Jump to content
Sign in to follow this  
FBalazs

Technika

Recommended Posts

Jah, de a leírás is Corsa C :rolleyes:

(Ezt elfelejtettem odaírni)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ismét kaptam érdekességet a németektől, íme:

20644158.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tök jó zöld de mi ez ?

"csináld magad" ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nem jól tettem fel a kérdést, a motor különbségét tudom (VTG turbo, megnövelt nyomású befecskendezés), egyéb alkatrészek különbségére vagyok kíváncsi (pl. váltó, futómű, kuplung, fékrendszer) ugyanaz mind a kettőnél?

Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van).

Futómű, kuplung, fék meg meg kell, hogy egyezzen. Esetleg a féknél el tudom képzelni a nagyobb tárcsaátmérőt, de 120 és 150 LE között már nem hinném, hogy a megállítás akkora nagy különbséget tud okozni. Bár ki tudja....Ebben tényleg nem vagyok biztos.

Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van).

ÉS azt el felejtettem hozzátenni ,hogy a 3 literes V6 dízelhez is F40-es váltót társítanak, tehát neked nem kell olyanokkal törnöd a fejedet, mint nekem.... azaz a váltód bírja a nagyobb nyomaték átvitelét.

Share this post


Link to post
Share on other sites

váltóknál mit jelölnek az első betűk? pl. M, F, stb...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van).

Futómű, kuplung, fék meg meg kell, hogy egyezzen. Esetleg a féknél el tudom képzelni a nagyobb tárcsaátmérőt, de 120 és 150 LE között már nem hinném, hogy a megállítás akkora nagy különbséget tud okozni. Bár ki tudja....Ebben tényleg nem vagyok biztos.

ÉS azt el felejtettem hozzátenni ,hogy a 3 literes V6 dízelhez is F40-es váltót társítanak, tehát neked nem kell olyanokkal törnöd a fejedet, mint nekem.... azaz a váltód bírja a nagyobb nyomaték átvitelét.

kösz az infokat, megnyugodtam :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
váltóknál mit jelölnek az első betűk? pl. M, F, stb...

A: automata

M: kézzel kapcsolható automata (Easy-Tronic)

F: kézi sima váltó

17: 170Nm átvihető nyomaték 40: 400Nm átvihető nyomaték 23: 230Nm átvihető nyomaték stb.

CR: rövid áttétetel, WR hosszú áttétel SR: vmi spéci, nem ismerem

Ha az R betű után van egy "+" (mint pl F17WR+), akkor ez a váltó valamivel nagyobb nyomatékot tud átvinni, mint a "hagyományos" társai

Van még néhány esetben .V1 is, ami típusspecifikus jelölés. Lényegileg a fő váltócsoport paraméterei igazak rá.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ezekszerint innen idéztél? B)

mondtam a steinbauer elvileg nem emeli a CR nyomást. :blink:

Ez most kinek szól?

Share this post


Link to post
Share on other sites

F23WR ez 230nm nyomatékot tud átvinni?!? :blink:

SR a strandard áttétel.

Bocs, az izdézős mondat nem neked szólt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
F23WR ez 230nm nyomatékot tud átvinni?!? :blink:

SR a strandard áttétel.

Bocs, az izdézős mondat nem neked szólt!

Elvileg az F23WR 230Nm-et visz át, ez tény. DE azt ne felejtsük el, hogy a Z17DTH a 240Nm effektív nyomatékot rendkívül szűk tartományban adja le (ez egész pontosan 2400+/-50 körüli fordulaton), tehát a "csúcs" egyrészt rövid intervallumon jelentkezik, míg maga a csúcsnyomaték kb 5%-al haladja meg a váltó átlag átviteli értékét. És itt a kutyus a földben.... "ÁTLAG"... azaz ennél vmivel többet képes átvinni. Hülyeséget nem akarok mondani, de mintha 10-15% lenne a felső határa. Azaz ez te eseteben max 263-264 Nm, 15%-al számolva.

Ezért féltem én is a váltómat, mert ugyan az enyém F17WR+-os, de akárhogy is számolok, 195-197Nm-nél többet nem igazán lenne egészséges "ráengedni". És a PBoxok java részével 200-220 Nm-re lehet növelni a nyomatékot. Én viszont ettől már féltem a váltót.

De visszatérve a DTH váltóra: mi kellene pontosan és részletesen??? Áttételek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hol lehet megnézni hogy milyen a váltóm?

240nm a gyári nyomaték, pboxal 300nm (de mondjuk le lehet méretni sztem nem nagyon hazudnak) és mégse esik szét a váltó?! Egyátalán mi nem bírja a váltóba a nyomatékot átvinni? kuplung okés, hogy nem bírja és szétesik, de magában a váltóban mi nem bírja? Egyátalán mi van ott nm-ra méretezve?

Áttételeket tudom, benne van a leírásában.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hol lehet megnézni hogy milyen a váltóm?

240nm a gyári nyomaték, pboxal 300nm (de mondjuk le lehet méretni sztem nem nagyon hazudnak) és mégse esik szét a váltó?! Egyátalán mi nem bírja a váltóba a nyomatékot átvinni? kuplung okés, hogy nem bírja és szétesik, de magában a váltóban mi nem bírja? Egyátalán mi van ott nm-ra méretezve?

Áttételeket tudom, benne van a leírásában.

Ezzel lehet megfogtál, de megpróbálok rá válaszolni B)

Szinkrongyűrű, bordás-tengely, és leginkább a váltó tengelyeinek fogazata.

Ezek mind-mind olyan részei a váltónak, ami tudtommal nyomatékra van méretezve. Más kérdés, hogy eddig a váltód bírta, de gondolj bele: maga a nyomaték- és teljesítménygörbe nem változik, csak "fentebb tolódik", és a nyomatékcsúcson csak rövid ideig (ez viszonylagos) van a görbe.

Én nem állítom, hogy fixen 10-15% fölött szétesik a váltó, csupán annyit mondok: ezt még GYÁRILAG elbírja. Hogy a 300Nm az F23-nak mennyire használ, vagy nem használ, nem tudom. Én amondó vagyok: ez már sok neki. De kívánom neked, ne legyen igazam!

ui: a váltó nem egyik napról a másikra "hullik szét", hanem a használat során a nagyobb igénybevétel eszi meg a fogazatot és a szinkronszerkezetet. Ergo, nem 500e km-t fog bírni, hanem mondjuk lehet, csak 250e-t. De többet tényleg nem tudok. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aham. Lehet, hogy igazad van, bár általában az ilyen dolgokat legalább 2-es biztonsági tényezővel tervezik, akár csak a vezérműszíjat. Persze így is soxor előfordul, hogy elszakad, de általában a 60ezerre tervezetnek 120at is ki kell bírnija, sőt sok biztos ki is bírja.

Én inkább a kuplungomat féltem. Egyéb alkatrészek még lehetnek terhelve, de azt elég valószínűtlennek érzem, hogy a váltó fogaskerekeinek fogai törjenek le ettől a nyomatéktől. Itt inkább a kopás amivel sok km után számolni lehet, de hogy eltörjön a kéregedzett belül szívós acél fogaskerék azt nem hiszem.

Bocsi, ha offtopic voltam, de legalább valamiről szól a fórum :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Itt inkább a kopás amivel sok km után számolni lehet, de hogy eltörjön a kéregedzett belül szívós acél fogaskerék azt nem hiszem.

Bocsi, ha offtopic voltam, de legalább valamiről szól a fórum :blink:

Nem is a fogaskerék fog törni, mint említettem, az csak gyorsabban kopik. Itt inkább a kapcsoló szerkezet, és a szinkron-szerkezet a gyenge pont. A többi már csak jön után.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bocs, ezt nem ide kellett volna, átraktam a másik fórumba...

Azt hiszem Uhuhu írta itt a "follow me home" funkciót. Kipróbáltam, frankón működik, világít, amíg a garázsból kiérek a világosra. Finom, köszi! :blink:

Kérdés: lehet ennek hosszabbra venni az időtartamát? Gondolom, távirányítóról nem műkszik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technikai kérdés:

Opel TwinTurbo _diesel_ motorról tud valaki valamit? :)

07.13-án megjelent egy cikk, mi szerint az Astra OPCt is szerelni fogják ilyen motorral...

Ennyit a turbós benzinesekről... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Technikai kérdés:

Opel TwinTurbo _diesel_ motorról tud valaki valamit? :D

07.13-án megjelent egy cikk, mi szerint az Astra OPCt is szerelni fogják ilyen motorral...

Ennyit a turbós benzinesekről... :unsure:

http://auto.vezess.hu/hir.php?idx=6629

Tudod : google.com :lol:

Biztos kibír 400e kmet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.