Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 3 years later...
  • 7 months later...
2.2Dti az átlagfogyasztás mérő 5.5l mutat szerintetek menyire valós?

Ésszel közlekedem vele.

Akár valós is lehet, főleg ha tojással a talpad alatt mentél. Én 2.0dti-vel a legkevesebb amit sikerült összehozni az 5.3l .

És ez valós mert nincs fed.comp-om, tankolástól tankolásig jött ki ennyi. Ez azt jelenti hogy 880km-nél villant ki a visszajelző, és 960-nál álltam meg tankolni, és még nem villogott. :-)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 7 months later...

Hogy mit fogyaszt? Hát sokat:

2001, 1.8 bowdenes (gázpedál a pillangószelepen) benya Zafi, eddig kb.: 290 000km, csillaggarázs

Benzin:

ajtópálya:

90km/h 5.7l

110km/h 6.2l

130km/h 9.5l

190km/h: 19l

10.5l város átlagosan "sportos" vezetéssel.

alapjárat: 0.8

légkondival ugyanez 1.2

olaj:

8 000km/1l ha hajtom mint állat akkor a duplája.

3 vezérmű és egyéb szíj meg a járulékos görgők, vízpumpa.

hengerfej:

szelepszár tömítések, és szelepvezetők cseréje olajzabálás miatt 190 000km-nél.

izzók:

eszi a hátsó égőket. Nem számolom már mennyit.

fékbetétek:

kb.három évente betét elöl, most aktuálisak a hátsók másodszorra.

Keréktárcsák:

kétszer voltak elöl, egyszer hátul cserélve.

Kuplung:

két éve 190 000km körül új tárcsa és hidraulikus kinyomó és pedálmunkahenger csere.

Futómű:

meglepően jól teljesít. Mondjuk rossz, gödrös úton figyelmesen vezetek.

két gömbcsukló csere elöl eddig.

Jobb első rugó törés.

két első rugó csere

Kormánymű:

perselyezéssel felújítva.

A szervó kissé sír már, de még jó darabig menni fog, aszongyák.

Lékkondi hűttő

csak úgy kilyukadt, csere

Kipufogó:

Hátsó csere kétszer, flexi kétszer, középső egyszer csere.

Gumik: három garn. nyári, két garn. téli eddig.

Ablaktörlők:

Azt is eszi ez a kocsi.

Akár az ablakmosóvizet. Azt sem győzöm belé tölteni elégszer.

Fogyaszt még a súlyadóval, vizsgadíjakkal és kötelezővel. Lassan csont és bőr leszek...

Szélvédőt cserélni kéne már mert karcos.

Egyenlöre ennyi. Törés nem volt. Ha lett volna sem számítana fogyasztásnak, inkább kopasztásnak.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
Hogy mit fogyaszt? Hát sokat:

2001, 1.8 bowdenes (gázpedál a pillangószelepen) benya Zafi, eddig kb.: 290 000km, csillaggarázs

Benzin:

ajtópálya:

90km/h 5.7l

110km/h 6.2l

130km/h 9.5l

190km/h: 19l

10.5l város átlagosan "sportos" vezetéssel.

alapjárat: 0.8

légkondival ugyanez 1.2

olaj:

8 000km/1l ha hajtom mint állat akkor a duplája.

3 vezérmű és egyéb szíj meg a járulékos görgők, vízpumpa.

hengerfej:

szelepszár tömítések, és szelepvezetők cseréje olajzabálás miatt 190 000km-nél.

izzók:

eszi a hátsó égőket. Nem számolom már mennyit.

fékbetétek:

kb.három évente betét elöl, most aktuálisak a hátsók másodszorra.

Keréktárcsák:

kétszer voltak elöl, egyszer hátul cserélve.

Kuplung:

két éve 190 000km körül új tárcsa és hidraulikus kinyomó és pedálmunkahenger csere.

Futómű:

meglepően jól teljesít. Mondjuk rossz, gödrös úton figyelmesen vezetek.

két gömbcsukló csere elöl eddig.

Jobb első rugó törés.

két első rugó csere

Kormánymű:

perselyezéssel felújítva.

A szervó kissé sír már, de még jó darabig menni fog, aszongyák.

Lékkondi hűttő

csak úgy kilyukadt, csere

Kipufogó:

Hátsó csere kétszer, flexi kétszer, középső egyszer csere.

Gumik: három garn. nyári, két garn. téli eddig.

Ablaktörlők:

Azt is eszi ez a kocsi.

Akár az ablakmosóvizet. Azt sem győzöm belé tölteni elégszer.

Fogyaszt még a súlyadóval, vizsgadíjakkal és kötelezővel. Lassan csont és bőr leszek...

Szélvédőt cserélni kéne már mert karcos.

Egyenlöre ennyi. Törés nem volt. Ha lett volna sem számítana fogyasztásnak, inkább kopasztásnak.

Ez már maga a történelem!<_<

Zafira_k_z_p_bel_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 7 months later...

Sziasztok!

Nekem valahogyan nem sikerül leszorítanom a fogyasztását:1.9 CDTI Zafira 2007-es..150 Le..nem nyomom a gázt neki,mégis igen 7 liter felett van a vegyes fogyasztás is..ha a tempomattal közlekedek,nem a gázpedállal gyorsítok,akkor kevesebbet eszik..pedig nem fából van a lábam...ez miért van?:lol:

városban felküszik 9-10 liter közé,országúton pedig 100-as átlag 5,5-6 liter..és nem nagyon használom a klimát..nem is szeretem...próbáltam több helyen tankolni,hátha ott van a kutya elásva..az sem változtatott..mit lehet még tenni vele,hogy szolidabb legyen az éhsége,főleg hogy lassan 400 FT a gázolaj is..

Link to comment
Megosztás:

hát én 2 zafiráról tudok nyilatkozni. az én 2.2dtim alattam 8at eszik.sok város kevés pálya/országút.persze volt már olyan hogy 9et is megetettem vele.de ha nagyon tojásosan nyomom csak városban volt 6.7is.

a másik a nevelfateré.az 1.9cdti 150Le. ő eljár azzal 6l-el.amikor én elmentem azzal egy tele tankot akkor nekem 7.2volt.ez olyan fele pálya fele város. (mondjuk ez chippelt, állitolag padon mért 182Le)

anya insigniaja 6.5el bárhol bármikor eljár.pályán kevesebb egy felessel.az 2.0cdti 160Le

Link to comment
Megosztás:

Zoli Zafirája automata váltós. Városban a 9-10 soknak tűnik, de nem biztos, hogy sok is. A dízel nagyon nehezen melegszik be, ha csak napi 2 × ~5-10 km-t megy vele az ember, akkor felkúszhat a fogyasztás. Az automata miatt méginkább, ez a kényelem ára (ahhoz képest nem is sok). Másik ismerősömnek a 150 LE-s automata Zafirája városban 8 liter körül fogyaszt. Nekem 120 LE-s kézi váltós, 100-120 km/h sebességnél 4,8-5,3 (terhelés, klíma stb. függvényében), esetemben a város nem mérvadó, mert ritkán járok városban, és a kézinél még inkább függ a vezetőtől a fogyasztás.

hát én 2 zafiráról tudok nyilatkozni. az én 2.2dtim alattam 8at eszik.sok város kevés pálya/országút.persze volt már olyan hogy 9et is megetettem vele.de ha nagyon tojásosan nyomom csak városban volt 6.7is.

a másik a nevelfateré.az 1.9cdti 150Le. ő eljár azzal 6l-el.amikor én elmentem azzal egy tele tankot akkor nekem 7.2volt.ez olyan fele pálya fele város. (mondjuk ez chippelt, állitolag padon mért 182Le)

anya insigniaja 6.5el bárhol bármikor eljár.pályán kevesebb egy felessel.az 2.0cdti 160Le

Link to comment
Megosztás:

Akkor bővítem egy kicsit a fogyasztási infókat,egy benzinessel :D

Z18XE,bőven túl a kétszázezren :P

Legutóbbi utam majdnem 500km volt,ebből 100km országút,ahol lehet 100km/h,tempomattal,majd utána 10-20km város. Ekkor 6,8-on állt a mutató.

Aztán irány a Mátra,pályán. Nagyjából 135km/h tempomattal,néha egy kis tempós sorral. Aztán bő 30km a hegytetőig.

Majd vissza Debrecenbe.

Kereken 8 liter lett az átlag.

Nem rossz,de azért ha héttel kezdődne,nagy mosolyt csalna az arcomra :P

Link to comment
Megosztás:

Zoli Zafirája automata váltós. Városban a 9-10 soknak tűnik, de nem biztos, hogy sok is. A dízel nagyon nehezen melegszik be, ha csak napi 2 × ~5-10 km-t megy vele az ember, akkor felkúszhat a fogyasztás. Az automata miatt méginkább, ez a kényelem ára (ahhoz képest nem is sok). Másik ismerősömnek a 150 LE-s automata Zafirája városban 8 liter körül fogyaszt. Nekem 120 LE-s kézi váltós, 100-120 km/h sebességnél 4,8-5,3 (terhelés, klíma stb. függvényében), esetemben a város nem mérvadó, mert ritkán járok városban, és a kézinél még inkább függ a vezetőtől a fogyasztás.

MI ha vidékre megyünk,mindig tele van mind a 7 ülés...és a férfiak nem 80 kgosak... :P

Nehezen szokom meg az Opel megoldásait,hiszen elötte is automata autóim voltak,nagyobb motorral,kisebb fogyasztással,ugyan ilyen vezetési stilussal,környezettel..MB C 220 CDI Tiptronic ,SEAT Toledo 2.0 PDTI DSG....hasonló Lóerők,tömeg..városban vagyok csak elégedetlen vele,egyébként az országúti jobb,mint az előzőeké.. :D 400 Forintos gázolaj ár mellett ez nem elhanyagolható!

Csak nekem zavaró,hogy a pedállal többet eszik,mint a tempomattal?

Link to comment
Megosztás:

Csak nekem zavaró,hogy a pedállal többet eszik,mint a tempomattal?

Ez törvényszerű, nem tudsz mit csinálni vele. Saját magad sosem fogod tudni olyan finoman kezelni a gázpedált, akármilyen óvatos vagy is, mint ahogy az elektromotor nyitogatja fojtószelepet. Egyszerűen az emberi láb szvsz képtelen arra hogy milliméternyi vagy akár tizedmilliméternyi mozgást precízen elvégezzen, szóval ez mindenkinél így van. De ez nem is baj, újabb érv a tempomat használata mellett (én még lakott területen belül is használom ha már van párszáz méter egyenes).

Link to comment
Megosztás:

Ez törvényszerű, nem tudsz mit csinálni vele. Saját magad sosem fogod tudni olyan finoman kezelni a gázpedált, akármilyen óvatos vagy is, mint ahogy az elektromotor nyitogatja fojtószelepet. Egyszerűen az emberi láb szvsz képtelen arra hogy milliméternyi vagy akár tizedmilliméternyi mozgást precízen elvégezzen, szóval ez mindenkinél így van. De ez nem is baj, újabb érv a tempomat használata mellett (én még lakott területen belül is használom ha már van párszáz méter egyenes).

Engem ez csak azért lep meg,mert a MB-nél ez nem volt ennyire feltűnő...sőt,ha tempomattal jártam,többet fogyasztott!

Link to comment
Megosztás:

Engem ez csak azért lep meg,mert a MB-nél ez nem volt ennyire feltűnő...sőt,ha tempomattal jártam,többet fogyasztott!

a faterom astrájánál, és az én hondámnál is mindkettő többet eszik ha pályán tempomatozunk.

A Coupémnél nem így volt, sőt az asszony 1.4 es astrájánál sem.

A dieselek ilyenek :D

A mugy ha végiggondolod akkor jogos is a többletfogyasztás, mert az autó képes padlógázon gyorsitani egy emelkedőnél, ahol te a lábaddal simán engednéd hogy 5-10 km/h lassuljon az autó, hogy majd begyorsul a lejtőn, és a lejtőn is képes gázzal gyorsitva menni / tartani a tempot ahol te vagy üresbe gurulva, vagy enyhe lassitással legurulni motorfékkel... ezezk a sok kicsik amik a végére összeadódnak

De az hogy a te zafirád mért pont forditva müködik.... azt nem tudom :P

Link to comment
Megosztás:

Amennyire tudom a tempomatok úgy működnek hogy az előre beprogramozott sebességet a lehető legnagyobb mértékű gyorsítással (tkp. padlógáz) de a lehető legrövidebb ideig gyorsítva próbálják elérni (ebben jókora különbség van az emberhez képest, mert az ember viszonylag ritkán gyorsít padlógázzal, pláne ha mondjuk éppen 50-nel megy és csak 60-ig akar gyorsítani), hogy aztán a sebesség tartásához már csak nagyon finom, milliméternyi mozdulatok kelljenek, ilyen finom mozdulatokra viszont az ember nem képes.

Link to comment
Megosztás:

a faterom astrájánál, és az én hondámnál is mindkettő többet eszik ha pályán tempomatozunk.

A Coupémnél nem így volt, sőt az asszony 1.4 es astrájánál sem.

A dieselek ilyenek :P

A mugy ha végiggondolod akkor jogos is a többletfogyasztás, mert az autó képes padlógázon gyorsitani egy emelkedőnél, ahol te a lábaddal simán engednéd hogy 5-10 km/h lassuljon az autó, hogy majd begyorsul a lejtőn, és a lejtőn is képes gázzal gyorsitva menni / tartani a tempot ahol te vagy üresbe gurulva, vagy enyhe lassitással legurulni motorfékkel... ezezk a sok kicsik amik a végére összeadódnak

De az hogy a te zafirád mért pont forditva müködik.... azt nem tudom :P

Tény,és előnyömre,a Zafira kevesebbet eszik tempomattal!:D

Link to comment
Megosztás:

Amennyire tudom a tempomatok úgy működnek hogy az előre beprogramozott sebességet a lehető legnagyobb mértékű gyorsítással (tkp. padlógáz) de a lehető legrövidebb ideig gyorsítva próbálják elérni (ebben jókora különbség van az emberhez képest, mert az ember viszonylag ritkán gyorsít padlógázzal, pláne ha mondjuk éppen 50-nel megy és csak 60-ig akar gyorsítani), hogy aztán a sebesség tartásához már csak nagyon finom, milliméternyi mozdulatok kelljenek, ilyen finom mozdulatokra viszont az ember nem képes.

Csak azt találtam furcsának,amit írtam,hogy voltak autóim,hasonló paraméterekkel,és azok többet ettek tempomattal..kb 1 literrel..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.