Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

hmmmm....ez igy télen + városban egy 2 lityis motortol tulságosan sok lenne??

hat ugy igen ha a Kadett Gsi -m 8v 20seh is kevesebb fogyasztott

és a haverom astra gsi je ami szintén egy 92es c20xe 9,7 körül van

de soha nem 11 és ez nem a hideg miatt van .. mert ugyi volt itt még pár hete +20 fok

masik meg az hogy ugye zöld kártyát csinaltattam

katalizator nélkül .. igy kéne a CO nak 0,8 körül lennie

de nekem 1,5 ön van melegen alapjaraton

szal nem a hideg és a tél beköszönte ..

és egy 2 literes motortol sok a 11,5

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek itt az Új fórumon!

Mint az már régebben irtam még nem vagyok Astra tulaj, de tavasztól remélhetőleg már közétek fogok tartozni, viszont már most töröm a fejem az esetleges átalakításokban, így lenne néhány kérdésem.

Tudom, hogy ezek közül már néhányra válaszoltatok, de mivel ez mind eltűnt igy mégis újra feltenném őket:

Az alapeset egy '93-as Astra F 1,4 8 szelep központi befecsis, (asszem c14nz a motorkód ha jól tudom).

Kilehet-e cserélni a hengerfejet 16 szelepesre?

A szívósort hengerenkénti befecsisre?

Ehhez komplett computert kell cserélni, vagy csak új progit kell rá feltölteni (ill. EPROM csere)? Ha komplett csere, akkor csatlakozók és vezetétkek megegyeznek?

Hátsó futóművet cserélni tárcsásra?(fék)

Melyik tipusú Astra lenne kompatibilis?

Ezekből érdemes újat venni, vagy megfelel a bontott is?

Ha a motort át lehet alakítani 16/hengerenkéntire, akkor átalakítási engedély kell-e?

Ezzel az átalakítással mennyi plussz lóerőt kapok, ill milyen lesz a motor dinamikája?(vezérműtengely széria marad)

Sorry, hogy egyszerre ennyit kérdezek, de egyszer meg kell tudnom ezeket :)

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Madison!

Mennyi pénzed van ha ezt mind meg akarod csinálni akkor abból kijönne

20 16v-s GSI.

gsi.tamás!

Minden féle képp ezt az autót akarom, mert ennek ismerem az előéletét! Nagybátyámé a kocsi, új korától kezdve garázsban áll, télen nem ezt használták, hanem elkérték a cégautót, és garantált 73ekm van benne, és havat még nem látott.

Szóval kivülről-belülről olyan mint egy szalonautó, mig mondjuk ha veszek egy 20 16v-s GSI-t abba már lehet hogy 140-170ekm van és 8x-or törve volt, és 3 donorból lett összekovácsolva, és szegénykém már kilehelte a tüdejét a sok gyorsulástól...:) inkább amennyivel többe kerülne egy ilyen GSI, azt inkább rákültüm a mezei 1,4-re:)

Link to comment
Megosztás:

papiron:

1,4 8v (központi befecsis) : 60le

1,4 8v (hengerenkénti befecsis) : 82le

1,4 16v : 90 le

Eezek a számok. Sokba fog kerülni :)

Futómű kérdésben kérdezd opel16v kollégát amit befut az uj forumba :lol:

ugyis azt fogja mondani, hogy tegyél alá Vectra hátso hidat

Link to comment
Megosztás:

Redline-nak igaza van:

Vectra tárcsafékes hidat kell venni hátra, az egy az egyben felmegy a régi helyére. Amin esetleg variálni kell picit, az a kézifékkötél, illetve a fékcsövek hossza nem biztos, hogy stimmel.

Bontva hibátlan állapotú hidat fékekkel, nyergekkel kb. 50 körül szoktak vesztegetni. Erre számolsz még szerelési költséget, meg max egy homokfúvást, és ezzel a projekttel meg is vagy. Az 50 meg elég baráti ár, ahhoz képest, ha megnézet, mennyibe a "gyári" ára.

Jah, stabilitásban is lesz egy kis változás, ha jól emlékszem ez a híd 1-2cmel szélesebb, meg elég durva stabilizátor-rudak vannak rajta.

Link to comment
Megosztás:

Segitségre lenne szükségem mi az istenért fogyszthat

sokat egy astra gsi c20xe

olyan 11-11,5 körül van mikor nem nyomom neki és

a termosztát és a motorhöfok jelado és tökletes ..

mi lehet még a fogyasztas növekedés oka ?????

A töbletfogyasztást sokminden előidézheti.

Érdemes megnézni:

- lambdaszonda

- üzemanyagszűrő

- gyertyák

- gumiabroncs

- esetleg egy ultrahangos injektor tisztítás.

első körben, na meg persz a Tec-et rádugni hátha mond valami okosat.

Link to comment
Megosztás:

madison, nem akarlak elkeseriteni, de ezekhez a változtatásokhoz a fél autot cserélned kell. Pl a váltót is vagy a kuplungot, ha csak a hengrefejet lecseréled a 16v-ére már 1,5szer erösebb az autod. Azt a kuplungot, meg ugye nem ehhez tervezték.

Inkább vegyél nitrot :)

Link to comment
Megosztás:

Uff!

Hallott már valaki róluk: http://www.phoenixpower.hu/ ?

Én még semmit...

Hol lehet K&N vagy Kingdragon direktszűrőt kapni? Tudja valaki?

:?:

Mert abba több a bizodalmam :)

Szia szizso !

K&N direktszűrőt mondjuk itt lehet kapni : http://www.frigate.hu/

Most pont akciós náluk az univerzális direktszűrő. Van konkrtét tipusokhoz - itt megnézheted, hogy a kocsidhoz milyen lehetőségek vannak: http://www.knfilterchargers.com/search/appsearch.aspx - is direktszűrő kit, de ennek az ára, a másik kétszeresénél is több volt - én c20ne motorhoz érdeklődten náluk -.

Kingdragon-t passzolom.

Link to comment
Megosztás:

szoval

C20XE 92es 141xxxxx es motorszám

és fr8ldc gyertya van benne

az EPC szerint Fr7ldc köll neki

mint lathato ott vana képen milyen motorszamtol milyen alvazszamig.

de a www.partsnet.hu oldalon meg az fr7ldc -t nem irjak astra haz és c20xe morothoz :)))

kérdés a magasabb hőértékü gyertya mit okozhat ??

töbletfogyasztas lehetséges ?

melyik jobb ? 8 vagy 7 ??

FULL KÉP

http://web.interware.hu/sonique/gsi2/epc_800.jpg

Link to comment
Megosztás:

papiron:

1,4 8v (központi befecsis) : 60le

1,4 8v (hengerenkénti befecsis) : 82le

1,4 16v : 90 le

Eezek a számok. Sokba fog kerülni :)

Futómű kérdésben kérdezd opel16v kollégát amit befut az uj forumba :lol:

ugyis azt fogja mondani, hogy tegyél alá Vectra hátso hidat

Köszi redline, de a computer témát még senki sem mondta...cserélni kell-e vagy csak új progi rá (EPROM csere) vagy marad a régi?

Nitrot meg sosem csíptem...ilyen autógyilkoló eszközöket sosem favorizáltam...Max egy kacsolható chip semmi más...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

madison, nem akarlak elkeseriteni, de ezekhez a változtatásokhoz a fél autot cserélned kell. Pl a váltót is vagy a kuplungot, ha csak a hengrefejet lecseréled a 16v-ére már 1,5szer erösebb az autod. Azt a kuplungot, meg ugye nem ehhez tervezték.

Inkább vegyél nitrot :)

Váltót miért kell cserélni? Nem elég csak a kuplung?

Nitrót hagyjuk...

Link to comment
Megosztás:

Redline-nak igaza van:

Vectra tárcsafékes hidat kell venni hátra, az egy az egyben felmegy a régi helyére. Amin esetleg variálni kell picit, az a kézifékkötél, illetve a fékcsövek hossza nem biztos, hogy stimmel.

Bontva hibátlan állapotú hidat fékekkel, nyergekkel kb. 50 körül szoktak vesztegetni. Erre számolsz még szerelési költséget, meg max egy homokfúvást, és ezzel a projekttel meg is vagy. Az 50 meg elég baráti ár, ahhoz képest, ha megnézet, mennyibe a "gyári" ára.

Jah, stabilitásban is lesz egy kis változás, ha jól emlékszem ez a híd 1-2cmel szélesebb, meg elég durva stabilizátor-rudak vannak rajta.

Akkor ezek szerint a Vectra hidja felmegy? Minden csavar luk felfogatópont (meg mittomén mi van még ott) stimmelni fog?

A fékcsöveket meg gondolom lehet cserélni a kötéllel együtt...

Ha 1-2 cm-rel szélesebb lesz, akkor nem fog beleérni a kaszniba a kerék (alufelnivel)?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint a Vectra hidja felmegy? Minden csavar luk felfogatópont (meg mittomén mi van még ott) stimmelni fog?

A fékcsöveket meg gondolom lehet cserélni a kötéllel együtt...

Ha 1-2 cm-rel szélesebb lesz, akkor nem fog beleérni a kaszniba a kerék (alufelnivel)?

A híd kompletten felmegy, minden felfogatási pont, méret stimmel. Az 1-2cm összesen értendő, nekem elfért a nagy kerék. A kézifékkar - kéifékkötél csatlakozásnál lehet, hogy kell picit faragni, de ez nem vészes. Fékcsövet lehet venni/csináltatni. Azt nem tudom megmondani, hogy az árban benne vannak-e a hátsó fékerőszabályzók, illetve ezek kellenek-e, erről majd Opel16v tapasztalatait kell megkérdezned...

Én ABS-re kötöttem, illetve Omega nyergeket próbálok szerezni most rá -hátra. Most, hogy elöl Vectra nyergek vannak, meg hátul is + Cali szabályzás, a fékhatás valahogy hátul kisebb a kelleténél. (bár a dobfékekhez képest lényeges a különbség)

Link to comment
Megosztás:

Nitrót hagyjuk...

Miért?

Ha van egy korrekt szerelőd, aki nem BG. módra csapja össze a dolgokat, illetve optimálisan van minden belőve, nincs nagy mértékű káros hatása.

Az optimális beállításon értsd azt, hogy kb. 30-40% Le többlet - az eredeti értékhez képest.

Amit általában el szoktak felejteni, hogy a Nos mellett benzint is többet kell adni a kocsinak - ezért hallasz olyan sok rosszat az itthon összekókányolt kocsikról.

Bye

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Most láttam a www.gfs.hu oldalon hogy a gyári SFI doboz helyére árulnak Carbon közvetlen szívofedelet.

Na már most gondoltam kicsit utánakérdezek,mielött beleugranék:

-tényleg érezhető a 6-7Le többlet?

-tényleg jobban húz a gép tőle,és jobban reagál a gázadásra?

-a túlzott többletlevegő nem fullasztja le a motort?

-változik-e a kocsi fogyasztása tőle?

Így hirtelen ennyi,előre is köszi mindenkinek aki hozzátud szólni e témához.

OPEL FOREVER!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Hátsó híd téma: A Vectra híd összesen 9mm-el szélesebb az eredetinél, de mivel az eredeti 0 fokos terpesztésű, a Vectráé meg -0,5 fokos, ezért az ívnél már csak minimális a kerék távolságának különbsége. Amit változtatni kell: át kell hegeszteni a kézifékkötél egyik vezetőpántját, valamint a fékerőszabályzó konzolját. A kézifékkarnál is kell faragni.

NOS téma: Mivel több száz fokkal emelkedik az égési hőmérséklet, lehet fogadásokat kötni, hogy az alu hengerfej, vagy a dugó adja meg előbb magát... Mert az tuti, hogy nem lesz sokáig egyben a motor. A NOS-t eredetileg az amerikai "vas"hengerfejes autókhoz találták ki, ott be is vált. Az Opel hegerfejeinek többsége meg amúgy sem a szívósságáról híres...

Link to comment
Megosztás:

Hátsó híd téma: A Vectra híd összesen 9mm-el szélesebb az eredetinél, de mivel az eredeti 0 fokos terpesztésű, a Vectráé meg -0,5 fokos, ezért az ívnél már csak minimális a kerék távolságának különbsége. Amit változtatni kell: át kell hegeszteni a kézifékkötél egyik vezetőpántját, valamint a fékerőszabályzó konzolját. A kézifékkarnál is kell faragni.

NOS téma: Mivel több száz fokkal emelkedik az égési hőmérséklet, lehet fogadásokat kötni, hogy az alu hengerfej, vagy a dugó adja meg előbb magát... Mert az tuti, hogy nem lesz sokáig egyben a motor. A NOS-t eredetileg az amerikai "vas"hengerfejes autókhoz találták ki, ott be is vált. Az Opel hegerfejeinek többsége meg amúgy sem a szívósságáról híres...

Opel16v4

Köszi a hátsó hidról a véleményt, de azért megkérdezném tőled is, hogy mi a véleményed egy 1,4-es központi 8 szelepest átépíteni hengernkénti 16 szelepesre?

Vagy gazdaságosabb csak a hengerenkénti befecsit megcsinálni és maradna a 8 szelep?

Elég lenne csak kuplungtárcsát cserélni hozzá, vagy komplett kuplung csere?

Link to comment
Megosztás:

Vagy gazdaságosabb csak a hengerenkénti befecsit megcsinálni és maradna a 8 szelep?

szerintem mindenképp!!

Ha a régi forumot is figyelted akkor ott pont erröl volt szó. Ment a számolgatás és egy ilyen átalakítás 150 körül (esetleg) megoldható. Lesz egy 1,4se mocid ami egy nagyon jo dolog. lcsobb a fenntartása, szivós mint egy öszvér...csak pozitiv érvek hozhatók fel mellette

régen én is ilyesmire hajtottam 8)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.