Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

2 órája, pszilaj írta:

Üdv!

Benzinszűrő mikor volt cserélve? Mert nagy fordulaton sok kaja kellene neki és ha nem megfelelő az áteresztőképessége, akkor nyilván nem tud olyan fordulatot tudni, sokáig...

 

5 éve. Akkor még a gyári volt benne. KB. 180e km, most 238e van benne. Utángyártott,  akár el is tömődhetett már!?

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Mennyire padlógáz? A tiltási fordulatszám gyárilag ingadozik. 

 

Hogy mennyire azt nem tudom, nincs fordulatszám mérő benne, de pontosan ilyen a hangja.  Ha meleg a MOTOR,  akkor ennél talán jobban beesik a fordulat (legalábbis hang alapján). Az a helyzet, korábban nem tapasztaltam ilyet, pörgött egyenletesen padlógázon és nem pulzált. Ahogy fentebb írtam, egyszer valami csattogott is 3-asban kihúzatás után. 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, droland írta:

Hogy mennyire azt nem tudom, nincs fordulatszám mérő benne, de pontosan ilyen a hangja.  Ha meleg a MOTOR,  akkor ennél talán jobban beesik a fordulat (legalábbis hang alapján). Az a helyzet, korábban nem tapasztaltam ilyet, pörgött egyenletesen padlógázon és nem pulzált. Ahogy fentebb írtam, egyszer valami csattogott is 3-asban kihúzatás után. 

A szó szerinti padlógáznál ( tehát pedál koppig bent van) a motor eléri a leszabályzási fordulatszámot, ami ugye azért van hogy ne forogja szét magát ilyenkor a motorvezérlő beavatkozik, és alapból hullámzó-szaggatott a hangja. Üresben, és 1-2-3-as sebességi fokozatban lehet ezt elérni , attól függően milyen erős a motor. De sokkal hamarabb leadja már a teljes nyomatékot nincs értelme eddig pörgetni. 

Az üzemanyag szűrő cseréjére nincs konkrét idő vagy kilométer intervallum megadva, ezer forint körüli összeg érdemes kicserélni. 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, zotya975 írta:

A szó szerinti padlógáznál ( tehát pedál koppig bent van) a motor eléri a leszabályzási fordulatszámot, ami ugye azért van hogy ne forogja szét magát ilyenkor a motorvezérlő beavatkozik, és alapból hullámzó-szaggatott a hangja. Üresben, és 1-2-3-as sebességi fokozatban lehet ezt elérni , attól függően milyen erős a motor. De sokkal hamarabb leadja már a teljes nyomatékot nincs értelme eddig pörgetni. 

Az üzemanyag szűrő cseréjére nincs konkrét idő vagy kilométer intervallum megadva, ezer forint körüli összeg érdemes kicserélni. 

Igen. Megnéztem, full benyomott pedálnál van... Szóval akkor ez ilyen. Köszönöm. 

Arra ötlet, hogy hideg motornál a "szívató" mért nem áll vissza,  ha bemelegedett a motor. De pár perc után ha leállítom és újra indítom, akkor már kicsi az alapjárat, mint meleg motornál...? 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, droland írta:

Igen. Megnéztem, full benyomott pedálnál van... Szóval akkor ez ilyen. Köszönöm. 

Arra ötlet, hogy hideg motornál a "szívató" mért nem áll vissza,  ha bemelegedett a motor. De pár perc után ha leállítom és újra indítom, akkor már kicsi az alapjárat, mint meleg motornál...? 

A "szivató" nálunk úgy működik, hogy figyeli a vízhőfokot a motorvezérlő, és amikor még hideg a motor több benzint adagol, és magasabban tartja a fordulatszámot. A kérdéses vízhőfok jeladó az injektorház hátuljába van betekerve a szélvédő felől a víztérbe. ( nagy fekete műanyag fedél alatt-mögött) Különböző hömérsékleten le lehet húzni róla a csatit és multiméterrel ki lehet mérni:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Persze abból ha jó adatot mérsz nem derül ki hogy valamilyen hiba miatt, nem változtatja az értékeket pillanatok alatt. Ezt csak laptopot rádugva a kocsira élő adatot nézve lehet kiszűrni. 

Link to comment
Megosztás:

16 perce, zotya975 írta:

A "szivató" nálunk úgy működik, hogy figyeli a vízhőfokot a motorvezérlő, és amikor még hideg a motor több benzint adagol, és magasabban tartja a fordulatszámot. A kérdéses vízhőfok jeladó az injektorház hátuljába van betekerve a szélvédő felől a víztérbe. ( nagy fekete műanyag fedél alatt-mögött) Különböző hömérsékleten le lehet húzni róla a csatit és multiméterrel ki lehet mérni:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Persze abból ha jó adatot mérsz nem derül ki hogy valamilyen hiba miatt, nem változtatja az értékeket pillanatok alatt. Ezt csak laptopot rádugva a kocsira élő adatot nézve lehet kiszűrni. 

Köszönöm. Dolgozom rajta, hogy működjön az opcom olvasóm... 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 21. at 9:33, droland írta:

Köszönöm. Dolgozom rajta, hogy működjön az opcom olvasóm... 

Kellemes ünnepeket! 

93 fok körül -legalább is ahogy a belső mutató mutatja- 118 Ohm-ot mértem. Majd egy tíz perc múlva, amikor a mutató 90 fokon állt, 153 Ohm-ot... (ha a mutató felmegy közel 100-ig, akkor szokott beindulni a ventilátor) tehát alapvetően jó közelítéssel jó értéket mutat a mutató, de túl alacsonynak tűnik a hőellenállás értéke. Bár így még korábban kellene visszavennie a "szívatót", de nem ez történik. (egyenlőre nincs még működő opcom-om) 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, droland írta:

Kellemes ünnepeket! 

93 fok körül -legalább is ahogy a belső mutató mutatja- 118 Ohm-ot mértem. Majd egy tíz perc múlva, amikor a mutató 90 fokon állt, 153 Ohm-ot... (ha a mutató felmegy közel 100-ig, akkor szokott beindulni a ventilátor) tehát alapvetően jó közelítéssel jó értéket mutat a mutató, de túl alacsonynak tűnik a hőellenállás értéke. Bár így még korábban kellene visszavennie a "szívatót", de nem ez történik. (egyenlőre nincs még működő opcom-om) 

Az a hőfokjeladó ami alapján a dúsítást visszaveszi, és amelyik a ventit indítja másik. Ami pedig a mutatót állítja az egy harmadik, csak hogy ne legyen túl bonyolult.  

Tehát: motorvezérlőnek jelet adó hőfok jeladó: injektorház hátulja, ventit indító: vízhűtő oldala, a mutatót szabályzó: szívócsonk 1-es henger mögött majdnem a generátor felett, egy kábelsarú megy rá. 

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 26. at 16:59, zotya975 írta:

Az a hőfokjeladó ami alapján a dúsítást visszaveszi, és amelyik a ventit indítja másik. Ami pedig a mutatót állítja az egy harmadik, csak hogy ne legyen túl bonyolult.  

Tehát: motorvezérlőnek jelet adó hőfok jeladó: injektorház hátulja, ventit indító: vízhűtő oldala, a mutatót szabályzó: szívócsonk 1-es henger mögött majdnem a generátor felett, egy kábelsarú megy rá. 

 

Aha. Akkor én a mutató érzékelőt mértem. Akkor az jól működik (illetve annyira nem is fontos). A ventillátoré is jó... Köszi. Nyomozok tovább. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Azon agyalok, ha már nagy beruházást csinálok ismét, akkor a legutóbb elmaradt vez. tengelyt + házat kikukázom. ( Előzmény: kenési hiányosságok miatt kopott vez. teng. bütykök, házról vezérlés oldalon letört darab ) Kérdésem az lenne, hogy x16szr motorhoz, konkrétan az erre valót érdemes kelesnem, vagy átalakítások nélkül lehet-e másik típushoz valót is beraknom, ami akár javíthat telejesítményen, vagy fogyasztáson, összegezve, előnyösebb lenne. Szerelni nem akarom, csak régi levesz, új felrak. Persze a hozzávalókkal. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Azon agyalok, ha már nagy beruházást csinálok ismét, akkor a legutóbb elmaradt vez. tengelyt + házat kikukázom. ( Előzmény: kenési hiányosságok miatt kopott vez. teng. bütykök, házról vezérlés oldalon letört darab ) Kérdésem az lenne, hogy x16szr motorhoz, konkrétan az erre valót érdemes kelesnem, vagy átalakítások nélkül lehet-e másik típushoz valót is beraknom, ami akár javíthat telejesítményen, vagy fogyasztáson, összegezve, előnyösebb lenne. Szerelni nem akarom, csak régi levesz, új felrak. Persze a hozzávalókkal. 

Szerintem a c16nz ugyanolyan, a c16se viszont nagyobbat nyit a szelepeken, de van egy kis torpanás 2500-3000-alatt amit leginkább váltáskor lehet észrevenni. De akkor megint le kell venned a hengerfejed, ha leveszed a veztengelyházat. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

Szerintem a c16nz ugyanolyan, a c16se viszont nagyobbat nyit a szelepeken, de van egy kis torpanás 2500-3000-alatt amit leginkább váltáskor lehet észrevenni. De akkor megint le kell venned a hengerfejed, ha leveszed a veztengelyházat. 

Köszönöm! Így nem vagyok annyira korlátozva. Igen... :brooding: tudom hogy hengerfej le, új tömítés csavarok miegymás..... Elméleti síkon van a dolog, nem keresem a bajt magamnak. Csak gondoltam hátha belefutok valami jóba. Bár cserélni bármikor lehet.

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, wookie írta:

Nz, szr, sz, ugyanaz. SE-t ha találsz külön (nem sok rá az esély) az jót tesz a lovaknak, de önmagában annyival nem lesz jobb tőle. Kell hozzá a több levegő meg a több nafta. De ki lehet cserélni hfej leszedés nélkül is, csak időigényesebb. 

A tengelyt ki, de neki sérült a veztengelyház azt is akar cserélni. Amúgy ideje lenne már foglalkoznom az SE-vel most gyűrűztem egy Tecumsech fűnyírót, most már van tapasztalatom motor tuningolásban.:-) Csak egy gyűrűt törtem el.:goofy:

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, zotya975 írta:

A tengelyt ki, de neki sérült a veztengelyház azt is akar cserélni. Amúgy ideje lenne már foglalkoznom az SE-vel most gyűrűztem egy Tecumsech fűnyírót, most már van tapasztalatom motor tuningolásban.:-) Csak egy gyűrűt törtem el.:goofy:

Akkor most már van tapasztalat, ha beteszed az SE cuccokat érdemes lenne vele együtt meggyűrűzni és a hajtókar csapágyakat kicserélni. :wink::)

Link to comment
Megosztás:

15 órája, wookie írta:

Nz, szr, sz, ugyanaz. SE-t ha találsz külön (nem sok rá az esély) az jót tesz a lovaknak, de önmagában annyival nem lesz jobb tőle. Kell hozzá a több levegő meg a több nafta. De ki lehet cserélni hfej leszedés nélkül is, csak időigényesebb. 

Bár Zotya megválaszolta, igen, a ház is sérült, így sajna csak komplett bontás lenne. Így viszont inkább azt mondom, mégsem töröm magam óttókám tökéletessé tételére, amíg bírja a ház, addig az is, és a tengely is marad. Utóbbit azért nem vállalnám cserélni, mert a ház, a vezérlés felől szimeringnél hiányos. Így nem ereszti ott az olajat, de ha megbabrálom akkor biztos fogja. 

13 órája, zotya975 írta:

A tengelyt ki, de neki sérült a veztengelyház azt is akar cserélni. Amúgy ideje lenne már foglalkoznom az SE-vel most gyűrűztem egy Tecumsech fűnyírót, most már van tapasztalatom motor tuningolásban.:-) Csak egy gyűrűt törtem el.:goofy:

Látni benned fantáziát, csak vigyázz, mert ha valamelyik F1-csapattól felkérést kapsz, hogy mindenképp akarnak látni a szerelő csoportban, azért ne feledkezz meg rólunk sem. :-):hehe:

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Tiu írta:

Akkor most már van tapasztalat, ha beteszed az SE cuccokat érdemes lenne vele együtt meggyűrűzni és a hajtókar csapágyakat kicserélni. :wink::)

Elméletben igen, gyakorlatban meg sokadszorra olyan szépen sikerült cseppmentesen feltennem a kartert hogy már rozsdásodik, ugye korábban az olajtól nem volt ilyen gondom. Most vegyem le. :( Csak akkor sikerült amikor kiemeltem a motort és az oldalára fordítottam.

5 órája, tuskes írta:

Bár Zotya megválaszolta, igen, a ház is sérült, így sajna csak komplett bontás lenne. Így viszont inkább azt mondom, mégsem töröm magam óttókám tökéletessé tételére, amíg bírja a ház, addig az is, és a tengely is marad. Utóbbit azért nem vállalnám cserélni, mert a ház, a vezérlés felől szimeringnél hiányos. Így nem ereszti ott az olajat, de ha megbabrálom akkor biztos fogja. 

Látni benned fantáziát, csak vigyázz, mert ha valamelyik F1-csapattól felkérést kapsz, hogy mindenképp akarnak látni a szerelő csoportban, azért ne feledkezz meg rólunk sem. :-):hehe:

Persze, semmiképpen.:evilgrin:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2003. 12. 03. at 22:34, Sonique Gsi 16V írta:

Segitségre lenne szükségem mi az istenért fogyszthat

sokat egy astra gsi c20xe

olyan 11-11,5 körül van mikor nem nyomom neki és

a termosztát és a motorhöfok jelado és tökletes ..

mi lehet még a fogyasztas növekedés oka ?????

hali.kicsit nyomd neki jobban.próbálj sportosan vezetni.nekem ugyan ez volt csak vectrával.ha nem erölteted a motort akkor kevesebb a fogyasztás.meg néha nem árt egy kicsit hosszabb útra elvinni és kipörgetni a sebességeket.én anno 200-ig kipörgettem.utána 10 alatt bőven megállt.ne sajnáld sokszor a gázt használni.lehet neked soknak tűnik de az autónak nem.ha jól csinálod max 9 ha eszik.de ezt neked kell kitapasztalnod.de ne tojás gázzal menj.főleg városban.más probléma nem lehet.használd ki az autód adottságait.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.van egy c14se-m kombi.meleg motornál ha kicsit jobban nyomom akkor nekiáll szaggatni.ugrál.mintha kihagyna a motor.azt tudni kell hogy a kuplung nem tökéletes.kb:2 centinél kiemel.lehet az a baja?dolgozom az ügyön.remélem nincs nagyobb baj.teljes szerkentyűt akarok cserélni.tökre erőtlen.hidegen még húz de utána semmi.

ja meg még olyan hogy cseréltem pollen szűrőt de ennek ellenére úgy párásodok mint a rosseb.már bekentem páramentesítővel is de semmi hatás.adjatok tanácsot légyszi.

képeket nemsokára teszek fel.

Módosítva : M.Gyula
Link to comment
Megosztás:

51 perce, M.Gyula írta:

sziasztok.van egy c14se-m kombi.meleg motornál ha kicsit jobban nyomom akkor nekiáll szaggatni.ugrál.mintha kihagyna a motor.azt tudni kell hogy a kuplung nem tökéletes.kb:2 centinél kiemel.lehet az a baja?dolgozom az ügyön.remélem nincs nagyobb baj.teljes szerkentyűt akarok cserélni.tökre erőtlen.hidegen még húz de utána semmi.

ja meg még olyan hogy cseréltem pollen szűrőt de ennek ellenére úgy párásodok mint a rosseb.már bekentem páramentesítővel is de semmi hatás.adjatok tanácsot légyszi.

képeket nemsokára teszek fel.

Rángatás lehet akár kuplung hiba is, de lehet keverékképzés ( lambda szonda , két vezetékes vízhőfok jeladó) vagy akár gyújtás probléma is. Ezt így nem lehet megmondani látatlanban. Meg kell nézni hogy a külső levegő-belső keringtetés kapcsoló rendesen működik-e , amikor visszakapcsolod külső levegőre hallani kell egy szisszenés és a zsalu csapódását. Aztán meg kell nézni nem jut-e be víz vagy hűtőfolyadék az utastérbe, hűtőfolyadék ugye a radiátorból, víz rájuthat a pollenszűrőre ha a szélvédő és a levélrács közötti tömítés nem tökéletes. Teszel egy papírt-rongyot a pollenszűrőre, visszapakolsz minden takaró műanyagot, és vizet öntesz a szélvédőre középen, ha víz jut be látni fogod, ilyenkor eleve párás levegőt fúj be. Leveszed a lábtár-küszöb burkolatot valamelyik oldalon, így alá tudsz nyúlni a szőnyegnek, egészen középen a szivacsot megtapogatod nem nedves-e. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, M.Gyula írta:

sziasztok.van egy c14se-m kombi.meleg motornál ha kicsit jobban nyomom akkor nekiáll szaggatni.ugrál.mintha kihagyna a motor.azt tudni kell hogy a kuplung nem tökéletes.kb:2 centinél kiemel.lehet az a baja?dolgozom az ügyön.remélem nincs nagyobb baj.teljes szerkentyűt akarok cserélni.tökre erőtlen.hidegen még húz de utána semmi.

ja meg még olyan hogy cseréltem pollen szűrőt de ennek ellenére úgy párásodok mint a rosseb.már bekentem páramentesítővel is de semmi hatás.adjatok tanácsot légyszi.

képeket nemsokára teszek fel.

Ha a fenti ellenőrzést megcsináltad, borotvahabbal kezeld a szélvédőket. Nem kell megborotválni, csak befújni-áttörölni-letörölni. :) Javít a párásodáson. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.