Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

52 perce, tuskes írta:

Mitől tud elégni egy szelep? Hihetetlen! 

A szakirodalom szerint a égéskor a "lángfront" kicsap a kinyíló szelep mellett és károsítja azt. Rossz gyujtási idő, nem megfelelő keverék ( benzin-levegő) egyéb okok miatt. Például ha módosítják a gyári kipufogó rendszert és a kipufogó gáz hamarabb tud távozni mint ahogy az egészet tervezték a gyárban. vagy valami hasonlót írnak. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. :) Hengerfej tömítést cseréltem az X14NZ motoros Astrámon és azóta ingadozik az alapjáratom ha mondjuk lámpánál megállok vagy meg kell állni menet közben és lassan áll vissza, de egy kicsit magas is. Az alapjárati motor már volt kipucolva. Lehet, hogy most megadta magát?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Sova986 írta:

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. :) Hengerfej tömítést cseréltem az X14NZ motoros Astrámon és azóta ingadozik az alapjáratom ha mondjuk lámpánál megállok vagy meg kell állni menet közben és lassan áll vissza, de egy kicsit magas is. Az alapjárati motor már volt kipucolva. Lehet, hogy most megadta magát?

Az is lehet, vagy nem pontosan oda mentek vissza a vákumcsővek ahol voltak. Ezt le tudod ellenőrizni? Hogy minden úgy volt mint előtte? 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Sova986 írta:

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. :) Hengerfej tömítést cseréltem az X14NZ motoros Astrámon és azóta ingadozik az alapjáratom ha mondjuk lámpánál megállok vagy meg kell állni menet közben és lassan áll vissza, de egy kicsit magas is. Az alapjárati motor már volt kipucolva. Lehet, hogy most megadta magát?

Mapszenzor csövét ha nem dugtad vissza az is okozhatja ezt. (https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109646892&t=9026102&openwith=2)

Link to comment
Megosztás:

nc9emjix2f.jpg

Ha hidrotőke tisztítás lenne a cél, és vezérműtengely bontás nélkül akarná kiszedni az ember, akkor valami szerszámot gyártva lenyomom a szelepet, és kijátszom a himbát, ami után már kijön a tőke is, viszont az a kérdésem, hogy a képen lévő 12-es alkatrész feszíti be a szelepvégét gondolom, viszont a 13-as nem tudom mi célt szolgál, ez a fellazítás során kimozdulhat, és vigyázni kell be ne essen az olajjáratokba ? Egyébként így egyszerűbb, és idő takarékosabb, vagy ha vezérműtengelyt is kiszedi az ember ?

Link to comment
Megosztás:

17 perce, Stevy írta:

nc9emjix2f.jpg

Ha hidrotőke tisztítás lenne a cél, és vezérműtengely bontás nélkül akarná kiszedni az ember, akkor valami szerszámot gyártva lenyomom a szelepet, és kijátszom a himbát, ami után már kijön a tőke is, viszont az a kérdésem, hogy a képen lévő 12-es alkatrész feszíti be a szelepvégét gondolom, viszont a 13-as nem tudom mi célt szolgál, ez a fellazítás során kimozdulhat, és vigyázni kell be ne essen az olajjáratokba ? Egyébként így egyszerűbb, és idő takarékosabb, vagy ha vezérműtengelyt is kiszedi az ember ?

A 13-as egy kis "koptató sapka" hogy a himba ne a rugótányért meg a szelepszárat nyomja. Simán le lehet emelni róla, az is megesik hogy leesik :D Mielőtt elkezded szétbontani, a visszavezető olajjáratokat egy ronggyal tömködd be, mert be tud esni. Nekem egyszer beesett az egyik, de még nem volt olaj a karterba, levettem és egy hegesztőpálcával le tudtam piszkálni:) Úgyhogy csak ügyesen:D

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Stevy írta:

 

Ha hidrotőke tisztítás lenne a cél, és vezérműtengely bontás nélkül akarná kiszedni az ember, akkor valami szerszámot gyártva lenyomom a szelepet, és kijátszom a himbát, ami után már kijön a tőke is, viszont az a kérdésem, hogy a képen lévő 12-es alkatrész feszíti be a szelepvégét gondolom, viszont a 13-as nem tudom mi célt szolgál, ez a fellazítás során kimozdulhat, és vigyázni kell be ne essen az olajjáratokba ? Egyébként így egyszerűbb, és idő takarékosabb, vagy ha vezérműtengelyt is kiszedi az ember ?

Az adott henger dugattyújának aminél éppen a szelepet nyomod le, nem szabad felső holtponton lennie, mert akkor a szelep feltámaszkodik rajta és nem tudod lenyomni annyira hogy lejöjjön a himba . Azért tart tovább ha kiveszed a vezérmű tengelyt, mert  akkor vezérlést is kell bontanod. Ha sikerül jó felé elmozdítani a himbát van hogy ki sem kell venni, csak félretolni amig kiveszed a tőkét, kitakarítod, és visszarakod. A koptató sapkát legegyszerűbb mágneses kiszedővel kivenni, a visszarakás meg hosszú csipesszel történhet. Ha üresen teszed vissza a tőkét, akkor előfordul hogy nem is kell oda már a szelepet lenyomni hiszen a tőke is összenyomható olaj nélkül. 

http://194P8070023.jpg

1 órával ezelőtt, 11sid28 írta:

A 13-as egy kis "koptató sapka" hogy a himba ne a rugótányért meg a szelepszárat nyomja. Simán le lehet emelni róla, az is megesik hogy leesik :D Mielőtt elkezded szétbontani, a visszavezető olajjáratokat egy ronggyal tömködd be, mert be tud esni. Nekem egyszer beesett az egyik, de még nem volt olaj a karterba, levettem és egy hegesztőpálcával le tudtam piszkálni:) Úgyhogy csak ügyesen:D

Nekünk is beesett az első alkalommal az utolsó henger melletti két nagy olajjárat egyikébe, de szerencsére elakadt és egy rugalmas mágneses biszbasszal vissza tudtuk húzni, azóta az olajjáratok betömésével kezdem az ilyen műveletet.

http://290P2140473.jpg

Link to comment
Megosztás:

16 órája, zotya975 írta:

Az is lehet, vagy nem pontosan oda mentek vissza a vákumcsővek ahol voltak. Ezt le tudod ellenőrizni? Hogy minden úgy volt mint előtte? 

lehet, hogy felcseréltem a kartergázcsővel? annak a vákuumcső alatt vagy felett kell lennie? sajnos nem jelöltem össze

Link to comment
Megosztás:

Hát nagyon úgy néz ki hogy mégiscsak a magas kartergáz nyomás miatt szivárog a veztenegly szimering ( valaki említette is, kösz az ötletet!) mert pár napja lehúzott csővel megyek és azóta nem indult meg friss olajcsík a burkolaton. Na most ugye két kérdés van, mitől lett magas ha ugyanaz maradt a blokk-henger-dugó-gyűrű, és mit tudok vele kezdeni? Az első kérdésre két elméletem van, az egyik hogy sikerült kompressziót növelnem, és a nagyobb nyomás nagyobb kartergázt eredményez a másik hogy nem nőtt meg a gáz nyomása csak az SE-valamiért nem szívja el olyan hatékonyan alapjáraton mint az NZ.  Ugye zárt pillangószelep mellett egy kis megkerülő járaton jut be a motorba alapjáraton a kartergáz. Esetleg azt tudom megnézni hogy nem zártam-e el véletlenül a tömítéssel ezt a járatot , amikor még nem volt felszerelve biztos hogy fémtisztára el volt mosva az egész nem volt benne dugulás. Ha ez nem áll fenn akkor mit tudok vele csinálni? Új gyűrűket most nem fog kapni, de sok lehetőségem nincs max az hogy lehúzott csővel megyek továbbra is.  Viszont akkor emelt fordulaton itt szűretlen levegőt kap a motor, mert ilyenkor már nem nyomás van itt hanem pont vákum és szívja be a levegőt. Nem mintha ezért 350 ezer kilométer környékén annyira aggódnom kellene. 

http://524PB040513_m_solata.jpg

Aztán még: pár nap múlva amikor már biztos lesz hogy megszűnt az olajfolyás vezérélést kell bontanom, kitakarítanom onnan az olajat és megnézni mennyit kapott a szíj, ha kell akkor ugye cserés. Ide keresek valami más megoldást, a főtengely szíjtárcsa csavar fellazítására, eddig valamelyik lányom segített a fékpedál benyomásával sebességben, de nincs mindíg itthon valaki. A légkulcsommal kínlódás, kevés hozzá, a ráindítással meg csak leszedni tudom, de meghúzni nem. Gondoltam rá hogy egy dugót megakasztok a gyertya helyén bedugva valamit, de itt azért sérülhet menet. vagy akár szelep ha nyitva van, a másik ahogy a lendkereket fogom meg vagy a fogaskoszorúba betámasztással, vagy akár ráfogatok valamit a lendkerékre a kuplungszerkezet egyik rögíztő csavarjával. csinált már valaki ilyesmit? 

Link to comment
Megosztás:

34 perce, zotya975 írta:

a lendkereket fogom meg vagy a fogaskoszorúba betámasztással, vagy akár ráfogatok valamit a lendkerékre a kuplungszerkezet egyik rögíztő csavarjával. csinált már valaki ilyesmit? 

Ezen már én is gondolkodtam, az a megoldás ha leveszed az olajteknő mellett a lendkerék takaróját amit 2-3db M11-es kulcsnyílású csavar tart akkor csavarhúzót befeszítve a lendkerék fogaskoszorúja és a váltóház közé a blokk alsó síkjánál az meg kell hogy tartsa amíg a szíjtárcsa csavarjával kínlódik az ember. 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Gergőőő írta:

Ezen már én is gondolkodtam, az a megoldás ha leveszed az olajteknő mellett a lendkerék takaróját amit 2-3db M11-es kulcsnyílású csavar tart akkor csavarhúzót befeszítve a lendkerék fogaskoszorúja és a váltóház közé a blokk alsó síkjánál az meg kell hogy tartsa amíg a szíjtárcsa csavarjával kínlódik az ember. 

Igen ez is egy megoldás, meg talán valami eszközt kellene csinálnom, amit itt a csavarokra fel tudok fogatni, kilóg a fogaskoszorú síkjából és a váltóházban elakad amikor a csavart ki vagy betekerem. 

http://649P5300349.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Gergőőő írta:

Nekem nincs ablak a váltómon így ez a megoldás nálam nem játszik:hehe:

Szerintem az olajteknő felőli takaró neked is ott van, ott hozzáférni a fogaskoszorúhoz. 

58 perce, Stevy írta:

Hát előbb írod elhozom otthonról az elektromos ütve csavarozót aztán arra ugrok vele. Nekem azzal simán, erőlködés nélkül ment le-fel a vezérlés cserénél.

Kösz, de annyiszor meggyötörtem már légkulccsal a csavart, hogy nem sok hatlapfej van rajta. Cserélni akartam legutóbb, vagy cseréltem is? :icon14: Nem is tudom már. Most olyan buta idő van hogy nem megyek ki a kocsi alá feküdni, csak bentről elmélkedem. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 05. 14. at 8:48, zotya975 írta:

Hát nagyon úgy néz ki hogy mégiscsak a magas kartergáz nyomás miatt szivárog a veztenegly szimering ( valaki említette is, kösz az ötletet!) mert pár napja lehúzott csővel megyek és azóta nem indult meg friss olajcsík a burkolaton. Na most ugye két kérdés van, mitől lett magas ha ugyanaz maradt a blokk-henger-dugó-gyűrű, és mit tudok vele kezdeni?

 

Szia zotya975. Ha magas a karter gáz nyomása, valószínű hogy a szelepfedél olaj lecsapató része van eldugulva., vagy a vastag csöved.  Nem? 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, nyemi írta:

Szia zotya975. Ha magas a karter gáz nyomása, valószínű hogy a szelepfedél olaj lecsapató része van eldugulva., vagy a vastag csöved.  Nem? 

Ősszel raktam össze a motort nem túl valószínű hogy azóta összejött ennyi dzsuva ott hogy dugulást okozzon. Nekem nincs ott lecsapató, egyszerűen feljön a kartergáz a blokkból a szelepfedél alá, és innen két csövön megy át ( a vékonyon alapjáraton a vastagon emelt fordulaton) ráadásul ugye hirtelen jött elő a probléma az SE -re átépítéskor. Ma néztem megint elindult egy vékony olajcsík, bár nem olyan mértékben mint a cső lehúzása előtt, de a probléma még fennáll. Csak az a baj hogy itt 3 napja esik már a kocsi alatt is sár van, így most nem tudok vele érdemben foglalkozni. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 05. 16. at 16:32, zotya975 írta:

Ősszel raktam össze a motort nem túl valószínű hogy azóta összejött ennyi dzsuva ott hogy dugulást okozzon. Nekem nincs ott lecsapató, egyszerűen feljön a kartergáz a blokkból a szelepfedél alá, és innen két csövön megy át ( a vékonyon alapjáraton a vastagon emelt fordulaton) ráadásul ugye hirtelen jött elő a probléma az SE -re átépítéskor. Ma néztem megint elindult egy vékony olajcsík, bár nem olyan mértékben mint a cső lehúzása előtt, de a probléma még fennáll. Csak az a baj hogy itt 3 napja esik már a kocsi alatt is sár van, így most nem tudok vele érdemben foglalkozni. 

A  műanyag szelepfedélben gyárilag van olaj lecsapató rész, szóval az is eltud szennyeződni.

Más:   Írjátok hogy átépítés után eléggé ingadozik a motor teljesítmény alacsonyabb fordulatokon . Erre az Orosz Ladások megtalálták a megoldást.

PCV szelep beépítést.

A lényeg hogy alacsonyabb fordulaton kicsit dúsabb lesz a keverék avval hogy a  vékonyabb csövön jövő karter gázt mennyiségét visszaveszi a PVC szelep (Ladánál  és Opel központi injektorosnál is ez egy 1.7mm fix furat a pillangó szelep után) . Az igaz hogy ez csak részben igaz mert az alapjárati motor úgyis kompenzálni fogja a megfelelő értékre levegő bevitelt. De így kontrollált lesz a rendszer . A beépíthető alkatrész cikkszáma PCV 2674021314 HYUNDAI/KIA  vagy GM 94580183 DAEWOO javasolja. Szerintem egy próbát megérne, nem  egy horribilis összeg :) .

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyemi írta:

A  műanyag szelepfedélben gyárilag van olaj lecsapató rész, szóval az is eltud szennyeződni.

Más:   Írjátok hogy átépítés után eléggé ingadozik a motor teljesítmény alacsonyabb fordulatokon . Erre az Orosz Ladások megtalálták a megoldást.

PCV szelep beépítést.

A lényeg hogy alacsonyabb fordulaton kicsit dúsabb lesz a keverék avval hogy a  vékonyabb csövön jövő karter gázt mennyiségét visszaveszi a PVC szelep (Ladánál  és Opel központi injektorosnál is ez egy 1.7mm fix furat a pillangó szelep után) . Az igaz hogy ez csak részben igaz mert az alapjárati motor úgyis kompenzálni fogja a megfelelő értékre levegő bevitelt. De így kontrollált lesz a rendszer . A beépíthető alkatrész cikkszáma PCV 2674021314 HYUNDAI/KIA  vagy GM 94580183 DAEWOO javasolja. Szerintem egy próbát megérne, nem  egy horribilis összeg :) .

Nekem, még az alu szelepfedél van, nem cseréltem műanyagra. Tehát ha jól értem ez a szelep optimális nyomáson tartja a kartergázt alapjáraton? Mert ha túl nagy a nyomása  akkor kinyomja az olajat mint nálam, ha túl kicsi akkor meg levegőt-koszt-port szívhat be a keletkezett vákum a tömítéseknél? 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Nekem, még az alu szelepfedél van, nem cseréltem műanyagra. Tehát ha jól értem ez a szelep optimális nyomáson tartja a kartergázt alapjáraton? Mert ha túl nagy a nyomása  akkor kinyomja az olajat mint nálam, ha túl kicsi akkor meg levegőt-koszt-port szívhat be a keletkezett vákum a tömítéseknél? 

Igen és nemcsak alapjáraton  hanem az egész terhelési tartományban szabályoz. A lényeg hogy a szelep kimeneti és  bemeneti oldalán fellépő vákuumhoz vagy túlnyomáshoz (kartergáz) igazítja az átengedő képességét.  Ha a  szívóoldalon  nagy vákuum van, mondjuk motorféknél akkor le zár. Ha alapjárat van közepes vákuummal akkor minimálisan de enged kartergázt  és ha teljesen nyitott  fojtószelepnél nincs vákuum a szívócsőben akkor teljesen beengedi a kartergázt.  Persze ehhez menyiségekhez a kartergáz nyomása is beleszól. A központi injektoros  c14nz  motornál  erre mint írtam is egy 1,7mm furat van optimalizálva , ami egy 100-150 ezret futott motornál még optimális lehet de egy nagyobb kartergáz nyommással rendelkező kopottabb motornál már nem biztos. A hengerenkénti injektoros fojtószelepházban (C14SE)meg szerintem semmi szabályzás nincs, ahogy a képeidet  nézem:icon13:. Ezért is ajánlottam a berakását ,hogy ezek az alacsony fordulaton fellépő égés kimaradások evvel orvosolva legyenek.

shdec8109c.gif

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.