Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, droland írta:

Köszi az infókat, sajnos addigra már kitekertem egy régebbi motorból a tengelyt, persze roncsolással, vissza lehet tekerni, de forog.... Mindegy...

Ez a léptető motoros dolog így azért elég bizonytalan, főleg ha egy kiolvasás is elcseszi.... Illett volna egy alaphelyzeti kapcsolót/érzékelőt tenni bele (vagy túlterhelést érzékelni legalább az egyik végállás meghatározásához).... (Van itthon motor driver-em, elvileg jó léptető motorhoz is egy arduinoval is megépíthető lenne egy beállító "készülék".)

Hát Op-com-ban nem látta ilyen reset lehetőséget, programming van, de azt meg nem tudom mit csinál, hogy működik. Pedig igen kézenfekvő lenne, hogy az alapjárati motort újra be kell állítani.

Szóval, ha jól értem, a 26-28mm beállítása azért kell, hogy indításkor elzárja a levegőt és nagy gázzal induljon az alapjárat, így visszafelé fog lépkedni (rövidül a tengely) mindenképp és üzem meleg állapotban majd megáll valahol.
De mi van, ha később alapjáraton még jobban felmelegszik a víz, lehet 90 fok felett is jóval? Ilyenkor az éppenhogy felmelegedett motorral 70-80 fokos víznél beállított alapjárat jó lesz melegebb motorral is?

Szimplán csak az élőadatok monitorozása, nem rontja el az alapjáratot?

Szia.

Bocsánat hogy belevau.Szeretnék egy másik módot leirni alapjárati motor betanitására.Egy próbát megér.Nekem ezelőtt Daewoo Lanos.om volt mint tudjuk ez az opel licenc alapján készült.Szinte ugyanaz a motor meg váltó stb.Alkatrészek is érzékelők sok minden megegyezik csak a csatija más hogy ne lehessen egyik márka alkatrészeit helyettesiteni másikkal.Alapjárati motor is detto ugyanaz mint az opelé.

Szóval Lanosnál ugy működött a betanitás hogy.Pozitív akkusaru le,ezután alapjárati motort kiszed bakelit ház falától a kúp csúcsáig kb.20-22mm-re beállitani.Utána alapjárati motor be csati fel.Ezután a fékpedált párszor benyomni hogy az ecu kondijai kisüljenek hogy ne a régi rossz beállitással induljon a rendszer.Ezután pozitív akusaru fel.Utána gyujtást adni 5mp-ig 5mp.ig le aztán megint 5mp gyujtás aztán inditani .Először egy kicsit ingadozik az alapjárat amig az elektronoka be nem szabályozza a helyes poziciót.Pár másodperc aztán gyönyörű egyenletes sima alapjárat .

Magyarul az ecu-nak van egy gyári alap beállitása.Sajátmagát beszabályozza .De ha nem az alapjárati motor volt a hibás hanem valami más pl.fals levegőt szív valahol vagy valamelyik szenzor hibás és hamis jeleket küld az ecu-nak akkor el fogja kalibrálni ezt a beállított alapjáratot hiszen ehez a hamis jelhez fog szabályozni.Ennek megkeresése már egy másik történet.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, kingblue írta:

Szia.

Bocsánat hogy belevau.Szeretnék egy másik módot leirni alapjárati motor betanitására.Egy próbát megér.Nekem ezelőtt Daewoo Lanos.om volt mint tudjuk ez az opel licenc alapján készült.Szinte ugyanaz a motor meg váltó stb.Alkatrészek is érzékelők sok minden megegyezik csak a csatija más hogy ne lehessen egyik márka alkatrészeit helyettesiteni másikkal.Alapjárati motor is detto ugyanaz mint az opelé.

Szóval Lanosnál ugy működött a betanitás hogy.Pozitív akkusaru le,ezután alapjárati motort kiszed bakelit ház falától a kúp csúcsáig kb.20-22mm-re beállitani.Utána alapjárati motor be csati fel.Ezután a fékpedált párszor benyomni hogy az ecu kondijai kisüljenek hogy ne a régi rossz beállitással induljon a rendszer.Ezután pozitív akusaru fel.Utána gyujtást adni 5mp-ig 5mp.ig le aztán megint 5mp gyujtás aztán inditani .Először egy kicsit ingadozik az alapjárat amig az elektronoka be nem szabályozza a helyes poziciót.Pár másodperc aztán gyönyörű egyenletes sima alapjárat .

Magyarul az ecu-nak van egy gyári alap beállitása.Sajátmagát beszabályozza .De ha nem az alapjárati motor volt a hibás hanem valami más pl.fals levegőt szív valahol vagy valamelyik szenzor hibás és hamis jeleket küld az ecu-nak akkor el fogja kalibrálni ezt a beállított alapjáratot hiszen ehez a hamis jelhez fog szabályozni.Ennek megkeresése már egy másik történet.

Hello,

igen, én is vettem már ki korábban takarítás céljából, az akku is le volt véve, utána szépen "beállt" az alapjárat, bár akkor még több baja is volt, pl. vákuumcsövek, szénszűrő....

Link to comment
Megosztás:

16 órája, zotya975 írta:

Hát leginkább ezen a videón lehet megnézni a legjobban a cserét:

Egyedüli necces pont talán a főtengely szíjtárcsa csavar kitekerése, ami azért nehéz, mert nem lehet a főtengelyt fixen megfogni, 5. sebességbe téve valaki nyomja a féket és úgy lehet kitekerni, de így is elég sokat rugózik, én több crova hosszabbítót egymásba dugok amig kiér a vége a sárvédőn kívülre és ott tekerem ki. Vannak trükkök, pölö egyik gyertya helyén betámasztani egy dugót valamivel, kuplungnál a lendkereket megakasztani, vagy van aki simán feltámaszt egy kulcsot és indítózik, de én egyiket sem próbáltam. Ha van légkulcs, azzal többnyire simán le lehet veretni.

http://279P5120021.jpg

Koszonom!Igazabol elso muveletem lesz.Azt tudom,hogy fotengely es a vezerles tengelye jelen kell legyen.Igazabol ami nem tiszta,leirasok alapjan sem,az az,hogy a feszito gorgot meddig kell allitani a vizpumpa tekeresevel?Az OK,hogy van jel a feszito gorgon,de most V alakzatot kell formaznia a jol beallitott gorgonek vagy parhuzamosan kell alljon a masik jellel?

Kepen jelolve.Minek hogy kell allnia ha jo a feszites?

6dCeRNP.png

Link to comment
Megosztás:

29 perce, aszti írta:

Koszonom!Igazabol elso muveletem lesz.Azt tudom,hogy fotengely es a vezerles tengelye jelen kell legyen.Igazabol ami nem tiszta,leirasok alapjan sem,az az,hogy a feszito gorgot meddig kell allitani a vizpumpa tekeresevel?Az OK,hogy van jel a feszito gorgon,de most V alakzatot kell formaznia a jol beallitott gorgonek vagy parhuzamosan kell alljon a masik jellel?

Kepen jelolve.Minek hogy kell allnia ha jo a feszites?

 

Ha jó a feszítés akkor az alaplemezen található bevágás csúcsánál van pont a görgő ék alakú mutatója:

http://606K_p_015.jpg

Ha sikerült beállítani, akkor húzd meg a vízpumpa csavarjait , ilyenkor még lehet hogy mozdul, mert a feszülő szíj kicsit kibillenti a helyéről a vízpumpát amikor még lazák a csavarjai, lehet hogy utána kell állítani. Aztán a főtengelynél fogva ( de lehet akár a keréknél is sebességbe rakva ha teszel egy nagy 30-as dugókulcsot a féltengely koronás anyájára, vagy visszarakod a kereket) többször át kell forgatni a motort, hogy biztosan jelen van-e. Ilyenkor azt fogod látni hogy a feszítő mutatója kicsit mászkál, mert a szíj a dobozban félbe volt hajtva és ilyenkor "egyenesedik" ki. Ha 2-3X körbeforgatva az alsó-felső szíjkerék még jelen van és a feszítő is jó helyre mutat, akkor össze lehet rakni. 

Én így szoktam körbeforgatni a motort:

http://864P7070495.jpg

Még annyi, hogy nézd meg hogyan volt bent a régi vízpumpa, mert be lehet tenni rosszul is ugye 3 csavar fogja egymáshoz képest 120 fokra, és ha rosszul teszed be, akkor elakad a pereme az egyik csavarban még mielőtt a helyes feszítés meglenne. Ilyenkor már cumi kivenni, mert ugye vissza kell bontani a burkolatot is. Egyszerűbb megnézni hogyan volt a régi pumpa. Ha egy központi csavar van lent a főtengelynél mint nekem a képen, akkor az 18-as nézd meg hogy van-e a készletben mielőtt elkezded, sokban csak 17 meg 19-es van. 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, zotya975 írta:

Ha jó a feszítés akkor az alaplemezen található bevágás csúcsánál van pont a görgő ék alakú mutatója:

http://606K_p_015.jpg

Ha sikerült beállítani, akkor húzd meg a vízpumpa csavarjait , ilyenkor még lehet hogy mozdul, mert a feszülő szíj kicsit kibillenti a helyéről a vízpumpát amikor még lazák a csavarjai, lehet hogy utána kell állítani. Aztán a főtengelynél fogva ( de lehet akár a keréknél is sebességbe rakva ha teszel egy nagy 30-as dugókulcsot a féltengely koronás anyájára, vagy visszarakod a kereket) többször át kell forgatni a motort, hogy biztosan jelen van-e. Ilyenkor azt fogod látni hogy a feszítő mutatója kicsit mászkál, mert a szíj a dobozban félbe volt hajtva és ilyenkor "egyenesedik" ki. Ha 2-3X körbeforgatva az alsó-felső szíjkerék még jelen van és a feszítő is jó helyre mutat, akkor össze lehet rakni. 

Én így szoktam körbeforgatni a motort:

http://864P7070495.jpg

 

Most mar ertheto,koszonom!

Ami most meg kelleni fog a vezerles keszleten kivul az a generator szij(gondolom erdemes cserelni,mivel mar a vegso allasban van a generator feszitese)es esetleg termosztat?Igazabol eddig nem vettem eszre,hogy gond lenne a termosztatommal.

Meg egy kerdes: A vizpumpa helyet ki szoktad ilyenkor takaritani?Ha igen,mivel?

Viszont kelleni fog egy 18-as torx dugo kulcs is,mert torx az ekszijtarcsa csavarja.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, aszti írta:

Most mar ertheto,koszonom!

Ami most meg kelleni fog a vezerles keszleten kivul az a generator szij(gondolom erdemes cserelni,mivel mar a vegso allasban van a generator feszitese)es esetleg termosztat?Igazabol eddig nem vettem eszre,hogy gond lenne a termosztatommal.

Meg egy kerdes: A vizpumpa helyet ki szoktad ilyenkor takaritani?Ha igen,mivel?

Viszont kelleni fog egy 18-as torx dugo kulcs is,mert torx az ekszijtarcsa csavarja.

A generátor szíjnál van amikor már a tárcsa is kopott, ezért " kevés" a feszítés még új szíjjal is, de ez majd csak akkor fog kiderülni ha felrakod az új szíjat. Termosztátot lehet cserélni, de ugye nem tudod meddig fog működni a régi normálisan, de azt sem hogy meddig az új, szóval nem kötelező, csak azért szokták mert a vezérlés alatt van, és ha már bontva van cserélik azt is. A vízpumpa helyéről és főleg az O gyűrű felfekvő felületéről én csak le szoktam kaparni a vízkövet ( ha van) az O gyűrűt meg kicsit bekenem pölö szilikonnal hogy amikor tekergetem ne sérüljön. A generátort én le szoktam venni, mert a vízpumpa fogó csak úgy fér el, amúgy egy félbevágott villáskulccsal lehet csak tekergetni a pumpát ha fent a generátor. A generátornál viszont védelem nélküli fix táp van közvetlenül az akkuról szóval akkusarut érdemes levenni mielőtt a generátort pakolászod, mert ha letestel az nem jó az akkunak. Elég közel van ott a tűzfalon a kormányösszekötő amihez véletlenül hozzáérhet a levett szemes sarú. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

A generátor szíjnál van amikor már a tárcsa is kopott, ezért " kevés" a feszítés még új szíjjal is, de ez majd csak akkor fog kiderülni ha felrakod az új szíjat. Termosztátot lehet cserélni, de ugye nem tudod meddig fog működni a régi normálisan, de azt sem hogy meddig az új, szóval nem kötelező, csak azért szokták mert a vezérlés alatt van, és ha már bontva van cserélik azt is. A vízpumpa helyéről és főleg az O gyűrű felfekvő felületéről én csak le szoktam kaparni a vízkövet ( ha van) az O gyűrűt meg kicsit bekenem pölö szilikonnal hogy amikor tekergetem ne sérüljön. A generátort én le szoktam venni, mert a vízpumpa fogó csak úgy fér el, amúgy egy félbevágott villáskulccsal lehet csak tekergetni a pumpát ha fent a generátor. A generátornál viszont védelem nélküli fix táp van közvetlenül az akkuról szóval akkusarut érdemes levenni mielőtt a generátort pakolászod, mert ha letestel az nem jó az akkunak. Elég közel van ott a tűzfalon a kormányösszekötő amihez véletlenül hozzáérhet a levett szemes sarú. 

Koszonom!Van meg par kerdesem,latom erted a  z f astrat.Esetleg,ha privatban adnal egy telefonszamot,akkor felhivnalak,mert itt par hsz es nem tudok kerdezni csak ha letelt az ido.Kerdesem meg van meg boven.Nem vagyok zaklato,ne felj :D

Link to comment
Megosztás:

2 órája, aszti írta:

Koszonom!Van meg par kerdesem,latom erted a  z f astrat.Esetleg,ha privatban adnal egy telefonszamot,akkor felhivnalak,mert itt par hsz es nem tudok kerdezni csak ha letelt az ido.Kerdesem meg van meg boven.Nem vagyok zaklato,ne felj :D

Oks, üzenet megy, nem igérem hogy azonnal felveszem, van hogy kint vagyok a kertben vagy az autó alatt, vagy épen dolgozom. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 22. at 16:30, nyemi írta:

Sajnos csak a Tomco által gyártottat lehet így szétszedni. Az Opelbe   használtaknál   ezt az elektronikát kell megépíteni , mert  hornyolt a kúp tengelye és nem elforgatható.

IAC-Test.png

 

Hello,

Megcsináltam a motor beállítást,

https://drive.google.com/file/d/1FzjCGKulpaidlYkNNS-SxyUW2Q3PHu-v/view?usp=sharing

(szépen ki lehet léptetni a tengelyt a motorból, szép tiszta fehér zsír volt benne, így a motort nem is takarítottam spray-vel.)

Felmelegítés, pár gázfröccs, majd mentem vele egy kört, teljesen jó, alacsony alapjárat és elég gyorsan vissza is áll. Utána egy 3 óra pihenő volt, majd megint elindultam...

Ismét, amikor a hőmérséklet mutató kijött a kék sávból menet közben megtorpant, kivillant a sárga lámpa... Az alapjárat továbbra is jó volt. De ez olyan, mint amit írtam a fojtószelep potinál itt, ahol a logban látszott, hogy a feszültség leesett menetközben.

Sajnos logom nincs erről, hogy mi történhetett és hibakódot sem tárolt le (lehet nem is a fojtószelep poti volt -már cseréltem-, bár ha nem esik 0.16V alá, akkor nem kerül hibatárba)... (Kiolvastam a hibatárat, gondolom most elcseszte az alapjárati motor beállítását :( ).

Mi lehet? Esetleg nagyon megszorítottam a poti csavarjait és melegedésnél feszül? Vagy a csatlakozó érintkezése rossz?
Esetleg a fojtószelep tengelye nyomja félre a poti tengelyét (feszül)?
Kikophat a fojtószelep tengelye?
Ha nincs a gáz pédál nyomva, akkor nincs ilyen hiba, felmelegszik rendesen és utána menet közben sem érzékelhető, csakis akkor, amikor mondjuk 50km/h-val gurulok 3-as vagy 4. sebességben és amikor a víz már (majdnem) felmelegedett vagy ha nyit a termosztát és a víz kicsit visszahűl.

Este megpróbálom logolni, hátha sikerül előidézni...

(A poti, a hőfokjeladó már cserélve....)

Módosítva : droland
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, droland írta:

Hello,

Megcsináltam a motor beállítást,

https://drive.google.com/file/d/1FzjCGKulpaidlYkNNS-SxyUW2Q3PHu-v/view?usp=sharing

(szépen ki lehet léptetni a tengelyt a motorból, szép tiszta fehér zsír volt benne, így a motort nem is takarítottam spray-vel.)

Felmelegítés, pár gázfröccs, majd mentem vele egy kört, teljesen jó, alacsony alapjárat és elég gyorsan vissza is áll. Utána egy 3 óra pihenő volt, majd megint elindultam...

Ismét, amikor a hőmérséklet mutató kijött a kék sávból menet közben megtorpant, kivillant a sárga lámpa... Az alapjárat továbbra is jó volt. De ez olyan, mint amit írtam a fojtószelep potinál itt, ahol a logban látszott, hogy a feszültség leesett menetközben.

Sajnos logom nincs erről, hogy mi történhetett és hibakódot sem tárolt le (lehet nem is a fojtószelep poti volt -már cseréltem-, bár ha nem esik 0.16V alá, akkor nem kerül hibatárba)... (Kiolvastam a hibatárat, gondolom most elcseszte az alapjárati motor beállítását :( ).

Mi lehet? Esetleg nagyon megszorítottam a poti csavarjait és melegedésnél feszül? Vagy a csatlakozó érintkezése rossz?
Esetleg a fojtószelep tengelye nyomja félre a poti tengelyét (feszül)?
Kikophat a fojtószelep tengelye?
Ha nincs a gáz pédál nyomva, akkor nincs ilyen hiba, felmelegszik rendesen és utána menet közben sem érzékelhető, csakis akkor, amikor mondjuk 50km/h-val gurulok 3-as vagy 4. sebességben és amikor a víz már (majdnem) felmelegedett vagy ha nyit a termosztát és a víz kicsit visszahűl.

Este megpróbálom logolni, hátha sikerül előidézni...

(A poti, a hőfokjeladó már cserélve....)

Kikophat lötyögőssé válhat a folytószelep tengelye is.Ha nagyobb a lógás akár ott is szivhat falsot.Továbbá a pillangószelep rögzitése két csavar fellazulhat bár van ahol szegecs van benne.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, kingblue írta:

Kikophat lötyögőssé válhat a folytószelep tengelye is.Ha nagyobb a lógás akár ott is szivhat falsot.Továbbá a pillangószelep rögzitése két csavar fellazulhat bár van ahol szegecs van benne.

 

On 2019. 10. 24. at 9:39, droland írta:

Hello,

Megcsináltam a motor beállítást,
...
Este megpróbálom logolni, hátha sikerül előidézni...

(A poti, a hőfokjeladó már cserélve....)

Egyelőre csak kézzel próbáltam mozgatni a tengelyt, úgy nem lötyög, szét kellene szedni (arra meg idő kellene)... Ha ez lenne, lehet valahogy javítani, van ott szimering esetleg vagy valami javítókészlet?

Tegnap mennem kellett vele egy kb. 2-2,5km-t, jó idő volt, gyorsan felmelegedett.. Éppen az utolsó kétszáz méteren a vízhőfok mutató már 90 körül/alatt volt, amikor elkezdett akadozni, 2-3-szor le is állt, gyújtás lezár, indít... csak hosszas indítózás után indult el. Éppen begurultam egy parkolóba, onnét már nem indult el, de mennem kellett időre, nem tudtam vele tovább szórakozni....
Egy másfél óra múlva elsőre indult, akkor pár 100 méter után megint akadozott, többször leállt. A házunk elé érve alapjáraton magától leállt. Ezután félórával logoltam volna, de semmi hiba nem volt. Hibakód sem.
Ma reggel 10 fokról indítva ismét nem volt gond, egyszer bevillant 1 másodpercre a lámpa de a logban nyomát nem találtam, hibakód nincs.
Az alapjárat hidegen 1250rpm és az IAC steps 45 körüli, melegen 950-1000 közötti IAC 14-15, ennél lentebb nem megy.

A fenti események között egyszer leálláskor annyira "megállt", hogy eltűntek a fények is a műszerfalról, pedig a gyújtás rajta volt....Kulcs lezárt, indít, akkor már volt fény...

Az az érzésem (de lehet hülyeség), ha rendben lenne az alapjárati motor beállítása, akkor addig erőlködik, lefullad és egyebek, amíg el nem hangolódik, utána már stabilabb, bár azt még mindig nem értem miért akkor van, amikor eléri a víz az üzemi hőmérsékletet. (Bár az alapjáratot lehet a hiba kiolvasási kísérletem rontotta el....???) (Most leveszem az akksi sarut, estefelé próba logolással....., de nem melegítem, mint az alapjárati motor kalibrációnál, mert akkor biztos nem lenne megint semmi a logban és jó is lenne (átmenetileg)).

Várom az ötleteket...
Köszi.

 

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 24. at 6:13, nyemi írta:

Köszi, de a módok már rég megvannak :icon13: (VIN-ben  8-as karakter jelöli).  Én a miértekre szeretnék rájönni. :confused:

Hogy kell ezt értelmezni? Mi az a VIN? (Vehicle Identity Number???) alvázszám vagy motorszám? X14NZ-re is lenne itt eljárás? Melyik procedúra lenne jó?

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

14 órája, droland írta:

 

Egyelőre csak kézzel próbáltam mozgatni a tengelyt, úgy nem lötyög, szét kellene szedni (arra meg idő kellene)... Ha ez lenne, lehet valahogy javítani, van ott szimering esetleg vagy valami javítókészlet?

Tegnap mennem kellett vele egy kb. 2-2,5km-t, jó idő volt, gyorsan felmelegedett.. Éppen az utolsó kétszáz méteren a vízhőfok mutató már 90 körül/alatt volt, amikor elkezdett akadozni, 2-3-szor le is állt, gyújtás lezár, indít... csak hosszas indítózás után indult el. Éppen begurultam egy parkolóba, onnét már nem indult el, de mennem kellett időre, nem tudtam vele tovább szórakozni....
Egy másfél óra múlva elsőre indult, akkor pár 100 méter után megint akadozott, többször leállt. A házunk elé érve alapjáraton magától leállt. Ezután félórával logoltam volna, de semmi hiba nem volt. Hibakód sem.
Ma reggel 10 fokról indítva ismét nem volt gond, egyszer bevillant 1 másodpercre a lámpa de a logban nyomát nem találtam, hibakód nincs.
Az alapjárat hidegen 1250rpm és az IAC steps 45 körüli, melegen 950-1000 közötti IAC 14-15, ennél lentebb nem megy.

A fenti események között egyszer leálláskor annyira "megállt", hogy eltűntek a fények is a műszerfalról, pedig a gyújtás rajta volt....Kulcs lezárt, indít, akkor már volt fény...

Az az érzésem (de lehet hülyeség), ha rendben lenne az alapjárati motor beállítása, akkor addig erőlködik, lefullad és egyebek, amíg el nem hangolódik, utána már stabilabb, bár azt még mindig nem értem miért akkor van, amikor eléri a víz az üzemi hőmérsékletet. (Bár az alapjáratot lehet a hiba kiolvasási kísérletem rontotta el....???) (Most leveszem az akksi sarut, estefelé próba logolással....., de nem melegítem, mint az alapjárati motor kalibrációnál, mert akkor biztos nem lenne megint semmi a logban és jó is lenne (átmenetileg)).

Várom az ötleteket...
Köszi.

 

Engem hasonlóan jó pár hónapig a hall jeladó szívatott meg. Persze ez csak az 1.4 8v be van. Nem tudom neked milyen van. Az csinált nelem olyat melegen megállt nem indult majd mikor kihült pöcc röff. Nekem az menet közben sosem állt meg mondjuk, de ez csak szerencse. Amikor nem indul nézni kellene szikrát és befecskendezést van-e. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Barret írta:

Üdv 

Érdekelne hogy kinek mennyi ideig világít  az olaj nyomás lámpa , nekem kb 2-3 mp ig beindulás után ,de melegen van hogy addig se. Ez így kb normális ? (1.6 8v )

Nekem is ilyen 1.4 8v. De szerintem az összes ilyen.. elejti az olajat, mert nincs benne visszacsapó. Szűrőbe is lehetne, de úgy tudom nem kapni olyat amibe van. Sajna ez ilyen.. De olajnyomás műszerrel nézve is beindulás után pár másodpercel épül fel az olajnyomás pont ahogy a piktogram jelzi sajnos.. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Barret írta:

Üdv 

Érdekelne hogy kinek mennyi ideig világít  az olaj nyomás lámpa , nekem kb 2-3 mp ig beindulás után ,de melegen van hogy addig se. Ez így kb normális ? (1.6 8v )

Kb 2 másodpercig:

Az olajnyomás visszajelző közvetlenül nem látszik a videón de  látszik a visszatükröződése. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Barret írta:

Üdv 

Érdekelne hogy kinek mennyi ideig világít  az olaj nyomás lámpa , nekem kb 2-3 mp ig beindulás után ,de melegen van hogy addig se. Ez így kb normális ? (1.6 8v )

A évek során  rengeteg módosításon eset át ez a motor a költség hatékonyság címén Ez nem kímélte  az Olajozási rendszert se (lásd kép).  . Persze ez nem vált a motor élettartamára pozitív hatással.

De hát ez  van ezt kell szeretnünk :).

hengerfej-szelep.jpg

A tiedben már ilyen szelepet nem találsz, hanem a hengerfejben van egy kalibrációs furat  amivel adott idő alatt  egy egységnyi olaj mennyiség társul.

 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, droland írta:

Hogy kell ezt értelmezni? Mi az a VIN? (Vehicle Identity Number???) alvázszám vagy motorszám? X14NZ-re is lenne itt eljárás? Melyik procedúra lenne jó?

Elméletileg ugye a B_1-es mert a alváz szám 8-as karaktere szerintem nálad is "6-os". De a "B" biztos hogy nem jó  mert az C-X14NZ-nél  úgy kell  rávenni a vezérlőt arra hogy teljesen kitolja  alapjárati motort (ez a "G" tán), hogy  járó motornál  a szelepfedélre  menő vákuum csövet (vékonyat azt ami a torokra megy) le kell húzni majd egy percig járatva a motort  , az alapjárati motor csatlakozását lehúzni  ,  majd a csövet visszatenni. Így be fog állni a pillangó szelep által szabályzott ALAP ALAPJÁRAT :) (550-650 ford. kéne lenni). Ez lenne ugye "Minimum Idle Speed Procedure"

A " Idle Learn Procedure"-rét  amúgy meg szerintem  így kéne nekünk is  csak egy pár dolgot hozzátéve :

Fefe69 nevű felhasználó válasza a gyakorikerdesek.hu-ról :

"( Esetemben 2002-es SUZUKI SWIFT 1.3-AS, 8 szelepesről van szó)

A motorvezérlő, ha nem kap tápot,akár 2 másodpercig is...

Mindent " elfelejt "..Újra kell tanulnia! De!

Ez nem úgy van, hogy " menyéveleosztjólesz.." mert " félretanul, vagy be sem tanul!!!

Szerintetek így találta ki a gyár????

Hát nem!

A " betanítás " a következő ( úgy, hogy egy métert sem kell vele menni! ):

1. Indítsd be az autót, ha elérte az üzemi hőmérsékletet, állítsd le.

2. Vedd le bármelyik sarut 20 mp-re.

3. Rakd vissza.

 

3/a Na ide beraknák 3 gyújtás ráadást (beindítás nélkül)  20mp  szünetekkel  hogy a Fojtószelep szenzor be legyen kalibrálva.

 

4. Indítsd be, semmilyen elektromos " cuccot " ne kapcsolj be és NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!... hagyd így melegen " ketyegni 2 percig...

5. 2 perc melegen járatás után kapcsold be a tompított világítást..NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!

6. Újabb 1 perc elteltével az utastér szellőztető motort is max. állásba. MÉG MINDIG NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!

(7.) Ezután megint 1 perc elteltével a hátsó ablakfűtést is ( ha van ) kapcsold be.TOVÁBBRA SE NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!

 

7. Na itt én mellőzném az ablak fűtés , hanem inkább elindulnák vele és megpróbálnák egy lassú menettel egy  hűtő ventilátor bekapcsolást előidézni !

 

Mert úgy vettem észre akkor szokott megbolondulni az alapjárat, legalábbis nálam.

 

8.innentől kezdve 1 perc múlva leállíthatod a verdát és mindent, amit bekapcsoltál, kapcsold ki.. NÓ GÁZADÁS!

9. Indítsd be és tutira jó!

Azért fejtettem meg, mert nekem négy nap és 250 km után sem volt hajlandó " megtanulni "

Kétszer próbáltam ki ezt a " tanítást " 100%-os sikerrel!

Általam vélt magyarázat:

A computerbe három infó megy be az elektromos terheléssel kapcsolatban, ezt figyeli. Azért, mert ha bármelyiket bekapcsolod, a generátor terhelődik, visszafogja a motort, a fordulatszám leesne és ezt kompenzálja, ( kellő mértékben emeli ) a motorvezérlő vezérlő egység.

Hát ezt kell újra a fejébe vésni, a megadott módon és lépésekben."

 

Abban teljes mértékben egyet értek a hozzá szólóval hogy az ECU a tápfeszültség változásából  következtet a motor terhelésre . De nálunk van sebesség szenzor is ami figyelembe kell vennünk hogy a motorfék is be legyen kalibrálva , szerintem .

Aztán lehet hogy  van  ennek egy egyszerűbb változata is OP-Com-al , azt kéne kideríteni.

 

Módosítva : nyemi
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

21 órája, Kispotter írta:

Engem hasonlóan jó pár hónapig a hall jeladó szívatott meg. Persze ez csak az 1.4 8v be van. Nem tudom neked milyen van. Az csinált nelem olyat melegen megállt nem indult majd mikor kihült pöcc röff. Nekem az menet közben sosem állt meg mondjuk, de ez csak szerencse. Amikor nem indul nézni kellene szikrát és befecskendezést van-e. 

Köszi a választ, megfordult már a fejemben.... Az a helyzet ma is mentem vele 2x40km-t reggel 8 fokról, de jele sem volt annak, amit korábban írtam. Stabil volt, kereszteződésnél csak egyszer pulzált az alapjárat mire beállt... Szóval valami szívat de elég önkényesen...

Link to comment
Megosztás:

13 órája, nyemi írta:

Elméletileg ugye a B_1-es mert a alváz szám 8-as karaktere szerintem nálad is "6-os". De a "B" biztos hogy nem jó  mert az C-X14NZ-nél  úgy kell  rávenni a vezérlőt arra hogy teljesen kitolja  alapjárati motort (ez a "G" tán), hogy  járó motornál  a szelepfedélre  menő vákuum csövet (vékonyat azt ami a torokra megy) le kell húzni majd egy percig járatva a motort  , az alapjárati motor csatlakozását lehúzni  ,  majd a csövet visszatenni. Így be fog állni a pillangó szelep által szabályzott ALAP ALAPJÁRAT :) (550-650 ford. kéne lenni). Ez lenne ugye "Minimum Idle Speed Procedure"

A " Idle Learn Procedure"-rét  amúgy meg szerintem  így kéne nekünk is  csak egy pár dolgot hozzátéve :

Fefe69 nevű felhasználó válasza a gyakorikerdesek.hu-ról :

"( Esetemben 2002-es SUZUKI SWIFT 1.3-AS, 8 szelepesről van szó)

A motorvezérlő, ha nem kap tápot,akár 2 másodpercig is...

Mindent " elfelejt "..Újra kell tanulnia! De!

Ez nem úgy van, hogy " menyéveleosztjólesz.." mert " félretanul, vagy be sem tanul!!!

Szerintetek így találta ki a gyár????

Hát nem!

A " betanítás " a következő ( úgy, hogy egy métert sem kell vele menni! ):

1. Indítsd be az autót, ha elérte az üzemi hőmérsékletet, állítsd le.

2. Vedd le bármelyik sarut 20 mp-re.

3. Rakd vissza.

 

3/a Na ide beraknák 3 gyújtás ráadást (beindítás nélkül)  20mp  szünetekkel  hogy a Fojtószelep szenzor be legyen kalibrálva.

 

4. Indítsd be, semmilyen elektromos " cuccot " ne kapcsolj be és NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!... hagyd így melegen " ketyegni 2 percig...

5. 2 perc melegen járatás után kapcsold be a tompított világítást..NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!

6. Újabb 1 perc elteltével az utastér szellőztető motort is max. állásba. MÉG MINDIG NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!

(7.) Ezután megint 1 perc elteltével a hátsó ablakfűtést is ( ha van ) kapcsold be.TOVÁBBRA SE NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!

 

7. Na itt én mellőzném az ablak fűtés , hanem inkább elindulnák vele és megpróbálnák egy lassú menettel egy  hűtő ventilátor bekapcsolást előidézni !

 

Mert úgy vettem észre akkor szokott megbolondulni az alapjárat, legalábbis nálam.

 

8.innentől kezdve 1 perc múlva leállíthatod a verdát és mindent, amit bekapcsoltál, kapcsold ki.. NÓ GÁZADÁS!

9. Indítsd be és tutira jó!

Azért fejtettem meg, mert nekem négy nap és 250 km után sem volt hajlandó " megtanulni "

Kétszer próbáltam ki ezt a " tanítást " 100%-os sikerrel!

Általam vélt magyarázat:

A computerbe három infó megy be az elektromos terheléssel kapcsolatban, ezt figyeli. Azért, mert ha bármelyiket bekapcsolod, a generátor terhelődik, visszafogja a motort, a fordulatszám leesne és ezt kompenzálja, ( kellő mértékben emeli ) a motorvezérlő vezérlő egység.

Hát ezt kell újra a fejébe vésni, a megadott módon és lépésekben."

 

Abban teljes mértékben egyet értek a hozzá szólóval hogy az ECU a tápfeszültség változásából  következtet a motor terhelésre . De nálunk van sebesség szenzor is ami figyelembe kell vennünk hogy a motorfék is be legyen kalibrálva , szerintem .

Aztán lehet hogy  van  ennek egy egyszerűbb változata is OP-Com-al , azt kéne kideríteni.

 

Köszi, igen 6-os..  ... Na ezt emesztem még, mindig meg tudsz lépni...

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 26. at 21:19, droland írta:

Köszi, igen 6-os..  ... Na ezt emesztem még, mindig meg tudsz lépni...

Régebben ezt írtad : " meleg motor:  az alapjárati fordulatszám megfelelően alacsony, de ingadozik. 3-4 másodpercenként egy-egy halkabb "pöffenés" hallható a kipufogóból, a szerelőm szerint hidrotőke probléma. Valóban enyhe ciripelés a motor felől is hallatszik (sokak szerint normális, de csak egy ideje hallom)."

Hmm.... igen ha lent ragad valamelyik szelep sajnos nagyon csúnya dolgot tud produkálni:

BIG_0003605698.jpg

Egyik ismerősöm újonnan vet Škoda autójával  67 ezer Km-nél  jött ugyan ez elő!

Oka : sok kis távolságú út és a benzin. A hengerfejes javaslatára elkezdte használni a "Magyar, rózsaszínű,  benzin adalékot  2% keverve "  ennek már több éve  és azóta nincs problémája.

Ajánlom neked is.

Link to comment
Megosztás:

 

16 órája, nyemi írta:

Régebben ezt írtad : " meleg motor:  az alapjárati fordulatszám megfelelően alacsony, de ingadozik. 3-4 másodpercenként egy-egy halkabb "pöffenés" hallható a kipufogóból, a szerelőm szerint hidrotőke probléma. Valóban enyhe ciripelés a motor felől is hallatszik (sokak szerint normális, de csak egy ideje hallom)."

Hmm.... igen ha lent ragad valamelyik szelep sajnos nagyon csúnya dolgot tud produkálni:

Egyik ismerősöm újonnan vet Škoda autójával  67 ezer Km-nél  jött ugyan ez elő!

Oka : sok kis távolságú út és a benzin. A hengerfejes javaslatára elkezdte használni a "Magyar, rózsaszínű,  benzin adalékot  2% keverve "  ennek már több éve  és azóta nincs problémája.

Ajánlom neked is.

Tervben van a hidrotőkék cseréje, egyszer már cserélve volt a vezérlőtengelyház (el volt repedve a hajtókeréknél). Akkor nagy szenvedések árán sikerült kibányászni a hengerfej csavarokat a blokkból, egy el is tört... Most az új csavarokat gondolom már egyszerűbb lesz bontani... Ez az időnkénti pöffenés és a ciripelés már megvolt a vezérlőház csere előtt is, a szelepek látszólag jók voltak. Igazából nem tudom miért nem cserélte a szerelő vagy mondta, hogy a hidrotőkéket is kellene, ha már annyira szét volt szedve.
Hidrotőke tisztító adalékot használtam már, de hatástalannak tűnt.
Mi ez a rózsaszín adalék, van neve is?

Megcsináltam az alapjárat és az alapjárati motor kalibrációját. Kicsit furcsa vagy rosszul értelmeztem, de miután megcsinálom a fordulatszám beállítást, utána húzom le az akksit a alapjárati motor kalibráció miatt/előtt???, akkor nem felejti el az előző beállítást?

Továbbra is magasnak tűnik az alapjáratom, 950-1000 bemelegedve. Amikor a szelepfedélről lehúztam a csövet, igazából semmi sem történt, semmit változást nem érzékeltem, mint ahogy akkor sem, amikor az  alapjárati motorról vettem le a csatlakozót. Nem baj ez?
Mi lenne a helyes alapjárati fordulatszám (terhelés nélkül, melegen) (X14NZ)?

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

4 órája, droland írta:

 

Tervben van a hidrotőkék cseréje, egyszer már cserélve volt a vezérlőtengelyház (el volt repedve a hajtókeréknél). Akkor nagy szenvedések árán sikerült kibányászni a hengerfej csavarokat a blokkból, egy el is tört... Most az új csavarokat gondolom már egyszerűbb lesz bontani... Ez az időnkénti pöffenés és a ciripelés már megvolt a vezérlőház csere előtt is, a szelepek látszólag jók voltak. Igazából nem tudom miért nem cserélte a szerelő vagy mondta, hogy a hidrotőkéket is kellene, ha már annyira szét volt szedve.
Hidrotőke tisztító adalékot használtam már, de hatástalannak tűnt.
Mi ez a rózsaszín adalék, van neve is?

Megcsináltam az alapjárat és az alapjárati motor kalibrációját. Kicsit furcsa vagy rosszul értelmeztem, de miután megcsinálom a fordulatszám beállítást, utána húzom le az akksit a alapjárati motor kalibráció miatt/előtt???, akkor nem felejti el az előző beállítást?

Továbbra is magasnak tűnik az alapjáratom, 950-1000 bemelegedve. Amikor a szelepfedélről lehúztam a csövet, igazából semmi sem történt, semmit változást nem érzékeltem, mint ahogy akkor sem, amikor az  alapjárati motorról vettem le a csatlakozót. Nem baj ez?
Mi lenne a helyes alapjárati fordulatszám (terhelés nélkül, melegen) (X14NZ)?

A szelepfedélről a kartergáz csövek mennek a vékonyabbik becsatlakozása a pillangószelep alatt általában el van dugulva, ez ott csak pár milis furat. A vastagabbikon viszont alapjáraton nincs számottevő kartergáz beszívás, hiszen ilyenkor nem nagy a nyomása sem. Alapjárati motornál ha nincs éppen szabályzás csak áll egy pozícióban akkor semmi nem történik ha lehúzod. Ha nem mozgatja akkor nem is tűnik fel a hiánya szerintem így még hibakódot sem dob. Az alapjárati meleg fordulatszám nekem 850 körül szokott lenni, kivéve ezt az egy rejtélyes esetet amikor V8-stílusban alig pöfögött:

Leállítás és újraindítás után is ilyen volt, másnapra megjavult. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.