulatszámon van a motor...

Ezt szgk.nál akkor tudnád megcsinálni, ha azt mondod, ráálsz egy sík körpályára 60as tempóval, és otthagyod a kocsit 1-2-5-10 órára :)

Szerintem...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.