Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Mivel a 9.8-as szelepemelésednél is bőven 7e felett volt a teljesítménycsúcsod, 10.2-el még tovább emelnéd, ami már lehet a leszabályzás határértékénél lenne, így alul még nagyobb fordulatszámon lenne nyomatékszegényebb.

A 9.1-es szelepemelésűnek meg alacsonyabban lesz a nyomaték-teljesítménycsúcsa, mint a dibilas tengelynél. Pár lóerővel kevesebb is lesz, de nem kell cserébe szétforgatni, hogy a teljesítménycsúcsot elérd.

Link to comment
Megosztás:

270es tengelybol is sok fele lehet azonos emelesnel. Van forgos tengely kis nyitassal es nyomatekos nagyobb nyitassal, nem feltetlen van forditva. Az idozitese a lenyegesebb.

Ezért nem kell a gyáriból ívfelrakott,köszörültből sokat várni.

....kispénz kisfoci....

(A BMW-nek amúgy meg rossz a karmája. :D Hirtelen négy ismerőst tudok mondani,aki vett egy bömbölőt,amit később elvitt a végrehajtó.)

@ tomoty: Említetted,hogy több,mint 100ekm-t beletettél a 7500@170lovas 1.8-ba , egyszer szétkaptad és láttál némi kopást a hengerpalástokon. Az járt már megnövekedett olajfogyasztással vagy semmit nem vettél észre használat közben?

De ugye az is lehet,hogy tök gyári motoron is látszik annyi kopás ugyanannyit futott motoron.

Szvsz nagy csodálatra méltó,hogy nem repült szét a gyári blokk.

Gondolom nem szökő évente forgott 7000 fölé.

Link to comment
Megosztás:

266-os tengellyel jól lehetett autózni, de főleg 4000-7400 között húzott.

Most bent van a gyári tengely, itt 2500-3000 környékétől 6500-ig húz, itt picit nyomatékosabbnak tűnik, de felette elfogy.

Jó lenne pár lovacska, ha már úgy is tengelyt veszek.

Na akkor az elvárásaim:

tudom, hogy elég durva(-álom), de szeretném ha 3000-3500-tól 7000-7300-ig egyenletesen "nyomatékosan" húzna az autóm.

Szóval nem tudom, hogy melyik lenne a megfelelőbb:

1. Newman tengely 270fokos 10.28-as emeléssel, ergo hegyesebb profillal, vagy

2. Átköszörült gyári tengely 270-276 fokra, max 9.1-es emeléssel.

Melyiktől lesz "vezethetetlenebb" az autó? A nagy szelep emeléstől, vagy a nagyobb összenyitástól?

A 266-os tengelynél is volt subarus rötyögés a kipufogóból, de nem szeretném, ha ez az új tengely berakása után még nagyobb lenne... Tehát a "rötyögést" mi befolyásolja jobban (szelep emelés, vagy a nagyobb összenyitás) ?

Meg az ár: köszörülés 40eFt, új Newman tengely 140eFt... Nem kenyérre kell a pénz, de azért 100eFt az 100000Ft.

Tényleg tanácstalan vagyok. Ha az jön ki, hogy a Newman tengellyel jobban járok, akkor azt veszem, ha meg kiderül, hogy az igényeimnek jobban megfelel a köszörültetés, akkor az lehet a nyerő.

Tényleg nemtom. :brooding: :confused: :(

hakapeszimaki:

Olajfogyasztás így 170LE-vel 2000km-enként 1dl, ez szerintem semmi extra.

Kopás meg 90%, hogy a tuningtól volt. Még régebben vettem egy 1.8-as motort k*rva olcsón, ez van bent, ez van tuningolva. Az eredeti gyári moci meg kicserélt új csapágyakkal és szimeringekkel itt pihen lezsírozva. Úgy gondoltam, hogy 2012-1013 magasságában veszek egy erősebb autót, ezt meg eladom. Eredeti full felújított gyári motor ment volna vissza, hogy ne legyen sírás az új tulaj részéről.

Szoval mind2 motort láttam szétszedve, és azért látszott az eltérés a dugókon.

UI.: Itt pl egy 1.6-os corsa motorjában (a gyári tengelye ugyanaz mint az enyémben) van egy 276 fokos tengely, és teljesen jól működik a cél (3000-7400) tartományban http://protechnic.hu/oldalak/46/

Link to comment
Megosztás:

A rümtürümtürümtü nagyságát a szelep összenyitás befolyásolja jobban.

3000ről húzzon az nem nagy elvárás,a belinkelt 1.6 16V korza motoron is 3000-7000ig megvan 150Nm környéke rendes beállítások után.

Szerintem newman-t vedd,mért vennél rosszabbat,mint ami volt? Nem volt még tapasztalatom köszörült tengellyel,de gondolom jobban is kopik,mint a szériában gyártott jónevű gyártótól származó.

Szeleprugók,dugótető,hidró maradhat amúgy?

Link to comment
Megosztás:

A rümtürümtürümtü nagyságát a szelep összenyitás befolyásolja jobban.

3000ről húzzon az nem nagy elvárás,a belinkelt 1.6 16V korza motoron is 3000-7000ig megvan 150Nm környéke rendes beállítások után.

Szerintem newman-t vedd,mért vennél rosszabbat,mint ami volt? Nem volt még tapasztalatom köszörült tengellyel,de gondolom jobban is kopik,mint a szériában gyártott jónevű gyártótól származó.

Szeleprugók,dugótető,hidró maradhat amúgy?

Elvileg marad minden. Ezért sem akarok 270-276 foknál nagyobb tengelyt, mivel a gyári befecskendező rendszerrel szeretném használni.

Mivel kaptam az ívet és fikázást pár oldalról, ezért kicsit már "cikinek" éreztem (macskakörömben, mivel csak néhányan éreztetni akarták ;)), hogy "csak" egy tuning 170LE-s Astra H-m van "hóótgyenge-nyomatékszegény" 1.8 szívóbenzin motorral. Gondolkodtam, hogy tényleg ekkora baj a motor optimalizálása és tuningolása?

2-3 éve 98%-ban csak a saját autómat vezettem és mivel úgy tűnik hozzá szoktam a jelenlegi teljesítményhez, elkezdtem firtatni, hogy volt-e értelme ennyit időt és pénzt áldozni ebbe a 170LE-be.

DE szerencsére most autóvásárlás és egyéb hobbi miatt vezettem-teszteltem pl Cordoba 1.9TDI-t, swift 1.3-at, Chevrolet Lacetti 1.4-et, Alfa 147 1.6-ot. Megállapítottam, hogy az Opel Astrám még sporttengely nélkül is brutális ezekhez az autókhoz képest (pedig az Alfa 11.2s alatt futja a 0-100-at, amíg az astra 1.8 gyári állapotban 10.8s alatt =nem nagy eltérés). Nem akarom fikázni ezeket az autókat, mivel az egyiket meg is vesszük a hétvégén, és a célnak meg fog felelni. Mivel az Alfa áll legközelebb az Astra 1.8-hoz tudásban, ezért ehhez viszonyítva akkorát változhatott az autóm a gyári konfighoz képest, hogy szinte leírhatatlan a különbség.

Ezért akarok olyan tengelyt, amihez nem kell szétbontani a motort, de adhat még egy kicsi pluszt, mivel már a mostani konfiguráció is(-mételten ;) ) megfelelőnek mondható számomra.

Összegezve ha most valaki megkérdezné, hogy "Van-e értelme tuningolni egy közepes ccm-es(szívóbenzines) autót ha évekig meg is tartjuk?", akkor simán rábólintanék, hogy van értelme.

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a tuninghoz:

Emlékeztetőül a z egyik dyno mérésem 266 fokos tengellyel:

Chip_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha már tengely, akkor miért is ne nagyobbat:

Szerintetek ha egy 280-288 fokos tengelyt raknék bele (dbilas 288/10.0 emelés), akkor az kiautózható lenne a 7500ford/perces tiltás mellett? Vagy inkább maradjak a Newman 270-es tengelynél 10.2-es emeléssel?

Egy rally versenyzővel leveleztem, az x16xe corsájában egy dbilas 288-as tengely van http://www.dbilas-shop.com/Manufactorer/Saab/Opel-Vauxhall-1-4-1-8-16V-DOHC-Performance-camshaft-set::5231.html , és gyári dugóval és hengerfejjel tökéletesen működik.

Kicsit sürgőssé vált a döntés, mivel hétfőn rendelném az új tengelyt :D :pinch:

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a tuninghoz:

Emlékeztetőül a z egyik dyno mérésem 266 fokos tengellyel:

Szerintetek ha egy 280-288 fokos tengelyt raknék bele (dbilas 288/10.0 emelés), akkor az kiautózható lenne a 7500ford/perces tiltás mellett? Vagy inkább maradjak a Newman 270-es tengelynél 10.2-es emeléssel?

Egy rally versenyzővel leveleztem, az x16xe corsájában egy dbilas 288-as tengely van http://www.dbilas-shop.com/Manufactorer/Saab/Opel-Vauxhall-1-4-1-8-16V-DOHC-Performance-camshaft-set::5231.html , és gyári dugóval és hengerfejjel tökéletesen működik.

Kicsit sürgőssé vált a döntés, mivel hétfőn rendelném az új tengelyt :D :pinch:

havassy nem tudja ezt a mintát felköszörülni?60 körül meglenne mégsem 150.

Link to comment
Megosztás:

havassy nem tudja ezt a mintát felköszörülni?60 körül meglenne mégsem 150.

Ha jól emlékszem a gyári tengely 8.5-öt emel, ezért max 9.0-9.1-es emelést tudnak kihozni köszörüléssel. Kicsit kevésnek tűnik.

Csak az összenyitással tudnak érdemben variálni, és ott sem a végtelenségig.

Beszéltem már telefonon Havassyval, és Gaált és felhívtam ez ügyben.

Anyagi megfontolásból közelítve és megnézve a piacot a köszörült tengelyt 2-3 év múlva el tudom adni kb 10eFt-ért (és az sem biztos), a neves gyártós sporttengelyt meg 50-70eFt között (és ennek sokkal nagyobb az esélye).

Link to comment
Megosztás:

Na, szűkül a kör:

Tudom, így látatlanban nehéz véleményt nyilvánítani, de a segítségeteket kérném.

Igényeim: Nem akarom, hogy nagyon dohogjon az autó mint egy subaru, illetve hogy nehéz legyen vele elindulni. + ne legyen túl hangos a motor a kb. 4000-es fordulatig.

Leszűkítettem a választékot, és két tengelyen gondolkodom, hogy melyik lenne a jobb választás?
Kent Cams tengely 278 fokkal, és 11.04-es benyitással (278fok, 31/67 67/31 nyitási-zárási szögek, TDC 2.03mm), vagy egy

Dbilas tengely 288 fokkal és 10.0-ás nyitással (288fok, 37/72 72/36 nyitási-zárási szögek, TDC összenyitás 1.8mm)?
Nem tudom, hogy melyik tengely lenne a vezethetőbb, és "lágyabb" (tudom elég fura kifejezés, de ez jutott az eszembe).

Ja, beszerelés után megyek dynora, és ezt is dokumentálom...

Off: Pár hete vezettem egy 3.0d chippes BMW-t, és végre! Jól éreztem magam egy dízel ülésében. Tetszett.

Link to comment
Megosztás:

Na, szűkül a kör:

Tudom, így látatlanban nehéz véleményt nyilvánítani, de a segítségeteket kérném.

Igényeim: Nem akarom, hogy nagyon dohogjon az autó mint egy subaru, illetve hogy nehéz legyen vele elindulni. + ne legyen túl hangos a motor a kb. 4000-es fordulatig.

Leszűkítettem a választékot, és két tengelyen gondolkodom, hogy melyik lenne a jobb választás?

Kent Cams tengely 278 fokkal, és 11.04-es benyitással (278fok, 31/67 67/31 nyitási-zárási szögek, TDC 2.03mm), vagy egy

Dbilas tengely 288 fokkal és 10.0-ás nyitással (288fok, 37/72 72/36 nyitási-zárási szögek, TDC összenyitás 1.8mm)?

Nem tudom, hogy melyik tengely lenne a vezethetőbb, és "lágyabb" (tudom elég fura kifejezés, de ez jutott az eszembe).

Ja, beszerelés után megyek dynora, és ezt is dokumentálom...

Off: Pár hete vezettem egy 3.0d chippes BMW-t, és végre! Jól éreztem magam egy dízel ülésében. Tetszett.

Nem fog még összeérni a dugó a szelepekkel?
Link to comment
Megosztás:

neked mekkora a gyári tengely és mennyivel lett nagyobb a c18xe? mert kiindulásnak sztem jók azok a méretek is

Mindkét tengely nyitási idejéről csak homályos infóm van, az xev 256 alatti, emelése 9,2mm, a c18xe 256-258 körüli, 10,2mm emeléssel. Ez azért messze van egy 278'/11mm-es tengelytől... Bár a z18xe más konstrukció, mint a c18xe.

Link to comment
Megosztás:

Nem is tudom már melyik topciban olvastam, de tudom hogy többeknek is van olajhűtője. Na most a kérdésem az, hogy van nekem egy c20ne automatából való közel új vízhűtőm, amibe ugye az automata váltó olaja is be van kötve. Érdemes lehet nekem azt betenni, és rákötni a motor olajkörét?

Ja meg más:

Hogy is van ez a kisblokkból 1.8-at? Melyik motor cuccai kellenek hozzá? Kell fúrni a blokkot ha 1.6ból indulok ki?

Link to comment
Megosztás:

Nyomozgattam... Méregettem.

Megmértem tolómérővel, hogy dugattyú felső holtpontjában mennyit nyithat be( vagy össze) a szívószelep. Valamit nagyon elkalkuláltam, mert 3.9-4.2mm-t mértem. Mérési pontatlanság, szórás miatt ez a 0.3mm.

Ha ebből leveszem a TDC-t ami a Kent-nél 2.03mm, akkor marad a dugó és a szelep között 1.9mm. Szerintem inkább a DBilas tengelyt kockáztatom meg (csak 1.8mm a TDC-je).

Lehet rosszul gondolom, de szerintem "lágyabban" nyithatja-zárhatja a szelepeket a 288 fok miatt (vs. 278), és a 10mm-es benyitás (vs 11mm) miatt. A Kent tengely lehet hogy jobb lenne tuning szempontjából, de a dugattyúkat-szelepeket-szeleprugókat félteném.

Szóval megszavaztam magamnak. Dbilas...

Link to comment
Megosztás:

Nem is tudom már melyik topciban olvastam, de tudom hogy többeknek is van olajhűtője. Na most a kérdésem az, hogy van nekem egy c20ne automatából való közel új vízhűtőm, amibe ugye az automata váltó olaja is be van kötve. Érdemes lehet nekem azt betenni, és rákötni a motor olajkörét?

Ja meg más:

Hogy is van ez a kisblokkból 1.8-at? Melyik motor cuccai kellenek hozzá? Kell fúrni a blokkot ha 1.6ból indulok ki?

keresd tomtech et a-z ig mindent elmond :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Nyomozgattam... Méregettem.

Megmértem tolómérővel, hogy dugattyú felső holtpontjában mennyit nyithat be( vagy össze) a szívószelep. Valamit nagyon elkalkuláltam, mert 3.9-4.2mm-t mértem. Mérési pontatlanság, szórás miatt ez a 0.3mm.

Ha ebből leveszem a TDC-t ami a Kent-nél 2.03mm, akkor marad a dugó és a szelep között 1.9mm. Szerintem inkább a DBilas tengelyt kockáztatom meg (csak 1.8mm a TDC-je).

Lehet rosszul gondolom, de szerintem "lágyabban" nyithatja-zárhatja a szelepeket a 288 fok miatt (vs. 278), és a 10mm-es benyitás (vs 11mm) miatt. A Kent tengely lehet hogy jobb lenne tuning szempontjából, de a dugattyúkat-szelepeket-szeleprugókat félteném.

Szóval megszavaztam magamnak. Dbilas...

nekem 10,2 emel és amikor felbosszantott sztem még vagy 3mm is emelt fhp-n nem lett vele semmi csak kva szarul ment.mondjuk nem ment gyári tiltás fölé. :)

Meg nem lenne érdemes lmenni havassy mesterhez és megkérdezni hogy emelés vs fokolás hoz jobb eredményt?

Link to comment
Megosztás:

Nem is tudom már melyik topciban olvastam, de tudom hogy többeknek is van olajhűtője. Na most a kérdésem az, hogy van nekem egy c20ne automatából való közel új vízhűtőm, amibe ugye az automata váltó olaja is be van kötve. Érdemes lehet nekem azt betenni, és rákötni a motor olajkörét?

Ja meg más:

Hogy is van ez a kisblokkból 1.8-at? Melyik motor cuccai kellenek hozzá? Kell fúrni a blokkot ha 1.6ból indulok ki?

X18XE1 főtengely dugó hajtókar. Ha c16se olajpumpát akarsz használni akkor a főtengelyből le kell köszörülni mert nagyobb az átmérője az olajpumpa meghajtásnál. Ha x18xe1 vagy z18xe olajpumpát használsz akkor viszont a blokkból kell egy kicsit kimarni ahova az olajpuma jön egyik oldalt. Én a nagyobb olajpumpát választottam, de az angoloknál van aki gond nélkül jár a kicsivel. A felszívócső is kell a nagyobb olajpumpához, de abból 1 centit le kell vágni, mert beleütközne a karter.

A blokkot fel kell fúrni 80.5-re.

Link to comment
Megosztás:

X18XE1 főtengely dugó hajtókar. Ha c16se olajpumpát akarsz használni akkor a főtengelyből le kell köszörülni mert nagyobb az átmérője az olajpumpa meghajtásnál. Ha x18xe1 vagy z18xe olajpumpát használsz akkor viszont a blokkból kell egy kicsit kimarni ahova az olajpuma jön egyik oldalt. Én a nagyobb olajpumpát választottam, de az angoloknál van aki gond nélkül jár a kicsivel. A felszívócső is kell a nagyobb olajpumpához, de abból 1 centit le kell vágni, mert beleütközne a karter.

A blokkot fel kell fúrni 80.5-re.

Köszi!

És a hengerfej égésterével mit lehet kezdeni? Mert ugye a 80.5-ös furathoz nem stimmel.

Ja igen, s te milyen hengerfejet tettél rá?

Én azon gondolkodtam, hogy az SE-t át lehetne fűzni 1.8-ra, de akkor már némileg nagyobb injektorok kellenének (mondjuk van kéznél c20ne-é) de akkor már nagyobb szelepek is kellenének, viszont akkor már lehet hogy érdemesebb lenne nem is az SE tengelyt beletenni, hanem valami kicsit hegyesebbett, és akkor már szépen el is indultam a leejtőn... :) Mondjuk ha belefognék akkor ráérnék, mert kiindulási alapnak ott az NZ-m, legalább a motorszám is megmaradna. :P

Link to comment
Megosztás:

Risse motorsporttol lehet rendelni nagyon tuti szelepeket, de az 90 pénz, másik rendes veztengely nincs 30 alatt használtan.

1.6 SE hengerfej kell, de az 1.4-el is össze lehet rakni. Ki kell számolni a sűrítési arányt. Hengerfej tömítésből olyat kell venni ami 81-es furattal van. Ez nem spec dolog, csak ugy kell kérni a boltban.

Ha utcára kell akkor teljesen elég ha minden gyári, kivéve a c20xe leömlőt mert az van kispénzért. Persze az ecut nem árt átírni.

Link to comment
Megosztás:

A tömítés az értelemszerű, én arra gondolok hogy a c16se égéstér a 79-es furathoz van, ha azt simán ráteszi az ember egy 80.5-re, akkor ott lesz egy perem körben az égéstérben.

Így is van perem. :icon1:

Az égéstér kisebb mint a furat, de lehet azt alakítani. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.