Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

8 perce, wookie írta:

Gyerekek, a vas blokkos, alu hengerfejes alu vízhűtős autoinkban jelentem hogy RÉZ a fűtőradiátor.... 

Na ebben nem voltam egészen biztos. De benézve a blokk vízjárataiba, elég trutyi volt odalent akkor már tudjuk hogy miért-honnan válik ki. Az utolsó mozzanat az volt,hogy folyatta a hűtőfolyadékot méghozzá a hengerfej-szívócsonk között, ugye ott megy át víztér a vezérlés felől, és én egy használt tömítést tettem be. ( ezt elfelejtettem venni) Meghúztam a csavart, ekkor megszűnt a szivárgás az alu öntvény alól, de a csavar meneténél még csöpögött kifelé nyomás alatt. Gondoltam kitekerem és kenek alá pasztát, de persze ahogy meglazítottam elkezdett folyni rendesen. Végül rájöttem a megoldásra, : tettem rá egy zárt anyát pluszban. A két anya közt nem tud szivárogni ha meg van húzva a zárt anya meg nem tudja a menetnél kiengedni, mert ugye le van zárva. 

Link to comment
Megosztás:

Ezért van jelen az elektrolízis, ami tönkreteheti a motort belülről, ha nincs rendszeresen cserélve a hűtőfolyadék. Egyszerű multiméterrel is kimérhető, hogy épp mekkora az elektrolízis. Piros vezeték a kiegyenlítőbe, fekete az akku negatívra. Ha 0,4V vagy felette mutat a műszer, akkor cserére érett. Méghozzá gyorsan.

Link to comment
Megosztás:

33 perce, daykiller írta:

Ezért van jelen az elektrolízis, ami tönkreteheti a motort belülről, ha nincs rendszeresen cserélve a hűtőfolyadék. Egyszerű multiméterrel is kimérhető, hogy épp mekkora az elektrolízis. Piros vezeték a kiegyenlítőbe, fekete az akku negatívra. Ha 0,4V vagy felette mutat a műszer, akkor cserére érett. Méghozzá gyorsan.

Szerintem mindenképpen megtörténik az egyik fém bontása, vízvezetéknél ezért is nem szabad réz után vas idomot betenni, mert a vas kilyukad, pedig ott aztán mindíg cserélődik  a folyadék. A nagyobb potenciálú fém bontja a kisebbet, tehát a réz az alut és a vasat is, és annál nagyobb a bontási sebesség minél nagyobb köztük a különbség, és az "erősebb" fémből minél több van.  Ezen az elven alapszik amúgy a bojleroknál a védőanód használata, amig van magnézium, addig nem kezdődik meg a vas bontása mivel ugye az pozitívabb, a magnézium a "gyengébb". Rézcsövekkel szerelik a vízvezetéket, aztán be van kötve a vas bojler ( nyilván már van bevonatos is) így hogy ne lyukadjon ki védőanódot használnak hogy az fogyjon ne a tartály fala. Ezt persze senki nem cseréli, ( én sem) de megnéztem úgy 10 éve akkor még volt belőle.:goofy:

2964167-20181103-5NxXO0.png

 

De persze az öreg hűtőfolyadék gyorsíthat a dolgon. 

Nem tudom pontosan mennyibe fájt a projekt, mert nem írtam fel mennyiért vettem a hengerfejet , és a többit, de úgy 60-80 ezer forint körül van az anyagköltség és síkolás munkadíja. 

Link to comment
Megosztás:

5 perce, zotya975 írta:

Szerintem mindenképpen megtörténik az egyik fém bontása, vízvezetéknél ezért is nem szabad réz után vas idomot betenni, mert a vas kilyukad, pedig ott aztán mindíg cserélődik  a folyadék. A nagyobb potenciálú fém bontja a kisebbet, tehát a réz az alut és a vasat is, és annál nagyobb a bontási sebesség minél nagyobb köztük a különbség, és az "erősebb" fémből minél több van.  Ezen az elven alapszik amúgy a bojleroknál a védőanód használata, amig van magnézium, addig nem kezdődik meg a vas bontása mivel ugye az pozitívabb, a magnézium a "gyengébb". Rézcsövekkel szerelik a vízvezetéket, aztán be van kötve a vas bojler ( nyilván már van bevonatos is) így hogy ne lyukadjon ki védőanódot használnak hogy az fogyjon ne a tartály fala. Ezt persze senki nem cseréli, ( én sem) de megnéztem úgy 10 éve akkor még volt belőle.:goofy:

2964167-20181103-5NxXO0.png

 

De persze az öreg hűtőfolyadék gyorsíthat a dolgon. 

A hűtőfolyadéknak ugyanaz a dolga, mint az anódrúdnak a bojlerben,  csak máshogy. Autókban megakadályozza az elektrolízist, amíg tudja, bojlerben ugye feláldozásként van benne, ahogy írtad. Tehát gyakorlatilag a jó minőségű hűtőfolyadék desztillált vízzel keverve nem vezeti az elektromosságot. Vagyis nagyon kis mértékben. Aztán ugye ahogy öregszik a folyadék illetve koszolódik, úgy növekszik meg a vezetőképessége.
A bojlerben mindig cserélj anódrudat, ha javítani kell. Én pl mikor valakihez megyek vízkőmentesíteni egy bojlert, akkor komplett új belső részt veszek bele. 10 ezer forintból simán meg van az új belső rész és akkor mindenki meg van nyugodva.

Link to comment
Megosztás:

16 perce, zotya975 írta:

Szerintem mindenképpen megtörténik az egyik fém bontása, vízvezetéknél ezért is nem szabad réz után vas idomot betenni, mert a vas kilyukad, pedig ott aztán mindíg cserélődik  a folyadék. A nagyobb potenciálú fém bontja a kisebbet, tehát a réz az alut és a vasat is, és annál nagyobb a bontási sebesség minél nagyobb köztük a különbség, és az "erősebb" fémből minél több van.  Ezen az elven alapszik amúgy a bojleroknál a védőanód használata, amig van magnézium, addig nem kezdődik meg a vas bontása mivel ugye az pozitívabb, a magnézium a "gyengébb". Rézcsövekkel szerelik a vízvezetéket, aztán be van kötve a vas bojler ( nyilván már van bevonatos is) így hogy ne lyukadjon ki védőanódot használnak hogy az fogyjon ne a tartály fala. Ezt persze senki nem cseréli, ( én sem) de megnéztem úgy 10 éve akkor még volt belőle.:goofy:

2964167-20181103-5NxXO0.png

 

De persze az öreg hűtőfolyadék gyorsíthat a dolgon. 

Nem tudom pontosan mennyibe fájt a projekt, mert nem írtam fel mennyiért vettem a hengerfejet , és a többit, de úgy 60-80 ezer forint körül van az anyagköltség és síkolás munkadíja. 

Annyiból egy 2.5ot simán lehetett volna venni bele, és az nem pár +lóerő :-)

Link to comment
Megosztás:

16 perce, daykiller írta:

A hűtőfolyadéknak ugyanaz a dolga, mint az anódrúdnak a bojlerben,  csak máshogy. Autókban megakadályozza az elektrolízist, amíg tudja, bojlerben ugye feláldozásként van benne, ahogy írtad. Tehát gyakorlatilag a jó minőségű hűtőfolyadék desztillált vízzel keverve nem vezeti az elektromosságot. Vagyis nagyon kis mértékben. Aztán ugye ahogy öregszik a folyadék illetve koszolódik, úgy növekszik meg a vezetőképessége.
A bojlerben mindig cserélj anódrudat, ha javítani kell. Én pl mikor valakihez megyek vízkőmentesíteni egy bojlert, akkor komplett új belső részt veszek bele. 10 ezer forintból simán meg van az új belső rész és akkor mindenki meg van nyugodva.

Majd megnézem, úgyis cserélni akartam rajta a gázbekötést arra a sárga flexi csőre, ami ugye egy ideje kötelező. 

8 perce, aholy írta:

Annyiból egy 2.5ot simán lehetett volna venni bele, és az nem pár +lóerő :-)

Mindenképpen meg akartam tartani a motorszámot, nem mindenkim olyan szerencsés hogy hivatalosan van 6 hengeres f astrája. :hehe:

Link to comment
Megosztás:

Just now, zotya975 írta:

Majd megnézem, úgyis cserélni akartam rajta a gázbekötést arra a sárga flexi csőre, ami ugye egy ideje kötelező. 

Mindenképpen meg akartam tartani a motorszámot, nem mindenkim olyan szerencsés hogy hivatalosan van 6 hengeres f astrája. :hehe:

Azt ugye tudod, hogy hivatalosan Te nem cserélheted? :D

Link to comment
Megosztás:

Just now, daykiller írta:

Azt ugye tudod, hogy hivatalosan Te nem cserélheted? :D

Tudom, de annyi szaktudás kell hozzá mint amennyivel öreganyáink cserélgették a gázpalackot. Na jó egy kicsit több, mert az egyik vége külső menetes oda kellett vennem sárga teflon szalagot. Amúgy kíváncsiság képen az egyik leszerelt flexicsőről lefejtettem a fémhálót, lezártam az egyik végét a másikba tettem egy szelepet, és megnyomattam 10 barral közben hajtogattam és nem durrant el. Ugye a nyomáscsökkentő után ennek a töredéke van a rendszerben. Szóval azért itt nem kevés üzleti dolog is bűzlik a fene nagy biztonságon kívül. Hideg víz csövem viszont már többször eldurrant. Ezért is volt az a vas idom szerelés amit feljebb írtam. 

Link to comment
Megosztás:

9 perce, zotya975 írta:

Most voltam először úton vele, amióta megcsináltam a potit, és pont akartam írni hogy elég jól megy, de miután belinkelted a motorod és megnéztem mekkora , elég hülyén jönne ki hogy az enyémmel dicsekszem. :dry: Szóval kösz. :laugh:

biztos jól megy az 1.4 is :) 
rendes próbakörön még én is csak ma voltam. hát mit is lehet mondani... megyeget :)
amúgy a helyén nem olyan nagy :)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, tuskes írta:

Igaz, de attól még a réz eszi az alut. Miért csináljon Zotya több problémát magának, ha nem muszáj. 

Igaz, alapból van elég...:rolleyes: A benzincsövet a pumpa és a szűrő között sürgősen cserélnem kell, mert a pár éves (Tropan?) már repedezett, és ugye most váltottam 3 barra. Azért siralmas hogy a 24 éves gyári csövek jobb állapotban vannak mint a pár éve lecseréltek. :dry: 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, zotya975 írta:

Aztaqrva..nem a f*szt nem...:-) Én meg mérgelődtem, mert le kellett szednem a generátort a vízcső ellenőrzéshez.:hehe:

Aaa, az semmi. A generátor bizgeralasahoz, le kell venni a szivosort, meg a hátsó leomlőt :-) ilyen téren áldás ez a motor...

De cserébe

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, aholy írta:

Aaa, az semmi. A generátor bizgeralasahoz, le kell venni a szivosort, meg a hátsó leomlőt :-) ilyen téren áldás ez a motor...

De cserébe

 

 

Nem semmi...:devlish: neked is van hibalámpád, miért? A generátort le kell szednem nekem is, mert ez egy tartalék volt, de most derült ki hogy zajong a csapágy benne. Az eredetiben viszont nemrég cseréltem, és ki tudtam belőle szedni épségben, így kicserélem. Odébb került az ékszíj síkja ezért kellett csak kicserélnem. 

Link to comment
Megosztás:

20 perce, zotya975 írta:

Nem semmi...:devlish: neked is van hibalámpád, miért? A generátort le kell szednem nekem is, mert ez egy tartalék volt, de most derült ki hogy zajong a csapágy benne. Az eredetiben viszont nemrég cseréltem, és ki tudtam belőle szedni épségben, így kicserélem. Odébb került az ékszíj síkja ezért kellett csak kicserélnem. 

Azt még nem tudom, egyelőre csak tippek vannak. 

Ugye ez egy elég nagy legó... Y32se blokk talán C vectrábol, a szívósor, kábelköteg motorvezérlő meg c25xe Calibra. A 3.2 szivosora nem is férne el, meg villanyos a gázpedálja, meg sokkal több a kanóc is hozzá, az meg nem a barátom :-)

Kell keríteni valami hozzáértőt majd, aki programozni is tud. Aztán ez az kikerül, ezaz bekerül.

 

 

Egyébként a motor előzőleg egy 120as skodában volt :-):-)

Link to comment
Megosztás:

31 perce, daykiller írta:

Hát. Az Opel V6 motorhangja még mindig nem tetszik nekem. Eskü szebb hangja van a sor4 turbómnak alapjáraton. Valamiért az Opel V6 nem olyan szép hangú, mint egy amcsi chrysler V6 például. :(

Hát kinek mi, nekem bejövős, főleg élőben :-)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, daykiller írta:

Hát. Az Opel V6 motorhangja még mindig nem tetszik nekem. Eskü szebb hangja van a sor4 turbómnak alapjáraton. Valamiért az Opel V6 nem olyan szép hangú, mint egy amcsi chrysler V6 például. :(

 

47 perce, aholy írta:

Hát kinek mi, nekem bejövős, főleg élőben :-)

A mostani csapágyas generátor is szépen fütyül 4000-felett. Kamuturbó.:hehe: 

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

15 órája, aholy írta:

Azt még nem tudom, egyelőre csak tippek vannak. 

Ugye ez egy elég nagy legó... Y32se blokk talán C vectrábol, a szívósor, kábelköteg motorvezérlő meg c25xe Calibra. A 3.2 szivosora nem is férne el, meg villanyos a gázpedálja, meg sokkal több a kanóc is hozzá, az meg nem a barátom :-)

Kell keríteni valami hozzáértőt majd, aki programozni is tud. Aztán ez az kikerül, ezaz bekerül.

 

 

Egyébként a motor előzőleg egy 120as skodában volt :-):-)

Tehát a 3.2es motoron van mindenből a 2.5 cucca? Akkor ott tuti nem stimmel az afr, és azért hisztizik. 

14 órája, daykiller írta:

Hát. Az Opel V6 motorhangja még mindig nem tetszik nekem. Eskü szebb hangja van a sor4 turbómnak alapjáraton. Valamiért az Opel V6 nem olyan szép hangú, mint egy amcsi chrysler V6 például. :(

Valszeg ugyanaz van mint a v8 esetében, amcsi v8nak más az elékelése. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.