Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Nekem lukadt ki a blokkom kb 1 hónapja :) Most eljutottam a blokk kiszedésig, a héten ha minden igaz belekerül a másik motor.
Úgy látszik, nagyobb volt a baj, mert elölről csak 1 diónyi luk volt a blokkon, de hátulról így néz ki:

x4fz775z4ypmh8grubiq.jpg

Valamint a kuplungtárcsám így néz ki:

r6d5l9aiaarb3uyu5dcy.jpg

 

7,5mm vastag még a tárcsa. Mennyi újonnan? Mennyi lehet a minimum méret? Én még visszaraknám, nem volt vele semmi problémám.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Raptor1 írta:

Sziasztok!

Nekem lukadt ki a blokkom kb 1 hónapja :) Most eljutottam a blokk kiszedésig, a héten ha minden igaz belekerül a másik motor.
Úgy látszik, nagyobb volt a baj, mert elölről csak 1 diónyi luk volt a blokkon, de hátulról így néz ki:

x4fz775z4ypmh8grubiq.jpg

Valamint a kuplungtárcsám így néz ki:

r6d5l9aiaarb3uyu5dcy.jpg

 

7,5mm vastag még a tárcsa. Mennyi újonnan? Mennyi lehet a minimum méret? Én még visszaraknám, nem volt vele semmi problémám.

Nem tudom megnézni a képeket, de a tárcsa ha normálisan használják sokat bír ki.  Ez a kép 263 ezer kilométernél készült:

8d2e7ad7f1d7c1a53f2ca9a7ad72e73c.jpg

Itt olyan 4-5 milis a kopófelület vastagsága. 

Ez meg 318 ezernél, itt 2-3mili:

31d723cae067fbea54c23fd4c4be62ac.jpg

Ugyanez volt benne eladáskor 350 ezernél és még rendesen működött igaz a pedál már jó magasan járt ( ahogy kopik a tárcsa a pedál felfelé vándorol) 

Szóval elég lassan kopik, a hivatalos minimális vastagság a szegecseknél mérve 1 miliméter. Szerintem nyugodtan visszarakhatod. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót. De inkább visszarakom a saját kuplungtárcsámat, mert ami a vásárolt motorban volt, az 1mm-el vékonyabb.
 

Lehet, hogy megvan az ok, hogy miért ment szét a motor. Most, hogy rakom át a rossz motorról a vízpumpát meg a feszítőgörgőt, hosszbordás tárcsát (az enyém szervós, a másik nem)
most láttam hogy eltört a feszítőgörgő felfogatócsavarja. Bár azt nem tudom 100%-ra hogy ez volt-e a hiba okozója, vagy netán mikor beállt a motor, akkor tört el.
Kicseréltem mindkét főtengelyszimmeringet is, biztos ami biztos, most legalább jól hozzáférni.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Raptor1 írta:

Köszi az infót. De inkább visszarakom a saját kuplungtárcsámat, mert ami a vásárolt motorban volt, az 1mm-el vékonyabb.
 

Lehet, hogy megvan az ok, hogy miért ment szét a motor. Most, hogy rakom át a rossz motorról a vízpumpát meg a feszítőgörgőt, hosszbordás tárcsát (az enyém szervós, a másik nem)
most láttam hogy eltört a feszítőgörgő felfogatócsavarja. Bár azt nem tudom 100%-ra hogy ez volt-e a hiba okozója, vagy netán mikor beállt a motor, akkor tört el.
Kicseréltem mindkét főtengelyszimmeringet is, biztos ami biztos, most legalább jól hozzáférni.

Hát ha összeakad a vezérlés akkor első körben szelep görbül, ritkán átüti a dugót. Ezek szerint még ritkábban a hajtókar kiüti a blokkot? Vagy ki tudja melyik volt előbb. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 09. 17. at 12:51, Raptor1 írta:

Köszi az infót. De inkább visszarakom a saját kuplungtárcsámat, mert ami a vásárolt motorban volt, az 1mm-el vékonyabb.
 

Lehet, hogy megvan az ok, hogy miért ment szét a motor. Most, hogy rakom át a rossz motorról a vízpumpát meg a feszítőgörgőt, hosszbordás tárcsát (az enyém szervós, a másik nem)
most láttam hogy eltört a feszítőgörgő felfogatócsavarja. Bár azt nem tudom 100%-ra hogy ez volt-e a hiba okozója, vagy netán mikor beállt a motor, akkor tört el.
Kicseréltem mindkét főtengelyszimmeringet is, biztos ami biztos, most legalább jól hozzáférni.

Ez a feszítő nem szól bele a vezérlésbe, csak a hosszbordást feszíti. Itt is ( szevó - klíma ) megmarad a vízpumpával feszítés lehetősége. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
2 órája, mate02 írta:

Sziasztok!

Egy Opel Astra F 2001 1.4 8v 60le kocsiról lenne szó, amely nehezen akar indulni hidegben, viszont melegben semmi gond nincs a beindulással. Mi okozhatja ezt a problémát?

Válaszotokat előre is köszönöm!


 

Hát elég sok minden okozhatja. Gyújtás ráadása után szoktál pár másodpercet várni az indítózásig? Itt ilyenkor a benzinpumpa feltermeli a nyomást, és ha egyből tovább forgatod a kulcsot erre nincs ideje, és hosszabban jár az indítómotor, mint amikor meleg a motor és a nyomás még megvan. Nekem amikor dadogva akadozva 3 hengerezve indult hidegen akkor tudtam hogy eljött  a gyertya csere ideje, ha neked sem volt az elmúlt 40-50 ezer kilométerben akkor alapból cserélhetsz gyertyát. Aztán: az adott höfokon a megfelelő benzin-gáz keverékért az injektorház hátuljába betekert 2 vezetékes vízhőfok jeladó felel. Ha ez rossz, pontatlanul mér és hidegen rossz a keverék az is okozhat nehézkes indulást. Ezt ki lehet mérni muliméterrel:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Lambda szonda itt hidegen nem szól bele a motor működésébe, így ezt ki lehet zárni. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

 

Egy kis segítségre lenne szükségem, merre keressem a hibát

Eddig csak, akkor vettem észre mikor futóztam, üres futóval, de állítólag produkálta a kocsi akkor is, amikor nem volt futó

Szóval, azt csinálja, hogy mind1 milyen sebességbe, de néha előfordult, hogy nyomtam a gázt, és ilyen lefulladás közeli élményt produkált, nem akart menni, szinte dadogott, szoktam vele járni, de elég random csinálja, ez az ami idegesít 

 

sima 60 LE benzines motor

Hasonló volt, mint mikor öreg 1200 gázos ladával mentünk, és télen kapcsoltuk át csak benzinre, akkor nem akart menni benzinnel, és a szerelő mindig, valami gumi vackot emlegetett ami kiszáradt 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, bandinnc írta:

Sziasztok

 

Egy kis segítségre lenne szükségem, merre keressem a hibát

Eddig csak, akkor vettem észre mikor futóztam, üres futóval, de állítólag produkálta a kocsi akkor is, amikor nem volt futó

Szóval, azt csinálja, hogy mind1 milyen sebességbe, de néha előfordult, hogy nyomtam a gázt, és ilyen lefulladás közeli élményt produkált, nem akart menni, szinte dadogott, szoktam vele járni, de elég random csinálja, ez az ami idegesít 

 

sima 60 LE benzines motor

Hasonló volt, mint mikor öreg 1200 gázos ladával mentünk, és télen kapcsoltuk át csak benzinre, akkor nem akart menni benzinnel, és a szerelő mindig, valami gumi vackot emlegetett ami kiszáradt 

Hát ez elég sok minden lehet, akár gyujtás akár üzemanyag probléma  , eltömődött benzinszűrő vagy halódó pumpa miatt nagy gáznál az injektor már nem kap elég benzint. Ha nem voltak mostanában lehet cserélni a szokásos " kopó" alkatrészeket, üzemanyag oldalról a szűrőt, gyújtás oldalról az elosztót-rotort-gyerytákat Benzinnyomást méretni, a gyujtókábeleket, ellenőrizni-cserélni. Egy vastag lecsupaszított kábel egyik végét rá kell fogatni a negatív pólusra vagy a karosszériára, a másik végét sötétben járó motornál végig kell húzni a gyujtókábeleken, pipákon. Átugró szikra ( főleg ilyen nyirkos-párás időben) a kábeleket cserélni. Aztán rángatást-fulladást okozhat még gyujtás elektronika, tehát trafó-gyujtásmodul, vagy akár a Hall jeladó az elosztó alatt. Ezeket a legegyszerűbb úgy kiszűrni hogy ugyanilyen motoros astrából kölcsön kell kérni egy próba erejéig. Aztán még: kontakthiba a motortérben egy csatinál , vagy akár a benzinpumpánál, Most ennyi így hirtelen ami eszembe jutott. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2020. 07. 02. at 7:15, Kispotter írta:

Jó helyen is kapisgálsz akár.. Hall jeladó is okozhat ilyet.. Ha pl most hallt meg a hall jeladó, akkor lehet rosszkor adott gyújtás jelet ami miatt nyitott kipufogószelepkor robbantott ezért is hallhattad a durranást. Engem 1 évig szivatott ez a kis sz@r.. Indítózáskor olyan volt mintha kapna egy pofont az önindító és visszafele akarna elindulni az auto. Nem tudom máshogy leírni mintha vizütést kapna a dugattyú.. Meg olyan is volt leállítottam nem indult el fél órát. Utána pöcc röff.. Ha ment sosem állt le amúgy.. És egyszer kicseréltem a hall jeladót és minden hiba megszűnt.. Ha rossz se szikra se benzin.. De ha úgy szarik be előfordulhat, hogy ad jelet csak nem jókor.. Ezért durrog.. 

Szia

Kérdésem az lenne, hogy ha beindult utána kisimult az alapjárat? Mert az enyém be sem indul, csak ha elhangolom a gyújtást vagy 20 fokkal, de akkor meg egyenletlenül jár. Gyújtás vissza  helyére és kisimul. Viszont ott se melegen, se hidegen nem indul, csak durrog mintha rossz helyen állna a gyújtás. Lehet más okozza?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Tomioo7 írta:

Szia

Kérdésem az lenne, hogy ha beindult utána kisimult az alapjárat? Mert az enyém be sem indul, csak ha elhangolom a gyújtást vagy 20 fokkal, de akkor meg egyenletlenül jár. Gyújtás vissza  helyére és kisimul. Viszont ott se melegen, se hidegen nem indul, csak durrog mintha rossz helyen állna a gyújtás. Lehet más okozza?

Köszi

Nekem haldokló gyujótrafó okozott olyat hogy a helyéra állítva a gyujtást nem indult el, a szélvédő felé eltekerve az elosztót járt a motor igaz betyárosan csúnyán. Mondjuk én nem próbáltam közben visszatekerni szóval nem tudom ugyanaz a hiba-e vagy tök véletlen egybeesés. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 10. 16. at 15:33, zotya975 írta:

Nekem haldokló gyujótrafó okozott olyat hogy a helyéra állítva a gyujtást nem indult el, a szélvédő felé eltekerve az elosztót járt a motor igaz betyárosan csúnyán. Mondjuk én nem próbáltam közben visszatekerni szóval nem tudom ugyanaz a hiba-e vagy tök véletlen egybeesés. 

Na mondjuk pont az még nem lett cserélve, azon kívül szinte minden más. ECU okozhat ilyet? 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 09. 18. at 7:39, zotya975 írta:

Hát ha összeakad a vezérlés akkor első körben szelep görbül, ritkán átüti a dugót. Ezek szerint még ritkábban a hajtókar kiüti a blokkot? Vagy ki tudja melyik volt előbb. 

Ma szétszedtem a tönkrement motort, hát most lehet látni egy 4 hengeres motort, amiben csak 3 dugattyú van :)

a 8 szelephimbából 7 eltört, 1 szelep is, 1 másik meg elgörbült. Az eltört hajtókar meg rendesen kiütötte a blokk mindkét oldalát.

https://kepkuldes.com/image/f6usE3
https://kepkuldes.com/image/f6ucfy

https://kepkuldes.com/image/f6uVXc
https://kepkuldes.com/image/f6uIDH

https://kepkuldes.com/image/f6uali
https://kepkuldes.com/image/f6uvul

 

  • Zavaros 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Raptor1 írta:

Ma szétszedtem a tönkrement motort, hát most lehet látni egy 4 hengeres motort, amiben csak 3 dugattyú van :)

a 8 szelephimbából 7 eltört, 1 szelep is, 1 másik meg elgörbült. Az eltört hajtókar meg rendesen kiütötte a blokk mindkét oldalát.

https://kepkuldes.com/image/f6usE3
https://kepkuldes.com/image/f6ucfy

https://kepkuldes.com/image/f6uVXc
https://kepkuldes.com/image/f6uIDH

https://kepkuldes.com/image/f6uali
https://kepkuldes.com/image/f6uvul

 

Ez nagyon durva!:huh:

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 10. 26. at 22:10, Barret írta:

Sziasztok 
Olyan kérdésem lenne hogy akinek rosz volt a Lambda szonda ,az milyen javulást tapasztalt csere után (és milyen volt előtte)? Vagy esetleg a vízhőfok jeladó (2 vezetékes) csere után (amikor az volt a ludas) .

Egy rossz lamdaszonda általában magas fogyasztást okoz, tehát ha tényleg az volt a baj, akkor cseréje után lejjebb kell mennie a fogyasztásnak. Hasonló a helyzet a motorhőfok-jeladónál is: ha rossz, akkor az ECU egy előre beállított középértékkel számol, ami azt okozza hogy hidegen nehezen fog elindulni az autó (mert az ECU kb. 80°-osnak veszi a motor hőmérsékletét ilyenkor, és nem dúsít), tehát cseréje után (amennyiben ez volt a hiba) könnyebben indul majd hidegen.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Egy rossz lamdaszonda általában magas fogyasztást okoz, tehát ha tényleg az volt a baj, akkor cseréje után lejjebb kell mennie a fogyasztásnak. Hasonló a helyzet a motorhőfok-jeladónál is: ha rossz, akkor az ECU egy előre beállított középértékkel számol, ami azt okozza hogy hidegen nehezen fog elindulni az autó (mert az ECU kb. 80°-osnak veszi a motor hőmérsékletét ilyenkor, és nem dúsít), tehát cseréje után (amennyiben ez volt a hiba) könnyebben indul majd hidegen.

Ezt tudom , engem most inkább a gyakorlati része érdekelne , tapasztalatok . Gondolok itt ilyenre hogy utána nem ment úgy a gép vagy jobban ment vagy ugyan úgy csak kevesebb kaját kért .

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Barret írta:

Ezt tudom , engem most inkább a gyakorlati része érdekelne , tapasztalatok . Gondolok itt ilyenre hogy utána nem ment úgy a gép vagy jobban ment vagy ugyan úgy csak kevesebb kaját kért .

Mindegyik érzékelőnek van egy mérési intervalluma, ha azon kívül esik beérkező jel, (vagy egyáltalán nincs jel)akkor a motorvezérlő hibalámpát gyújt és vészporgramra áll át, egy középértéket kap amivel elvileg még jár a motor, tehát lehet menni az autóval. Ha a hiba a mérési intervallum közé esik akkor a motorvezérlő nem tudja hogy gond van,( hiszen nem tudja hogy pölö valóban 30 fokos a hűtöfolyadék vagy csak a jeladó rossz)  és a szondánál is és a vízhőfok jeladónál is helytelen keverési arány lesz benzin-levegőnél, ami első körben fogyasztás növekedést, másrészt teljesítmény csökkenést okoz és a "zöld kártya" mérésnél problémák lesznek. Ebből a napi használat során elsősorban a fogyasztás növekedés bukik ki, ekkor szoktak nekiállni hibát keresni az autósok, ha megtalálták a " bűnöst" akkor a normál fogyasztás visszaállását tapasztalják. Tehát első körben szerintem mérj egy fogyasztást. A helyes keverési arányra lehet következtetni még a gyújtógyertyák színéből ( őzbarna) illetve a szonda helyes működését a sikeres környezetvédelmi mérés is igazolja. Hogy jobban vagy kevésbé megy a gép, azt azért nehéz pontosan megmondani hiszen sok más tényező befolyásolja. Hiszen még a hidegebb levegő is dob egy kicsit a teljesítményen.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, zotya975 írta:

Mindegyik érzékelőnek van egy mérési intervalluma, ha azon kívül esik beérkező jel, (vagy egyáltalán nincs jel)akkor a motorvezérlő hibalámpát gyújt és vészporgramra áll át, egy középértéket kap amivel elvileg még jár a motor, tehát lehet menni az autóval. Ha a hiba a mérési intervallum közé esik akkor a motorvezérlő nem tudja hogy gond van,( hiszen nem tudja hogy pölö valóban 30 fokos a hűtöfolyadék vagy csak a jeladó rossz)  és a szondánál is és a vízhőfok jeladónál is helytelen keverési arány lesz benzin-levegőnél, ami első körben fogyasztás növekedést, másrészt teljesítmény csökkenést okoz és a "zöld kártya" mérésnél problémák lesznek. Ebből a napi használat során elsősorban a fogyasztás növekedés bukik ki, ekkor szoktak nekiállni hibát keresni az autósok, ha megtalálták a " bűnöst" akkor a normál fogyasztás visszaállását tapasztalják. Tehát első körben szerintem mérj egy fogyasztást. A helyes keverési arányra lehet következtetni még a gyújtógyertyák színéből ( őzbarna) illetve a szonda helyes működését a sikeres környezetvédelmi mérés is igazolja. Hogy jobban vagy kevésbé megy a gép, azt azért nehéz pontosan megmondani hiszen sok más tényező befolyásolja. Hiszen még a hidegebb levegő is dob egy kicsit a teljesítményen.

Na látom rosszul tettem fel a kérdést akkor pontosítok . Valaki Tapasztalta már azt hogy lambdaszonda és/vagy hőfokjeladó csere után kevésbé ment az autó ?(nem elmélet , tapasztalat érdekel )

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Barret írta:

Na látom rosszul tettem fel a kérdést akkor pontosítok . Valaki Tapasztalta már azt hogy lambdaszonda és/vagy hőfokjeladó csere után kevésbé ment az autó ?(nem elmélet , tapasztalat érdekel )

Én személy szerint nem ( nekem nem változott, nem ez volt a rossz, csak kicseréltem egy próbára) de akár ez is lehetséges. A rossz szonda vagy jeladó miatt túldúsíthat, ettől viszont jobban megy a kocsi ( igaz többet is eszik) ha kicseréled a jóra, akkor meg azt veheted észre hogy " elvesztek" a plusz lovak. A tuninboxok is mind így működnek. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 10. 29. at 20:07, Barret írta:

Na látom rosszul tettem fel a kérdést akkor pontosítok . Valaki Tapasztalta már azt hogy lambdaszonda és/vagy hőfokjeladó csere után kevésbé ment az autó ?(nem elmélet , tapasztalat érdekel )

Nem. Volt már cserélve mindkettő, de ilyen tapasztalatot nem szereztem csere után. Igen, a kérdést rosszul tetted fel. :-)

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésen lenne hozzátok hogy minap sikerült egy 1,4 octavia-val(1,4 16v 75Le Mk1)   megtennem ugyan azt az utat ugyan olyan időben(1°C fok körül) és azt tapasztaltam hogy bizony lényegesebben hamarabb van meleg az autóban és hamarabb is megy fel a mutató nekem kb +5km kell városi forgalomban hogy elérjem az a beltéri hőfokot . Szóval engem az érdekelne hogy lehetne javítani azon hogy hamarabb legyen "fűtés" vagy "melegebb" a kocsiban . C16SE motorom van (1,6 8v 100ló hengerenkénti injektoros), volt már savazva a fűtő radátor és a hűtő is (kb 2 éve ) fűtés az van és elég meleg is csak később . Ami a hőfokot érinti 90 fok ha bemlegszik nem változik sőt még azt is látom a mutatón keresztül amikor felmegy kb 92 fok körülre és amikor gondolom h nyit a termoszát vissza is esik a mutató és onnantól ha eléri a 90 et szépen tartja ezt még országúton is . A belső levegő kerétés műkszik , hallom hogy csukódik , záródik a lappantyú (nem igazán használom belső keringetésen). A víz szint az picit érdekes ,ugyanis azt tapasztaltam ha jel szerint max ra töltem akkor egy idő után kb 0,5-1cm lejebb van de attól lentebb nem megy viszont hiába öntön állandóan max szinte mindig ez a jelenség áll fent viszont lentebb nem megy megy .Ja igen és mind 2 cső ami a fűtő radiátorra megy tűzforró :D  Valami tapasztalat kinek milyen hamar jó idő a kocsiban kb 0-3°C fok körül  , vagy kinek mi segített hogy hamarabb legyen fűtés.

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.